اخبار خراسان جنوبی/ نمایشگاه

 

نمایشگاه صنعت ساختمان و معرفی محصولات داخلی /

کارگاه تولید کابین آسانسور در بیرجند راه اندازی شد

فعال صنعت ساختمان وتولید کابین آسانسور با بیان اینکه حدود ۱۰ سال است که در زمینه آسانسور و تولیدکابین آن در استان فعالیت می داریم گفت: کارگاه تولید کابین آسانسور حدود ۴ سال است که در بیرجند راه اندازی شده است. به گزارش …………. حسین واحدی در جریان بازدیدفعالان صنعت ساختمان از غرفه این کارخانه در بیست و دومین نمایشگاه صنعت ساختمان وصنایع وابسته اظهار داشت: برپایی این نمایشگاه محیطی برای معرفی محصولات است تا این امکان فراهم شود تا فعالان صنعت ساختمان از محصولات تولیدی داخل استان استفاده کنند. وی با بیان اینکه انواع کابین آسانسور برای استان های همجوار اعم از سیستان و بلوچستان و گناباد نیز تولید می شود تصریح کرد:قیمت مناسب و کیفیت بالای محصولات سبب شده است که از استان خراسان جنوبی خرید صورت گیرد. مدیرعامل شرکت بهران صعود آسان بر بیان کرد: در بحث نیروی انسانی ماهر با مشکل مواجه هستیم و در حال حاضر حدود ۴ نیرو در این شرکت مورد نیاز است که در صورت تمایل آموزش های لازم به آنان ارائه می شود. واحدی به افتتاح نمایشگاه صنعت ساختمان وصنایع وابسته اشاره و تصریح کرد: هدف ما از شرکت در این نمایشگاه معرفی کابین های تولیدی است تا به مردم و همکاران خود این محصولات را معرفی کنیم. وی خاطرنشان کرد: برپایی این نمایشگاه محیطی برای معرفی محصولات است تا این امکان فراهم شود تا فعالان صنعت ساختمان از محصولات تولیدی داخل استان استفاده کنند. فعال صنعت ساختمان وتولید کابین آسانسور یادآور شد: متاسفانه در استان مسئولان راهکارهایی جلوی پای تولید کنندگان قرار می دهند که تولید کننده بیخیال فعالیت می شود و انگیزه ای برای ارتقاء شرکت ندارد. واحدی با اشاره به خرید دستگاه هوا برش اظهار داشت: برای خرید دستگاه نیازمند تسهیلات با سود پایین هستیم که در صورت اخذ این تسهیلات زمینه اشتغال ۵ تا ۶ نفر دیگر فراهم می شود که در این راستا از مسئولان درخواست همکاری داریم. بیست و دومین نمایشگاه صنعت ساختمان و صنایع وابسته درفضایی به مساحت ۳ هزار مترمربع و با حضور بیش از ۳۵ شرکت معتبر خراسان جنوبی و استان‌های همجوار به مدت پنج روز در بیرجند برگزار می شود. این نمایشگاه از ۱۹ آذر ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های بیرجند پذیرای عموم بازدیدکنندگان است.

 

مدیرعامل صنایع سنگ پاسارگارد بیرجند مطرح کرد؛

سنگ پاسارگارد تنها تولید کننده سنگ، با تکنولوژی پیشرفته در خراسان جنوبی

مدیرعامل صنایع سنگ پاسارگارد بیرجند گفت: این شرکت تنها تولید کننده سنگ با تکنولوژی پیشرفته در استان است که محصولات تولیدی خود را به کشورهای حوزه خلیج فارس، شمال عراق، آذربایجان، قرقیزستان و کره و اروپا صادر می کند. به گزارش خبرنگار …. عباس کریم پور فرد در بیست و دومین نمایشگاه صنعت ساختمان و صنایع وابسته در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مجموعه سنگ پاسارگارد در سال ۱۳۹۳ با سرمایه ثابت ۶ میلیارد تومان راه اندازی شد. وی با بیان اینکه این مجموعه دارای دو معدن فعال به عنوان تامین خوراک واحد سنگ بری است، افزود: این مجموعه در جهت تولید و فرآوری اسلب(ابعاد بزرگ سنگ) فعالیت دارد که پایه محصول صادراتی است. مدیرعامل صنایع سنگ پاسارگارد بیرجند افزود: محصول سنگ این مجموعه بیشتر به کشورهای حوزه خلیج فارس، شمال عراق، آذربایجان، قرقیزستان و کره و اروپا صادر می شود و این سنگ ها بیشتر شامل سنگ های اونیکس، مرمر و مرمریت های کِرم می شود. به گفته وی، همه مراحل استخراج معدن تا فرآوری در استان خراسان جنوبی انجام می شود و این صنعت توانسته در دو واحد کارخانه و یک واحد تزئینی برای ۱۸۰ نفر شغل ایجاد کند. بیست و دومین نمایشگاه صنعت ساختمان و صنایع وابسته درفضایی به مساحت ۳ هزار مترمربع و با حضور بیش از ۳۵ شرکت معتبر خراسان جنوبی و استان‌های همجوار به مدت پنج روز در بیرجند در حال برگزاری است. این نمایشگاه از ۱۹ آذر ماه آغاز وتا ۲۳ آذرماه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های بیرجند پذیرای عموم بازدیدکنندگان است.

