اخبار خراسان جنوبی / ریزگردها مهمترین عامل آلودگی هوا در خراسان جنوبی است

مناسبت ها وپیام ها…!!!
محمدراعی فرد
کشورما در تقویم اش کم مناسبت ندارد…از روز پسر ودختر تا پرستار ومعلم و نهضت سوادآموزی و مرد و زن و عصای سفید و مهندس وپزشک و …که اکثرا از روز به هفته تبدیل شده اند ، وتقریبا تمامی ایام سال را شامل میشوند ، جالب تر اینکه این روزها و هفته های مناسبتی مترادف میشود با پیامهای مکرری که ازبالاترین مقام دولتی تا مدیران کل ، معاونان شان وحتی گاه روابط عمومی ها منتشر میشوند صدور پیام فی نفسه کار عبث وبیهوده ای نیست ، چرا که این پیامها هریک بار حقوقی و حقیقی خاص خودش را دارد ، لذا تکرار مکررات این پیامها نه این که تاثیرگذاری خود را ازدست میدهد که گاه حتی تبعاتی را نیز ممکن است داشته باشد …پیامها باید فاخر و در مناسبتهای خاص صادر شود تا بتوان تاثیر گذاری آنهارا راستی آزمایی کرد ، اینکه بنابرهر مناسبتی پیامی منتشر کرد کم کم تبدیل به امری پیش پا افتاده ای میشود که تقریبا هیچ مخاطبی را بر نمی انگیزاند ، این روش پیام دادن در عصر کنونی نه اینکه بی ثمر می نماید که گاه تبعات منفی اجتماعی را نیز در خود می پروراند ، تکرار این پیامها مفهوم ومعنای متعالی برخی کلمات را سخیف و پیش پاافتاده می کند …پیام باید مخاطب داشته باشد ، باید پیام داشته باشد ، باید تاثیرگذارباشد ، باید پیام دهنده مسئولیت آن را به عهده گرفته و در سامان دادن وعملیاتی شدن شعارهای درون خطوط آن پاسخگو باشد ، درپیامها معمولا کلی گویی و کلی نویسی به چشم میخورد ، لذا کمترین تاثیر را برمخاطب خواهد داشت ، مگراین که این پیامها برای تعداد بسیارمحدود نوشته شود تا آنان نیز نگاهی برآن داشته باشند..نقد فوق نه ازباب دخالت درامر مدیریتی مدیران که راهکاری است برای احترام به جایگاه مدیران حاکمیتی است وگرنه کسی را توان جلوگیری نیست … مشکلات اقتصادی وفرهنگی وسیاسی استانها آنقدر فراوان ودرهم تنیده است که کسی دل به پیامها نمی بندد…!

اجرای طرح برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف در ” بشرویه”/۴

 

 فرمانده انتظامی” بشرویه ” از اجرای طرح برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف در این شهرستان خبر داد و گفت: در این طرح ۱۳ دستگاه موتورسیکلت متخلف توقیف شده است.
سرهنگ”نصرالله طاهری” اظهار داشت: در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و به منظور برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف که باعث نارضایتی شهروندان شده بود، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در شهرستان بشرویه اجرایی شد.
وی افزود: این طرح با حضور تیم های گشت پلیس اجرایی شد و در همین رابطه تعداد ۱۳ دستگاه موتورسیکلت متخلف شناسایی، توقیف و روانه پارکینگ شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان بشرویه بیان داشت: راکبان متخلف با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.
سرهنگ نصرالله طاهری ضمن تقدیر از همکاری صمیمانه مردم با پلیس، خاطر نشان کرد: اجرای این قبیل طرح ها به صورت مستمر در دستور کار انتظامی شهرستان قرار دارد و شهروندان می‌توانند در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

 

 

ضرورت افزایش اعزام هیئت‌های تجاری به کشورهای همسایه /۴

اعزام هیئت‌های تجاری به کشورهای همسایه افزایش یابد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی، گفت: اعزام هیئت‌های تجاری به کشورهای همسایه در راستای سیاست‌های دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم افزایش یابد.

 جواد اشرفی در جلسه هم‌اندیشی جهت اعزام هیئت تجاری به کشورهای همسایه، اظهار داشت: یکی از اهداف اصلی از اعزام هیئت‌های تجاری به کشورهای مختلف، ایجاد تعاملات بین‌المللی و روابط تجاری موفق و نیز بازاریابی محصولات تولیدی و همچنین افزایش مبادلات تجاری است. توسعه تعاملات باعث امکان تهیه مواد اولیه و یافتن طرف تجاری می‌شود.

وی تصریح کرد: باید در این سفرها با تولیدکنندگان محصولات و یا خدمات مختلف ارتباط برقرار کرده، ظرفیت‌های موجود را به آن‌ها معرفی و به طور متقابل از توان طرف مقابل نیز استفاده کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: برگزاری نشست‌های مشترک، ارائه و معرفی محصولات و خدمات و غیره در این سفرها از اهمیت بالایی برخوردار است.

اشرفی هدف از اعزام هیئت‌های تجاری را شناخت بازار بدون واسطه و مستقیم، آگاهی از نوع محصولات، کیفیت محصولات، سلایق و نیز آشنایی با وضعیت رقبا با استفاده از اطلاعاتی که از این سفرها به دست می‌آید، عنوان کرد و گفت: لازم است اعزام هیئت تجاری، در زمان مناسب به کشورهای هدف انجام شود و با برنامه دقیق و متنوع همراه باشد.

 

 

 

 

 

ریزگردها مهمترین عامل آلودگی هوا در خراسان جنوبی است

 

۱۰۰ روز هوای ناسالم در خراسان‌جنوبی/۴

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: در هفت ماه ابتدای امسال ۱۰۰ روز هوای استان ناسالم بود.

100 روز هوای ناسالم در خراسان‌جنوبی

علیرضا عباس زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی امروز در کارگروه کاهش آلودگی هوای استان اظهارداشت: برای کاهش آلودگی هوا و رفع مخاطرات مربوط به آن در حوزه‌های مختلف باید این کارگروه  در استان تشکیل شود تا دستگاه‌ها وظایفی که برای آن ها در قانون هوای پاک مشخص شده است را کنترل و اجرا کنند.

وی افزود: در هفت ماهه اخیر ۱۰۰ روز هوا با کیفیت نامطلوب در استان گزارش شده است.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اتصال گاز از دشتک زابل به شهرستان‌های نهبندان و سربیشه ابراز امیدواری کرد: هفته دولت آینده گاز از زابل به نهبندان متصل شود.

علیرضا خندان رو، مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی هم اظهارداشت: از سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲، ۲۹ درصد در مقایسه با بلندمدت کاهش بارندگی داشته ایم.

وی میانگین بارندگی خراسان جنوبی را ۱۰۹ میلی متر اعلام کرد و ادامه داد: کاهش بارندگی از سال ۷۹ در استان آغاز شده است و نهبندان کمترین میزان بارندگی را در خراسان جنوبی دارد.

به گفته وی بارندگی‌های پاییز امسال نرمال و فراتر از نرمال برای استان پیش بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بیشترین بارندگی استان در زمستان و بهار است گفت: ۶۷ میلی متر میانگین بلندمدت بارندگی در زمستان امسال است.

