گفته می شود

گفته می شود صلاحیت مسعود پزشکیان، علی مطهری، محمدباقر نوبخت از سوی هیئت‌های نظارت شورای نگهبان برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس تأیید شده است.

 

 

 

گفته می شود وزیر صمت برای پاسخ به سوال نمایندگان در مورد تعلل در واردات خودرو در صحن مجلس حاضر شد؛ جلسه‌‌ای که عباس علی‌آبادی در آن به طور تلویحی تهدید به استیضاح شد. شاید بتوان گفت مهم‌ترین پرسشی که در جلسه دیروز مجلس در محوریت قرار داشت، این بود که چه بر سر ارز تخصیص‌یافته به واردات خودرو آمده است؟ ارزی که محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی، در جلسه روز گذشته مجلس و در مقابل نمایندگان عنوان‌کرد که در اختیار وزارت صمت قرار داده است.

 

 

گفته می شود مجموعه بمب‌هایی که معمولاً توسط تروریست‌ها در کشورهایی چون عراق، سوریه، افغانستان و پاکستان استفاده شده، حاوی مقدار قابل توجهی مواد منفجره دست ساز بوده که در میان آنها حجم بالایی ساچمه قرار داده می‌شود. بدین ترتیب بمب همچون یک سلاح شات گان عظیم عمل می‌کند و هرچه در اطرافش باشد، هدف قرار می‌دهد. این روش در حمله به تجمعات منجر به کشتار حداکثری می‌شود، چون موج انفجار به خودیِ خود ظرفیت کشتار انسانی وسیع ندارد و تنها قدرت تخریب محدود دارد. تصاویری که شب گذشته از صحنه انفجار ثبت شده، نشان می‌دهد در این بمب‌ها انبوهی ساچمه -با توجه به تعداد قربانیان احتمالاً هزاران- به کار گرفته شده که با توجه شدت انفجار و شتاب این ساچمه‌ها به عنوان پرتابه‌های بمب، قدرت تخریب بالایی داشتند. این قدرت تخریب به حدی بوده که بخش‌هایی از آسفالت‌های خیابانی کنده شده‌اند.

 

 

گفته می شود گروهک تروریستی داعش در بیانیه‌ای مسئولیت حمله تروریستی در کرمان را برعهده گرفت وطبق اعلام داعش عمر الموحد و سیف‌الله مجاهد عاملان حمله تروریستی روز گذشته بودند

 

 

 

گفته می شود تنها یک اظهارنظر از طرف رئیس سازمان محیط‌زیست کافی بود تا ابهامی که چهارسال پیش درباره انتشار گاز متان از کف دریاچه ارومیه مطرح شده بود، دوباره سرباز کند. او به احتمال تولید گاز متان از این دریاچه و تاثیر آن در محوشدن ابر‌های این دریاچه اشاره کرد؛ موضوعی که شاید جدید به‌نظر برسد، اما به‌گفته کارشناسان، مدت‌هاست در حال رخ‌دادن است.

 

 

گفته می شود سخنگوی شورای نگهبان گفته ۲۷۵ نفر از نمایندگان مجلس فعلی در انتخابات پیش رو ثبت نام کردند که فقط ۲۶ نفر از آنها تایید صلاحیت نشدند که می توانند شکایت کنند تا شورای نگهبان صلاحیت آنان را بررسی کند

 

 

گفته می شود مدیر برنامه‌های سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس به مدیران این باشگاه اعلام کرد که گل‌محمدی قطعا از پرسپولیس جدا خواهد شد.

 

 

 

گفته می شود نوجوان ۱۲ ساله خانواده سلطانی‌نژاد که در حادثه تروریستی روز گذشته گلزار شهدای کرمان مجروح شده بود، به عنوان نهمین عضو این خانواده به شهادت رسید.

 

 

گفته می شود منابع امنیتی از جمله سردار معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، وقوع تیراندازی در روز پنجشنبه در کرمان را تأیید نکردند.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*