گفته می شود

گفته می شود وزارت راه و شهرسازی از بی توجهی بانک‌ها گلایه دارد و بانک‌ها نیز از عملکرد ضعیف سامانه مربوط در این وزارتخانه انتقاد دارند و سازمان امور مالیاتی نیز چشم انتظار وصول جریمه مالیاتی بانک‌های متخلف در قانون جهش تولید مسکن است!

 

 

 

گفته می شود علی جنتی نوشته ‏خرافه گوئی در منابر توسط برخی از روحانیان کم سواد درحال گسترش است و در انتساب معجزات و کرامات بی اساس به ائمه معصومین گوی سبقت را از برخی مداحان ربوده‌اند.

 

 

 

گفته می شود احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت در نامه ای به نمایندگان مجلس، خواستار رد کامل مصوبه مولدسازی اموال دولت شد و عنوان داشت: «شما امری که رهبری تاییدش را پس گرفته باشد چگونه به رای می گذارید؟»

 

 

 

 

گفته می شود در معاملات روز یکشنبه نوزدهم شهریور ۱۴۰۲، شاخص کل بورس تهران ۵ هزار و ۹۷۳ واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۱۲۳ هزار و ۶۳۴ واحد رسید. شاخص کل هم وزن بورس نیز با ریزش ۲ هزار و ۱۰۶ واحد در رقم ۷۱۴ هزار و ۷۰۸ واحدی ایستاد. شاخص کل فرابورس نیز با افت ۶۰ واحدی به رقم ۲۶ هزار و ۴۱۹ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با کاهش ۱۶۰ واحدی به سطح ۱۲۷ هزار و ۶۶۸ واحد رسید.

 

 

 

گفته می شود تیم ملی فوتبال ایران روز سه شنبه در دیداری دوستانه به مصاف آنگولا خواهد رفت که احتمالا به علت آماده نبودن ورزشگاه آزادی، این دیدار بدون تماشاگران برگزار می‌شود.

 

 

 

گفته می شود مجری صداوسیما به سیما ثابت مجری اخراجی شبکه اینترنشنال روی آنتن تلویزیون پیشنهاد داد: «اگر اونور احساس امنیت ندارید میتونید برگردید به کشورتون…» جزئیات را می‌بینید.

 

 

 

گفته می شود رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی از پیگیری برای رفع مشکلات بیمه‌ای معلمان مدارس غیردولتی و رساندن ساعت کار معلمان این مدارس به ۳۰ ساعت در مجلس شورای اسلامی خبر داد و اظهار کرده در حال پیگیری مصوبه‌ای در مجلس شورای اسلامی هستیم که در صورت تصویب، ساعت کار معلمان مدارس غیردولتی از ۴۴ به ۳۰ ساعت تقلیل می‌یابد.

 

 

 

گفته می شود رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفته برخی خانواده‌ها از مدارس غیردولتی انتظار هتل دارند، به خود بنده بعضا گفته‌اند مدرسه‌ای هست که فرزندم را صبح بگذارم آنجا و ۱۲ شب بیاید خانه و بخوابد و صبح هم برود مدرسه!

 

 

 

گفته می شود این روز‌ها در آستانه دو سالگی وعده ساخت چهار میلیون مسکن در دولت سیزدهم هستیم؛ وعده‌ای که قرار بود هر سال، یک میلیون خانه با استفاده تسهیلات بانکی ساخته شود. اما با وجود الزام قانون در خصوص تخصیص حداقل ۲۰ درصد از تسهیلات بانک‌ها به پروژه نهضت ملی مسکن، تا به امروز رقم ناچیزی از خزانه بانک‌ها راهی پروژه‌های ساخت و ساز در سراسر کشور شده است. به بیان دیگر، با توجه به قانون جهش تولید مسکن، قرار بود تا در سال ۱۴۰۰، شبکه بانکی کشور مبلغ ۳۶۰ هزار میلیارد تومان برای ساخت مسکن تخصیص و ارائه دهد؛ اما در نهایت ۵ درصد از این رقم، تحقق یافت. در سال ۱۴۰۱ نیز با توجه به تبصره قانونی مبنی بر افزایش رقم مذکور، بانک‌ها قرار بود ۴۵۸ هزار میلیارد تومان از تسهیلات خود را به بخش مسکن اختصاص دهند، اما باز هم شاهد  کم کاری بسیاری از بانک‌ها بودیم و در نهایت تنها ۶۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای طرح نهضت ملی مسکن منعقد شد که ۵۲ هزار میلیارد تومان آن مربوط به بانک مسکن و مابقی سهم سایر بانک‌ها یود؛ بنابراین تا پایان سال قبل و همچنین با گذشت حدود شش ماه از سال جاری، روند همکاری بانک‌ها با مهم‌ترین شعار اقتصادی دولت، نمره قبولی نگرفته است.

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*