اخبار خراسان جنوبی

برنامه جامع برای جبران کمبود معلم در خراسان جنوبی نیاز است

بیرجند – ایرنا – استاندار خراسان جنوبی گفت: نوع نگاه به آموزش و پرورش در سالیان گذشته، اکنون خود را نشان داده است لذا باید بسته جامع از نیاز استان به معلم در دوره‌های مختلف آماده و برای پیگیری به تهران ارسال شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد قناعت روز شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان اظهار داشت: افزایش سهمیه خرید خدمات آموزشی و سهمیه استخدامی ماده ۲۸ برای جبران کمبود معلم در سال تحصیلی آینده از اکنون باید پیگیری شود.

وی گفت: آموزش و پرورش نیاز مبرم به حمایت و پشتیبانی دارد و باید به دنبال راه حل‌هایی باشیم که با نگاه مثبت و هم‌افزایی مشکلات این حوزه را حل کنیم.

استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: سرانه فضای آموزشی استان در مقایسه با میانگین کشوری یک متر مربع بیشتر و در بیرجند این سرانه یک متر مربع کمتر است لذا نگاه ما نسبت به آموزش و پرورش باید مساعدت و کمک باشد تا ضعف‌ها و کمبودهای آموزشی به ویژه در مرکز استان را جبران کنیم.

وی درباره موضوع معافیت خیرین مدرسه‌ساز از پرداخت هزینه‌ پروانه ساختمانی گفت: کار ساخت و ساز هیچ پروژه‌ آموزشی نباید به خاطر هزینه‌های پروانه ساختمانی تعطیل و متوقف شود، آموزش و پرورش باید پروژه‌ها را به ویژه در مرکز استان با قوت ادامه دهد.

قناعت افزود: برای شرایط حقوقی و فنی معافیت خیرین مدرسه‌ساز از پرداخت هزینه‌ پروانه ساختمانی، جلسه‌ای با محوریت معاونت امور عمرانی استانداری، مسئولان حقوقی آموزش و پرورش و شهرداری برگزار شود و تصمیم نهایی آنها فصل الخطاب برای شهرداری و اداره کل نوسازی مدارس است.

۴۵ مدرسه در بیرجند دوشیفت است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: ۴۵ مدرسه در شهر بیرجند دوشیفت است که زیبنده مرکز استان نیست و باید به دنبال راهکاری باشیم تا عدالت آموزشی مد نظر دولت محقق شود.

حامد رخسارپور اظهار داشت: سرانه فضای آموزشی در کشور به نسبت دانش آموز ۵.۵ متر مربع و در خراسان جنوبی ۶.۵ متر مربع است.

وی سرانه فضای آموزشی شهرستان بیرجند را ۴.۵ متر مربع به ازای هر دانش آموز عنوان کرد و گفت: ۳۵ کلاس درس با همکاری خیران و بنیاد علوی در مناطق حاشیه شهر بیرجند در قالب پنج پروژه به زودی کلنگ زنی می شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی خواستار اجرای قانون معافیت فضاهای آموزشی از هزینه پروانه ساختمانی و عوارض شهرداری شد و افزود: قانون خاص در این زمینه وجود دارد اما باز هم شاهد شکایت‌هایی علیه اداره کل نوسازی مدارس هستیم.

بررسی مسایل زیرساختی اردوگاه‌های استانی و پیگیری مشکلات اردوگاه وقفی طبس از دیگر مسایل مطرح شده در این جلسه بود.

 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی تشریح کرد؛

آخرین وضعیت خراسان جنوبی در پرداخت تسهیلات اشتغال و کارآفرینی

آخرین وضعیت خراسان جنوبی در پرداخت تسهیلات اشتغال و کارآفرینی

 بیرجند- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی آخرین وضعیت دستگاه های اجرایی در پرداخت تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۱ را تشریح کرد و گفت: روند فعلی پرداخت تسهیلات کند است.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی ذاکریان ظهر شنبه در کمیته استانی بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۱ اظهارکرد: ۵ جلسه کمیته کارشناسی طی یکماه گذشته در استان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه در مجموع طی یکماه گذشته در کمیته کارشناسی ۲۳۳ طرح با ۴۱۶ میلیارد تومان مورد بررسی قرار گرفته است، بیان کرد: در جلسه امروز ۳۶ طرح با ۲۹۶ میلیارد تومان بررسی خواهد شد.

