رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی در دیدار با مدیران رسانه های استان عنوان کرد: داد ازطلاق

اسلام با اینکه با اصل طلاق موافق است اما به خاطر مشکلات زیادى که براى خانواده ها، زنان و مردان به وجود مى آورد (مثل مشکلات عاطفى، مشکلات اجتماعى، مشکلات فرزندان و…) در روایات شدیداً از طلاق مذمت گردیده است و منفورترین حلال شمرده شده است.
به گزارش امروز خراسان جنوبی بر اساس آمارهای ثبت شده، نسبت طلاق‌های ثبت شده به ازدواج‌ها در سال ۱۳۹۷ در ایران حدود ۲۶.۷ درصد بوده است. این نسبت نشان می‌دهد که در هر ۱۰۰ ازدواج ثبت شده، تقریباً ۲۶ تا ۲۷ طلاق نیز ثبت شده است. نسبت طلاق به ازواج در سال ۵۸ تنها ۶.۹ درصد بوده که این نسبت در پاییز ۱۴۰۰ به ۳۴.۸ درصد رسیده است. آمار تکان دهنده طلاق هر سال وحشتناک تر می شود. آمارهای منتشر شده توسط سازمان ثبت احوال نشان می‌دهد که در فصل بهار نزدیک به ۸۰هزار مورد ازدواج و حدود ۳۸ هزار طلاق در کشور ثبت شده است. بر اساس همین آمار اتفاق کم‌سابقه‌ای در ایران رخ داده و در ١٢ استان کشور به ازای هر دو ازدواج حداقل یک طلاق ثبت شده است.
در خراسان جنوبی نیز آمار طلاق به مرحله هشدار رسیده است. رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با گلایه از آمار بالای طلاق در خراسان جنوبی به نسبت جمعیت، تأکید کرد: مسئولان تصمیم ساز در جلسات واقعیت ها را اعلام کنند. حجت الاسلام علی موحدی راد در دیدار مدیران رسانه‌های خراسان جنوبی اظهار داشت: بسیج و بسیجی یک اعتقاد، باور و یک ایده است و صرف پوشیدن لباس نیست.
رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی بیان کرد: اگر هر کدام از ما در نظام جمهوری اسلامی که بر پایه خون شهدا بنا شده است، دغدغه مردم و نظام را داشته باشیم و برای مردم مطالبه گری کنیم، دارای اعتقاد بسیجی هستیم.
وی ادامه داد: هر کس به نظام جمهوری اسلامی و دفاع از آرمان ها و ارزش ها، اعتقاد و باور داشته باشد و مطالبه گری کند و به دنبال خدمت شایسته به مردم باشد می توان گفت آن فرد، بسیجی است. رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از رسالت های بر دوش رسانه ها و سایر خادمان مردم، موضوع جهاد تبیین است، افزود: لازم است که خدمات، تلاش‌ها و زحماتی که در چهار دهه اخیر نظام جمهوری اسلامی انجام شده است به اطلاع مردم برسد.
حجت الاسلام موحدی راد ادامه داد: برخی از شعارهای مقام معظم رهبری متأسفانه تنها در حد چاپ یک پوستر و چند همایش مورد توجه قرار می گیرد اما در عمل برخی از مدیران دیده نمی شود و مقام معظم رهبری چندین سال است که به بحث شبیخون فرهنگی، تهاجم فرهنگی و … اشاره کرده اند قطعا اگر یک مقدار چشم و گوش خود را باز می کردیم اتفاقات سال گذشته رقم نمی خورد.
رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی عنوان کرد: یک سری از افراد داده های غلطی را به نسل جوان می دهند؛ باید واقعیت ها را برای جوانان بیان و روشن کنیم و خدماتی را که نظام جمهوری اسلامی ارائه می دهد را تبیین کنیم.
وی با بیان اینکه جنگ امروز، جنگ رسانه‌ای است، گفت: اصحاب رسانه با روشنگری خود می توانند در آن ظلمت و تاریکی، راه را برای جوانان روشن کنند تا اقشار جامعه به خصوص جوانان راه را از بی راه تشخیص دهند.
در این جلسه فعالان رسانه به تشریح دغدغه ها و مشکلات خود پرداختند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*