اخبار خراسان جنوبی

 

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی:

۱۸ هزار و ۹۳ نفر در خراسان جنوبی خون اهدا کردند

۱۸ هزار و ۹۳ نفر در خراسان جنوبی خون اهدا کردند

بیرجند-مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: طی ۹ ماهه سال جاری ۱۸ هزار و ۹۳ نفر در خراسان جنوبی خون خود را اهدا کردند.

کامبیز مهدی زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در ۹ ماهه سال جاری در خراسان جنوبی ۱۸ هزار و ۹۳ نفر خون خود را اهدا کردند که این آمار در مدت مشابه سال قبل ۱۷ هزار و ۱۲۶ نفر بوده است.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از این تعداد اهدا کننده، هزار و ۹۱۹ نفر از بانوان و مابقی آقایان بوده‌اند، ادامه داد: در مدت مشابه سال قبل تعداد بانوان اهدا کننده هزار و ۲۳۱ نفر و آقایان اهدا کننده خون ۱۵ هزار و ۸۹۵ نفر بوده است.

مهدی زاده با تأکید بر اینکه اهدا کنندگان مستمر خون ۱۰ هزار و ۷۵۳ نفر از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه بوده است، گفت: این آمار در ۹ ماهه سال قبل ۹ هزار و ۸۷۰ نفر بوده است.

وی افزود: همچنین دو هزار و ۶۲۲ نفر برای بار اول خون خود را اهدا کرده‌اند که این آمار در مدت مشابه سال قبل دو هزار و ۷۳۳ نفر بوده است.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با بیان اینکه تعداد اهداکنندگان با سابقه خون در ۹ ماهه سال جاری ۴ هزار و ۷۱۷ نفر بوده است، یادآور شد: این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۴ هزار و ۵۰۴ نفر بوده است.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی یادآور شد: بسیاری از بیماران به صورت مستمر به اهدای خون ما نیاز دارند و از این جهت نباید اهدای خون را یک موضوع فصلی دانست بلکه به طور مستمر باید نسبت به این امر مهم اهتمام داشت

 

 

 

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر تهران خبر داد:

ارائه خدمات به ۲۱ هزار نفر از مردم درمیان در طرح ملی نذر خدمت

ارائه خدمات به ۲۱ هزار نفر از مردم درمیان در طرح ملی نذر خدمت

احمدی از ارائه خدمات به ۲۱ هزار نفر به مردم شهرستان درمیان در طرح ملی نذر خدمت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، احمد احمدی در آیین توزیع بسته های کمک معیشتی بین روستاییان مناطق کم برخوردار شهرستان درمیان در طرح ملی نذر خدمت، اظهار داشت: امروز در خدمت نیازمندان و محرومان در شرقی ترین نقطه ایران هستیم.

وی افزود: جمعیت هلال احمر استان تهران ۶ سال است که نذر خدمت را در استان سیستان و و بلوچستان و دو سال در شهرستان درمیان برگزار می کند.

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر تهران گفت: با هماهنگی با خیران و پزشکان همکار با جمعیت هلال احمر تهران، مقرر شد طی دو روز با تیم درمانی ۳۰ نفره به نیازمندان و محرومان شهرستان درمیان خدمت کنیم.

احمدی ادامه داد: نذر خدمت همان کمپین مقابله با تغییرات اقلیمی بوده که ابتدا با عنوان نذر آب و سپس با گسترده شدن به طرح نذر خدمت تغییر نام یافت.

وی با بیان اینکه به دنبال بحران خشکسالی، جمعیت هلال احمر تهران تصمیم گرفت در این منطقه حضور پیدا کند، گفت: تیم استان تهران در چهار محور زیست محیطی و آبرسانی، کاروان سلامت و درمان، معیشت، آموزش و تیم سحر در درمیان خدمات خود را ارائه داد.

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر تهران گفت: در طرح نذر خدمت امسال مقرر شد بعد از ارزیابی برای آبرسانی به ۶ روستا با کمک خیران و اداره آبفای شهرستان ورود پیدا کنیم.

احمدی با اشاره به تجربیات سال گذشته، گفت: مراجعات بیماران بیشتر مربوط به حوزه زنان و اطفال است بنابراین امسال یک فوق تخصص و دو متخصص زنان و زایمان و یک ماما همراه تیم کاروان سلامت بودند و در حوزه اطفال نیز دو متخصص اطفال حضور داشتند.

وی ادامه داد: همچنین پزشک عمومی نیز در تیم حضور داشت تا مراجعینی که از قبل ارجاع به متخصص نداشتند، در انتظار خدمت نمانند.

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر تهران از برنامه ریزی منظم شهرستان برای مراجعات بیماران قدردانی کرد و گفت: همچنین در زمینه تزریق ژل در زانو و دریافت خدمات دندانپزشکی مراجعات بالا است.

احمدی از تیم پشتیبانی هلال احمر برای تهیه و توزیع اقلام حمایتی نیز قدردانی و خاطرنشان کرد: با کمک خیران ۱۲۰۰ بسته معیشتی بهمراه ۳۰۰ بسته بهداشتی، مواد ضد عفونی کننده، کپسول اکسیژن، تانکر آب و بسته های کامل لوازم التحریر میان نیازمندان درمیان توزیع شد.

 

وی افزود: همچنین ۱۰ گوسفند ذبح و در کنار بسته های معیشتی تقدیم مردم نیازمند مرزنشین درمیان شد.

 

لزوم ورود خیرین به احداث ساختمان هلال احمر درمیان

لزوم ورود خیرین به احداث ساختمان هلال احمر درمیان

فرجامی فرد بر تجهیز و تملیک ساختمان هلال احمر درمیان تاکید کرد و گفت: تنها شهرستانی هستیم که ساختمان هلال احمر آن استیجاری است و امیدواریم خیران در این زمینه به شهرستان کمک کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، مهدی فرجامی فرد در آیین توزیع بسته های کمک معیشتی بین روستاییان مناطق کم برخوردار شهرستان درمیان در طرح ملی نذر خدمت، از تلاش های جمعیت هلال احمر استان تهران و خراسان جنوبی در مناطق محروم این شهرستان قدردانی کرد.