وی از اختصاص ۷۳۷ میلیارد تومان منابع بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۱ به استان خبر داد و گفت: از این تسهیلات ۳۲۶ میلیارد تومان نقدی و ۴۱۰ میلیارد تومان اسناد خزانه می باشد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۷ دستگاه اجرایی استان از محل این منابع اعتبار دریافت کرده اند، عنوان کرد: تاکنون به ۳۶ طرح با ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

موجودی نقدی ۳۱۶ میلیارد تومانی بانک ها برای تسهیلات تبصره ۱۸

به گفته مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان هم اکنون ۳۱۶ میلیارد تومان اعتبار نقدی در بانک های استان موجود است.

ذاکریان با اشاره به روند کند پرداخت تسهیلات به طرح های مصوب و معرفی شده به بانک ها عنوان کرد: دستگاه های ذیربط و بانک های عامل باید در این زمینه پاسخگو باشند و پیگیری های ویژه برای تسهیل روند پرداخت را داشته باشند.

وی با بیان اینکه جهادکشاورزی ۴۷ طرح مصوب با رقم ۱۲۹۲.۵ میلیارد ریال برای پرداخت تسهیلات داشته است، بیان داشت: تا کنون ۵ طرح به مبلغ ۶۷.۳ میلیارد ریال پرداخت شده که ۷.۷ درصد تسهیلات تخصیصی را شامل می شود.

به گفته وی تا کنون میزان اعتبار نقدی طرح های مرتبط با جهاد کشاورزی ۸۷۷ میلیارد ریال و اسناد ۲,۰۷۰ میلیارد ریال بوده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی ادامه داد: طرح های این سازمان به بانک های کشاورزی، توسعه تعاون، صندوق کارآفرینی امید و بنیاد برکت معرفی شده است.

ذاکریان افزود: ۸ طرح در حوزه صنعت، معدن و تجارت استان با رقم ۶۰۲.۳ میلیارد ریال در کمیته استانی مصوب شده که به هیچ طرحی تا کنون پرداخت انجام نشده است.

وی تسهیلات تخصیص یافته به طرح های این دستگاه را ۹۵۳ میلیارد ریال نقدی و یک هزار و ۲۷۵ میلیارد ریال اسناد اعلام کرد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی طرح های مصوب اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان را ۸۹ طرح با ۵۶ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: ۵.۶ میلیارد ریال به ۱۰ طرح تا کنون پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه مانده نقدی طرح های حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان را ۲۵۸.۸ میلیارد ریال است، گفت: ۲.۱ درصد اعتبار نقدی طرح های این دستگاه پرداخت شده است.

کمیته امداد در رتبه اول پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸

ذاکریان میزان پرداختی کمیته امداد استان از محل تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۱ را ۴۷ درصد اعلام کرد و بیان داشت: به ۲۱ طرح مبلغ ۳۴.۵ میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی اعتبار تخصیصی به کمیته امداد استان را ۷۴ میلیارد ریال اعتبار نقدی اعلام کرد و افزود: هم اکنون مانده نقدی این دستگاه ۳۹ میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه اعتبار تسهیلاتی بهزیستی استان تا کنون ۳۱ میلیارد ریال اعتبار نقدی بوده است، تصریح کرد: این دستگاه ۴۹ طرح مصوب در کمیته استانی داشته که تا کنون به هیچ طرحی پرداخت انجام نشده است.

