اخبار خراسان جنوبی

افتتاح واحد فرآوری تولید کنسانتره فلورین در فردوس

واحد فراوری تولید کنسانتره فلورین با حضور استاندار و مسئولان در فردوس افتتاح شد.

مواد اولیه این واحد از معادن استان بویژه طبس  و خراسان رضوی در گناباد تامین می‌شود و زمینه اشتغال ۳۰ نفر را در این شهرستان فراهم کرده است.

محصول تولیدی این واحد در صنایع فولاد کاربرد دارد.

همچنین عملیات اجرایی پست ۴۰۰ کیلو ولت شهرستان فردوس پس از چندین سال چشم انتظاری، آغاز شد.

این طرح که وعده رئیس جمهور در سفر شهریور امسال به این شهرستان بود، امروز با حضور استاندار عملیات اجرایی آن آغاز شد.

استاندار خراسان جنوبی در آیین عملیات اجرایی پست ۴۰۰ کیلو ولت و دانشکده علوم پزشکی فردوس گفت: پست ۴۰۰ کیلو ولت فردوس زمینه ساز توسعه و ایجاد اشتغال برای جوانان شهرستان است.

قناعت افزود: در طول ۴۳ سال گذشته در خراسان جنوبی فقط ۳ پست ۴۰۰ کیلو ولت در شهرستانهای بیرجند، طبس و قائن احداث شده بود اما در دو سال اخیر پست ۴۰۰ کیلو ولت در این شهرستان عملیات اجرایی آن آغاز شد.

وی گفت : این طرح  به همراه خط انتقال برق، بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد که از محل وزارت نیرو و برق منطقه خراسان تامین اعتبار می شود.

عملیات اجرایی دانشکده علوم پزشکی فردوس  نیز  امروز در زمینی به مساحت ۹ هکتار با اعتبار ۸۲ میلیارد تومان به زمین زده شد.

بنای دانشکده علوم پزشکی نیز با اعتبار اولیه ۵ میلیارد تومان آغاز شد.

 

 

 

استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد:
🔸ضرورت مشارکت حداکثری فعالان اقتصادی خراسان جنوبی در انتخابات

🔹استاندار خراسان جنوبی بر ضرورت مشارکت حداکثری فعالان اقتصادی خراسان جنوبی در انتخابات تأکید کرد.
🔹به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ جواد قناعت امروزسه شنبه (۸ اسفند) با بیان این مطلب در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان خاطرنشان کرد: دشمنان ساعت ‌ها روی مسئله انتخابات ایران وقت و انرژی می‌ گذارند و برای کاهش مشارکت در انتخابات شبهه ایجاد می‌کنند در حالیکه سال ۲۰۲۴ میلادی در کل جهان ۵۰ انتخابات برگزار می‌شود اما چرا اینقدر به انتخابات ایران پرداخته‌اند چون اینها عظمت و پیشرفت ملت ایران را فهمیده‌اند که به دلیل پشتوانه مردمی است.
🔹به گفته وی؛ برخلاف کشورهای غربی، پشتوانه مردمی از جمله مؤلفه‌های اصلی قدرت در نظام جمهوری اسلامی ایران است.
🔹وی با بیان اینکه دشمنان در حالی مشکلات معیشتی و اقتصادی ایران را هدف قرار داده اند و علیه ما استفاده می‌کنند که شرایط اقتصادی کشورهای اروپایی به مراتب از ایران بدتر است، افزود: تاریخ نشان داده هر وقت بعد از پیشرفت نظامی و علمی، پشتوانه مردمی با آن تلفیق شود، کشور توانمند و قوی خواهد شد.
🔹استاندار با تأکید بر اینکه کشورهای استکباری نفس‌های آخر خود را می‌کشند و ایران اسلامی در سطح منطقه و جهان به الگو تبدیل شده، تصریح کرد: امروز گروه حماس با الگوگیری از مقاومت مردم ایران در مقابل اسرائیل به عنوان چهارمین ارتش قدرتمند جهان ایستادگی می‌کند.
🔹قناعت با بیان اینکه دنیا در حال تغییر و تحول است، گفت: انتخابات ۱۱ اسفندماه یک‌ جنگ تمام عیار است چون برخی ادعا دارند که این انتخابات نیست بلکه انتصابات است اما باید این سئوال را پرسید اگر این انتخابات مهندسی آرا و انتصابات است چرا این همه نامزد صف کشیده اند.
🔹وی با ذکر این نکته که در همین خراسان جنوبی ۱۱۴ نفر برای چهار کرسی مجلس شورای اسلامی در حال رقابت هستند، متذکر شد: چرا دشمنان از برخی نامزدها حمایت می‌کند؛ علت آن این است که انتخابات ما انتخابات واقعی و آزاد است و انتصابات نیست.
🔹به گفته وی؛ در همین انتخابات سال ۹۲، رئیس جمهور دوره یازدهم، با ۷۱ صدم آرا بیشتر نسبت به نفر دوم انتخاب شد که نشان می‌دهد انتخابات جمهوری اسلامی ایران در کمال صحت و سلامت برگزار می شود و نظام نشان داده که به آرای مردم خیانت نمی‌کند.
🔹استاندار با تأکید بر اینکه افزایش درصد مشارکت در انتخابات باعث می شود در معاهده‌های سیاسی و اقتصادی حرف بیشتری برای گفتن داشته باشیم، عنوان کرد: انتخابات باعث تحول می‌شود و شور و نشاط ایجاد می‌کند لذا همه وظیفه دارند مردم را به پای صندوق رأی دعوت کنند تا شور انتخاباتی را داشته باشیم.
🔹قناعت با اشاره به پیش ‌بینی ۳۲۵ صندوق سیار در انتخابات امسال، گفت: فعالان اقتصادی و واحد های تولیدی از فرمانداری‌ها درخواست کنند تا صندوق سیار برای اخذ رأی کارگران به مجموعه ‌هایشان ارسال شود.
🔹وی در پایان بر گرم کردن هوای سرد استان با گرم کردن تنور انتخابات تأکید کرد و گفت: مردم خراسان جنوبی تاکنون به اثبات رسانده اند که در زمینه مشارکت سیاسی پیشگام بوده‌اند و امسال هم با حضور پررنگ خود در پای صندوق‌های رأی حماسه‌ای دیگر خلق خواهند کرد.
🔹استاندار در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه دولت به دنبال کاهش تصدی‌گری در امور است، اظهار کرد: در خراسان جنوبی به جهت اینکه هنوز بخش خصوصی توانمندی مالی لازم را ندارد بررسی‌ ها نشان می‌دهد تصدی‌گری دولت در حوزه شرکت‌های سهامی و زراعی باید همچنان پایدار باشد و واگذاری آن به بخش خصوصی به آینده موکول شود.
🔹قناعت با اشاره به لزوم مستثنی شدن موضوع واگذاری سهام دولت در شرکت‌های سهامی زراعی از طریق سازمان خصوصی‌سازی از دستورالعمل مولدسازی دارایی‌های دولت و توقف روند اجرایی آن، ادامه داد: در همین راستا باید تیمی از دستگاه های اجرایی مربوطه و اتاق بازرگانی استان در سازمان خصوصی‌سازی این موضوع را پیگیری کنند.
🔹وی با بیان اینکه ۹۸ درصد زرشک تولیدی دنیا در خراسان جنوبی تولید می‌شود، بر ایجاد گمرک تخصصی و تعیین قیمت پایه و تأیید کیفیت این محصول در استان تأکید کرد.
🔹به گفته وی؛ خراسان جنوبی باید مرجع اصلی صادرات زرشک و عناب باشد و بقیه گمرکات کشور در این زمینه به عنوان واسطه عمل کنند.
🔹استاندار با اشاره به اینکه ۴۳ درصد زرشک تولیدی در استان فرآوری و بسته‌بندی می‌شود، بیان کرد: باید از طریق وزارت جهاد کشاورزی پیگیری های لازم صورت گیرد تا مجوز صدور گواهی حفظ نباتات محصول زرشک به خراسان جنوبی تفویض کامل شود.

