اخبار / آخرین اخبار از انتقال آب به خراسان جنوبی

کشف موتورسیکلت سرقتی در “زیرکوه”/۴

مزایده امروز / گروه حوادث
فرمانده انتظامی شهرستان”زیرکوه” از کشف موتورسیکلت سرقتی و دستگیری سارق آن در این شهرستان خبر داد. به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”هادی سلمانی” گفت: در پی اعلام وقوع سرقت یک دستگاه موتورسیکلت در شهرستان”زیرکوه”، پیگیری موضوع و دستگیری سارق به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت. وی افزود: مأموران “کلانتری ۱۱” شهرستان زیرکوه با انجام تحقیقات پلیسی یک نفر سارق را در این خصوص شناسایی و تحت تعقیب قرار دادند و پس از هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر کردند. فرمانده انتظامی شهرستان زیرکوه خاطر نشان کرد: متهم در بازجویی فنی پلیس به بزه ارتکابی خود اعتراف و محل اختفای موتورسیکلت را در یکی از روستاهای همجوار اعلام کرد که مأموران پس از هماهنگی های لازم موتورسیکلت مسروقه را کشف و تحویل مالک آن دادند.

 

سواری سمند با ۴۶ کیلو تریاک به مقصد نرسید

مزایده امروز / گروه حوادث
فرمانده انتظامی شهرستان “نهبندان” از کشف ۴۶ کیلوگرم تریاک در این شهرستان خبر داد و گفت: در این رابطه یک متهم دستگیر شده است. سرهنگ” حسین عرب” دراین باره توضیح داد: در پی اخبار و اطلاعات واصله مبنی بر حمل و جابجایی محموله مواد مخدر توسط قاچاقچیان در محورهای مواصلاتی شهرستان نهبندان، پیگیری موضوع در دستور کار مأموران پلیس قرار گرفت. وی افزود: مأموران هنگام کنترل محور های مواصلاتی به یکدستگاه سواری سمند که با سرعت در حال حرکت بود مشکوک شده و با علائم هشدار دهنده به راننده خودرو دستور ایست دادند. فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان افزود: مأموران با اقدامات پلیس سواری سمند را متوقف و در بازرسی از خودرو مقدار ۴۶ کیلو گرم تریاک کشف نمودند. سرهنگ عرب تصریح کرد: مأموران در این رابطه یک خودرو توقیف و یک متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی گردید.

 

دستبند پلیس بر دستان سارق
و ۲ مالخر در “بیرجند”/۴

مزایده امروز / گروه حوادث
فرمانده انتظامی”بیرجند” گفت: مأموران انتظامی این شهرستان یک سارق و ۲ مالخر را دستگیر و ۱۴ فقره سرقت را کشف کردند. سرهنگ”احمد رضا کارگر” گفت: با وقوع چند فقره سرقت قطعات داخل خودرو در سطح شهرستان بیرجند، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت. وی افزود: مأموران انتظامی شهرستان بیرجند با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی، یک نفر سارق را در این خصوص شناسایی و تحت تعقیب قرار دادند و پس از هماهنگی با مقام قضائی در عملیاتی غافلگیرانه وی را دستگیر کردند. فرمانده انتظامی شهرستان بیرجند بیان داشت: متهم ابتدا در اظهارات خود منکر هرگونه جرم و اتهامی شد اما با روبه رو شدن با شواهد موجود و ارائه مستندات به ناچار لب به اعتراف گشوده و به ۱۴ فقره سرقت اعتراف کرد. سرهنگ کارگر با اشاره به این که مأموران در بازجوئی های تخصصی و پلیسی از سارق دستگیر شده، ۲ نفر مالخر را شناسایی و دستگیر کردند؛ تصریح کرد: در این خصوص ۳ متهم دستگیر که به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

 

تکاوران پلیس “دیهوک” ۵۷ کیلو تریاک ضبط کردند

مزایده امروز / گروه حوادث

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان از کشف ۵۷ کیلو و ۷۳۰ گرم تریاک توسط مأموران یگان تکاوری ۱۰۲″دیهوک” در یک عملیات پلیسی خبر داد.
سرهنگ”غلامرضا زاهدی پور” گفت: تکاوران ۱۰۲ امام حسین(ع) دیهوک اخباری مبنی بر انتقال و جابه جایی محموله مواد مخدر توسط یکدستگاه موتورسیکلت در محورهای کویری دریافت کردند که تیم های عملیاتی مبارزه با مواد مخدر برای بررسی موضوع اعزام شدند.
وی افزود: مأموران یگان تکاوری هنگام گشت زنی و کنترل و پایش منطقه کویری ، موتورسیکلت قاچاقچیان مواد مخدر را مشاهده و شناسایی کردند که با علائم هشدار دهنده به راکب موتورسیکلت دستور ایست دادند.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان خراسان جنوبی بیان داشت: راکب موتورسیکلت با مشاهده پلیس سریعا متواری شد که مأموران با رعایت مقررات قانونی به تعقیب وی پرداخته و پس از طی مسافتی متهم که عرصه را بر خود تنگ دیده موتورسیکلت را رها کرده و با استفاده از تاریکی هوا و عوارض زمین از محل متواری گردید.

سرهنگ زاهدی پور با بیان این که عملیات پلیس برای دستگیری متهم ادامه دارد؛ تصریح کرد: مأموران در بازرسی از موتورسیکلت و پاکسازی اطراف ۵۷ کیلو و ۷۳۰ گرم تریاک کشف کردند.

نفس تنگی منابع آبی خراسان جنوبی/۸

 

مزایده امروز/ گروه گزارش
ذخیره برف و یخ موجود در قله‌ها و کوهستان‌ها منبع اصلی تأمین آب رودخانه‌های دائمی و منابع آبی است که به اعتقاد کارشناسان؛ تغییر اقلیم و رفتارهای نابخردانه موجب کاهش عمر این یخ‌ها و تغییر الگوی بارش در فصول مختلف شده و ادامه این روند مشکلات زیادی برای منابع آبی ایجاد می‌کند.
دوران زمستان های پربرف و یخبندان چندان دور نیست، تا همین چند سال پیش بارش برف سنگین زمستانی در بیشتر نقاط کشور امری عادی بود و هر چه برف زیادتری می بارید نگرانی ها از بابت منابع آبی در بهار و تابستان کمتر می شد، حتی می توان گفت که اصلا نگرانی در این زمینه وجود نداشت چون طبیعت کار خودش را می کرد.
مدیرکل هواشناسی خراسان‌جنوبی به تازگی گفت که میانگین بارش های خراسان جنوبی در فصل زراعی جاری تاکنون به ۷۱ میلی متر رسیده اما همچنان نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد کاهش دارد.