ذاکریان اعتبار تخصیصی به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان را ۱,۱۳۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: ۷۱۱ میلیارد ریال این اعتبار نقدی مربوط به طرح های نهضت احیا و ۴۱۹ میلیارد ریال نیز اسناد خزانه می باشد که تا کنون هیچ پرداختی نداشته اند.

وی ادامه داد: اعتبار اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات ۳۵۷ میلیارد ریال اعتبار نقدی بوده که امروز پنج طرح به مبلغ ۲۸ میلیارد ریال مصوب شد.

انباشت بیش از ۶ هزار کارت ملی هوشمند/

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: بیش از ۶ هزار کارت ملی هوشمند در استان انباشت شده و افراد باید برای دریافت آن مراجعه کنند.

امیرآبادی زاده مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: بدنه، تراشه کارت و تراشه گذاری کارت‌های ملی هوشمند قبلاً در خارج از کشور انجام می‌شد و با تحریم‌ها به طور کل صدور کارت ملی هوشمند متوقف شد که در نهایت با دستور ویژه وزیر کشور، از سال ۱۴۰۰ شرکت‌های دانش بنیان تولید بدنه و تراشه کارت و تراشه گذاری آن را انجام دادند و بخش عمده‌ای از کارت‌های درخواست شده صادر شد.

او افزود: از سال ۹۳ تاکنون ۶۳۲ هزار کارت ملی هوشمند در استان صادر کرده‌ایم و از ابتدای سال نیز ۱۵ هزار و ۶۸۹ کارت ملی هوشمند صادر و بخشی تحویل متقاضیان شده و ۶ هزار و ۸۱۰ کارت دیگر به دلایل مختلف هنوز به دست منقاضیان نرسیده است.

امیرآبادی زاده بیان کرد: کارت‌هایی که صادر شده است برای صاحبان آن‌ها پیامک ارسال شده و آن‌هایی که پیامک دریافت نکرده‌اند به این دلیل است که یا شماره‌ای که ثبت کرده‌اند شماره دیگری بوده است و یا شماره آن‌ها خاموش بوده و یا در دسترس نبوده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی ادامه داد: متقاضیان می‌توانند از طریق شماره ستاره ۴ ستاره ۶۰۹۰ مربع استعلام گیری وضعیت کارت ملی هوشمند خود را انجام دهند.

او عنوان کرد: افرادی که نشانی آن‌ها عوض شده است می‌توانند با مراجعه به سایت ثبت نام، نشانی تحویل خود را تغییر دهند و یا اگر کارت ملی آن‌ها ارسال شده است می‌توانند با هماهنگی دفتر پیشخوان یا اداره ثبت احوال محل زندگی، تقاضای تغییر آدرس تحویل بدهند.

افزایش دو درصدی جمعیت در استان

امیرآبادی‌زاده مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: در هفت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال با افزایش ۲ درصدی آمار جمعیت روبرو بوده‌ایم.

او افزود: به طور کل درصد تغییرات جمعیت در استان دو دهم درصد بوده است و البته پارسال در رتبه‌بندی نرخ ولادت در کشور رتبه دوم را داشتیم.

امیرآبادی زاده بیان کرد: در هفت ماهه امسال شهرستان خوسف در بحث افزایش ولادت‌ها و افزایش ثبت ولادت‌ها رتبه اول را در استان کسب کرده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی از مردم خواست تا شناسنامه فرزند خود را در محل سکونت خود بگیرند؛ به طور مثال اگر محل سکونت آن‌ها شهر خوسف است شناسنامه فرزند خود را از شهری مثل بیرجند دریافت نکنند.

او گفت: در هفت ماهه امسال ثبت ازدواج در استان با ۲.۸ درصد، یعنی ۹۸ مورد کاهش روبه رو بوده است و به طور کل در کشور رتبه دهم ازدواج را داریم.

 

 

کشف ۱۰۵ میلیارد ریال فرار مالیاتی در خراسان جنوبی

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی از کشف ۱۰۵ میلیارد ریال فرار مالیاتی و وصول ۲۸ میلیارد ریال مالیات متعلقه در استان خبر داد.