قناعت افزود: خراسان جنوبی چون نخستین تولیدکننده زرشک جهان است باید اتاق بازرگانی بیرجند و جهاد کشاورزی با همراهی گمرکات برای صدور مجور راه‌اندازی گمرک تخصصی زرشک و عناب در این استان بسته پیشنهادی متقنی آماده کرده و به گمرکات کشور ارسال کنند.
🔹وی ادامه داد: در این خصوص ما هم با حضور مسئولان استانی از طریق گمرکات کشور پیگیر خواهیم بود تا به نتیجه برسد.

 

 

استاندار: خراسان جنوبی مرجع اصلی صادرات زرشک باشد

بیرجند – ایرنا – استاندار خراسان جنوبی گفت: این استان باید مرجع اصلی صادرات زرشک و عناب باشد و بقیه گمرکات کشور به عنوان واسطه عمل کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا جواد قناعت روز سه‌شنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان که به میزبانی اتاق بازرگانی بیرجند برگزار شد افزود: ۹۸ درصد زرشک دنیا در خراسان جنوبی تولید می‌شود، به همین خاطر ضرورت دارد گمرک تخصصی و تعیین قیمت پایه و تایید کیفیت این محصول در استان انجام شود.

وی با بیان اینکه ۴۳ درصد زرشک تولیدی در استان فرآوری و بسته‌بندی می‌شود تاکید کرد: باید از طریق وزارت جهاد کشاورزی پیگیری لازم صورت گیرد تا مجوز صدور گواهی حفظ نباتات محصول زرشک به خراسان جنوبی تفویض کامل شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی چون نخستین تولیدکننده زرشک جهان است باید اتاق بازرگانی بیرجند و سازمان جهاد کشاورزی با همراهی گمرکات استان بسته پیشنهادی متقن را آماده کنند تا به گمرکات کشور برای صدور مجور راه‌اندازی گمرک تخصصی زرشک و عناب در استان ارسال شود و در این خصوص با حضور مسئولان استان از طریق گمرکات کشور ما هم پیگیر خواهیم بود تا به نتیجه برسد.

وی ادامه داد: دولت به دنبال کاهش تصدی‌گری در امور مختلف است اما تصدی‌گری دولت در حوزه شرکت‌های سهامی و زراعی باید همچنان پایدار باشد.

قناعت گفت: به جهت اینکه در خراسان جنوبی هنوز بخش خصوصی توانمندی مالی لازم را ندارد بررسی‌ها نشان می‌دهد که تصدی‌گری دولت در حوزه شرکت‌های سهامی و زراعی باید پایدار باشد و واگذاری آن به بخش خصوصی به آینده موکول شود.

وی با اشاره به لزوم مستثنی شدن موضوع واگذاری سهام دولت در شرکت‌های سهامی زراعی از طریق سازمان خصوصی‌سازی از دستورالعمل مولدسازی دارایی‌های دولت و توقف روند اجرایی آن ادامه داد: باید تیمی از دستگاه اجرایی مربوطه و اتاق بازرگانی استان در سازمان خصوصی‌سازی این موضوع را پیگیری کنند.

استاندار خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم مشارکت حداکثری فعالان اقتصادی در انتخابات تاکید کرد و گفت: دشمنان روزانه ساعت‌ها روی مسئله انتخابات ایران وقت و انرژی می‌گذارند و برای کاهش مشارکت در انتخابات شبهه ایجاد می‌کنند.

وی افزود: سال ۲۰۲۴ میلادی در کل جهان، ۵۰ انتخابات برگزار می‌شود اما چرا این قدر به انتخابات ایران پرداخته‌اند چون اینها عظمت و پیشرفت ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران را فهمیده‌اند که به دلیل پشتوانه مردمی است.

قناعت گفت: برخلاف کشورهای غربی که پشتوانه مردمی از مولفه‌های قدرت آنها نیست اما پشتوانه مردمی از جمله مولفه‌های اصلی قدرت جمهوری اسلامی ایران است.