وی افزود: هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در حوزه های مختلف از تمام ظرفیت های خود در عرصه های ملی و بین المللی استفاده می کند به طوری که تنها کشوری که مقتدارنه از غزه دفاع کرد جمهوری اسلامی ایران بود.

فرماندار درمیان تصریح کرد: خدمت در هلال احمر مصداق انفاق در راه خدا و ارکان ایمان است چراکه کاری از روی اختیار است.

فرجامی فرد محرومیت زدایی، ارتقای سلامت ساکنان مناطق محروم، آبرسانی و توانمندسازی و آموزش را اهداف طرح نذر خدمت عنوان کرد و گفت: در راستای توانمندسازی و آموزش، اقدامات بسیار خوبی از سوی تیم پزشکی استان تهران در شهرستان درمیان انجام شد.

وی با اشاره به ارائه خدمات پزشکی رایگان به نیازمندان، اظهار داشت: خدمات ارائه شده در عین حال که هزینه های بالایی دارند اما به نیازمندان غربال شده در این طرح به صورت رایگان ارائه می شود.

فرماندار درمیان تصریح کرد: به عنوان مثال هر ژل تزریقی برای زانو ۵ میلیون تومان هزینه دارد و یا در حوزه دندانپزشکی هزینه ها سرسام آور است.

فرجامی فرد به تجهیز و تملیک ساختمان هلال احمر درمیان تاکید کرد و گفت: تنها شهرستانی هستیم که ساختمان هلال احمر آن استیجاری است و امیدواریم خیران در این زمینه نیز به شهرستان کمک کنند.

وی همچنین به ارتقای صندوق امانات هلال احمر تاکید کرد و افزود: تکمیل ساختمان اداری و ارتقای تجهیزات هلال احمر درمیان از سوی استان مورد انتظار است.

 

فرماندار درمیان بیان داشت: این شهرستان برای دومین سال متوالی میزبان کاروان سلامت نذر خدمت استان تهران است.

فرجامی فرد ادامه داد: در این کاروان ۳۰ نفر کادر درمانی حضور دارند که ۱۵ نفر از آنها متخصصان و دندانپزشکان هستند و به ارائه خدمات پزشکی می پردازند.

وی افزود: خدمات ارائه شده آموزشی و بهداشتی میان نیازمندان به صورت کاملا رایگان می باشد.

فرماندار درمیان بیان داشت: برای ارائه خدمات بهتر با برنامه ریزی صورت گرفته، بیماران از قبل معاینه شدند و برای ویزیت رایگان متخصصان هدایت شدند.

 

 

 

در طرح نذر خدمت درمیان انجام شد؛

توزیع ۸۰ میلیارد ریال اقلام حمایتی بین نیازمندان درمیان

توزیع ۸۰ میلیارد ریال اقلام حمایتی بین نیازمندان درمیان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی به برگزاری طرح نذر خدمت استان تهران در شهرستان درمیان اشاره کرد و گفت: در این طرح سوی خیران استان تهران اقلام حمایتی به ارزش ۸۰ میلیارد ریال به مردم نیازمند شهرستان درمیان اهدا شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، محمد علی کاوسی در آیین توزیع بسته های کمک معیشتی بین روستاییان مناطق کم برخوردار شهرستان درمیان در طرح ملی نذر خدمت، اظهار داشت: داوطلبان و خیران جمعیت هلال احمر استان تهران برای دومین سال، خراسان جنوبی را برای خدمت انتخاب کردند و توفیق یافتند که به مرزداران جمهوری اسلامی ایران خدمت برسانند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: خیران و پزشکان در این طرح تنها به خراسان جنوبی خدمت رسانی نمی کنند بلکه به مرزداران و محافظان مرزهای کشور خدمات می رسانند.

وی با بیان اینکه مرزداران امنیت پایدار را فراهم می کنند، تصریح کرد: اگر مرزداران نباشند ما در مراکز استان های کشور امنیت نخواهیم داشت.

وی با اشاره به مناسبت روز ملی کاهش اثرات بلایای طبیعی و سالروز زلزله اسفناک بم، گفت: باید آموزش های پیشگیری و آمادگی را جدی بگیریم چراکه استان زلزله خیزی هستیم و زندگی آرام در گسل های ناآرام و جوان استان حتما آموزش های لازم را می طلبد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی به اقدامات این جمعیت در سال جاری اشاره کرد و افزود: مدیریت و انجام خدمات بهداشت، درمان و امداد شهر کاظمین عراق ویژه زائرین اربعین امسال و آبرسانی به دو روستای اهل تسنن در شهرستان سربیشه با حفر چاه و انجام ۵ کیلومتر لوله کشی انجام شد.

کاوسی همچنین به اجرای طرح نذر آب در شهرستان های بیرجند، قاینات و زیرکوه و اجرای نذر خدمت در شهرستان های نهبندان، درمیان و آرین شهر در سال جاری خبر داد.

وی دلیل ماندگاری هلال احمر را حضور داوطلبان و خیران دانست و گفت: امروز مسائل غزه برای هلال احمر مهم است و برای خدمت رسانی به مظلومان در هر کجای دنیا بی تفاوت نیست.

کاوسی تصریح کرد: هلال احمر همچنین نسبت به مشارکت مردم در انتخابات بی تفاوت نیست بلکه با خدمت رسانی به محرومان موجب امید آفرینی و افزایش مشارکت در این امر مهم می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: هلال احمر برای خدمت به انسان‌های آسیب دیده و نیازمند منتظر وقوع حوادث و سوانح نمی‌شود بلکه در همه حال به کمک نیازمندان می‌آید.

