اخبار خراسان جنوبی/

 

 

همزمان با دهه فجر؛

۱۳۹ پروژه بخش کشاورزی افتتاح می‌شود

احیای روزانه یک رشته قنات در خراسان جنوبی

سطح زیر کشت باغ‌های خراسان جنوبی از مزارع پیشی گرفت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: ۱۳۹ پروژه بخش کشاورزی با اعتبار ۱۳۸ میلیارد و ۲۲۷ میلیون تومان در دهه فجر افتتاح می‌شود.
مهدی جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی در نشست خبری ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی استان خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: ۱۳۹ پروژه بخش کشاورزی با اعتبار ۱۳۸ میلیارد و ۲۲۷ میلیون تومان در دهه فجر افتتاح می‌شود.

وی افزود: از این تعداد پروژه ۱۰ پروژه مربوط به منابع طبیعی و آبخیزداری، پنج پروژه صنایع تبدیلی تکمیلی، ۶ پروژه تعاون روستایی، ۱۷ پروژه شرکت شهرک‌ها، چهار پروژه باغبانی، یک پروژه دامی، ۷۴ پروژه آب و خاک و ۲۳ پروژه عشایری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی بیان کرد: پروژه‌های بخش عشایری شامل احداث آبخورهای دامی، احیا و مرمت قنوات محلات عشایری و بازگشایی ایل راه‌های عشایری می‌شود.

جعفری عنوان کرد: صنایع تبدیلی تکمیلی شامل کارخانجات خوراک دام و طیور، سردخانه، بسته بندی نمک طعام و محصولات کشاورزی می‌باشد.

وی اظهار کرد: در بخش سیستم‌های نوین آبیاری ۱۱ میلیارد و ۷۰۵ میلیون تومان و احیا و مرمت قنوات ۸ میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از احیای روزانه یک رشته قنات در استان از ابتدای سال خبر داد.

جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون روزانه یک رشته قنات در استان احیاء شده است گفت: در مجموع ۳۶۰ رشته قنات از ابتدای سال احیاء شده است.

او با بیان اینکه در ۲ دهه گذشته ۷۰۰ رشته قنات در استان خشکیده است افزود: البته این قنوات با تخصیص اعتبار و بارندگی می تواند مجدد احیاء شود.

جعفری ادامه داد: امسال در‌ حوزه احیاء و مرمت قنوات ۸ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

مهاجرت ۶ هزار نفر از روستا‌های استان

جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: در پی خشکسالی‌های اخیر و خشکیده شدن قنوات ۶ هزار نفر به شهر‌های استان مهاجرت کرده اند.

او افزود: با احیای قنوات استان تعداد زیادی از مردم به روستا‌ها باز می‌گردند.

جعفری در خصوص استفاده و به کارگیری از تجربه و نظر متخصصان حوزه کشاورزی عنوان کرد: همیشه قبل از انجام هر اقدامی با متخصصین مشورت می‌کنیم و امسال توانسته ایم برای اولین بار در کشور در خراسان جنوبی انجمن مقنّیان را ثبت کنیم و در‌ زمینه احیای قنوات در استان از این افراد متخصص استفاده می‌کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی همچنین گفت: با توجه به مساله کم‌آبی در استان سطح زیر کشت باغ‌ها از محصولات زراعی پیشی گرفته و در راستای مدیریت مصرف بهینه آب بخش کشاورزی به این موضوع توجه شده است.

مهدی جعفری افزود: افزایش بهره‌وری آب و خاک از مهمترین برنامه‌های جهاد کشاورزی است و بخش عمده طرح‌های افتتاحی این حوزه نیز به آب و خاک مربوط می‌شود.

وی اظهار داشت: ۱۷۸ هزار متر مکعب اراضی قابل کشت در استان خراسان جنوبی وجود دارد که عدد قابل توجهی بوده و ارزش محصولاتی تولیدی استان ۲۱ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: راندمان (بازدهی) آبیاری استان به ۴۹ درصد رسیده است و تا سه سال آینده این شاخص باید به ۵۵ درصد برسد.

وی افزود: امسال هم بالغ بر سه هزار و ۲۰۰ هکتار سامانه نوین آبیاری در استان اجرا شده و عملیات در دست اجرا ۹ هزار و ۹۴۴ هکتار است.

جعفری توسعه کشت گلخانه‌ای را از دیگر برنامه‌ها برای افزایش بهره‌وری کشاورزی عنوان کرد و گفت: پیش از این ۶۰ هکتار گلخانه داشتیم که در ۲ سال اخیر ۲۵ هکتار به این میزان اضافه شده است.

وی بیان کرد: ارزش افزوده بخش کشاورزی در اقتصاد خراسان جنوبی طی بازه ۶ ساله از ۲۴ به ۲۹ درصد افزایش یافته که حاصل اقدامات در حوزه بهره‌وری آب و خاک بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی همچنین از ۱۳۹ پروژه قابل افتتاح در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: ۱۳۸ میلیارد و ۲۲۲ میلیون تومان اعتبار برای بهره‌برداری از این پروژه‌ها صرف شده شده که در تمامی شهرستان‌ها پراکنده است.

وی افزود: دهه فجر امسال افتتاح پروژه‌های جهاد کشاورزی در مبنای ۲ مولفه بهره‌وری و زیرساختی است و تثبیت اشتغال از مهمترین رویکردهای این پروژه‌ها محسوب می‌شود.

جعفری، جمعیت برخوردار از این پروژه‌ها را ۲۴ هزار و ۵۶۶ نفر اعلام کرد که اشتغال پایدار مستقیم برای ۹۲ نفر و تثبیت اشتغال ۲۴۷ نفر را به دنبال دارد.