استاندار خراسان جنوبی: استان مرجع اصلی صادرات زرشک باشد

وی تصریح کرد: مشکلات معیشتی و اقتصادی در کشور وجود دارد و دشمنان این موضوع را هدف قرار دادند و علیه ما استفاده می‌کنند در حالی که شرایط اقتصادی کشورهای اروپایی به مراتب از ایران بدتر است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: تاریخ نشان داده هر وقت بعد از پیشرفت نظامی و علمی، پشتوانه مردمی با آن تلفیق شود، کشور توانمند و قوی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه کشورهای استکباری نفس‌های آخر خود را می‌کشند و ایران اسلامی در سطح منطقه و جهان به الگو تبدیل شده است تصریح کرد: امروز گروه حماس با الگوگیری از مقاومت مردم ایران در مقابل اسرائیل به عنوان چهارمین ارتش قدرتمند جهان ایستادگی می‌کنند.

قناعت گفت: دنیا در حال تغییر و تلاطم است، انتخابات ۱۱ اسفندماه یک‌ جنگ تمام عیار است پس همه ما باید با هوشیاری کامل و بصیرت در این روزهای پایانی مردم را به پای صندوق‌های رای فراخوانیم.

وی عنوان کرد: برخی افراد ادعا دارند که انتخابات نیست بلکه انتصابات است اما باید پرسید اگر این انتخابات مهندسی آرا و انتصابات است چرا این همه نامزد صف کشیدند و در همین خراسان جنوبی ۱۱۳ نفر برای چهار کرسی مجلس شورای اسلامی در حال رقابت هستند.

قناعت افزود: از جهتی چرا دشمنان از برخی نامزدها حمایت می‌کنند؛ علت این است که انتخابات ما انتخابات واقعی و آزاد است و انتصابات نیست.

وی گفت: در همین انتخابات سال ۹۲، رئیس جمهور دوره یازدهم با ۷۱ صدم آرا بیشتر نسبت به نفر دوم انتخاب شد که نشان می‌دهد انتخابات جمهوری اسلامی ایران در کمال صحت و سلامت برگزار می‌شود و نظام نشان داده که به آرای مردم خیانت نمی‌کند.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه هر میزان درصد مشارکت در انتخابات افزایش یابد در معاهده‌های سیاسی و اقتصادی حرف بیشتری برای گفتن خواهیم داشت گفت: انتخابات باعث تحول می‌شود و شور و نشاط در کشور ایجاد می‌کند لذا همه وظیفه دارند مردم را به پای صندوق رای دعوت کنند تا شور انتخاباتی را داشته باشیم.

وی با اشاره به پیش‌ بینی ۳۲۵ صندوق سیار در انتخابات امسال افزود: فعالان اقتصادی و واحدهای تولیدی از فرمانداری‌ها درخواست کنند تا صندوق سیار برای اخذ رای کارگران به مجموعه‌هایشان ارسال شود.

قناعت گفت: مردم خراسان جنوبی تاکنون ثابت کردند که در زمینه مشارکت سیاسی پیشگام بوده‌اند و امسال هم با حضور پررنگ خود در پای صندوق‌های رای بار دیگر ثابت خواهند کرد.

 

 

 

 

تقاضا برای مصرف و صادرات زرشک افزایش یافته است

بیرجند – ایرنا – رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند گفت: با توجه به برگزاری جشنواره‌های مختلف استانی و ملی عناب و زرشک تقاضا برای مصرف و صادرات زرشک در داخل و خارج کشور افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا خامه‌زر روز سه‌شنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان که با حضور استاندار خراسان جنوبی برگزار شد افزود: از همین رو راه‌اندازی گمرک تخصصی زرشک و عناب در استان در راستای صادرات محصول باکیفیت ضروری است.

وی گفت: ۹۸ درصد زرشک بی‌دانه جهان در خراسان جنوبی تولید می‌شود و این استان رتبه اول تولید زرشک و عناب کشور را دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند عنوان کرد: زرشک و عناب از حمله محصولات راهبردی بخش کشاورزی استان است که ۴۰ تا ۵۰ هزار خانوار به صورت مستقیم و بخش قابل توجهی به صورت غیرمستقیم از محل این محصولات ارتزاق می‌کنند.

وی افزود: متاسفانه آشنا نبودن کارشناسان کشاورزی، ارزیابان و کارشناسان گمرکات سایر استان‌ها به لحاظ کنترل‌های کیفی و در نتیجه طولانی شدن فرآیند صدور گواهی حفظ نباتات و قرنطینه‌ای و مراحل ارزیابی گمرکی سایر استان‌ها باعث شده‌ که صدمات جبران ناپذیری به صادرات این محصول تحمیل شود.

خامه‌زر گفت: این موضوع کشاورزان و باغداران سختکوش منطقه را دچار ضرر و زیان هنگفتی کرده‌ است.

وی افزود: تعیین قیمت پایه کالاهای صادراتی توسط گمرک ایران انجام می‌شود و گاهی ارزش کالاهای فوق توسط صاحبان کالا در گمرک مورد پذیرش واقع نمی‌شود که نیاز است با توجه به اقدامات صورت گرفته در سال‌های اخیر به منظور شناساندن و بازاریابی این محصولات در سطح ملی و جهانی همچنین تقاضای کشورهای حوزه اوراسیا و خلیج فارس برای خرید محصولات گمرک تخصصی زرشک و عناب در استان راه‌اندازی شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند تصریح کرد: در این صورت ارزیابی کیفی محصولات در گمرکات استان و تعیین قیمت پایه آنها توسط ادارات متولی خراسان جنوبی انجام می‌شود.

دستگاه قضایی به دنبال تقویت بخش خصوصی است

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: دستگاه قضایی به دنبال تقویت بخش خصوصی است و گمرک تخصصی زرشک و عناب باید پیش تر از این راه اندازی می‌شد.

حجت الاسلام علی نسائی زهان با تاکید بر اینکه برای افزایش صادرات محصولات راهبردی استان باید چاره اندیشی شود افزود: همچنین در زمینه صادرات و فروش محصول نباید سختگیری‌های بی‌مورد داشته باشیم چرا که به ضرر کشاورز و صادر کنندگان خواهد بود.

مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی هم گفت: استاندارد هشت‌گانه برای تولید و فرآوری زرشک در نظر گرفته شده که سه شاخص تشویقی و پنج شاخص اجباری است.

مهدی دستورانی افزود: استاندارد بین المللی زرشک توسط پژوهشگران در کشور تدوین شده است.

