گفته می شود

گفته می شود  پارلمان اروپا با هدف تقویت شفافیت و جلوگیری از سوء استفاده، اصلاحاتی را در قوانین داخلی خود اعمال کرد.

این اصلاحات بعد از آن مطرح شد که در اخرین مورد، ماجرای “قطر گیت” باعث جنجال زیادی شد و اعتبار پارلمان اروپا زیرسوال رفت. در این رسوایی، دو نفر از نمایندگان پارلمان اروپا به دریافت رشوه نقدی از قطر و مراکش متهم شدند.

پارلمان اروپا روز چهارشنبه اصلاحیه ای را در مقررات داخلی خود به منظور تقویت پاکدستی و شفافیت حاکم بر کار این نهاد تصویب کرد.
یکی از برجسته ترین موارد این اصلاحیه، الزام اعضای پارلمان اروپا به ثبت هر جلسه ای است که با هر نماینده ای از منافع اشخاص ثالث یا کشورها برگزار می کنند.

 

 

 

گفته می شود سازمان زندان‌ها اعلام کرده “زندانی شهمیری، براساس دستور پزشک به مراکز درمانی خارج از زندان اعزام شد و با استفاده از غفلت مأموران همراه، موفق به فرار شده است. مأموران متخلف نیز به دلیل اهمال در انجام وظیفه تحت پیگرد قانونی و در بازداشت به سر می‌برند.”

در این اطلاعیه همچنین تأکید شده است که رسانه‌های معاند با انتشار اخبار کذب درباره علیرضا شهمیری، قصد تحریف و بر هم زدن افکار عمومی را دارند.

 

 

 

گفته می شود وفق توافق‌نامه امنیتی ایران و عراق، بغداد متعهد شده تا پایان روز ۲۸ شهریورماه، علاوه بر خلع سلاح کامل گروهک‌های تروریستی ضد ایران مستقر در اقلیم، همه آنها را از مناطق نزدیک به مرزهای ایران به عمق خاک این کشور منتقل کند.

 

 

 

گفته می شود وزیر اطلاعات در برنامه «بدون توقف» عنوان کرده مشکل ایران با باکو جدی نیست و بیشتر جنبه‌های سیاسی و رسانه‌ای به آن دامن زدند، البته تلاش‌مان این است که اندک مسائل را نیز کاملا حل و فصل کنیم.

 

 

 

 

گفته می شود مقام‌های اوکراین دستور تخلیه غیرنظامیان از منطقه خرسون در جنوب این کشور را صادر کرده‌اند.  بخشی از منطقه تحت کنترل نیروهای روسیه قرار دارد و به طور منظم هدف حملات توپخانه‌ای قرار می‌گیرد.

الکساندر پروکودین، فرماندار این منطقه گفته «شورای دفاعی منطقه‌ای خرسون تصمیم گرفته به صورت اجباری اقدام به تخلیه خانواده‌های دارای کودک از مناطقی که هدف آتش مستمر دشمن قرار دارند کند.»

 

 

 

 

گفته می شود امریکا و بحرین توافقنامه استراتزیک نظامی – امنیتی با عنوان توافقنامه یکپارچگی و رفاه امنیت جامع (C-SIPA) امضا کردند. این توافقنامه همکاری ها و هماهنگی های دو کشور را در زمینه های نظامی ، امنیتی افزایش می دهد. بحرین میزبان بزرگترین پایگاه دریایی ارتش امریکا در منطقه است. پایگاه ناوگان پنجم دریایی امریکا در بحرین قرار دارد و هزاران نظامی امریکایی در این کشور حضور دارند. بحرین به عنوان متحد اصلی خارج از ناتو برای امریکا شناخته می شود. بحرین، کوچکترین جزیره خلیج فارس هم پیمان نزدیک امریکا و عربستان سعودی به شمار می آید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*