 

 

مدیر استودیو معماری آرکان :

قابلیت طراحی پروژه ها به صورت واقعیت مجازی در استودیو معماری آرکان

مدیر استودیو معماری آرکان با بیان اینکه انی مجموعه یک شرکت ساختمانی است که در خصوص طراحی و اجرای ساختمان فعالیت دارد گفت: شرکت ما برای اولین بار، قابلیت طراحی پروژه ها به صورت واقعیت مجازی را عملی نمود. به گزارش ……مجتبی آرزومندان در غرفه این استودیو در بیست و دومین نمایشگاه صنعت ساختمان و صنایع وابستهاظهار داشت: این مجموعه، در فیلد های ساختمان مسکونی، ساختمان تجاری، اجرای ساختمان های چند کاربره مانند ورزشی و تفریحی و … فعالیت دارد وی افزود: تا به امروز مجموعه ما پروژه های خاص و جذابی مانند اپل استور، مجموعه ورزشی اکستریم، ویلای صلح در روستای بهدان، طلای ناصری و طلای اوپال را برای این شهر به یادگار نهاده است مدیر استودیو معماری آرکان بیان کرد: شرکت ما برای اولین بار، قابلیت طراحی پروژه ها به صورت واقعیت مجازی را عملی نمود. وی ادامه داد: این سیستم به کارفرما کمک می کند که در طراحی داخلی، به صورت لایو و واقعی داخل فضا قرار گرفته و به طور کامل روی ساختمان خود مسلط شود آرزومندان اظهارکرد: واقعیت مجازی نیازی به ابزار خاص و ارتقاع یافته نداشته و با هر مدل تلفن هوشمند قابل فعال سازی است مدیر استودیو معماری آرکان گفت: برای طراحی یک پروژه، مجموعه ما در وهله اول بررسی های میدانی و تحقیقاتی انجام می دهد بدین صورت که عملا برای یک پروژه طراحی فاز صفر در نظر گرفته میشود. آرزومندان بااشاره به اینکه این موضوع باعث این می شود که کمترین خطای طراحی و بهترین بازدهی در یک ساختمان ایجاد شود تصریح کرد:ما با بکارگیری بهترین متخصصان صنعت ساختمان، میتوانیم ساختمانی خاص، بروز و دقیق به مشتریان خود ارائه دهیم. بیست و دومین نمایشگاه صنعت ساختمان و صنایع وابسته درفضایی به مساحت ۳ هزار مترمربع و با حضور بیش از ۳۵ شرکت معتبر خراسان جنوبی و استان‌های همجوار به مدت پنج روز در بیرجند در حال برگزاری است. این نمایشگاه از ۱۹ آذر ماه آغاز وتا ۲۳ آذرماه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های بیرجند پذیرای عموم بازدیدکنندگان است.

 

 

 

نماینده صنعتگران بخش خصوصی خراسان جنوبی :

صادرات به افغانستان و پاکستان به دلیل برگشت ارز متوقف شده است

نماینده صنعتگران بخش خصوصی خراسان جنوبی گفت: استان رتبه اول را در طرح نهضت ملی مسکن داریم، اما مشکل ما سرمایه در گردش است، صادرات ما به افغانستان و پاکستان به دلیل برگشت ارز متوقف شده است. نرگس خاتمی در آیین اختتامیه بیست و دومین نمایشگاه صنعت ساختمان و صنایع وابسته استان اظهارکرد: باید از محصولات تولیدی استان حمایت شود، در استان محروم سرمایه گذاری کردیم تا موحب رونق منطقه شویم بنابراین انتظار حمایت داریم. مدیر عامل شرکت عایق های رطوبتی ستاره شرق بیان کرد: برلزوم حمایت ارگان های دولتی از تولیدات بخش خصوصی تاکید کرد وگفت:نیاز است ارگان های دولتی در استفاده محصولات استان در صنعت ساختمان بیشتر از واحدهای تولیدی رحمایت کنند. وی گفت: بیست و چهارمین نمایشگاه صنعت ساختمان و صنایع وابسته آن فرصتی برای معرفی محصولاتِ تولید کنندگان استان به انبوه سازان ساختمان است. خاتمی با بیان اینکه این نمایشگاه در راستای حمایت از صنایع وابسته ساختمان راه اندازی شده است، گفت : این نمایشگاه فرصتی برای فعالین صنعت ساختمان است تا با یکدیر تعامل و همکاری داشته باشند. نماینده صنعتگران بخش خصوصی خراسان جنوبی افزود: واحدهای صنعتی و تولیدکنندگان با توجه به افزایش مواد اولیه و تورم در قیمت ها نقدینگی و سرمایه در گردش ندارند، همچنین از سمت دولت زیاد حمایت نمی شویم و برخی دستور العمل ها مانع تولید است. خاتمی با اشاره به صادرات محصولات به کشورهای افغانستان و پاکستان گفت: ما صادر کننده بودیم اما به دلیل برگشت ارز نتوانستیم محصولات دیگر را صادر کنیم، چراکه افغانستان با ریال محصولات ما را خریداری می کرد که با توجه به اختلاف زیاد ارز آزاد و نیمایی نتوانستیم صادرات را انجام دهیم.

