اخبار خراسان جنوبی

نرخ یارانه‌ای هر سیلندر گاز مایع   ۲۷ هزار و ۹۰۰ تومان است

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی :نرخ یارانه‌ای هر سیلندر گاز مایع   ۲۷ هزار و ۹۰۰ تومان است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، محمدرضا عابدانی افزود: سیلندر گاز مایع (ال‌پی‌جی) به قیمت یارانه‌ای در حال توزیع است، و همه متقاضیانی که نیازمند دریافت گاز مایع برای مصرف خانگی و یا مشاغل خرد هستند باید در سامانه دریافت فرآورده‌های نفتی ( سامانه سدف) ثبت‌نام و از این بستر الکترونیکی سوخت موردنیاز خود را دریافت کنند.

وی گفت: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تلاش می‌کند فرآورده یارانه‌ای را به دست مصرف‌کننده واقعی که مردم استان اند برساند و از شبکه خارج نشود، بنابراین تمام تلاش ما این است تا انواع فرآورده با قیمت یارانه‌ای به منظور شفافیت بیشتر از طریق سامانه سدف توزیع شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی افزود: ماهیت شکل‌گیری سامانه سدف نیز که زیرساخت‌های آن در سال‌های گذشته آماده و تکمیل شده است همین امر بوده  تا متقاضیان واقعی گاز مایع را که به گاز شهری دسترسی ندارند، شناسایی و سوخت یارانه‌ای از این روش در اختیار این افراد قرار گیرد.

عابدانی گفت: کارتخوان‌ها را حتی به روستا‌های مرزی و دوردست نیز ارسال کردیم و پرداخت قیمت گاز مایع از این طریق انجام می‌شود؛ نفت سفید نیز به همین صورت از طرف فروشندگی‌ها و با قیمت یارانه‌ای در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.

وی افزود: توزیع الکترونیکی گاز مایع را از حدود یک سال گذشته آغاز کرده‌ایم که در خراسان جنوبی ۹۸ درصد ثبت‌نام انجام شده است، اما برخی مصارف مربوط به کسب‌وکار‌های خرد است که سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) متولی شناسایی این مشاغل است و باید احراز هویت آن‌ها انجام شود و با تأیید سازمان صمت استان، گاز مایع در اختیار این مصرف‌کنندگان نیز قرار خواهد گرفت.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: درصد اندکی از نیاز گاز مایع استان خراسان جنوبی مربوط به نیاز‌های غیریارانه‌ای است که تلاش می‌کنیم آن را هم از طریق سدف مرتفع کنیم.

وی نرخ یارانه‌ای هر کپسول گاز مایع را  ۲۷ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام کرد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: هدف از مصوبه مجلس و دستورالعمل دولت ایجاد شفافیت در روند عرضه سوخت است که در این باره مناطق ۳۷ گانه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به تعهد‌های خود به‌صورت کامل عمل کرده و سیستم بانکی نیز آماده است تا با عرضه صددرصدی گاز مایع کشور به‌صورت الکترونیک، روند شفافیت در عرضه فرآورده را تسهیل کند.

محمدرضا عابدانی افزود: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی درباره همه مصرف کنندگان مجاز نیز تسهیلاتی در نظر گرفته و وزارت صمت نیز صحت ادعای مشاغل خرد را بررسی و تأیید می‌کند.

وی گفت: هیچ کمبودی در استان در این خصوص وجود ندارد و اولویت اصلی ما تامین نیاز مردم است و به هر مقدار شرکت‌های توزیع کننده گاز مایع بخواهند، تحویل خواهد شد، اما باز هم تأکید می‌کنیم که توزیع تنها در بستر سامانه سدف انجام خواهد شد.

عابدانی افزود: این شرکت تنها وظیفه توزیع گاز مایع را به‌عهده دارد و قیمت‌گذاری و نظارت بر نحوه توزیع به‌عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) و ستاد تنظیم بازار است .

پژوهش و فناوری‌های مؤثر در توسعه خراسان جنوبی حمایت می‌شود

 

پژوهش و فناوری‌های مؤثر در توسعه خراسان جنوبی حمایت می‌شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی گفت: سازمان مدیریت وبرنامه‌ریزی که محور توسعه است و مسائل مربوط به پیشرفت استان را پیگیری می‌کند از پژوهش و فناوری‌های مؤثر در زمینه توسعه استان حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حمید جهانشاهی ظهر امروز در بازدید از نمایشگاه پژوهش و فناوری در دانشگاه بیرجند اظهار داشت: معادن، انرژی‌های تجدیدپذیر، محصولات استراتژیک خراسان جنوبی، بنتونیت، ذخایر معدنی حوزهایی هستند که هر چقدر کار پژوهشی برای آنها انجام شود باز هم جای کار وجود دارد و بیشتر از این باید در این زمینه‌ها تلاش شود.

وی گفت: علاوه بر کارهای پژوهشی و تحقیقاتی، باید در زمینه معرفی این دستاوردها، پژوهش‌ها و هموار کردن توسعه استان نیز بیش از این کار شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی افزود: هر ساله حدود ۲۰ میلیارد ریال اعتبار پژوهشی تخصیص می‌یابد که علاوه بر اقدامات و طرح‌هایی است که دستگاه ‌های اجرایی انجام می‌دهند. سال گذشته که عنوان دانش‌بنیان داشت توجه بیشتری به زیرساخت‌ها و کمک‌های فنی اعتباری حوزه‌های دانش‌بنیان ارایه شد.