وی عنوان کرد: پروژه‌های قابل افتتاح دهه فجر امسال در حوزه عشایری، آب و خاک، شرکت شهرک‌های صنعتی و منابع طبیعی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: ۷۶ پروژه حوزه آب و خاک شامل سامانه‌های نوین آبیاری با ۱۱ میلیارد و ۷۰۵ میلیون تومان اعتبار، احیا و مرمت قنوات با اعتبار هشت میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان آماده افتتاح است.

وی افزود: خراسان جنوبی در زمینه اجرای سامانه‌های نوین آبیاری عملکرد خوبی داشته و سال گذشته ۳۶۰ رشته قنات احیا و مرمت شد که نسبت به سال ماقبل هشت برابر افزایش اعتبار و چهار برابر افزایش عملکرد داشته‌ایم و این نهضت ادامه دارد.

جعفری اظهار داشت: چند پروژه شاخص در حوزه کشاورزی آماده بهره‌برداری است که تلاش می‌کنیم با حضور مقام عالی وزارت در هفته جهاد کشاورزی افتتاح شود.

وی همچنین از صدور ۳۲ پروانه بهره‌برداری در حوزه صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی خبر داد و گفت: ظرفیت این واحدهای فرآوری ۵۱ هزار تن با حجم سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۷۱ هزار تن محصولات کشاورزی در این صنایع جذب و تبدیل شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: در حوزه تنظیم بازار نیز به‌زودی برنج، شکر، گوشت منجمد گوسفندی و گوساله توزیع می‌شود و تاکنون ۱۴۹ تن گوشت گوسفند و گوساله توزیع شده است.

وی با اشاره به توزیع ۵۹۰ تن برنج در استان گفت: درخواست هزار تن برنج، ۲ هزار تن شکر و ۵۰۰ تن گوشت ارائه شده که امیدواریم تا قبل از ماه رمضان و عید نوروز توزیع آنها شروع شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی خبر داد؛

برگزاری ۴۸ عنوان برنامه همزمان با دهه فجر در خراسان جنوبی

برگزاری ۴۸ عنوان برنامه همزمان با دهه فجر در خراسان جنوبی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از برگزاری ۴۸ عنوان برنامه همزمان با دهه فجر امسال در خراسان جنوبی خبر داد.

 محمدعلی کاوسی در دومین نشست ستاد دهه فجر در جمعیت هلال احمر استان، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر، بیان کرد: خدمات جمعیت هلال احمر بعد از انقلاب اسلامی رشد و شتاب چشمگیری داشته که قابل قیاس با قبل از آن نیست.

وی با اشاره به اینکه اولین پایگاه امداد و نجات جاده‌ای خراسان جنوبی بعد از انقلاب اسلامی در سربیشه راه اندازی شده است، افزود: خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی امروز ۳۲ مرکز عملیاتی و پایگاه ثابت و موقت در سطح استان فعالیت دارند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز تنها بالگرد هلال احمر مستقر در خراسان جنوبی بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان ارزش مالی دارد، گفت: علی رغم اینکه آسیب پذیری استان نیاز به حمایت‌های بیشتری دارد اما قطعاً در سایه نظام به موفقیت‌های بیشتر خواهیم رسید.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر ۴۸ عنوان برنامه در دهه فجر امسال توسط هلال احمر انجام خواهد شد، عنوان کرد: غبار روبی گلزار شهدا، دیدار با خانواده معزز شهدا، اعزام کاروان سلامت به مناطق محروم در شهرستان درمیان، پوشش امدادی مراسم ورود تاریخی امام (ره) و راهپیمایی ۲۲ بهمن از جمله برنامه‌های این دهه است.

کاوسی از افتتاح پروژه آبرسانی به روستای هیرد در شهرستان نهبندان خبر داد و گفت: در این دهه همچنین دو کانون غنچه‌های هلال و خانه هلال فرهنگ و رسانه در شهرستان بیرجند افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه در این ایام ۱۵ دوره عمومی و تخصیصی امدادی در سطح استان برگزار خواهد شد، عنوان کرد: اهدای خون در قالب طرح «حمایت ماندگار» و «قرار مهربانی»، شرکت کانون‌های دانش آموزی در مراسم نواختن زنگ انقلاب، برپایی ایستگاه سلامت، برگزاری ۱۱ تمرین تخصصی امداد و نجات، افتتاح مرحله شهرستانی مسابقات طرح دادرس، افتتاح طرح کاربینی و همچنین برگزاری جشنواره شوق رویش از دیگر برنامه‌های جمعیت هلال احمر در دهه فجر است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه در دهه فجر کاروان دندان پزشکان به مدت سه روز در روستاهای محروم خوسف به ارائه خدمت می‌پردازند، افزود: همچنین خدمات به مراجعه کنندگان واحد فیزیوتراپی در ایام دهه فجر با تخفیف ده درصدی ارائه خواهد شد.

