مدیرکل اموال تملیکی استان تهران : خرید اموال ضبطی قانونی، شرعی و حلال است

مدیرکل اموال تملیکی استان تهران اظهار داشت: وقتی ملک را به مزایده می‌گذاریم مردم خریداری نمی‌کنند و می‌گویند اموال مردم است و آه‌گیر می‌شود اما این اموال قانونی و شرعی دیگر جزو اموال مردم نیست و از متخلفان ضبط شده و خرید آن شرعی است.

حسین ایزدی در نشست خبری امروز با بیان اینکه یکی از راهبردهای اصلی حذف و کاهش رسوب کالا در انبارهای گمرکات و انبارهای اموال تملیکی است، اظهار داشت: به دنبال کاهش ٢٠ درصد وضعیت موجود کالاهای رسوبی در استان تهران هستیم  و در سال جاری ۶ هزار میلیارد تومان کالا تعیین تکلیف می‌شود.

وی ادامه ادامه داد: یکی از معضلات اساسی استان تهران کمبود انبار است با اینکه مقصد همه کالاهای قاچاق‌، استان تهران است اما در بحث انبار با کمبود مواجه هستیم و در حال حاضر ٧٠ هزار متر انبار در اختیار داریم اما هیچ کدام ملکی نیستند و باید  حداقل ١٠ هزار متر انبار ملکی داشته باشیم.

مدیرکل اموال تملیکی استان تهران با اشاره به فروش کالای منقول در ۶ ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: در ۶ ماه سال گذشته فروش بخش منقول ۵۵١ ردیف به ارزش ۵٠ میلیارد و ٧١۶ میلیون تومان بوده که ۶ ماه اول امسال به ٧٠۶ ردیف به ارزش ۴١٩ میلیارد و ٧۶۴ میلیون تومان رسید که از نظر ارزش ریالی  ٧٢٧ درصد رشد داشتیم.

ایزدی ادامه داد: در بخش اموال غیرمنقول فروش در ۶ ماه سال گذشته بیش از ٢٠ میلیارد تومان بود که این عدد در ۶ ماه اول امسال به بیش از ٣٣ میلیارد تومان رسید.

وی درباره عدم تمایل خرید مردم در اموال غیرمنقول ضبط شده تاکید کرد: در بحث اموال غیرمنقول یکسری از اموال به دلیل جرم‌هایی مانند پولشویی مصادره می‌شوند و به موجب قانون این اموال به اموال تملیکی برای فروش از طریق مزایده واگذار می‌شود و در قانون جمهوری تایید شده و شرعی درست و حلال است. اما وقتی ملک را به مزایده می‌گذاریم مردم خریداری نمی‌کنند و می‌گویند اموال مردم است و آه‌گیر می‌شود اما این اموال قانونی و شرعی دیگر جزو اموال مردم نیست و از متخلفان ضبط شده و خرید آن شرعی است.

ایزدی در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه آیا مردم بر رای صادر شده برای ضبط این اموال شک و تردید دارند و از این رو در مزایده اموال ضبط شده شرکت نمی‌کنند، گفت: شکی در رای نیست و اگر هم ابهاماتی وجود داشته باشد پرونده به تجدید نظر می رود و همه مراجع شرعی بودن خرید این اموال را تایید کرده‌اند اما از  هزار و ۶٠٠ میلیارد تومان ملک تنها  ١٠ میلیارد تومان آن به فروش رفت.

ایزدی درباره کالاهای اعاده و استرداد شده در مدت زمان مذکور اظهار داشت : شش ماه اول امسال ٢ هزار و ١٩ میلیارد تومان کالا اعاده شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۴٩۴ درصد رشد از نظر ارزشی رشد داشت همچنین  ۶ ماه سال گذشته کالا به ارزش ٢۵۵ میلیارد تومان استرداد شده که این عدد امسال به ۴٠۵ میلیارد و ٨۶ میلیون تومان رسیده و از نظر ارزش رشد ۵٨ درصدی داشتیم. رشد استرداد عوامل متعددی دارد که یکی از آنها می‌تواند موضوع تورم باشد اما به مردم‌داری اعتقاد داریم و اگر گزارش‌ها دقیق‌تر باشد موضوع استرداد کالا پیش نمی‌آید و با کاهش پیدا می‌کند.

مدیرکل اموال تملیکی استان تهران ادامه داد: همچین شش ماه اول سال گذشته میزان انهدام کالا ٢۶ میلیارد و ٣٠٠ میلیون تومان بود که این عدد امسال ۵۶ میلیارد تومان بوده و از نظر ارزش رشد ١١۴ درصدی را داشت. همچنین کالای مجهول مالک در مدت مذکور در سال گذشته ١٢ میلیارد تومان که این عدد امسال به ١۵ میلیارد تومان رسید و این کالاها به ستاد اجرایی فرمان امام تحویل داده شد.

وی در پاسخ به سوال ایلنا درباره خودروهای متروکه در اموال تملیکی تهران گفت: در مجموع ٣۶۵ دستگاه  سبک و سنگین در اموال تملیکی استان تهران دپو شده است که از این تعداد ٨۵ دستگاه خودرو قاچاق، ١٠۵ دستگاه ضبطی و قضایی و ١۶۶ دستگاه خودرو متروکه هستند.

مدیرکل اموال تملیکی استان تهران با اشاره به راه‌اندازی حراج خرده فروشی برخط گفت: از اردیبهشت ماه تا کنون ١٣ حراج خرده فروشی آنلاین برگزار شده که در این روش ٢ میلیارد و ٧۵٠ میلیون کالا به فروش رفته و  بیشتر اقلام به فروش رفته لوازم خانگی بوده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*