اخبار سیاسی

حذف دلار از ارتباط اقتصادی مسکو و پکن

وزارت امور خارجه روسیه از حذف دلار در روابط اقتصادی این کشور با چین خبر داد.

حذف دلار از ارتباط اقتصادی مسکو و پکنبه گزارش پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، گئورگی زینوویف مدیر امور آسیایی در وزارت امور خارجه روسیه گفت، سیاست حذف دلار در روابط اقتصادی میان روسیه و چین محقق شده است.

وی افزود: سهم ارز‌های ملی در تسویه حساب‌های اقتصادی روسیه و چین رشد سریعی را شاهد است، با آغاز سال ۲۰۲۲ این سهم حدود ۲۵ درصد بود، اما در حال حاضر از ۸۰ درصد عبور کرده است ضمن این که مدتی است معاملات با روبل و یوآن در بورس مسکو، از سطح معاملات با دلار بالاتر رفته است.

این سیاستمدار روسی افزود: طرف‌های اقتصادی در روسیه و چین تا حد قابل توجهی از ارز‌های مسموم غربی فاصله گرفته و اولویت را به روبل و یوآن داده اند، چون معاملات با ارز‌های داخلی قابل اعتمادتر و مطمئن‌تر استد. البته طبیعی است تنش‌های سیاسی و اقتصادی در عرصه بین المللی بر روند فعالیت مراکز مالی اثر بخش باشد، اما به فضل تلاش ادارات و نهاد‌های مربوطه در کشور‌های ما، اقدامات ضروری مورد نیاز برای چنین شرایطی، تسهیل شده است.

۲۷۰۰ میلیارد تومان املاک تملیکی به مزایده گذاشته می شود

سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در نظر دارد تعدادی از املاک تحت اختیار خود را به ارزش بیش از ۲۷۰۰ میلیارد تومان از طریق مزایده سراسری به فروش برساند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، این سازمان در نظر دارد تعدادی از املاک تحت اختیار خود را از طریق مزایده سراسری شماره ۱۱۴۲ با جزئیات مندرج در اسناد مزایده و با بهره گیری از سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) و به صورت الکترونیکی به فروش برساند.

۲۷۰۰ میلیارد تومان املاک تملیکی به مزایده گذاشته شد

املاک مورد نظر شامل تجاری، صنعتی، باغ اراضی، اداری است و در استان‌های تهران، آذربایجان شرقی، مازندران، کردستان، اردبیل، لرستان و … قرار دارد.

گفتنی است، ارزش پایه املاک در این مزایده بیش از ۲۷۰۰ میلیارد تومان است.

این مزایده از ساعت ۸ روز یک شنبه ۱۲ شهریور آغاز شده و آخرین مهلت ارسال پیشنهاد قیمت، ساعت ۲۴ روز سه شنبه ۲۱ شهریورماه است.
رمزگشایی این مزایده ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

وزیر اقتصاد خبر داد:

سود خالص بانک‌های دولتی به ۷۰ هزار میلیارد تومان رسید

سود خالص بانک‌های دولتی به ۷۰ هزار میلیارد تومان رسید

تهران- ایرنا- وزیر اقتصاد گفت: در سال ۱۴۰۱ به جز بانک سپه تمام بانک‌های دولتی از حالت زیان‌دهی خارج شدند و سود خالص بانک‌های دولتی به ۷۰ هزار میلیارد تومان رسید.

به گزارش ایرنا، «سید احسان خاندوزی» در برنامه تلویزیونی درباره تاثیر سوددهی بانک‌ها بر معیشت مردم توضیح داد: یکی از مشکلات دیرینه نظام تامین مالی کشور این بود که در بخش بانکی و حتی بانک‌های دولتی که انتظار می‌رفت با انضباط بیشتر و قانونگرایی عمل کنند، مسائل متعددی وجود داشت.

وی افزود: یکی از تصمیم‌های مهم رییس جمهوری این بود که در حوزه مالی و بانک‌های دولتی نیازمند اقدام تحولی هستیم.

