آخرین خبر :

رونمایی از ۲۰ اثر تولیدی در حوزه هنری خراسان جنوبی

حوزه هنری

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی با اشاره به هفته هنر انقلاب اسلامی گفت: روز چهارشنبه ۲۵ فروردین ماه ۲۰ اثر تولیدی حوزه هنری به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی رونمایی می‌شود.

مجید کریمیان در نشست خبری اظهار داشت: این آثار در نیمه دوم سال ۹۴ تولید شدند و در حوزه‌های مختلف فیلم، تألیفات، تصویری، موسیقی، هنرهای تجسمی و انشاء ادبی هستند.

وی افزود: ۲۰ فروردین ماه سالروز شهادت سید مرتضی آوینی سید اهل قلم به نام هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شد و از ۲۰ تا ۲۷ فروردین ماه  هفته هنر انقلاب اسلامی نام گرفته است.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی بیان کرد: هفته انقلاب اسلامی یک تلنگر پیشگام برای شروع سال جدید است و امید است این بذر در طول سال به خوبی برداشت شود و باید حضورفعالانه در جنگ نرم داشته باشیم و فعالیت هنرمندان را برای تولید آثار ملی و ایرانی تقویت کنیم.

کریمیان تصریح کرد:  نکته مهم در این حوزه رویکرد تقویت هنرمندان بومی است و استان خراسان جنوبی یک استان نوپاست و امید است با تقدیر از هنرمندان تقویت آنان را داشته باشیم.

وی اظهار داشت: تبیین مفهومی به اسم هنر اسلامی بسیار مهم است که ما بتوانیم تعریفی از هنر اسلامی داشته باشیم و همچنین توجه به شهدای هنرمند و دیدار با خانواده‌های شهدا از ویژگی‌های این هفته حوزه هنری است.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی افزود: در کل کشور ۷ هزار نقطه اکران وجود دارد و در سال گذشته ۴۵۰ مورد اکران مردمی انجام شد و فانوس ویژه جشنواره عمار را هنرمندان استان کسب کردند.

کریمیان با اشاره به برنامه‌های هفته هنر اسلامی خاطرنشان کرد: در مجموع در کل استان ۵۰ برنامه در هفته هنر و شعر هنری برنامه ریزی شده است.

وی خاطرنشان کرد: غبار روبی مزار شهدا و میثاق با شهدای اسلامی به ویژه شهدای هنرمند، شرکت در نماز جمعه و برگزاری نمایشگاه کتاب سوره مهر در محل نماز جمعه، اکران فیلم قبل از شروع خطبه‌های نماز جمعه و برگزاری نمایشگاه کتاب و عکس انقلاب در این مکان از برنامه‌های هفته هنر انقلاب است.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی یادآور شد: همچنین افتتاح نمایشگاه خوشنویسی و یادبود هنرمند فقید آقای دیانی، راه اندازی کارگاه نقاشی تصویر عاشقی با موضوع تصویرسازی از چهره شهدای هنرمند استان، افتتاح اکران فیلم‌های جشنواره حسنات و نشست هم اندیشی هنرمندان تئاتر استان از دیگر برنامه‌های این هفته است.

کریمیان گفت: همچنین در این هفته شب شعر خاوران، شب خاطره و برگزاری نمایشگاه کاریکاتور آل سقوط که بسیار ارزشمند است و منتخب آثار کاریکاتور برعلیه آل سعود است انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ارائه آثار برای جمعیت‌های مردمی در سال ۹۴ تأکید شد، بیان کرد: در استان ۱۰۰ نقطه توانایی اکران فیلم‌ها به صورت مردمی را دارند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*