اخبار خراسان جنوبی/ نشست تبیینی سیره تربیتی امام خمینی (ره) در بیرجند برگزار شد

نشست تبیینی سیره تربیتی امام خمینی (ره) در بیرجند برگزار شد

نشست تبیینی سیره تربیتی امام خمینی (ره) در بیرجند برگزار شد

رییس سازمان دانش‌آموزی خراسان جنوبی اعلام کرد نشست تبیینی سیره تربیتی امام خمینی (ره) و آموزش سواد رسانه‌ای ویژه مربیان سازمان دانش‌آموزی خراسان جنوبی برگزار شد.

محمد علی حسن آبادی اظهار کرد: در این همایش جمعی از تبیین گران جبهه انقلاب فرهنگی در خراسان جنوبی به بررسی ابعاد علمی ‌و تربیتی امام خمینی (ره) و بررسی ویژگی‌های تهذیب نفس در زندگی امام و آموزش‌های سواد رسانه ای پرداختند.

وی با اشاره به سادگی و در عین حال صحیح و اصولی بودن روش تربیتی امام خمینی (ره) گفت: مراجعه و مرور خاطرات ایشان در ارتباط با کودکان و نوجوانان می تواند برای همگان به ویژه مربیان سازمان دانش آموزی پندآموز و راهگشا باشد.

وی افزود: در این همایش که در محل مجتمع غدیر برگزار شد، ۲۵۰ مربی زن و مرد سازمان دانش آموزی خراسان جنوبی حضور داشتند.

 

 

 

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد:

تاکید دولت بر توسعه مبادلات مرزی در شرق کشور

تاکید دولت بر توسعه مبادلات مرزی در شرق کشور

استاندار خراسان جنوبی گفت توسعه مبادلات مرزی شرق کشور با کشور افغانستان در دستور کار جدی دولت سیزدهم قرار دارد.

جواد قناعت با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران و در جریان سفر به شهرستان سربیشه، اظهار کرد: امروز فرصتی شد که علاوه بر دیدار با مردم سربیشه در آیین افتتاح و کلنگ‌زنی چند طرح عمرانی، خدماتی و اقتصادی شرکت کنیم.

وی گفت: از مجموع هزار و ۲۵۲ پروژه‌ که دهه فجر در سطح استان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود، ۱۴۷ پروژه متعلق به شهرستان مرزی سربیشه با اعتبار ۵۷۴ میلیارد تومان است.

استاندار افزود: از مجموع ۱۴۷ پروژه دهه فجر شهرستان سربیشه، ۱۳۴ پروژه افتتاح و ۱۳ پروژه هم کلنگ‌زنی می‌شود.

قناعت با بیان اینکه با همراهی امام جمعه و فرماندار سربیشه، جمعی از مدیران استانی و شهرستانی در آیین افتتاح پروژه ذخیره‌سازی هیدروکربن و ترانشیپ سوخت در سایت مرزی ماهیرود شرکت کردیم، خاطرنشان کرد: مجموع اعتبار هزینه شده در این پروژه ۲۰۰ میلیارد تومان است.

وی عنوان کرد: عملیات اجرایی احداث مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی شهر مرزی دُرح نیز آغاز شد که با اجرای این طرح مشکلات آبرسانی شهر دُرح و مناطق اطراف رفع خواهد شد.

قناعت خاطرنشان کرد: افتتاح و کلنگ‌ زنی همزمان ۵۸ پروژه گازرسانی با اعتبار ۱۱۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در شهرستان سربیشه داشتیم.

وی با اشاره به بازدید از دستگاه ایکس‌ ری کانتینری در مرز ماهیرود، افزود: اجرای این طرح باعث افزایش سرعت بازرسی کامیون‌ها خواهد شد.

استاندار افزود: دستگاه ایکس‌ری کانتینری در مرز ماهیرود با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان احداث شده که با دستور رئیس جمهور در آینده نزدیک به صورت متمرکز در ۶ استان افتتاح خواهد شد.

قناعت با تأکید بر ضرورت به توجه به مرز و استفاده حداکثری از پتانسیل‌های مرزی، گفت: توجه ویژه دولت سیزدهم به ظرفیت مرزی است و فضا و بستر را برای جذب سرمایه گذاران در این منطقه فراهم می‌کند.