کد خبر ۵۶۹۵۸۶۲

 

 

کشف موتورسیکلت سرقتی در شهرستان”خوسف”

فرمانده انتظامی شهرستان”خوسف” از کشف یک موتورسیکلت سرقتی در این شهرستان خبر داد. به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”محمد حسن اکبری” اظهار داشت: ماموران کلانتری مرکز شهرستان خوسف در راستای اجرای طرح مبارزه با سرقت وسایل نقیله، هنگام گشت زنی در محور مواصلاتی این شهرستان یک موتورسیکلت را که با سرعت بالایی در حال حرکت بود مشاهده کردند و به راکب آن دستور ایست دادند و موتورسیکلت را متوقف کردند. وی بیان داشت: در استعلام و بررسی های بعمل آمده از موتورسیکلت مشخص گردید که موتورسیکلت در بیرجند سرقت شده است که سریعا مأموران راکب آن را که همان سارق بود دستگیر کردند. فرمانده انتظامی شهرستان بیرجند با اشاره به این که متهم در اظهارات خود به سرقت موتورسیکلت اعتراف کرد؛ تصریح کرد؛ متهم به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

 

 

کشف کامپیوترهای قاچاق در”فردوس”

فرمانده انتظامی شهرستان”فردوس” از کشف کامپیوترهای قاچاق به ارزش ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد. به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”علیرضا فولادی” اظهار داشت: مأموران ایست و بازرسی”گلشن” شهرستان فردوس در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هنگام کنترل خودروهای عبوری به یکدستگاه وانت مزدا مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند. وی افزود: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از خودرو، ۳۰ دستگاه کامپیوتر خارجی قاچاق کشف کردند که ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شد. فرمانده انتظامی شهرستان فردوس بیان داشت: ماموران در این رابطه یک خودرو توقیف و یک متهم دستگیر که متهم دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

 

 

 

کامیون حامل سوخت قاچاق توقیف شد

جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی، یک دستگاه کامیون حامل ۱۷ هزار لیتر سوخت قاچاق را توقیف کردند. به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”حسن شجاعی نسب” اظهار داشت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی در اجرای طرح مبارزه با قاچاقچیان عمده سوخت، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی استان به یک دستگاه کامیون مشکوک شدند و جهت بررسی بیشتر خودرو را متوقف کردند. وی بیان داشت: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از خودرو، ۱۷ هزار لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده های نفتی کشف کردند. جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی تصریح کرد: ماموران در این رابطه کامیون را توقیف و یک متهم را دستگیر کردند که با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

 

 

 

ناکامی در انتقال ۵۲ کیلو حشیش

فرمانده انتظامی استان از کشف ۵۲ کیلو حشیش در بازرسی از یک سواری پژو پارس خبر داد و گفت : در این رابطه ۲ متهم دستگیر شدند. به گزارش امروز خراسان جنوبی، سردار”ناصر فرشید” اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان”قاین” با همکاری پلیس فرودگاه خراسان رضوی اخباری مبنی بر حمل محموله مواد مخدر توسط سوداگران مرگ در محورهای مواصلاتی این شهرستان دریافت کردند که تیم های عملیاتی مبارزه با مواد مخدر جهت بررسی موضوع اعزام شدند. وی بیان داشت: ماموران هنگام کنترل محورهای مواصلاتی در شهرستان “قاین” به یک خودروی سواری پژو پارس مشکوک شدند و با علائم هشدار دهنده به راننده دستور ایست دادند. فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی تکمیلی از سواری پژو، ۵۲ کیلو حشیش که به طرز ماهرانه ای جاساز شده بود کشف کردند. سردار فرشید خاطر نشان کرد: ماموران در این رابطه خودرو توقیف و ۲ متهم را دستگیر کردند که به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

 

 

 

 

بخش تئاتر و استنداپ جشنواره «حال خوش خانواده، رنگ خوش زندگی» در سربیشه داوری شد

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از داوری بخش تئاتر و استنداپ اولین جشنواره شهرستانی «حال خوش خانواده، رنگ خوش زندگی» در سربیشه خبر داد.

سید علی زمزم با اعلام این خبر گفت: در این بخش از جشنواره ۱۵ اثر با حضور کاظم ایمان طلب، حسین یوسفی و محمد رضا عابدینی داوری شد.

وی افزود: اولین جشنواره شهرستانی «حال خوش خانواده، رنگ خوش زندگی» با محوریت کاهش آسیب های اجتماعی در شهرستان سربیشه در پنج بخش نقاشی، پادکست، شعر، تئاتر و استند آپ در حال برگزاری است و در راستای اهداف آموزشی این جشنواره ۲۰ ساعت ورک شاپ و کارگاه تخصصی حوزه تئاتر و استنداپ توسط اساتید استانی در این شهرستان برگزار شد.

گفتنی است نتایج این دو حوزه، در مراسم اختتامیه جشنواره اعلام می شود.

 

 

 

بازدید مدیرکل نوسازی
بازدید مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان
بازدید مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان از پروژه های عمرانی در دست اجرای معاونت اداره کل ومدیریت آموزش و پرورش شهرستان طبس

 به گزارش روابط عمومی معاونت اداره کل ومدیریت آموزش و پرورش شهرستان طبس: دکتر چاوشان مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خراسان جنوبی به اتفاق کدخدائی معاون مدیرکل ومدیر آموزش وپرورش شهرستان در بازدید ازپروژه های عمرانی در دست اجرای معاونت اداره کل ومدیریت آموزش و پرورش شهرستان همچون دبستان ۴ کلاسه زیباشهر،پروژه دبیرستان استعداد درخشان پسران مسکن مهر،افزایش فضای آموزشی وکلاس درس در دبستان شهید عصاری،جانمایی جهت افزایش فضای آموزشی وکلاس درس وآزمایشگاهی در دبیرستان استعدادهای درخشان شهدای سایپا،جانمایی وافزایش فضای آموزشی در دبستان شهید اخوان مهدوی،سالن ورزشی شهدای معلم،دبیرستان ۱۲ کلاسه حاج حسن زمانی، اتمام عملیات ساختمانی نمازخانه دبیرستان شهید باهنر و…. از نزدیک درجریان روند پیشرفت فیزیکی این پروژه ها، زمان واعتبار مورد نیاز جهت تکمیل واتمام برخی از پروژه های نیمه تمام آموزشی وتربیتی قرارگرفتند.
دراین بازدیدها که احمدی معاون توسعه مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی، طبسی زاده معاون پشتیبانی وتوسعه مدیریت، طالبی مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان وروزبه جوان مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان نیز حضور داشتند قول مساعد جهت تخصیص اعتبار لازم از محل اعتبارات ملی، استانی وشهرستانی مصوب کمیته برنامه ریزی ومعرفی وشناسایی خیرین کشوری وشهرستانی جهت تکمیل پروژه‌های عمرانی نیمه تمام آموزش و پرورش شهرستان داده شد.
شایان ذکراست در روز شلوغ وپرکار مدیرکل نوسازی علاوه بر پروژه های عمرانی در دست اجرای شهرستان، مدارس شهید میرزایی وگل نرگس کریت، شهید مهاجریان دشتغران،خوابگاه وسلف سرویس دبیرستان حضرت رسول اکرم(ص)،دبیرستان دکتر علی شریعتی، دبستان صالح زاده، دبیرستان مینوالی خسروآباد ، دبیرستان هیات امنایی ونمونه دولتی حضرت فاطمه (س) و… نیز توسط چاوشان وهمراهان مورد بازدید قرارگرفت.