وزیر اقتصاد با اشاره به پایان موعد برگزاری مجامع سالیانه بانک‌های دولتی گفت: ۱۳ بانک از ۳۰ بانک کشور تحت مدیریت دولت هستند و غیر از بانک سپه که تحت تاثیر اثرات ناشی از ادغام بود، تمام بانک‌های دولتی از زیان‌دهی خارج شدند.

وی ادامه داد: در سال ۹۵ از میان ۱۳ بانک دولتی، ۶ بانک در کل ۱۲ هزار میلیارد تومان زیان تولید کرده بودند، در سال ۹۶ نیز ۹ بانک ۲۸ هزار میلیارد تومان، در سال ۹۷ هم ۱۱ بانک رقم ۹ هزار میلیارد تومان و در سال ۹۸ نیز ۶ بانک حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان زیان تولید کرده بودند.

وزیر اقتصاد گفت به ترتیب در سال ۹۹ هم ۵ بانک با ۱۴ هزار میلیارد تومان سود نسبتا موفق بودند اما مجددا در سال ۱۴۰۰ سوددهی بانک‌ها کاهش یافت و ۴ بانک زیان ده داشتیم که شامل بانک‌های کشاورزی، توسعه تعاون، ملی و سپه بود. اما در سال ۱۴۰۱ جز بانک سپه تمام بانک‌ها از حالت زیان دهی خارج شدند و ۷۰ هزار میلیارد تومان سود خالص شبکه بانکی کشور ثبت شد.

خاندوزی درباره اقدامات دولت برای خروج از زیان بانک‌های دولتی گفت: مساله مهم این است که تلاش دولت بر مساله انضباط و قانونمندی، پرهیز از پرداخت‌های غیرقابل بازگشت، پرداخت بر اساس استانداردهای کشور و تذکر به مدیران بانکی بر رعایت قوانین است.

وی افزود: مجموعه این انضباط‌ها کمک کرد جز یک بانک، تمامی بانک‌های دولتی از زیان دهی خارج شوند. در سال ۱۴۰۲ تاکید داریم که بانک سپه هم به سمت خروج از زیان دهی تغییر مسیر دهد.

وزیر اقتصاد گفت: امسال تاکید داریم که تسهیلات خرد به مردم و خانوارهای نیازمند اعطا شود و سهم تولیدکنندگان از تسهیلات بانکی به ویژه در حوزه تولیدات صنعتی و مسکن افزایش یابد.

خاندوزی درباره انتشار اوراق ۵۰ هزار میلیارد تومان برای افزایش سرمایه بانک‌های دولتی گفت: با توجه به اینکه بانک‌های ملی و سپه نسبت کفایت سرمایه مثبتی داشتند اما دچار مشکل جدی بودند، مجلس موافقت کرد ۵۰ هزار میلیارد تومان انتشار اوراق نسبت به افزایش سرمایه و بالا بردن توان اعتباردهی بانک‌های دولت داشته باشیم.

وی افزود: برای هر یک از دو بانک ملی و سپه مصوبه انتشار ۲۵ هزار میلیارد تومان اوراق (مجموعا ۵۰ هزار میلیارد تومان اوراق برای هر دو بانک) را اخذ کردیم و اقدامات لازم در حال انجام است.

راه اندازی سرویس انتقال پول با ایران از سوی بزرگترین بانک روسیه

راه اندازی سرویس انتقال پول با ایران از سوی بزرگترین بانک روسیه 

طبق شرایط سرویس جدید سبربانک روسیه، انتقال پول به صورت حواله روبلی با پورسانت استاندارد تراکنش های بین المللی یک درصد به بانک پاسارگاد ایران ارسال می شود.

بانک دولتی “سبر بانک ”  Sberbank روسیه که بزرگترین بانک روسیه محسوب می شود از تاریخ ۷ سپتامبر سرویس جدیدی را راه اندازی کرده که به مشتریان خود امکان انتقال پول به ایران را می دهد.

به گزارش عصرایران به نقل از اسپوتنیک، این بانک روسی در بیانیه ای با اعلام این خبر افزود:” سرویس انتقال پول به ایران یک خدمت جدید است و تقاضا برای آن هنوز ارزیابی نشده است. این سرویس در درجه اول برای گردشگران طراحی شده است.”