خراسان جنوبی مرجع صادرات زرشک شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی هم گفت: یک راه مهم حمایت از زرشک کاران، صادرات این محصول با هدف ارزآوری در راستای ایجاد بازار پایدار و حمایت از تولیدکننده است و خراسان جنوبی باید مرجع صادرات زرشک‌ کشور شود.

مهدی جعفری افزود: استاندارد زرشک نوشته و آماده شده، مولفه‌های کنترل کیفی این‌ محصول از کشور آلمان به دانشگاه بیرجند تحویل داده شده است.

وی گفت: دانشگاه بیرجند اکنون می‌تواند کنترل کیفی زرشک را مطابق با آزمایشگاه آلمان تحویل دهد و بر همین اساس، محصول را صادر ‌کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: این استان قطب تولید زرشک دنیاست، ادامه داد: ۴۳ درصد زرشک خراسان جنوبی فرآوری و مابقی بسته بندی می‌شود که می‌طلبد در این زمینه ارزش آفرینی کنیم.

وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی با دارا بودن هفت شرکت به عنوان قطب شرکت‌های سهامی زراعی در کشور مطرح است گفت: شرکت‌های سهامی زراعی استان با داشتن زنجیره تولید و افزایش بهره‌وری و بازدهی، نقش مهمی در تولید بخش کشاورزی استان ایفا می‌کنند به طوری که با داشتن چهار درصد از منابع آبی استان، بالغ بر ۱۱ درصد از مجموع تولیدات بخش کشاورزی را به خود اختصاص می‌دهند.

جعفری ادامه داد: میزان سهام دولت در شرکت سهامی زراعی خضری ۲۵ درصد، اسلام آباد ۴۴ درصد، خوشاب ۱۷ درصد، سرچاهی عماریون و سهل آباد چهار درصد و مهدی آباد پنج درصد است.

وی گفت: این‌ شرکت‌ها موجب رشد و توسعه پایدار در بخش کشاورزی، افزایش بهره وری، مشارکت کشاورزان در برنامه توسعه و تحول کمی و کیفی در ساختار کشاورزی و جلوگیری از خرد شدن اراضی می‌شوند.

 

 

 

فهرست حزب موتلفه در خراسان جنوبی مشخص شد

بیرجند – ایرنا – دبیر حزب موتلفه اسلامی استان خراسان جنوبی گفت: نامزدهای مورد حمایت حزب موتلفه در چهار حوزه انتخابیه خراسان جنوبی مشخص شدند.

محمد قریب روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مهمترین اقدامات حزب موتلفه اسلامی به عنوان یک جریان سیاسی این بوده که در راستای وظایف و رسالت خود با خرد جمعی، نامزدهای مجلس دوره دوازدهم را مورد ارزیابی قرار دهد.

وی گفت: ضمن احترام به همه نامزدهای حوزه‌های انتخابیه استان خراسان جنوبی، چهار نامزد به عنوان نامزدهای مورد حمایت حزب موتلفه اسلامی استان در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخاب و معرفی شدند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان خراسان جنوبی عنوان کرد: حجت الاسلام محمد امین وحدانی نیا در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف، سلمان اسحاقی در حوزه انتخابیه قاینات و زیرکوه، مصطفی نخعی در حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه، حجت الاسلام مجید نصیرایی در حوزه انتخابیه فردوس، طبس، سرایان و بشرویه مورد حمایت حزب موتلفه اسلامی هستند.

وی افزود: انتظار می‌رود مردم خراسان جنوبی اول با مشارکت قوی و دوم انتخاب نامزد اصلح نقش خود را به بهترین وجه در این مقطع حساس ایفا کنند.

قریب گفت: قطعا مردم بصیر و شریف این دیار نیز چنان نقش آفرینی خواهند کرد که سخت تر از قبل شکست را به دشمن تحمیل و از انقلاب، نظام و ولایت به بهترین شکل دفاع کنند.

تعداد نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه استان ۱۱۴ نفر اعلام شد که از سوم اسفند به طور رسمی وارد عرصه رقابت شدند و تبلیغات نامزدها تا ۲۴ ساعت قبل از رای گیری ادامه دارد …

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند در سراسر کشور برگزار می‌شود.

 

 

 

 

نامزد انتخابات از بیرجند: رویکرد علمی به حل مسائل دارم + فیلم

بیرجند – ایرنا – نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف گفت: در صورت راه یافتن به مجلس، رویکرد علمی به حل مسائل و تصویب قوانین را مد نظر قرار می‌دهم.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در راستای فراهم کردن فرصت برابر برای نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان خراسان جنوبی و کمک به شناساندن بهتر آنان به مردم و اعلام برنامه‌هایشان، اقدام به انجام مصاحبه با داوطلبان این دوره از انتخابات با موضوعات ملی و استانی کرده ‌است و تا روز چهارشنبه (براساس قانون زمان تبلیغات) فرصت برای حضور همه نامزدها وجود دارد.

مشروح گفت و گوی ایرنا مرکز خراسان جنوبی با امیر بیدختی نامزد حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف را می‌خوانید:

وی که متولد سال ۱۳۶۹ در بیرجند است، گفت: دارای مدرک دکترای هوش مصنوعی از دانشگاه صنعتی شریف هستم و به عنوان پژوهشگر و مدیر پژوهشی سوابقی در وزارت دفاع و سازمان جهاد خودکفایی صدر دارم همچنین به عنوان یک کارآفرین موفق در پارک علم و فناوری شریف فعالیت داشتم که زمینه اشتغال برای سه هزار نفر از جوانان این سرزمین را فراهم کردم.

نامزد دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: هر نماینده باید اهداف و نقش‌های ملی را هم داشته باشد که در صورت راه یافتن به مجلس، رویکرد علمی به حل مسائل و تصویب قوانین را مد نظر قرار خواهم داد، مسائل اصلی از جمله تورم، فساد و مسائل فرهنگی را باید با استفاده از رویکردهای علمی مبتنی بر واقعیت دنبال کنیم که قوانین نشدنی تصویب نشود.