 

 

 

درحاشیه نمایشگاه صنعت ساختمان صورت گرفت

عقد توافق نامه همکاری بیمه کوثر با کمیسیون عمران اتاق بازرگانی بیرجند

مدیربیمه کوثر خراسان جنوبی گفت: در ادامه فعالیت ها و توسعه همکاری های فی مابین توافق نامه همکاری با کمیسیون عمران، احداث و خدمات فنی مهندسی به امضا رسید. به …..، محمد برزگانی در حاشیه این امضای تفاهم نامه در بیست و دومین نمایشگاه ساختمان و صنایع وابسته اظهار داشت: در راستای سیاست های کلان این شرکت توافق نامه همکاری با کمیسیون عمران، احداث و خدمات فنی مهندسی اتاق بازرگانی ، در راستای همکاری در خصوص شناسایی ریسک های حوادث کاری و راه های جلوگیری و کاهش و جبران خسارت های ایجاد شده به امضا رسید. وی گفت: این همکاری با محوریت بیمه های مسئولیت و ارتقای دانش بیمه ای اعضا در خصوص شرایط خصوصی و عمومی و پوشش های تکمیلی بیمه های مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان و همچنین معرفی خدمات بیمه ای مناسب برای رفع نیازهای بیمه ای اعضای زیرمجموعه کمیسیون مذکور در حوزه بیمه های اموال و اشخاص منعقد گردید. مدیربیمه کوثر خراسان جنوبی هدف از انعقاد این تفاهم نامه را ایجاد همکاری مناسب در حوزه پژوهش و آموزش و یافتن راه حل های مدیریت ریسک و همچنین معرفی خدمات بیمه ای مرتبط با نیاز گروه های هدف (پیمانکاران و کارفرمایان در سطح استان) عنوان کرد. وی اظهارکرد: با توجه به ریسک های متفاوتی که جان، سلامتی، اموال و امنیت شغلی گروه هدف را که به واسطه حوادث مختلف تهدید می کند، بیمه کوثر تلاش می کند خدمات بیمه ای مرتبط با نیاز کارفرمایان و پیمانکاران و متخصصین و مدیران با شرایط مناسب و متمایز را در حوزه بیمه اموال و اشخاص معرفی نماید. برزگانی اظهارکرد: در نقطه مقابل کمیسیون عمران، احداث و خدمات فنی مهندسی اتاق بازرگانی تلاش می کنند ترتیب و شرایطی ایجاد و اتخاذ کنند تا که مساعدت های لازم را در خصوص اجرای مفاد توافق نامه داشته باشند تا شاهد کاهش حوادث منجر به صدمات جانی و مالی و افزایش امنیت کارفرمایان و پیمانکاران و توجه جدی نسبت به حمایت از کارکنان مصدوم با دریافت بیمه های شفاف باشیم.

 

 

 

 

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی:

۸ هزار کارگر ساختمانی در خراسان جنوبی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه افرادی که بیمه ساختمانی ندارند می توانند از بیمه مشاغل آزاد با نرخ های ۱۲ درصد، ۱۴ درصد و ۱۸ درصد استفاده کنند گفت:در حال حاضر حدود ۸ هزار کارگر ساختمانی در استان تحت پوشش بیمه هستند . به گزارش ………..سید حسین فراتی امروز در بازدید از نمایشگاه صنعت ساختمان وصنایع وابسته خراسان جنوبی اظهار داشت: طبق اصلاحیه جدید و مصوبه ای که از سوم آبان ماه ۱۴۰۲ لازم الاجرا شد مقرر شده برای افراد متقاضی صدور پروانه ساختمانی معادل ۲۵ درصد مجموع عوارض صدور پروانه ایجاد ،توسعه،احداث و یا افزایش تراکم ساختمان ، تخریب و نوسازی بنا و تعمیرات اساسی به عنوان حق بیمه سهم مالک محاسبه و وصول شود. مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: این موضوع برای طرح نهضت ملی مسکن ۱۵ درصد و برای پروانه های محدوده روستاها نیز ۱۰ درصد است. وی ادامه داد: صدور پروانه ساختمانی توسط مراجع ذیربط از جمله شهرداریها، سازمانهای مناطق آزاد تجاری،صنعتی، سازمانهای مناطق ویژه اقتصادی، شرکت های شهرکهای صنفی و صنعتی، بخشداری ها و دهیاری ها منوط به ارائه گواهی واریز حق بیمه و یا اعلام تقسیط آن توسط سازمان تامین اجتماعی خواهد بود. مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی افزود: برخی افراد از تاریخ ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ برای پروانه ساختمانی به تامین اجتماعی مراجعه و حق بیمه را پرداخت نموده یا تقسیط کرده اند و پروانه ساختمانی آنان صادر شده است که بر اساس ابلاغ معاون محترم قوانین مجلس مشمول قانون مصوبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ خواهند بود و قانون جدید برای آنها اعمال نمی‌شود. فراتی تصریح کرد: افرادی که پروانه ساختمانی برای آنها صادر نشده و صرفا فیش حق بیمه را از شعب تامین اجتماعی اخذ نموده و حق بیمه مربوطه را واریز ننموده اند می توانند با ارائه درخواست جدید براساس مصوبه آبان ماه ۱۴۰۲ حق بیمه را بر مبنای ۲۵ درصد مجموع عوارض پرداخت نمایند. وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۸ هزار کارگر ساختمانی در استان تحت پوشش بیمه هستند ادامه داد: مبنای تغییر قانون و اصلاحیه ماده ۵ قانون بیمه های اجتماعی ساختمانی که از سال ۹۹ مطرح شد، توسعه پوشش بیمه ای و امکان برخورداری کارگران ساختمانی فاقد بیمه که در انتظار برخورداری این نوع بیمه هستند بود تا بتوان برای آنها سهمیه جذب را از مراجع مربوطه گرفت. مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه قانون تغییر کرد موضوع جذب بیمه شده جدید کارگران ساختمانی متوقف بود و امیدواریم سال آینده بحث تخصیص بیمه ساختمانی انجام شود. فراتی اظهار کرد: افرادی که بیمه ساختمانی ندارند این قابلیت برای آنها وجود دارد که هم اکنون از بیمه مشاغل آزاد با نرخ های ۱۲ درصد، ۱۴ درصد و ۱۸ درصد استفاده کنند و این نوع بیمه برای بانوان خانه دار و دانشجویان نیز فراهم است تا از خدمات بیمه تامین اجتماعی برخوردار شوند. بیست و دومین نمایشگاه صنعت ساختمان و صنایع وابسته درفضایی به مساحت ۳ هزار مترمربع و با حضور بیش از ۳۵ شرکت معتبر خراسان جنوبی و استان‌های همجوار به مدت پنج روز در بیرجند در حال برگزاری است. این نمایشگاه از ۱۹ آذر ماه آغاز وتا ۲۳ آذرماه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های بیرجند پذیرای عموم بازدیدکنندگان است.

