گفته می شود

 

 

گفته می شود محمدرضا باهنر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته برای افزایش امید، اولا باید «کرسی اعتراض» را به رسمیت شناخت، کسانی که اعتراض قانونی دارند باید بتوانند مطالبه گری کنند و مسائل و مطالب خودشان را بگویند. مسئولین نظام عوض دعوا‌های بی ارزش و اختلافات غیرضروری، دست به دست هم بدهند و از خرد جمعی استفاده کنند؛ از تک تک کسانی که در کشور هستند و دل در گرو انقلاب دارند، از هر گروه و حزب و دسته و طایفه‌ای که می‌خواهند باشند، استفاده کنند.

 

 

 

گفته می شود در حالی که روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد، سقف اعطای وام قرض الحسنه به هر مشتری در هر مؤسسه اعتباری به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت، چند ساعت بعد این خبر از سوی بانک مرکزی اصلاح و اعلام شد: سقف اعطای تسهیلات خرد به هر مشتری در هر مؤسسه اعتباری ۲۰۰ میلیون تومان تعیین شد و نه قرض الحسنه؛ بنابراین خبر خوش وام قرض الحسنه ۲۰۰ میلیونی فقط برای چند ساعت اعتبار داشت و در نهایت حذف شد.

 

 

 

گفته می شود سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده، در سال آینده ضریب حقوق اعلامی در لایحه بودجه، میانگین افزایش حقوق است و بر اساس محاسبات انجام شده میزان افزایش بر اساس پایه احکام حقوقی کارمندان در دامنه ۱۵ تا ۲۵ درصدی خواهد بود؛ لذا میزان افزایش با رویکرد عدالت‌محور و با هدف جبران قدرت خرید در حقوق‌های پایین‌تر خواهد بود.

 

 

گفته می شود وزیر امور اقتصادی و دارایی در مراسم رونمایی از سامانه مولدسازی دارایی‌های دولت گفته در مورد اموال مازاد نهادهای انقلابی و یا اموال سایر قوا، در صورتی که رئیس عالی قوه و یا سایر نهادها موافقت کنند، اموال مازاد آنها نیز مولدسازی می‌شود.

 

 

گفته می شود عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس گفته اگر یک خانوار ۴ نفره مستضعف می‌دانست که به ازای هر نفر شاید بالای ۵۰۰ هزار تومان، پول انرژی این خانوار به قشرهای دارا تعلق می‌گیرد، قطعا موافق گران شدن بنزین بود. وی افزود: شرایط اقتصادی کشور اجازه چنین تصمیماتی شامل افزایش قیمت بنزین و حامل‌های انرژی را نمی‌دهد.

 

گفته می شود النازمحمدی دبیر گروه اجتماعی روزنامه هم‌میهن با قید وثیقه از زندان اوین آزاد شد. این روزنامه‌نگار روز ۱۶ بهمن به شعبه ۲ بازپرسی دادسرای اوین احضار شده بود که از سوی بازپرس این شعبه دستور بازداشت موقت او صادر و به بند ۲۰۹ اوین منتقل شد. الهه محمدی خواهر او و خبرنگار روزنامه هم‌میهن که گزارشی از مراسم خاکسپاری مهسا امینی نوشته بود همچنان در بازداشت است. وی در تاریخ ۷ مهر بازداشت شده است.

 

 

گفته می شود مدارس دخترانه قم از نهم آذرماه شاهد حوادث تلخی است؛ حوادثی که تعطیلی چند روز گذشته هم نتوانسته مانع تکرار آن‌ها شود. صبح امروز خبری منتشر شد که طی آن دانش آموزان یک مدرسه دخترانه دیگر در ناحیه ۳ آموزش و پرورش با بوی نامطبوع مواجه شدند. دقایقی بعد و در حالیکه دانش آموزان شیفت عصر راهی مدرسه شده بودند، اعلام گردید که مدارس ابتدایی استان نه به دلیل «حادثه مسمومیت» بلکه به دلیل برودت هوا تعطیل شدند. اما این پایان کار نبود و دانش آموزان مدارس دیگر در سطح استان (شاهد رضویه و اخوان) هم با علائم مسمومیت‌های هفته گذشته مواجه و راهی درمانگاه شدند.

 

 

گفته می شود رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفته شایعه وجود «جیوه قرمز» در چرخ‌ خیاطی‌های قدیمی صحت ندارد. سرهنگ علی کسانی اظهار کرد: پیامی با موضوع «توی این چرخ‌خیاطی‌های خیلی قدیمی ماده‌ای است به اسم جیوه قرمز که هر گرمش ۱۰ میلیارد تومان قیمت داره. این جیوه برای تسلیحات اتمی کاربرد داره و خیلی سمی و خطرناک… این ماده جز چرخ خیاطی، توی بعضی یخچال و تلویزیون و وسایل برقی بالای ۵۰، ۶۰ سال پیشم موجوده» در شبکه‌های اجتماعی در حال بازنشر است و متأسفانه این خبر موجب تشویش اذهان عمومی در میان کاربران فضای سایبری شده و این احتمال وجود دارد این موضوع دست‌مایه کلاه‌برداری افراد سودجو قرار بگیرد.

 

 

گفته می شود زینب موسوی، کمدین معروف اینستاگرامی مشمول عفو نشده و باید راهی زندان شود. موسوی که در صفحات مجازی به «امپراتور کوزکو» شناخته می‌شود صبح روز ۲۰ مهر بازداشت شد. او پیش از این در اینستاگرامش خبر داده‌ بود که ۲۵ روز در انفرادی بوده است. موسوی اواخر آبان با تودیع وثیقه آزاد شد. همچنین به گفته این کمدین، دادگاه انقلاب قم او را به دو سال زندان محکوم کرده‌ است.

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*