گفته می شود

 

 

 

 

گفته می شود مدیر روابط عمومی ماهان به خبر نشست اضطراری هواپیمای حامل همسر و دختر علی دایی در فرودگاه کیش واکنش نشان داده و گفته این اتفاق هیچ ارتباطی به هواپیمایی ندارد و به دستور شورای امنیت انجام شده است.

 

 

گفته می شود طی این سال‌ها آنچه در کشور رخ داده، این است که بیش از آنکه بخش تولید رشد کند، بخش‌های نامولد مثل سفته بازی، سوداگری، خرید و فروش زمین و مسکن و ارز و طلا و امثال این‌ها رشد کرده‌اند؛ بنابراین مادامی که این وضعیت در اقتصاد ایران تصحیح نشود، قطعا در کنار کاهش ارزش پول ملی، شاهد از بین رفتن قدرت خرید مردم و حتی نابودی کامل طبقه متوسط جامعه خواهیم بود

 

 

گفته می شود آیت الله العظمی مکارم شیرازی در مورد مشکلات فرهنگی گفته برخی می خواهند مسأله حجاب را به ابتذال بکشانند. کار به جایی رسیده که به بی حجابی افتخار می کنند و در میان جمعیت ظاهر می شوند.

 

 

 

گفته می شود ۳۶ هزار میلیارد تومان گم شده است. با گذشت یک ماه از واگذاری بلوک ۱۲ درصدی هلدینگ خلیج‌فارس، سند تازه منتشر شده‌ای نشان می‌دهد که «قسط اول» پرداختی خریدار به سازمان خصوصی‌سازی که قرار بوده در محل «خاصی» هزینه شود، در جای دیگری هزینه شده است. این سند، نامه سازمان بازرسی به وزیر امور اقتصادی و دارایی است که در آن از احسان خاندوزی خواسته شده «شخصا» و ظرف پنج روز در این باره توضیح دهد که چرا «پول دریافتی از خریدار بلوک ۱۲ درصدی هلدینگ خلیج‌فارس» در جای خود «هزینه نشده» و اصولا در «کجا هزینه شده است؟»

گفته می شود نرخ تورم خوراکی‌ها در آذرماه ۱۴۰۱ نسبت به آذرماه ۱۴۰۰ نزدیک ۶۸ درصد افزایش یافته است. این رقم در آبان‌ماه حدود ۷۰ درصد بود.

 

 

گفته می شود نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری پیشنهاد داده برای محاکمه اغتشاشگران از حکم بغی به جای محاربه استفاده کنند. بغات کسانی هستند که برای براندازی نظام اسلامی به میدان می‌آیند و حکم بغات از محارب به مراتب سخت‌تر است، چون محارب فقط به ارعاب مردم می‌پردازد و کاری به نظام اسلامی ندارد.

 

 

گفته می شود ایلان ماسک، مالک شرکت اسپیس‌ اکس در توییتر نوشته حدود ۱۰۰ عدد از دستگاه‌های استارلینک موجود در ایران فعال شده است. پیش از این روزنامه وال‌استریت ژورنال در گزارشی اعلام کرد، حدود ۲۰۰ دستگاه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک برای کمک به دور زدن محدودیت‌های اینترنت در ایران، طی چند محموله به داخل این کشور قاچاق شده است.

 

 

گفته می شود عباس عبدی، تحلیلگر مسائل اجتماعی و سیاسی به ماجرای ممنوع الخروجی همسر و دختر علی دایی کاپیتان و سرمربی سابق تیم ملی فوتبال واکنش نشان داد و در توییتر نوشت: ‏نحوه برخورد با خانواده علی دایی این نکته را روشن می‌کند که با چنین شیوه‌هایی هیچ مشکلی حل نمی‌شود، بلکه بدتر می‌شود. باید رویکرد امنیتی انتظامی به اعتراضات به شدت محدود و رویکرد سیاسی حل منازعه جایگزین آن شود؛ خود دانید از ما گفتن.

 

 

گفته می شود یک منبع آگاه مدعی شد که رئیس دومای دولتی روسیه قرار است در ماه میلادی آتی سفری رسمی به ایران داشته باشد.

 

 

 

گفته می شود رئیس کمیته روابط خارجی در مجلس عوام انگلیس با بیان این‌که انگلیسی‌ها و دو تابعیتی‌ها باید «صد در صد» ایران را ترک کنند، خواستار آن شد تمامی شهروندان غربی که در حال حاضر در ایران حضور دارند، از «امن‌ترین راه» این کشور را ترک کند

 

 

گفته می شود شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرده با عبور نام نویسی بیش از دو میلیون سهامدار در سجام، کل رکورد سال ۱۴۰۰ تنها در ۹ ماه در سال ۱۴۰۱ شکسته شد. به نظر می رسد، یکی از دلایل افزایش گرفتن کد سجام و گرفتن کد بورسی به علت افزایش قیمت خودرو در بازار و خرید خودرو در بورس است که بسیاری را بر آن داشته تا کد معاملات بورس کالا بگیرند.

 

 

 

 

 

 

 

گفته می شود حسین مرعشی، نایب رییس جبهه اصلاحات از بیانیه منتشره منتسب به مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار شگفتی و تأسف کرد و اظهار داشت، اگر اقتضای زمان و مکان در اجتهاد لحاظ نشود، نتیجه آن چیزی جز وهن اسلام، ارتجاع و طالبانیسم نخواهد بود. مرعشی در پایان سخنان خود با انتقاد از روش برخی خطبای جمعه بی‌دین نامیدن برخی شخصیت‌های مورد احترام کشور و جامعه را نکوهش کرد و از آنان خواست ضمن عذرخواهی، در محتوای گفته‌های این شخصیت‌ها تأمل کنند تا بلکه راهی به سوی مردم و آینده بهتر بیابند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*