 

 

 

برگزاری جشن تکلیف۱۴هزارو ۶۶۸دانش آموزدختروپسرخراسان جنوبی/تقویت جریان عبودیت مهمترین هدف جشن تکلیف

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در بازه زمانی دی، تا اسفندماه سال جاری جشن تکلیف۱۴هزار و ۶۶۸ دانش آموزدخترپایه سوم ابتدایی و پسرپایه هشتم متوسطه اول استان، برگزار می شود.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، سید علیرضاموسوی نژاد در آیین برگزاری جشن تکلیف ۳۰۰ دانش آموز دخترشهرستان سرایان که به صورت متمرکز در حسینه ی سید الشهدا (ع) سرایان برگزار شد، تصریح کرد: نماز اولین گام در مسیر قرب الهی است.

وی، با بیان این که سودمندترین دانش‌ها، همان خود شناسی، شناخت سرمایه‌ها و موانع است؛ عنوان کرد: انسان با کامل شدن، چونان نهال نورسته‌اى که، رفته رفته، رشد مى‌کند، در مسیر حرکت به قرب الهی، رفته رفته، کمالاتى را به دست مى‌آورد و با افزایش کمالات خویش، از تفاوت و فاصله مرتبه کمالى خویش با کمال مطلق مى‌کاهد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از تثبیت در سیر الی ا… را حکمت تکرار نماز دانست و اذعان کرد: از این رو لازم است هر نمازی که اقامه می شود  از نماز  قبلی بهتر، و نماز قبلی زمینه ساز نماز بعدی باشد.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی، تقویت جریان عبودیت، آموزش عملی نماز به دانش آموزان، تقویت معرفت دانش آموزان در خصوص رسالت اصلی زندگی انسان، تقویت روحیه همدلی و مشارکت در میان دانش آموزان و تقویت شأن عبادی، فرهنگی و اجتماعی مدرسه را از مهم ترین اهداف برگزاری جشن تکلیف در بهارستان علم و ادب برشمرد.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از نماز به عنوان تنها دستور العمل الهی در طول ۲۳ سال رسالت پیامبر اسلام«ص» یاد کرد و افزود: پیامبر عظیم الشأن اسلام، حضرت محمد«ص» ۱۳ سال در مکه روی همین اصل متمرکز بودند.

این مقام مسؤل در آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به آیه شریفه «وَاسْتَعینُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلوهِ و …»خاطر نشان کرد:بشر،در طریق تکامل و قرب  الهی در سازندگی نفوس و تحول آن به نفوس الهی، باید از دو نیروی «صبر» و «صلات» استعانت گرفت و از آنها یاری طلب نمود.

برگزاری جشن تکلیف14هزارو 668دانش آموزدختروپسرخراسان جنوبی/تقویت جریان عبودیت مهمترین هدف جشن تکلیف

برگزاری جشن تکلیف14هزارو 668دانش آموزدختروپسرخراسان جنوبی/تقویت جریان عبودیت مهمترین هدف جشن تکلیف

برگزاری جشن تکلیف14هزارو 668دانش آموزدختروپسرخراسان جنوبی/تقویت جریان عبودیت مهمترین هدف جشن تکلیف

برگزاری جشن تکلیف14هزارو 668دانش آموزدختروپسرخراسان جنوبی/تقویت جریان عبودیت مهمترین هدف جشن تکلیف

برگزاری جشن تکلیف14هزارو 668دانش آموزدختروپسرخراسان جنوبی/تقویت جریان عبودیت مهمترین هدف جشن تکلیف

برگزاری جشن تکلیف14هزارو 668دانش آموزدختروپسرخراسان جنوبی/تقویت جریان عبودیت مهمترین هدف جشن تکلیف

برگزاری جشن تکلیف14هزارو 668دانش آموزدختروپسرخراسان جنوبی/تقویت جریان عبودیت مهمترین هدف جشن تکلیف

برگزاری جشن تکلیف14هزارو 668دانش آموزدختروپسرخراسان جنوبی/تقویت جریان عبودیت مهمترین هدف جشن تکلیف

 

 

مدیر آموزش وپرورش شهرستان بیرجند خبر داد:
درخشش دانش آموز بیرجندی در پویش صدای سفیر سلامت
مدیرآموزش و پرورش شهرستان بیرجند از درخشش دانش آموز بیرجندی در پویش صدای سفیر سلامت خبرداد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بیرجند، مجید بهدانی بااعلام این خبر گفت: کانال رادیو سلامت که صدای سفیران سلامت دانش‌آموزی را در شبکه شاد به گوش مخاطبان خود می‌رساند در  دی ماه  پویشی با موضوع ”  شما به همراه خانوادتان برای پاک بودن هوای شهر چه کمکی می‌کنید” ” برگزار کرد.