وی افزود: برنامه نذر خدمت شهرستان درمیان با حضور کادر درمانی ۳۰ نفره و خیران استان تهران در دو روز برگزار شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: در برنامه نذر خدمت شهرستان درمیان تیم ۱۶ نفره پزشکان متخصص از استان تهران خدمات تخصصی پزشکی را به مردم شهرستان ارائه می‌دهند.

کاوسی بیان داشت: این تیم پزشکی جهت اجرای کاروان سلامت شامل یک نفر فوق تخصص زنان و زایمان، دو متخصص زنان و زایمان، دو متخصص اطفال، یک متخصص  داخلی، یک جراح عمومی، یک متخصص آسیب‌های اسکلتی و عضلانی، یک پزشک عمومی، یک روانشناس و شش دندانپزشک می‌باشد.

وی ادامه داد: این پزشکان به مدت دو روز در شهرستان درمیان جهت ارائه خدمات مستقر بودند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان داشت: همچنین در این طرح اقلام حمایتی از سوی خیران تیم استان تهران به مردم نیازمند شناسایی شده اهدا می‌شود.

کاوسی از توزیع ۶۰۰ بسته غذایی میان نیازمندان شهرستان درمیان خبر داد.

وی بیان داشت: همچنین در این طرح ۳۳۰ بسته لوازم التحریر، ۱۳ کپسول اکسیژن، ۱۲ عدد مانومتر، ۲ عدد ویلچیر و ۵ عدد تانکر ۵۰۰ لیتری اهدا شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی تصریح کرد: همچنین ۲۴۰ ثوب کاپشن بچگانه، ۴۰۰ ثوب البسه مختلف، ۲۰۰ دست کت و شلوار، ۲۴۲ گالن ۴ لیتری ضد عفونی دست، ۴۰۰ بسته بهداشتی، ۵ دستگاه بخاری، ۱۷ قوطی رنگ ۱۷ کیلویی و اسباب بازی از دیگر اقلام اهدایی این تیم به مردم شهرستان درمیان است.

کاوسی به ذبح ۱۰ راس گوسفند خریداری شده از دامداران مناطق روستایی درمیان از سوی خیران استان تهران اشاره کرد و گفت: گوشت گرم حاصل از این ذبح بین نیازمندان در مناطق محروم درمیان توزیع می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: ارزش ریالی اقلام حمایتی تیم استان تهران در شهرستان درمیان معادل ۸۰ میلیارد ریال است و این رقم غیر از داروی توزیع شده است.

کاوسی بیان داشت: برخی از اقلام حمایتی و معیشتی با حضور مسوولان و خیران در دو روستای جلاران و کلاته علی توزیع شد.

 

 

 

مدیر کل بنیاد مسکن خراسان جنوبی:

۵۳ هزار و ۵۹۸ واحد روستایی در خراسان جنوبی مقاوم سازی شده است

۵۳ هزار و ۵۹۸ واحد روستایی در خراسان جنوبی مقاوم سازی شده است

بیرجند- مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۵۳ هزار و ۵۹۸ واحد روستایی در خراسان جنوبی مقاوم سازی شده است.

قاسم تنها در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس سرشماری سال ۹۵ در خراسان جنوبی ۸۸ هزار و ۸۳۵ واحد روستایی در هزار و ۷۵۲ روستا شناسایی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از این تعداد واحد روستایی تاکنون ۵۳ هزار و ۵۹۸ واحد مقاوم سازی شده است، گفت: بر اساس این آمار درصد مقاوم سازی خانه های روستایی در خراسان جنوبی ۶۰.۳ درصد است که این آمار در میانگین کشوری ۵۳ درصد است.

میزان مقاوم سازی خانه های روستایی استان بالاتر از متوسط کشوری

تنها افزود: هر چند درصد مقاوم سازی خانه های روستایی در خراسان جنوبی نسبت به میانگین کشوری بالاتر است ولی به این معنا نیست که همه شهرستان های استان نمره خوبی در این زمینه می گیرند چرا که در برخی شهرستان ها درصد مقاوم سازی به بالای ۹۰ درصد رسیده و در برخی شهرستان های میانگین مقاوم سازی خانه های روستایی به حدود ۴۰ درصد می رسد.

وی در پاسخ به این سوال که کدام شهرستان های خراسان جنوبی در مقاوم سازی خانه های روستایی آن شهرستان موفق تر بوده اند، بیان کرد: شهرستان هایی که در آنها سابقه حوادث طبیعی چون زلزله و سیل وجود داشته است درصد مقاوم سازی خانه های روستایی آن بالاتر است.

زیرکوه بیشترین درصد مقاوم سازی خانه های روستایی را دارد

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی گفت: به عنوان مثال درصد مقاوم سازی خانه های روستایی در زیرکوه حدود ۹ درصد، نهبندان حدود ۹۳ درصد و طبس حدود ۸۹ درصد است چرا که با توجه به سابقه زلزله مردم اهمیت مقاوم سازی را به خوبی درک کرده اند.

تنها ادامه داد: ولی در شهرستان هایی چون خوسف، درمیان و بشرویه مقاوم سازی خانه های روستایی درصد بالایی ندارد و بین ۳۰ تا ۴۰ درصد است.

وی اظهار کرد: تسهیلات مقاوم سازی خانه های روستایی تاکنون ۲۰۰ میلیون تومان بوده است ولی به زودی تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی ابلاغ خواهد شد که در این راستا از روستائیان عزیز می خواهیم نسبت به مقاوم سازی خانه ها خود اقدام کنند.

بازپرداخت تسهیلات ۲۰ ساله است

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی بیان کرد: باز پرداخت این تسهیلات ۲۰ ساله است که یک فرصت مطلوب محسوب می شود.