جهانشاهی با تأکید بر حمایت از پژوهشگران و طرح‌های آنها عنوان کرد: در زمینه مالی، استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی و همچنین توان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از آنها حمایت می‌شود. سازمان مدیریت وبرنامه‌ریزی که محور توسعه است و مسائل مربوط به پیشرفت استان را پیگیری می‌کند از پژوهش و فناوری‌های مؤثر در زمینه توسعه استان حمایت می‌کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی اظهار داشت: پژوهشگران و محققان می‌توانند از ظرفیت کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و کتابخانه، همکاری و تعامل این سازمان با استان یزد نیز برخوردار شوند. در دیگر دستگاه‌ها هم امکان استفاده از امکانات سخت و نرم افزاری برای آنها وجود دارد و می‌توانند با معرفی سازمان مدیریت و برنامه ریزی، از آزمایشگاه، کتابخانه و دیگر ظرفیت‌هاو امکانات موجود در دستگاه‌ها نیز استفاده کنند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه خراسان جنوبی تأکید کرد: هر نوع پژوهش کاربردی که به بهبود کیفیت زندگی مردم و توسعه استان کمک می‌کند از اهمیت زیادی برخوردار است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی پژوهش را  پایه و اساس علم خواند و ادامه داد: توسعه، علم و دانش در گروه پژوهش است. پژوهش علت و معلول بوده و در کشورهای پیشرفته سهم بالایی دارد.

 

 

 

 

رونمایی از ۱۱ طرح تجاری و فناوری دانشگاه بزرگمهر قاینات

مدیر مرکز کارآفرینی دانشگاه بزرگمهر قاینات گفت: ۱۱ طرح پژوهشی و فناورانه از مرکز کارآفرینی این دانشگاه با ویژگی های تجاری سازی و دانش بنیان در نمایشگاه پژوهش وفناوری خراسان‌جنوبی ارائه و معرفی شد.

رونمایی از 11 طرح تجاری و فناوری دانشگاه بزرگمهر قاینات

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، فرهاد فخیم زاده، مدیر مرکز کارآفرینی دانشگاه بزرگمهر قاینات امروز در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی در مورد ارائه طرح های این مرکز در نمایشگاه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: ۱۱ طرح فناورانه در این نمایشگاه ارایه شده که پنج طرح به مرحله درآمدزایی رسیده و تجاری سازی شده است و در بازار عرضه می شوند.

وی با بیان اینکه از ۱۱ طرح پژوهشی ما یک طرح دانش بنیان محسوب می شود، افزود: طرح تولید آتش افزوهای زیستی مانند ژل، زغال و مایع آتش سوز دانش بنیان شده است و برای محیط هیچ ضرری ندارد.

وی که به واسطه این طرح فناور و جوان برتر خراسان جنوبی در سال گذشته معرفی شده است ادامه داد: در این مرکز طرح های دیگری در حوزه انرژی و هوش مصنوعی و همچنین  انرژی خشک کن های خورشیدی نیز تهیه شده است که نمونه آن در قشم با ظرفیت ۵ تن در روز نصب شده و می تواند ۵ تن ماهی را در روز تنها با استفاده از انرژی خورشید خشک کند.

مدیر مرکز کارآفرینی دانشگاه بزرگمهر قاینات گفت: نمونه پایلوت دیگر این طرح در دانشگاه قاین برای خشک کردن زرشک استفاده شده است و تا چند روز دیگر قراردادهایی در این زمینه امضا می شود.

فخیم زاده افزود: در حوزه هوش مصنوعی هم نیز سامانه منتخب طراحی شده است که چهره ها را در تجمعات شناسایی می کند و مورد استفاده نیروی انتظامی قرار گرفته است.

وی به طراحی سامانه پلاک خوان نیز اشاره کرد که بخش اعظمی از دوربین های کنترل هوشمند کشور در شرکت بومی پردازن قاین طراح آن است.

مدیر مرکز کارآفرینی دانشگاه بزرگمهر قاینات با بیان اینکه خراسان جنوبی استانی با استعداد در حوزه انرژی های خورشیدی است افزود: طرح خشک کن خورشیدی این مرکز، منطبق بر نیاز استان طراحی شده است. این طرح ظرفیت خشک کردن بالایی دارد و امید است این تکنولوژی فراگیر و کمکی برای کشاورزان شود.

فخیم زاده درباره اعتبارات پژوهشی مرکز کارآفرینی دانشگاه بزرگمهر قاینات توضیح داد: اعتبارات به صورت مستقیم از وزارت علوم دریافت می شود و بیشتر آن، برای ترویج فرهنگ کارآفرینی و کار و تلاش هزینه می شود اما اعتبارات پژوهشی بیشتر از محل اعتبارات پژوهشی دانشگاه و همکاری بسیج سازندگی، پارک علم و فناوری و بنیاد برکت تامین می شود.

وی اضافه کرد: تلاش می شود تا صندوق نوآری با بیش از دو میلیارد تومان و با کمک خیران در دانشگاه بزرگمهر قاینات راه اندازی شود چرا که با راه اندازی این صندوق، طرح های پژوهشی ما اجرا و وارد بازار خواهد شد.

 

 

 

 

دانشگاه بیرجند میزبان ششمین همایش ملی باستان‌شناسی ایران

 

 

دانشگاه بیرجند میزبان ششمین همایش ملی باستان‌شناسی ایران

ششمین همایش ملی باستان‌شناسی ایران ۱۶ و ۱۷ آبان ماه سال ۱۴۰۳ در دانشگاه بیرجند برگزار می‌‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند به نقل از روابط عمومی دانشگاه بیرجند، مبادلات علمی جدید و تبادل تجربیات، بیان چالش‌ها و ارائه راهبردها و راه‌کارهای نوین به ویژه میان‌دانشی و بهره‌برداری از نتایج پژوهش‌ها در زمینه‌های گوناگون دانش، نخستین هدف علمی «همایش ملی باستان‌شناسی ایران» است.

تاکنون سه مرحله از این همایش به همت گروه باستان‌شناسی دانشکده هنر دانشگاه بیرجند با همکاری دانشگاه‌ها، مراکز و مؤسسات علمی، آموزشی و پژوهشی کشور برگزار شده است.

برگزاری ششمین همایش ملی باستان‌شناسی ایران عاملی مؤثر در به‌روزرسانی دانش و مبادله تجارب بین دانش‌آموختگان، پژوهش‌گران و فارغ‌التحصیلان و دانشجویان این رشته‌ با علوم مرتبط است.

تغییرات پیاپی و فزاینده‌ علوم در دنیای معاصر و اتخاذ و ایجاد رهیافت‌های جدید در ارائه و استفاده از الگوهای آموزشی و پژوهشی در عرصه‌ دانش(اعم از میدانی و آزمایشگاهی)، عامل اصلی پیشرفت و توسعه علم در زمینه‌های گوناگون دانش و تکنولوژی است.