 

 

 

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان جنوبی :

قوانین دست و پاگیر سبب فرار سرمایه گذران و انبوه سازان شده است/

تسهیل قوانین در خراسان جنوبی و رونق گردش مالی

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان جنوبی با تاکید بر تسهیل قوانین در خراسان جنوبی گفت: چراکه در این صورت کمک می شود تا سرمایه گذاران از استان خارج نشوند و گردش مالی در استان اتفاق بیفتد. به گزارش…………….؛محسن نصرآبادی در جریان بازدید از بیست و دومین نمایشگاه صنعت ساختمان و صنایع وابسته در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در استان خراسان جنوبی با توجه به سیاست دولت در بحث نهضت ملی که از بزرگترین پروژه های استان است، حجم بسیار زیادی از کار آغاز شده است، یعنی بعد از یک وقفه طولانی در ساخت مسکن که شاهد رشد بیش از حد قیمت مسکن و کرایه خانه ها بودیم کار آغاز شد. وی افزود: همچنین در مرکز استان در دو قسمت نهضت زعفرانیه و اقدام ملی پروژه ها در دست ساخت است. رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان جنوبی بیان کرد: سازمان نظام مهندسی نیز در راستای اهداف و شرح وظایف خود در قالب نظارت، طراحی و اجرا در این پروژه ها مشغول فعالیت است و در این زمینه به جهت همراهی با این پروژه ملی تعرفه ۵۰ را اعمال کرده است. نصرآبادی با بیان اینکه هدف ما اجرای ساختمان با کیفیت بالا است تصریح کرد: چراکه یکی از کالاهای سرمایه ای و کالاهای اصلی مردم بخش مسکن است و بیشتر درآمد مردم صرف مسکن می شود. وی خاطرنشان کرد: یکی از موارد مهمی که در حال حاضر در کل کشور مغفول مانده بحث رعایت مبحث ۱۹ است که متاسفانه در برخی موارد در ساختمان هایی که ساخته می شود مبحث ۱۹ در خصوص مدیریت مصرف انرژی انجام نمی شود.و سازمان نظام مهندسی در این راستا اقدام به برگزاری دوره مبحث ۱۹ در کل استان به تعداد ۹۳۶۰ نفر ساعت نموده و در برنامه های بعدی آموزشی نیز پیش بینی گردیده است. رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان جنوبی یادآور شد: در این راستا سازمان نظام مهندسی کارگروه های تخصصی را تشکیل و دیتایل هایی را در این زمینه آماده و به دفاتر طراحی ابلاغ کرده است تا این مهم به سرانجام برسد. نصرآبادی اظهار داشت: تاکید این مهم در مصوبه هیأت وزیران در ۲۴ آبان ۱۴۰۰ است و دستگاه های متولی را در رعایت این موضوع الزام کرده است. وی افزود: هدف ما در کنار ساخت ساختمان ایمن، رعایت آسایش و بهینه سازی مصرف است تا بتوانیم از منابع ملی خود به درستی استفاده کنیم. رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان جنوبی اظهار داشت: در این راستا همراهی اداره کل راه و شهرسازی،شهرداری بیرجند در جهت اهداف مدنظر سازمان محقق شده است و امید است شاهد ساخت مسکن ایمن در استان باشیم. نصرآبادی با تاکید بر اینکه سازمان نظام مهندسی نیز آماده هرگونه همکاری در تحقق این هدف بزرگ دولت است افزود: در کل استان حدود ۳ هزار مهندس وجود دارد که از این تعداد یک هزار و ۸۰۰ نفر مهندسان دارای پروانه در رشته های هفت گانه اصلی هستند که در بخش نظارت، طراحی و اجرا مشغول فعالیت هستند. وی خاطرنشان کرد: همچنین در خراسان جنوبی مجریان ذی صلاح در مرکز استان در کلیه ساختمان ها و در شهرستان ها در زیربنای بالای ۲۰۰ متر استفاده از مجری ذیصلاح الزام است و این مجریان کمک می کنند تا ساختمان توسط سازنده با صلاحیت انجام شود و هر شخصی این اجازه را نداشته باشد ساختمان سازی انجام دهد. رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان جنوبی گفت: هرساله به دلیل آزمون هایی که برگزار می شود تعداد مهندسان جدیدالورود افزایش می یابند و کارآموزی و آموزش های اولیه به این مهندسان ارائه می شود تا با تجربه مناسب ارائه خدمت کنند. رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه باید به سمت تسهیل قوانین برویم تصریح کرد: چراکه در این صورت کمک می شود تا سرمایه گذاران از استان خارج نشوند و گردش مالی در استان اتفاق بیفتد. نصرآبادی به نمایشگاه صنعت ساختمان اشاره و بیان کرد: نمایشگاه صنعت ساختمان در بحث معرفی محصولات بسیار موثر است. وی خاطرنشان کرد: باید از تولیدکنندگان داخل استان حمایت شود و هم استانی ها باید اولویت را صنایع داخل استان قرار دهند تا گردش مالی در استان اتفاق بیفتد و صنعت فعال بماند. رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی با توجه به تعداد بالای ساخت مسکن در استان پتانسیل نیروی انسانی ما محدود است گفت: در بحث هیات ۴ نفره استان که از سازمان نظام مهندسی، شهردار مرکز استان، اداره کل راه و شهرسازی و معاونت هماهنگی امور عمرانی تشکیل شده حمایت های خوبی شده است و یکی از مشکلات ما که در بحث ظرفیت ها بود برطرف شده است.