علی کریمدادی  گفت: برابر اقدامات ویژه همکاران اداره کل امور مالیاتی استان در واحد اجرایی بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی، در سال ۱۴۰۱ از محل مالیات عملکرد، مواردی از فرار مالیاتی در استان شناسایی که پس از بررسی پرونده، حدود ۱۷ میلیارد ریال مالیات تشخیص و تاکنون ۱۰ میلیارد ریال آن وصول شده است.

کریمدادی افزود: همچنین در سال ۱۴۰۲ نیز از محل مالیات عملکرد، حدود ۸۸ میلیارد ریال مالیات تشخیص و تاکنون ۵ میلیارد ریال آن وصول شده است.

کریمدادی گفت: در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، از محل فرار‌های مالیاتی شناسایی شده کارت‌های بازرگانی، حدود ۱۳ میلیارد ریال بابت مالیات عملکرد و ارزش افزوده وصول شده است.

به گفته وی  یکی از گلایه‌های مردم و فعالان اقتصادی که به صورت شفاف و سالم کار می‌کنند، عدم ارائه اطلاعات دقیق برخی از افراد سودجو است که با پیگیری اطلاعات واصله از منابع مختلف، موارد مشکوک به فرار مالیاتی بررسی و اقدامات قانونی لازم انجام می شود.

کریمدادی گفت: از اولویت‌های اصلی سازمان امور مالیاتی کشور پیشگیری و برخورد جدی با هرگونه فرار مالیاتی است و همکاران ما نیز در اداره کل امور مالیاتی استان چه از طریق سامانه ارتباط مردمی و پاسخگویی تلفنی شبانه روزی ۱۵۲۶، سامانه جامع گزارشات مردمی (سوت زنی) سازمان امور مالیاتی کشور و مراجعه حضوری به ادارات امور مالیاتی آماده پاسخگویی و پیگیری گزارشات و موارد اعلامی از سوی مردم هستند.

 

 

 

رد صلاحیت ۸۵ داوطلب نمایندگی مجلس در خراسان جنوبی

صلاحیت اولیه ۱۶۰ داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در هیأت‌های اجرایی خراسان جنوبی تأیید شد.

 

سلیمی دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی گفت: در مجموع  ۲۴۵ داوطلب برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام نهایی کردند که هیأت‌های اجرایی فرمانداری‌های ۴ شهرستان قائنات، نهبندان، بیرجند و فردوس، صلاحیت ۱۶۰ نفر معادل ۶۵ درصد را تأیید کردند.

او افزود: در این فرایند، ۲۸ نفر حدود ۱۱ درصد عدم تأیید و ۵۳ نفر حدود ۲۲ درصد عدم احراز صلاحیت شدند و ۴ نفر نیز انصراف از نمایندگی دادند.

سلیمی بیان کرد: داوطلبانی که نسبت به عدم تأیید یا عدم احراز صلاحیت شان اعتراضی داشته باشند می‌توانند از فردا تا ۲۴ آبان از ساعت ۸ تا ۱۸ به صورت غیر حضوری و صرفاً از طریق مراجعه به نشانی الکترونیکی keshvar.moi.ir قسمت میز خدمت شورای نگهبان _ سامانه داوطلب ثبت کنند.

 

محکومیت ۲ میلیارد ریالی متهم قاچاق دام در قاین

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی از محکومیت بیش از ۲ میلیارد ریالی متهم قاچاق دام زنده در شهرستان قائنات خبر داد.

محدثی نژاد مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: مأموران انتظامی شهرستان زیرکوه، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری، از یک دستگاه خودروی کامیونت، ۵۶ رأس دام سبک قاچاق کشف کرده و گزارش آن را به شعبه ویژه قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان قائنات برای رسیدگی ارسال کردند.