ششمین همایش ملی باستان‌شناسی ایران، قصد دارد با نگاهی به گذشته و در نظر گرفتن چشم‌انداز آینده‌ی علم باستان‌شناسی، شرایطی مفید و پویا ایجاد کرده و ضرورت رشد و توسعه عرصه میان‌دانشی را به‌خصوص در اخذ و اقتباس دانش و تکنولوژی‌های جدید و استفاده بهینه از آن‌ها را به انجام رسانده و به برهم‌کنش‌های دانشی، اندیشه‌ای، آموزشی و پژوهشی پژوهش‌گران و اندیشمندان باستان‌شناسی و علوم مرتبط توجه ویژه‌ای داشته باشد. به صراحت باید بیان داشت علم و رشته‌ باستان‌شناسی با کوشش پیشکسوتان و تلاش دانش‌آموختگان و متولیان آن، جایگاه اصلی خود را در بین دیگر دانش‌های تخصصی کسب کرده است.

باستان‌شناسی دوران پیش از تاریخ، باستان‌شناسی دوران تاریخی، باستان‌شناسی دوران اسلامی، باستان‌شناسی و علوم میان رشته‌ای محورهای اصلی این همایش را شامل می‌شوند.

از ابتدای آذرماه ۱۴۰۲ لغایت ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ مهلت ثبت نام در این همایش است.  آخرین مهلت ارسال مقالات به این همایش اول آبان ماه ۱۴۰۳ است. ششمین همایش ملی باستان‌شناسی ایران در دانشکده هنر دانشگاه بیرجند برگزار خواهد شد. سامان فرزین، دبیر علمی همایش و حسین کوهستانی، دبیر اجرایی این همایش است.

پژوهشکده باستان‌شناسی کشور، بنیاد ملی نخبگان خراسان جنوبی، دانشگاه هنر اسلامی تبریز، دانشگاه مازندران، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، دانشگاه هنر اصفهان، پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، انجمن علمی باستان‌شناسی ایران و مؤسسه باستان‌شناسی دانشگاه تهران به عنوان حامیان این همایش در کنار دانشگاه بیرجند این همایش ملی را برگزار خواهند کرد.

 

 

 

 

تداوم پاییز خشک در ایران/‌ بارش‌های ناچیز حوضه‌های آبریز تا پایان هفته آینده

 

تداوم پاییز خشک در ایران/‌ بارش‌های ناچیز حوضه‌های آبریز تا پایان هفته آینده

وضعیت بارشی حوضه‌های آبریز نشان می‌دهد که حوضه‌های آبریز، این هفته و هفته آینده دارای بارش مطلوبی نیستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، برای هفته جاری وقوع بارش به‌طور عمده در شمال غرب کشور پیش‌بینی می‌شود. همچنین با توجه به چشم‌انداز بارش پیش‌بینی‌شده برای هفته آینده، وقوع بارش‌ها در مناطق شمال، غرب و شمال غربی کشور مورد اﻧﺘﻈﺎر است.

بر پایه این گزارش، حوضه آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان بیشینه بارش ۳۱.۵ میلی‌متری و متوسط محدوده ۹ دهم میلی‌متری را دارد که بیشترین میزان بارش در میان حوضه‌های آبریز کشور است.

براساس پیش‌بینی‌ها، حوضه آبریز فلات مرکزی بیشینه بارش ۲۵.۱ میلی‌متر و متوسط محدوده ۲ دهم میلی‌متری را دارد.

برای حوضه آبریز دریاچه ارومیه نیز بیشینه بارش ۲۶.۴ میلی‌متری با متوسط بارش ۵.۸ میلی‌متری پیش‌بینی ‌شده است.

حوضه آبریز دریای خزر این هفته بیشینه بارش ۲۴.۵ میلی‌متری و متوسط محدوده ۳.۱ میلی‌متری را دارد.

حوضه آبریز قره‌قوم بیشینه بارش ۳ دهم میلی‌متری و متوسط محدوده صفر میلی‌متری را شاهد خواهد بود.

طبق پیش‌بینی، حوضه آبریز مرزی شرق این هفته بدون بارش است.

همچنین این هفته از ۳۰ حوضه آبریز درجه ۲ کشور، ۱۴ حوضه بدون بارش خواهد بود.

براساس این گزارش، در هفته منتهی به ۲۴ آذر (هفته آینده) یک حوضه اصلی بدون بارش خواهد بود.

پیش‌بینی می‌شود حوضه آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان نیز بیشینه بارش ۹۶.۹ میلی‌متری و متوسط بارش ۹.۱ میلی‌متری را داشته باشد.

حوضه آبریز دریای خزر در هفته منتهی به ۲۴ آذر بیشینه بارش ۸۲.۴ میلی‌متری و متوسط محدوده ۲۱.۲ میلی‌متری را دارد. حوضه آبریز دریاچه ارومیه هم در هفته منتهی به ۲۴ آذر بیشینه بارش ۶۶.۴ میلی‌متری با متوسط بارش ۲۴.۱ میلی‌متری را خواهد داشت.

حوضه آبریز فلات مرکزی در هفته منتهی به ۲۴ آذر بیشینه بارش ۶۳.۵ میلی‌متری و متوسط محدوده ۱.۳ میلی‌متری را تجربه خواهد کرد. حوضه آبریز قره‌قوم هم بیشینه بارش ۱۵.۳ میلی‌متری با متوسط محدوده یک میلی‌متری را خواهد داشت.

حوضه آبریز مرزی شرق نیز هفته آینده بدون بارش است.

همچنین در هفته آینده؛ ۸ حوضه آبریز درجه ۲ کشور هم بدون بارش خواهند بود.

