آخرین خبر :

رئیس دفتر بانوان حفظ آثار خراسان جنوبی: دومین جشنواره”اسوه‌های صبر و مقاومت” در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

تشییع 94 شهید گمنام دفاع دفاع مقدس - شیراز

رئیس دفتر مشارکت بانوان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه این دومین جشنواره استانی است که در خراسان جنوبی برگزار می‌شود، گفت: چهارشنبه ۹ صبح همزمان با سراسر کشور جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت در بیرجند برگزار می‌شود.

فرشته اسدزاده صبح امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همزمان با سراسر کشور روز چهارشنبه جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت در خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این دومین جشنواره  است که در خراسان جنوبی برگزار می‌شود، افزود: جشنواره تجلیل از اسوه‌های صبر و مقاومت در سه سال گذشته در کشور برگزار شد که در سال نخست تنها در تهران و برخی از استان‌ها به این جشنواره دعوت شدند و در سال گذشته تعدادی از استان‌های کشور به صورت داوطلبانه این جشنواره را در استان‌های خود برگزار کردند.

رئیس دفتر مشارکت بانوان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال تمامی استان‌ها مکلف به برگزاری جشنواره تجلیل از اسوه‌های صبر و مقاوت به صورت همزمان در سراسر کشور شدند، گفت: در این جشنواره مادران، همسران، خواهران و دختران خانواده‌هایی که در زمان جنگ تحمیلی پدران آنها در جبهه‌ها حضور و مادر فرزندان خود را به بهترین نحو در نبود همسر تربیت کرده و در حال حاضر هم از آسیب‌های اجتماعی به دور مانده اند حضور دارند.

اسدزاده افزود: در استان خراسان جنوبی در مراسم تجلیل از اسوه‌های صبر و مقاومت اولویت با بانوانی است که همسران آنها در زمان هشت سال دفاع مقدس در جبهه‌ها حضوری ارزشمند داشته و در حال حاضر هم  همسران آنها در دفاع از نظام و انقلاب پر تلاش هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون تقدیرها از همسر شهید بیشتر انجام می‌شد، اظهار داشت: امسال تقدیر از همسر جانباز و همسر رزمنده است و ما وظیفه جدی داریم تا فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج دهیم.

رئیس دفتر مشارکت بانوان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه برای حضور در این جشنواره طبق اعلام قبلی از سوی دستگاه‌های مختلف اسامی واجد شرایط اعلام می‌شود، گفت: تا همین لحظه تعداد ۷۲ نفر اسامی برای تجلیل اعلام شده است.

اسدزاده افزود: تاکنون از شهرستان‌های ارسک، درمیان، نهبندان و قاین مهمان داریم و یکی از ملاک‌های حضور در این جشنواره این است که اسامی که از سوی دستگاه‌های مختلف اعلام می‌شوند، تاکنون تجلیل نشده باشند و افرادی از خانواده‌هایی که از آسیب‌های اجتماعی مصون مانده و در دفاع مقدس فرزندان خود را از آسیب دور کردند، باشند.

وی با بیان اینکه هدف دفتر مشارکت زنان در بنیاد حفط آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس جریان سازی در راستای ترویج مشارکت‌هایی است که در دوران دفاع مقدس انجام شده، بیان کرد: ما دو برنامه محوری داریم که یکی از آنها در طول سال برگزاری جشنواره ملی اسوه‌های صبر، مقاومت و دیگری نقش زن در دفاع مقدس و کمپین مدافعان حرم حضرت زینب(س) است.

رئیس دفتر مشارکت بانوان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفـت: جریان سازی فرهنگ و اجتماعی در راستای ترویج ارزش‌های مشارکت بانوان در دفاع مقدس از اهداف این جشنواره بوده و در حاشیه این برنامه نمایشگاه عفاف وحجاب و برپایی ایستگاه نقاشی اجرا می‌شود.

اسدزاده افزود: در سال ۹۵ برنامه‌های ما در قالب فرهنگی، عامی، پژوهشی و اجتماعی در زمینه ارزش‌های دفاع مقدس است و جریان سازی فرهنگی و اجتماعی در راستای ترویج ارزش‌های مشارکت بانوان در دفاع مقدس از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است و تعداد ۷۲ نفر به احتمال زیاد تا روز برگزاری جشنواره افزایش پیدا می‌کند.

جشنواره اسوه‌های صبر و استقامت روز چهارشنبه ۱۸ فروردین ماه ساعت ۹ صبح در محل سالن اجلاس دانشگاه پیام نور بیرجند برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*