کاهش ۱۵ درصدی بارش ها
مقدار بارندگی ما نسبت به بلندمدت ۱۲درصد و نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد کمتر شده هر چند خندان رو همچنان به بهار امیدوار است « هر چند باران‌های بهاری تا به امروز وضعیت بارندگی را مساعدتر کرده است ولی همچنان نسبت به گذشته آمارهای میانگین بارندگی کاهشی است البته در ادامه همچنان شاهد بارندگی‌های بسیار خوبی خواهیم بود که امیدواریم باران‌های بهاری میانگین بارش‌های خراسان جنوبی را به وضعیت نرمال نزدیک تر کرده و شرایط بهتری برای منابع آبی ما رقم بخورد.»
در کشور هم اوضاع بهتر نیست. تغییر اقلیم تنها مناطق کویری را تحت تأثیر قرار نداده است اتفاق دیگری که رخ داده جابجا شدن بارش ها در مناطق مختلف است، مثلا تا چندی پیش منطقه ای بارش زیادی داشت اما اکنون از بارش‌های آن منطقه کاسته شده و در عوض مکان دیگری که بارش چندانی نداشت پربارش شده است یا نقطه ای که سابقه بارش برف نداشت اکنون در آن منطقه برف می بارد، مانند بارش برف در کویت و یا مکه که زمستان سال گذشته برای اولین بار رخ داد.

وضعیت استان پر بارش
در مدت یاد شده، استان گلستان به عنوان استانی پر بارش۲۱۷.۲ میلیمتر بارش داشته که در مقایسه با مدت مشابه پارسال که ۳۱۲.۴ میلیمتر بارش داشته با کاهش ۳۱ درصدی روبه‌رو شده است. همچنین داده های مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی نشان می‌دهد که ۶۲ درصد از بارش سال آبی کشور در بیش از ۶ ماه اخیر دریافت شده است که در شرایط نرمال باید حدود ۷۷ درصد در این بازه تأمین می شد.
در این بین سه استان شمالی گیلان، مازندران و گلستان با کسری ۱۳۸ تا ۱۹۸ میلیمتری مواجه هستند و ۱۱ استان نیز بین ۵۰ تا ۹۰ میلیمتر کسری بارش دارند که خراسان جنوبی هم از این مشکل در امان نیست. به طور کلی همچنان ۶حوضه آبریز اصلی کشور با کسری بارش مواجه اند .
تمام این آمارها نشان می دهد که شرایط بارش چه برف و چه باران در کشور خوب نیست و این نامتوازنی و خوب نبودن منابع آبی را که به سختی نفس می کشند تهدید می کند، بر اساس اعلام مرکز ملی اقلیم و مدیریت خشکسالی که در ۲۴ اسفندماه سال گذشته منتشر شد، داده‌های ۱۶ ساله دورسنجی نشان می‌دهد که از اواخر دی ماه سطح پوشش برف کشور به تدریج کاهش می‌یابد و در فروردین ماه به کمترین مقدار می‌رسد، تا این مدت حدود ۷۰هزار کیلومتر مربع از مساحت برفی کشور باقی مانده است این در حالی است که در شرایط نرمال، سطح پوشش برف کشور در این موقع از سال حدود ۱۰۰ هزار کیلومتر مربع است.
رئیس کمیته محیط زیست در کرسی سلامت اجتماعی یونسکو به ایرنا گفت: کوهستان ها و برف های ذخیره شده بر روی قله آنها مهمترین منبع تأمین منابع آبی و سرچشمه های دائمی رودخانه های ما است که تغییر اقلیم و به همراه آن رفتارهای نابخردانه و آزمندانه ما انسان‌ها سبب شده تا ذخیره برف کوه ها کم شود و مشکلاتی را برای جوامع انسانی رقم بزند.
محمد درویش افزود: اکنون شاهد آب شدن زودتر یخ ها و برف ها در کوهستان ها هستیم، در واقع برفی که معمولا تا اواخر تیرماه در کوهستان ها باقی می ماند اکنون با سرعت بیشتری آب می شود و به عنوان ذخیره تا پایان فصل گرما دوام نمی آورد که موجب بروز سیل های بیشتری می شود، یکی از دلایل این مساله پدیده گرد و غبار است، گرد و غباری که از سمت غرب از عراق و میان‌رودان وارد کشور می شود آن هم به علت اجرای پروژه سدسازی بلندپروازانه ترکیه تحت عنوان گاپ که موجب بروز گرد و غبار شده است، زمانی که گرد و غبار بر روی یخ ها و برف ها می نشیند رنگ برف را تیره می کند که باعث می‌شود میزان جذب اشعه خورشید افزایش یابد که در نهایت سرعت آب شدن برف و یخ را افزایش می دهد که در نهایت ضریب هرز آب بالا می رود و در ادامه نرخ فرسایش افزایش می یابد و با انباشت فرسایش در پشت سدها عمر مفید سدها کاهش پیدا می کند، بلایی که بر سر سد اکباتان در همدان آمد با اینکه دو بار ارتفاع سد را بالا بردند اما مخزن از رسوب پر شد.

