گفته می شود

 

گفته می شود نشست شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه‌ای اعلام کرده ایران سهمی در میدان آرش ندارد‌. این در حالی است که وزارت خارجه، بارها بر مذاکره با طرف کویتی تاکید کرده است؛ اما با این اوصاف، به نظر می‌رسد هنوز اقدام اجرایی در این زمینه صورت نگرفته است.

 

 

 

گفته می شود رئیس‌جمهور گفته که دولت تلاش کرده که کسری بودجه نداشته باشیم. اما برخی از نمایندگان معتقدند با روندی که در حال حاضر وجود دارد در سال آتی حتما با کسری بودجه مواجه خواهیم بود که همین امر موجب تورم می‌شود.

 

 

 

گفته می شود دادگاه طبق قانون تشدید مقابله با اقدامات تروریستی آمریکا و قانون الزام دولت به پیگیری جبران خسارت ناشی از اقدامات و جنایات آمریکا علیه ایران و اتباع ایرانی به خواسته مطالبه مادی و معنوی (روحی و روانی) ناشی از ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی رسیدگی کرد و حکم به محکومیت دولت آمریکا و خواندگان پرونده داد. دولت آمریکا و ۴۱ شخص حقیقی و حقوقی دیگر در آمریکا به دلیل جنایات صورت گرفته در به شهادت رساندن سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، به پرداخت ۴۹ میلیارد و ۷۷۰ میلیون دلار محکوم شدند.

 

 

 

گفته می شود به تازگی دهنوی عضو هیات رئیسه مجلس در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشته «سازمان برنامه و بودجه مانند پارسال، چگونگی وام ازدواج و فرزندآوری را از لایحه بودجه حذف کرد و اختیارش را به شورای پول و اعتبار داد.» بنابراین فعلا مشخص نیست که برنامه دولت و مجلس برای مبلغ وام ازدواج سال ۱۴۰۳ چگونه است؟ هرچند طبق اعلام دهنوی، عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، وام ازدواج در لایحه بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۳ برای هر یک از زوجه ۳۰۰ میلیون تومان (زوجین ۶۰۰ میلیون تومان) و برای زوجه زیر ۲۵ سال، مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان (زوجین ۷۰۰ میلیون تومان) خواهد بود.

 

 

گفته می شود امیرحسین مقصودلو ملقب به تتلو که در ترکیه به علت شکایت های خصوصی متعدد بازداشت شده بود در مرز بازرگان تحویل ایران شد و بلافاصله با دستور قضایی بازداشت شد.

 

 

 

گفته می شود وکیل سپیده رشنو نوشته که او به اتهام انتشار تصاویر مبتذل در فضای مجازی به چهار ماه حبس قطعی دیگر محکوم شده است تا در مجموع بابت دو پرونده‌اش، برای سه سال و ۱۱ماه حبس به زندان برود.

 

 

 

گفته می شود پاسخ مشکوک برانکو ایوانکوویچ، شائبه‌ها در مورد بازگشت این مربی کروات محبوب سرخ‌ها به ایران را جدیت بخشیده است.

 

گفته می شود کشف ماده شیمیایی کلیدی یافت شده در لبه کهکشان راه شیری نشان می‌دهد که حیات بیگانه می‌تواند محتمل‌تر باشد. تصور می‌شد فسفر که یک عنصر کلیدی برای تشکیل حیات است، در فضا نسبتا کمیاب باشد. اما اکنون، ستاره شناسان مقدار شگفت انگیزی از آن را در حاشیه کهکشان راه شیری شناسایی کرده‌اند که نشان می‌دهد حیات در کیهان می‌تواند رایج‌تر از تصور ما باشد.

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*