ضرورت اصلاح قوانین کار و مالیات

وی افزود: مساله دیگر که خیلی باید به آن توجه شود، اصلاح قوانین کار و مالیات است به شکلی که تبعیض در آن رفع شود و اقشاری که بیشترین آسیب را از معضلات و مسائل معیشتی به ویژه پنج، ۶ سال اخیر دیده‌اند، مقداری از آلام آنان کاسته شود.

بیدختی گفت: یکی از اقشاری که باید در قوانین به شکل ویژه دیده شوند، بانوان هستند و متاسفانه شرایط به شکلی است که بانوان ما محرومیت‌های اجتماعی را تحمل می‌کنند برای مثال در بین ۴۰ نامزد حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف یک نامزد خانم داریم که این مساله می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد اما نشان می‌دهد فرصت‌های اجتماعی کافی در اختیار بانوان قرار نگرفته و باید قوانین مختلف به ویژه در مورد بانوان خانه دار لحاظ شود.

وی بیان کرد: همچنین امور مربوط به روابط خارجی، امور جوانان و صندوق‌های بازنشستگی که بار آنها را روی دوش مردم انداخته‌ایم باید با رویکرد علمی در مجلس مورد بازنگری قرار گیرد.

نامزد انتخابات مجلس دوازدهم درباره برنامه‌هایش برای حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف گفت: حوزه انتخابیه ما فرهنگی است، مفاخر فرهنگی زیاد، تاریخ و آداب و رسوم غنی داریم اما مشکلات زیادی هم وجود دارد.

مشکل اصلی بیرجند دوری از مرکز است

وی افزود: ساده است که مشکلات را نام ببریم ولی باید اولویت بندی کرد و به نظر من مشکل اصلی ما دوری از مرکز است، با مراکز جمعیتی اصلی ارتباطی نداریم و از آنها دور هستیم بنابراین باید راه حلی برای آن پیدا کنیم.

بیدختی گفت: یک راه حل قطعی تقویت روش‌های مختلف حمل و نقل از جمله حمل و نقل ریلی، هوایی و زمینی است که همه آنها باید توسعه پیدا کند، خوشبختانه پروژه راه آهن شروع شده اما شروع شدن به معنای تمام شدن نیست و من به عنوان نماینده طی چهار سال آینده این پروژه را به عنوان یک اولویت مد نظر قرار خواهم داد.

وی ادامه داد: مساله بعدی آب و آبرسانی است که روستاهای ما در حال خالی شدن بوده و روستا برای ما فقط بحث اقتصادی نیست بلکه مساله فرهنگ، امنیت و خاطراتمان است پس باید روستا را تقویت کنیم و راهش ایجاد کسب و کارها در روستا و تامین آب است.

نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف گفت: خطوط انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس شروع شده که باید پیگیری شود تا به سرانجام برسد اما راه‌حل اصلی روش‌های نوین آبیاری است.

وی اظهار کرد: مساله سوم که شاید بتوان گفت از مهمترین مسائل است و ردپای آن را در هر خانواده‌ای می‌بینیم اشتغال جوانان است و باید هم کسب و کارها بزرگ را توسعه دهیم و هم افزایش ظرفیت کسب و کارهای موجود را در نظر داشته باشیم و از همه مهمتر روحیه کارآفرینی را در بین جوانان و دانشجویان پرورش دهیم.

سامانه ۳۰۰ هزار نفری راه اندازی می‌شود

بیدختی گفت: همه این کارها را باید از طریق مشارکت مردم انجام دهیم لذا سامانه ۳۰۰ هزار نفری مشارکت مردمی را طراحی کردیم که پیاده سازی خواهد شد و همه مردم از طریق این سامانه با کد ملی این اختیار را خواهند داشت که در تصمیمات و رای نماینده اظهار نظر کنند و خودشان را عینا در صندلی نماینده حاضر بدانند که حق آنان است.

وی افزود: در حوزه‌ اجرا نیز کمیته‌های تخصصی را برای اقشار مختلف مردم تشکیل خواهیم داد و قدرتی که قانون به نماینده داده و در واقع متعلق به مردم است را به آنان بر می‌گردانیم تا بتوانند به بهترین شکل از آن استفاده کنند.

نامزد جوان انتخابات مجلس گفت: معتقدیم مردم ما مشکلات و جوانب آن را بهتر می‌دانند و دغدغه بیشتری برای حل آن دارند، من به عنوان نماینده پا به پای آنان خواهم بود تا مشکلات حل شود.

وی در پاسخ به این پرسش که علاقه‌مند به حضور در کدام کمیسیون مجلس است؟ اظهار کرد: کمیسیون‌ها نقش مهمی در مجلس دارند و جایی است که پیش نویس قانون پخته و پرورده می‌شود و در صحن علنی با یکسری جزئیات به تصویب می‌رسد پس مهم است که نماینده ما در چه کمیسیونی قرار گیرد.

نماینده بیرجند باید در کمیسیون‌های اقتصادی باشد

بیدختی گفت: در گذشته معمولا نماینده بیرجند در کمیسیون‌های کم اثرتر از نظر مالی و بودجه‌ای حضور داشته و من با توجه به تحصیلات و سوابق کاری خودم در کمیسیون‌های اقتصادی، برنامه و بودجه و کمیسیون انرژی عضویت خواهم داشت زیرا این سه کمیسیون بسیار مهم هستند و می‌توانند نقش تحول آفرین در سرنوشت استان و منطقه و اعتباراتی که دریافت می‌شود، داشته باشند.

وی افزود: اما در مورد قوانین که باید بهبود پیدا کند اگر مردمی سازی اقتصاد را به عنوان یکی از راهکارهای اصلی توسعه و رشد اقتصادی و بهبود معیشت مردم در نظر بگیریم قانون صدور مجوزهای کسب و کار بسیار در اولویت دارد که به شکل کامل پیگیری و در بُعد نظارتی تقویت شود تا افرادی که به دنبال کسب و کار و درآمدزایی در جامعه هستند، به سادگی قانون حامی آنان باشد.

نامزد دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قوانین دیگری هم وجود دارد که باید اصلاح و بهتر اجرا شود از جمله قانون کار و مالیات، رتبه بندی معلمان که نارضایتی‌هایی را ایجاد کرده و قانون جوانی جمعیت که به بانوان آن طور که لازم بوده، اهمیت نداده است به ویژه بانوان خانه دار باید مورد توجه قرار گیرند.