 

 

 

 

نمایشگاه صنعت ساختمان و معرفی محصولات داخلی /

کارگاه تولید کابین آسانسور در بیرجند راه اندازی شد

فعال صنعت ساختمان وتولید کابین آسانسور با بیان اینکه حدود ۱۰ سال است که در زمینه آسانسور و تولیدکابین آن در استان فعالیت می داریم گفت: کارگاه تولید کابین آسانسور حدود ۴ سال است که در بیرجند راه اندازی شده است. به گزارش …………. حسین واحدی در جریان بازدیدفعالان صنعت ساختمان از غرفه این کارخانه در بیست و دومین نمایشگاه صنعت ساختمان وصنایع وابسته اظهار داشت: برپایی این نمایشگاه محیطی برای معرفی محصولات است تا این امکان فراهم شود تا فعالان صنعت ساختمان از محصولات تولیدی داخل استان استفاده کنند. وی با بیان اینکه انواع کابین آسانسور برای استان های همجوار اعم از سیستان و بلوچستان و گناباد نیز تولید می شود تصریح کرد:قیمت مناسب و کیفیت بالای محصولات سبب شده است که از استان خراسان جنوبی خرید صورت گیرد. مدیرعامل شرکت بهران صعود آسان بر بیان کرد: در بحث نیروی انسانی ماهر با مشکل مواجه هستیم و در حال حاضر حدود ۴ نیرو در این شرکت مورد نیاز است که در صورت تمایل آموزش های لازم به آنان ارائه می شود. واحدی به افتتاح نمایشگاه صنعت ساختمان وصنایع وابسته اشاره و تصریح کرد: هدف ما از شرکت در این نمایشگاه معرفی کابین های تولیدی است تا به مردم و همکاران خود این محصولات را معرفی کنیم. وی خاطرنشان کرد: برپایی این نمایشگاه محیطی برای معرفی محصولات است تا این امکان فراهم شود تا فعالان صنعت ساختمان از محصولات تولیدی داخل استان استفاده کنند. فعال صنعت ساختمان وتولید کابین آسانسور یادآور شد: متاسفانه در استان مسئولان راهکارهایی جلوی پای تولید کنندگان قرار می دهند که تولید کننده بیخیال فعالیت می شود و انگیزه ای برای ارتقاء شرکت ندارد. واحدی با اشاره به خرید دستگاه هوا برش اظهار داشت: برای خرید دستگاه نیازمند تسهیلات با سود پایین هستیم که در صورت اخذ این تسهیلات زمینه اشتغال ۵ تا ۶ نفر دیگر فراهم می شود که در این راستا از مسئولان درخواست همکاری داریم. بیست و دومین نمایشگاه صنعت ساختمان و صنایع وابسته درفضایی به مساحت ۳ هزار مترمربع و با حضور بیش از ۳۵ شرکت معتبر خراسان جنوبی و استان‌های همجوار به مدت پنج روز در بیرجند برگزار می شود. این نمایشگاه از ۱۹ آذر ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های بیرجند پذیرای عموم بازدیدکنندگان است. انتهای پیام/

 

 

 

 