در این بیانیه همچنین تاکید شده است که این خدمات می تواند هم به نفع “اشخاص حقیقی و هم اشخاص حقوقی” انجام شود.

طبق شرایط سرویس جدید، حواله روبلی با پورسانت استاندارد تراکنش های بین المللی یک درصد به بانک پاسارگاد ایران ارسال می شود.

 

 

 

انهدام یک تیم ۶ نفره تروریستی در سیستان و بلوچستان

یک تیم تروریستی، عامل ربایش و قتل فجیع اعضای یک خانواده بلوچ توسط سربازان گمنام امام زمان ( عج) در اداره کل اطلاعات استان سیستان و بلوچستان، شناسایی و اعضای آن بازداشت شدند.

انهدام یک تیم 6 نفره تروریستی در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، یک تیم تروریستی، عامل ربایش و قتل فجیع خانواده بلوچ توسط سربازان گمنام امام زمان ( عج) در اداره کل اطلاعات استان سیستان و بلوچستان، شناسایی و بازداشت شدند.

این تیم تروریستی ۶ نفره، چندی پیش اقدام به ربایش مسلحانه آقای سمیر بلوچ و همسر باردارش بنام هانی گل بلوچ از شهرستان ایرانشهر و انتقال آنها به حوالی شهرستان سراوان نموده و اقدام به شکنجه، قتل و نهایتاً سوزاندن اجساد و رها نمودن آنها در منطقه می نمایند.

پس از وقوع این حادثه فجیع و مطالبه مردم شریف استان، این اداره کل، اقدام به تحقیقات گسترده و همه جانبه درون و برون مرزی نموده که با عنایات الهی و نیز همکاری متعهدانه هموطنان غیرتمند بلوچ، تمامی اعضای تیم تروریستی شناسایی و بازداشت شدند.

همچون چندین پرونده قتل یا کشته سازی ماههای اخیر در مناطق مختلف کشور، در این جنایت وحشیانه نیز بلافاصله ایادی دشمن، سناریوی انتساب قتلها به حافظان امنیت کشور را با هدف القای جو نا امنی و بدبینی نسبت به دستگاههای امنیتی و انتظامی و تزریق فضای رعب و وحشت و باز تولید آشوب و اغتشاش دنبال کردند؛ که ارتباط این تحریکات با سناریوی تروریستها در فرایند تحقیقات از نظر دور نخواهد ماند.

 

 

رئیسی: تغییر ژئوپلتیک و مرزهای منطقه خط قرمز ماست

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور از گفت‌وگوی تلفنی رئیسی و نیکول پاشینیان خبر داد.

محمد جمشیدی معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور طی توئیتی از تماس تلفنی روسای جمهوری ایران و نخست وزیر ارمنستان خبر داد و نوشت:

«پاسخ دکتر رئیسی به گزارش تلفنی پاشینیان از اوضاع میدانی قفقاز: ۱- هرگونه تغییر ژئوپلتیک و مرز‌های منطقه خط قرمز ماست ۲- غیر از فرمت ۳+۳، همکاری با هر بیگانه، اجرای رزمایش با آن‌ها و سفر‌های مشکوک فقط اوضاع را پیچیده میکند ۳. ایران آماده هرگونه کمک به دو طرف برای حل و فصل موضوع است.»

 

دستگیری ۱۹ سرشاخه شرکت هرمی

دستگیری ۱۹ سرشاخه شرکت هرمی در شهریار

شهریار- فرمانده انتظامی شهریار گفت: با تلاش مأموران کلانتری ۱۹ شهرک جعفریه، یک شرکت هرمی در این شهرک شناسایی و ۱۹ نفر در این رابطه دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ پیمان فتاحی ظهر شنبه در جمع اصحاب رسانه، گفت: در پی دریافت گزارش‌های مردمی، مبنی بر فعالیت افرادی در قالب یک شرکت هرمی در شهرک جعفری شهریار رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: مأموران انتظامی با تلاش شبانه روزی و انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی محل فعالیت شرکت هرمی شدند و پس از بررسی موضوع و اطمینان از صحت خبر با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در یک عملیات غافلگیرانه، ۱۹ نفر از اعضای باند کلاهبرداری شرکت هرمی را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهریار گفت: کارآگاهان در بازرسی از منزل آن‌ها مقادیری جزوات آموزشی مربوط به شرکت‌های هرمی و یک لپ تاپ را کشف و متهمان دستگیر شده به صراحت به فعالیت و عضویت در شرکت هرمی اعتراف کردند.