خندان رو با بیان اینکه انتظار داریم امسال شرایط بهتر باشد افزود: از نیمه آبان تا نیمه آذر انتظار داریم در برخی شهرستان‌ها از جمله حاجی آباد، درمیان و بیرجند بیشتر از نرمال بارندگی را شاهد باشیم.

 

 

 

 

 

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی؛

کشتار گاه ها باید مطابق با استانداردهای روز دنیا باشند  

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: کشتار گاه ها باید مطابق با استانداردهای روز دنیا تأسیس شده و خدمات ارائه کنند.

اشرفی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با تأکید بر این مطلب در جلسه هم اندیشی  جهت بررسی مسائل و مشکلات  دو واحد کشتارگاهی در استان، گفت: کشتار گاه ها به عنوان یکی از مهمترین حلقه های زنجیره افزایش بهره وری صنعت طیور، باید از استانداردهای روز دنیا تبعیت کنند.

او  افزود: ذائقه و سلیقه مردم به دنبال استفاده از محصولات با کیفیت است که باید به این موضوع اهمیت داده شود.

معاون استاندار با تأکید بر اینکه کیفیت محصول  زمینه ساز سود دهی می باشد، بیان کرد: برای رقابت با رقبا، ضرورت نگاه توسعه ای به صنعت مرغ و تکمیل زنجیره فرآوری مرغ مورد تأکید استان می باشد.

به گفته او ؛  به‌روز رسانی و گسترش تجهیزات کشتارگاه های طیور از الزامات ادامه فعالیت در این عرصه است.

اشرفی، افزایش بهره‌وری و کاهش قیمت را از دستاوردهای مهم تکمیل زنجیره ارزش مرغ عنوان کرد و گفت: بایستی در این راستا قدم برداریم .

معاون استاندار، سیاست دولت سیزدهم را حمایت ویژه از تولیدکنندگان به منظور استمرار تولید و پیشگیری از ضرر و زیان عنوان کرد و اظهار کرد: در این راستا و در چارچوب ضوابط و مقررات، مسئولین دستگاه های اجرایی استان، موظف به حمایت از تولید کنندگان می باشند.

 

 

 

 

هیئت‌های ورزشی مستاجر ۵۸ سالن ورزشی شدند

۵۸ سالن ورزشی در استان با قیمت پایه کارشناسی کم به هیئت‌های ورزشی اجاره داده شده است.

 

قطبی مدیر کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: به طور کل ۲۵۰ مکان ورزشی با ۱۷۳ نیروی رسمی و قراردادی در استان وجود دارد و در حالت طبیعی ۲۷ پست اداری خالی می‌ماند، علاوه بر آن نگهداری سالن‌های ورزشی برای دولت هزینه بر و اجاره دادن آن به صرفه‌تر است.

او افزود: ماده ۵ که در آن به بحث واگذاری سالن‌های ورزشی اشاره شده بود پارسال وارد شد و در آن اجازه دادند که بخش‌های خصوصی وارد شوند، اما این موضوع باعث ایجاد مشکل شد، زیرا سالن‌ها با مبلغ بسیار کم به بخش خصوصی واگذار می‌شد و هیئت‌های ورزشی سالنی در استان نداشتند و می‌بایست سانس‌ها را از بخش خصوصی اجاره می‌کردند.

قطبی بیان کرد: به همین دلیل برنامه چیدیم تا سالن‌های ورزشی در استان را به هیئت‌ها با مبلغ اجاره کارشناسی شده و کم واگذار کنیم که در همین جهت هم اکنون ۵۸ سالن ورزشی دست هیئت‌های ورزشی در استان است البته استخر‌های شنا، چون که شرایط نگهداری خاصی دارند و هزینه بر هستند به بخش خصوصی نیز اجازه داده شد تا در مزایده‌ها شرکت کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی ادامه داد: به طور مثال پارسال سالن بهاران بیرجند که یکی از ۵ سالن مجهز کشور در حوزه ژیمناستیک است با مبلغ اجاره سالانه ۱۲ میلیون تومان به بخش خصوصی واگذار شد در صورتی که درآمدی که این بخش می‌توانست از این سالن کسب کند سالانه ۶۰۰ میلیون تومان بود.

او عنوان کرد: به همین دلیل این قرارداد را فسخ کردیم و فردی که این مکان اجاره کرده بود بحث شکایت را پیش کشید و در اسفند ماه مجبور شدیم که مکان را تحویل فرد بدهیم، اما از آنجایی که هر کس بخواهد فعالیتی در یک مکان ورزشی بکند باید پروانه فعالیت را از اداره کل ورزش و جوانان بگیرد، به این فرد چهل روز مهلت دادیم، ولی نتوانست که مجوز را بگیرد و تا این لحظه محکومیت آن در دادگاه تایید شده، اما تقاضای تجدید نظر کرده است امیدواریم هرچه زودتر این سالن آزاد شود تا جوانان استان بتوانند از آن استفاده کنند.

پیگیر خطای به‌وجود آمده در نمایشگاه تخصصی توانمندی‌های هیات‌های ورزشی هستیم

قطبی مدیر کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: در نمایشگاه تخصصی توانمندی‌های هیئت‌های ورزشی استان که در مجموعه ورزشی غدیر برگزار شد ۱۰ هزار مهمان شامل ورزشکاران، هیئت‌های ورزشی و مردم داشتیم.

او افزود: اداره ورزش و جوانان شهرستان بیرجند متولی مدیریت ورزشکاران در این جشنواره بود و تمام برنامه‌ها به نحو مطلوب در حال اجرا بود که در یک لحظه یکی از مربیان جامپینگ فیتنس، نمایشی در خصوص این رشته را به وسیله شاگردان خود که در سن ۹ و ۱۰ ساله بودند اجرا کرد که در همان ثانیه‌های اول این برنامه متوقف شد.

قطبی بیان کرد: اقدام این مربی در این لحظه به دلیل شور و هیجانی بود که در سالن ایجاد شده بود و از آنجایی که این موضوع در برنامه‌ها نبود و قرار نبود که اجرا شود تذکر جدی به رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دادیم و در حال پیگیری موضوع به طور جدی‌تر هستیم.

 

 

 

 

واژگونی لودر باعث مرگ راننده شد/۴

 در اثر واژگونی لودر یک نفر جان خود را از دست داد.

 

مشمولی مسئول فوریت های پزشکی خوسف گفت: در معدن هنار در بیشه ی قلعه زری  یک دستگاه لودر واژگون شد.

او افزود: راننده بلافاصله به بیمارستان خوسف اعزام شد که متاسفانه بر اثر شدت جراحات  وارده فوت کرد .

 

 

 

 

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سخنران راهپیمایی ۱۳ آبان مرکز خراسان‌جنوبی/۴

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان در مرکز خراسان‌جنوبی سخنرانی می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سخنران راهپیمایی 13 آبان مرکز خراسان‌جنوبی

 شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اعلام کرد: سخنران مراسم راهپیمایی یوم ۱۳ آبان در بیرجند  محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان روز ملی استکبار ستیزی در مرکز خراسان جنوبی شبنه ۱۳ آبان ساعت ۹ صبح از میدان ابوذر بیرجند به سمت میدان قدس برگزار می شود.

