آخرین خبر :

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی خبر داد آمادگی دانشگاه فرهنگیان بیرجند برای تربیت معلم از کشورهای همسایه

دانشگاه فرهنگیان

رئیس دانشگاه فرهنگیان پردیس باهنر بیرجند با بیان اینکه وضعیت بودجه در این دانشگاه مشکلاتی دارد، گفت: تربیت معلم از قدمت ۴۰ ساله در استان برخوردار است و ما آمادگی داریم تا از کشورهای همسایه در زمینه تربیت معلم ارائه خدمت کنیم.

ایرج مهدی زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه شبانه روزی است اما در بودجه دولتی به عنوان دانشگاهی شبانه دیده نشده است.

وی با بیان اینکه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان ۱۷۱ واحد درسی را می گذرانند، افزود: این در حالی است که سرانه آنها بسیار پایین است و در بخش بودجه ما با مشکلاتی مواجه هستیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان پردیس باهنر بیرجند گفت: تربیت معلم در این استان از قدمت ۴۰ ساله برخوردار است و ما آمادگی داریم تا به کشورهای همسایه از جمله افغانستان در زمینه تربیت معلم خدمت ارائه دهیم.

مهدی زاده افزود: ساختمان دانشگاه فرهنگیان فرسوده است و این ساختمان در حد و شأن دانشجویان این دانشگاه و در حد استان نیست.

عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند و مجری طرح آمایش سرزمینی خراسان جنوبی نیز اظهار داشت: بحث آمایش سرزمینی در خراسان جنوبی در سه مرحله بررسی وضعیت موجود استان، شناسایی پتانسیل های موجود و وضعیت مطلوب مورد مطالعه قرار گرفت.

مهدی خطیب با بیان اینکه نمایندگان مجلس باید برای جلوگیری از موازی کاری برنامه مدونی داشته باشند، افزود: با توجه به تغییر اقلیم شرایط بحرانی برای سه دهه آینده پیش بینی می‌شود باید برای حفظ منابع موجود باید کاهش ۳۰ درصدی مصرف آب در دستور کار باشد در غیر این صورت فاجعه می‌شود.

وی با بیان اینکه تربیت نیروی انسانی متخصص از شاخصه‌های عمده خراسان جنوبی است، اظهار داشت: خواستار گسترش مراکز تربیتی آموزشی و تعامل با کشورهای همجوار در این راستا هستیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند و مجری طرح آمایش سرزمینی خراسان جنوبی گفت: حفظ گسترش صنایع پر مصرف آب در خراسان جنوبی توصیه نمی‌شود و باید صنایع جایگرین داشته باشیم و صنایع دستی و کارگاه‌های کوچک افزایش یابد.

خطیب بر گسترش خطوط ترانزیت برای رشد اقتصادی در خراسان جنوبی تأکید کرد و افزود: باید از خام فروشی در خراسان جنوبی جلوگیری کرده و صنایع تبدیلی و فرآوری که زمینه ساز اشتغال است راه اندازی شود و ایجاد زیرساخت های گردشگری، کویرنوردی و گردشگری نجوم در خراسان جنوبی مورد توجه قرار گیرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*