وی در پایان گفت: از مردم حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف می‌خواهم که این بار انتخاب آگاهانه‌ای را رقم بزنند.

بیدختی افزود: اگر مردم به دنبال تغییر هستند به چهره‌های تکراری رای ندهند چرا که عملکرد و سوابق آنها مشخص است لذا درخواست دارم مردم با اعتماد به جوانان، تجربه موفق شهرهای بزرگ را تکرار کنند، نتیجه این اعتماد را خواهند دید.

انتخابات مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه استان خراسان جنوبی برای کسب چهار کرسی نمایندگی برگزار می‌شود که حوزه‌های انتخابیه “بیرجند، درمیان و خوسف”، “فردوس، طبس، سرایان و بشرویه”، “قاینات و زیرکوه” و نهبندان و سربیشه” هر کدام یک نماینده دارند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند در سراسر کشور برگزار می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

نامزد انتخابات از بیرجند: اصلاح الگوی مصرف آب هزینه‌ کمتری دارد + فیلم

بیرجند – ایرنا – نامزد انتخابات مجلس دوازدهم در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف گفت: انتقال آب از دریا به خراسان جنوبی حق مسلم مردم است اما راه‌های اصلاح الگوی مصرف هم باید از طریق فرهنگسازی در جامعه تسهیل شود که کم هزینه‌تر خواهد بود.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در راستای فراهم کردن فرصت برابر برای نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان خراسان جنوبی و کمک به شناساندن بهتر آنان به مردم و اعلام برنامه‌هایشان، اقدام به انجام مصاحبه با داوطلبان این دوره از انتخابات با موضوعات ملی و استانی کرده ‌است و تا روز چهارشنبه (براساس قانون زمان تبلیغات) فرصت برای حضور همه نامزدها وجود دارد.

مشروح گفت و گوی ایرنا مرکز خراسان جنوبی با رضا محمودآبادی نامزد حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف را در پی می‌خوانید:

وی در تبیین برنامه‌های خود گفت: اعتبار مورد نیاز انتقال آب از دریای عمان به استان را ۵۰ همت پیش بینی کرده‌اند اما اجرای خط اصلی و خطوط آنتنی آن حداقل به ۱۰۰ همت نیاز دارد و بعد از بهره برداری هم هزینه‌های نگهداری این خطوط بسیار سنگین است لذا اگر بیشتر بر فرهنگسازی و الگوی مصرف تمرکز کنیم نتیجه آن زودتر محقق خواهد شد.

آب مشکلی اصلی خراسان جنوبی است

وی افزود: چهار مشکل اساسی در حوزه شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف دیده می‌شود که اصلی ترین آن آب بوده و تمامی مشکلات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و صنعت را در برگرفته است.

نامزد دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: آب مشکل جهانی است اما خراسان جنوبی را به طور خاص درگیر کرده و باید مشکل کمبود آب به صورت جدی حل شود.

وی که سابق فعالیت در امور آب و فاضلاب استان را دارد با تاکید بر لزوم الگوسازی مصرف بهینه آب در سطح مدارس افزود: اگر این مسئله در ذهن کودکان و نوجوانان نهادینه شود با توجه به اینکه مصرف آب در استان بالاست به صرفه جویی در این بخش کمک خواهد کرد.

محمودآبادی گفت: برخی کشورها با شرایط الگوی مصرف این مساله را دنبال کرده و توانسته‌اند در بهینه سازی مصرف آب تاثیرات بسزایی به وجود آورند.

وی با اشاره به رشد نابهنگام جمعیت در خراسان جنوبی ادامه داد: این مساله بر بحران آب هم تاثیر گذاشته هرچند کاهش سطح سفره‌های زیرزمینی هم به این بحران افزوده است.

لزوم اتصال به کریدورهای ارتباطی کشور

این نامزد انتخابات مجلس در ادامه گفت: آنچه اشتغال زایی فزاینده را می‌تواند محقق کند تا استان به رشد اقتصادی برسد، کریدور شمال جنوب و شرق و غرب راه آهن است زیرا خراسان جنوبی را به دریا وصل خواهد کرد.

وی با انتقاد از خام فروشی معادن اضافه کرد: مشکلات بروکراسی زمینه سرمایه گذاری در استان را سخت کرده اما استفاده از تصفیه خانه فاضلاب فرصت مناسبی برای ایجاد کارخانه فرآوری سنگ است.

محمودآبادی گفت: با تفاهم کشاورزان منطقه، اطراف تصفیه خانه بیرجند که در برداشت آب از چاه‌ها دچار مشکل شده‌اند می‌توان از آنها به عنوان سهامداران صنعت سنگ در پایین دست تصفیه خانه استفاده کرد.

مهندسی ارزش و تدبیر در مجلس باید نهادینه شود

وی که کارشناس ارشد عمران است، اولویت خود را عضویت در کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد و گفت: در این کمیسیون اعتبارات بسیار خوبی را می‌توان پیگیری کرد و مهندسی ارزش و تدبیر در مجلس باید نهادینه تا کاهش هزینه‌ها در بخش‌های مختلف دنبال شود.

نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف افزود: ساختار نظام آموزشی کشور از مدارس تا دانشگاه نیازمند تغییرات کلی است تا براساس جامعه امروز تنظیم و کارآمد شود، تمامی دختران و پسران باید در استان محل سکونت خود تحصیل کنند تا بسیاری از مشکلات فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی وابسته به این بخش رفع شود.

وی با اشاره به لزوم مهارت آموزی در سطوح دانشگاهی بیان کرد: مقاطع تحصیلی براساس ساختار رشته باید طراحی و بسیاری از رشته‌های تحصیلی از دانشگاه‌ها برچیده شود.

محمودآبادی گفت: فرهنگسازی از ساختار اصولی کارگران نیز مد نظر است که می‌توان از الگوی کشور ژاپن بهره گرفت طوری که به کارگران ارزش داده شود تا قله‌های فناوری و بهره وری در این قشر افزایش یابد چون موجب افزایش انگیزه می‌شود.