 

 

 

رشد ۴ برابری تفاهم‌نامه‌های پژوهشی دانشگاه بیرجند با دستگاه‌های اجرایی استان

 

رشد 4 برابری تفاهم‌نامه‌های پژوهشی دانشگاه بیرجند با دستگاه‌های اجرایی استان

رئیس دانشگاه بیرجند گفت: از ابتدای امسال تاکنون، رشد مبلغ قراردادهای پژوهشی دانشگاه دو برابر و تعداد تفاهم‌نامه‌ها با دستگاه‌های اجرایی استان چهار برابر شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، احمد لامعی‌گیو ظهر امروز در حاشیه نمایشگاه پژوهش و فناوری در دانشگاه بیرجند اظهار داشت: افزایش بهره‌وری از منابع معدنی و توسعه زنجیره ارزش افزوده محصولات مزیت‌دار استان و گیاهان دارویی در لیست پژوهش‌های موفق دانشگاه بیرجند است.

وی به وجود تعامل خوب بین دانشگاه بیرجند و دستگاه‌های اجرایی استان اشاره و بیان کرد: در بیشتر حوزه‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی، اعضای هیئت علمی دانشگاه بیرجند مشارکت دارند. به گونه‌ای که از ابتدای امسال تاکنون، رشد مبلغ قراردادهای پژوهشی دانشگاه دو برابر و تعداد تفاهم نامه‌ها با دستگاه‌های اجرایی استان چهار برابر شده است.

رئیس دانشگاه بیرجند عنوان کرد: با توجه به شرایط و موقعیت جغرافیایی استان، سال گذشته دو مأموریت پژوهشی برای دانشگاه بیرجند تعریف شد. اولین مورد تدوین و توسعه زنجیره ارزش افزایش بهره‌وری از منابع معدنی و  دومین مأموریت تدوین و توسعه زنجیره ارزش محصولات مزیت‌دار استان و گیاهان دارویی است که خوشبختانه اقدامات خوبی در دانشگاه انجام و حتی به تولید محصول نیز منجر شده است.

وی گفت: قرص زعفران با نام تجاری سافرانال، با مجوز سازمان غذا و دارو یکی از این تولیدات است. در حوزه‌های معدن نیز طرح‌های پژوهشی خوبی انجام و برای مثال در زمینه کاتالیست‌ها و عناصر نادر خاکی، اقدامات مؤثری انجام شد.

لامعی، بیشتر پژوهش‌های دانشگاه بیرجند را در راستای نیازهای استان معرفی کرد و افزود: تنها مشکل در این بخش تحقیقات نیست، بلکه سرمایه‌گذاری است، زیرا برخی محصولات تولیدی در استان و تحقیقات انجام شده به منظور برند و تجاری‌سازی نیاز به سرمایه‌گذاری دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط استان این مسئله و سرمایه‌گذاری کمرنگ است، در حالی که خراسان جنوبی، بهشت معادن و دارای محصولاتی باارزش طلا است، ولی سهم استان، از تولید ناخالص ملی نیم‌درصد است که این موضوع باعث شده که خراسان جنوبی جزو استان‌های کم‌توسعه‌یافته به حساب آید.

رئیس دانشگاه بیرجند در مورد نقش و جایگاه این مؤسسه آموزش عالی در تولید پژوهش و فناوری پاسخ داد: دانشگاه بیرجند نقش مهمی در تهیه و انجام پژوهش در استان و کشور دارد؛ چرا که محیطی را فراهم کرده است که پژوهشگران می‌توانند در آن به بررسی مسائل جدید بپردازند، ایده‌های خود را آزمایش کرده و تحقیقات انجام دهند. دانشگاه بیرجند به عنوان دانشگاه مادر و معین استان، گام‌های اساسی در پژوهش، نیازها و چالش‌های استان برداشته است.

به گفته وی، دانشگاه بیرجند برای حمایت از پژوهشگران امکاناتی مانند دسترسی به منابع کتابخانه‌ای، تجهیزات پژوهشی، آزمایشگاه مرجع، همکاری با اساتید با تجربه و بودجه برای پروژه‌های پژوهشی را تأمین می‌کند.

 

 

 

۲۲۷۵ خدمت دندانپزشکی به مددجویان کمیته امداد بیرجند ارائه شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی از ارائه ۲۲۷۵ خدمت دندانپزشکی به مددجویان کمیته امداد شهرستان بیرجند با همکاری گروه جهادی الکفیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از اداره روابط‌ عمومی و اطلاع‌رسانی کمیته امداد خراسان‌جنوبی، محمد عرب گفت: با توجه به بالا بودن هزینه‌ خدمات دندانپزشکی، کمیته امداد استان با ایجاد درمانگاه سیار شهید دکتر سید احمد رحیمی با همکاری  دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و گروه جهادی الکفیل و در قالب یک اقدام جهادی و کم سابقه، به متظور ارائه خدمات پزشکی و دندانپزشکی به مددجویان کمیته امداد شهرستان بیرجند اقدام کرد.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی ادامه داد: این خدمات به مناسبت ایام ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار، از ۲۳ آبان ماه به مدت ۴ روز در سالن دانشگاه علوم پزشکی بیرجند صورت پذیرفت.

 

وی با بیان اینکه در این اردوی جهادی بیش از ۱۵۰ پزشک و دندانپزشک به ارائه خدمات رایگان پرداختند، گفت: گروه جهادی الکفیل در زمینه خدمات سطوح یک و دو دندانپزشکی از قبیل جراحی، عصب‌کشی، ترمیم، کشیدن و جرم‌گیری به مددجویان و اقشار نیازمند شهرستان بیرجند ارائه خدمت کردند.

به گفته عرب قبل از حضور این گروه جهادی در بیرجند بیش از ۲۵۰۰ نفر با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در زمینه بهداشت دهان و دندان و بینایی سنجی، غربال‌گری شدند که از این تعداد ۱۰۴۱ نفر خدمت دندانپزشکی گرفتند و در مجموع ۲۲۷۵ خدمت دریافت کردند.

وی ادامه داد: در مدت استقرار این اردوی جهادی علاوه بر خدمات دندانپزشکی خدمات چشم پزشکی هم‌ به مراجعان ارائه شده که ۳۸۶ نفر از خدمات بینایی سنجی استفاده کردند و برای ۲۵۰ نفر هم عینک رایگان تهیه شد.

