گفته می شود

گفته می شود بهادری جهرمی گفته در حال حاضر بازار کاذبی در حوزه ارز ایجاد شده که موقتی است؛ همان گونه که نا آرامی‌های چند ماه اخیر موقتی بود، این افزایش قیمت ارز نیز به همین دلیل موقتی است و ناشی از این نوع بازارسازی‌ها و فشارهاست.

 

 

گفته می شود یک کارشناس مسائل رسانه گفته شاید نزدیک به یک ربع قرن است سیاست فیلترینگ دارد در ایران اجرا می شود. مثلا یکی از اولین مواردی که فیلتر شد، فیس بوک بود؛ اما هیچ اثری نگذاشت غیر از اینکه بازار فروش فیلترشکن ها را داغ کرد

 

 

گفته می شود یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارزش پول ملی در مدت کوتاهی ۳۳ درصد کاهش پیدا کرده است، گفته اگر جای برخی از اعضای کابینه دولت سیزدهم بودم، از همین تریبون استعفا داده و کنار می رفتم

 

 

گفته می شود حاجی دلیگانی عضو هیات رییسه مجلس خطاب به رئیس جمهور گفته تیم اقتصادی شما هماهنگ نیست که اگر بود چنین مشکلاتی ایجاد نمی‌شد. بدانید برخی از گزارش‌هایی که وزرا و رئسای سازمان ها به شما می‌دهند دقیق نبوده و با وضعیت جامعه تطابق ندارد.

 

 

گفته می شود مدیرعامل سایپا گفته مهمترین نهاده تولید هر خودرو فولاد، پتروشیمی و ارز است، در سه سال اخیر قیمت فولاد ۷۰۰ درصد، پتروشیمی ۸۰۰ درصد و ارز ۱۰۰۰ درصد رشد کرده، چطور انتظار داریم قیمت خودرو ثابت بماند؟

 

 

گفته می شود نائب رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی گفته عرضه پیاز در میدان کیلویی ۲۸ هزار تومان به معنی فروش ۳۷ تا ۳۸ هزار تومانی پیاز در سطح واحدهای صنفی است و اینگونه قیمت پیاز نزدیک میوه موز می‌شود

 

 

گفته می شود روح الله ایزدخواه نماینده مجلس در  جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی سیاست‌ها و اقدامات ارزی دولت بیان کرد: در شروع دولت سیزدهم قیمت دلار ۲۶ هزار تومان و امروز ۳۹ هزار تومان است. یعنی قریب به ۵۰ درصد، نرخ ارز افزایش داشته است. بی دلیل این افزایش را به اغتشاشات و یک ماه اخیر حواله ندهید. دست فرمان شما غلط است، تقاضا برای تبدیل پول ریالی به ارزی ۳۰ سال است که در کشور وجود دارد. واقعیت‌ها را فرافکنی نکنید. بازار غیر رسمی تنها ۱۰ درصد معادلات ارز را به خود اختصاص می‌دهد. چگونه این ۱۰ درصد بر کل بازار ارز تاثیر می‌گذارد؟ چرا با ۱۱۰۰ صرافی غیر مجاز برخورد نمی‌کنید؟ چرا حساب ارزی در بانک‌ها ایجاد نمی‌کنید تا مردم دلارهای خود را از خانه به حساب‌های ارزی بیاورند. معاملات غیر رسمی در پیاده‌روها را چرا قاچاق تلقی نمی‌کنید؟ قدرت پول ملی کشور جنگ زده سوریه ۸ برابر از ما بیشتر است، چرا که می‌تواند بازار غیر رسمی را مدیریت کند.

 

 

گفته می شود نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از اعدام جوانی که فریب خورده ولیکن جرم مرتکب شده و حکم شرعی و قانونی او اعدام است به هیچ وجه خشنود نیستیم گفت: ای مجلس، ای قوه قضائیه و ای دولت؛ آیا وقت آن نرسیده که چهار نفر از انگل هایی که در فضای اقتصادی خون مردم را در شیشه می کنند در ملأ عام و در اسرع وقت به دار مجازات بیاویزیم؟ به خدا اگر چنین کنیم و مفسدین اصلی اقتصادی را همانند محاربین اغتشاشات به دار مجازات بیاویزیم امید و اعتماد جدید در دل مردم ایجاد خواهد شد و تورم کنترل می شود.