بهدانی  افزود: در این پویش که دانش‌آموزان باید پاسخ‌های خود را به صورت پادکست به کانال @Radio_salamat در شبکه شاد ارسال می‌کردند، مائده غلامی دانش آموز پایه چهارم دبستان یونس فاطمی بیرجند موفق به کسب رتبه کشوری شد.

مدیرآموزش و پرورش شهرستان بیرجند گفت: این موفقیت را به این  دانش آموز عزیز،خانواده معظم ایشان تبریک عرض می نمایم و از همت بلند تمامی دست اندرکاران که این موفقیت ها حاصل  تلاش جمعی آنها است ، سپاسگزاری خویش را ابراز می نمایم.

 

 

سنجش ۵۷۷نوآموز بدوورودبه دبستان در دیارگل های نرگس

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبیی،با اشاره به فعالیت سامانه نوبت گیری طرح سنجش از۲۴دیماه گذشته گفت: از مجموع ۱۸هزار نوآموز پیش دبستانی در خراسان جنوبی، در هفته اول آغاز طرح،۸۷ نوآموز سنجش شدند .  

به گزارش اداره اطلاع رسانی و  روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، سید علیرضا موسوی نژاد، صبح امروز در آیین افتتاح پایگاه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان شهرستان خوسف، اظهار کرد: مراکز اختلالات۱۲منطقه به عنوان پایگاه های دائمی سنجش استان فعال می شوند.

وی، اضافه کرد: ضرورت دارد، مدیران آموزش و پرورش شهرسـتان ها، به منظورشناسایی ومداخلات بهنگام آموزشی و توانبخشی، اطلاع رسانی لازم برای ثبت سریع اطلاعات نو آموزان جامانده سنجش بدو ورود به دبستان و نوآموزان پیش دبسـتان درسامانه به مدارس ابتدایی،مراکزپیش دبستانی و اولیای دانش آموزان،را بعمل آورند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این مطلب که اولیاء محترم توانند از طریق سامانه my.medu.ir اقدام به نوبت گیری نمایند،عنوان کرد: با توجه به آمار متولدین نیمه دوم سال۹۵و نیمه اول سال ۹۶،پیش بینی می شود، ۱۸هزار نوآموز پیش دبستانی که مهرسال ۱۴۰۲ واردپایه اول می شوند،تاپایان خرداد سال آینده سنجش شوند.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به نوبت گیری۳۷۰نفر در سامانه my.medu.ir در اولین هفته عملیاتی شدن طرح سنجش در استان، خاطر نشان کرد: همجنین در این مدت ۸۷ نوآموز بدو وردو به دبستان سنجش شده اند.

رئیس ستاد سنجش استان، با اشاره به رایگان بودن تعرفه نوآموزان عشایری، اذعان کرد: تعرفه نوبت گیری برای سایر دانش آموزان مبلغ۶۰هزار تومان است که از طریق درگاه الکترونیکی قابل پرداخت می باشد.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی از استقرار یک پایگاه سنجش کودکان بدو ورود در منطقه دستگردان خبر داد و تأکید کرد: انتظار می رود، مدیران مناطق ضمن نظارت برنحوه عملکردپایگاه های سنجش،نسبت به تامین فضای استانداردوتامین نیروی انسانی موردنیاز مراکز آموزشی- توانبخشی اقدام نمایند .

به گفته موسوی نژاد، ۵۷۷ نو آموز پیش دبستانی دیار گل های نرگس در یک پایگاه ثابت خوسف سنجش می شوند که تا کنون۲۰ نفر نوبت گرفته اند و  اجرای طرح، در این شهرستان، تا ۱۵اسفند ماه سال جاری تداوم خواهد داشت.

 

 

مدیر آموزش وپرورش شهرستان بیرجند خبر داد:
میرکیانی، نویسنده قصه های کمال ، مهمان  دانش آموزان کتاب خوان بیرجندی
مدیرآموزش و پرورش شهرستان بیرجند ازحضور محمد میرکیانی  نویسنده کودک و نوجوان  در۲۴ و۲۵ بهمن ماه خبرداد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بیرجند مجید بهدانی گفت: ۲۴ و۲۵ بهمن ماه به منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی و آشنایی دانش آموزان  با نویسندگان  برجسته کتاب کودک و نوجوان  میرکیانی مهمان دانش آموزان علاقه مند به کتاب و کتاب خوانی  خواهد بود.

وی ادامه داد : قرار است در همایشی با حضور بیش از ۲۰۰ دانش آموز کتاب خوان  دختر و پسر مقاطع  دوره دوم ابتدایی و متوسطه اول  که با حضور این نویسنده بزرگ برگزارمی گردد به نقد و بررسی کتاب جشن خرگوش ها که از تالیفات این نویسنده است   توسط دانش آموزان پرداخته شود.

گفتنی است ؛ محمد میرکیانی نویسنده کودک و نوجوان در سال ۱۳۳۷ در شهر تهران به دنیا آمد، وی تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را در این شهر به پایان رساند و در کنار تحصیل به مطالعه آثار ادبی و هنری روی آورد و با بسیاری از آثار نویسندگان بزرگ آشنا شد.

میرکیانی در سال ۱۳۶۱ وارد گروه کودک صدای جمهوری اسلامی ایران شد و به نوشتن نمایشنامه‌های رادیویی و قصّه‌های ظهر جمعه پرداخت.