وی تصریح کرد: این اقدام جهادی با همکاری استانداری خراسان جنوبی، سپاه استان، ارتش، صدا و سیمای خراسان جنوبی، گروه جهادی الکفیل، دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، گروه جهادی حاج عبدالله والی و گروه جهادی فاطمه الزهرا صورت پذیرفت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۲۵ جایگاه سوخت خراسان جنوبی به سامانه پلاک‌خوان مجهز شد

۲۵ جایگاه سوخت خراسان جنوبی به سامانه پلاک‌خوان مجهز شد

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: به منظور شناسایی و رصد مناسب گلوگاه‌های فساد در توزیع فرآورده‌های نفتی جایگاهی نسبت به تقویت سامانه‌های نظارتی در مراکز عرضه استان با تجهیز ۲۵ جایگاه به سامانه پایش تصویری پلاک‌خوان اقدام شده است.

محمدرضا عابدانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح از ابتدای سال جاری با هزینه‌کرد بخش خصوصی و با هدف شناسایی ترددهای غیر متعارف خودروها به جایگاه‌های پایه و راهبردی استان طراحی و اجرا شد.

وی گفت: ۱۵ جایگاه دیگر استان نیز در مرحله مطالعات فنی است که پس از فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای تجهیز آنها به سامانه پایش تصویری پلاک‌خوان اقدام خواهد شد.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی همچنین از شناسایی صاحبان ٨٢٩ کارت هوشمند سوخت دارای رفتار نامتعارف سوخت‌گیری در استان خبر داد.

وی ادامه داد: در راستای حفظ سوخت‌رسانی پایدار در جایگاه‌های استان با رویکرد مقابله با کارت‌های مهاجر، سرگردان و اجاره‌ای و لزوم مبارزه با قاچاق و توزیع خارج از شبکه فرآورده‌های نفتی نسبت به شناسایی ٨٢٩ فقره کارت هوشمند سوخت متخلف در مجاری عرضه استان که دارای رفتار نامتعارف سوختگیری بوده‌اند، اقدام شد.

عابدانی گفت: شناسایی این خودروها و کارت‌های سوخت با استفاده از سامانه‌های الکترونیک پایش تصویری دوربین پلاک‌خوان، سامانه پایش اطلاعات سوختگیری با کارت آزاد، تراکنش‌های پرتکرار در جایگاه‌ها همچنین بازدیدهای تیم‌های نظارتی صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: همچنین به منظور مقابله و مبارزه جدی و تاثیرگذار با قاچاق و توزیع خارج از شبکه فرآورده‌های نفتی در استان نسبت به شناسایی خودروهای شوتی در حال تردد به جایگاه‌های عرضه سوخت استان با استفاده از سامانه‌های کنترل و نظارتی فعال در جایگاه‌های عرضه سوخت مایع اقدام شده‌ است.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: مشخصات پلاک به همراه اطلاعات مالکان این خودروها با تلاش شبانه‌روزی کارشناسان این شرکت در مدت ۶ ماه گذشته احصا و برای اقدامات بعدی تحویل دستگاه‌های متولی در استان شد.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی تأکید کرد:

لزوم تقویت ارتباط بین پژوهشگران نیروهای مسلح با مراکز علمی و دانشگاهی

لزوم تقویت ارتباط بین پژوهشگران نیروهای مسلح با مراکز علمی و دانشگاهی

مهدوی با بیان اینکه ارتباط بین پژوهشگران نیروهای مسلح با مراکز علمی و دانشگاه‌ها باید بیشتر شود، گفت: باید مرکزی برای هم‌افزایی و هماهنگی بیشتر در این حوره ایجاد کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سردار محمدرضا مهدوی امروز سه‌شنبه ( ۱۴ آذر) در جشنواره جهادگران علم و فناوری همزمان با جشنواره امام علی(ع) اظهار کرد: خانواده نیروهای مسلح در حوزه مسائل علمی و پژوهشی نسبت به عرصه‌های دیگر که در حال فعالیت هستند، عقب نیست و چه بسا چندگام از بقیه حوزه‌ها جلوتر است.

 

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه به لحاظ حساسیت کار و اینکه هر نوع فعالیتی نیازمند تأمین امنیت است ادامه داد: در همین راستا ضرورت ایجاب می‌کرد در عرصه پژوهش و فناوری روی پای خودمان می‌ایستادیم و این بود که بعد از دوران دفاع مقدس در خانواده بزرگ نیروهای مسلح به همت جوانان برومند و دانشمند نیروهای مسلح در عرصه‌های دفاعی و امنیتی و خدمات امنیتی اتفاقات بسیار خوبی افتاد.

 

سردار مهدوی با بیان اینکه اتفاقات خوبی که نه تنها توانست تأمین امنیت برای کشور خودمان را به ارمغان آورد بلکه سبب دست‌یابی به قدرت بازدارندگی در منطقه هم شد، گفت: اگر بدخواهان نظام جمهوری اسلامی امروز زمین‌گیر شده‌اند و نمی‌توانند کاری نسبت به جمهوری اسلامی ایران انجام دهند به واسطه تلاش، ابتکار و خلاقیت این جوانان برومند و علمی خانواده‌های نیروهای مسلح بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه خروجی کار این جوانان برای جمهوری اسلامی ایران قدرت بازدارندگی ایجاد کرده است، افزود: نیروهای مسلح همزمان توانست با دیگر مراکز علمی فعال در عرصه‌های مختلف کشور توانسته به نوآوری و فناوری در عرصه دفاعی بپردازد که این باعث تضمین امنیت در کشور و منطقه شده است.

 

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی بیان کرد: بقیه عرصه‌ها هم زمانی می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند و خودباوری را ایجاد کنند که چتر امنیتی بالای سرشان باشد و از این جهت نیروهای مسلح باید پیشرو باشند.

 

سردار مهدوی با بیان اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری هم حرف زیادی برای گفتن دارند، عنوان کرد: فعالیت‌های خوبی در حوزه علم وفناوری انجام گرفته است و هرچه هم به جلو رفتیم این دستاوردها، درخواست‌ها و موفقیت‌ها بیشتر شده که می‌طلبد ارتباط بین پژوهشگران در نیروهای مسلح با مراکز علمی و دانشگاه‌ها بیشتر شود و هم باید مرکزی برای هم‌افزایی و هماهنگی بیشتر ایجاد کنیم.

