پیام وحشتناک قتل سریالی که به تهرانی ها ارسال شد من شما و خانواده تان را خواهم کشت !


قاتل سریالی مجازی که با تهدید کاربران قصد اخاذی داشت از سوی پلیس فتا دستگیر شد.

چندی پیش فردی به پلیس فتا ی تهران بزرگ مراجعه و با طرح شکایتی اعلام کرد یک قاتل سریالی در یکی از شبکه‌های اجتماعی او را تهدید کرده که اگر ظرف ۴۸ ساعت مبلغ درخواستی‌اش را پرداخت نکند او را به قتل خواهد رساند.
سرهنگ داوود معظمی‌گودرزی، رئیس پلیس فتای تهران بزرگ در این‌باره گفت: در جریان رسیدگی به این پرونده شمار شاکی‌ها و افرادی که به همین شیوه با آنها تماس گرفته شده و قصد اخاذی داشتند افزایش پیدا کرد. بنابراین تیم ویژه از کارشناسان پلیس فتا تحقیقات سایبری خود را ادامه دادند و دریافتند مدتی است فردی در فضای مجازی با ایجاد یک صفحه اینستاگرامی و استفاده از تصاویر قتل‌های سریالی، شهروندان را تهدید و از آنان اخاذی کرده است. با اقدامات تخصصی افسران سایبری پلیس فتا، ردپای مجرم در فضای مجازی مورد شناسایی قرار گرفت.
معظمی‌گودرزی ادامه داد: پس از تحقیقات تکمیلی مأموران مشخص شد این فرد با به‌ دست آوردن اطلاعات هویتی برخی از کاربران و با روش‌های مهندسی اجتماعی به آنها پیام داده و با دادن اطلاعاتی که از خودشان به دست آورده، اقدام به تهدید و اخاذی از آنان کرده است.
وی با اشاره به شناسایی مخفیگاه متهم در یکی از مناطق جنوبی شهر تهران گفت: با شناسایی محل حضور متهم، هماهنگی برای دستگیری او با مقام قضایی انجام شد و مأموران پس از اخذ مجوزهای لازم، متهم را در مخفیگاهش دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند اما مشخص شد این فرد که خود را قاتل سریالی معرفی کرده بود، نه تنها سابقه قتل بلکه حتی یک مورد سابقه درگیری نیز نداشته بلکه با استفاده از تصاویر آرشیوی موتورهای جست‌و‌جو دست به تهدید و اخاذی از شهروندان زده و قصد داشته از این طریق پول خوبی به دست بیاورد. متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

تحقیقات مأموران نیز برای شناسایی دیگر شکات احتمالی این فرد همچنان ادامه دارد.
معظمی‌گودرزی به مردم و کاربران شبکه‌های اجتماعی هشدار داد و گفت: در فضای مجازی به افرادی که با شگردهای مختلف قصد برقراری ارتباطات اجتماعی با شما را دارند اعتماد نکرده و اطلاعات و تصاویر شخصی خود را برای آنها ارسال نکنید چرا که شیادان سایبری با همین اطلاعات اقدام به تهدید و اخاذی از شما می‌کنند.

مجازات تهدید در فضای مجازی چیست؟
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با تأکید بر اینکه هر گونه اقدام به تهدید در فضای مجازی جرم است، گفت: تهدید در فضای مجازی در ماده ۶۶۹ قانون مجازات اسلامی جرم‌انگاری شده است. طبق این ماده از قانون، هر گاه فردی دیگری را به هر نحو تهدید به قتل، ضررهای نفسی، شرفی، مالی یا به افشای سری نسبت به خود یا بستگان او کند، اعم از اینکه به این واسطه تقاضای وجه، مال، تقاضای انجام امر یا ترک فعلی را کرده یا نکرده باشد، به مجازات شلاق تا ۷۴ ضربه یا زندان از دو ماه تا دو سال محکوم خواهد شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*