تنها با اشاره به اینکه تسهیلات بلاعوض مربوط به شرایط خاص چون مددجویان کمیته امداد و بهزیستی گفت: سال گذشته تعداد سهمیه استان برای پرداخت تسهیلات مقاوم سازی ۳ هزار و ۶۰۰ واحد بوده که ۴ هزار و ۲۵۷ واحد موفق به جذب این تسهیلات شدند.

معاون سیاسی استاندار خراسان جنوبی مطرح کرد؛

ضعف زیرساخت ها در حوزه مراکز ماده ۱۵ و ۱۶

ضعف زیرساخت ها در حوزه مراکز ماده ۱۵ و ۱۶

بیرجند- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: زیرساخت های استان در حوزه مراکز ماده ۱۵ و ۱۶ ضعیف است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا طالبی عصر یکشنبه در مجمع خیرین یاریگران زندگی بیان کرد: خراسان جنوبی دارای مردمی متدین، صبور و انقلابی است که در عمل آن را نشان داده‌اند اما به دلیل هم جواری با استان سیستان و بلوچستان و مرز مشترک با افغانستان، خراسان جنوبی به معبری برای عبور مواد مخدر تبدیل شده است.

وی تاکید کرد: انتظامی و دستگاه‌های امنیتی استان تلاش بسیاری برای ممانعت از انجام این کار کرده‌اند که سبب شده بیشترین کشفیات مواد مخدر را در کشور داشته باشیم.

به گفته وی خراسان جنوبی در ارزیابی‌های امنیتی در همه شاخص‌ها جز مواد مخدر در رتبه‌های اول تا پنجم قرار دارد و کشفیات زیاد مواد مخدر سبب شده که در این زمینه رتبه خوبی در کشور نداشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه کشفیات زیاد مواد مخدر در استان باید سبب رتبه خوب آن در کشور شود که در حال حاضر این موضوع برعکس است، خاطر نشان کرد: در خراسان جنوبی با کمترین تجهیزات، نیروهای انتظامی و امنیتی با کاروان‌های مواد مخدر درگیر می‌شوند که تا کنون شهدای در این خصوص داشته‌ایم.

وی با ذکر این نکته که اقدامات فرهنگی خوبی تاکنون در خراسان جنوبی در این زمینه مانند اجرای طرح یاریگران زندگی انجام شده است، تصریح کرد: سر منشأ خیلی از آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد به مواد مخدر است و دشمن هم در قالب جنگ ترکیبی اقداماتی در این زمینه انجام داده است.

به گفته وی با افزایش قیمت مواد مخدر سنتی که خرید آن نیاز به در آمد بالای دارد، علاوه بر افزایش آسیب‌های اجتماعی، افراد معتاد به سمت مصرف مواد مخدر صنعتی رو آورده‌اند.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: زیرساخت‌های خراسان جنوبی در زمینه مراکز ماده ۱۵ و ۱۶ خیلی ضعیف و اعتبارات هم در این زمینه کم است و انتظار داریم که با کمک خیران در خراسان جنوبی زمینه اشتغال معتادان مانند استان‌های دیگر فراهم شود.

طالبی اظهار کرد: با وجود پی گیری های بسیار برای ایجاد مرکز ماده ۱۶ در استان، هنوز موفق به اخذ مجوز آن نشده‌ایم.

وی از خیرین شرکت کننده در این مجمع و مسئولان مجمع خیرین یاریگران زندگی کشور خواست زمینه اشتغال معتادان را در استان فراهم کنند.

وی با بیان اینکه خود معرفان برای ترک اعتیاد در خراسان جنوبی زیاد هستند و ظرفیت مراکز مورد نظر پر شده است، تصریح کرد: اقدامات در این زمینه باید منجر به ایجاد اشتغال برای افراد معتاد شود.

 

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌جنوبی:

طرح یاریگران زندگی در ۳۳۰ روستای خراسان جنوبی اجرا شد

طرح یاریگران زندگی در ۳۳۰ روستای خراسان جنوبی اجرا شد

بیرجند- دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی گفت: طرح یاریگران زندگی در ۳۳۰ روستای خراسان جنوبی اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا حسنی مقدم عصر یکشنبه در مجمع خیرین یاریگران زندگی استان بیان داشت: مقام معظم رهبری از اعتیاد به عنوان بزرگترین منکر قرن یاد کرده اند بنابر این حجت بر همه ما تمام شده است و باید همه در مقابله با اعتیاد مشارکت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: باید با توانمندسازی، حمایت از آسیب‌دیدگان و ایجاد اشتغال بهبودیافتگان مواد مخدر اقدامات مؤثری در این زمینه انجام دهیم.

به گفته وی با آگاه‌سازی و ایجاد کارگاه‌های حرفه‌آموزی و تأمین معیشت بهبودیافتگان اقدامات مناسبی در این زمینه می‌توان انجام داد.

وی افزود: هر چند باید برای تشکیل مجمع خیرین یاریگران زندگی، خراسان جنوبی جزو استان‌های نخست کشور می‌بود اما به دلایلی این کار محقق نشد.

دبیر هماهنگی شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی هر چند در حوزه‌های مختلف چون خیرین مدرسه‌ساز و سلامت در کشور جزو استان‌های پیشرو است اما در حوزه آسیب‌های اجتماعی، مواد مخدر و استفاده از ظرفیت خیرین تاکنون توفیقات کمتری در این زمینه داشته‌ایم که امیدواریم با تشکیل مجمع خیرین یاریگران زندگی در این خصوص هم اقدامات لازم انجام شود.