خطر در استان های شرقی
این وضعیت در استان های شرقی هم نمود پررنگی دارد. به طوری که به عنوان مثال با گذشت کمتر از یک ماه از زمستان ، حتی لکه ای برف در کوه های اطراف بیرجند دیده نمی شود درحالی که چندی قبل کاملا سفیدپوش بود. از طرفی شاهد مشکل ساز تر شدن سالانه پدیده گرد و غبار در این استان هستیم. چندی قبل مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۳۵کانون گرد و غبار در استان شناسایی شده و خراسان جنوبی جزو پنج استان اول کشور در حوزه گرد و غبار است.
اسدالله حاتمی افزود: اعتبارات خوبی در زمینه مقابله با پدیده گرد و غبار جذب شده و این اعتبارات به منظور تعمیر و تجهیز ایستگاه‌های سنجش کیفی هوا در استان، نهالکاری و بوته‌کاری، هلالی آبگیر و سایر حوزه‌ها هزینه شده است.
اما واقعیت این است که سرعت پیشروی پدیده گرد و غبار با این مبالغ ناچیز کمتر نمی شود و دولت باید فکری اساسی داشته باشد.
چون اطلاعات و اماری که ارائه می شود وضعیت خطرناکی را برای استان پیش بینی می کند. مرداد ۱۴۰۰ معاون سابق هماهنگی امور عمرانی استاندار از پیشتازی خراسان جنوبی بر دیگر استان های کشور در تولید گرد و غبار گفت.
فرهادی افزود: بر اساس گزارش اداره کل محیط زیست به استناد اطلاعات استخراج شده از سیستم های پایش هوا، بالاترین نرخ تولید گرد و غبار کشور، مربوط به خراسان جنوبی است. طبق همین اطلاعات از ابتدای ۱۴۰۰تا تاریخ نهم مرداد ماه، تعداد روزهای با کیفیت هوای نامطلوب در استان ۶۰ روز به ثبت رسیده است. به گفته وی؛ این آمارها حکایت از به صدا درآمدن زنگ خطرهاست.
معاون استاندار با اشاره به این که در حال حاضر، کانون های فرسایش بادی، یک سوم پهنه وسیع استان را شامل می شوند، ادامه داد: این حجم کانون فرسایش بادی به جهت تبعاتی که به همراه دارند، نگران کننده است لذا باید برای کم کردن این مساحت، کارهای علمی ویژه ای صورت گیرد.
معاون استاندار با اشاره به خسارت های ناشی از گرد و غبار، گفت: بخش عمده‌ای از این خسارت ها مربوط به باغات و مزارع و محصولات کشاورزی است.
فرهادی ادامه داد: بر اساس آمار، گرد و غبار سالانه بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان به زیرساخت های استان خسارت وارد می‌آورد.

کاهش ۱۷ درصدی ازدواج در خراسان جنوبی/۲-۳

 

تعداد ازدواج ها در استان نسبت به آمار ۱۰ماهه پارسال ۱۷ درصد کمتر شده است .
مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: بر اساس آمار ۱۰ ماهه پارسال چهار هزار و ۸۷۰ واقعه ازدواج در استان ثبت شده که نسبت به سال ۱۴۰۰ به میزان ۱۷.۱ درصد کاهش داشته است
مرتضی امیرآبادی‌زاده افزود: در این مدت هزار و ۱۸۷ واقعه طلاق در استان ثبت شده که نیم درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ کمتر است
اخذ گزارش آمار ازدواج و طلاق سال ۱۴۰۱ بر پایه رخداد (وقوع) باید ۷۵ روز پس از پایان سال یعنی اواخر نیمه خرداد امسال انجام شود لذا آمار موجود مربوط به ۱۰ ماه سال گذشته تا پایان دی است.
به گزارش ایرنا، وی میانگین سن طلاق مردان را ۳۵.۲ سال و زنان را ۳۰.۵ سال اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۹۶۱ واقعه طلاق شهری و ۲۲۶ واقعه روستایی بوده است.
وی میانگین سن ازدواج مردان را ۸/۲۷سال و زنان را ۲۲.۹ سال ذکر کرد و گفت: از مجموع ازدواج‌ها سه هزار و ۴۰۲ واقعه شهری و هزار و ۴۶۹ مورد روستایی بوده است.
امیرآبادی‌زاده افزود: براساس آمارهای ثبتی موجود در ۱۰ ماه سال گذشته، به ازای هر چهار واقعه ازدواج، یک مورد طلاق در استان خراسان‌جنوبی گزارش شده است.
وی گفت: همچنین نرخ فوت در استان ۲/۵ به ازای هر هزار نفر جمعیت است و خراسان‌جنوبی در این زمینه رتبه دهم کشور را دارد، نرخ رشد طبیعی جمعیت استان نیز در سال گذشته، ۳/۱ بوده که در این زمینه رتبه سوم کشور به خراسان جنوبی اختصاص یافته است.
مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: جمعیت این استان در سال ۱۴۰۲ طبق برآورد مرکز آمار ایران ۸۳۶ هزار نفر است که از این تعداد ۴۲۷ هزار نفر مردان و ۴۰۹ هزار نفر زنان هستند و طبق این آمار جمعیت شهری ۵۲۷هزار و ۳۰۹ نفر برآورد شده است.
مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی اضافه کرد: ۹ هزار و ۴۳۲ کارت هوشمند ملی در استان صادر شده و آماده تحویل به متقاضیان است.
وی گفت: از جمعیت ۵۹۳ هزار نفر واجد شرایط در استان تاکنون ۵۸۸ هزار و ۳۹۲ نفر معادل ۱/۹۹درصد جمعیت استان نسبت به ثبت‌نام کارت هوشمند ملی اقدام کردند و سال گذشته ۵۱ هزار و ۱۱۰ کارت تحویل متقاضیان شد.
امیرآبادی‌زاده درباره صدور شناسنامه مکانیزه برای افراد بالای ۱۵ سال از ابتدای شروع طرح (تیر ۸۹) گفت: در این مدت ۴۲۱ هزار و ۸۰۰ فقره شناسنامه مکانیزه برای افراد بالای ۱۵ سال صادر شده است که پوشش ۷۱ درصدی را نشان می‌دهد.
وی ادامه داد: شناسنامه‌های مکانیزه دارای مزیت‌های فراوانی نسبت به شناسنامه‌های قبلی هستند که از جمله آنها امکان نیافتن جعل و هرگونه سوء استفاده از این شناسنامه‌ها است.