کتاب “قصه ما مثل شد”تالیف وی ، در سال۱۳۸۶ از طرف وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان کتاب سال جمهوری اسلامی ایران برگزیده شد.

محمد میرکیانی حدود ۲۰۰ نمایشنامه کوتاه و بلند برای کودکان نوشته و یا تنظیم کرده است. آثار منتشر شده او بیش از ۶۰ کتاب برای کودکان و نوجوانان است و مجموع قصه‌های چاپ شده‌اش برای همه گروه‌های سنی در قالب‌های داستان کوتاه بلند و رمان، نزدیک به ۵۰۰ عنوان می‌رسد.

وی بیش از ۲۵ کتاب درباره ادبیات کهن و عامیانه برای گروه سنی کودک و نوجوان تالیف کرده است. وی کتابی در این زمینه پژوهشی برای نوجوانان با موضوع ادبیات عامیانه دارد با عنوان «راز مثل‌های ما».

 

 

 

اندیشکده‌های حکمرانی برای استفاده از نظرات نخبگان پایه‌ریزی شد

بیرجند – ایرنا – معاون پشتیبانی و مدیریت منابع انسانی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد اندیشکده‌های حکمرانی استانی برای استفاده حداکثری از ظرفیت نخبگان و تجربه صاحبنظران و محققان کشور در جهت اصلاح نظام حکمرانی و مردمی‌سازی امور مختلف پایه‌ریزی شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا علی فرهادی روز دوشنبه در مراسم افتتاح اندیشکده حکمرانی و قانونگذاری استان خراسان جنوبی که در دانشگاه بیرجند برگزار شد افزود: با تاسیس اندیشکده حکمرانی و قانونگذاری از نظرات نخبگان، دانشگاهیان و خبرگان اجرایی واجد شرایط هر استان به عنوان بازوی مشورتی و کارشناسی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با مدیریت غیرمتمرکز و استقرار در مراکز استانی، براساس دستورالعمل ابلاغی استفاده می‌شود تا شیوه حکمرانی در صورت لزوم اصلاح و قوانین جدید تصویب شود.

وی اظهار داشت: مرکز پژوهش‌های مجلس با قدمت ۳۴ ساله توانسته است اتاق فکر نمایندگان، کمیسیون‌ها، معاون و مدیران مجلس شورای اسلامی در دوران‌های مختلف باشد اما این مرکز به این نتیجه مهم رسیده که با مدل فکری تاکنون یکسری اهداف محقق شده و برخی اهداف هم به نتیجه نرسیده است.

معاون پشتیبانی و مدیریت منابع انسانی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: بر همین اساس اندیشکده‌های حکمرانی استانی در راستای تحقق عملی و کارآمد رویکردهای تحولی مجلس یازدهم و اصلاح نظام حکمرانی مبتنی بر چهار اصل کارآمدسازی، شفاف‌سازی، هوشمندسازی و مردمی‌سازی اداره امور کشور پایه‌ریزی شد و از وظایف آن بررسی همه طرح‌ها و لوایح است.

وی گفت: در بعد مردمی‌سازی، اندیشکده حکمرانی استانی به‌خوبی تجلی پیدا می‌کند و اگر نگاه مردم‌سالاری رهبر معظم انقلاب را مورد توجه قرار دهیم باید از پژوهشگران سراسر کشور کمک بگیریم.

فرهادی افزود: طرح ایجاد این اندیشکده‌ها در استان‌های کشور به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت نخبگان دانشگاهی و تجربه تمامی صاحبنظران و محققان کشور برای مساله‌شناسی، معرفی و الگوسازی‌های عملیاتی و پیشران در فرآیندهای تصمیم‌سازی، قانونگذاری و نظارت مبتنی بر رعایت اولویت‌های حکمرانی نو و مردمی‌سازی امور مختلف تصویب و نسبت به اجرای آن اقدام شده است.

وی گفت: بخشی از کار مرکز پژوهش‌های مجلس، آینده‌پژوهی است یعنی خانه ملت باید بداند ۳۰ و ۵۰ سال آینده منطقه چه شکلی پیدا می‌کند یا چه مشکلاتی خواهیم داشت و چه فرصت‌ها و تهدیدهایی خلق می‌شود.

معاون پشتیبانی و مدیریت منابع انسانی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید ظرفیت‌های علمی و پژوهشی هر استان در خدمت نمایندگان مردم آن منطقه و کشور قرار گیرد افزود: یکی از نقاط درخشان کارنامه‌ نظام جمهوری اسلامی بخش آموزش عالی به ویژه در حوزه زنان و دختران است اما به علت برنامه‌ریزی نامناسب در حوزه رسانه، فعالیت‌ها وارونه جلوه داده می‌شود.

وی با اشاره به تاسیس دانشگاه‌های مختلف در کشور اظهار داشت: با محوریت دانشگاه‌های مادر، دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی شورای معین و شورای علمی در استان‌ها تشکیل می شود که همه اینها مورد حمایت مرکز پژوهش‌های مجلس است تا ظرفیت هر استان با هدف اصلاح و بهبود شیوه حکمرانی در خدمت مجلس قرار گیرد.

فرهادی افزود: یکی از نشانه‌های توسعه اجتماعی این است که احزاب سیاسی تحت حاکمیت قانون اساسی کشور فعالیت کنند، نگاه حزبی و سیاسی را کنار بگذارند و نمایندگان مجلس را حمایت کنند تا پژوهشگران به‌راحتی بتواند حرف خود را بزنند.