به گفته حسنی مقدم خراسان جنوبی در زمینه مراکز ماده ۱۵ با مشکلاتی مواجه است و مرکز ماده ۱۶ هم با وجود پیگیری‌های انجام شده، هنوز در استان ایجاد نشده است و معتادان متجاهر در مراکز ماده ۱۵ نگهداری می‌شوند.

به گفته وی در زمینه پیشگیری از اعتیاد هم اقدامات خوبی در استان انجام شده و بر اساس تدابیر ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، خراسان جنوبی رتبه برتر را کسب کرده است.
وی افزود: طرح یاریگران زندگی تاکنون در ۳۳۰ روستای خراسان جنوبی اجرا شده است.

 

 

مدیرعامل مجمع خیرین یاریگران زندگی کشور اعلام کرد؛

همکاری ۲ هزار کار آفرین و خیر با مجمع یاریگران در کشور

همکاری ۲ هزار کار آفرین و خیر با مجمع یاریگران در کشور

بیرجند- مدیر عامل مجمع خیرین یاریگران زندگی کشور از همکاری حدود دو هزار کارآفرین و خیر با این مجمع در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن حمزه‌زاده عصر یکشنبه در اولین جلسه مجمع خیرین یاریگران زندگی خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی بیست و پنجمین استانی است که مجمع خیرین یاریگران زندگی در آن تشکیل می‌شود و تا پایان سال این مجمع در دیگر استان‌های کشور هم راه اندازی خواهد شد.

وی افزود: با وجود اینکه مقابله با اعتیاد و سودجویان به عنوان یک وظیفه ذاتی نهادهای دولتی در کشورهاست اما سازمان‌های مردم‌نهاد هم باید به وظیفه خود در این خصوص عمل کنند.

به گفته وی این مجمع با هدف پاسخگویی و تأمین این نیاز در استان‌های کشور تشکیل می‌شود.

مدیر عامل مجمع خیرین یاریگران زندگی کشور خاطر نشان کرد: هدف اصلی این مجمع، توانمندسازی و ارتقای کیفیت زندگی، سلامت، بهداشت، آموزش، کارآفرینی و ایجاد اشتغال پایدار و باز اجتماعی کردن بهبودیافتگان اعتیاد است.

حمزه زاده تصریح کرد: مهمترین اقدام مجمع یاریگران زندگی ایجاد اشتغال پایدار برای نجات افراد معتاد از دام اعتیاد است و این تشکل مردم‌نهاد بر روش‌های جدید اشتغالزایی و کارآفرینی در کمپ‌های ترک اعتیاد متمرکز شده و دنبال ایجاد واحدهای تولیدی با مشارکت بهبودیافتگان و کارآفرینان در نقاط مختلف کشور است.

به گفته وی از هر ۲ طلاق عامل یکی از آنها اعتیاد است و از اعتیاد به عنوان ریشه همه معضلات اجتماعی در جهان یاد می‌شود.

وی متذکر شد: در ۱۰ سال گذشته آمار گرایش به مواد مخدر و بزه‌های اجتماعی ۲۰۰ درصد در جهان رشد داشته است و این موضوع سبب شده که مقابله با اعتیاد به کاری سخت تبدیل شود.

وی تصریح کرد: برای مقابله با اعتیاد علاوه بر استفاده از تجربیات کشورهای دیگر، باید با استفاده از آموزه‌های دینی با آن مقابله کنیم.

وی گفت: مجمع خیرین یاریگران زندگی، درصدد است تا حلقه ناقص اشتغال که سبب اعتیاد مجدد بهبودیافتگان می‌شود، را کامل کند تا افراد معتاد متجاهر که بعد از ۶ تا ۹ ماه و با هزینه‌های زیاد در مراکز ماده ۱۶ نگهداری می‌شوند به دلیل نداشتن شغل، مجدد به سراغ اعتیاد نروند.

مدیرعامل مجمع خیرین یاریگران زندگی کشور افزود: با همکاری خیرین و کارآفرینان زمینه اشتغال افراد بهبودیافته را می‌توانیم فراهم کنیم و در حال حاضر حدود دو هزار خیر و کار آفرین در کشور با این مجمع همکاری می‌کنند.

وی با اشاره به کارخانه زیتون مشهد که شرط استخدام در آن، داشتن سو پیشینه است، گفت: اگر معتادی از نیمه راه بازگردد از بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری می‌شود.

به گفته وی مسئولان و خیران خراسان جنوبی به خوبی راه حل مقابله با اعتیاد را پیدا کرده‌اند و و باید از توانمندی استان‌های دیگر به عنوان معین خراسان جنوبی در این خصوص استفاده شود.

حمزه زاده قول داد که پیگیری لازم را برای ایجاد مرکز ماده ۱۶ در خراسان جنوبی انجام خواهم داد.

شایان ذکر است که در این جلسه انتخابات مجمع خیرین یاریگران زندگی خراسان جنوبی برگزار شد و فرشته اسدزاده، محمدرضا مشرقی‌مقدم، سید محمد آذرکار، مهدی باقری، سید مصطفی حسینی، سید هاشم اسماعیل‌زاده و محمدعلی طالبی به عنوان اعضای اصلی هیأت مدیره و محمدحسین خسروی و سید محمد حسینی به عنوان اعضای علی‌البدل و موسی میرزایی به عنوان بازرس اصلی و محمد کشتبان بازرس علی‌البدل انتخاب شدند.

 

 

 

کهنه‌کار معادن زغالسنگ طبس روسفید میدان تولید و کارآفرینی

بعد از ۳۳ سال کار مدام در پهنه زغالی ایران زمین روسفید مرد میدان تولید و کارآفرینی است این کهنه‌کار معادن زغالسنگ طبس.

کهنه‌کار معادن زغالسنگ طبس روسفید میدان تولید و کارآفرینی

خبرگزاری فارس- خراسان جنوبی؛ خود گنجینه اند در این دنیا و گاهی گنج ها پی گنج ها می گردند و می شوند ذخیره و اندوخته ای بس گران بها و الماس گونه در این هستی.