او افزود: از آنجائی که نداشتن مجوز‌های لازم از سازمان دامپزشکی برای جابجایی احشام تخلف است، متهم پس از حضور در شعبه و تفهیم اتهام از سوی رئیس شعبه و احراز وقوع تخلف بر اساس مدارک و مستندات موجود در پرونده، به استناد تبصره ۴ الحاقی ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز علاوه بر ضبط دام‌های مکشوفه به پرداخت ۲ میلیارد و ۵۱۴ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم  شد.

محدثی نژاد اظهار کرد: متهم پس از رویت رأی ابلاغی، اعتراض خود را نسبت به دادنامه صادره اعلام کرد تا پرونده برای بررسی مجدد به شعبه ویژه تجدید نظر رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز استان ارسال شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان بیان کرد: در شعبه ویژه تجدید نظر قاچاق کالا و ارز استان پس از بررسی اوراق پرونده و لایحه اعتراضیه و نظر به اینکه در این مرحله از رسیدگی محکوم علیه نتوانسته دلایل و مدارک مستندی برای نقض رأی بدوی ارائه کند، لذا ضمن رد اعتراض، رأی سابق الصدور تأیید و قطعی شده است.

او گفت: براساس شیوه نامه ضوابط اختصاصی حمل و نقل و نگهداری دام زنده مصوب هیأت وزیران، تمامی مالکان دام‌های زنده موظف به پلاک کوبی دام‌ها بوده و موظفند نسبت به ثبت و تغییرات آمار و اطلاعات دام‌های خود به صورت مستمر در سامانه پنجره واحد کشاورزی اقدام کنند.

محدثی نژاد تصریح کرد: جابجایی احشام بدون مجوز از سازمان‌های مربوطه تخلف محسوب می‌شود و در صورت رعایت نکردن ضوابط اختصاصی با افراد متخلف طبق در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز برخورد قانونی انجام می‌شود.

درخواست طلاق به خاطر صمیمی‌ترین دوست/۴

دعوای زن جوان با دوست صمیمی شوهرش، زندگی مشترک او را از هم پاشید.

زن جوان وقتی در مقابل قاضی دادگاه خانواده قرار گرفت، درباره ماجرای زندگی‌اش گفت: آقای قاضی شوهرم زندگی مشترک‌مان را به خاطر دوستش نابود کرد، آن هم فقط به خاطر این‌که من نتوانستم با او و همسرش ارتباط خوبی برقرار کنم. من و تاجیک از هشت ماه پیش زندگی مشترک‌مان را آغاز کردیم. ما پیش از ازدواج آشنایی زیادی نداشتیم. از طریق یکی از آشنایان به هم معرفی شدیم، مدت زمان کمی هم با یکدیگر رفت و آمد داشتیم تا این‌که تصمیم به ازدواج گرفتیم. تصور می‌کردم پس از ازدواج با تاجیک خوشبخت‌ترین زن دنیا می‌شوم. او ادعا می‌کرد مرا عاشقانه دوست دارد.

کلی وعده و وعید به من داد اما حالا فقط به خاطر دوست صمیمی‌اش مرا کنار گذاشت. ماجرا از این قرار بود که از همان روزهای اول آشنایی‌ام با تاجیک، او امیر و همسرش را هم با من آشنا کرد و گفت امیر صمیمی‌ترین دوستش است. ما اکثرا با هم چهار نفری بیرون می‌رفتیم. اوایل هیچ مشکلی با آن زن و شوهر نداشتم، ولی کم کم بعد از چند ماه، متوجه رفتارهای عجیب همسر امیر شدم. انگار از من خوشش نمی‌آمد. با این حال ما با هم رفت و آمد داشتیم.

تمام آخر هفته‌هایمان باید با امیر و همسرش سپری می‌شد. من هم مجبور بودم رفتارهای آن زن را تحمل کنم. تا این‌که دیگر طاقتم را از دست دادم و از تاجیک خواستم رفت و آمدمان را با آنها کمتر کنیم. او اما در کمال تعجب با من دعوا به راه انداخت و گفت دیگر حق ندارم در روابط او با دوستانش دخالت کنم. خیلی از این رفتارش تعجب کردم. تا این‌که یک روز با همسر امیر دعوایمان شد. از آن روز به بعد دیگر نخواستم آنها را ببینم. ولی همین مسأله باعث بدبختی من شد. تازه فهمیدم تاجیک دوستش را از من و زندگی‌مان بیشتر دوست دارد. او آن‌قدر این مسأله را کش داد که در نهایت تصمیم به جدایی گرفتیم.