 همچنین این مراسم با حضور پرشور دانش آموزان و دانشجویان و اقشار مختلف مردم در همه نقاط خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

نمایشگاه «کار، پیش به سوی آینده» در دانشگاه بیرجند برپا شد

نمایشگاه «کار، پیش به سوی آینده» در دانشگاه بیرجند برپا شد

بیرجند – ایرنا – نمایشگاه «کار، پیش به سوی آینده» با هدف ارتباط هرچه بیشتر بین دانشجویان، کارآفرینان و صاحبان صنایع در دانشگاه بیرجند آغاز به کار کرد و از سایت کاریابی این دانشگاه رونمایی شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، مراسم افتتاحیه این نمایشگاه روز سه‌شنبه با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی، رئیس دانشگاه بیرجند، جمعی از مسئولان استان، اساتید و دانشجویان در سالن امید دانشگاه برگزار شد.

رئیس دانشگاه بیرجند در این مراسم که با حضور کارآفرینان، صاحبان صنایع، شرکت‌های شاخص صنعتی و معدنی همراه بود، گفت: هدف از برگزاری نمایشگاه «کار، پیش به سوی آینده» کم کردن فاصله بین کارآفرینان و دانشجویان است.

احمد لامعی گیو افزود: به منظور برقراری ارتباط هرچه بیشتر بین دانشجویان و واحدهای صنعتی در دانشگاه بیرجند برنامه‌های متعددی اجرا شده که این نمایشگاه از جمله آنها است.

وی با اعلام اینکه شعار دانشگاه بیرجند “دانشگاه جامعه محور، مهارت آموز و کارآفرین” است گفت: دهه‌های ۷۰ و ۸۰ شاهد گسترش کیفی و کمی دانشگاه‌ها بودیم به گونه‌ای که در استان خراسان جنوبی ۵۲ دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی حضور داشتند، با توجه به اینکه در آن‌ زمان زمینه لازم برای اشتغال دانشجویان فراهم نشد کشور با انبوهی از جوانان تحصیلکرده و جویای کار مواجه شد.

رئیس دانشگاه بیرجند با تاکید بر اینکه در دولت سیزدهم و وزارت علوم نگاه ویژه‌ای به بخش اشتغالزایی شده است افزود: در این بازه زمانی برنامه‌های متعددی از جمله بورسیه صنعتی برای دانشجویان فراهم شده است.

وی بیان کرد: در طرح بورسیه صنعتی، دانشجویان ساعاتی را در هفته به اشتغال در واحدهای صنعتی و کسب مهارت می‌پردازند تا ضمن کسب مهارت پس از اتمام تحصیل در واحد صنعتی مشغول به کار شوند.

لامعی گیو گفت: براساس تفاهم‌نامه با بنیاد ملی نخبگان و دیگر دستگاه‌ها مقرر شد در بورسیه صنعتی ماهیانه به دانشجویان مقرری پرداخت شود.

معاون پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه بیرجند نیز اظهار کرد: نمایشگاه «کار، پیش به سوی آینده» را مرکز مهارت آموزی و مشاور شغلی برگزار کرده و هدف از این نمایشگاه ایجاد ارتباط رو در رو دانشجویان با کارآفرینان و شرکت‌های شاخص استان، آشنایی با فضای کسب و کار و دریافت ایده‌های خلاق دانشجویان در بازار کار است.

ابوالفضل اکبرپور یکی از معضلات کشور را بیکاری جوانان دانش‌آموخته دانست و ابراز امیدواری کرد که با برپایی این نمایشگاه به هدف تعامل بیشتر با بخش خصوصی و صنعتگران استان دست یابیم و فرصت‌های شغلی برای دانشجویان فراهم شود.

وی گفت: همزمان با افتتاح نمایشگاه، سامانه کاریابی دانشگاه بیرجند نیز افتتاح شد تا دانشجویان ضمن ثبت نام در این سامانه از فرصت‌های شغلی ثبت شده از سوی صنایع استفاده کنند.

معاون پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه بیرجند ادامه داد: مرکز مهارت آموزی و مشاوره شغلی دانشگاه متناسب با نیاز بازار کار و با هماهنگی و همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خراسان جنوبی به عنوان اولین مرکز جوار دانشگاهی در کشور ایجاد شده است.

وی گفت: وظایف این مرکز شامل برگزاری دوره‌های تخصصی ویژه دانشجویان است که سال گذشته ۶۷ دوره و کارگاه آموزشی برگزار شد.

همچنین در این مراسم، تعدادی از مدیران عامل شرکت‌های صنعتی به گفت و گو با دانشجویان پرداختند.

نمایشگاه «کار، پیش به سوی آینده» با ۲۴ غرفه آغاز به کار کرد که از این تعداد ۲۲ غرفه داخل خراسان جنوبی و ۲ غرفه از خارج استان حضور دارند.

این نمایشگاه روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در ۲ نوبت صبح و عصر در محل سالن امید دانشگاه بیرجند پذیرای دانشجویان، صاحبان صنایع و علاقه‌مندان است.

دانشگاه بیرجند بیش از ۱۳ هزار دانشجو در ۳۴۰ کدرشته در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دارد و با ۳۵۰ عضو هیات علمی دارای بیشترین توان علمی و پژوهشی در استان خراسان جنوبی است.

 

 

 

 

۱۹۸ پروژه در خراسان جنوبی مورد نیاز عشایر است

۱۹۸ پروژه در خراسان جنوبی مورد نیاز عشایر است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: ۱۹۸ پروژه مورد نیاز عشایر استان در مرحله اول احصا شده که برای نهایی شدن و تخصیص اعتبار در حال بررسی است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، علیرضا عباس‌زاده روز سه‌شنبه در جلسه بررسی پروژه‌های مورد نیاز مناطق عشایری افزود: این پروژه‌ها پس از بررسی در جلسات آینده به تصویب شورای برنامه ریزی استان می‌رسد.

وی گفت: ۱۰ درصد جمعیت استان خراسان جنوبی را عشایر غیور، سختکوش و عمدتا مرزنشین تشکیل می‌دهند.

معاون استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: طبق مصوبه هیات وزیران درخصوص آیین نامه ساماندهی عشایر در راستای تامین اعتبار برای نیازهای عشایر براساس شاخص جمعیت در هر منطقه، تکلیف قانونی داریم.

وی افزود: بر این اساس در مرحله نخست باید نیازسنجی‌ها در این مناطق صورت گیرد سپس پروژه‌ها برای اجرا اولویت‌بندی شوند.

عباس‌زاده اعلام کرد: نیازسنجی پروژه‌های مناطق عشایری در دستور کار است و پروژه‌های اعتباری مورد نیاز عشایر استان در هر شهرستان باید تفکیک شود.

وی با بیان اینکه تمامی دستگاه‌های اجرایی استان مکلف هستند خدمات متوازن را به نسبت جمعیت عشایری اختصاص دهند گفت: بیشتر عشایر ما کویرنشینان یا مرزنشینان غیوری هستند که نگهداشت آنها در این مناطق برای نظام، کشور و استان مهم است.

۱۰ درصد جمعیت ۸۰۰ هزار نفری خراسان جنوبی را عشایر تشکیل می‌دهند و ۸۰ درصد عشایر استان در شهرستان‌های مرزی زیرکوه، درمیان، سربیشه و نهبندان حضور دارند.

 

 

 

گرد و غبار در شهرستان زیرکوه ادارات و مدارس را تعطیل کرد/۴

گرد و غبار در شهرستان زیرکوه ادارات و مدارس را تعطیل کرد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: ادارات و مدارس شهرستان‌ زیرکوه به علت افزایش گرد و غبار و براساس مصوبه کارگروه مدیریت شرایط اضطرار گرد و غبار استان، امروز (سه‌شنبه) تعطیل شد.