حمله به‌ سفارت ایران در پاریس

حمله به‌ سفارت ایران در پاریس

برخی رسانه‎ ها از حمله به‌سفارت ایران در پاریس خبر می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ترند نیوز، سفارت جمهوری اسلامی ایران در شهر پاریس پایتخت کشور فرانسه امروز هدف حمله قرار گرفت.

بر اساس اعلام این رسانه، درب پشتی ساختمان سفارت در آتش سوخته است.

تحقیقات در مورد این حادثه آغاز شده است.

این در حالی است که بر اساس کنوانسیون وین، پلیس و نیروهای امنیتی فرانسه موظف به حفظ امنیت اماکن دیپلماتیک متعلق به جمهوری اسلامی ایران هستند؛ اما موفق به دفع این حمله نشده ان

 

 

 

 

روز شماری برای عملیاتی شدن انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث

انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث موضوعی است که رئیس سازمان بورس به تازگی از تعیین تکلیف سامانه انتقال سهام عدالت به وراث تا اواخر شهریور خبر داده است انتقالی که بسیاری چشم انتظار آن هستند.

 

‌سامانه انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث موضوعی که هر سال به شکل مکرر وعده عملیاتی شدن آن داده می‌شود، اما هر بار به دلایلی بدون نتیجه به زمان دیگری موکول می‌شود.

موضوعی که مخاطبان باشگاه خبرنگاران جوان هم چشم انتظار تعیین تکلیف آن هستند.

 

 

 

 

 

انگلیس «جاسوس فراری» را بازداشت کرد

پلیس لندن ظهر شنبه (به وقت محلی) اعلام کرد «دنیل عابد خلیفه» نظامی فراری انگلیس را در منطقه «چیزیک» واقع در غرب لندن دستگیر کرد.

متروپلیتین پلیس با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی اکس (توئیتر سابق) اعلام کرد: ماموران او را پیش از ساعت ۱۱ صبح امروز (شنبه) در منطقه چیزیک دستگیر کردند و او در حال حاضر در بازداشت است.

پیشتر منابع خبری از رویت نامبرده در غرب لندن و حضور نیرو‌های مسلح پلیس خبر دادند؛ اما خبر دستگیری و انتقال وی به بازداشتگاه ساعت ۱۱ و ۳۸ دقیقه (به وقت لندن) توسط پلیس لندن منتشر شد.

عابد خلیفه چهارشنبه گذشته از زندان وندزورث گریخت و پلیس برای شکار وی فراخوان عمومی صادر کرد. بر اساس گزارش رسانه‌های انگلیس، این نظامی سابق ۲۱ ساله و متخصص کامپیوتر در ارتش بریتانیا که به اتهاماتی، چون انتقال یک بمب قلابی و دادن اطلاعات طبقه بندی شده به کشور متخاصم و دیگر اتهامات، در انتظار محاکمه بود، با پوشیدن لباس آشپز و پنهان شدن در یک ون انتقال غذا از زندان، فرار کرده بود.

 

 

 

 

 

نیویورک تایمز از ارتباط مالی بن سلمان با داماد ترامپ پرده برداشت

نشریه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت ولیعهد عربستان دو میلیارد دلار در شرکت داماد رئیس جمهور سابق آمریکا سرمایه گذاری کرده است.