در ادامه شوهر این زن نیز به قاضی گفت: آقای قاضی همسرم از همان روزهای اول آشنایی‌مان می‌دانست چقدر ارتباط خوب و صمیمی با امیر دارم. امیر مثل برادرم است. سال‌ها در حق من برادری کرده‌ است. نمی‌توانم بدون او زندگی کنم. اما از همان روزهای اول بی‌دلیل نسبت به ارتباط ما حسادت می‌کرد. در آخر هم یک دعوای بی‌دلیل به راه انداخت و از من خواست دیگر ارتباطی با امیر نداشته‌باشم.

من نمی‌توانم به دلیل رفتارهای بچگانه همسرم، ارتباط چند ساله با دوست صمیمی‌ام را از دست بدهم. هرچه با او صحبت کردم فایده‌ای نداشت و حاضر نشد کوتاه بیاید. هر بار می‌خواستیم امیر و همسرش را ببینیم غر می‌زد. دیگر از دست کارها و رفتارهایش خسته شدم. برای همین دیگر نمی‌خواهم در کنار این زن زندگی کنم.

در پایان نیز قاضی سعی کرد این زوج را از جدایی منصرف کند، ولی وقتی اصرار آنها را دید، رسیدگی به این پرونده را به جلسه آینده موکول کرد.

نظر کارشناس

مواظب زنگ‌خطرها و نشانه‌ها باشید

سارا شقاقی، روان‌شناس دراین‌خصوص می‌گوید: به نظر من آشنایی پیش از ازدواج بسیار ضروری است. زن و مرد باید بدانند همیشه این آشنایی به ازدواج ختم نمی‌شود. این به هدف هر دو طرف از آشنایی بستگی دارد. آشنایی از مراحل مختلفی تشکیل شده که در آن معیارهای فردی و معیارهای انتخاب همسر بررسی می‌شود. نظر خانواده نیز دراین میان اهمیت دارد. این احتمال وجود دارد که در هر یک از این مراحل آشنایی، یک نفر از تصمیم خود انصراف دهد و متوجه شود در انتخابش اشتباه کرده‌است.

برای همین قبل از ازدواج، افراد باید مدتی با هم و با اطلاع خانواده‌ها رفت و آمد داشته‌باشند، در این مدت یکدیگر را بسنجند، یک سری سوالات مهم از هم بپرسند و با خانواده‌ها معاشرت داشته‌باشند تا مطمئن شوند می‌توانند، از شباهت‌هایشان استفاده و تفاوت‌هایشان را مدیریت کنند. برای برخی افراد این سؤال پیش می‌آید که مدت آشنایی برای ازدواج چقدر باید باشد؟ معمولا نمی‌توان جواب دقیق به این سؤال داد چون شرایط رابطه و توانایی افراد در شناختن یکدیگر، متفاوت است. البته این‌که مدت زمان آشنایی چقدر باشد، بستگی به طرفین دارد اما می‌توان حداقلی را برای آن مشخص کرد.

شرکت در کلاس‌های آموزشی پیش از ازدواج نیز می‌تواند زن و شوهر را در برقراری یک ارتباط عاطفی و روابط صحیح زناشویی هدایت کند. درست‌ترین کار این است که افراد بسیار دقت داشته‌باشند، مواظب زنگ خطرها و نشانه‌ها باشند و زود و براساس احساسات تصمیم نگیرند تا بتوانند در مدت زمان تعیین شده بین خودشان و خانواده‌ها، به خوبی یکدیگر را بشناسند.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشت انتظارات از همسر است. زنان دوست دارند بعد از ازدواج نفر اول زندگی شوهر و مورد توجه و حمایت او باشند. هرگاه این موقعیت را در خطر ببینند، از خود واکنش نشان می‌دهند. پس از ازدواج باید در روابط به خصوص با دوستان تغییر داد و این حس امنیت و آرامش را برای همسر حفظ کرد.