محمدعلی آخوندی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس داده‌های سامانه پایش کیفی هوای کشور و ایستگاه حاجی آباد، کیفیت هوای شهرستان زیرکوه امروز با شاخص ۵۰۰ در وضعیت خطرناک قرار گرفت.

وی گفت: با توجه به هشدار هواشناسی سطح زرد و بررسی شاخص کیفیت هوا همچنین براساس پیشنهاد کمیته تخصصی ذیل کارگروه مدیریت شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار ضمن هماهنگی و اخذ تاییدیه مقامات ارشد استان، به دلیل افزایش باد، گرد و غبار، تداوم و پایداری آلودگی هوا و نیز قرار داشتن در وضعیت خطرناک، تمامی دستگاه‌های اجرایی و مراکز آموزشی شهرستان زیرکوه از ساعت ۹ امروز تعطیل شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی اضافه کرد: واحدهای امدادی و بخش‌های کشیک دستگاه‌های خدمات رسان از این قاعده مستثنی هستند.

وی اشاره به اینکه این مصوبه به منظور کاهش ترددها و حفظ سلامت شهروندان اتخاذ شده است گفت: مدیران دستگاه‌های استانی و فرماندار باید نسبت به مدیریت اصناف، کارگاه‌ها و آموزشگاه‌های خصوصی و اماکن ورزشی به ویژه اماکن روباز شهرستان نیز برنامه ریزی و اقدام کنند.

همچنین براساس اعلام سامانه پایش کیفی هوا امروز در بیرجند نیز کیفیت هوا با شاخص ۱۴۰ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت.

 

 

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی:

برق‌رسانی به ۱۷۰ گلزار شهدای خراسان جنوبی /۴

برق‌رسانی به ۱۷۰ گلزار شهدای خراسان جنوبی در دستور کار قرار گرفت

عباس‌زاده با اشاره به حضور مردم در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی در گلزار مطهر شهدا، گفت: برق‌رسانی به ۱۷۰ گلزار شهدای استان بر اساس اولویت، طی سه مرحله انجام خواهد شد.

علیرضا عباس‌زاده در کارگروه ساماندهی گلزار مطهر شهدای استان اظهار کرد: برای زنده نگه‌داشتن نام و یاد شهدا همگان وظیفه داریم و ساماندهی گلزار شهدا به نوعی ادب و ادای احترام به مقام شامخ شهدا است.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در ادامه افزود: ۱۷۰ گلزار شهدای استان که نیازمند برق‌رسانی هستند باید تعیین تکلیف و در توزیع اعتبارات شهرستانی دیده شود.

 

وی با اشاره به حضور مردم در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی در گلزار شهدا، ادامه داد: باید برق‌رسانی به گلزار شهدای استان بر اساس اولویت، طی سه مرحله به اتمام برسد.

 

عباس‌زاده با بیان اینکه ۱۰ قطعه گلزار بالای پنج شهید تا سه‌ماه آینده برق‌رسانی می‌شود، عنوان کرد: ساماندهی گلزار شهدای در جوار امامزادگان نیز باید توسط اوقاف و امور خیریه استان انجام شود.

 

معاون استاندار خراسان جنوبی بر ترویج فرهنگ و ایثار شهادت در سطح جامعه تأکید کرد و گفت: متاسفانه ما دورانی را به یاد داریم که برخی می‌خواستند ارزش‌های نظام را از بین ببرند، نام شهدا را از خیابان‌ها، مراکز علمی، فرهنگی، اجتماعی و از همه مهمتر از کتاب‌های درسی حذف کنند.

 

وی بیان کرد: لیست گلزار شهدای روستاهایی که در خارج از محدوده طرح هادی است در اختیار بنیاد مسکن قرار گیرد تا به محدوده روستا الحاق شود.

 

عباس‌زاده در ادامه گفت: گلزار شهداهایی که ساماندهی آن به اتمام رسیده است برای نگه‌داری به دهیاری‌ها و شهرداری‌ها واگذار می‌شود.

 

معاون استاندار در خصوص درخواست بنیاد شهید و امور ایثارگران برای کفسازی قطعه یک گلزار شهدای شهر بیرجند، افزود: در حال حاضر باید از برجسته‌سازی قبور مردم عادی در این گلزار مطهر شهدا پرهیز شود.

 

نوفرستی- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی با بیان اینکه در استان خراسان جنوبی ۴۷۰ گلزار شهدا داریم که تاکنون ۴۴۱ گلزار ساماندهی نشده است، افزود: همچنین ۱۹ گلزار شهید در دست اقدام است و هنوز ۱۰ گلزار شهید استان ساماندهی نشده است.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد گلزارهای شهدای استان نیاز به برق‌رسانی دارند، گفت: در حال حاضر برق‌رسانی به ۱۷۰ گلزار شهدای فاقد برق استان نیازمند ۲۶ میلیارد تومان اعتبار است.

 

 

 

 

اردوهای راهیان پیشرفت ویژه دانش آموزان راه اندازی شود

اردوهای راهیان پیشرفت ویژه دانش آموزان راه اندازی شود

رضوی حیدری گفت: راه اندازی اردوهای راهیان پیشرفت برای نسل جوان به عنوان یکی از جلوه های جهاد تبیین باید در سطح استان و شهرستان سرایان فراگیر شود.

یاسر رضوی حیدری – فرماندار سرایان در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سرایان اظهار کرد: در استان در حوزه صنایع بزرگ و مهم و نیز معادن، پیشرفت ها و کارهای بزرگی انجام شده است که باید با برنامه ریزی های لازم، زمینه آشنایی دانش آموزان مقطع دوم متوسطه از این ظرفیت ها فراهم شود.

 

وی با تشریح طرح ملی جهاد تبیین از اجرای این طرح در سرایان خبر داد و گفت: سرایان یکی از شهرستان های پیشگام در حوزه اجرای طرح ملی جهاد تبیین به عنوان یک اتفاق فرهنگی بزرگ است.

 

فرماندار سرایان با بیان گزارشی از روند اجرای طرح افزود: پس از تشکیل شورای سیاستگذاری جهاد تبیین در شهرستان تاکنون چهار جلسه برگزار شده است.

 

وی با بیان اینکه در آخرین جلسه چهار طرح با محوریت چهار موضوع برای چهار گروه و مخاطب مختلف پیش بینی شده است خاطرنشان کرد: در جلسه آینده افرادی مامور می شوند تا طرح درسی را در حوزه جهاد تبیین و اولویت هایی که در طرح وجود دارد را در دستگاه های اجرایی آماده کنند تا در برنامه ریزی ها برای مخاطبین مختلف لحاظ شود.

 

فرماندار سرایان با تاکید بر روشنگری برای نسل جوان و سایر مردم که در معرض رسانه های مختلف قرار دارند و احتمال شناخت کافی نسبت به انقلاب و دستاوردهای آن ندارند، تصریح کرد: یکی از اولویت‌های ما در این طرح این است تا مخاطبین را با فلسفه نظام، نقش رهبری و پیشرفت های حاصل شده آشنا کنیم.