 

انتظار۱۱۸ کودک در مراکز شبه خانواده خراسان جنوبی/ ۲-۳

 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: ۱۱۸ کودک بی سرپرست سال گذشته در مراکز شبه خانواده استان پذیرش و تا پایان سال ۲۶نفر به عنوان فرزندخوانده تحویل خانواده‌های متقاضی شدند.
حسن شرفی افزود: از این تعداد ۴۷کودک به دلیل اعتیاد والدین، ۲کودک به دلیل متارکه والدین، ۳۹کودک به دلیل صلاحیت نداشتن سرپرست خانواده، هشت نفر به دلیل زندانی بودن سرپرست، ۱۱ کودک مجهول‌الهویه، ۹ کودک به دلیل فوت سرپرست و ۲ کودک به دلیل بیماری صعب‌العلاج تحت حمایت بهزیستی قرار گرفتند.
وی با بیان اینکه علت ۸۰ درصد پذیرش‌ها اعتیاد والدین و نبود صلاحیت والدین بوده است، گفت: علت ۱۰ درصد پذیرش‌ها نیز زندانی بودن والدین و ۱۰ درصد سایر دلایل از جمله فوت سرپرست یا سرپرستان، بیماری‌های واگیر سرپرستان و مفقودالاثربودن والدین است.
به گزارش ایرنا، مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد : در حال حاضر ۲۱۵ کودک در مراکز شبه خانواده خراسان جنوبی نگهداری می‌شوند و ۳۳۶ کودک هم به عنوان امدادبگیر بهزیستی در خانواده تحت حمایت هستند.
وی افزود: فرزندان تحت سرپرستی قابل واگذاری بهزیستی تا ۱۶سالگی می‌توانند به خانواده‌های متقاضی واگذار شوند و همواره تعداد متقاضیان از فرزندان بیشتر است.
وی درباره شرایط فرزندخواندگی گفت: بررسی صلاحیت متقاضیان طبق دستورالعمل تخصصی دفتر کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی، وضعیت اقتصادی اجتماعی مناسب و دارای مسکن و شغل مناسب، دادن تعهد مالی و اخلاقی درخصوص تأمین آتیه فرزند، حداقل سن ۳۰ سال یکی از والدین و داشتن تابعیت ایرانی از جمله این شرایط است.
مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه متقاضیان کمتر از ۵۰ سال در اولویت هستند، افزود: تمکن مالی، نداشتن محکومیت کیفری، داشتن شغل پایدار با درآمد مکفی و بیمه پایه اجتماعی از دیگر شرایط فرزندخواندگی است.

پرداخت۴ میلیارد از مطالبات زعفرانکاران/۳

 

۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان دیگر از مطالبات زعفرانکاران خراسان‌جنوبی به حسابشان واریز می‌شود. مدیر تعاون روستایی استان با اعلام این خبر گفت: با پرداخت این مقدار از مطالبات که با پیگیری نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی محقق شده، نیمی از زعفرانکاران، که مقدار زعفران تحویلی شان کمتر از ۴کیلوگرم بوده، تسویه حساب کامل می‌شود. رضوی مقدار کل مطالبات زعفرانکاران استان را ۴۱ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تا قبل از سال جدید، ۲۷ میلیارد تومان از این مطالبات معادل ۷۰ درصد آن، پرداخت شده است. وی گفت: در تلاشیم باقی مانده مطالبات زعفرانکاران که مربوط به کشاورزان با مقدار تحویلی بالای ۴ کیلوگرم زعفران است را به زودی پرداخت کنیم. امسال یک تن و ۵۰ کیلوگرم زعفران خشک، از ۳۰۰ کشاورز خراسان‌جنوبی خریداری شد.

 

برپایی هزار و ۸۸۰ محفل انس با قرآن دانش آموزی/۳

مزایده امروز/ گروه خبر
بزرگترین محفل انس باقرآن دانش آموزی استان ، با برپایی محفل قرآنی در هزار و ۸۸۰ مدرسه، هیئت مذهبی، مسجد، تکیه و مراکز دارالقرآن خراسان جنوبی برگزار شد. مدیرکل آموزش وپرورش خراسان جنوبی، در حاشیه برگزاری محفل دانش آموزی انس با قرآن بیرجند که به صورت متمرکز در هیئت حسینی این شهر برگزار شد، افزود: ۲۵۰دانش‌آموز دوره‌های متوسطه مرکز استان و دانش آموزان برتر قاری و حافظ قرآن کریم استان در این محفل شرکت کردند. موسوی نژاد هدف از برگزاری محافل انس با قرآن کریم دانش آموزی را تعمیق تفکر، تدبر و انس نسل جوان با قرآن، آموزه‌های قرآنی و مصونیت بخشی جوانان و نوجوانان با بهره گیری از معارف قرآن کریم و اهل بیت «علیهم السلام» عنوان کرد و افزود: برگزاری محافل انس با قرآن، باعث شکل گیری شخصیت و هویت دینی انسان شده و معرفت انسان را نسبت به خود و جهان هستی افزایش می‌دهد. به گفته رئیس شورای قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، هزار و ۱۲۰ محفل انس با قرآن دانش آموزی از چهاردهم فروردین ماه سال جاری، با مشارکت بیش از ۶۶ هزار دانش آموز دختر و پسر دوره‌های مختلف تحصیلی در مدارس و مراکز دارالقرآن استان برگزار شده است. مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان با اشاره به برپایی ۵۵ پایگاه حامی‌یابی برای حمایت از فرزندان ایتام و محسنین در شب‌های قدر افزود: از این تعداد ۱۲ پایگاه در مکان های مذهبی سایر استان ها مستقر بود که در مجموع ثبت نامی ها ۶۵۳ حامی با تخصیص ۸۰۰ فرزند مربوط به استان های خراسان رضوی، قم و تهران بوده است.

 

 

 

آموزش حوله‌بافی در نوار مرزی/۳

مزایده امروز/ گروه خبر
مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سربیشه گفت: دوره‌ آموزشی حوله‌بافی در نوار مرزی شهرستان سربیشه برگزار شد. هادی حق‌پناه افزود : در این دوره ۱۰ نفر از بانوان روستای علی هدیه آموزش‌های لازم را در رشته حوله بافی به مدت یک ماه و به‌صورت رایگان انجام دادند. وی در پایان با بیان اینکه شهرستان سربیشه با داشتن تعداد بسیاری هنرمند حوله‌باف در شهرستان و فعالیت مداوم آن‌ها، از مراکز مهم تولید پارچه سنتی در استان است، گفت: بازار فروش محصولات هنرمندان شهرستان از طریق حضور در نمایشگاه‌ها، بازارچه‌ها، فضای مجازی و عرضه به گردشگران و مسافران فراهم است.