وی تصریح کرد: همه دستگاه‌های اجرایی، نهادهای عمومی و دانشگاه‌ها می‌توانند از ظرفیت اندیشکده حکمرانی استفاده کنند و ما هم تلاش می‌کنیم دانشگاه‌ها را به سمتی ببریم که قوانین حاکم بر آنها از مقاله‌محوری به سوی مساله‌محوری سوق یابد و خروجی فعالیت اعضای هیات علمی برای رفع نیازهای اندیشکده حکمرانی استان و مرکز پژوهشکده در وزات علوم امتیاز داشته باشد.

اندیشکده حکمرانی و قانونگذاری خراسان جنوبی به عنوان ششمین استان کشور امروز با حضور معاون پشتیبانی و مدیریت منابع انسانی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی، جمعی از مدیرانی استانی، دانشگاهیان و صاحبنظران افتتاح شد

 

فرمانده ارشد نظامی: ارتقای توان رزم از اولویت‌های ارتش است

بیرجند – ایرنا – فرمانده ارشد نظامی آجا در خراسان جنوبی گفت: امروز برقراری امنیت داخلی، حضور پرقدرت در عرصه دریایی و هوایی، ارتقای توان رزم و قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران از اولویت‌های دفاعی ارتش است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر سرتیپ دوم جلیل شاطری روز دوشنبه در نشست خبری ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی استان خراسان جنوبی اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در استان خراسان جنوبی با تقدیم ۹۶۰ شهید، جانباز و آزاده پایبندی خود به انقلاب و آرمان‌های امام راحل و شهدا را ثابت کرده است.

وی به وابستگی نیروهای مسلح کشور قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: امروز ارتش برای تولید و ساخت تجهیزات نظامی و دفاعی متکی به توان داخلی است و از نظر قدرت جزو هشت ارتش برتر جهان محسوب می‌شود که این دستاورد به برکت انقلاب اسلامی بوده و برای حفظ آن باید تلاش کرد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ ارتش گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران امروز مستکبران و زورگویان دنیا را به زانو درآورده و هیچ کشوری جرأت مقابله نظامی با ایران را ندارد.

وی افزود: ویژگی جنگ‌های آینده قدرت تخریب، هوشمندسازی و چرخه اطلاعات، زمان کوتاه درگیری و جنگ‌های نیابتی است و نیروهای مسلح با استفاده از توان دانشمندان داخلی برای تولیدات محصولات فناورانه موفق به ساخت تجهیزات راداری قوی شده‌اند.

امیر شاطری با تاکید بر لزوم فعالیت درست رسانه‌ای در حمایت از آرمان‌های انقلاب گفت: تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی متناسب با کارکرد هر دستگاه ضروری بوده و ارتش هم در این زمینه پیشتاز است.

وی بیان کرد: ارتش همگام با آحاد ملت ایران برای نمایش اقتدار جمهوری اسلامی ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور چشمگیر و پررنگی خواهد داشت.

فرمانده ارشد نظامی آجا در خراسان جنوبی افزود: انقلاب اسلامی مختص آحاد ملت ایران است و وحدت و انسجام ملی را باید در هه فجر به منصه ظهور برسانیم.

وی گفت: اجرای برنامه‌های مختلف توسط یگان‌های نیروهای مسلح مستقر در خراسان جنوبی به‌ویژه ارتش برای گرامیداشت دهه فجر پیش‌بینی شده که همایش پیاده‌روی خانوادگی در محکومیت اهانت به قرآن و اقدام پارلمان اروپا در تروریستی خواندن سپاه با حضور بازنشستگان نیروهای مسلح در روز پنجشنبه هفته جاری از جمله آنهاست.

امیر شاطری برگزاری رژه موتوری نیروهای مسلح به مناسبت ۱۲ بهمن و آغاز دهه فجر را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و افزود: برگزاری محفل انس با قرآن، نورافشانی و گلبانگ الله‌ اکبر در شب ۲۲ بهمن، دیدار با خانواده شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و تبیین دستاوردهای انقلاب از جمله برنامه‌های دهه فجر است.

 

 

 

ششمین اندیشکده حکمرانی کشور در خراسان جنوبی راه‌اندازی شد

بیرجند – ایرنا – ششمین اندیشکده حکمرانی و قانونگذاری استانی وابسته به مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی راه‌اندازی و افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی روز دوشنبه در آیین افتتاح این اندیشکده که با حضور معاون پشتیبانی و مدیریت منابع انسانی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان و دانشگاهیان در دانشگاه بیرجند برگزار شد گفت: خراسان جنوبی ششمین استانی است که ‌اندیشکده حکمرانی در آن راه‌اندازی شده و امید است با بهره‌مندی از ظرفیت نخبگان همراه با کار میدانی و تعاملات بخش‌های مختلف ضمن آسیب‌شناسی مشکلات بتوان به راه‌حل‌هایی در راستای وضع قوانین درست رسید.

سید محمدرضا طالبی افزود: مسوولان اندیشکده حکمرانی باید با حضور میدانی در جامعه و مشورت‌های عمقی با استفاده از نظرات نخبگان و دانشگاهیان مسائل را منطبق بر واقعیت‌ها بررسی کنند.

وی با بیان اینکه نعمت‌هایی که انقلاب اسلامی به ملت ایران ارزانی داشته جای شکر دارد یادآور شد: استان خراسان جنوبی دارای مردمی فرهنگی و پشتیبان نظام در هر شرایطی است.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: شاید در ادوار و سنوات گذشته دولتمردان توجه زیادی به خراسان جنوبی نداشتند در حالی که نعمت‌های خدادادی زیادی در این استان وجود دارد.

وی افزود: با اینکه زیرساخت‌های مناسب و غنی‌ترین معادن را در استان داریم اما به نسبت جمعیت آمار بیکاری در خراسان جنوبی بالاست و از لحاظ معیشت هم مردم در مضیقه هستند.

