آخرین خبر :

«گاردین» بررسی کرد؛ عدم استقبال ملک سلمان از اوباما؛ تشدید اختلافات عربستان و آمریکا

یک روزنامه انگلیسی در مطلبی با اشاره به تنش های اخیر در روابط آمریکا و عربستان سعودی نوشت: تنش در روابط ریاض و واشنگتن به بالاترین سطح خود رسیده است.

به گزارش مهر، روزنامه انگلیسی «گاردین» با انتشار مطلبی در خصوص تنش در روابط میان عربستان سعودی و ایالات متحده آمریکا نوشت: تنش های میان آمریکا و عربستان به بالاترین سطح خود رسیده است.

این روزنامه در ادامه می نویسد: سفر اخیر «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا به ریاض هم نتوانست از شدت تنش های میان دو طرف بکاهد چراکه ملک سلمان حاضر به استقبال رسمی از اوباما در بدو ورود وی به ریاض نشد.

در ادامه گزارش این روزنامه آمده است: عدم استقبال ملک سلمان از رئیس جمهوری آمریکا در حالی اتفاف افتاد که پادشاه سعودی در زمان استقبال از سران کشورهای شرکت کننده در نشست روز چهارشنبه گذشته در ریاض در فرودگاه حضور داشت.

این روزنامه انگلیسی همچنین آورده است: عدم استقبال شاه سعودی از باراک اوباما نوع و ظاهر اختلافات میان دو طرف را نشان می دهد که در واقع نشأت گرفته از توافق هسته با ایران، اقدامات عربستان در منطقه و کاهش قیمت نفت است.

«گاردین» همچنین می افزاید: اختلافات میان عربستان و آمریکا پس از تهدید ریاض مبنی بر خارج کردن صدها میلیارد دلار از دارایی های موجود خود در آمریکا روابط این دو هم پیمان قدیمی را وارد مرحله پیچیده ای کرد.

این روزنامه انگلیسی همچنین تصریح می کند: ایالات متحده آمریکا بر خلاف خواسته ریاض و آنکارا هیچ اقدامی برای جلوگیری از ایفای نقش روسیه در سوریه انجام نداده است و این مسأله ای است که مقامات سعودی را آزرده خاطر می کند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*