وی با ذکر این نکته که با توجه به تردد زیاد کامیون‌ها به نوار مرز، احداث جاده از ضروریات است، افزود: دوبانده‌سازی محور سربیشه – ماهیرود به طول ۱۲۵ کیلومتر در دستورکار است که تاکنون ۳۳ کیلومتر این محور آسفالت و احداث شده که از این مقدار ۲۳ کیلومتر به همت دولت سیزدهم ساخته شده است.

قناعت خاطرنشان کرد: از محل اعتبارات دور نخست سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی ۵۰ میلیارد تومان به صورت کامل برای تکمیل باند دوم محور سربیشه – ماهیرود تخصیص یافته و این اعتبار هزینه شده است.

وی گفت: در حال حاضر هم سه کارگاه در این محور فعال است و تا هفته دولت سال آینده شاهد افتتاح ۱۰ کیلومتر باند دوم دیگر در این محور خواهیم بود.

استاندار با اشاره به بازدید از منطقه مرزی ماهیرود شهرستان سربیشه، عنوان کرد: هر دفعه شاهد پیشرفت، تحول و طرح‌ها، حرکت‌ها و کارهای نو و جدیدی در منطقه هستیم که نشان دهنده است که توسعه مراودات مرزی برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی اظهار کرد: آنچه توقع و انتظار ما است این است که بتوانیم از ظرفیت‌ های مرزی استفاده حداکثری داشته باشیم و درخواست از کشور همسایه این است که با همراهی بیشتر از ظرفیت مرز ماهیرود بیشتر استفاده شود و ما این آمادگی را در جمهوری اسلامی ایران و خراسان جنوبی داریم.

 

 

بهره برداری از۲طرح آموزشی و ورزشی در بیرجند

بهره برداری از۲طرح آموزشی و ورزشی در بیرجند

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت در ششمین روز از دهه مبارک فجر، ۲ طرح آموزشی، تربیتی و ورزشی در بیرجند افتتاح شد.

سید علیرضا موسوی نژاد، با بیان این خبر، عنوان کرد: با حضور عباس زاده معاون عمرانی استاندار و تنی چند از مسئولین شهرستانی و استانی زمین چمن مصنوعی آموزشگاه برکت مهرشهر بیرجند در زمینی به مساحت ۵۴۴ متر مربع و اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان احداث شده که مبلغ ۳۰ میلیون تومان آن سهم بنیاد برکت است.

وی، با شاره به بهر برداری از پروژه ۴ کلاسه ی توسعه ی دبستان روستای حسین آباد بیرجند، اذعان کرد: این ۴ کلاسه با زیر بنای ۲۷۰ متر مربع احداث شده است که برای احداث و تجهیز آن قریب ۳ میلیارد تومان هزینه شده است.

به گفته موسوی نژاد با افتتاح این دو طرح، بیش از ۴۸۰ دانش آموز بیرجندی از نعمت زمین ورزشی و کلاس استاندارد برخوردار شدند و ۸۱۴ متر مربع نیز به فضاهای آموزشی، تربیتی و ورزشی استان اضافه شد.

 

بیش از ۳۵۰۰ دانش آموز خراسان جنوبی معتکف شدند

بیش از 3500 دانش آموز خراسان جنوبی معتکف شدند

رییس سازمان دانش‌آموزی خراسان جنوبی گفت امسال ۳هزار و ۵۵۰ دانش‌آموزدختر و پسر استان خراسان جنوبی در مساجد ۱۱ شهرستان معتکف شدند.

به گزارش پانا محمد علی حسن آبادی با اشاره به استقبال بی نظیر دانش آموزان اظهار کرد: با وجود پیگیری‌های انجام شده بدلیل کمبود فضا و تجهیزات امکان حضور تعداد زیادی از دانش آموزان ثبت نام شده در این مراسم معنوی فراهم نشد.