تنها ۵ درصد تولید کارخانه هبلکس رضوی درخراسان جنوبی استفاده می شود

نماینده کارخانه هبلکس رضوی در بیرجند با بیان اینکه در حال حاضر تولیدات این مجموعه به ۵ کشور عمان، پاکستان، عراق، قزاقستان و آذربایجان صادر مش ود گفت: تنها ۵ درصد تولید این کارخانه در صنعت ساختمان استان مورد استفاده قرار می گیرد به گزارش …………….سجادمحمدی دربازدیدفعالان صنعت ساختمان از غرفه این کارخانه در بیست و دومین نمایشگاه صنعت ساختمان وصنایع وابسته اظهار داشت: برپایی نمایشگاه صنعت ساختمان در خراسان جنوبی سبب ایجاد پیوند بین شرکت ها و مدیران می شود . وی افزود: در این نمایشگاه می توانیم مشکلات را بازگو و با زیرساخت هایی که مدیران فراهم می کنند شاهد شکل گیری یک صنعت قوی برای استان باشیم. نماینده کارخانه هبلکس رضوی در بیرجند بااشاره به اینکه درحال حاضر دو مجموعه هبلکس در شهرستان های مشهد و بیرجند وابسته به آستان قدس رضوی فعال است افزود: اساس ایجاد این واحدهای صنعتی توسط آستان قدس رضوی حمایت ازتولید در مناطق محروم است. وی با اشاره به مشکلات این کارخانه بیان کرد: در حال حاضر به حدود ۵ کشور عمان، پاکستان، عراق، قزاقستان و آذربایجان صادرات انجام می شود، اما تنها ۵ درصد فروش کارخانه در استان است. محمدی تصریح کرد: مشکل اصلی این است که متاسفانه خریدجنس بومی پایه گذاری نشده تا افراد بومی استفاده کنند، یعنی جنسی که در خود شهر تولید می شود به گونه ای باشد که افراد از این محصولات استفاده کنند. نماینده کارخانه هبلکس رضوی در بیرجند خاطرنشان کرد: ریشه اصلی مشکلات این است که مشاورانی که نقشه ها را طراحی می کنند به دلیل ارتباطاتی که دارند در نقشه های خود اجناس تهران را معرفی می کنند و این سبب می شود پیمانکار پروژه از آن جنس استفاده کند. وی به طرح نهضت ملی مسکن در استان خراسان جنوبی اشاره و یادآور شد: در این طرح به دلیل نوع سازه ای که ایجاد شده است نمی توانیم فعالیت کنیم زیرا دیوارها به صورت بتنی ایجاد می شوند. محمدی با بیان اینکه در طرح اقدام ملی فعالیت داریم و محصولاتمان را عرضه می کنیم اظهار داشت: در حال حاضر در بحث طرح نهضت ملی در شهرستان زاهدان برای۱۷ هزار واحد و در چابهار در ۷ هزار واحد محصولات خود را عرضه می کنیم و همچنین در تهران، فارس و مشهد محصولات کارخانه هبلکس رضوی عرضه می شود. بیست و دومین نمایشگاه صنعت ساختمان و صنایع وابسته درفضایی به مساحت ۳ هزار مترمربع و با حضور بیش از ۳۵ شرکت معتبر خراسان جنوبی و استان‌های همجوار به مدت پنج روز در بیرجند برگزار می شود. این نمایشگاه از ۱۹ آذر ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های بیرجند پذیرای عموم بازدیدکنندگان است.

 

 

 

مدیرعامل گروه سامان گستر در گفت و گو با پیک نمایشگاه مطرح کرد

طاق بیست؛ بزرگترین تولید کننده سازه های فولادی در جنوب شرق کشور

شرکت طاق بیست با پشتوانه مدیران توانمند با بیش از ۳۰ سال سابقه کار ساختمانی در سال ۱۳۸۴ با توجه به نیاز منطقه شرق کشور در عرصه ساخت سازه های فولادی پا به میدان گذاشت . به گزارش ………این شرکت با بهره گیری از به روزترین تکنولوژی و با تکیه بر دانش گروه فنی و مهندسی مجرب و با تعهد ، زیر نظر مدیران متخصص توانست ظرف مدت کمتر از ده سال در زمینه طراحی ، ساخت و نصب سازه های بزرگ صنعتی و ساختمانی در کل کشور فعالیت نماید. انجام به موقع پروژه ها با کیفیت مطلوب و پایبندی به تعهدات مالی مویّد عزم راسخ این شرکت جهت ارتقاء و توسعه پایدار می باشد. در مجموعه سامان گستر، کیفیت تولید، تکنیک های برتر و جلب رضایت مشتری به مانند آجرهایی است که پایه های آن را تشکیل می دهند. از ویژگی ها و محاسن سامان گستر این است که تمام تلاش و کوشش اعضا و افرادی که در آن کار می کنند، صرف بالا بردن نام سامان گستر و در نهایت جلب رضایت کامل مشتریان می شود. تمام این اهداف سبب شده اند که در زمان کوتاه، این تشکیلات جایگاه ویژه ای را در میان صنعت فولاد و ساختمان کسب نماید و تمام کارکنان با جدیت کامل در نگهداری این اسم و شهرت کوشا باشند. به مناسبت برگزاری بیست ودومین نمایشگاه صنعت ساختمان خراسان جنوبی،فرصتی دست یافت تا با مهندس حمیدرضا صباغ گل مدیرعامل شرکت طاق بیست و کارآفرین برتر بخش صنعت به گفت وگو بنشینیم وبا این مجموعه صنعتی که با تکیه بر نوآوری وبا عزمی راسخ، افق های بلندی در صنعت ساختمان ترسیم کرده اند بیشتر آشنا شویم.آنچه در پی می آید حاصل این گپ وگفت است. ۱- طاق بیست فعالیت خود را از چه سالی و در چه زمینه ای آغاز کرد؟ – شرکت طاق بیست فعالیت خود را از سال ۱۳۸۵ در زمینه تولید انواع سازه های فولادی آغاز کرده است. ۲- چه طرح های توسعه ای در دست اقدام دارید؟ -در چارچوب شرکتی جدید اقدام به ایجاد یک واحد تولید ورق های کرکره ای آبرو و سایر محصولاتی که با ورق های کم ضخامت تولید می شود نموده است که طی چند ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید. ۳- طاق بیست چه دستاوردها و استانداردهایی را کسب کرده است؟ الف) واحد نمونه استانی از طرف سازمان صمت ب) واحد نمونه استانی در زمینه بهداشت و ایمنی ج) مدیر عامل شرکت به عنوان کارآفرین برتر بخش صنعت معرفی گردیده است. ۴- در زمینه ااشتغالزایی چه گام هایی برداشته اید؟ – در حال حاضر حدود ۱۰۰ نفر به صورت ثابت و تحت بیمه سازمان تأمین اجتماعی در این شرکت اشتغال دارند. ۵- ارزیابی شما از وضعیت فعلی صنعت ساختمان کشور چیست؟ – با توجه به طرح مسکن ملی پیش بینی می گردد طی چند سال آتی صنعت ساختمان رونق نسبی را خواهد داشت. ۶- برای رشد و ارتقای توان تولیدی و کیفی محصولات چه اقدامی باید انجام دهیم؟ – توان تولید واحدهای صنعتی را می توان با حمایت مالی به موقع و توجه به مشکلات تولیدکنندگان ارتقاء داد، لیکن ارتقاء کیفی محصولات می بایست با نگاه منطقی به قیمت تمام شده محصول و تقویت سیستم نظارتی باشد. ۷- شرکت شما با چه مشکلات و دغدغه هایی مواجه است و چه برنامه هایی برای رفع آن دارید؟ – عدم ثبات قیمت مواد اولیه، کمبود نیروی انسانی ماهر و جوان و نیز انقباضی بودن سیستم بانکی در خصوص پرداخت تسهیلات از دغدغه های اصلی شرکت است که بخش اعظم آن از حیطه اختیارات شرکت خارج است. ۸- سخن آخر – نگاه حمایتی در تمام ابعاد به معنای واقعی از طرف بخش های مختلف دولتی به ویژه سازمان امور مالیاتی و سازمان تأمین اجتماعی خواسته اکثر تولید کنندگان است.

