گفته می شود

گفته می شود لاریجانی گفته فتنه اخیر، خدمت زیادی به جمهوری اسلامی کرد با این‌که خسارات زیادی را نیز به کشور تحمیل کرد، پرده‌ها را برداشت و نشان داد که ظاهر خواست این جریان حجاب است اما باطن آن ترور و خشونت بدون مرز است. واقعیات اجتماعی این‌هاست. این‌که کسی در خیابان راه برود و چند دختر و پسر بی‌حجاب را به‌عنوان واقعیت اجتماعی جا بزند، نشان می‌دهد که اتفاقاً واقعیت اجتماعی را ندیده است، زیرا واقعیت اجتماعی، تحلیل درست می‌خواهد.

 

 

 

 

گفته می شود بنا بر اعلام دیدبان حقوق بشر سوریه، چند روز پیش در یورش نیروهای دموکراتیک سوریه «قسد» و نیروهای آمریکایی همپیمان آن، بشکه‌های حاوی طلا و پول پنهان شده در مزرعه‌ای در اطراف رقه سوریه، کشف شد. این یورش پس از اطلاعاتی مبنی بر وجود یک مخفیگاه سری انجام شد که در آن ۳ اتاق استتارشده، حاوی ۴ بشکه پر از مقادیر زیادی طلا و پول به ارزش حدود یک میلیون دلار آمریکا پیدا شد.

 

 

 

گفته می شود دبیر کل انجمن کارفرمائی صنایع پتروشیمی ایران با بیان اینکه صادرات اوره و متانول به خاطر قطعی گاز ۲.۵ میلیون تن کاهش پیدا کرده، گفته مبلغ ارزی این افت صادرات ۷۰۰ میلیون دلار است و اینها باعث شده ما نسبت به فروردین سال قبل ۲۰ تا ۲۵ درصد کاهش عرضه ارز داشته باشیم.

 

 

 

گفته می شود طالبان افغانستان در محدودیتی جدید که آزادی‌های عمومی و فردی بیشتری را هدف قرار داده است، مانع از حضور زنان در اجتماعات عید فطر در دو منطقه از این کشور شد. روزنامه «ایندپندنت» انگلیس نوشت: «دو یادداشت مشابه حاکی از آن است که رهبران طالبان در دو ولایت بغلان و تخار گفته اند «بیرون رفتن دسته جمعی زنان در روز‌های عید فطر ممنوع است.» گفتنی است این محدودیت تنها چند هفته پس از ممنوع کردن حضور خانواده‌ها و زنان در رستوران‌های دارای باغ و فضا‌های سبز سرپوشیده توسط طالبان است.

 

 

گفته می شود حجت‌الاسلام پناهیان گفته بعضی‌ها همین الآن اگر جایش بود کراوات می‌گذاشتند، اگر نه، یک یقه شیخی و محاسن می‌گذارند، اصلاً بین آن دولت و این دولت مقدار محاسن‌شان یک دفعه‌ای تفاوت می‌کند. آدم این‌ها را می‌بیند یعنی افرادش را از نزدیک می‌تواند ببیند. خب این انواع نفاق است.

 

 

 

 

گفته می شود عباس عبدی، فعال سیاسی اضلاح‌طلب در واکنش به برآورد هزینه ۱۶۰۰ میلیارد تومانی روزنامه همشهری برای برگزاری «رفراندوم» نوشته پول در این مملکت خیلی زیاد است؛ هرچند کمتر صرف چنین کار‌های مفیدی می‌شود، ولی راه حل بسیار ارزان قیمت و بی دردسری هم هست. نظرسنجی ملی هزینه اش کمتر از رانتی است که به یکی از افراد داده می‌شود. با زیر یک میلیارد تومان و با نمونه ۵۰۰۰ نفری انواع حقایق روشن خواهد شد.