وی فعالیت در پروژه‌های آبرسانی و راهسازی را جزو سوابق کاری خود از سال ۱۳۷۷ تاکنون برشمرد و گفت: باید به استان‌ها بها داده شود تا علاوه بر اعتبارات ملی، اعتبارات خاص توسعه هر استان اختصاص یابد و کارخانه‌ها رونق بگیرد.

انتخابات مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه استان خراسان جنوبی برای کسب چهار کرسی نمایندگی برگزار می‌شود که حوزه‌های انتخابیه “بیرجند، درمیان و خوسف”، “فردوس، طبس، سرایان و بشرویه”، “قاینات و زیرکوه” و نهبندان و سربیشه” هر کدام یک نماینده دارند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند در سراسر کشور برگزار می‌شود.

 

 

 

نامزد حوزه انتخابیه بیرجند: نماینده باید به موکلین خود پاسخگو باشد + فیلم

بیرجند – ایرنا – نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف گفت: شفافیت لازم است اما کافی نیست لذا اصل مکمل و مهمتر از شفافیت، مسئول و پاسخگو بودن نماینده است.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در راستای فراهم کردن فرصت برابر برای نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان خراسان جنوبی و کمک به شناساندن بهتر آنان به مردم و اعلام برنامه‌هایشان، اقدام به انجام مصاحبه با داوطلبان این دوره از انتخابات با موضوعات ملی و استانی کرده ‌است و تا روز چهارشنبه (براساس قانون زمان تبلیغات) فرصت برای حضور همه نامزدها وجود دارد.

مشروح گفت و گوی ایرنا مرکز خراسان جنوبی با سید حسن هاشمی نامزد حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف را در پی می‌خوانید:

وی در تبیین برنامه‌های خود گفت: چون ۳۰ سال سابقه وکالت دارم به خوبی لمس می‌کنم که وقتی وکیل فردی شدم باید برای پیشبرد اهداف موکلم با او در ارتباط باشم و از جزئیات اتفاقاتی که می‌افتد او را مطلع و از ایده‌هایش نیز استفاده کنم.

نامزد دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نه تنها نماینده مجلس باید شفاف باشد بلکه باید ارتباط خوبی با موکل داشته و مشکلات را رصد و مطرح کند همچنین با بیان اقدامات خود، پاسخگوی مردم و موکلین حوزه انتخابیه خود باشد.

وی گفت: معتقدم نمایندگان مجلس در خصوص شفافیت‌ها هنوز هم کوتاهی کرده‌اند اما لازمه شفافیت پاسخگو بودن است، در همه سیستم‌ها از حیث تطبیقی استثناهایی هم وجود دارد لذا گاهی ممکن است شفافیت با منافع و امنیت ملی مغایرت داشته باشد که اصل بر شفافیت است مگر اینکه امنیت ملی اقتضا کند شفاف نباشد.

هاشمی افزود: از حیث گرایش سیاسی اصولا دعوای بین اصولگرایان و اصلاح طلبان که باعث دوقطبی شدن جامعه شده را قبول ندارم و از همه نیروهای شایسته و توانمند استان همواره استفاده و استقبال می‌کنم.

وی با اشاره به اهم برنامه‌هایی که باید در سطح ملی به آن توجه شود گفت: مجلس شورای اسلامی یکی از قوای سه گانه حاکمیتی است و مسئولیت‌های بسیار مهمی دارد که سه مورد از اهمیت بیشتری برخوردار است.

قوانین بدون ابهام و نقص باید تصویب شود

نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف تکلیف اول مجلس را قانون‌گذاری دانست و اظهار کرد: انتظار ما از نمایندگان باید این باشد که قوانین بدون ابهام، نقص و اجمال ایجاد کنند تا بتواند امور مردم را به خوبی تسهیل کند.

وی گفت: در حالی سابقه بیش از ۱۰۰ سال قانون‌گذاری را در کشور داریم که به این وظیفه مهم در دهه‌های اخیر به خوبی عمل نشده است و سوابق درخشانی که در ابتدای قانون‌گذاری داشتیم را در این دوره‌ها نداشته‌ایم و می‌رساند که باید امر قانون‌گذاری به شکل صحیح و قاعده مند انجام شود.

هاشمی بیان کرد: وظیفه دوم مجلس شورای اسلامی یا نمایندگان این است که نمایندگان آحاد ملت هستند و باید مشکلات جامعه را بررسی کنند بنابراین همین وظیفه در حوزه انتخابیه نیز به طریق اولی وجود دارد.

وی گفت: نماینده باید در حوزه انتخابیه خود ارتباط داشته و مراقبت کند در واقع مشکلات مردم را پیگیری و از نزدیک ببیند تا بتواند مشکلات مردم را به مقامات بالاتر و قوای دیگر منتقل و پیگیری کرده و نتیجه آن را به موکلین خود بیان کند.

نماینده با اشراف به حوزه انتخابیه در مجلس تاثیرگذار است

رئیس پیشین دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: نماینده با شناختی که از حوزه انتخابیه و احیانا مشکلات خاص آن حوزه دارد باید بتواند در لوایحی که دولت می‌خواهد ارایه دهد پیشنهاداتی داشته باشد و مهمتر اینکه در طرح‌هایی که در مجلس ارایه خواهد شد مشکلات حوزه انتخابیه خودش را مطرح کند و نسبت به حل آنها اقدام مهمی انجام دهد.

وی گفت: در کنار این وظیفه طبیعتا نمایندگان مجلس یک وظیفه و تکلیف بسیار مهم نظارتی هم دارند به همین دلیل است که از دخالت در امور اجرایی منع شده اند، چون مجلس یک قوه مستقل است و اصل تفکیک قوا را داریم لذا حق مداخله ندارد اما حق نظارت بر قوای دیگر را دارد.

 

۰۰:۰۰
-۰۷:۱۹

Download

 

 

هاشمی ادامه داد: لذا باید این نظارت را هم بر مجلس و هم قوای دیگر از جمله مجریه و دستگاه‌های اجرایی در حوزه انتخابیه خود اعمال کند.

