گفته می شود

 

گفته می شود فرماندار شهرستان شیراز تاکید کرده هیچکس مانع رای دادن هیچ شهروند ایرانی با هر نوع حجاب  نخواهد شد و عوامل اجرایی، امنیتی و سایر عوامل فقط اختیار دارند به بانوان بدحجاب تذکر لسانی بدهند اما مانعی برای رای دادن آنان نیست.

 

 

 

 

گفته می شود آذر منصوری رییس جبهه اصلاحات در واکنش به طرح مباحث جدید پیرامون مشارکت اصلاح‌طلبان در انتخابات بعد از بیانیه ۱۱۰نفر که تعدادی از فعالان سیاسی آن را امضا کرده‌اند، مجددا توییت گذشته جواد امام سخنگوی جبهه اصلاحات مبنی بر عدم مشارکت جبهه اصلاحات در انتخابات را بازنشر کرد که در آن آمده بود: با توجه به شرایط موجود و به استناد راهبرد انتخاباتی و مصوبه مجمع عمومی مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۱۵، جبهه اصلاحات ایران در انتخابات اسفندماه در تهران امکان ارائه لیست ندارد. بدیهی است جبهه اصلاحات استان ها بر اساس راهبرد انتخاباتی جبهه تصمیم خواهند گرفت.

 

 

 

 

گفته می شود در فاصله چند هفته باقی مانده تا انتخابات مجلس دوازدهم، خبرها از گوشه و کنار اردوگاه های سیاسی حکایت از آن دارد که برخی ائتلاف های انتخاباتی جدید در راه و البته برخی ائتلاف های انتخاباتی هم زودهنگام در حال از هم پاشیدن است. آنچنان که روز گذشته خبری در فضای رسانه ای و مجازی دست به دست شد که حول دو اسم می چرخید؛ «رائفی پور» «غلامرضا». این دو چهره که چندی پیش با انتشار عکسی مشترک خبر از ائتلاف انتخاباتی خود داده بودند گویا به سرعت به اختلاف خورده اند و ائتلاف بهم خورده است. ائتلافی که هدفگذاریش بر حمله و انتقادات تند به قالیباف و حذف او از مجلس آینده متمرکز شده بود؛ بنابراین، درحالی که رائفی پور چند روز پیش رسما از انتشار لیست در انتخابات پیش رو خبر داده بود، غلامرضا معاون سابق وزارت کشور اعلام کرده که فهرستی در انتخابات منتشر نمی کند.

 

 

 

گفته می شود رئیس مرکز مدیریت عملکرد و امور بازرسی وزارت کشور گفته ۶۶ هزار نفر از زبده ترین و متعهدترین افراد بر حسن جریان انتخابات نظارت دارند، به‌طوری که به ازای هر ۱۳ نفر عضو هیات های اجرایی مستقر در شعب انتخابات، یک بازرس انجام وظیفه خواهد کرد.

 

 

 

گفته می شود برخی کانال‌های خبری مدعی برگزاری دیداری انتخاباتی میان «محمدباقر قالیباف» سرلیست شورای ائتلاف و «صادق محصولی» دبیرکل جبهه پایداری شده‌اند؛ دیداری که از قرار معلوم دستاورد‌هایی را نیز برای تدوین فهرست انتخاباتی واحد داشته است. این در حالیست که مجید متقی‌فر با تکذیب انتشار خبری درباره محتوای مذاکره صادق محصولی با محمدباقر قالیباف، اظهار کرد: این خبر کذب به صورت یک پروژه انتخاباتی در تعدادی از کانال‌های مجازی منتشر شده است. موضوع مذاکره با آقای قالیباف بر سر تعداد سهمیه نامزدها کذب محض است و از شرح آن خبر دروغ بودن آن معلوم می‌شود. عده‌ای که فاقد دیانت و اخلاق سیاسی هستند همچون گذشته درصدد تخریب جبهه پایداری و دبیرکل آن هستند.

 

 

 

گفته می شود علی باقری، فعال سیاسی اصلاح طلب گفته من خودم کف جامعه زندگی می‌کنم و می بینم که مردم مشکل دارند؛ من بحث سیاسی و جناحی نمی کنم البته شما گفتید که مردم به خاطر دولت روحانی نیامدند رأی بدهند باشه من قبول می کنم ولی باید همه با هم تلاش کنیم کیفیت حکمرانی را در کشور بالا ببریم تا مشکلات مردم حل شود.من صریحا می گویم اگر آقای رئیسی مشکلات ساختاری جامعه را نه اینکه کامل حل کند بلکه به سمت بهبود هم ببرد من دستش را می بوسم.ما دنبال حل مشکلیم و باید تلاش کنیم کارآمدی نهادهای حکمرانی را بالا ببریم و این وقتی بالا می رود که شما انتخابات آزاد داشته باشید و گردش نخبگان در کشور اجرایی شود.

 

 

 

 

گفته می شود محمد مهدی اسماعیلی وزیر ارشاد گفته چه اشکالی دارد هنرمندی که کارش پر رونق است، مالیات بدهد؟ این حق مردم و دولت است که از او مالیات بگیرند. ما هم با این موضوع موافقیم؛ اما در کل خوانندگان ما ۱۵ تا ۲۰ خواننده هستند که استقبال عمومی بالایی دارند. بقیه اصحاب هنر یا موسیقی مانند موسیقی محلی، موسیقی اقوام و موسیقی نواحی یا مؤسسات قرآنی درآمدی ندارند.

 

 

 

گفته می شود مدت هاست که مدیران ورزش ایران وعده تعمیر ورزشگاه آزادی را می‌دهند و در دو سال اخیر به بهانه تعمیرات، قسمتی از سکوهای ورزشگاه را تعطیل کرده‌اند ولی همچنان مشکلات پابرجاست و خبری از تکمیل و تجهیز این ورزشگاه نیست.

 

 

 

 

 

گفته می شود نشریه فوربس، با بررسی آمار‌ها و داده‌های مرتبط با تولید ناخالص داخلی کشور‌ها ۱۰ اقتصاد برتر جهان برای سال ۲۰۲۴ را معرفی کرده است.

 

 

 

گفته می شود ابوالحسن بنی صدر (۱۳۱۲-۱۴۰۰) نخستین رئیس جمهور ایران بود که در سال ۱۳۵۸ با کسب بیش از ده میلیون رای در انتخابات به پیروزی رسید. بنی صدر پس از اختلافات سیاسی با حزب جمهوری اسلامی و نزدیکان امام، در خرداد ماه ۱۳۶۰ از سمت خود عزل شد و در مرداد ماه همان سال، همراه با مسعود رجوی از ایران فرار کرد.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*