 

 

 

مدیرعامل گروه سامان گستر در گفت و گو با پیک نمایشگاه مطرح کرد

طاق بیست؛ بزرگترین تولید کننده سازه های فولادی در جنوب شرق کشور

شرکت طاق بیست با پشتوانه مدیران توانمند با بیش از ۳۰ سال سابقه کار ساختمانی در سال ۱۳۸۴ با توجه به نیاز منطقه شرق کشور در عرصه ساخت سازه های فولادی پا به میدان گذاشت . به گزارش ………این شرکت با بهره گیری از به روزترین تکنولوژی و با تکیه بر دانش گروه فنی و مهندسی مجرب و با تعهد ، زیر نظر مدیران متخصص توانست ظرف مدت کمتر از ده سال در زمینه طراحی ، ساخت و نصب سازه های بزرگ صنعتی و ساختمانی در کل کشور فعالیت نماید. انجام به موقع پروژه ها با کیفیت مطلوب و پایبندی به تعهدات مالی مویّد عزم راسخ این شرکت جهت ارتقاء و توسعه پایدار می باشد. در مجموعه سامان گستر، کیفیت تولید، تکنیک های برتر و جلب رضایت مشتری به مانند آجرهایی است که پایه های آن را تشکیل می دهند. از ویژگی ها و محاسن سامان گستر این است که تمام تلاش و کوشش اعضا و افرادی که در آن کار می کنند، صرف بالا بردن نام سامان گستر و در نهایت جلب رضایت کامل مشتریان می شود. تمام این اهداف سبب شده اند که در زمان کوتاه، این تشکیلات جایگاه ویژه ای را در میان صنعت فولاد و ساختمان کسب نماید و تمام کارکنان با جدیت کامل در نگهداری این اسم و شهرت کوشا باشند. به مناسبت برگزاری بیست ودومین نمایشگاه صنعت ساختمان خراسان جنوبی،فرصتی دست یافت تا با مهندس حمیدرضا صباغ گل مدیرعامل شرکت طاق بیست و کارآفرین برتر بخش صنعت به گفت وگو بنشینیم وبا این مجموعه صنعتی که با تکیه بر نوآوری وبا عزمی راسخ، افق های بلندی در صنعت ساختمان ترسیم کرده اند بیشتر آشنا شویم.آنچه در پی می آید حاصل این گپ وگفت است. ۱- طاق بیست فعالیت خود را از چه سالی و در چه زمینه ای آغاز کرد؟ – شرکت طاق بیست فعالیت خود را از سال ۱۳۸۵ در زمینه تولید انواع سازه های فولادی آغاز کرده است. ۲- چه طرح های توسعه ای در دست اقدام دارید؟ -در چارچوب شرکتی جدید اقدام به ایجاد یک واحد تولید ورق های کرکره ای آبرو و سایر محصولاتی که با ورق های کم ضخامت تولید می شود نموده است که طی چند ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید. ۳- طاق بیست چه دستاوردها و استانداردهایی را کسب کرده است؟ الف) واحد نمونه استانی از طرف سازمان صمت ب) واحد نمونه استانی در زمینه بهداشت و ایمنی ج) مدیر عامل شرکت به عنوان کارآفرین برتر بخش صنعت معرفی گردیده است. ۴- در زمینه ااشتغالزایی چه گام هایی برداشته اید؟ – در حال حاضر حدود ۱۰۰ نفر به صورت ثابت و تحت بیمه سازمان تأمین اجتماعی در این شرکت اشتغال دارند. ۵- ارزیابی شما از وضعیت فعلی صنعت ساختمان کشور چیست؟ – با توجه به طرح مسکن ملی پیش بینی می گردد طی چند سال آتی صنعت ساختمان رونق نسبی را خواهد داشت. ۶- برای رشد و ارتقای توان تولیدی و کیفی محصولات چه اقدامی باید انجام دهیم؟ – توان تولید واحدهای صنعتی را می توان با حمایت مالی به موقع و توجه به مشکلات تولیدکنندگان ارتقاء داد، لیکن ارتقاء کیفی محصولات می بایست با نگاه منطقی به قیمت تمام شده محصول و تقویت سیستم نظارتی باشد. ۷- شرکت شما با چه مشکلات و دغدغه هایی مواجه است و چه برنامه هایی برای رفع آن دارید؟ – عدم ثبات قیمت مواد اولیه، کمبود نیروی انسانی ماهر و جوان و نیز انقباضی بودن سیستم بانکی در خصوص پرداخت تسهیلات از دغدغه های اصلی شرکت است که بخش اعظم آن از حیطه اختیارات شرکت خارج است. ۸- سخن آخر – نگاه حمایتی در تمام ابعاد به معنای واقعی از طرف بخش های مختلف دولتی به ویژه سازمان امور مالیاتی و سازمان تأمین اجتماعی خواسته اکثر تولید کنندگان است.