وی با اشاره به برنامه های جانبی اعتکاف دانش آموزی خاطرنشان کرد: برگزاری حلقه های معرفتی، مسابقات فرهنگی، برگزاری محفل قرآنی دانش آموزی از جمله برنامه های اعتکاف دانش آموزی بوده است.
حسن آبادی از اعتکاف دانش‌آموزی، بعنوان بهترین فرصت‌ معنوی در دوره دانش‌آموزی یاد کرد و افزود: اعتکاف شرایطی را فراهم می‌کند تا انسان، با توشه معنوى و اعتقادى راسخ و ایمان و امیدى بیشتر، به زندگى خود ادامه داده و خود را براى صحنه‏‌هاى خطر و جهاد در راه خدا آماده سازد.

 

 

 

در مراسمی با حضور رئیس بنیاد مستضعفان کشور

۳۰۰ بیرجندی حق خود را از پهلوی گرفتند

300 بیرجندی حق خود را از پهلوی گرفتند

بیرجند (پانا) – مراسم واگذاری ۳۰۰ سند املاک مسکونی غصبی در دوران پهلوی به مردم بیرجند برگزار شد.

این ۳۰۰ سند مسکونی و کشاورزی که در دوران پهلوی غصب شده بود، در مراسمی با عنوان واگذاری ۱۳۵ هزارمین سند املاک ملت و همزمان در پنج استان به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به مردم بیرجند تحویل شد.

این مراسم در بیرجند با حضور قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان، معاون استاندار و جمعی از مسئولان برگزار شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی در این مراسم گفت: واگذاری اسناد و املاک و خانه‌هایی که خاندان پهلوی غصب کردند به مالکان واقعی، از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است.

ناصر ناصری با بیان اینکه دهه فجر مظهر شکوه و عظمت ملت ایران و یادآور دلاوری‌ها و از خودگذشتگی‌های همه ملت و رهبری امام راحل است، ادامه داد: کشور دستاوردهای مختلفی دارد که باید برای مردم بیان شود و از نظر استقلال، کشور در زمان پهلوی بدون حتی یک دقیقه مقاومت بحرین را واگذار کرد اما دیدیم بعد از پیروزی انقلاب، جمهوری اسلامی ایران با مقاومت جانانه خود حتی یک وجب خاک کشور را به دشمن نداد.

وی ادامه داد: امسال باید دهه مبارک فجر را بیشتر گرامی بداریم و جشن بگیریم، چرا که استکبار جهانی می‌خواهد این جشن‌ها و دهه‌ها را از ما بگیرد تا از این طریق مردم از امام و رهبری و شهدا فاصله بگیرند.

وی گفت: تبیین دستاوردهای انقلاب برای جوانان ضرورت دارد تا این ارتباط مردم با ولایت و شهدا هیچ گاه فراموش نشود چون با پیروزی انقلاب اسلامی بود که دشمن دریافت این انقلاب، رهبری و ملت به سمتی خواهد رفت که برای همه کشورهای آزادیخواه الگو شود به همین دلیل توطئه‌ها، مشکلات و دشمنی‌ها را آغاز کرد.

ناصری به برخی توطئه های دشمن اشاره کرد که ترور مردم، شخصیت‌ها و دانشمندان همچون شهید مطهری رجایی، مفتح، باهنر، بهشتی و دیگر افراد از آن جمله است و این موارد از برنامه‌های دشمن برای متوقف کردن کشور بود .

به گفته وی آن ها تلاش کرده اند هر روز یک اتفاقی برای کند شدن حرکت قطار انقلاب رقم بزنند.

وی با بیان اینکه نفوذ افراد خودفروخته همچون بنی صدر از دیگر برنامه‌های دشمن برای ضربه زدن به انقلاب بود، گفت: دشمن همان ابتدای انقلاب، جنگ تمام عیار را علیه کشور آغاز کرد و این در شرایطی بود که هنوز ایران آنچنان نیرو و حتی سلاح سبک نداشت و بسیج و سپاه هم تازه شکل گرفته بودند.

ناصری افزود: دشمن در اوج جنگ با نامردی تمام از سلاح شیمیایی استفاده کرد و علاوه بر این به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران نیز موشک زدند و به فرمانده آن جایزه دادند.