 

وی در ادامه بر راه اندازی اردوهای راهیان پیشرفت برای نسل جوان به عنوان یکی از جلوه های جهاد تبیین تاکید کرد و یادآورشد: در استان در حوزه صنایع بزرگ و مهم و نیز معادن پیشرفت ها و کارهای بزرگی انجام شده است که باید با برنامه ریزی های لازم، زمینه آشنایی دانش آموزان مقطع دوم متوسط از این ظرفیت ها فراهم شود.

 

حجت الاسلام غلامرضا مرتضائی نیا امام جمعه سرایان هم در این جلسه با تقدیر از مجاهدت‌ها و مقاومت‌های فلسطینی ها گفت: مقاومت با سلاح مقاومت دست برتر را خوشبختانه در عرصه دارند.

 

در ادامه با بیان اینکه امروز تهاجم عظیم فرهنگی علیه اسلام آغاز شده است به شاخه هایی از این تهاجم شامل رواج برهنگی، از بین بردن نظام خانواده با توسعه بی بند و باری و بی حیایی اشاره کرد و بر نقش آموزش و فرهنگ سازی در این حوزه تاکید کرد.

 

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تأکید کرد:

ضایعات آفات‌ فرهنگی قابل قیاس با آسیب های جسمانی نیست

ضایعات آفات‌ فرهنگی قابل قیاس با آسیب های جسمانی نیست

آیت الله عبادی با تأکید بر اینکه در امور فرهنگی باید به صورت دانش‌بینان، عالمانه و آگاهانه عمل کنیم، گفت: آفت‌هایی که در زوایه فرهنگی برای انسان حاصل می‌شود ضایعاتش قابل قیاس با ضایعات جسمانی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی امروز (۹ آبان) در دیدار با روسای کمیسیون‌های فرهنگی اجتماعی و ورزشی شوراهای اسلامی استان اظهار کرد: عالم که در آن زندگی می‌کنیم، عالم اضداد است و هر چیزی آفتی دارد؛ حتی آهن به آن سختی اگر ضدزنگ به آن نزنید و به آن رطوبت برسید، پودر می‌شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه انسان هم آفت دارد، تصریح کرد: آفت‌های جسمانی که با باقی حیوانات مشترک است و راهکارهای آن تا حدی مشخص است اما آفت‌هایی که بر انسانیت انسان وارد می‌شود به گونه‌ای است که با وجود این آفت‌ها نمی‌شود اسمش را انسان گذاشت دلیلش هم این است که صفات انسانی ندارد.

 

وی ادامه داد: از خود انسان توقع است که برای درد و رنج‌های فرهنگی که انسانیتش را به خطر می‌اندازد هم یک حسابی داشته باشد.

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه آفت‌هایی که در زوایه فرهنگی برای انسان حاصل می‌شود ضایعاتش قابل قیاس با ضایعات جسمانی نیست، این سئوال را مطرح کرد که کدام بیماری اندازه جنگ جهانی اول تلفات داد؟ کدام بیماری ۸۰ یا ۱۰۰ میلیون مردم سرخ‌پوست قاره امریکا را نابود کرد؟ کدام میکروب اندازه داعش یا جنگ خلیج فارس و جنگ هشت ساله دفاع مقدس ضایعات داد؟

 

امام جمعه بیرجند افزود: این در حالی است که اگر یک مقدار دقیق‌تر نگاه کنیم، اشاعه بیمارهای مسری در میان بشر خودش زائیده بی‌فرهنگی است یعنی آنها را هم به حساب یک بیماری عفونی نگذارید چون فرهنگ صحیحی رعایت نشده این بیماری به وجود آمده است.

 

وی با انتقاد از اینکه اختصاص اعتبارات فرهنگی در پایان صف تخصیص اعتبارات قرار دارد، عنوان کرد: حتی مصرف اعتبارات فرهنگی هم مشکل دارد و به خاطر همین بعد با مسائل و آسیب‌های اجتماعی از طلاق، قاچاق، دزدی و ضایعات بین‌المللی مواجه می‌شویم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با نکوهش و محکومیت حمایت کشورهای استعمارگر اروپایی و امریکا از جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی، تصریح کرد: آیا این‌ها میکروب فرهنگی نیستند که کودکان و زنان را می‌کشند و خانه‌های مردم فلسطین را بمباران می‌کنند.

 

آیت الله عبادی متذکر شد: در حوزه فرهنگ، اعتبار و اختصاص و مصرف درستی ندارد و کسانی در کار فرهنگی دخالت می‌کنند که تخصص ندارند.

 

وی با اشاره به اینکه وقتی ما اقدامات درست و علمی را به موقع انجام ندهیم نتیجه معکوس است و مقصر این کار خودمان هستیم، افزود: انسان موجودی است که ذاتا فرهنگی آفریده شده و تحت این عنوان نمی‌تواند خارج شود؛ حتی انسان منحرف، یک انسان دارای فرهنگ منحرف است.

 

امام جمعه بیرجند بیان کرد: از سویی اقدام مناسب برای اجرای صحیح فرهنگ دینی نمی‌کنیم از سویی توقع داریم وقتی خودمان خراب می‌کنیم همه نق می‌زنیم.

 

آیت الله عبادی با اشاره به برگزاری انتخابات در سال جاری، افزود: باید افرادی را انتخاب کنیم که شاخصه‌های لازم را داشته باشد و اگر دولت اسلامی به وجود آید جامعه اسلامی به وجود خواهد آمد.

 

وی با تأکید بر اینکه اگر دولت‌ها دلسوزانه عمل کنند و هر چیزی را سر جای خودش و به موقع فرهنگ‌سازی کنند مردم خوب هستند، تصریح کرد: در امور فرهنگی باید به صورت دانش‌بینان، عالمانه و آگاهانه عمل کنیم و در رأس اینکه از دشمنان‌مان اطاعت نکنیم.

 

 

 

 

اولین دوره مسابقات ملی آزاد گوهرشناسی و گوهرتراشی کشور در فردوس برگزار شد

 

اولین دوره مسابقات ملی آزاد گوهرشناسی و گوهرتراشی کشور در فردوس برگزار شد

اولین دوره مسابقات ملی آزاد گوهرشناسی و گوهرتراشی کشور از سوی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی صبح امروز در شهرستان فردوس آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، اولین دوره مسابقات ملی آزاد گوهرشناسی و گوهرتراشی کشور از سوی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی و با مشارکت شرکت طرح توسعه صنعت گوهرسنگ (ایمیدرو) صبح امروز با ثبت  آمار شرکت‌کنندگان این رویداد در شهرستان فردوس کلید خورد.

در ساعت ابتدای آغاز رویداد ۸۷ نفر داوطلب برای شرکت در رقابت در سایت ۸ مسابقات حاضر بودند.

نخستین دوره این مسابقات از سوی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی و با مشارکت شرکت طرح توسعه صنعت گوهر سنگ (ایمیدرو) در بازه زمانی ۹تا ۱۱ آبان ماه در شهرستان برنامه‌ریزی و از امروز شروع به کار کرده است.

راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدات صنعتی گوهرسنگ در فردوس

مجری طرح توسعه صنعت گوهرسنگ کشور صبح امروز در مراسم افتتاحیه این مسابقات در فردوس اظهار داشت: این رویداد سال گذشته ۱۰ آبان در بازدید از استان کلید خورد و تصمیم گرفتیم یک رویداد ملی برگزار کنیم.

