اخبار خراسان جنوبی

 دستگیری عاملان شکار یک راس قوچ وحشی/۴

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهبندان از دستگیری دو نفر متخلف شکار وصید در منطقه شکار ممنوع استند با همکاری فرماندهی نیروی انتظامی و ماموران یگان امداد این شهرستان خبر داد.

 کوهستانی گفت: پس از یک کار تیمی و اطلاعاتی دو نفر متخلف شکار وصید در منطقه شکار ممنوع استند شهرستان نهبندان دستگیر و از متخلفان، لاشه یک راس قوچ وحشی به همراه یک قبضه سلاح گلوله زنی برنو، یک دستگاه دوربین شکاری و مهمات مربوطه کشف و ضبط شد.

کوهستانی افزود: متخلفان بازداشت و پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شهرستان شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهبندان گفت: ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست شهرستان طی یک هفته گذشته موفق به شناسایی و دستگیری یازده نفر متخلف شکاروصید شدند که این افراد ، اقدام به شکار پرندگان وحشی (مرغابی سرسبز، کبک وتیهو و …) و پستانداران کرده  و یا قصد شکار داشته اند.

وی افزود: از ناحیه آنان تعداد پنج قبضه سلاح شکاری به همراه دوربین شکاری و مهمات مربوطه کشف و ضبط شد.

 

 

 

۲۶۴۸ خودرو و موتورسیکلت متخلف روانه پارکینگ شد/۴

۲ هزار و ۶۴۸ خودرو و موتورسیکلت دارای تخلفات حادثه ساز روانه پارکینگ شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت: از ابتدای سال جاری تا هفته جاری ۷۵۷ خودروی متخلف و هزار و ۸۹۱ موتورسیکلت متخلف توقیف و به پارکینگ منتقل شدند.

سرهنگ عباسی افزود: این وسایل نقلیه دارای تخلفاتی از جمله حرکات نمایشی، تکرار تخلف، تخلفات بالا و دارای حکم قضایی خودرو‌های هنجارشکن و حادثه ساز هستند.

وی تاکید کرد: رانندگان در سطح شهری با ایمنی بیشتر رانندگی کنند و موتورسیکلت سواران از کلاه ایمنی استفاده کنند.

 

 

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی خبر داد:

هلاکت اشرار مسلح در درگیری مسلحانه/۴

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی گفت: در درگیری مسلحانه مأموران انتظامی خراسان جنوبی در شهرستان “طبس” سه شرور مسلح به هلاکت رسیدند و ۱۸۴ کیلو گرم انواع مواد مخدر کشف شد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی ، سردار”حسن شجاعی نسب” بیان داشت: با دریافت اطلاعاتی مبنی بر اینکه گروهی از اشرار مسلح قصد دارند محموله ای از انواع مواد مخدر را از مرزهای شرقی کشور به استان های مرکزی منتقل کنند، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی استان قرار گرفت.
وی بیان داشت: ماموران انتظامی شهرستان طبس با همکاری تیم های عملیاتی مبارزه با مواد مخدراستان ویگان تکاوری با اجرای طرح های عملیاتی اطلاعاتی و شناسایی دقیق مسیر تردد و تحرکات قاچاقچیان مواد مخدر، اشرار مسلح را در منطقه کویری طبس مشاهده کردند.
فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی افزود: قاچاقچیان به اخطار ماموران توجه نکرده و به محض مشاهده مأموران پلیس به سمت آن ها تیراندازی کردند که در تبادل آتش بین پلیس و اشرار مسلح و سرانجام با برتری آتش پرحجم رزمندگان پلیس، ۳ شرور به هلاکت رسیدند.
سردار شجاعی نسب تصریح کرد: پس از پایان درگیری و پاک سازی منطقه، ضمن توقیف یک دستگاه خودرو، مقدار ۱۸۴ کیلوگرم انواع موادمخدر، ۴ قبضه سلاح سبک و نیمه سنگین و مهمات مربوطه از اشرار کشف شد.
این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه از ابتدای سال بیش از ۲۲ تن انواع موادمخدر از قاچاقچیان کشف شده است؛ خاطرنشان کرد: پلیس با هوشیاری کامل با هر نوع تحرکی که باعث ناامنی منطقه شود مقابله نموده و در راه مبارزه با اشرار مسلح و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی طبق قانون بدون هیچ گونه اغماضی برخورد خواهد کرد.

 

 

کشف بیش از ۸۲ کیلو تریاک درشهرستان “نهبندان”/۴

 

فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان از کشف ۸۲ کیلو و۴۵۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک در این شهرستان خبر داد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ ” حسین عرب” اظهار داشت: مامورین ایستگاه بازرسی سهل آباد این فرماندهی حین کنترل محور اصلی به یکدستگاه خودروی سواری کوئیک و یکدستگاه خودروی کامیون باری کاویان که از سمت زاهدان به بیرجند در حرکت بودند مشکوک و خودروها را جهت بررسی بیشتر متوقف نمودند.

فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضایی نسبت به بازرسی خودروها اقدام نمودند که در بازرسی از خودرو کوئیک مقدار ۴۱ کیلو و ۷۰۰گرم و در بازرسی از خودروی کامیون مقدار ۴۰ کیلو و ۷۵۰گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف گردید.

 

 

 

 

حادثه رانندگی در محور سربیشه – نهبندان ۵ کشته و ۳ مجروح بر جای گذاشت/۴ 

 

رئیس پلیس راه استان خراسان جنوبی گفت: برخورد دو دستگاه سواری پراید در کیلومتر۱۵ ” سربیشه به نهبندان” ۵کشته و ۳ مجروح برجای گذاشت.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”علیرضا رضایی” اظهار داشت: ساعت ۸ و ۱۵ صبح امروز با اعلام مرکز فوریت های پلیسی مبنی بر وقوع حادثه رانندگی در کیلومتر ۱۵ محور “” سربیشه به نهبندان ” بلافاصله مأموران و نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: مأموران با حضور در محل حادثه مشاهده کردند یک سواری پراید حامل سوخت قاچاق که از سربیشه به سمت نهبندان در حرکت بوده با یک سواری پراید که از سمت مقابل در حرکت بوده برخورد کرده است که خودروها دچار حریق شده و در این سانحه متاسفانه ۵ نفر جان خود را از دست دادند و ۲ نفر نیز از سرنشینان پراید ویک نفر از افراد محلی که قصد کمک داشته مجروح شده که با اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.

 

 

 

توقیف کامیون حامل ۳ تن مرغ زنده فاقد مجوز در” سرایان”/۴

 

فرمانده انتظامی شهرستان سرایان از توقیف یک دستگاه کامیون حامل ۳ تن وچهارصدوبیست کیلو گرم مرغ زنده فاقد مجوز بهداشتی به ارزش ۳ میلیارد۳۳۹ ریال خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، ، سرهنگ “مهدی شکوهی راد” اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان سرایان هنگام گشت زنی و کنترل محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون که از خراسان رضوی به مقصدزاهدان درحرکت بوده مشکوک شدند و خودرو را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو، تعداد۱۵۹۰قطعه مرغ گوشتی به وزن تقریبی ۳تن و چهارصدو بیست کیلو گرم مرغ زنده غیرمجاز فاقد مجوز بهداشتی به ارزش ۳ میلیارد۳۳۹ ریال کشف شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*