وی با بیان اینکه بهترین جوانان ایران خون خود را دادند تا این انقلاب پایدار بماند، گفت: هرچه از عمر انقلاب گذشته پایه‌های آن محکم‌تر شده است و این اقتدار، دسیسه‌های دشمن را هم خنثی کرد. ناصری افزود: دشمن بعد از اینکه از جنگ سرافکنده بیرون آمد، به سراغ فتنه‌های مختلف از جمله فتنه ۸۸ رفت و پس از شکست‌های متوالی اخیرا به سراغ جنگ رسانه‌ای و سنگین‌ترین تهاجمات علیه فکر و ذهن جوانان و مردم رفته است.

وی با بیان اینکه روح معنوی و مذهبی سرلوحه کار در کشور است، گفت: انقلاب اسلامی به خدا و مردم و تأسی از دین، اسلام و قرآن متکی است و مردم و مجموعه نظام همواره مطیع ولایت بوده و خواهند بود لذا توطئه‌های دشمن به جایی نخواهد رسید.

معاون استاندار اضافه کرد: دشمن فکر می‌کرد پس از رحلت امام خمینی (ره) شاکله انقلاب به هم می‌ریزد اما خلف صالح ایشان بیش از سه دهه است که به شایستگی تمام انقلاب را پیش می‌برند.

وی سازش با استکبار را امنیت‌سوز خواند و گفت: مقاومت امنیت‌ساز است و چنانچه سازش اتفاق بیفتد باید نوچه و تابع و مستعمره باشیم.

 

 

 

کسب ۱۹۴ رتبه زیر هزار توسط دانش‌آموز خراسان جنوبی

کسب ۱۹۴ رتبه زیرهزارتوسط دانش آموزان خراسان جنوبی

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اعلام کرد دانش‌آموزان استان موفق به کسب ۱۹۴ رتبه زیر صد و زیر هزا‌ر در آزمون سراسری سال جاری شدند.

سید علیرضا موسوی نژاد در آیین تجلیل از۱۹۴ دانش آموزی که موفق به کسب رتبه های زیرصد و زیر هزار در آزمون سراسری شده بودند، اظهار کرد: این اتفاق مبارک در حالی رقم می خورد که دانش آموزان استان، قریب یک درصد دانش آموزان کشور را تشکیل می دهند.

وی، از دانش آموزان دهه هشتادی‌، به عنوان سربازان تمدن نوین اسلامی یاد کرد و با اشاره به منویات مقام معظم رهبری، ادامه داد: در گام دوم انقلاب، نظم نوین دیگری در گفتمان جهانی اتفاق می افتد که در آن کدخدای جهان آمریکا نیست و گفتمان اسلام ناب گفتمان غالب جهان خواهد بود و تمدن نوین اسلامی گسترش خواهد یافت.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این که آمریکا از چند سال قبل نقشه خاورمیانه جدید را ترسیم کرد و در بسیاری از کشورهای خاورمیانه اعم از سوریه و یمن مشکلاتی را به وجود آورد، عنوان کرد: به قول رهبر معظم انقلاب ، «تغییراتی که در جهان اتفاق می‌افتد، خاورمیانه جدیدی که دشمن می‌خواهد، نیست و رژیم جعلی صهیونیستی ۲۵ سال آینده خود را نخواهد دید.»

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی، با اشاره به نهادینه شدن تفکر جمهوری اسلامی در بسیاری از کشورهای جهان و منطقه،تصریح کرد: بدون شک آمریکا و استکبار جهانی از این مسأله نگران است؛ تمدن نوین اسلامی به دست پرفروغ رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، نقش‌آفرینی وبا همت دانش‌آموزان محقق و آماده انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) خواهد شد.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به متن آیه ۳۹ سوره نجم، به استناد این آیه اذعان کرد: بی شک پس از تحمل سختی ها آسایشی است که در سایه صبر، تلاش و کوشش هدفمند حاصل می شود.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از دختران دانش آموز استان به عنوان پیشران در مسیر تمدن نوین اسلامی، در گام دوم انقلاب یاد کرد و افزود: حضور دختران دانش آموز در عرصه های مختلف و متنوع عقیدتی، علمی، هنری، فرهنگی، ورزشی، سیاسی و اجتماعی،مبین توجه وافر انقلاب اسلامی به نقش مؤثر بانوان در توسعه همه جانبه این سرزمین اسلامی است.

