گفته می شود

گفته می شود محمد فاضلی در توئیتی نوشته معاون وزیر کشاورزی گفته «ما در ایران می‌توانیم آب مورد نیاز ۲ میلیارد تن را تأمین کنیم.» از ایشان بخواهیم گزارش علمی مؤید این ادعا را منتشر کند. این‌ها همین ادعاها را به بالایی‌ها می‌فروشند و بالا می‌روند؛ برای بالا رفتن، سرزمینی را نابود می‌کنند. عمق ‎پایتونیسم را شاهدیم.‏ اگر هر نفر روزی ۱۰۰ لیتر مصرف آب شرب بهداشت داشته باشد (میانگین فعلی کشور بالاتر است) آب لازم برای تأمین فقط شرب و بهداشت ۲ میلیارد نفر معادل ۷۳ میلیارد متر مکعب است. کل منابع آب تجدیدپذیر در دسترس کشور، ۱۰۰ میلیارد متر مکعب است. کسی در وزارت نیرو نمی‌خواهد پاسخ این ادعا را بدهد؟

 

 

گفته می شود حسین قدیانی، فعال رسانه‌ای اصولگرا و از نویسندگان سابق روزنامه کیهان، در یادداشت منتشرشده در کانال تلگرامی خود نوشته آقای شریعتمداری! شما حتی قانون دولت رئیسی داماد علم‌الهدی را هم قبول ندارید؟ یک کلام بگویید در میدان انقلاب باید تیربار بگذارند و یکی یکی بدحجاب‌ها را بکشند! شما با محجبه‌ها هم همینقدر دشمن هستید که با خانم‌های بی‌حجاب. چرا تخم نفاق و کینه بین مردم می کارید؟ یک کاری کرده‌اید که آدم رویش نمی‌شود بگوید فرزند شهید است! دقیقا چه چیزی شما راضی می‌کند؟ می‌خواهید ۸۵ درصد مردم را بندازیم در دریا غرق شوند؟ فرق شما با طالبان چیست؟ بی‌آبرو کردید ما را! بخاطر حرف‌های شما همه‌ی مردم به ما چپ چپ نگاه می‌کنند.

 

 

 

 

گفته می شود کانال تلگرامی حسن روحانی در واکنش به ادعای مفقود شدن چندین تخته فرش متعلق به کاخ سعدآباد در دولت روحانی نوشته نهاد ریاست‌جمهوری به محض دریافت نخستین گزارش در این باره در سال ۱۳۹۹ که سابقه امر را به دوره قبل از آغاز کار دولت یازدهم می‌رساند، رسیدگی لازم را انجام داده و موضوع را فورا به مراجع نظارتی و قضایی ارجاع داده است. آیا طرح رسانه‌ای موضوع، سه سال بعد، بیش از آن که به گذشته و اصل موضوع مربوط باشد، برای انحراف اذهان از آنچه امروز می‌گذرد نیست؟ انتقال هرگونه سند و دارایی منقول و غیرمنقول در ادارات دولتی از دستورالعملی مشخص تبعیت می‌کند و هر قدر مراکز دولتی حساس‌تر باشند، این دستورالعمل‌ها دقیق‌تر و حساس‌تر عمل می‌کند. چطور محموله‌ای از فرش توسط یک وانت بارگیری گشته و بدون مجوز حراست نهاد ریاست‌جمهوری که زیر نظر وزارت اطلاعات عمل می‌کند و حفاظت فیزیکی ساختمان حافظیه که تماما توسط سپاه پاسداران انجام می‌شود، از این ساختمان خارج شده است؟ انتشار خبری مخدوش، مغشوش و بدون ذکر هیچ منبع و ارائه سندی معتبر صرفا بنا بر ادعای یک ناشاهد ناشناس در یک رسانه رسمی چطور می‌تواند مستند باشد؟ مراجع قانونی و قضایی می‌بایست از رسانه‌ها بخواهند اسناد خود را در این خصوص در اختیار مراجع قانونی بگذارند و نام فردی که فرش‌ها به خانه او منتقل شده را افشا کنند.

 

 

گفته می شود نماینده مجلس درباره طرح مقابله با سگ‌گردانی گفته بر اساس این طرح گرداندن حیوانات نامانوس و نامتعارفی همچون کوروکودیل، میمون، اژدها، خوک، گرگ، پلنگ و سگ ممنوع می‌شود. می‌توانند به بیابان بروند و در آنجا بگردانند، ولی در ساختمان که زن و بچه ساکن هستند، نباید نگه داری و باعث وحشت شوند.

 

 

گفته می شود دیوان عالی کشور اعلام کرده حکم «جواد روحی» که به اتهامات افساد فی الارض، محاربه، ارتداد و مهدورالدم بودن به علت هتک حرمت به قرآن کریم به سه بار اعدام و «مهدی محمدی فر» بابت افساد فی الارض و محاربه به دو بار اعدام محکوم شده بودند، در دیوان عالی کشور نقض و به شعبه هم عرض ارجاع شد.

 

 

گفته می شود در مناظره خودرویی میرسلیم و رشیدی‌کوچی دو نماینده مجلس، رشیدی‌کوچی گفته اگر شما بتوانید لندکروز دست دوم را با قیمت یک میلیارد بخرید، ۲۰۶ یک میلیاردی را می‌خرید؟ و میرسلیم پاسخ داد: فرقی ندارد.
رشیدی‌کوچی: تولیدکنندگان ما آشغال و لگن تولید میکنند
میرسلیم: به چه حقی به خودروسازانِ کشور توهین می‌کنید و می‌گویید که لگن تولید می‌کنند؟
میرسلیم: ۲۰۷ در حال حاضر ۵۰۰ میلیون تومان است، حالا در بازار یک میلیارد شده ربطی به تولید کننده ندارد!
رشیدی‌کوچی: اگر اینجور است همین فردا برای چند نفر از مردم ۲۰۷ پانصد میلیون تومانی بخرید

 

 

 

گفته می شود جواد حسین‌زاده گفته تغییرات سال پایه به‌خصوص در حوزه تورم به هیچ وجه برای دستکاری در آمار نبوده و امری طبیعی است که هرچند سال انجام می‌شود. وی تغییر سال پایه را فرآیندی فنی و کاملاً علمی دانست که توسط همه کشورهای دنیا انجام می‌شود و افزود: مرکز آمار بر اساس الگوهای جهانی هر پنج سال یکبار، سال پایه آماری را به‌روزرسانی می‌کند که امسال هم این اتفاق رخ داد. به گفته رئیس مرکز آمار، آخرین سال پایه در حوزه اقتصادی و تورمی سال ۱۳۹۵ بود که بعد از به‌روزرسانی به سال ۱۴۰۰ ارتقا یافت. البته لازم به ذکر است وقتی که الگوی مصرف خانوارها تغییر می‌کند شاخص پایه نیز باید تغییر کند.

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*