 

 

رقابت ۳۱ شهردار خراسان جنوبی برای درآمد پایدار/۷

 

مزایده امروز/ حیدری
لازم است شهرداران استان طرح های نو و مبتکرانه برای ایجاد درآمد پایدار ارائه دهند.
استاندار خراسان جنوبی گفت: انتظار می‌رود شهرداران در ۳۱ شهر استان چند طرح ویژه برای تضمین درآمد پایدار با نگاه جدید ارائه دهند و برای ایجاد تحول از مشارکت سرمایه‌گذاران استفاده کنند.
جواد قناعت در گردهمایی شهرداران استان افزود: ورود سرمایه‌گذاران به استان می‌تواند منافع متعدد در پی داشته باشد که نیاز است در این زمینه نگاه‌ها به جذب سرمایه‌گذار تغییر کند.

حداقل ۲ طرح سرمایه گذاری
وی ادامه داد: انتظار می‌رود امسال حداقل هر شهردار ۲ طرح سرمایه گذاری جدید ارائه دهد تا شاهد تحول جدی در شهرهای مختلف استان باشیم.
استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه مدیریت شهری نگاه نو و جدیدی است که توجه ویژه را می‌طلبد، اظهار داشت: باید به همه شاخص‌های مدیر شهری توجه کرد تا خروجی مثبتی داشته باشد و بتوان نقشه راهی ترسیم کرد لذا برای ساکنان در شهرها جذبه سکونت باید ایجاد شود و مشاغل هم جذابیت حضور داشته باشند.
وی با اشاره به وجود فاصله‌های بین توسعه و رشد یافتگی در شهرها گفت: این مهم نشان از کم‌توجهی به مدیریت شهری است لذا آموزش اعضای شوراها نیز در این مهم اهمیت دارد و باید برای آن برنامه ریزی کرد گرچه شهرداران هم باید آموزش لازم را ببینند.
قناعت با تأکید بر اینکه مدیر شهری باید توان رقابت درون و برون استانی را داشته باشد، ادامه داد: یکی از وظایف مدیران شهری این است که در میدان رقابت‌های درون و برون استانی باقی بمانند.

دنبال منابع جدید باشید
قناعت ادامه داد: پیگیری‌های زیادی در مرکز برای جذب سرمایه گذار انجام شده لذا انتظار می‌رود برای اینکه به درآمد پایدار برای شهرداری‌ها برسیم در کنار کمک‌های دولتی و افزایش تخصیص‌ها باید دنبال تولید منابع جدید بود.
وی گفت: از این طریق بخشی از مشکلات اجتماعی و امنیتی حل خواهد شد و شهرداری‌ها هم به درآمد پایدار می‌رسند.
استاندار خراسان جنوبی گفت: البته پیگیری برای منابع محدود دولتی همچنان پابرجاست اما با سپردن اقدامات بزرگ به سازمان همیاری شهرداری ها منفعت بیشتری نصیت شهرداری های استان خواهد شد.

کنایه ای به بعضی شهرداران
وی از شهرداران بابت همکاری در اجرای طرح نهضت ملی مسکن تقدیر کرد و گفت: شهرداری‌هایی که در آماده سازی اراضی وارد عمل شده اند دقت و سرعت مورد انتظار است تا بتوانیم طرح‌ها را با کیفیت بهتری دنبال کنیم.
قناعت ادامه داد: اما از شهرداری‌هایی که مستقیم وارد عمل نشده اند و کار را به مجریان واگذار کرده اند انتظار پیگیری و حمایت لازم وجود دارد تا تعهد استان به وزارت راه و شهرسازی انجام شود.
وی در خصوص مشکل افزایش بیمه کارگران ساختمانی که از سوی شهرداران در این نشست مطرح شد اظهار داشت: این موضوع قانون بوده اما می‌تواند در قالب تقسیط آن را حل و فصل کرد گرچه پیگیری‌های کتبی و شفاهی با سطح کلان کشور در حال انجام است لذا نباید کار متوقف شود.

افزایش ۷۳ درصدی بودجه شهرداری‌ها
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی هم گفت: بودجه دولتی شهرداری‌های خراسان جنوبی امسال به یک هزار و ۵۳۴ میلیارد تومان رسیده که نسبت به سال گذشته ۷۳ درصد افزایش یافته است.
علیرضا صفری افزود: سال ۹۹ بودجه دولتی شهرداری‌های استان ۵۶۳ میلیارد تومان بوده که در سال ۱۴۰۱ به ۸۴۱ میلیارد تومان رسید و این رشد بودجه در تاریخ استان بی سابقه بوده و حاصل پیگیری های متعدد استاندار خراسان جنوبی در مرکز است.
وی با اشاره به برگزاری هفت گردهمایی شهرداران استان در سال گذشته با ۳۸مصوبه تخصصی اظهار داشت: استقبال از این جلسات توسط شهرداران خوب بوده و در سال جدید هم مشابه این برنامه برای شوراهای اسلامی دنبال می شود که بتوانیم به صورت سه ماهه تشکیل جلسه دهیم.
وی ادامه داد: در حال حاضر از ۳۱ شهر استان ۳۰ شهر دارای شهرداری است و ۱۶ شهرداری درجه زیر چهار دارند که نشان از ضعف بنیه اداری و بودجه ای آنها است و نیازمند کمک های دولتی هستند.
وی با بیان اینکه درهای گشایش اعتباری به روی شهرداری ها گشوده شد، ادامه داد: سال گذشته ۵۱۴ میلیارد تومان کمک دولتی به شهرداری های استان در قالب ماشین آلات و قیر بوده است.
صفری عنوان کرد: ۶۱ درصد بودجه شهردارهای خراسان جنوبی را کمک‌های دولتی اختصاص داده که در ۱۷شهرداری بیش از ۱۰۰ درصد تحقق داشته و این در حالی است که سنوات گذشته میانگین تحقق کمک های دولتی ۱۷ تا ۲۰ درصد بوده است.
وی همچنین به همکاری خوب شهرداری ها در ستاد خدمات سفر اشاره کرد و گفت: پنج شهرداری از جمله بیرجند، طبس، فردوس، بشرویه و آیسک در حوزه عملکرد سفرهای نوروزی برتر انتخاب شدند و اقدامات شهرداری های سرایان، سربیشه، ارسک، آرین شهر و نهبندان قابل تقدیر بوده است.

