گفته می شود

گفته می شود اخیرا رئیس‌ دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه شریف اعلام کرده که با اخراج شریفی زارچی مخالف است. این اظهارنظر غیرحرفه‌ای و تأمل برانگیز در حالی است که شریفی زارچی از سوی مراجع ذی‌ربط فاقد صلاحیت علمی برای تدریس در دانشگاه شریف شناخته شده است. به عبارت دیگر، همان مرجعی که صلاحیت علمی رئیس‌ دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه شریف را اعلام کرده است، به عدم صلاحیت علمی شریفی زارچی رأی داده است. اما گویا عده‌ای، به رفتارهای «دیکتاتورمأبانه» و «قبیله‌ای» و «باندی» عادت کرده‌اند.

 

 

 

 

گفته می شود هرچند متاسفانه در سایه کم کاری و کم توجهی مسئولان مربوطه در حوزه واردات خودرو، عملا تا پایان سال گذشته هیچ خودرویی به کشور وارد نشد و در هفته‌های اخیر تعداد اندکی در مقایسه با وعده ۲۰۰ هزار خودرو، وارد شده است، در این میان، تصمیم دولت و مجلس به چراغ سبز ورود خودرو‌های کارکرده نیز گشت، به گونه‌ای که با تصویب قانون در مجلس و ابلاغ آن توسط دولت به وزارت صمت، آیین نامه مربوطه برای واردات خودرو‌های کارکرده، توسط این وزارتخانه تهیه و به هیات وزیران ارسال شد تا هیات وزیران در گام پایانی، آیین نامه واردات خودرو‌های کارکرده را تصویب و ابلاغ کند.

ناگفته نماند، با وجود الزام قانون برای تعیین تکلیف آیین نامه در روز‌های اخیر، هنوز خبری از تایید نهایی هیات وزیران نیست، اما آن گونه که پیشتر رشیدی کوچی نماینده مجلس تاکید کرده بود، در آیین نامه پیشنهادی وزارت صمت، محدودیتی برای ورود خودرو‌های کارکرده به کشور وجود ندارد و هر شخص حقیقی و حقوق اجازه واردات خودروی کارکرده بدون داشتن سقف ارزی و حجم موتوری را دارد

 

 

 

 

گفته می شود مصباحی مقدم با بیان این که سود علی‌الحساب در قانون عملیات بانکی بدون ربا نیامده بود و در قوانین عملیات بانکی بدون ربا در جهان هم سابقه ندارد، گفته وضع چنین سودی به‌خودی‌خود شاید مشکلی نداشت، اما بانک‌ها این سود علی‌الحساب را روشی قرار دادند برای بازگشت به قبل از تصویب و اجرای قوانین عملیات بانکی بدون ربا و نتیجه‌اش این شد که فاتحه اجرای این قانون خوانده شد. رئیس شورای فقهی بانک مرکزی با بیان این که سیستم بانکی باید به سیستم بانکداری بدون ربا بازگردد گفت: متأسفانه حسابداری بانک‌ها، از نوع ربوی است و سودی که بانک‌ها از سرمایه‌گذاری به دست می‌آورند را به‌عنوان درآمد بانک محاسبه می‌کنند.

 

 

 

گفته می شود ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه گفت روسیه باید مطالعه زبان چینی و دیگر زبان‌های آسیایی را با توجه به اهمیت این قاره برای امور جهانی گسترش دهد. او گفته با در نظر گرفتن این موضوع، برای دانش‌آموزان روسی خوب است که زبان‌های چینی و دیگر زبان‌های آسیایی را بیاموزند و در عین حال از «سایر بردار‌های تعامل» با جهان غافل نشوند.

 

 

گفته می شود اگر وضعیت سفره شهروندان با همین نواخت به پیش رود، نرم نرمک وارد شرایطی می شویم که وضع تغذیه مردم به موقعیت « متابولیسم بنیادی» یا همان بخور ونمیر ( به معنای واقعی کلمه) نزدیک می شود.

 

 

 

گفته می شود صداوسیما برای اولین بار یک مسابقه لیگ فوتبال سعودی را پخش زنده کرد و قرار است این روند ادامه یابد. جمعه شب گذشته مسابقه الهلال و الاتحاد پخش شد که با نتیجه ۳ – ۴ به سود الهلالی ها به پایان رسید. کریم بنزما مشهورترین ستاره این بازی بود

 

 

 

گفته می شود نرخ برابری روبل روسیه در ماه‌های اخیر کاهش زیادی داشته و بانک مرکزی این کشور در تلاش برای جلوگیری از سقوط وارد عمل شده است. تا به حال، دولت کنار ایستاده بود، زیرا روبل کاهشی به بودجه کمک می‌کرد؛ اما یک ارز ضعیف‌تر خطر افزایش قیمت‌ها را برای مردم عادی روسیه به همراه دارد.

 

 

گفته می شود بنیاد نوبل مستقر در سوئد برخلاف سال گذشته، از ایران، روسیه و بلاروس برای شرکت در مراسم نوبل امسال دعوت به عمل آورده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*