وی گفت: نماینده مجلس در حوزه ملی باید قانون خوب ارایه دهد و تحلیل خوبی در وضع قانون داشته و بتواند مشکلات حوزه انتخابیه خود را در ۲ محور پیگیری و نظارت به خوبی دنبال کند.

نامزد انتخابات مجلس دوازدهم گفت: در حوزه انتخابیه به این مسائل باید توجه کنیم نماینده مجلس تکالیف بسیار زیادی دارد که معمولا مغفول واقع شده است، وقتی می‌گوییم مجلس شورای اسلامی قانون‌گذار است و این قانون‌گذاری از طریق لایحه و برخی مواقع از طریق طرح‌هایی که نمایندگان ارائه می‌دهند، انجام می‌شود بنابراین نماینده باید در ۲ حیطه تسلط کامل داشته باشد.

لازمه وکالت، اطلاعات دقیق از وضعیت موکلین است

وی افزود: برای اینکه تسلط کامل برای نماینده حاصل شود باید بر مشکلات موکلین خود در حوزه انتخابیه تسلط کامل داشته باشد و زیرساخت‌های این حوزه را بهتر و بیشتر از هر کسی بداند چون لازمه وکالت، اطلاعات دقیق از وضعیت موکلین است.

هاشمی بیان کرد: بنابراین باید نماینده مجلس با نظارتی که در حوزه انتخابیه خود بر دستگاه‌های اجرایی و مدیران آنها از سطح کلان تا پایین دارد وضعیت را رصد کرده و ایرادات را بدون حق مداخله مستقیم حل کرده و اقدامات لازم را برای تامین نظر موکلین خودش انجام دهد.

وی گفت: اگر این نظارت به خوبی انجام شود آثار بسیار مهمی در تسهیل امور در دستگاه‌های اجرایی برای مردم دارد علاوه بر این در پیشرفت‌هایی که در زمینه قانون‌گذاری در دنیا انجام شده قائل به این هستیم که امروزه برخلاف سده گذشته مردم نیازمند قوانین محلی هم هستند که در برخی کشورها این اتفاق افتاده است.

نامزد حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف ادامه داد: به عنوان مثال ممکن است مجازات یک جرمی در مرکز با استان‌ها متفاوت باشد که در مباحث و زمینه‌های دیگر این تفکیک وجود دارد بنابراین معتقدم نماینده مجلس باید همه مشکلات حوزه انتخابیه خود را رصد و اطلاعات عمیقی داشته باشد تا هر گاه در مجلس طرح یا لایحه‌ای مطرح می‌شود بتواند بازخورد مناسبی در قانون داشته و مشکلات حوزه انتخابیه خود را لحاظ کند.

پیگیری توزیع اعتبارات براساس وسعت استان

وی با بیان اینکه اقتضائات حوزه‌های انتخابیه متفاوت است اظهار کرد: به عنوان مثال خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور است اما از حیث جمعیت آمار کمی داریم به عنوان مثال در زمینه راه هنگام قانون‌گذاری باید به مولفه وسعت هم توجه کنیم در حالی که تقسیم اعتبارات ملی معمولا براساس جمعیت تعیین و باعث می‌شود سهم استان ما برخلاف راه‌های گسترده به خوبی تامین نشود.

هاشمی گفت: بنابراین نماینده مجلس باید وضعیت کشاورزان اعم از خرده مالک یا کلان، اراضی، مشکلات دامداران، مرغداران، معادن، راه‌ها، صنوف، بازنشستگان، معلمان و سایر اقشار در حوزه انتخابیه خود را رصد کرده و بتواند در لوایحی که دولت ارایه می‌دهد، پیشنهاد بدهد.

وی عنوان کرد: یکی از تکالیف مهم نمایندگان مجلس این است که در مورد اعتبارات ملی با همه توان با سایر نمایندگان استان هم رای باشد و با استفاده از ظرفیت سایر نمایندگانی که وجوه مشترک دارند شبکه سازی کرده و در گرفتن اعتبارات برای استان و حوزه انتخابیه خودش کاملا فعال و کوشا باشد.

نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف گفت: با توجه به سوابق علمی، پژوهشی و عملی خود در حوزه‌های حقوق، اقتصادی و وکالت ترجیح می‌دهم در کمیسیون برنامه و بودجه، اقتصادی و قضایی و در کمیسیون‌های مشترکی مانند تلفیق و کمیسیون اصل ۹۰ حضور داشته باشم.

انتخابات مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه استان خراسان جنوبی برای کسب چهار کرسی نمایندگی برگزار می‌شود که حوزه‌های انتخابیه “بیرجند، درمیان و خوسف”، “فردوس، طبس، سرایان و بشرویه”، “قاینات و زیرکوه” و نهبندان و سربیشه” هر کدام یک نماینده دارند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند در سراسر کشور برگزار می‌شود.

 

 

 

امام جمعه بیرجند از مردم برای حضور در انتخابات دعوت کرد

بیرجند – ایرنا – نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند با صدور پیامی از آحاد مردم برای حضور حماسی در انتخابات ۱۱ اسفند دعوت کرد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، حجت‌ الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز سه‌شنبه در این پیام اظهار کرد: دوست و دشمن به انتظار یازدهم اسفند نشسته اند، دشمنی که همواره با اغوا و فریب، درصدد است افراد جاهل و بی بصیرت را از تعالی و افتخار باز دارد و این وظیفه بزرگ اجتماعی و نیز حق قانونی و دینی هر شهروند ایرانی را از او سلب کند.

وی افزود: اما دوستان عزتمند و غیرتمند با اراده قاطع مصمم هستند در این انتخابات سرنوشت ساز مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی با حضور حماسی خویش، شور و شعوری از خود نشان دهند که بیگانه را برای همیشه مایوس و ناامید کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: مردم شریف و با بصیرت خراسان جنوبی در این مسابقه به خیرات، همچون گذشته گوی سبقت را خواهند ربود و قلب مبارک امام زمان علیه السلام و نایب بر حقشان را از خود راضی نگه خواهند داشت ان شاء الله.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند در سراسر کشور برگزار می‌شود.

استان خراسان جنوبی با ۱۱ شهرستان و چهار حوزه انتخابیه اصلی، چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی و یک نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*