وی افزود: به دلیل افزایش شرکت‌کنندگان ما تصمیم گرفتیم این مسابقات در دو مرحله برگزار شود؛ در بین شرکت‌کنندگان دانش‌آموزی داریم که کارگاهی را در کرمان مدیریت می‌کند و حتی اساتیدی در حوزه گوهرسنگ در میان شرکت‌کنندگان هستند.

سیدابومحمد هاشمی ادامه داد: سند ملی توسعه صنعت گوهرسنگ کشور اجرایی شد و ۷ وزارتخانه و ۲۰ سازمان پای انجام کار هستند؛ سال گذشته یک کارگاه بزرگ آموزش معدنی در نهبندان افتتاح کردیم و اکنون این رویداد ملی را در فردوس برگزار می‌کنیم؛ خراسان جنوبی کانون مهمی در مطالعات اکتشافی است.

وی گفت: تلاش می‌کنیم برای صنعتگران داخل استان گواهی کشف صادر کنیم و همچنین در تلاشیم کارگاه‌های تولیدات صنعتی در حوزه گوهرسنگ را در فردوس راه‌اندازی کنیم. قراردادی با سازمان فنی حرفه‌ای کشور داشته‌ایم تا بحث تراش گوهرسنگ در بازار کار را پیگیری کنیم و بتوانیم با تربیت متخصصین در حوزه گوهرتراشی، فردوس را برندسازی کرده و آن را به بازارهای جهانی معرفی کنیم.

استقرار دبیرخانه دائمی المپیادهای گوهرتراشی در فردوس

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: این اتفاق برای اولین بار در کشور، خراسان جنوبی و در شهرستان فردوس رقم خورده؛ چراکه فردوس خاستگاه این هنر و رشته است و قدمتی بیش از پنج هزار ساله دارد.

حسن کامرانی‌فرد، با اشاره به اینکه اولین دپارتمان گوهرشناسی و گوهرتراشی در فردوس مستقر است ادامه‌داد: این رویداد امروز با تلاش هاشمی مجری طرح گوهرسنگ کشور و همکاری سازمان ایمیدرو، رقم خورده است و برای استقرار دبیرخانه دائمی آن در فردوس پیگیری‌های خوبی انجام شده است.

وی بیان کرد: خراسان جنوبی به لحاظ معدنی پنجم و در حوزه گوهرسنگ حرف اول را دارد و ما در تلاشیم این حوزه را از خام‌فروشی به سمت تولید و تکمیل زنجیره ارزش برای تبدیل به جواهرات و رکاب‌های طلایی، پیش ببریم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی، تصریح کرد: در حاشیه برگزاری این دوره‌ها، کارگاه‌های آموزشی تکمیلی خوبی با تدریس مدرسان کشوری و بین‌المللی به صورت وبینار و آنلاین درنظر گرفته شده است و تلاش می‌کنیم این مسابقات را به سطح بین‌المللی برسانیم.

ضرورت برندسازی گوهرشناسی و گوهرتراشی فردوس

مهدی روشن نیز در مراسم افتتاحیه اولین دوره مسابقات آزاد ملی گوهرشناسی و گوهرتراشی کشور بیان کرد: امیدواریم شرکت‌کنندگان و حاضرین در کنار برگزاری این رویداد ملی، ضمن آشنایی با ظرفیت‌های شهرستان از آن‌ها بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه این دوره از مسابقات به همت سازمان ایمیدرو به صورت رایگان برگزار شده است، افزود: استان خراسان جنوبی، بهشت معادن است و گوهرسنگ فردوس پتانسیل بالایی برای منطقه و استان فراهم کرده است.

فرماندار فردوس ادامه‌ داد: مردم منطقه در هشت سال گذشته نه تنها با این ظرفیت گوهرسنگ آشنا نبودند، بلکه استفاده از آن‌را هم یاد نداشتند؛ ولی امروز با استفاده از ظرفیت ۱۰۰ کیلومترمربعی این گوهر گران‌بها در شهرستان، تعداد زیادی به صورت حرفه‌ای مشغول به کار هستند.

روشن با تأکید بر اهمیت تکمیل زنجیره ارزش، تصریح کرد: آموزش و مهارت را داریم و الان آماده‌ایم تا برندسازی و بازار تولید را ایجاد کرده و به حوزه اقتصادی و تحول در حوزه گوهرسنگ و انجام کارهای صنعتی کمک کنیم.

 

 

 

انصارالله یمن وارد نبرد با رژیم صهیونیستی شد

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که انصارالله یمن در سومین عملیات خود اهداف مختلفی را در اراضی اشغالی هدف قرار داده است.

یحیی سریع: عملیات گسترده‌ای در اسرائیل انجام دادیمبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سرتیپ یحیی سریع گفت: بنا به درخوست مردم یمن، نیرو‌های مسلح یمن عملیات گسترده موشکی و پهپادی به اراضی اشغالی انجام داده است.

او گفت که نیرو‌های مسلح یمن این آمادگی را دارد که دست به عملیات بیشتری علیه اشغالگران در فلسطین اشغالی بزند.

سرتیپ یحیی سریع تاکید کرد: در مقابل آنچه که مردم فلسطین در نوار غزه در معرض تجاوزات وحشیانه آمریکا و اسرائیل قرار گرفته اند، باید با توکل به خدا و پیروزی بر ظلم و ستمی که بر مردم عزیز فلسطین روا داشته شده، به وظیفه خود عمل می‌کردیم.

وی افزود: تعداد زیادی موشک بالستیک و کروز و تعداد زیادی پهپاد را به سمت اهداف مختلف دشمن صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین پرتاب کردیم.

سخنگوی ارتش یمن گفت: تایید می‌کنیم که این عملیات سومین عملیات در حمایت از برادران مظلوم‌مان در فلسطین است.

وی تاکید کرد: تا توقف تجاوز ژیم اسرائیل به حملات دقیق‌تر با راکت و پهپاد ادامه خواهیم داد.

یحیی سریع گفت: موضع مردم یمن ما در قبال آرمان فلسطین ثابت و اصولی است و مردم فلسطین حق کامل دفاع از خود و استفاده از حقوق کامل خود را دارند؛ و‌ی تصریح کرد: آنچه منطقه را بی‌ثبات می‌کند و دایره درگیری را گسترش می‌دهد، ادامه جنایات و کشتار‌های رژیم اسرائیل علیه مردم نوار غزه و سراسر فلسطین است.

پیش از این سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در حساب ایکس خود (توییتر سابق) اعلام کرده بود که تا ساعات آینده بیانیه مهمی صادر خواهد کرد.

ساعتی پیش شهر بندری ایلات در جنوب فلسطین اشغالی شاهد فعال شدن آژیر‌های هشدار بود که ارتش رژیم اسرائیل مدعی شد که یک پهپاد با منشأ یمن را رهگیری کرده است.

صدای چندین انفجار بر فراز این شهر نیز به گوش رسید.

