اخبار خراسان جنوبی

نشان ارادت از خراسان جنوبی تا عتبات عالیات

 همایش ملی “نشان ارادت” با حضور شماری از مسئولان و خیرین در بیرجند برگزار شد تا جلوه‌ای از دلدادگی مردم خراسان جنوبی به عتبات عالیات باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا این همایش با محوریت ساخت صحن جامع امام محمد باقر (ع) در کاظمین، روز چهارشنبه با حضور استاندار خراسان جنوبی، نماینده ولی فقیه در استان، رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات، میهمانانی از کشور عراق و سایر استان‌های کشور در فرهنگسرای شهر بیرجند برگزار شد.

خراسان جنوبی با وجود آنکه جزو استان‌های کم‌برخوردار محسوب می‌شود ولی در کمک به عتبات عالیات رتبه‌های نخست را داشته است.

طرح توسعه حرم امامین جوادین (ع) در قالب صحن و شبستان امام محمد باقر (ع) با مشارکت ۶ استان اجرا می‌شود که دبیرخانه آن در استان خراسان جنوبی مستقر است و تاکنون مردم استان سهم قابل توجهی در کمک به این طرح بزرگ داشته‌اند.

استاندار خراسان جنوبی امروز در همایش ملی نشان ارادت که با حضور دست اندرکاران ۶ استان معین صحن امام محمد باقر در کاظمین همراه بود، گفت: مردم خراسان جنوبی بسیار متدین، انقلابی، ارزشی و ولایی هستند و در صحنه‌های مختلف همواره پای کار بوده‌اند که در بازسازی عتبات عالیات هم پیشتاز هستند.

جواد قناعت افزود: ترویج آموزه‌های دینی و کمک به حرم اهل بیت (ع) یک نوع تجارت الهی است و مردم این استان در کمک به عتبات عالیات پیشگام هستند.

وی گفت: با توجه به آموزه‌های دینی برخی تجارت‌ها بسیار عالی است تا جایی که نمی‌توانیم برای آن رتبه و جایگاهی تعیین کنیم و شهادت در راه خدا یکی از آنهاست.

استاندار خراسان جنوبی گفت: رهبر معظم انقلاب درباره شهدا می‌فرمایند مرگ انسان‌های زرنگ، مرگ تاجرانه است زیرا با سودی که می‌برند سعادت ابدی را برای خودشان رقم می‌زنند و این تجارت عالی براساس مبانی دینی است.

وی افزود: تجارت دیگر مربوط به انسان‌های خیر و نیکوکار است که از مال خودشان برای ترویج و تبلیغ دین اسلام و بازسازی صحن حرم ائمه معصومین (ع) کمک می‌کنند زیرا هر چیزی که به ترویج آموزه‌های دینی و اشاعه فرهنگ ناب اسلامی کمک است بسیار فاخر و ارزشمند بوده و نوعی تجارت الهی است.

قناعت اظهار کرد: مردم خراسان جنوبی در کمک به عتبات عالیات همواره در سطح کشور پیشگام هستند به طوری که سهم بسزایی در ساخت صحن امام محمد باقر (ع) حرم امامین کاظمین دارند.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات هم در این مراسم گفت: ارادت مردم خراسان جنوبی نسبت به عتبات عالیات و اهل بیت با همه مشکلات و محرومیت‌ها در سطح کشور بی نظیر و مثال زدنی است که جای قدردانی دارد.

محمد جلال ماب افزود: مردم خراسان جنوبی با روحیه مذهبی که دارند می توانند به عنوان یک پایگاه، منشأ خیرات و جذب بیشتر خیرین برای ستاد عتبات عالیات باشند.

همچنین مدرس حوزه و دانشگاه با استناد به آیات قرآن کریم و اینکه خادمی چیست؟ گفت: خادمی، کارگری خدا و اولیای خداست هر کسی با هر اقدامی اعم از کلامی، رفتاری و هنرمندانه به عتبات عالیات کمک می کند در حقیقت خادم اهل بیت محسوب می شود.

حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری افزود: هرکجا بخواهیم استخدام شویم نیاز به مدارک و سوء پیشینه دارد اما کارگری خدا و اولیای خدا نیاز به هیچ مدرکی ندارد و محدودیت سنی هم برای آن تعریف نشده است.

وی گفت: خادمی و نوکری خانه خدا و اهل بیت (ع) در واقع استخدامی و کارگری برای بهترین، زیباترین و بی‌منت ترین افراد و اولیای خداست.

این کارشناس مسائل دینی با اشاره به اینکه چگونه باید خادم اهل بیت باشیم گفت: هرچه خادمی ما آگاهانه تر باشد سرمایه گذاری در این مسیر بیشتر خواهد شد لذا ستاد عتبات عالیات و خدمتگزاران به این ساخت مقدس باید برای آگاهی مردم تلاش کنند تا سرمایه ‌گذاری در راه ترویج مکتب اهل بیت بیشتر شود.

وی با اشاره به اینکه از دیگر ویژگی های خدمت، مجاهدانه و خالصانه بودن است زیرا خدا پاداش آخرت را به کسانی می دهد که بی سر وصدا در راه ترویج اسلام کمک می‌کنند.

بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون هم در این مراسم با اشاره به اینکه پدرش اهل “گل فریز” یکی از روستاهای شهرستان خوسف است گفت: خانواده، تنها سلولی که می‌تواند سلامت جامعه را تضمین کند و اگر این سلول بیمار شود به جامعه هم تسری می یابد.

داریوش ارجمند افزود: ما به خانواده‌ای اقتدا می کنیم که مادرش فاطمه (س)، پدرش امیر مومنان (ع) و فرزندان آن امام حسن و امام حسین(ع) هستند.

وی با اشاره به اینکه اسلام هر کسی را موظف کرده مطابق شعورش از دین، درک داشته باشد اظهار کرد: حضرت علی (ع) در بحث تربیتی فرمودند که فرزندان خود را نه مطابق زمان بلکه برای زمان تربیت کنید همانطور که فرزندان خودش با ظلم جنگیدند و دنبال مقام و منصب نبودند.

سه مهمان ویژه کشور عراق شامل شیخ عمادالکاظمی معاون تولیت آستان مقدس امامین جوادین (ع) رضایی نسب رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهر مقدس کاظمین و سید عباس موکب دار منتخب عراقی در این همایش تجلیل شدند.

همچنین در این مراسم کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم خراسان جنوبی به عتبات عالیات جمع آوری شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شهر بیرجند با کمبود ۲۰۰ کلاس درس مواجه است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: در شهر بیرجند با کمبود ۲۰۰ کلاس درس مواجه هستیم که با اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن بیشتر هم خواهد شد.

به گزارش ایرنا، علیرضا عباس‌زاده روز چهارشنبه در آیین شروع عملیات اجرایی ساخت پنج مدرسه در شهرستان بیرجند افزود: امروز عملیات اجرایی ۴۲ کلاس درس جدید به همت بنیاد علوی و خیرین نیک اندیش آغاز می‌شود تا بخشی از مشکلات موجود در مرکز استان رفع شود.

وی بیان کرد: بیشترین مشکل فضاهای آموزشی استان مربوط به بیرجند است که همت خیرین را می‌طلبد.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: وضعیت سرانه آموزشی در شهرستان‌های استان خوب بوده اما در شهر بیرجند ۴.۵ متر مربع به ازای هر نفر و از میانگین کشوری کمتر است.

وی تصریح کرد: با توجه به رشد جمعیت و اجرای طرح‌های جوانی جمعیت و نهضت ملی مسکن باید کلاس‌های درس جدید احداث شود.

عباس‌زاده افزود: سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور جزو سازمان‌های پر افتخار جمهوری اسلامی ایران است و همکاری خیرین با این مجموعه نیز جای قدردانی دارد.

عملیات اجرایی ساخت پنج مدرسه با مشارکت خیر عراقی و بنیاد علوی در مرکز استان، روستاها و شهرک‌های اقماری شهرستان بیرجند آغاز شد.

مراسم آغاز عملیات اجرایی ۴۲ کلاس درس جدید شهرستان بیرجند امروز با حضور جمعی از مسئولان به طور متمرکز در محل پروژه ۱۲ کلاسه روستا (شهرک اقماری) چهکند برگزار شد.

عملیات اجرایی ساخت پنج مدرسه در بیرجند آغاز شد

 عملیات اجرایی ساخت پنج مدرسه با مشارکت خیر عراقی و بنیاد علوی در مرکز استان، روستاها و شهرک‌های اقماری شهرستان بیرجند آغاز شد.

به گزارش ایرنا، مراسم آغاز عملیات اجرایی ۴۲ کلاس درس جدید شهرستان بیرجند روز چهارشنبه با حضور جمعی از مسئولان به طور متمرکز در محل پروژه ۱۲ کلاسه روستا (شهرک اقماری) چهکند برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در این مراسم گفت: پنج فضای آموزشی، پرورشی و تربیتی با ۴۲ کلاس درس ساخته می‌شود که “عبدالامام کعبی” خیر عراقی و بنیاد علوی در ساخت آنها مشارکت دارند.

سید علیرضا موسوی‌نژاد افزود: این طرح‌ها شامل مدارس ۱۲ کلاسه امام سجاد (ع) بیرجند، ۱۲ کلاسه امام باقر (ع) شهرک چهکند، ۶ کلاسه امام کاظم (ع) روستای دستگرد، ۶ کلاسه امام صادق (ع) شهرک حاجی آباد و ۶ کلاسه امام رضا (ع) است.

وی بیان کرد: احداث این تعداد فضای آموزشی در حال حاضر بیش از ۶۳۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و با بهره برداری از آنها چهار هزار و ۵۵۵ متر مربع به فضاهای آموزشی، پرورشی و تربیتی مرکز استان افزوده خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی سرانه فضاهای آموزشی و تربیتی کشور را پنج و نیم متر مربع ذکر کرد و گفت: این شاخص در مرکز استان با یک متر کاهش، چهار و نیم متر مربع بوده؛ به گونه‌ای که ۴۹ فضای آموزشی شهرستان بیرجند در دوره‌های مختلف تحصیلی دو نوبت است.

وی ادامه داد: تکمیل طرح‌های نیمه تمام آموزشی، برقراری عدالت آموزشی و تربیتی، احداث مجتمع‌های آموزشی با معماری اصیل اسلامی مهمترین رویکرد اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان به شمار می‌رود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*