حرف مهم قالیباف درباره توافق با رییسی

در حالی که تغییرات رخ داده در برنامه هفتم صدای اعتراض دولت را بلند کرده بود اما رییس مجلس اعلام کرده است که در نشست مشترک با رییس‌جمهور توافق بر سر این لایحه حاصل شده است.

به گزارش خبرآنلاین، در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۳ مهر ماه) مجلس شورای اسلامی بررسی گزارش کمیسیون تلفیق در مورد لایحه برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران در دستورکار قرار گرفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: در نشست مشترکی که با رئیس‌جمهور داشتم به این نتیجه رسیدیم که موضوعات در برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی پیش برده شود و در مواردی که ایراد وجود دارد با همکاری یکدیگر مسائل را مرتفع کنیم.

محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق در مورد لایحه برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران ،در پاسخ به اخطار نقدعلی بیان کرد: اولا اخطار شما وارد نیست، اصلا دولت جدولی در لایحه برنامه ارائه نداده بود که در آن رقمی برآورد شده باشد و اکنون گفته شود که به آن کم یا زیاد شده است بلکه صرفا نظرات مختلف در صحن کمیسیون تلفیق مطرح شده است، چه عدد مشخصی وجود دارد که ما بگوییم که به آن افزوده یا کاسته شده است. قطعا برخی از مصوبات کمیسیون تلفیق بار مالی دارد و ما مکلف هستیم که اصل ۷۵ را رعایت کنیم.

رئیس مجلس ادامه داد: در بحث این‌که گفته می‌شود شاکله لایحه تغییر کرده است یک جلسه مشورتی بین دولت و هیات رئیسه کمیسیون تلفیق و رئیس سازمان برنامه و بودجه و آقای دهقان تشکیل شده و آنچه که از برآورد این جلسه به بنده گفته شد این بود که شاکله لایحه به هم نخورده است. بنده با رئیس جمهور قبل از آغاز بررسی کلیات لایحه در صحن مجلس شورای اسلامی جلسه مشورتی داشتم و قرار شد کار را جلو ببریم و در موضوعاتی که ایراد وجود دارد همکاری برای رفع ایراد صورت گیرد. این در حالی است که بهادری جهرمی سخنگوی دولت، در نشست خبری هفتگی خود در روز سه‌شنبه ۲۸ شهریور ماه گفت: “برنامه هفتم باید در چارچوب سیاست‌های کلی این برنامه که از سوی مقام معظم رهبری صادر شده است، تدوین و قانونگذاری شود، این‌که بخواهیم فهرستی از آمال و آرزوها را در برنامه بیاوریم، نه در چارچوب سیاست‌های کلی است و نه قابلیت اجرایی برای مردم دارد. دولت در این چارچوب سعی کرد برنامه را تدوین کند و لایحه به مجلس رفته است.”

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*