 

وی ادامه داد: برخی از طرح‌ها و ظرفیت‌های نیروهای مسلح و پژوهشگران بر اثر عدم ارتباط‌گیری بر زمین مانده است و این ارتباطات و پیوند بیشتر با مراکز نخبگانی و پارک علم و فناوری و دانشگاه‌ها می‌تواند راه را تسهیل و ما را سریعتر به هدف برساند و موجب تشویق پژوهشگران شود.

 

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خلاء عدم ارتباط پروهشگران با مراکز علمی و دانشگاهی، سبب شده فکرها و اندیشه‌ها ابتر بماند و یکی از علت‌های آن هم عدم حمایت از طرف دستگاه‌ها است گفت: هر چه جلوتر می‌رویم روند خلاقیت و نوآوری در عرصه‌های مختلف به ویژه حوزه‌های امنیتی بیشتر می‌شود.

 

وی بیان کرد: خروجی این پژوهش‌ها و فناوری‌ها به نفع مردم است و با هماهنگی و هم‌افزایی بسیج علم و فناوری و مراکز نخبگانی استان توانستیم باری را از روی دوش مردم برداریم و اگر این ارتباط را در بین همه نیروها توسعه دهیم اتفاقاتی بهتری رقم خواهد خورد.

 

 

 

یک مقام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری:

۲ هزار و ۵۰۰ عضو هیات علمی کشور جزو ۲ درصد برتر دنیا هستند

۲ هزار و ۵۰۰ عضو هیات علمی کشور جزو ۲ درصد برتر دنیا هستند

بیرجند – ایرنا – مدیرکل دفتر بازرسی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ عضو هیات علمی دانشگاه‌های کشور جزو ۲ درصد اساتید برتر جهان هستند و حدود هزار نفر جزو یک درصد محققان برتر دنیا محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حامد کرمی روز سه‌شنبه در جشنواره جهادگران علم و فناوری همزمان با جشنواره امام علی (ع) نیروهای مسلح استان خراسان جنوبی افزود: نزدیک به ۸۱ هزار نفر عضو هیات علمی داریم که ۳۰ درصد آن را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی گفت: حدود سه هزار مرکز آموزش عالی در کشور فعال است در صورتی که پیش از انقلاب در برخی استان‌ها حتی یک کلاس درس آموزش عالی نبود و اکنون ۵۰ درصد دانشجویان دختر هستند.

مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: از این رو در آستانه مرجعیت علمی شدن دنیا هستیم و با قابلیت و تولید علم می‌توانیم در بخش‌هایی از علوم به مرجعیت برسیم اما استفاده از دانش حائز اهمیت است که باید با توانایی همراه شود.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۳ سیاست‌های کلی علم و فناوری از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد و دانش باید تبدیل به فناوری و کالا شود گفت: صنایعی از گذشته داشته‌ایم اما دانش بنیان نبوده، در صورتی که قبل از تولید صنعتی باید ایده، طرح و نمونه‌های آزمایشگاهی وجود داشته باشد تا تولید صنعتی دانش بنیان شکل گیرد.

کرمی گفت: اکنون زمینه تبدیل علم به فناوری فراهم شده و ۵۴ پارک علم و فناوری در کشور وجود دارد که ۱۳ هزار واحد فناوری در آنها مستقر بوده و زمینه‌ای برای جلوگیری از مهاجرت نخبگان است.

وی افزود: این پارک‌های علم و فناوری موجب اشتغال و کسب درآمد شده و برای گسترش حوزه فناوری برنامه‌هایی از سوی دولت سیزدهم در حال پیاده سازی است.

مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد: این وزارتخانه در دولت سیزدهم اعتقاد راسخ برای پیاده سازی فرمایش رهبری در حوزه فناوری دارد و معاونت مستقل تحت عنوان فناوری در وزارت علوم شکل گرفته است.

وی اظهار داشت: همچنین اولین بار بورسیه‌های صنعتی در آزمون سراسری شکل گرفت و پذیرفته شدگان بورسیه صنایع مهم و بزرگ می‌شوند تا اطمینان خاطری نسبت به آینده داشته باشند.

کرمی گفت: طرح سرباز پژوهشگر و فناور با ارزش پست دکتری نیز امسال از مقام معظم رهبری مجوز گرفت و امروز دانشجویانی داریم که دوره سربازی، پژوهشی و فناوری با هم را می‌گذرانند.

وی افزود: در برنامه هفتم توسعه نیز بودجه خوبی برای حوزه پژوهشی دانشگاه‌ها در نظر گرفته شده است تا ارتقای جایگاه چهاردهم علمی دنیا محقق شود.

مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری مرجعیت زبان فارسی در حوزه علم و فناوری است تا هر کسی به دنبال علم است، زبان فارسی را فرا بگیرد و اکنون چند مجله به زبان فارسی نمایه سازی شده که می‌تواند مرجع دانش پژوهان از سراسر دنیا باشد.

وی با اشاره به بنیان‌های عقیدتی و ایمانی نظام افزود: استفاده از علوم و فنون پیشرفته بشری و تلاش در به کارگیری آن یکی از اصول اعتقادی جمهوری اسلامی ایران بوده که در قانون اساسی ذکر شده است.

کرمی گفت: قانون اساسی تکالیف نظام را مطرح و دولت را به تقویت روح ابتکار در همه زمینه‌های علمی تکلیف کرده است همچنین تامین خودکفایی در علوم و فنون در قانون دیده شده که نشان از آینده نگری بزرگان انقلاب دارد.

وی با اشاره به اینکه از دهه ۹۰ میلادی رتبه‌بندی کشورها به لحاظ علمی آغاز شد گفت: در اولین دوره این رتبه‌بندی، ایران در عرصه‌های علمی دنیا رتبه پنجاه و چهارم را داشت اما امروز با تلاش‌ها و حمایت‌های مقام معظم رهبری این رتبه به ۱۵ رسیده و هدفگذاری شده است که در برنامه هفتم به ۱۴ برسیم.

مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یادآور شد: این رتبه معدل علوم مختلف است و گاهی در یک علم ممکن است رتبه کمتر یا بیشتر باشد اما جهش علمی در کشور سرعت گرفته که به برکت مجاهدت‌ها بوده و نیروهای مسلح پیشران آن هستند.