 

نشریه آمریکایی نیویورک‌تایمز فاش کرد، صندوق سرمایه‌گذاری وابسته به ولیعهد عربستان چند ماه پس از آنکه جرد کوشنر، داماد دونالد ترامپ کاخ سفید را در سال ۲۰۲۱ ترک کرد، یک سرمایه‌گذاری دو میلیارد دلاری را با وجود اعتراضات و نگرانی‌هایی که مشاوران همین صندوق مطرح کردند، در شرکت کوشنر انجام داده است.

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز نوشت: کمیته مشورتی ناظر بر سرمایه‌گذاری‌های صندوق سرمایه‌گذاری حاکمیتی عربستان مشهور به “صندوق سرمایه گذاری عمومی” اعتبار شرکت سرمایه‌گذاری خصوصی متعلق به جرد کوشنر، مشاور دولت سابق آمریکا و داماد دونالد ترامپ مشهور به شرکت “افینیتی پارتنرز” را با استناد به ایراداتی شامل بی تجربگی شرکت، احتمال تحمیل بیشترین میزان ریسک سرمایه گذاری به عربستان، نارضایتی از صلاحیت سنجی از عملیات‌های شرکت، هزینه بالای مدیریت دارایی و ریسک در حوزه روابط عمومی به دلیل سمت سابق کوشنر به عنوان مشاور ارشد دونالد ترامپ زیر سوال برد.

به نوشته این نشریه آمریکایی، اما هیات مدیره صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان، صندوقی به ارزش ۶۲۰ میلیارد دلار که تحت رهبری محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور است، حکم این کمیته مشورتی را لغو کرد.

نیویورک تایمز نوشت: این معامله به نگرانی‌های اخلاقی دامن می‌زند چون می‌توان آن را حق حساب بن سلمان به کوشنر به خاطر اقداماتش در کاخ سفید و یا تلاش برای امتیازگیری با در نظر داشتن نامزدی مجدد دونالد ترامپ برای ریاست جمهوری در انتخابات سال ۲۰۲۴ دانست.

همچنین بررسی‌ها نشان داده‌اند این صندوق حاکمیتی عربستان معاملات مشابهی نیز با استیون منوچین، وزیر خزانه داری سابق آمریکا در حوزه سرمایه گذاری داشته و منوچین دارای سوابق موفق در حوزه سرمایه گذاری قبل از ورودش به دولت بوده، اما در اتفاقی جالب، ارزش معاملات این صندوق با کوشنر دو برابر بیشتر از ارزش معاملات آن با منوچین بوده است.

اسناد این معامله همچنین نشان دادند که سرمایه گذاری شرکت کوشنر تا حد زیادی به پول عربستانی‌ها متکی است.

کوشنر ابتدا به دنبال دریافت هفت میلیارد دلار در درجه اول از سوی عربستان سعودی بود، اما توانست سرمایه گذاران بزرگ دیگری را نیز برای خود پیدا کند. شرکت او در جدیدترین اسنادش تحت مدیریت گرفتن یک سرمایه ۲.۵ میلیارد دلاری را که عمدتا متعلق به سرمایه گذاران خارجی است، گزارش کرده است.

 

 

 

 

 

برکناری معاون صندوق ذخیره فرهنگیان با اضافه کار ۴۱۲ میلیون تومان

به دنبال دستور وزیر آموزش و پرورش، معاون صندوق ذخیره فرهنگیان که اخیراً فیش حقوقی او با ۴۱۲ میلیون تومان اضافه کار منتشر شده بود، برکنار شد.

 

با دستور کتبی رضا مراد صحرایی؛ وزیر آموزش و پرورش و رئیس هیئت امناء صندوق ذخیره فرهنگیان، حمید باقرنژاد؛ معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع صندوق ذخیره فرهنگیان به دلیل اضافه کاری غیرمتعارف از سمت خود برکنار شد.

حمید باقرنژاد از آذرماه ۱۴۰۰ عضو هیئت مدیره و معاون مالی و سرمایه انسانی و از بهمن ماه ۱۴۰۱ معاون برنامه‌ریزی و توسعه موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان بود.

قابل ذکر است، اخیراً فیش حقوقی باقرنژاد با ۴۱۲ میلیون اضافه کار به ازای ۱۱ ماه منتشر شد.