شمال بیرجند لکه سبز ندارد
شهردار بیرجند هم در این نشست گفت: سال گذشته ۶ پارک در شهر بیرجند ساخته شد که عمده آنها در شمال شهر بوده لذا هیچ لکه فضای سبزی در شمال شهر وجود ندارد که بلااستفاده باشد.
مهدی بهترین افزود: امسال در آستانه نوروز ۳۸ المان در سطح شهر بیرجند نصب شد که ۲۴ مورد آن تولیدی خود شهرداری است.
وی گفت: بیش از ۳۰۰ هزار نشاء گل و ۶ هزار گل لاله کاشته شد و ۲۱ مورد نوروزخوانی در سطح شهر انجام گرفت.
شهردار بیرجند همچنین به افتتاح بازارچه صنایع دستی در محل فرهنگسرای شهر بیرجند اشاره کرد و افزود: در این بازارچه ۲۴ غرفه با فضای نمایشگاه کاملی تهیه شده و به صورت هفتگی می‌تواند در اختیار سایر شهرداری ها قرار گیرد تا برای معرفی فرهنگ شهر خود استفاده کنند.
به گفته وی همچنین نوروز امسال ۴۰بنر برای معرفی مفاخر، پدران علم و گویش‌های بیرجند در سطح شهر نصب شد که بسیار مورد استقبال قرار گرفت.
بهترین در ادامه از افزایش ۶۴ درصدی صدور پروانه ساختمانی در منطقه ۲شهر بیرجند خبر داد و گفت: در پروژه ظفر سرمایه‌گذاری انجام شده و ۱۹۰هزار متر مربع تولید مسکن در سال ۱۴۰۲ خواهیم داشت.

مراسم تودیع و معارفه مدیرکل نوسازی مدارس استان خراسان جنوبی برگزار شد

 

فصل جدید مدرسه سازی/۷

مراسم تودیع و معارفه مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان با حضور معاون برنامه ریزی و توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خراسان جنوبی، مدیرکل آموزش و پرورش استان و مدیران ادارات شهرستان ها و مناطق آموزش و پرورش، رؤسای مجامع خیرین مدرسه ساز، پیمانکاران و جمعی از مدیران استانی برگزار شد.
علیرضا راشکی معاون برنامه ریزی و توسعه مشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور در این مراسم گفت: امروز مجموعه و همکاران ما افتخار دارند در این سازمان، مدارس بسیار زیبا، بانشاط و مستحکم را می‌سازیم و این ادعا نیست بلکه می‌توان قضاوت جامعه را در این خصوص داشته باشیم.
وی از مجموعه خیرین مدرسه ساز به عنوان بازوی توانمند نوسازی مدارس یاد کرده و حضور و مشارکت این عزیزان را پایه گذار رفع کمبود فضاهای آموزشی در کشور دانسته و ابراز امیدواری نمود با مشارکت مستمر این عزیزان بستر رشد استعدادهای دانش آموزان مستعد این مرز و بوم بیش از پیش فراهم شود.
محمود چاوشان مدیرکل اسبق نوسازی مدارس خراسان جنوبی نیز در این مراسم گزارشی از اقدامات صورت گرفته در سه سال اخیر نوسازی مدارس خراسان جنوبی ارائه و از همکاری جامعه خیرین مدرسه ساز، آموزشی و همکاران شاغل در نوسازی مدارس قدردانی کرد.
حامد رخسارپور سرپرست اداره کل نوسازی مدارس خراسان جنوبی پس از استعانت از خداوند متعال از حسن اعتماد صورت گرفته در سازمان نوسازی مدارس کشور بابت انتخاب خود به عنوان سرپرست اداره کل نوسازی مدارس خراسان جنوبی قدردانی و ابراز امیدواری کرد با همکاری همه جانبه با مجامع خیرین مدرسه ساز و ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق و حمایت دیگر مسئولان مرتبط استانی زمینه رفع مشکلات آموزشی موجود بیش از گذشته فراهم شده و بستر آموزش استاندارد برای دانش آموزان این خطه کویری مهیا شود.
در این مراسم حامد رخسارپور به عنوان سرپرست اداره کل نوسازی مدارس انتخاب و با اهدای لوح سپاس از طرف معاون عمرانی وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور از خدمات محمود چاوشان مدیر کل اسبق نوسازی مدارس خراسان‌جنوبی تقدیر شد.

آخرین اخبار از انتقال آب به خراسان جنوبی / ۲

 

مزایده امروز – گروه خبر
طرح انتقال آب از دریای عمان جزو طرح‌های کلان تعریف شده برای تأمین بخشی از کسری آب در شرق کشور است که از آبان سال ۱۴۰۰ آغاز شد و طبق تفاهم‌نامه‌های منعقد شده، آب انتقالی به استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی در بخش صنعت به مصرف خواهد رسید اما این آب در سیستان و بلوچستان برای تأمین مصرف آشامیدنی نیز پیش‌بینی و طبق برنامه زمان‌بندی شده، این طرح تا پایان سال ۱۴۰۴ یا اوایل ۱۴۰۵ بهره‌برداری خواهد شد.