دستگیری مردی که ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات غیرمجاز بانکی گرفت/۴

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا از دستگیری فردی که اقدام به دریافت تسهیلات غیرمجاز بانکی به ارزش ۱۲۰ میلیارد تومان کرده بود، خبرداد.

وی با اشاره به اینکه برابر بررسی‌ها و تحقیقات میدانی مشخص شد که متهم این پرونده برخلاف قوانین و مقررات اقدام به دریافت مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومان از بانک‌ها در یکی از استان‌ها کرده است، گفت: این فرد تسهیلات دریافتی را در محلی غیر از محل اختصاص یافته هزینه کرده و باعث اتلاف منابع شده بود.

رحیمی ادامه داد: ماموران با انجام اقدامات فنی متهم را در شهر تهران دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند که متهم در جریان بازجویی‌ها به جرم خود اعتراف کرد و از آنجا روانه دادسرا شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا افزود: با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی انجام شده تمامی املاک خریداری شده متهم شناسایی و توقیف شد.

تخم مرغ های فاقد مجوز به مقصد نرسید/۴

جانشین انتظامی شهرستان “نهبندان” از کشف یک تن و ۸۰۰ کیلو گرم تخم مرغ فاقد مجوز در بازرسی از یک دستگاه نیسان در این شهرستان خبر داد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی سرهنگ” رمضان مرادی ” اظهار داشت: مأموران پاسگاه “سهل اباد” شهرستان نهبندان در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه نیسان که در حرکت بود مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.
وی افزود: مأموران با هماهنگی مقام قضائی در بازرسی از نیسان، مقدار یک تن و ۸۰۰ کیلو گرم تخم مرغ فاقد مجوز کشف کردند که ارزش ریالی محموله کشف شده بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر ۹۰۰ میلیون ریال برآورد شد.

 

 

اجرای طرح آرامش در “طبس” و دستگیری۱۱ خرده فروش/۴

فرمانده انتظامی شهرستان”طبس” از اجرای طرح آرامش در سطح شهرستان خبر داد و گفت: در این طرح ۱۱ نفر خرده فروش موادمخدر دستگیر شدند.
به گزارش امروز خراسان جنوبی سرهنگ”فاضل مریمی”در تشریح این خبر اظهار داشت: در راستای اجرای طرح سراسری آرامش و پاکسازی نقاط آلوده از وجود معتادان وخرده فروشان موادمخدر، ماموران انتظامی این طرح را در سطح شهرستان به مرحله اجرا گذاشتند.
وی با اشاره به اینکه ماموران با انجام اقدامات فنی و پلیسی موفق به شناسائی عوامل خرده فروش ومتهمان مواد مخدر شدند، تصریح کرد: ماموران با هماهنگی مقام قضائی وارد پاتوق متهمان شدند که در بازرسی از این محل ها، مقدار ۳ کیلوو ۶۶۵ گرم انواع مواد مخدرکشف شده و درهمین رابطه ، تعداد۱۱ نفر خرده فروش دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان طبس افزود: متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

 

 

 

 

عاملان شکار پرندگان مهاجر در شهرستان نهبندان دستگیر شدند/۴

عاملان شکار پرندگان مهاجر در شهرستان نهبندان دستگیر شدند

 رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهبندان خراسان جنوبی از دستگیری سه نفر متخلف شکار و صید پرندگان مهاجر در این شهرستان خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی امیر کوهستانی روز شنبه در تشریح این خبر افزود: ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست شهرستان نهبندان حین کنترل و پایش زیستگاه‌های آبی این شهرستان، موفق به شناسایی و دستگیری سه نفر متخلف شکار و صید شدند.