 

 

 

 

در دیدار با جمعی از نوجوانان نخبه؛

توصیه رئیس جمهور به دانش‌آموزان نخبه: برای خدمت به مردم و رشد کشور تلاش کنید

توصیه رئیس جمهور به دانش‌آموزان نخبه: برای خدمت به مردم و رشد کشور تلاش کنید

تهران- ایرنا-رئیس جمهور به نوجوانان نخبه و فعال در عرصه‌های اجتماعی، ورزشی و علمی توصیه کرد، از توانمندی‌ خود در جهت خدمت به مردم و رشد کشور استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز سه‌شنبه، به مناسبت «هفته نوجوان» در دیدار با جمعی از نوجوانان نخبه و فعال در عرصه‌های اجتماعی، ورزشی و علمی، با اشاره به وقایع اخیر غزه، آن‌را «تابلویی روشن از شرارت کشورهای استعماری علیه حقوق انسان‌ها و ملت‌ها» توصیف و تصریح کرد: در برابر این تابلوی سیاه، شاهد ترسیم تابلوی درخشان دیگری از مظلومیت و مقاومت توام با عزت و اقتداری هستیم که در آن ملتی مومن و مقام با الگو گرفتن از امثال شهید فهمیده‌ها صحنه‌هایی از شجاعت و مقاومت خلق کرده‌اند که دنیا را به تحسین و تحیر واداشته است.

رئیس جمهور در این جلسه ضمن گرامیداشت روز نوجوان و روز دانش‌آموز «شناخت کشور و نیازهای آن» را از مهمترین رسالت نخبگان و از جمله نخبگان نوجوان و اولین گام در مسیر ایفای نقش اجتماعی دانست و تصریح کرد: نخبگان باید با عشق به وطن، استعدادها و توانمندی‌های خدادادی خود را برای رفع نیازهای جامعه به کار گیرند.

آیت‌الله رئیسی در ادامه استفاده از ظرفیت‌ نوجوانان در دیپلماسی عمومی را در تبیین دستاوردها و پیشرفت‌های کشورمان برای جوانان منطقه و کشورهای همسو و همچنین رفع شبهات نسبت به جمهوری اسلامی ایران موثر و مهم دانست و از دستگاههای مسئول خواست با تمهید زمینه‌های لازم نوجوانان را در ایفای این نقش مهم یاری کنند.

نخبگان کشور ذخیره مهم جامعه و موتور پیشران توسعه کشور هستند

رئیس جمهور نخبگان کشور را ذخیره مهم جامعه و موتور پیشران توسعه کشور دانست و افزود: در شرایط فعلی که دشمن با تمام توان بدنبال ناامید کردن مردم نسبت به آینده کشور است، تزریق امید به جامعه از مهمترین نقش‌های اجتماعی نخبگان است.

آیت‌الله رئیسی حفظ و تقویت هویت ایرانی–اسلامی را از مولفه‌های موثر در ایجاد امید و خودباوری دانست و افزود: علاوه بر رسانه‌ها که باید با تبیین مولفه‌های هویت ایرانی-اسلامی، وظیفه خود را در تقویت خودباوری، امید و انگیزه جامعه ایفا کنند، اقداماتی نظیر فعال‌تر شدن اردوهای راهیان و راویان پیشرفت نیز در تقویت خودباوری و هویت ایرانی-اسلامی و تقویت امید و انگیزه جوانان و نوجوانان موثر خواهند بود.

شورای‌عالی جوانان و نوجوانان تشکیل شود

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش از دبیر شورای‌عالی جوانان خواست تمهیدی اتخاذ کند که این شورا به شورای‌عالی جوانان و نوجوانان تبدیل و به‌عنوان مرکز فکری و اندیشه‌ای جوانان و نوجوانان کشور بتواند از ظرفیت‌ فکری نوجوانان نیز بهره‌مند شود.

بکارگیری ظرفیت واحدهای صنعتی برای مهارت‌افزایی همه دانش‌آموزان درکنار تجهیز هنرستان‌ها، کمک به تحصیل دانش‌آموزان ورزشکار از طریق استفاده از امکان تحصیل از راه دور برای آن دسته از دانش‌آموزانی که در عرصه ورزش قهرمانی فعالیت کرده و مجبورند در اردوهای ورزشی حضور داشته باشند نیز از جمله تاکیدات رئیس جمهور درجلسه امروز با نوجوانان نخبه بود.

روایت پیشرفت کشور در رفع شبهات موثر است

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به طرح پویش روایت پیشرفت که در ابتدای سال تحصیلی از سوی رئیس جمهور مطرح شده بود، روایت پیشرفت کشور در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی بویژه در دو سال اخیر از زبان دانش‌آموزان را در رفع شبهات موجود مهم و موثر دانست و مسئولان مربوطه را مکلف کرد اقدامات لازم برای رفع موانع احتمالی در این زمینه را انجام داده و در نهایت نیز از بهترین آثار ارائه شده در این پویش در سطوح مختلف شهرستانی، استانی و کشوری تجلیل شود.

آیت‌الله رئیسی در بخش پایانی سخنانش شکر بهره‌مندی از نعمت نخبگی را استفاده از این توانمندی‌ در جهت خدمت به مردم و رشد کشور دانست و دانش آموزان نخبه را به تواضع و فروتنی در پیشگاه الهی و خدمت واقعی به جامعه توصیه کرد.

 

 

 

شعارهای معترضان در کنگره آمریکا با دست‌های قرمز رنگ/ نسل کشی در غزه را متوقف کنید

شعارهای معترضان در کنگره آمریکا با دست‌های قرمز رنگ/ نسل کشی در غزه را متوقف کنید

تهران-ایرنا- ده‌ها نفر از معترضان به سیاست‌های آمریکا در حمایت از جنایات اسرائیل در نوار غزه در جلسه استماع کنگره علیه مقامات این کشور به ویژه آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه و لوید آستین وزیر دفاع شعار دادند.

به گزارش ایرنا به نقل از دیلی میل، ده‌ها تن از شهروندان آمریکایی روز سه‌شنبه همزمان با حضور آنتونی بلینکن در جلسه کنگره آمریکا به حمایت کشورشان از نسل کشی مردم فلسطین در نوار غزه اعتراض کردند.

معترضان در حالی که دستان خود را با رنگ قرمز به نشانه خون فلسطینی‌ها آغشته کرده بودند، آنتونی بلینکن را قاتل خطاب کردند و بارها سخنرانی او را قطع کردند. لوید آستین وزیر دفاع آمریکا نیز با اعتراض شدید حاضران در جلسه کنگره روبرو شد.

در بیرون از ساختمان کنگره نیز صدها نفر از معترضان ضد جنگ با تجمع شعارهایی علیه اقدامات و سیاست‌های آمریکا در حمایت از صهیونیست‌ها را محکوم کردند.

بلینکن در سخنرانی خود در حالی که هنوز صدای معترضان بلند بود گفت که آمریکا به حفاظت از زندگی غیرنظامیان متعهد است.

سخنان وزیر خارجه آمریکا در جلسه استماع کنگره در حالی است که نمایندگان جمهوری خواه کنگره از ارسال کمک ۱۴ میلیارد دلاری به اسرائیل خبر دادند.

معترضان فریاد می‌زدند: قتل عام وحشیانه در غزه را متوقف کنید و به سمت آتش بس حرکت کنید. آنها همچنین تابلوهایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: همه دیوارها باید از بین بروند تا غزه آزاد شود.

 

 

 

 

حماس: حمله زمینی اشغالگران عملا شروع شده است

سخنگوی حماس اعلام کرد: حمله زمینی رژیم صهیونیستی به غزه عملا شروع شده است اما آنها دستاوردی نداشته اند.

حماس: حمله زمینی اشغالگران عملا شروع شده استبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از الجزیره، سخنگوی حماس به الجزیره اعلام کرد: نیروهای اسرائیلی تانکهای خود را به مناطقی وارد کردند که در آن چیزی نیست.