 

 

 

 

https://eitaa.com/c/41907588/1161

 

 

 

ساخت مسکن در ۲۱۷ هزار متر مربع در خراسان جنوبی/

نمایشگاه صنعت ساختمان زمینه تعامل فعالیت بخش صنعت، پیمانکاران و خدمات وابسته را فراهم کرد

مدیرعامل و عضو شرکت تعاونی مسکن ۰۴ بیرجندگفت: ۲۱۷ هزار متر مربع زیر بنا در قالب فاز سوم و چهارم پروژه شهید سپهبد صیاد شیرازی بیرجند در حال ساخت است. به گزارش خبرنگار …. علی طحان در حاشیه افتتاح بیست و دومین نمایشگاه صنعت ساختمان و صنایع وابسته که محل نمایشگاه بین المللی بیرجند افتتاح شد، اظهار کرد: نمایشگاه صنعت ساختمان با مدیریت اتاق تعاون استان برپا شده است که زمینه تعامل فعالیت بخش صنعت، پیمانکاران و خدمات وابسته بخش صنعت استان را فراهم کرده است. وی با بیان اینکه ۲۱۷ هزار متر مربع زیر بنا در قالب فاز سوم و چهارم پروژه شهید سپهبد صیاد شیرازی بیرجند در حال ساخت داریم، گفت: این نمایشگاه زمینه ای را برای ما فراهم کرده است تا بتوانیم فناوری های نوین صنعت ساختمان را بشناسیم، قیمت ها را تحلیل و از تجهیزات ساختمانی استان استفاده کنیم. مدیرعامل و عضو شرکت تعاونی مسکن ۰۴ بیرجند تصریح کرد: در حوزه صنعت ساختمان در خراسان جنوبی شهرک صنعتی فعالی نداریم و این یکی از معضلات ما است چراکه سبب شده هزینه ها با توجه به حمل ونقل کالا و تجهیزات از سایر استان ها افزایشی یابد، این مهم باید پیگیری شود تا فعالین اقتصادی در بخش صنعت بتوانند در حوزه کیفیت کالا در سطح کشور با یکدیگر رقابت کنند. طحان گفت: هدف اصلی ما استفاده از محصول با کیفیت است و اگر محصولات ساختمانی با کیفیت در استان عرضه شود ما هم از آن استفاده خواهیم کرد. مدیرعامل و عضو شرکت تعاونی مسکن ۰۴ بیرجند گفت: محصولات ساخت اسکلت فلزی، سرامیک آیداسرام، آجر رومنجان از محصولات با کیفیت و تولیدی صنعت ساختمان استان هستند که قابل رقابت با دیگر محصولات استان ها هستند. طحان گفت: برای ساخت مسکن در استان خراسان جنوبی مطابق طرح تفصیلی و مطابق قانون ساخت و ساز ها را رعایت می کنیم. بیست و دومین نمایشگاه صنعت ساختمان و صنایع وابسته درفضایی به مساحت ۳ هزار مترمربع و با حضور بیش از ۳۵ شرکت معتبر خراسان جنوبی و استان‌های همجوار به مدت پنج روز در بیرجند برگزار می شود. این نمایشگاه از ۱۹ آذر ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های بیرجند پذیرای عموم بازدیدکنندگان است.

 

 

 

 

 

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی:
نیروی انسانی متخصص و متعهد، از بزرگترین ظرفیت های خراسان جنوبی است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی تأکید کرد: نیروی انسانی متخصص و متعهد از بزرگترین ظرفیت های خراسان جنوبی است.
به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ جواد اشرفی در جریان بازدید از نمایشگاه ملی دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار با شعار “پژوهش و فناوری پیشران تولید و مهار تورم” با بیان اینکه خراسان جنوبی از دیرباز مهد علم ادب و فرهنگ بوده، خاطرنشان کرد: یکی از بزرگترین پتانسیل های خراسان جنوبی نیروی انسانی متخصص و متعهدی است که در دل دانشگاه های استان پرورش می یابند.
وی تصریح کرد: خوشبختانه با حمایت های پارک علم و فناوری خراسان جنوبی، فناوری استان نیز از پیشرفت خوبی برخوردار است و به نسبت جمعیت، یکی از استان هایی هستیم که بیشترین میزان شرکت های دانش بنیان، فناور و ثبت اختراعات را داراست.
معاون استاندار ادامه داد: این پتانسیل نیازمند توجه ویژه مقامات کشوری است تا مسیر رشد و توسعه را با سهولت بیشتری طی کند.
اشرفی در جریان این بازدید از سجاد محمدعلی نژاد معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دعوت کرد تا با حضور در خراسان جنوبی از نزدیک شاهد توانمندی ها و ظرفیت های علمی و فناوری این استان باشد.
شایان ذکر است: تعداد ۷ شرکت فناور و دانش‌بنیان تحت حمایت پارک علم و فناوری خراسان جنوبی آخرین دستاوردهای خود را در نمایشگاه ملی دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار با شعار به نمایش گذاشته اند.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*