 

 

 

گفته می شود یک فعال سیاسی گفته برای جذب مشارکت مردم در انتخابات، مجلس باید به جایگاه اصلی خود بازگردد و قانون انتخابات اصلاح و شورا‌های موازی حذف و شورای نگهبان تغییر رویه بدهد.

 

 

 

گفته می شود جلال رشیدی کوچی، نماینده مجلس در واکنش به توئیت اخیر میرسلیم نوشته مساله خودرو، نه یک معلول حاشیه‌ای که یک علت اصلی در ایجاد نارضایتی شدید در بین مردم است، قصور شما در آن است که بعد از سال‌ها هنوز نمی‌توانید برای خواسته‌های بحق مردم احترام قائل شوید چرا که سال‌هاست حسابتان را از مردم جدا کرده‌اید. این نماینده مجلس افزود: این توییت شما عقب‌نشینی و ضعف در برابر اراده ملت است. گفتنی است که سید مصطفی میرسلیم، نماینده مجلس اخیرا در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: دولت به فکر چاره جویی مسائل اقتصادی کلان کشور و از جمله سقوط ارزش پول ملی باشد و از پرداختن به امور حاشیه‌ای و معلول‌ها نظیر واردات محصولات مستعمل پرهیز کند.

 

 

 

گفته می شود یک فعال سیاسی گفته شواهدی نمی‌بینم که آقای لاریجانی بخواهد در انتخابات مجلس شرکت کند. هر که می‌خواهد در انتخابات شرکت کند باید در جامعه حضور بیشتری داشته باشد و صحبت‌های بیشتری انجام دهد که من این حضور و ظهور را در آقای لاریجانی نمی‌بینم.

 

 

 

گفته می شود مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس به دلیل رفتار غیرورزشی از سوی ماموران حاضر در ورزشگاه بازداشت شد. در حساس‌ترین دیدار از هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال امروز سوم اردیبهشت تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف هم رفتند که سرخپوشان با تک گل دقیقه ۵۰ عیسی آل کثیر به پیروزی رسیدند و با ۵۷ امتیاز به صدر جدول صعود کردند. در پایان این دیدار یک تماشاگر وارد زمین شد و در حالی که مامور انتظامی قصد کنترل و انتقال وی به بیرون را داشت، مهدی عبدی مهاجم پرسپولیس دخالت کرد و برخوردی بین او و مامور پیش آمد که منجر به شکایت از مهاجم پرسپولیس شد. با ورود بازیکنان به رختکن از مسئولان تیم پرسپولیس خواسته شد عبدی را تحویل دهند تا به رفتار غیرورزشی او رسیدگی کنند.

 

 

 

 

گفته می شود اولگ دریپاسکا تاجر روسی گفته که دلار ظرف پنج سال دیگر به ارز غالب جهان باز نخواهد گشت. دریپاسکا در تلگرام نوشت: «در پنج سال آینده، جهان متعادل‌تر می‌شود، حساب‌ها متنوع‌تر می‌شوند و ارز‌های دیجیتال با یکدیگر سازگار خواهند بود». وی افزود: در آغاز کار دشواری خواهد بود، اما بعداً جهان با کیفیت جدیدی بدون سلطه خواهیم داشت.

 

 

 

گفته می شود مدیر اسبق تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی درباره افزایش مصرف بنزین و راهکار عبور از آن اظهار داشته یکی از دلایل رشد مصرف این بوده که قیمت پایین است. وقتی به موقع قیمت بنزین را بالا نبردند، باید به تبعات آن می‌اندیشیدند. اکنون هم اگر اجرایی شود روی تورم اثر می‌گذارد و قیمت دیگر کالاها را بالا می‌برد، اگر هم کاری نکنیم، مصرف لجام گسیخته افزایش می‌یابد. وی پیشنهاد کرد: یکی از راهکارها اینکه باید از سهمیه کارت‌های سوخت شخصی کم، برداشت بنزین با نرخ آزاد را هم محدود کنند و قیمت را هم تاحدی بالا ببرند که مصرف قدری کنترل شود.

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*