وی افزود: اشغالگران در چند محور حمله زمینی انجام داد و عملا عملیات زمینی آنها شروع شده است اما نمی خواهند که به دلایل خاص آن را اعلام کنند.

سخنگوی حماس بیان کرد: اشغالگران در برخی محورها و مناطق کشاورزی و نیز برخی مناطق مسکونی تحرکاتی انجام داده اما دستاورد نظامی به دست نیاورده اند.

وی افزود: آنکه در ضربه نخست در طوفان الاقصی دشمن را غافلگیر کرده است غافلگیری های زیادی دارد و قسام کاملا آماده است.

از سوی دیگر گردان‌های قسام اعلام کرد: یک تانک ارتش رژیم صهیونیستی را که وارد شرق محله زیتون در غزه شده بود، با راکت یاسین ۱۰۵ هدف قرار داده و منهدم کرده که در نتیجه این تانک دچار آتش‌سوزی شده است.

 

 

 

 

توافق بر سر حقابه تالاب بین المللی هامون

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست: بر اساس آخرین مذاکرات بین مسوولان ایران و افغانستان قرار شد طرف مقابل حقابه تالاب بین المللی هامون را بدهد و در این زمینه هیچ شبهه‌ای وجود ندارد.

توافق بر سر حقابه تالاب بین المللی هامون درشمال سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، علی سلاجقه در حاشیه بازدید از تالاب بین المللی هامون گفت: بر اساس مذاکرات، مسوولان افغانستان اعلام کردند که به محض اینکه بارندگی در این کشور به اندازه کافی باشد حقابه تالاب بین المللی هامون را رها سازی خواهند کرد.
سلاجقه ادامه داد: نشست‌های مشترک بین ایران و افغانستان برای بازپس گیری حقابه تالاب بین المللی هامون درقالب تقویم زمانی مشخص در حال انجام است.
سلاجقه ادامه داد: شاید برخی‌ها نسبت به این موضوع انتقاد داشته باشند، اما طرف مقابل با رویکرد مناسب پیش می‌رود سعی می‌کنیم با توجه به آبی که در پشت سد‌های کشور همسایه وجود دارد برای مرطوب‌سازی دریاچه هامون اقدام کنیم.
وی تاکید کرد: طرف مقابل نیز به این نتیجه رسیده که حقابه ایران باید حتماً در شرایط مناسبی که آب وجود داشته باشد رهاسازی شود.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بازدید‌ها و اعزام کارشناسان به صورت منظم ادامه دارد بویژه در فصل بارندگی برای تامین حقابه با همکاری استاندار سیستان و بلوچستان این روند تداوم خواهد داشت.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه به منظور کمک به بهبود وضعیت تالاب بین المللی هامون در مرحله نخست باید مرطوب سازی هامون انجام شود گفت: با توجه به مشکلات سیستان و بلوچستان به ویژه گرد و غبار و ریزگرد‌ها رئیس جمهور تاکید دارند مسوولان کشوری در منطقه حضور و از نزدیک با مردم دیدار داشته باشند.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: در خصوص ریزگرد‌ها نیز امیدواریم رایزنی‌ها انجام شود این رایزنی‌ها طبق برنامه‌ریزی به صورت مداوم انجام خواهد شد تا به نتایج مطلوب برسیم.
سلاجقه گفت: مجموعه چاه نیمه‌های سیستان وضعیت آب مناسبی ندارد، ولی دولت تمهیداتی خوبی اندیشیده و جایگزین‌هایی برای شرایط اضطراری وجود دارد و مردم سیستان و بلوچستان از این موضوع هیچ نگرانی نداشته باشند، موضوع انتقال آب به طور پایدار انجام شده و زیرساخت‌ها در حال انجام است.

 

 

 

 

واریز سود سهام عدالت متوفیان به حساب وراث از سال آینده

معاون شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: طبق زمان بندی این شرکت، تا پایان سال سهام عدالت متوفیان به وراث آنان تخصیص می‌یابد و اوایل سال آینده سود انباشت شده سنواتی نیز بین وراث تقسیم خواهد شد.

واریز سود سهام عدالت متوفیان به حساب وراث از سال آیندهمحمود حسنلو در ارتباط تصویری با بخش خبری بورس شبکه خبر در خصوص سامانه میراث گفت: سامانه میراث به منظور تقسیم هوشمند و انتقال دارایی متوفیان سهام عدالت به وراث تهیه شده و هم اکنون ۸ شرکت کارگزاری به صورت برخط به این سامانه دسترسی دارند و سایر کارگزاری‌های بورسی نیز در حال اضافه شدن به سامانه هستند.

وی ادامه داد: طی چند روز آینده نیز همه‌ی کارگزاری‌های بورسی به این سامانه دسترسی کامل خواهند داشت.

معاون شرکت سپرده گذاری مرکزی افزود: پس از اتصال کارگزاری ها، در هفته آینده ۲ بانک بزرگ کشور به سامانه میراث اضافه خواهند شد و سپس دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و دفاتر پیشخوان که بازوی اجرایی هستند، به این سامانه متصل خواهند شد.

حسنلو در خصوص تعداد متوفیان سهام عدالت گفت: از زمان واگذاری سهام عدالت تاکنون، بیش از ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از مشمولین سهام عدالت فوت کردند. پیش بینی ما این است که بیش از ۱۵ میلیون نفر، ورثه این متوفیان باشند.

معاون شرکت سپرده گذاری مرکزی در خصوص مراحل تقسیم سهام عدالت میان وراث هم بیان کرد: برای تقسیم ارث بین وراث کافی است، یکی از ورثه با همراه داشتن اصل گواهی حصر وراثت و یکسری مدارک هویتی خود و سایر وراث می‌بایست به یکی از شعب کارگزاری مراجعه کرده و بعد احراز هویت وراث، اطلاعاتشان در سامانه میراث ثبت و پرونده برای آن‌ها تشکیل خواهد شد.

حسنلو افزود: پرونده در میز کار (کارتابل) تمامی وراث در سامانه درگاه یکپارچه ذی نفعان بازار سرمایه قابل مشاهده خواهد بود و وراث می‌توانند در این سامانه، آخرین وضعیت پرونده خود را مشاهده کنند.

 

 

 

بیش از ۴۰۰ شهید و زخمی در بمباران اردوگاه جبالیا

منابع پزشکی فلسطینی در غزه اعلام کردند که در نتیجه جدیدترین جنایت ارتش رژیم صهیونیستی در غزه بیش از ۴۰۰ فلسطینی به شهادت رسیده یا زخمی شدند.

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه از غزه، وزارت بهداشت حماس روز سه شنبه اعلام کرد از آغاز حملات اسرائیل به نوار غزه تاکنون، هشت هزار و ۵۲۵ فلسطینی به شهادت رسیده اند.

 

تصاویر تعداد زیاد پیکر‌های شهدای کشتار جدید در اردوگاه جبالیا
شبکه تلویزیونی الجزیره، گزارش داد: وزارت بهداشت غزه اعلام کرد آنچه در بمباران اردوگاه جبالیا رخ داد کشتار و قتل عام جدید است.
الجزیره تصاویر زنده‌ای از تعداد زیاد پیکر‌های شهدا در بیمارستان اندونزی در غزه پخش کرد. وزارت امور داخلی در غزه پیش از این اعلام کرده بود، این اردوگاه هدف شش بمب قرار گرفت که هر یک از آنها یک تن وزن داشت.

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*