اخبار کوتاه

گفته می شود علی اکبر صالحی که به عنوان مدیر ارشد در دو دولت احمدی نژاد و روحانی کار کرده است در سخنان خود در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما، طعنه و کنایه هایی به سوی رئیس جمهور روانه کرده و گفته است: “می بینید طرف مقابل برجام چه می کنند حالا ببخشید من نباید وارد این موضوع شوم چون ممکن است یک عزیزی ناراحت شود”

 

گفته می شود ‏حمیدبقایی،معاون اجرایی احمدی نژاد با ارسال نامه‌ای به جهانگیری به او توصیه کرده پاداش دریافت شده از سیمان تهران را به بیت المال بازگرداند.

 

معاون روحانی قوه قضائیه و مجلس را تهدید کرد!

حجت الاسلام مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور روز شنبه در نشست خبری درباره موضوع فیش‌های حقوقی نامتعارف گفت: رئیس جمهوری اثبات کرد که با کسی عقد اخوت ندارد. این دولت به دنبال اصلاح امور و جلوگیری از تضییع حقوق مردم و بیت المال است. معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: دولت فیش‌های حقوقی سایر قوا را منتشر نکرده بنابراین سایر قوا هم باید به کمک دولت بیایند.

صحبت های جنجالی وزیر احمدی نژاد علیه احمدی نژاد

پرویز کاظمی که حدود ۱۰ ماه وزیر رفاه و تامین اجتماعی دولت نهم بوده، به دلیل اختلافات دیدگاهی و مدیریتی با احمدی نژاد، مهرماه ۱۳۸۵ از وزارت استعفا داد و به عرصه اقتصاد و صنعت بازگشت. از آن پس تاکنون هیچ سمت اجرایی نداشته و تنها حضور او در عرصه سیاست کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۳۹۲ بوده است.کاظمی در گفت و گو با آرمان اظهارات متفاوتی درباره احمدی نژاد و انتخابات ۸۸ داشته است.

مهمترین محورهای صحبت های کاظمی:

**لاریجانی گفت نمی‌دانم احمدی‌نژاد چه پدیده‌ای است

**هنوز از نظر اقتصادی لنگ می‌زنیم

**ما باید سیاست اقتصادی داشته باشیم نه اقتصاد سیاسی

** تشنج و استرس وجود آن دولت در جامعه یک شبه کاهش یافت

**باید از اقتصاد دستوری دوری کرد

**در مذاکرات هسته ای طرف مقابل تمایل نداشت برجام با آقای احمدی نژاد به نتیجه برسد

**نباید در کشور چیزی تحت عنوان خط قرمز داشته باشیم

**تنها راه برون رفت از وضعیت فعلی آزادی بیان، آزادی رسانه ها و برداشته شدن خط قرمزها است

**اصولگرایان شکست فاحشی در انتخابات مجلس خوردند

**اصلاح طلبان نیز به احتمال قوی حمایت از آقای روحانی را ادامه می‌دهند

**من توصیه می‌کنم شورای نگهبان احمدی نژاد را تایید نکند تا همه راحت باشند.

 

دولت اوباما با هر مصوبه‌ای خلاف برجام مخالفت می‌کند


مجلس نمایندگان آمریکا روز پنج‌شنبه در اقدامی خصمانه علیه کشورمان یک لایحه جدید به تصویب رساند که بر اساس آن، فروش هواپیماهای مسافربری بویینگ به ایران هم منع می‌شود.آلن ایر، سخنگوی فارسی زبان وزارت امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری ترند گفت: ما از این مصوبه کنگره مطلع هستیم و همان‌طور که قبلا هم گفته‌ایم، دولت اوباما با هر مصوبه‌ای که در اجرای برجام اخلال ایجاد کند مخالفت خواهد کرد.

مطهری: رده های پایین تر کاسه داغ تر از آش هستند
علی مطهری در گفتگو با جماران درباره بیانات اخیر رهبر انقلاب گفت: ایشان قبلا هم شبیه این مطلب را که مخالفت با نظر رهبری جرم نیست، گفته بودند ولی رده های پایین تر امنیتی، اطلاعاتی و نظامی تمکین نمی کنند و به اصطلاح کاسه های داغ تر از آش هستند.
تفاوت فاحش حجاب بازیگران در قاب تلویزیون و فضای مجازی
مشاور سابق امور بانوان صدا و سیما در مورد اجرای قانون عفاف و حجاب و رعایت موازین اسلامی حجاب در تولیدات رسانه ملی گفت: اقدامات زیادی در بخش سیاستگذاری، تعیین ضوابط، نظارت‌ها و تولید برنامه‌ها در صدا و سیما وجود داشت و نمی‌توان گفت اقدامی در جهت اجرای قانون عفاف و حجاب در این سازمان انجام نشده است.وی ادامه داد: به نظر بنده همین الان هم فاصله زیادی بین تولیدات تلویزیونی و سینمایی وجود دارد و وضعیت حجابی که در رسانه می‌بینیم بسیار متفاوت از آن چیزی است که در جامعه وجود دارد این تفاوت‌‌ها مشهود است، شاید برخی معتقد باشند که تولیدات رسانه‌‌ای باید واقعیتی از جامعه باشد اما به عنوان مثال بازیگرانی که در تولیدات تلویزیونی حجاب دارند آیا در جامعه حقیقی نیز اینگونه هستند؟سلیحی اظهار داشت: بازیگر متعهد، باحجاب کم داریم شاید بسیاری از بازیگران از نظر اعتقادی از بسیاری از ما جلو باشند اما عکس هایی که در صفحات شخصی خود منتشر می‌کنند بسیار متفاوت است و امیدواریم ما هم بتوانیم بازیگرانی را تربیت کنیم که وضعیت پشت صحنه و جلوی دوربین آنها با هم همخوانی داشته باشد. مثلا از فردی که نقش مریم مقدس را بازی می‌کند انتظار می‌رود در سطح جامعه نیز همان حجاب را داشته باشد.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*