گفته می شود

گفته می شود چندی پیش راشاتودی در گزارشی نوشت که قرار است ایران با همکاری شرکای تجاری خود در اتحادیه اوراسیا در راستای تبدیل شدن به هاب گازی منطقه تلاش کند. به عقیده برخی کارشناسان استقبال روسیه از این موضوع بی‌ارتباط با تامین منافع این کشور نیست. حال باید دید مسکو از تبدیل ایران به هاب گازی منطقه چه بهره‌‌ای می‌برد؟

 

 

گفته می شود محققان مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی که هفته اول خرداد امسال و با عنوان «گزارش نظارتی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی» منتشر شد، به استناد نتایج بررسی‌ها و آمار رسمی اعلام کردند در سال ۱۴۰۱ بیش از ۴۱ درصد پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تالیف و تدوین‌شده در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، کپی‌برداری از متن مشابه بوده و از مرحله ارایه و ثبت، حذف شده است.

 

 

 

گفته می شود معین الدین سعیدی گفته در دولت قبل که همه چیز را به کدخدا گره زده بود شاهد کاهش ارزش پول ملی بودیم اما در این دولت هم تورم کالاهای اساسی سفره مردم را کوچک کرده و روزی از همین تریبون مرغ ۲۵ هزار تومانی را نشان ناتوانی مدیران دولت وقت می دانستیم حالا چگونه در برابر مرغ ۱۰۰ هزار تومانی سکوت کردیم؟یک سوم سرانه مصرف گوشت سفید در کشور کاهش یافته و مسئولان دولتی از شگفت زدگی مقامات خارجی از سرعت قطار اقتصاد دم می زنند اما کاش از مردم چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند و روستاها سوال می کردند.

 

 

 

گفته می شود سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان از برنامه این هیأت برای اعمال محدودیت‌های بیشتر علیه احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز خبر داد. حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در مجلس گفت: هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان برنامه دارد تا محدودیت‌های بیشتری را برای احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز در مجلس اعمال کند. وی افزود: هنوز در هیئت تصمیمی در این باره اتخاذ نشده و محدودیت‌های مالی علیه آقای علیرضا بیگی پس از تصمیم‌گیری و صدور رأی در هیئت اعلام خواهد شد. سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان اظهار داشت: علاوه بر هیئت، پرونده آقای علیرضا بیگی در دادگاه نیز در حال بررسی و در جریان است و در جریان بررسی این پرونده در دادگاه نیز تصمیماتی اتخاذ خواهد شد.

 

 

 

گفته می شود مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو از انصراف ۵۰ هزار نفر از متقاضیان خودرو در طرح فروش یکپارچه طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد. در روزهای گذشته اخباری مبنی بر انصراف ۲۰ تا ۵۰ درصدی متقاضیان خودروهای داخلی و مونتاژی از مرحله نخست طرح فروش یکپارچه و عدم واریز مابقی پول خرید خودرو منتشر شد. کارشناسان اذعان داشتند: این مساله تایید می‌کند که اکثر افراد برای کسب سود در طرح شرکت کرده اند و حال که فاصله قیمتی کارخانه‌ای و بازاری کاهش یافته، از طرح خارج شده‌اند.

 

 

گفته می شود قوه قضاییه از صدور قرار جلب به دادرسی برای آزاده صمدی و لیلا بلوکات بازیگران سینما به دلیل «کشف حجاب» خبر داد. مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: در پی کشف حجاب خانم آزاده صمدی در مراسم تشییع پیکر یکی از هنرمندان، پس از اخذ دفاعیات متهم و اظهارات وکیل ایشان، بدلیل جریحه دار کردن اخلاق و عفت عمومی از طریق کشف حجاب، بازپرس دادسری فرهنگ و رسانه برای متهم قرار جلب به دادرسی صادر کرد. همچنین درخصوص خانم لیلا بلوکات نیز پس از اخذ دفاعیات متهم و اظهارات وکیل ایشان، به اتهام جریحه‌دار کردن اخلاق و عفت عمومی از طریق کشف حجاب و انتشار تصاویر در صفحه شخصی خود در فضای مجازی قرار جلب به دادرسی صادر شد.

 

 

 

گفته می شود رئیس‌کل بانک مرکزی با اشاره به موضوع قانون مالیات بر عایدی سرمایه گفته خود ما در سال ۱۳۸۹ قصد داشتیم لایحه اصلاح قانون مالیات را برای تصویب به مجلس تقدیم کنیم. بنده نیز با این قانون موافق هستم اما از نمایندگان محترم مجلس می‌خواهم که شرایط ارزی کشور را نیز در نظر داشته باشند. در حال حاضر شرایط تغییر کرده است و بازار ارز از هر موضوعی متاثر می‌شود، لذا نگرانی در خصوص اینکه مالیات بستن بر دارایی‌ها منجر به فرار سرمایه و فشار بر بازار ارز شود نیز وجود دارد و ضروری است نماینگان مجلس در تصویب این قانون تمام شرایط را مدنظر قرار دهند.

 

 

گفته می شود مرتضوی وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی درباره بحث استادشاگردی در برنامه هفتم گفت: معقدم استادشاگردی حلقه مفقوده تربیت نیروی ماهر است. اگر فرزندی بخواهد در کنار پدرش یا کارفرمایی در یک کارگاه‌ آموزش ببیند در زمان دریافت آموزش حرفه نباید کارفرما را ملزم کرد که طبق قانون کار دستمزد پرداخت کند یا اگر در جایی برخی از نهادهای حمایتی نیاز به نیرو دارند و درصدد ایجاد شغل هستند در صورتی که خود نیروی کار رضایت داشته باشد می تواند حقوق و دستمزد کمتر از قانون کار دریافت کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*