نیاز مبرم خراسان جنوبی
خراسان جنوبی که یکی از استان‌های کم آب کشور است و بخش عمده آب مورد نیاز در این استان از منابع زیرزمینی برداشت شده، برای اجرای طرح‌های صنعتی و تأمین آب آشامیدنی نیاز به منابع آبی جدید دارد؛ موضوعی که در سفر اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی مورد توجه ویژه قرار گرفت.
در سفر دوم رئیس جمهور به خراسان‌جنوبی هم موضوع انتقال آب در صدر خواسته‌های مردم مطرح شد و رئیس‌جمهور ، رئیسی ۲۵ آذر ۱۴۰۱ با تاکید بر اینکه مساله آب از مسایل اساسی مردم خراسان جنوبی است گفت: از آب و آبرسانی غفلت نکردیم لذا انتقال آب از دریا به صورت کلان دنبال می‌شود و حتما دولت در دستور کار دارد.
رئیسی که ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ در سومین سفر استانی به خراسان جنوبی سفر کرد، بدو ورود در جمع خبرنگاران گفت: مساله آب مشکل بسیاری از استان‌های کشور است و این موضوع را در دولت به‌ صورت ویژه دنبال می‌کنیم.
شرکت تأمین آب صنایع و معادن (ایمواسکو) با حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت در کنار مشارکت بخش خصوصی با هدف تأمین آب مورد نیاز صنایع و معادن استان‌های فلات شرقی کشور با سرمایه ثبتی معادل ۱۵ هزار میلیارد ریال تأسیس شد که اکنون عملیات اجرای خط چهارم طرح ملی انتقال آب از دریای عمان به استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی را برعهده دارد.

وضعیت پروژه تا نیمه فروردین
مدیرعامل این شرکت درباره آخرین وضعیت اجرای طرح انتقال آب از دریای عمان روز گذشته در گفت و گو با امروز خراسان جنوبی گفت: پیشرفت کل پروژه شامل مجموع پیشرفت بخش‌های آبگیری، نمکزدایی، انتقال آب و تأمین انرژی تا نیمه فروردین ۱۴۰۲ معادل ۷.۶ درصد می باشد.

سهم ۲۵ هزار میلیاردی استان
محمد حسن اسدی اعتبار مورد نیاز کل پروژه انتقال آب شرق کشور را بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد که بیش از ۲۵ هزار میلیار تومان آن مربوط به استان خراسان جنوبی می باشد.
وی محل تأمین اعتبار طرح را از آورده سهامداران شرکت، اخذ تسهیلات از صندوق توسعه ملی، اخذ تسهیلات از شبکه بانکی کشور، بازگشایی LC داخلی و عقد قراردادهای خرید تضمینی آب با صنایع نیازمند آب عنوان کرد.

انتقال سالانه ۶۰ میلیون متر
مکعب آب
وی سهم مصوب خراسان جنوبی را در طرح انتقال آب از دریای عمان سالانه معادل ۶۰ میلیون متر مکعب اعلام کرد و افزود: طول مسیر خط لوله انتقال آب در استان خراسان جنوبی حدود ۴۰۰کیلومتر بوده که کل این مسیر در حال حاضر به پیمانکاران مسیرسازی طی دو قطعه محدوده نهبندان تا سربیشه و سربیشه تا دشت خضری (قائن) واگذار شده است.
هم چنین پیمانکاران مسیر سازی در استان سیستان و بلوچستان هم در حال فعالیت بوده و حتی پیمانکار لوله‌گذاری هم در حال لوله گذاری از ابتدای خط می باشد.

مشکلات فراروی
طرح انتقال آب
مدیر عامل شرکت تأمین آب صنایع و معادن (ایمواسکو) در مورد مشکلات فراروی این پروژه به خبرنگار ما گفت: از اهم مسائل فراروی طرح می‌توان به تطویل زمان های اخذ مجوز و همچنین عدم قطعیت های تأمین مالی به موقع طرح اشاره کرد که در صورت تحقق این دو مهم، انتظار می‌رود طرح تا پایان سال ۱۴۰۴ آماده بهره‌برداری باشد.

انتقال آب از خلیج فارس
منتفی است
اسدی در مورد انتقال آب از خلیج فارس هم اینگونه پاسخ داد که «انتقال آب از خلیج فارس به شرق کشور با توجه به حساسیت های زیست محیطی حاکم بر خلیج فارس، در دستور کار قرار ندارد.»

 

 

 

 

جسد گم شده خوسف پیدا شد/۴

 

مزایده امروز/ گروه خبر

جسد فرد گم شده در شهرستان خوسف پس از ۴روز، پیدا شد. ولی زاده رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان خوسف گفت: در حوالی روستای فدشک شهرستان خوسف تیم‌های اعزامی که در حال جستجو‌ی فرد گم شده در شهرستان خوسف بودند گزارشی مبنی بر پیدا شدن جسد فردی در حوالی فدشک از روستاهای این شهرستان به دربافت کردند. در پی این گزارش، عوامل انتظامی به محل فراخوان داده شدند و پس از بررسی و تحقیق و اعلام به خانواده وی تشخیص فرد مفقودی تایید شد. وی افزود: علت فوت وی در دست برسی است. وی با اشاره به اعلام گم شدن فرد ۴۵ ساله در خوسف در صبح شنبه ۲۶ فروردین ماه جاری، گفت: عملیات جست و جو توسط نجاتگران از روز ۲۷ فروردین آغاز شده بود .

 

 

توقیف ۳۱ هزار لیتر گازوئیل قاچاق/۴

مزایده امروز/ گروه خبر

فرمانده انتظامی استان گفت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی یک تریلی حامل ۳۱ هزار لیتر گازوئیل خارج از شبکه توزیع فرآورده های نفتی را توقیف کردند. سرهنگ”حسن شجاعی نسب” ادامه داد : مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان‌جنوبی در اجرای طرح مبارزه با قاچاق عمده سوخت، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی استان به یک دستگاه تریلی مشکوک شدند و برای بررسی بیشتر خودرو را متوقف و در بازرسی از تریلی، ۳۱ هزار لیتر گازوئیل قاچاق خارج از شبکه توزیع فرآورده های نفتی کشف کردند. در این رابطه یک دستگاه تریلی توقیف و یک متهم دستگیر شد.

 

 

کشف ۱.۲ میلیارد کالای خارجی قاچاق/۴

مزایده امروز/ گروه خبر
فرمانده انتظامی شهرستان”فردوس” از کشف انواع کالای خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰میلیون ریال در این شهرستان خبر داد. سرهنگ”علیرضا فولادی” افزود: مأموران ایست و بازرسی”گلشن” شهرستان فردوس در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه وانت اریسان مشکوک شدند و در بازرسی از خودرو، انواع لوازم خانگی خارجی قاچاق را کشف کردند که ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شد.

