گفته می شود

 

گفته می شود علی مطهری در واکنش به ریزش قیمت ارز نوشته درسی است برای کسانی که می‌گویند ما اقتصاد کشور را به برجام و مذاکرات هسته‌ای گره نمی‌زنیم. نماینده سابق مجلس در توییتر نوشت: ریزش قیمت ارز بیش از هر چیز ناشی از مذاکراتی است که بین ایران و آمریکا برای یک توافق موقت جریان دارد هرچند گاهی دو طرف تکذیب می‌کنند.  این درسی است برای کسانی که می‌گویند ما اقتصاد کشور را به برجام و مذاکرات هسته‌ای گره نمی‌زنیم.

 

 

 

گفته می شود نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، آخرین وضعیت عضویت ایران در سازمان شانگهای، آزادسازی اموال و مذاکرات را تشریح کرد. نایب رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس:با تصویب و اعلام عضویت کامل ایران در سازمان شانگ‌های دیگر چیزی به نام فشار‌های تحریمی *در حوزه پولی و بانکی به آن معنا که قبلا آمریکایی‌ها دنبال می‌کردند، وجود نخواهد داشت. عراقی‌ها اموال ایران را آزاد کردند؛ ما عزت‌مندانه پول‌های خودمان را پس می‌گیریم. در برابر گرفتن کالا در قبال پول‌های مان مقاومت کرده و در راستای منافع ملی خود اقدام خواهیم کرد. طرف‌های مقابل باید اشتباهات خود را جبران کرده و بپذیرند که منافع ملت ایران را تامین بکنند. دیگر زمان تهدید و فشار گذشته است. همه چیز به تصمیم سیاسی آمریکا بستگی دارد. ما از چنبره نفوذ آمریکایی‌ها عبور کردیم.

 

 

 

گفته می شود مدیر سامانه یکپارچه خودرو گفته ۵۰ درصد از متقاضیان خودروهای مونتاژی که در دور اول عرضه یکپارچه خودرو در سامانه، ثبت نام کرده بودند بعد از فراخوان خودروساز نسبت به واریز وجه خرید خودرو اقدام نکردند و به این ترتیب از خرید خودرو انصراف داده‌اند که همین امر موجب خالی شدن ظرفیت برای خودروهای مونتاژی شده است.

 

 

گفته می شود مجلسى که موجب شد به دلیل مصوبه عدم تغییر ساعت، دولت کارمندانش را ساعت ۶ به ادارات بکشاند (و حتما ساعت ۴ یا ۵ آن‌ها باید براى رسیدن به سرکار بیدار شوند) ساعت ٨ صبح جلسه علنى و کار خود را آغاز کرد!

 

 

 

گفته می شود نماینده اردبیل در مجلس گفته حضرت عباسی من شاسی بلند نگرفتم ولی برخی نمایندگان گرفتند. موسوی نماینده اردبیل در نشست با اعضای حزب پیشرفت و عدالت در اردبیل با بیان اینکه نباید افکار عمومی را علیه نماینده و یا روحانیت مخدوش کرد، گفت: بنده خودرویی نگرفتم، اما برخی از نمایندگان این خودرو‌های شاسی بلند را گرفته اند و در این زمینه نهاد‌های نظارتی و قانونی باید پیگیر موضوع باشند

 

 

 

گفته می شود سعیدی، نماینده چابهار در مجلس شورای اسلامی درخصوص این‌که در برنامه هفتم توسعه «رشد اقتصادی ۸ درصدی»، «رشد اشتغال ۳/۹ درصدی» و رسیدن به «تورم ۹/۵ درصدی» دیده شده، آیا باتوجه عوامل داخلی و خارجی و سیاست‌های موجود دولت می‌تواند چنین چیزی را محقق کند، عنوان کرد: معتقدم جدا از شرایط بین‌المللی و نوع روابط‌مان با کشور‌های دیگر متاسفانه یکسری سوءمدیریت و ناهماهنگی در تیم اقتصادی دولت وجود دارد که اجازه تحقق چنین موضوعاتی را نمی‌دهد و بیشتر آمال و آروزی مدیران هستند تا اینکه شود در عمل روی آن‌ها کار کرد.

 

 

 

گفته می شود سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در توئیتر مدعی شد که ظریف در جلسه‌ای با تعدادی از نمایندگان مجلس، زنگه وزیر نفت دولت وقت را در ماجرای گاز ترکمنستان خیانتکار خوانده است. مالک شریعتی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در توئیتر نوشت: آقای دکتر ظریف! حال که سکوت شکستید، در ایامی که وزارت نفت دولت سیزدهم بدون برجام موفق شده بدهی ترکمنستان را تسویه و قرارداد گازی را احیا کند، آنچه سال ۹۹ در جلسه با بنده و جمعی از نمایندگان در دفترتان گفتید، علنی بگویید: “زنگنه در ماجرای ترکمنستان ‎خیانت کرد”، دانستن حق مردم نبود؟! به گزارش ایرنا پایداری شبکه گاز شمال و شمال شرقی ایران، کمک به حل ناترازی گاز در روز‌های سرد سال و افزایش صادرات گاز ایران به کشور‌های ترکیه و عراق و احیای قرارداد صادرات گاز به پاکستان از جمله مزایای خرید گاز ارزان ترکمنستان است.

 

 

 

گفته می شود نبویان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفته بر اساس برجام، امارات، عربستان و جیبوتی هم می‌توانند بر عملکرد هسته‌ای ایران نظارت کنند! حتی برای خرید دستگاه عکسبرداری رادیولوژی هم باید کمیسیون مشترک برجام و شورای امنیت آن را به اجماع تایید کنند.

 

 

 

گفته می شود علی واعظ مدیر پروژه ایران گروه بین‌المللی بحران در یک رشته توئیت درباره مطالب منتشر شده در خصوص توافق موقت بین ایران و آمریکا نوشته به تازگی انتشار اخبار (بعضا نادرست یا نادقیق) در مورد «توافق با ایران» یک سرگردانی در افکار عمومی ایجاد کرده. اما حقیقت ماجرا چیست؟ به صورت کلی در سه حوزه تحولاتی در جریان است: گفتگو‌های هسته‌ای/امنیتی، زندانیان دوتابعیتی و پرونده‌های پادمانی.. در همین ارتباط سیدمحمد مرندی تحلیلگر مسائل بین‌الملل امروز (یکشنبه) ۲۱ خرداد ماه در صفحه توئیترش نوشت: از این رشته توئیت مشخص می‌شود که نویسنده نسبت به موضوع بی اطلاع است. همچنین می‌شود نتیجه گرفت که ایشان دیگر عضو تیم آمریکا نیستند. وی یادآور شد: تحلیل‌های شخصی را نباید به عنوان خبر ارائه کرد.

 

 

گفته می شود روزنامه عبری‌زبان «یدیعوت آحارونوت» به نقل از مقامات اسرائیلی مدعی شد: «احتمال دستیابی امریکا و ایران به توافق هسته‌ای افزایش یافته است و یکی از دلایل دعوت نکردن از نخست وزیر اسرائیل برای سفر به واشنگتن، نگرانی از تحت الشعاع قرار گرفتن این تلاش‌هاست.»

 

 

 

گفته می شود روزنامه روسی «ایزویستیا» با انتشار گزارشی تحلیلی به پیشرفت در روابط ایران و عربستان پرداخته و نوشت که آینده مناسبات تهران و ریاض، با وجود ائتلاف‌های منطقه‌ای آمریکا، شامل همکاری‌های نظامی خواهد شد.

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*