تعداشان هم شاید بسیار نباشد در این انبوهی و فزونی جمعیت همین تعداد اندک با انگیزه، عشق، هدف و راهی که دنبال می کنند خود می شوند گنجینه ای بس گران بها برای ایران سرافزار و مقتدر به همه چی تمام.

گنجینه ای که می خواهیم از او سخن بگوییم باید از وی به عنوان پدر زغالسنگ خراسان‌جنوبی یاد کرد چرا که ۳۳ سال است مستمر در پهنه زغالی طبس به کار و تلاش مشغول است تا با زغالسنگی که از دل سیاه  زمین بیرون می آورد چرخ صنعت فولاد و صنایع وابسته به آن بچرخد و طبس نیز به قطب صنعتی و معدنی زغالی کشور مبدل شود.

از سیاهی به نور رسیدن

از سیاهی به نور رسیدن به جرات می توان گفت راهی ست که رمضان کریتی ثانی، مدیرعامل شرکت زغالسنگ پروده طبس طی ۳۳ سال کار مدوام در پهنه عظیم زغالی ایران زمین آن هم با ۷۶ درصد ذخایر پیموده و هیچ گاه هم خسته و درمانده نشده است و همچنان به این راه پر فراز و نشیب ادامه می دهد تا زمانی که جان در بدن دارد.

در ابتدا جوانی و بعد از این که دیپلمش را گرفت خیلی دوست داشت در بخش خصوصی کار کند و در آن زمان هم پی علاقه اش رفت هرچند در این کار هم موفق بود اما چون وی را اقناع نکرد برگشت به دنبال تحصیل و کار به طور همزمان.

در مجموعه معدن نخلک به عنوان کار آموز پذیرفته شد و شروع به کار کرد و در کنار به تحصیل هم ادامه داد.

بعد از این که دوره تکنسین معدن را در آموزشگاه معدنی نخلک پشت سر گذاشت چون کار در معادن طبس را خیلی دوست داشت به طبس آمد و در معادن زغالسنگ مشغول به کار شد دو سال هم در طبس کار کرد.

اما چون ادامه تحصیل را در سر داشت برای ادامه تحصیل به شاهرود رفت و در دانشگاه شاهرود در رشته استخراج معدن پذیرفته شد و سال ۶۹ به طبس و برای کار کردن به معادن زغالسنگ برگشت.

بازگشت به معدن بعد از دانش آموختگی

بازگشت به وطن و کار در معدن را در همه عرصه های معدنی تجربه کرد و روزی که به معادن زغالسنگ طبس آمد کارش را با یک فانوس و یک کمپ شروع کرد و کم کم یک موتور برق خریداری شد و اکنون هم خدا را شاکر است که فقط در مجتمع زغالسنگ پروده طبس بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ نفر مشغول به کارند و نانشان را از زغال درمی‌آورند.

تعداد نیروهایی که در این مجتمع زغالی طبس کار می کنند برابری می کند با همه معادن این شهرستان ست که نشان از وسعت و گستردگی کار در این پهنه زغالی ایران زمین دارد.

از پایین ترین رده هم شروع به کار کرد و آغاز کار به همین صورت بود که چون نیروی نبود مجبور بود همه کارها را خودش انجام دهد. سپس مدتی مسوول شفیت و بعد هم مدیر معدن شد و بعد از تجهیز معدن به عنوان مدیر پروژه کارش را ادامه داد  و در همه مراحل تجهیز که در داخل و خارج از کشور دوره های آموزشی آن برگزار می شد شرکت می کرد.

با تجهیز این معدن از سال ۸۶ به عنوان مدیرعامل مجموعه در حال فعالیت است که ۱۷ سال سابقه مدیریت و ۳۳ سال سابقه کار در معدن زغالسنگ طبس را دارد.

شکرگذاری ورد زبانش

شکر گذاری از خدا ورد زبانش است و به همین واسطه خدا را شاکر است که عضوی از این مجموعه است و دوستان و همکاران بسیار خوبی هم دارد که به کمک آن ها و متولیان امر توانسته پله های ترقی را یکی پس از دیگری طی کند سرمایه گذاری های دولت در این پهنه زغالی نه تنها حفظ شود بلکه روز به روز توسعه هم یابد.

اعتقادش هم براین است که شاید احداث چندان کاری نداشته باشد اما حفظ آن کاری بس دشوار است که همت همه رده ها در همه عرصه ها می طلبد و شاید مهم ترین کار هم این باشد که اکنون ۳ هزار و ۲۰۰ نفر در این پهنه معدنی مشغول به کارند و دغدغه بیکاری و نان آوری ندارند.

لازمه های طی کردن پله های ترقی

برای طی کردن پله های ترقی و موفقیت هم از همان ابتدا طرح و برنامه داشته و دارد چرا که به گفته وی زمانی که طرح و برنامه داشته باشی و عاشق کارت باشی به طور قله های ترقی و پیشرفت را هر چند به دشواری اما خواهی پیمود.

برای این کارآفرین قدر و پیشکسوت حوزه زغالی ایران زمین ساعت هیچ گاه معنی نداشته و در ابتدا هم که در بخش خصوصی مشغول به کار بوده آن چنان بی وقفه و با عشق کار می کرده که به او نمی گفتند باید کارت حضور و غیاب را بزنی.

  از زمانی هم که وارد مجموعه زغالسنگ طبس شده ساعت برایش معنی ندارد چرا که اگر زمان و ساعت مشخص کاری برایت مهم باشد نمی توانی به اهدافت دست یابی پس باید بی وقفه و بدون در نظر گرفتن زمان کار کرد تا به اهداف مدنظر دست یافت.

