گفته می شود

گفته می شود یک روزنامه نگار انگلیسی در کتابی فاش کرده آمریکا و روسیه در سال ۲۰۱۷ در اوج جنگ داخلی سوریه تا آستانه تقابل نظامی مستقیم پیش رفتند.

 

 

گفته می شود رسول کربکندی مربی اسبق تیمهای لیگ برتری از دلیل انتخاب نشدن سرمربی ذوب آهن پرده برداشت. این چهره سرشناس فوتبال اصفهان گفت: از تهران و از سوی شرکت شستا لابی‌های زیادی می شود و زمان در حال از دست رفتن است! نام شرکت شستا یا همان شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی در فوتبال آخرین بار در جریان پرداخت دو میلیون یورویی به مارک ویلموتس بلژیکی در قرارداد فدراسیون فوتبال برای تیم ملی به گوش رسید و پس از آن شستا با شکایت،  ساختمان فدراسیون فوتبال را تملک کرد! آنها حتی بخشی از ساختمان باشگاه پرسپولیس را هم تصاحب کردند!!

 

 

 

گفته می شود عطاءالله مهاجرانی فعال سیاسی با انتشار ویدئویی در صفحه توئیتر خود درباره وضعیت منافقین نوشته فرد عاقلی در کمپ اشرف ٣ نبود که بگوید: نبایست با پلیس دست به یقه شد؛ آن هم وقتی پلیس مثل یک لشکر حمله می‌کند؟! پلیس‌های جوان و ورزیده در برابر پیرمردان و پیرزنان دهه شصت و هفتاد عمر. حال برای برخی ازاعضای مجاهدین به حرم تمرد و درگیری با پلیس پرونده تشکیل دادند. آمریکا هم که نیست!

 

 

 

گفته می شود یک فعال سیاسی اصولگرا گفته مردم به دولت وقت دهند تا زیرساخت‌ها را تکمیل کند و نظام توزیع روی این ساختار‌ها سوار شود. حمیدرضا ترقی درباره عملکرد دولت سیزدهم با بیان این‌که «دولت در مجموع موفقیت‌های خوبی بدست آورده است»، اظهار کرد: بحث سلامت مردم و واکسیناسیون سراسری اولین موفقیت دولت سیزدهم بود. پرداخت بدهی‌های دولت‌های قبل به بخش‌های مختلف جامعه از جمله کارمندان، فرهنگیان و تامین اجتماعی توفیق خوب دیگر دولت بود. با خنثی‌سازی تحریم‌های آمریکا، فروش نفت ایران افزایش قابل توجه یافت و درآمد آن به کشور بازگردانده شد. همچنین برخی پول‌های بلوکه شده کشور هم در حال آزادسازی است. وی همچنین خاطرنشان کرد: دولت در زمینه سیاست خارجی با ارتقای روابط با همسایگان و کشور‌های شرقی، گام‌های بسیار مهمی برای افزایش سرمایه‌گذاری خارجی در کشور و باز کردن بازار خارجی برای کالا‌های تولید داخل برداشت. عضویت در شانگهای، افزایش فعالیت‌های دیپلماتیک برای تسریع عضویت در بریکس و افزایش نقش‌آفرینی موثر در منطقه از جمله سوریه نیز از دیگر نشانه‌های موفقیت دولت است. دولت همچنین تلاش دارد با ایجاد ائتلافی میان کشور‌های مختلف از شرق تا آمریکای لاتین، دلار را از مبادلات اقتصادی با این کشور‌ها خارج کند

 

 

 

گفته می شود فرزند شهید بهشتی در همایش موسسه دین و اقتصاد پیرامون شهید بهشتی نسبت به جملاتی از شهید بهشتی که اخیرا در بیلبورد‌های سطح شهر واکنش نشان داد. علیرضا بهشتی با بیان این که «گویی شهید بهشتی ابزاری است برای استفاده خودمان بدون توجه به منظومه فکری ایشان»، گفت: در خیابان‌ها این نوشته‌ها در بیلبورد‌ها با مضامین حجاب را دیده ام. برخی از نوشته‌ها به شهید بهشتی بدون استناد منتسب شده است، اما برخی هم جمله ایشان بوده و درست است. او افزود: این جملات به ارزش و نقش و کارکرد حجاب برای یک زن اشاره دارد، ولی هیچ گونه استدلالی برای حجاب اجباری در سخنان شهید بهشتی مشاهده نمی‌شود، بلکه اعمال آن به هیچ وجه با اندیشه‌های شهید بهشتی سازگار نیست و ما نصّ صریحی هم از ایشان در این مورد نداریم. بهشتی گفت: این که حجاب چه مزایایی برای یک زن دارد یک حرف است و مسأله اجبار مسأله دیگری است و به نظر می‌رسد حجاب اجباری همان مضارّی را دارد که اجبار بی حجابی داشت.

 

 

 

گفته می شود شورای اتحادیه اروپا با تصویب یازدهمین بسته تحریمی علیه روسیه، چهار نهاد ایرانی را نیز به اتهام ارسال هواپیما‌های بدون سرنشین به این کشور تحریم کرد.

 

 

 

 

گفته می شود معاون اول قوه قضائیه در مورد موضوع عفاف و حجاب گفته در وجوب شرعی و سیاسی حجاب شکی وجود ندارد. حجاب واجب شرعی و سیاسی است. تعجم از کسانی است که ادعای علم دارند و گاهی در حوزه و دانشگاه مطرح می‌کنند که حجاب حریم خصوصی است و حاکمیت نباید دخالت کند، اما این گونه نیست. وی ادامه داد: حجاب در حریم خانواده، حریم خصوصی است و حاکمیت دخالتی در آن ندارد، اما اگر حجاب در خیابان رعایت نشود، حاکمیت حق دخالت دارد.

 

 

 

گفته می شود  مشاور عالی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفته دشمنان در جنگ ترکیبی که پارسال علیه کشور ما راه انداختند، قصد داشتند تا ایران را بر سر دوراهی روند انقلابی یا انزوا قرار دهند، اما ثبات انقلاب را دیدند و آمریکا از طریق سه کشور همسایه پیام داد که دنبال براندازی نیستیم و بیایید مذاکره کنیم و به تفاهم برسیم.

 

 

 

گفته می شود بانک مرکزی ترکیه در دور جدید اجرای سیاست های پولی در این کشور، نرخ بهره را تقریبا دو برابر کرد. در حالی که انتظار می رفت لیر ترکیه به این اقدام واکنش مثبت نشان دهد؛ اما باز هم منفی شد و رکورد جدیدی را در کاهش ارزش در برابر دلار به ثبت رساند. به طور کلی از زمان پیروز آمدن اردوغان از انتخابات اخیر ریاست جمهوری ترکیه، ارزش لیر ترکیه روندی نزولی را در برابر دلار در پیش گرفته و در چند هفته پس از انتخابات بیش از ۲۰ درصد از ارزش خود را از دست داده است.

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*