 

توقیف ۲۸ خودروی شوتی در سربیشه/۴

مزایده امروز/ گروه خبر
فرمانده انتظامی شهرستان”سربیشه” گفت: مأموران انتظامی در اجرای طرح برخورد با خودروهای شوتی و حامل سوخت قاچاق، ۲۸ دستگاه خودرو را توقیف کردند. سرهنگ”محمود رضا صالحی” افزود: مأموران انتظامی شهرستان سربیشه در اجرای طرح مبارزه با قاچاق سوخت و همچنین برخورد با خودروهای شوتی و شناسایی محل های عبور قاچاقچیان سوخت ۲۸ دستگاه خودروی شوتی حامل سوخت را شناسایی و جهت بررسی بیشتر آن ها را متوقف کردند. به گفته وی مأموران انتظامی در اجرای طرح مبارزه با قاچاق سوخت و در بازرسی از خودروها، ۲۱ هزار و ۲۰۰ لیتر سوخت خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی را کشف کردند. سرهنگ صالحی ادامه داد : در این رابطه ۲۸ متهم دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

 

سرمقاله

تحول، تنها راه باقی مانده!!!/۲

 

مزایده امروز / احمدی
زمانی که ارزش پول ملی کشوری به دره فروپاشی سقوط می کند به همراه خود ارزش‌های دیگر را نیز به زیر می کشد، عزت نفس از بین می‌رود، بی‌برنامگی و روز مره‌گی را می‌زاید، فرهنگ و سیاست را نیز چون سیاه چاله‌ای به درون خود می‌بلعد، ارزش پول یعنی ارزش یک کشور، ارزش مردم، ارزش برنامه و قانون و …!! چرایی اتفاق نامبارک ریزش در حد فروپاشی ارزش پول ملی نیازمند تحلیل علمی و آزاد اندیشانه‌ای دارد تا بتوان انباشت بیش از چهار دهه مدیریت در چرخه اقتصاد که چنین خروجی را رقم زد رونمایی کرد، تا به نقدی جدی و به دور از خیمه شب بازی های نهفته در کلمات اصولگرایی و اصلاح طلبی نرسیم و خویش را در چارچوبه‌های مفتضح مصلحت اندیشی و محافظه‌کاری‌های تاریخی گرفتار نماییم بی تردید نه اینکه به نتیجه ای نمی رسیم بلکه شاهد فوران فسادهایی خواهیم بود که چون رودی از آتشفشان مذاب جامعه را در حد انفجار عظیمی که دیگر نمی‌توان از آن مصونیت داشت خواهد رساند…!!! بهتر است آنقدر در شفافیت مواردی که قرار است نقد شود و سپس راه حلی قاطعانه و کوتاه مدت ارائه گردد، اصرار ورزیم که دیگر بستر نفاق و ریا و تزویر، کارایی که تاکنون داشته‌اند را از دسترس خویش خارج شده ببینند…چگونه ما نتوانستیم در طی بیش از چهار دهه به تعریف درست و کارآمدی از اقتصاد علمی دست یابیم که با امضای یک فرد برای خروج از برجام و در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقتصادمان به چنین فلاکتی افتد؟!! چگونه ما نتوانستیم جایگاهی را برای خویش به لحاظ سیاسی و اقتصادی در جهان دست و پا کنیم که تحریم‌های یک جانبه کشوری اینگونه مردم ما را خلع سلاح کند؟!! چه اتفاقاتی افتاد که زمینه‌های فساد آنقدر گسترده شد که محصول فراوان فاسدین را به دنبال داشت؟!! واقعیتی را که باید بدون خوف و خودسانسوری بیان کرد اینکه دیگر نمی‌شود توپ را در زمین مردم و سایر قدرت‌ها و کشورها انداخت و مسئولان را در زرورقی از قداست و معصومیت پیچید تا کسی را یارای نقد و پاسخ شنیدن نباشد، اگر قرار است قانون برای همه یکسان اجرا شود لازمه‌اش از صدر تا ذیل یک کشور باشد، بی خوف و ترس از نام‌ها و درجات و مسئولیت‌ها، در این صورت است که شاهد تغییراتی به نفع مردم و حکومت خواهیم بود، در غیر اینصورت هر نقدی حتی نقدهای عامیانه و ملوسانه هم در نطفه خفه خواهند شد و می‌شود آنچه را که نباید بشود…!! شرایط کشورمان به آنچنان حساسیتی رسیده که دیگر با بخشنامه و سخنرانی و من بمیرم تو بمیری و دیگر راه‌هایی که تاکنون هزاران بار رفته شده است نمیتوان به رتق و فتق امور و تمشیت مردم پرداخت، بهتر است از واقعیت‌هایی که خودمان در به وجود آوردن آن دخیل بوده‌ایم فرار رو به جلو نکنیم و سر برزیر برف شعارهای نخ نماشده فرو نبریم که دیگر فایده ای ندارد، مرد و مردانه مسئولیت اشتباهات‌مان را قبول کنیم و طرحی نو برای آینده در اندازیم و شرایط خوب و جدید را با پایه و فونداسیون شفافیت و برای مردم پی‌ریزی کنیم و گرنه…!!!

 

ساعت کاری جدید ادارات خراسان جنوبی/۳

ساعت کار ادارات خراسان جنوبی برای بعد از ماه مبارک رمضان اعلام شد.
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان‌جنوبی گفت: ساعت کاری ادارات و بانک‌های این استان بعد از ماه مبارک رمضان تغییر می کند و براساس بخشنامه هیات وزیران، ساعت فعالیت دستگاه‌های اجرایی در استان خراسان جنوبی هفت تا ۱۴ خواهد بود.
ناصر ناصری افزود: این ساعت کاری برای ادارات، سازمان‌های دولتی نهادهای عمومی، بانک‌ها و دانشگاه‌های استان، عمومیت دارد .
به گفته وی ادارات و دستگاه‌های اجرایی در روزهای پنجشنبه ساعت هفت تا ۱۳ فعال خواهند بود اما دستگاه‌های خدمات‌رسان و حوزه‌های امدادی و عملیاتی از این قاعده مستثنی هستند و به روال گذشته خدمات‌دهی خواهند داشت.

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*