به گفته کریتی ثانی اگر بخواهد از آن چه طی این ۳۳ سال بر او گذشته است سخن بگوید شاید در این سیاهه و وقتی اندکی که برای گفت وگو با وی داریم نگنجد و به همین واسطه به ۲ خاطره بدی که طی این سال ها در ذهنش مانده اشاره می کند.

تکیه بر توان داخل

یکی از آن ها به زمانی برمی گردد که نیروهای خارجی معدن را تجهیز کرده و تحویل دادند و اینجا را رها کردند و معدن دچار ریزش و چون کار بلد نبودیم نمی توانستیم از پس کار برآییم اما بالاخره بعد از مشقات بسیار و با تکیه بر توان و استعداد نیروهای داخل آموزش ها و تجربه های لازم را فرا گرفته و اکنون اگر هر روز شاهد ریزش معدن باشیم هیچ دغدغه ای نداریم چرا که خود از پس کار برمی آییم.

و دیگر خاطر بد هم آتش گرفتن کارخانه زغال شویی بود که هیچ گاه از ذهنم نمی رود.

خوشحالی و خاطره خوشم هم این است که هر روز وقتی به سرکار می‌آییم همه همکاران و دوستانم را مشغول کار و تلاش می بینم که در حال ابداع ایده ای نو و جدید برای ادامه کار هستند.

رابطه دوستانه در کار

بعلاوه آن چه طی این سال ها سبب شده تا قله های پیشرفت را یکی پس از دیگری طی کنیم رابطه دوستانه من و همکارانم است که سبب روند پیشرفت کار شده و می شود.
خواسته اش از جوانان هم این است که به طور حتم برای خود هدفی داشته باشند چرا که با هدف می توان به سرمنزل مقصود رسید و اگر من هم در بخش خصوصی می ماندم شاید خیلی مرفع تر از الان بودم و اما اکنون همین خودروهایی که هر روز نیروهای این مجتمع را از طبس به اینجا و بعلکس منتقل می کند را می بینم لذت می برم. البته باید این را هم در نظر داشت که عمر انسان کوتاه ست و پس باید بیشتر بهره را از آن تا زمانی که زنده است برد و هر کاری که اثر گذار باشد لذت را هم در پی دارد.

به اعتقاد وی پول خیلی نمی تواند این خلاء ها پر کند چرا که وقتی پولداری آن هم یک شماره است در بانک که مال بانک هاست ولی در محیط این گونه که کار می کنی وقتی شب به خانه برمی گردی و می خواهی استراحت کنی می بینی مفید بودن خیلی مهم تر از پول است.

توصیه به جوانان

توصیه ام به جوانان و فرزندان این سرزمین اسن است که عشق به کار داشته باشند و هدفگذاری کنند تا به مقصد خویش برسند و موفق شوند.

این گنجینه مهندسی، معدنی و تجربی زغالسنگ طبس خود را خیلی کوچک تر از آن می داند که به وی لقب پدر زغالسنگ طبس را بدهند اما مفتخر است به این که ۳۳ سال است در معدن زغالسنگ کار می کند و اندک اثری بر روی زغالسنگ کشور گذاشته است.

در جزیره زغالی دو صفحه سفید و سیاه وجود دارد که  در روی هر صفحه برد با آن هایی ست که این گنجینه را سال ۱۳۵۶ برای اولین بار کشف کردند آن هم در محدوده به وسعت ۳۰ هزار کیلومتر مربع.

نتیجه این اکتشافات نیز شناسایی دو نوع زغالسنگ کک شو و حرارتی  با ذخیره ۲.۷۵ میلیارد تن که مهمترین ناحیه در این محدوده از نظر کمی و کیفی زغالسنگ کک شو، منطقه پروده در ۷۵ کیلومتری جنوب غربی طبس است.

تاریخچه زغالسنگ پروده طبس

شرکت زغالسنگ پروده سال ۸۶ ثبت و اولین کارگاه آن نیز یک سال بعد بهره برداری از آن آغاز شد.

این شرکت مفتخر است به ۹ سال طی سال های ۹۱ تا ۴۰۱ به عنوان بزرگترین تولید کننده زغالسنگ کشور  و امسال نیز به طور قطع در همین اتفاق خواهد افتاد.

این شرکت سال ۹۹ در فرا بورس عرضه و آخرین افزایش سرمایه آن نیز از ۲۰۰ به ۳۵۰ میلیارد تومان بود و تا ۵۰۰ میلیارد تومان نیز در دست اقدام است. علاوه براین براساس چشم اندازی که در این زمینه دنبال می کند افزایش سرمایه اش به ۸۵۰ میلیارد تومان نیز خواهد رسید.

اما آن چه برای افق آینده این شرکت معدنی خراسان جنوبی پیش بینی شده تولید ۲ میلیون تن کنسانتره زغالسنگ است که لازمه تحقق این پیش بینی نیز ذخایر بیشتر در اختیار پروده قرار گیرد.
پروده ۴ جای همه پروده ها را می‌گیرد

در این افق تولیدی که شرکت زغالسنگ برای خودش در نظر گرفته قرار است پروده چهار مبدل به بزرگترین پروده شود اما لازمه مبدل شدن پروده ۴ به پروده دیگر یا بزرگترین و توسعه یافته تر فراهم شدن زیرساخت ها در شهر طبس است.

تولید کنسانتره زغالسنگ پروده سال گذشته ۷۰۲ هزار تن بود که این رکورد را در ایران نداشته ایم و امسال نیز ۶۰۵ هزار تن است چرا که ابتدای مهر ماه یکی از خطوط تولید در زیر زمین نیاز به تعمیر، نوسازی و تجهیز دارد و ۶ ماه زمان می برد تا این کارگاه اورهال شود و در این مدت تولید از کارگاه های مکانیزه نخواهیم داشت و فقط تولید مختص کارگاه های نیمه مکانیزه خواهد بود.