به گفته موسوی نژاد، تولید علم و دانش و توسعه محصولات دانش بنیان در مدارس زمینه ساز تولید ثروت و شکوفایی اقتصادی در خراسان جنوبی و ایران اسلامی می شود.

 

 

 

مجازات خشکاندن درختان چیست؟

 

ماده ۱ لایحه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها می گوید؛ به منظور حفظ و گسترش فضای سبز و جلوگیری از قطع بی رویه درختان، قطع هر نوع درخت و یا نابود کردن آن به هر طریق در معابر، میادین، بزرگراه ها و پارک ها، بوستان ها، باغات و نیز محل هایی که به تشخیص شورای اسلامی شهر، باغ شناخته شوند در محدوده و حریم شهرها بدون اجازه شهرداری و رعایت ضوابط مربوطه ممنوع است.

مواد ۶۸۴،۶۸۵، ۶۸۶ قانون مجازات اسلامی- تعزیرات، به جرایمی می‌پردازد که به عمل ارتکابی علیه درختان و محصولات زراعی و باغات مربوط است. بنا به نظریات مختلفی که توسط اداره حقوقی دادگستری اعلام شده، قطع درختان صرف‌نظر از مثمر یا غیرمثمر بودن آنها بدون اجازه شهرداری جرم است.

ملاک تحقق این جرم شرط نیست که درخت قطع شده دارای شناسنامه ابلاغ شده باشد! البته در صورتی که عطف شاخه درخت بدون قطع تنه آن غیرممکن باشد، اقدام به رفع تجاوز به قدر ضرورت منعی ندارد.

 ماده ۶۸۴: هر کس محصول دیگری یا تاکستان، باغ میوه، نخلستان کسی را خراب کند یا محصول دیگری را قطع و دور نماید، یا به واسطه سرقت یا قطع آبی که متعلق به آن است یا با اقدامات و وسایل دیگر خشک کند یا باعث تضییع آن بشود یا آسیاب دیگری را از استفاده بیاندازد به حبس از شش ماه تا سه سال و شلاق ۷۴ تا ضربه محکوم می شود.

 ماده ۶۸۵: هر کس اصله نخل خرما را به هر ترتیب یا هر وسیله بدون مجوز قانونی از بین ببرد یا قطع نماید، به سه تا شش ماه حبس یا از یک میلیون و پانصد هزار تا سه میلیون ریال جزای نقدی یا هر دو مجازات محکوم خواهد‌شد.

 ماده ۶۸۶: هر کس درختان موضوع ماده ۱ قانون گسترش فضای سبز را عالماً عامداً و برخلاف قانون مذکور قطع یا موجبات از بین رفتن آن­ها را فراهم آورد، علاوه بر جبران خسارت وارده حسب مورد به حبس تعزیری از شش ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از سه میلیون تا هجده میلیون ریال محکوم خواهد شد.

درخت یا درختانی که در محدوده شخصی ملک افراد قرار دارد مورد حمایت ماموران شهرداری است و کسی حق ندارد آن را قطع کند علاوه براین هیچ سازنده ملکی حق ندارد به دلایل واهی نظیر رویت بیشتر نمای ساختمان و با استفاده از ابزارهای مختلف اقدام به خشکاندن درختان کند.

این درحالیست که شهرداری از افراد برای قطع درختان که در سالیان دور توسط افرادی که دیگر در قید حیات نیستند قطع شده است جریمه های هنگفت دریافت می کند این درحالیست که توجهی به میراث ملی که در روز روشن از بین رفته است ندارد.

درختان سطح شهر در صورتیکه مالک خصوصی نداشته باشند، متعلق به عموم مردم هستند. مدیریت شهری به نمایندگی از عموم مردم می‌تواند در صورتی که کسی این درختان را از بین ببرد، مدعی او شود اما تاکنون هیچ واکنش قابل قبولی از سمت شهرداری منطقه دیده نشده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*