وی گفت: لاشه ۲ قطعه مرغابی سرسبز به همراه یک قبضه سلاح شکاری و پنج عدد فشنگ از متخلفان کشف و ضبط شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهبندان اظهار داشت: پرونده متخلفان دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شهرستان شد.

 

 

 

 

دستگیری چهار متخلف شکار و صید در زیرکوه/۴

 

ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان زیرکوه نیز طی عملیات‌های جداگانه موفق به شناسایی و دستگیری چهار متخلف شکار و صید در این شهرستان مرزی شدند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست این شهرستان گفت: ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست زیرکوه در هفته‌ای که گذشت، حین عملیات گشت و کنترل اجرای مقررات شکار و صید موفق به کشف لاشه یک راس قوچ وحشی، لاشه سه قطعه کبک و یک قبضه سلاح شدند.

محمدرضا جوان افزود: همچنین با همکاری پلیس اطلاعات و امنیت شهرستان زیرکوه، فردی که از استان‌های جنوبی کشور برای شکار و زنده‌گیری پرندگان شکاری به این منطقه سفر کرده بود به همراه ادوات شکار دستگیر شد.

وی بیان کرد: تمامی متخلفان دستگیر شده به همراه مستندات برای رسیدگی قانونی تحویل مراجع قضایی شهرستان شدند.

 

 

 

 

قاچاق حشیش با کوله پشتی در خراسان‌جنوبی/۴

ماموران انتظامی شهرستان های نهبندان خوسف بیش از ۸۸ کیلو گرم حشیش از قاچاقچیان در خراسان‌جنوبی کشف و ۴ نفر را دستگیر کردند.

قاچاق حشیش با کوله پشتی در خراسان‌جنوبی

به گزارش امروز خراسان جنوبی سرهنگ سید حسین حسینی، معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی اعلام کرد: مأموران انتظامی شهرستان نهبندان اخباری  مبنی بر این که قاچاقچیان مواد مخدر قصد جا به جایی مواد مخدر در محورهای فرعی این شهرستان دارند را دریافت  که موضوع پیگیری و در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: مأموران هنگام کنترل محورهای فرعی شهرستان نهبندان به ۲ نفر عابر پیاده که در تاریکی شب در حال تردد بودند مشکوک شدند و به آنان دستور ایست دادند.

معاون هماهنگ کننده انتظامی خراسان جنوبی بیان داشت: عابران پیاده با مشاهده مأموران با رها کردن کوله پشتی  و با استفاده از تاریکی شب متواری گردیدندکه مأموران در یک عملیات ضربتی، ۲ متهم را دستگیر و در بازرسی تکمیلی از کوله پشتی  آنها ، مقدار ۳۲ کیلو و ۹۰۰ گرم حشیش کشف کردند.

سرهنگ حسینی با اشاره به اینکه متهمان دستگیر شده به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند؛خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک بلافاصله با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ تماس و یا به سامانه پیامکی ۱۱۰۵۶ موضوع را اطلاع دهند.

 

 

 

 

دستگیری ۳ خرده فروش مواد مخدر در”قاین”/۴

جانشین انتظامی شهرستان”قاین” از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان خبر داد و گفت: در این طرح۳ نفر خرده فروش دستگیر شدند.
به گزارش امروز خراسان جنوبی سرهنگ”حسین رفعتی نژاد ” اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان “قاین” به منظور پاکسازی نقاط آلوده و مقابله با خرده فروشان موادمخدر، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در مناطق آلوده و جرم‌ خیز را اجرایی کردند.
وی بیان داشت: مأموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده میدانی مناطق آلوده و جرم خیز را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی محل های شناسایی شده را مورد بازرسی قرار دادند.
جانشین انتظامی شهرستان قاین افزود: مأموران در بازرسی از پاتوق های شناسایی شده مقادیری مواد مخدر کشف و ۳ نفر خرده فروش مواد را دستگیر کردند.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*