وی گفت: به لحاظ جایگاه علمی وضعیت فوق العاده‌ای داریم و مرجعیت علمی نیز از سوی رهبری مطرح شده است که باید با تلاش فراوان به آن دست یابیم.

کرمی با اشاره به انتخابات پیش رو ادامه داد: تقویت مسیر علم و فناوری نیازمند مجلس پیش‌برنده است که امیدواریم با انتخابات پر شور این امر محقق شود.

 

 

 

 

ارتباط بین پژوهشگران نیروهای مسلح و دانشگاه‌ها تقویت شود

بیرجند – ایرنا – فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: ارتباط بین پژوهشگران نیروهای مسلح با دانشگاه‌ها و ایجاد مرکزی برای هماهنگی و هم‌افزایی بین آنها مد نظر قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار محمدرضا مهدوی روز سه‌شنبه در جشنواره جهادگران علم و فناوری همزمان با جشنواره امام علی (ع) که با حضور مدیرکل دفتر بازرسی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، با اشاره به ظرفیت‌های استان گفت: فعالیت‌های خوبی در حوزه علم و فناوری صورت گرفته و هرچه جلو رفتیم درخواست‌ها و موفقیت‌ها بیشتر شده است.

وی بیان کرد: برخی ظرفیت‌ها بر اثر نبود ارتباط دوطرفه بر زمین مانده است و این ارتباطات می‌تواند راه را تسهیل و رسیدن به هدف را تسریع کند.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: ارتباط نداشتن سبب شده فکرها و اندیشه‌ها ابتر بماند و یکی از علت‌های آن حمایت نکردن دستگاه‌های اجرایی است.

وی با بیان اینکه خروجی این پژوهش‌ها و فناوری‌ها به نفع مردم است افزود: با هماهنگی توانستیم باری را از دوش مردم برداریم و اگر توسعه دهیم این ارتباط در بین همه نیروها به مراتب بالاتری می‌رسد.

سردار مهدوی گفت: نیروهای مسلح همزمان توانستند با دیگر مراکز علمی فعال خود را گسترش دهند که باعث تضمین امنیت کشور و منطقه شده است.

وی اظهار داشت: خانواده نیروهای مسلح در حوزه مسائل علمی و پژوهشی نسبت به عرصه‌های دیگر که در حال فعالیت هستند عقب نبوده و چه بسا چند گام جلوتر هم بوده است.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: هر نوع فعالیتی در جامعه نیازمند امنیت است و باید در عرصه پژوهش و فناوری خودکفا باشیم از همین رو بعد از دفاع مقدس در خانواده نیروهای مسلح و به همت جوانان و دانشمندان نیروهای مسلح در عرصه‌های دفاعی و امنیتی اتفاقات خوبی افتاد.

ارتباط بین پژوهشگران نیروهای مسلح و دانشگاه‌ها مورد توجه باشد

وی افزود: این دستاوردهای علمی نه تنها توانست امنیت را به ارمغان آورد بلکه سبب افزایش قدرت بازدارندگی در منطقه شده است.

سردار مهدوی گفت: اگر بدخواهان نظام امروز زمین گیر شده‌اند و نمی‌توانند کاری بکنند به واسطه تلاش و خلاقیت این جوانان برومند نیروهای مسلح بوده و خروجی کار آنان بازدارندگی ایجاد کرده است لذا بقیه عرصه‌ها هم زمانی می‌توانند خودباوری را ایجاد کنند که چتر امنیت بالای سرشان باشد.

وی تاکید کرد: نیروهای مسلح باید پیشرو باشند و چه بسا در حوزه‌های سخت افزاری و نرم افزاری هم حرف زیادی برای گفتن دارند.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌ جنوبی هم گفت: امسال همزمان با هفته پژوهش و فناوری (۱۱ تا ۱۷ آذر) جشنواره جهادگران علم و فناوری بسیج و جشنواره امام علی (ع) نیروهای مسلح با همکاری و همت نیروهای مسلح سراسر استان، معاونت دانش و پژوهش سپاه، پارک علم و فناوری خراسان جنوبی، بنیاد ملی نخبگان و مرکز نوآوری و توسعه تعاون استان برگزار شد.

هادی ایمانی اضافه کزد: ۲۴ نفر از پژوهشگران بسیج علمی و نیروهای مسلح استان در این جشنواره مورد تقدیر واقع شدند و امید است این برنامه‌ها به توسعه علم و فناوری در استان کمک کند.

وی گفت: این جشنواره‌ها با رویکرد شبکه علمی مردمی حل مسائل استان و تجلیل از پژوهشگران برتر در مراکز مرتبط با بسیج و نیروهای مسلح و مراکز علمی استان برگزار شده است.

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان‌ جنوبی گفت: مهمترین هدف این نهاد تشکیل جبهه علمی، کمک به تولید علم مفید متناسب با آموزه‌های دینی، کمک به کاربست تحقیق و پژوهش، حفظ و ارتقای توان علمی کشور، توسعه مرزهای دانش و رویکردها و سیاست‌های سازمانی بوده و کمک به جذب، سازماندهی و تاثیرگذاری ظرفیت نخبگی و دانشی بسیج از دیگر اهداف این سازمان است.

 

 

 

 

احداث ۴۳۰ سالن سینما در کشور تا پایان دولت سیزدهم

بیرجند – ایرنا – رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: ۴۳۰ سالن سینما تا پایان دولت سیزدهم به سالن‌های کشور افزوده خواهد شد و حمایت از فیلمسازان شهرستان‌ها نیز در دستور کار است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، محمد خزاعی روز سه‌شنبه در جلسه هم‌اندیشی درباره نیازهای فرهنگی، هنری شهرستان طبس افزود: زمان آغاز دولت سیزدهم ۵۷۰ سالن سینمایی در ایران داشتیم که در ۴۰ سال عمر انقلاب ساخته شده بود و دچار عقب ماندگی عجیبی بودیم.