همچنین وزیر آموزش و پرورش، دستور برخورد قانونی با مسببین پرداخت این وجوه و پیگیری بازگشت وجوه دریافتی را صادر کرده است.

 

 

 

مسکو: ۴۱۷۵ نظامی اوکراینی کشته شدند/ ۶۰ ضدحمله کی‌یف دفع شد

مسکو: ۴۱۷۵ نظامی اوکراینی کشته شدند/ ۶۰ ضدحمله کی‌یف دفع شد

وزارت دفاع روسیه امروز درباره روند عملیات ویژه نظامی مسکو در اوکراین در یک هفته گذشته اعلام کرد: ۴۱۷۵ نظامی اوکراینی کشته و ۶۰ ضدحمله کی‌یف دفع شد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز شنبه در بیانیه‌ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در یک هفته گذشته اعلام کرد: از دوم تا نهم سپتامبر، نیروهای مسلح روسیه ۶ حمله به تأسیسات زیرساختی نظامی اوکراین و پایگاه‌های آموزشی خرابکاران انجام دادند.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می‌افزاید: در محور زاپروژیا دشمن به تلاش ناموفق برای شکستن پدافند نیروهای روسیه در این منطقه ادامه می‌دهد. در محور دونتسک جنوبی ۴ حمله نیروهای مسلح اوکراین دفع شد و مجموع تلفات دشمن در این مدت بالغ بر یک هزار و ۲۳۰ نیروی نظامی بود.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: در محور دونتسک، ۵۶ حمله نیروهای مسلح اوکراین دفع شد و بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ نیروی نظامی آنها کشته شدند. در اوکراین انبارهای مهمات و سلاح‌های غربی، سوخت و پایگاه‌های تروریست‌ها توسط نیروهای روسیه مورد حمله قرار گرفت.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: در جریان نبردهای شدید در محور زاپروژیا بیش از ۸۴۵ سرباز اوکراینی کشته و یک تانک چلنجر انگلیسی و ۲۵ خودرو منهدم شدند.

ضدحملات ارتش اوکراین که از ماه‌ها پیش مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشده‌اند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین تا پیش از این مدام تأکید می‌کرد ارتش اوکراین عزم خود را جزم کرده که در ضدحملات بهاره، نه‌تنها مناطق شرقی ازدست‌رفته را از روسیه پس بگیرد، بلکه آخرین سرباز روس‌ها را نیز از شبه‌جزیره کریمه که در سال ۲۰۱۴ پس از برگزاری همه‌پرسی به خاک روسیه الحاق شد، اخراج کند؛ اما خبرهای میدان جنگ تاکنون چشم‌انداز روشنی را پیش چشم زلنسکی و غربی‌ها قرار نداده است.

 

 

 

 

سازمان ملل ناچار شد تا روسیه را به «سوئیفت» بازگرداند

سازمان ملل با روسیه برای بازگشایی سیستم «سوئیفت» در مقابل صادرات غلات به توافق رسید.

ه گزارش رویترز، سازمان ملل متحد در نامه‌ای به روسیه اعلام کرده است که شعبه بانک کشاورزی روسیه در لوکزامبورگ می‌تواند از سوئیفت درخواست دسترسی این بانک به سیستم پرداخت‌های بین‌المللی موسوم به سوئیفت را داشته باشد.

اتصال مجدد بانک کشاورزی روسیه به سوئیفت که پیش‌تر به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین توسط «اتحادیه اروپا» در ژوئن ۲۰۲۲ قطع شده بود، از جمله پیشنهادات سازمان ملل به روسیه است و انتظار می‌رود با پذیرش این شرط از سوی دو طرف، موضوع کریدور غلات دریای سیاه نیز تا حدودی حل شود.

دو روز پیش «الکساندر گروشکو»، معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرده بود که روسیه و ترکیه به توافقی اولیه در خصوص صادرات یک میلیون تن غلات دست یافته‌اند و مطالعه جزئیات فنی این توافق نیز به زودی آغاز خواهد شد.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*