گفته می شود

 

گفته می شود یحیی آل اسحاق وزیر اسبق بازرگانی گفته مدیرعامل سازمان فروشگاه‌های شهر و روستا که در وزارت بازرگانی کار می‌کرد، قیمت کره را حدودا دو ریال افزایش داده بود، تعزیرات به این موضوع ورود کرد و برای او حکم شش ماه زندان بریدند. پس از اعتراض به امام خمینی (ره) ایشان فرمودند که حتی اگر من با این موضوع مخالف باشم نیز نمی‌توان حکم قاضی را نقض کرد. بدین ترتیب او زندان خود را گذراند و حتی در آن دوره مسئول کارهای اقتصادی زندان شد. ما یک معاون وزیر نیز داشتیم که با توجه به همین پیگیری‌های تعزیرات در مقابل ساختمان وزارتخانه به او شلاق زدند. با بالا گرفتن این مشکلات مرحوم عسگراولادی نزد امام خمینی (ره) رفت و از ایشان خواست با استعفای ما موافقت کند، امام خمینی (ره) نیز سرانجام فرمودند که برای حفظ مصالح عمومی کشور با این استعفا موافقت خواهد کرد و بدین ترتیب ما از وزارت بازرگانی رفتیم.

 

 

 

گفته می شود رئیس دانشگاه شریف در ایمیلی که خطاب به اساتید و دانشجویان ارسال کرده، از مختومه شدن ۷۵ درصد پرونده‌های انضباطی دانشجویان در وقایع پاییز ۱۴۰۱ خبر داد؛ بنابراین، با توجه به اینکه تعداد پرونده‌های کمیته انضباطی حدود ۳۰۰ پرونده اعلام شده بود، از قرار معلوم بیش از ۲۳۰ مورد آن‌ها مختومه خواهد شد و وضعیت سایر آن‌ها هم پس از بررسی در مراحل بعدی تعیین خواهد شد.

 

 

گفته می شود سخنگوی کمیسیون تلفیق گفته طبق مصوبه کمیسیون، کلیه رده‌های بسیج مستضعفین (پایگاه‌ها و حوزه‌های بسیج)، پاسگاه‌ها، کلانتری‌ها و موزه‌های دفاع مقدس از پرداخت حق انشعاب برق، گاز، آب و فاضلاب، تلفن، عوارض شهرداری و شمارش‌گرها و کلیه خدمات دولتی و عوارض معاف شدند؛ هزینه دادرسی شورای حل اختلاف در دعاوی مالی به معادل ۸۰ درصد هزینه دادرسی رسیدگی به این دعاوی در محاکم دادرسی افزایش پیدا می‌کند.

 

 

گفته می شود پیمان جبلی در واکنش به انتقادات نسبت به سخنان ابوالقاسم طالبی در برنامه زنده «هفت» تصریح کرد: آنچه باید به آن توجه کرد، این است در فضایی که به مقدس‌ترین مقدسات ما در ماه‌های گذشته توهین شده و فتنه‌ای که پشت‌ سر گذاشته‌ایم، طبیعی است که واکنش‌هایی صورت بگیرد که البته بعضی از این نظریات با ادبیات بهتری می‌توانست بیان شود. شاید با ادبیات مناسبی بیان نشد، اما واکنشی به آن رفتار‌ها و اظهارنظر‌هایی است که در این چند ماه بیان شده بود.

 

 

گفته می شود احمد امیرآبادی فراهانی در حاشیه جلسه علنی درباره مسمومیت دانش آموزان مدارس قم گفته مسمومیت دانش آموزان قم مشکوک است و همه دستگاه های امنیتی و انتظامی و بهداشت و درمان و مجموعه کلانتری و آتش نشانی پیگیرند که مبدا این مساله را پیدا کنند. وی ادامه داد: با وجودی که چندین جلسه برگزار شده، هنوز نتوانستند علتی را برای اطلاع رسانی اعلام کنند و هنوز مبدا این موضوع مشخص نشده است.

 

 

 

گفته می شود اسدالله بادامچیان، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفته مسائل اجتماعی و اقتصادی باعث کاهش و افزایش مشارکت در انتخابات می‌شود و در انتخابات اخیر رفتار دولت آقای روحانی باعث شد که حضور مردم در انتخابات کاهش یابد. دولت آقای روحانی در نیامدن مردم و مشارکت کمتر مردم مقصر است، ولی من معتقدم بعد از این تجربه حتما مشارکت در انتخابات بعدی افزایش چشمگیری خواهد داشت.

 

 

گفته می شود فلاحت‌پیشه در ارزیابی خود از واکنش مجلس نسبت به این مصوبه، گفته «باورم این است که یک رویه نانوشته‌ای در کشور وجود دارد، مبنی بر اینکه مجلس روز به روز ضعیف‌تر و اختیارات‌شان محدودتر شود.

 

 

گفته می شود وزارت جهاد کشاورزی در نامه ای به انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان شیرخشک صنعتی از درج نام ایران در فهرست واردات مجاز محصولات لبنی به ژاپن خبر داده و تاکید کرده است که برنامه ریزی لازم برای حضور فعال در بازارهای این کشور داشته باشند.

 

 

 

گفته می شود وزیر صمت گفته سال‌هاست مشکل قطعی برق و گاز در واحدهای تولیدی وجود دارد چرا که سرمایه گذاری در دهه گذشته برای توسعه شبکه برق و گاز صورت نگرفته است. در موضوع برق با وزارت نیرو برای ساخت ۱۴ هزار مگاوات نیروگاه توافق کردیم و هم اکنون نیز برخی از واحدهای صنعتی نیروگاه در حال احداث دارند که اولین آن ۵۰۰ مگاوات در سمنان راه اندازی شده است. همچنین یکی دیگر از نیروگاه ها نیز برای فولاد مبارکه بوده که راه اندازی می‌شود. این وزیر دولت سیزدهم تاکید کرد: در حوزه برق به این نتیجه رسیدیم که نمی‌توانیم منتظر توسعه صنعت برق در بخش‌های خارج از صنعت بمانیم، لذا این کار را آغاز کردیم تا طی یک برنامه سه ساله بتوانیم از تامین برق واحدهای تولیدی اطمینان داشته باشیم و تولید کمترین آسیب را ببیند. البته بخش دیگر را باید کاهش مصرف دنبال کنیم.

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*