چشم انداز زغالسنگ پروده

براساس چشم اندازی که تعریف کرده ایم تولید کنسانتره زغالسنگ سال ۴۰۵ به ۸۵۰ هزار تن و۴۰۶ به یک میلیون تن خواهد بود چرا که کارگاه های پروده ۴ وارد مدار تولید خواهند شد.سال ۴۰۷ تولید کنسانتره به دو میلیون تن می رسد.

 

 

 

 

 

 

 

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی:
زمان ثبت‌نام در کنگره ملی بانوان تأثیرگزار تا ۸ دی‌ماه تمدید شد

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی گفت: زمان ثبت‌نام در کنگره ملی بانوان تأثیرگزار تا جمعه ۸ دی‌ماه تمدید شد .
به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ فهیمه زنگویی امروز با اعلام این خبر، خاطر نشان کرد: آخرین مهلت ثبت نام در کنگره بانوان تأثیرگذار ۵ دی ماه تعیین شده بود که امروز تمدید شد.
وی تصریح کرد: از همه بانوان تأثیرگزار استان دعوت می شود با مراجعه به نشانی   نسبت به ثبت نام و ارائه مستندات خود برای حضور در دومین کنگره ملی بانوان تأثیرگذار اقدام نمایند.
به گفته وی؛ براساس اطلاع رسانی های صورت گرفته، توان، تخصص و اثرگذاری بانوان در عرصه های علمی، پژوهشی و فناوری، سیاستگذاری و حکمرانی، گفتمان‌سازی و رسانه، فعالیت‌های اجتماعی، اقتصاد و کارآفرینی، تعلیم و تربیت، ورزش، فرهنگ و هنر در این رویداد داوری می شود.

 

 

 

 

نخبگان تحت پوشش کمیته امداد خدمات ویژه دریافت میکنند
مدیرکل کمیته امداد و امام خمینی (ره) استان خراسان جنوبی از دریافت خدمات ویژه توسط نخبگان تحت پوشش این نهاد خبرداد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بشرویه؛ عرب مدیرکل کمیته امداد و امام خمینی (ره) استان خراسان جنوبی در جلسه تجلیل از نخبگان کمیته امداد امام خمینی(ره) بشرویه گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) یک نهاد کاملا مردمی است و هدف ما توانمندسازی خانواده های تحت پوشش در زمینه های مختلف است و برای تحقق این امر مثلا در عرصه اقتصادی وام اشتغال پرداخت می شود.
وی افزود: درحال حاضر ۱۹ هزار دانش آموز و ۱۲۰۰ نفر دانشجو و طلبه تحت پوشش داریم.
عرب گفت: نخبه ها در ۶ زمینه علمی، ورزشی، پژوهشی، هنری و قرانی شناسایی می شوند و مخترع هرکدام از گروه ها دارای سه سطح است.
عرب بیان داشت: در حال حاضر در سطح استان ۸۰۰ نفر نخبه و استعداد درخشان در کمیته امداد امام خمینی(ره) تحت پوشش داریم که علاوه بر خدماتی که خانواده دارد
کمک هزینه ۴ تا ۸ میلیون تومان به عنوان نخبگی دریافت میکنند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: برای نخبه های علمی که کنکوری هستند با موسسات بسیار عالی از جمله نمکدان یا علامه حلی قرارداد داریم و نخبگان ما در سال کنکور خدمات مشاوره ای و تحصیلی دریافت می کنند که هزینه ثبت نام برای فرد عادی بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان است اما برای نخبگان تحت پوشش ما رایگان می باشد.
وی در پایان از آموزش و پرورش بشرویه که همواره حامی دانش آموزان تحت پوشش بوده اند قدردانی نمود.

 

 

پیشرفت نظام در گرو فعالیت همه اقشار به ویژه نخبگان است
فرماندار شهرستان بشرویه گفت: پیشرفت نظام در همه عرصه ها وابسته به فعالیت تمام اقشار جامعه و به ویژه نخبگان است.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بشرویه؛ حسن علی زاده فرماندار شهرستان بشرویه در جلسه تجلیل از نخبگان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: به کسی که فکر و اندیشه برتر و توانمندتری نسبت به سایر افراد جامعه دارد نخبه میگویند.
وی بیان داشت: تصمیم سازی و پیشرفت نظام در عرصه های مختلف به فعالیت همه اقشار جامعه به ویژه نخبگان بستگی دارد.
علی زاده گفت: یک نخبه هم عملکرد مطلوب میتواند داشته باشد و هم عملکر مضر.
فرماندار بشرویه بیا داشت: نخبگان اگر از استعداد های خود برای موتور محرکه کشور و در راستای مصالح و منافع نظام استفاده کنند نقش مثبت داشته و در غیر اینصورت نقش مضر خواهند داشت.
وی بااشاره به انتخابات پیش رو در یازدهم اسفندماه افزود: به فرمایش مقام معظم رهبری انتخابات جلوی دیکتاتوری و هرج و مرج را میگیرد.
علی زاده گفت: شما نخبگان بایستی تاثیر حضور پرشور مردم در انتخابات را مطالعه کره و آن را برای جامعه ، خانواده ها و دوستان تبیین کنید تا انتخابات پرشوری را رقم بزنیم.
حجت الاسلام زارعی امام جمعه شهرستان بشرویه نیز در این جلسه گفت: در دل محرومین و در بین قشر محروم بهترین استعدادها به برکت نظام مقدس جمهوری اسلام رشد پیدا میکند و این یعنی عدالت به برکت نظام برقرار می باشد.
وی افزود: امروزه در کمیته امداد امام خمینی (ره) تنها نیازهای افراد تحت پوشش برطرف نمیشود بلکه توانمندسازی افراد تحت پوشش از مهم ترین اهداف کمیته امداد امام خمینی(ره) می باشد.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*