 

 

گفته می شود رئیس سرویس اطلاعات نظامی اوکراین اعلام کرد که روسیه برای تأمین ذخایر موشکی خود بر پشتیبانی تسلیحاتی ایران متکی است.به گزارش العربیه، وی در گفت‌وگو با «نیویورک تایمز» افزود: «ایران به دلیل نگرانی از تشدید تحریم‌ها، تا به حال از ارائه موشک‌‌های بالستیک به روسیه خودداری کرده است».این مقام اوکراینی با تکرار برخی ادعاهای تکذیب‌شده افزود که روسیه تاکنون ۵۴۰ پهپاد ایرانی را در حملات تاکتیکی به نیروگاه‌های انرژی و برق اوکراین، پرتاب کرده است.بودانف در ادامه ادعاهای خود، با اعلام این که مسکو هزار و ۷۰۰ پهپاد ایرانی از نوع «شاهد» را بر اساس قراردادی که تابستان گذشته با تهران منعقد شده، تحویل گرفته است، گفت که تحویل این پهپادها طی چند مرحله انجام شده است.

 

 

گفته می شود کمال حسین پور در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: افزایش سرسام آور نرخ ارز و تورم فزاینده در حال جمع کردن سفره کوچک بسیاری از مردم است، بازار ارز بسیار متلاطم و نابسامان بوده و هیچ‌گونه افق روشنی هم در این بازار وجود ندارد و مشخص نیست نرخ ارز روی کدام قیمت ثابت می‌شود.

 

گفته می شود بر اساس گزارش شنبه (۲۴ دسامبر) به نقل از مقام‌های اطلاعاتی غربی، روسیه در حال آماده‌سازی برای ارائه جنگنده‌های سوخو سو-۳۵ به ایران در آینده نزدیک است. به ادعای گزارش کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل، «این قرارداد می‌تواند شامل ۲۴ جنگنده باشد که در ابتدا برای مصر در نظر گرفته شده بود؛ معامله‌ای که ایالات متحده آن را بی‌نتیجه گذاشت». طبق این ادعا، این امر باعث شد مسکو به دنبال خریدار بالقوه جدیدی باشد که بر اساس گزارش‌ها، آن را در تهران یافت.

 

 

گفته می شود زارع پور در رابطه با گله‌مندی مردم از سرعت اینترنت در کشور هم اظهار داشت: بخشی از سرعت کند اینترنت مربوط به فیلتر شکن‌هاست، وگرنه بدون فیلترشکن، سرعت ارتقا هم پیدا کرده. البته در این ایام حملات بسیار شدیدی را هم که اصطلاحا به آن منع سرویس گفته می‌شود، داشتیم که بسیاری از آن‌ها در وزارت ارتباطات دفع می‌شود؛ اما ممکن است بر تجربه کاربری مردم تاثیرگذار باشد.

 

 

گفته می شود عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته هنوز در ایران شناخت دقیقی از سیاست‌های روسیه وجود ندارد و معتقدم هنوز عملکرد روسیه در سوریه خیلی روشن نیست. آسمان سوریه در اختیار روسیه است و هواپیماهای اسرائیلی بدون توافق روسیه نمی توانند از آسمان سوریه گذر کنند، این در حالی است که هر چند وقت یک بار اسرائیل، مواضع حزب الله یا برخی از مواضع که مربوط به امکانات ایران هست، به راحتی بمباران می کند. بمباران مواضع و امکانات ایران در سوریه از سوی اسرائیل انجام می شود و هیچ واکنشی از سوی روسیه نشان داده نمی شود! آن زمانی که روسیه به فضای سوریه وارد شد، این تصور پیش آمده بود و حتی گفته می شد که روسیه به عنوان نیروی هوایی نیروهای ایرانی در داخل سوریه عمل خواهد کرد و در واقع روس ها تحت فرمان ایران خواهند بود، اما امروز اینگونه نیست و نشان می دهد روسیه هم منافع خود را دنبال می کند و سیاست های خیلی روشنی ندارد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*