وی با بیان اینکه از لحاظ رتبه‌بندی سینما مقام ۱۲ دنیا را داریم گفت: نسبت به کشورهایی که صاحب صنعت سینمایی نیستند حتی عقب افتادگی‌هایی در حوزه زیرساخت داشتیم اما ۲۳۴‌ سالن سینما طی ۲ سال گذشته در کشور افتتاح شد و امیدواریم تا پایان دولت سیزدهم به تعداد هدف‌گذاری شده برسیم.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: در دولت سیزدهم علیرغم فضاسازی های تبلیغاتی که در کشور ایجاد می‌شود اتفاقات بسیار خوبی در حال شکل‌گیری است.

وی گفت: مشکل اساسی ما مشکل اقتصاد است که سبب شده فعالیت‌های اساسی عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و حتی روابط بین‌الملل تحت‌الشعاع قرار بگیرد.

خزاعی اظهار داشت: در حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در بخش‌های مختلف از جمله کتاب، معاونت هنری، معاونت مطبوعاتی، معاونت قرانی و سایر حوزه‌ها اتفاقات بسیار بزرگی رخ داده است.

گسترش چتر بیمه‌ای صندوق اعتباری هنر

وی همچنین با اشاره به اقدامات رفاهی و بیمه فعالان قرانی، عنوان کرد: صندوق اعتباری هنر همه فعالان قرآنی، ناشران و هنرمندان را در کشور بیمه کرده است.

رئیس سازمان سینمایی، انجام اقداماتی در حوزه مسکن و توسعه فعالیت کتابخوانی در برخی استان‌ها را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: سال گذشته با توجه به توطئه‌هایی که در خارج کشور طراحی شده بود و بخش اعظم آن به حوزه فرهنگ بر می‌گشت، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سال سختی را پشت سر گذاشت.

وی ادامه داد: اینکه برخی از هنرمندان خواسته یا ناخواسته وارد این بازی شدند بحث دیگری است اما کل طراحی سال قبل این بود که نگذاریم هیچ حرکت فرهنگی در کشور شکل بگیرد.

خزاعی گفت: امروز نه تنها کار نظام تمام نشد بلکه قدرتمندتر از همیشه به حرکت خود ادامه می‌دهد و در آینده باعث افتخارات بزرگی در عرصه جهانی خواهد شد.

وی بیان کرد: همه کسانی که سال گذشته برای ایران برنامه‌ریزی می‌کردند امروز خود گرفتار مانده‌اند، اسرائیل سال گذشته با راه‌اندازی شبکه‌های خارجی و سرمایه‌گذاری در حوزه رسانه‌ها علیه مردم ایران خیلی هزینه کرد ولی اکنون در گرداب مانده است.

۴۰ مجتمع فرهنگی و هنری در حال ساخت است

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اکنون حداقل در این وزارتخانه پروژه‌های متعددی در حال شکل‌گیری است و ۳۰ تا ۴۰ مجتمع فرهنگی و هنری که از ۱۸ سال پیش راکد مانده بود با همت دولت در سفرهای استانی مجدد در حال ساخت است.

وی اضافه کرد: شاید پروژه جدیدی اجرا نشده اما فعالیت‌ها و پروژه‌ها در سفرهای استانی هیات دولت در اولویت قرار گرفته و در حال تکمیل شدن است.

خزاعی گفت: ما در سازمان سینمایی نقش هماهنگی، تنظیم‌گری، برنامه‌ریزی، مباحث قانونی، تبصره‌ها، تجهیزات و امکانات را داریم اما سالن تعطیل شده طبس را با احیای صندلی‌ها راه‌اندازی خواهیم کرد تا مردم حداقل از فضای سالن قدیمی سینما بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: با کمک فرماندار و کمک‌های اقتصادی استانداری و سطح شهر نیز توسعه و ساخت سه سالن در این شهرستان در دستور کار قرار خواهد گرفت تا یک سال و نیم آینده مورد بهره‌برداری قرار گیرد و طبس با این همه ظرفیت و مردم هنر دوست بتواند حداقل یک سالن سینمایی داشته باشد.

اختصاص ۷۰ درصد اعتبارات سینمایی به شهرستان‌ها

رئیس سازمان سینمایی گفت: در حوزه‌های دیگر نیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم و هیچ گاه شهرستان‌ها مانند دولت سیزدهم مورد توجه قرار نگرفته بود، اگر حرف از عدالت فرهنگی می‌زنیم در سینمای جوان ۷۰ درصد بودجه را به شهرستان‌ها و ۳۰ درصد به تهران اختصاص داده‌ایم.

وی اضافه کرد: نخستین بار از فیلمسازان در عرصه شهرستان‌ها حمایت کردیم و دفاتر سینمای جوان کشور بعد از ۱۴ سال در اختیارشان قرار می‌گیرد.

خراعی گفت: برای افتتاح دفتر سینمای جوان در طبس طرحی تهیه شده ولی با توجه به اینکه نمایندگی‌ در شهرستان‌ها قابل وصول هستند، در صورت فعالیت خوب تبدیل به دفتر خواهند شد لذا برای گشایش نمایندگی در طبس آمادگی داریم.

حمایت از جشنواره فیلم کویر و زندگی

وی افزود: در حوزه رویدادهای ملی، جشنواره فیلم «کویر و زندگی» را به عنوان یکی از معدود رویدادهایی که هر سال در طبس برگزار می‌شود برنامه‌ریزی و حمایت خواهیم کرد که به بهانه این جشنواره می‌توان از حضور سینماگران و فیلمسازان و از طرفی برای تبلیغات شهر طبس از جمله مفاخر، شهدا، افتخارات حوزه علم و دانش استفاده کرد.

رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه توسعه سینما یکی از مولفه‌های انقلاب اسلامی در کشور است گفت: امروز ثبت و ضبط حوزه دفاع مقدس، مسایل دینی، سریال‌های فاخر، ترویج فرهنگ، تمدن و سایر موضوعات توسط هنرمندان انجام می‌شود، هنرمندان بزرگی که بسیار زحمت می‌کشند و تاثیرگذار هستند.

این جلسه با حضور امام جمعه، معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، جمعی از مسئولان و هنرمندان در سالن شهید رجایی فرمانداری طبس برگزار شد.

 

 

 

 

گرامیداشت روز جهانی معلولان در خراسان جنوبی به روایت تصویر

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*