طالبی با اشاره به محصولات راهبردی خراسان جنوبی عنوان کرد: زرشک، زعفران و عناب از جمله این محصولات است اما به شکل خام‌فروشی از استان خارج می‌شود.

وی افزود: در سال‌های اخیر به زیرساخت‌ها و فرآوری محصولات توجه زیادی نشده لذا مردم از این نعمات خدادادی تاکنون منفعتی نبرده‌اند یا حداقل استفاده را می‌برند اما سود آن نصیب استان‌های دیگر می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: با وجود همه این مسائل اما مردم خراسان جنوبی در همه مناسبت‌ها از جمله راهپیمایی و انتخابات بیشترین حضور را دارند و رتبه‌های برتر کشوری را به خود اختصاص داده‌اند.

وی گفت: یکی از دلایلی که در سال‌های اخیر توجه زیادی به استان نشده همین مسائل بوده که انتظار می‌رود در شرایط فعلی جبران شود به لحاظ فرهنگی نیز حداقل هفت پدر علم از این استان بوده و فرهیختگان زیادی در هیات علمی دانشگاه‌ها مشغول خدمت هستند.

طالبی افزود: علمای بزرگی در حد اجتهاد از خراسان جنوبی مشهور هستند لذا انتظار از دولت، مجلس و قوه قضائیه انقلابی و مردمی این است که بیش از پیش به این استان توجه شود.

وی گفت: قوانین بسیار خوبی داریم اما در برخی موضوعات، ملزومات آن در استان‌ها فراهم نیست لذا در چنین شرایطی گرچه موظف به اجرای قانون هستیم اما نتیجه درستی حاصل نمی‌شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی افزود: امید است با راه‌اندازی اندیشکده حکمرانی و قانونگذاری موقعیت‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی امنیتی و اقلیمی استان‌ها در وضع قوانین مبنا قرار گیرد.

وی گفت: به طور مثال در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که جلسات قرارگاه آن به طور مرتب در استان برگزار می‌شود عدد ۲.۵ درصدی به عنوان نرخ باروری مشخص شد که اگر شهر یا استانی زیر این عدد باشد امتیازات ویژه‌ای دارد اما اگر بالای آن باشد هیچ امتیازی ندارد.

طالبی افزود: مردم خراسان جنوبی که به تعهدات عرفی و قانونی خود عمل کرده‌اند و آمار تولدها از سه و چهار درصد در برخی از نقاط استان بالاتر رفته از امتیازات این قانون بی‌بهره هستند که نیاز به اصلاح قوانین با توجه به شرایط استان دارد.

وی گفت: شهرستان‌های نهبندان، زیرکوه و سربیشه که نرخ باروری بالایی دارند از مزایای این قانون بی‌بهره هستند البته این موارد به نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی منعکس شده و منتظر اصلاح قانون هستیم.

اندیشکده حکمرانی و قانونگذاری استان خراسان جنوبی به عنوان ششمین استان کشور امروز با حضور معاون پشتیبانی و مدیریت منابع انسانی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی، جمعی از مدیرانی استانی، دانشگاهیان و صاحبنظران در دانشگاه بیرجند افتتاح شد.

 

 

 

پرداخت ۳۵ میلیارد تومان اعتبار مشاغل خانگی در خراسان جنوبی

پرداخت 35 میلیارد تومان اعتبار مشاغل خانگی در خراسان جنوبی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی گفت: در سال جاری ۸۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار برای مشاغل خانگی مصوب شده که حدود ۳۵ میلیارد تومان اعتبار برای ۵۷۳ طرح مشاغل خانگی پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، غلامرضا اشرفی ظهر امروز در نشست خبری ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی استان خراسان‌ جنوبی، اظهار داشت: اعتبارات خوبی در حوزه مشاغل خانگی به استان تزریق شده که در ایام الله دهه فجر به ۴۴۶ طرح تسهیلات پرداخت خواهد شد که در مجموع بیش از ۴ میلیارد تومان اعتبار پرداخت خواهد شد.

وی بیان کرد: در سال جاری ۸۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار برای مشاغل خانگی مصوب شده که حدود ۳۵ میلیارد تومان اعتبار برای ۵۷۳ طرح مشاغل خانگی پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی گفت: در استان ۳۰۰ تشکل کارگری و کارفرمایی داریم و از ابتدای سال تاکنون ۳۸ تعاونی تشکیل شده و در حوزه تعاون نیز ۵۶۱ فرصت شغلی ایجاد و ۹۰۲ مجوز مستقل و ۳۴۸ مجوز پشتیبان صادر شده است.

اشرفی با اشاره به برنامه‌های دهه فجر بیان کرد: در خراسان‌ جنوبی دو کمیته تشکیل شده که ۵۱ برنامه محوری در این کمیته‌ها پیش‌بینی شده و پنج طرح اشتغال‌زایی و پنج طرح حوزه تعاون افتتاح می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی: برای اولین بار در دهه فجر میزبانی مسابقات دارت کارکنان به صورت منطقه‌ای در خرسان‌جنوبی برگزار خواهد شد و برگزاری مسابقات دارت برای بانوان کارکنان، تجلیل و تقدیر از مدال آوران ورزشی کشوری، سفر معاونان وزارتخانه به استان و برگزاری جلسات جهاد تبیین در مرکز استان و برخی شهرستان‌ها و تجلیل از کارآفرینان برتر استان از جمله برنامه‌های این ایام است.

وی اظهار داشت: تشکیل گروه‌های جهادی و انجام خدمات توسط نیروهای کارگری ساختمانی، برپایی میز خدمت در استان، عیادت و دیدار از خانواده‌های شهدا از دیگر برنامه‌ها است.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*