گفته می شود

 

 

گفته می شود جمعی از نمایندگان مجلس و کارشناسان طرحی را تدوین کرده‌اند که در صورت هنجارشکنی دانشجویان در دانشگاه‌ها و ارتکاب جرائمی همچون ایجاد آشوب و بلوا، تخریب اموال، فحاشی و توهین به مقدسات در دانشگاه هاو هرگونه اقدامی که در روند ماموریت های آموزشی و پژوهشی دانشگاه اخلال ایجاد کند، ضمن صدور احکام انضباطی، متخلفین را محکوم به پرداخت کل هزینه‌های تحصیل در آن مقطع آموزشی کنند.از دیگر مجازات های مطرح شده در این طرح ممنوع الخروجی به مدت ۱۰ سال است.در این طرح پیش بینی شده در صورتی که دانشجویان از اقدامات هنجارشکانه ابراز پشیمانی کنند، مجازات های فوق تخفیف خواهد یافت و یا در صورت رفع نیاز کشور و خدمت رسانی مجازات آنها بخشیده خواهد شد.

 

 

 

گفته می شود نرخ تورم سالانه آبان ماه ١۴٠١ برای خانوارهای کشور به ۴۴,٠ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، ١,١ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد. همچنین نرخ تورم سالانه برای خانوارهای شهری و روستایی به ترتیب ۴٣,٣ درصد و ۴٧.۴ درصد می‌باشد که برای خانوارهای شهری ١.٠ واحد درصد افزایش و برای خانوارهای روستایی ١.٢ واحد درصد افزایش داشته است.

 

 

 

گفته می شود محمدرضا شفیعی با انتشار تویتی در در حساب کابری خود در تویتر به برخی شایعات درباره صبط فیلم ها با دو نسخه با حجاب و بدون حجاب واکنش نشان داد. او در توییتر نوشت: «امروز متوجه شدم برخی فیلم‌های سینمایی در حال فیلمبرداری، پلان‌های خود را با دو وضعیت با حجاب و بی حجاب برداشت می‌کنند. جنگ ترکیبی دشمن با ایجاد محاسبات غلط برای برخی سینماگران، با بصیرت آن‌ها چه کرده است؟»

 

 

گفته می شود دبیرکل حزب کارگزاران در پاسخ به سوالی در مورد جنس جنبش اخیر با بیان اینکه این اعتراضات ناشی از انباشت اشتباهات دولتمردان و مسئولان کشور است اظهار داشت: «متاسفانه این اشتباهات کشور را به جایی رساند که انگار یک بغض و گلایه های قدیمی ترکیده و نباید آن را معطوف به فرد یا گروه خاصی کرد.»او در ادامه مشکلات کنونی کشور را یک بُعدی ندانست و با اشاره به این که جامعه از ابعاد مختلف احساس فشار و تنگنا کرده و دارای بغض است افزود: «از یک حادثه ای که منجر به فوت خانم امینی شده ، این بغض ترکیده و انفجار عصبانیت رخ داده است. به زعم او «تمام انرژی مورد نیاز و سوخت این اعتراض را خود دولت تامین کرده است.»

 

 

گفته می شود درپی توقیف روزنامه جهان صنعت از سوی هیات نظارت بر مطبوعات و ارجاع پرونده به مرجع قضایی، مدیر مسئول این روزنامه جهت ارائه توضیحات به دادسرای تهران احضار و تفهیم اتهام شد.

 

 

 

گفته می شود حادمی، فعال سیاسی اصولگرا تأکید کرده وقتی شایستگی مدیریتی نباشد طبیعتا اتفاقی نمی افتد و در هیچ زمینه ای کاری پیش نمی رود، در نتیجه اهداف و شعارهای انتخاباتی آقای رئیسی به منصه ظهور نمی رسد. در واقع آقای رئیسی فکر آن را نکرد که آن مباحث فقط شعارهای انتخاباتی بودند و معلوم نیست قابلیت عملیاتی شدن داشته باشند.وی ادامه داد: آقای رئیسی چندین مرتبه اعلام کرد «مشکلات کشور را به تحریم گره نمی زند» پس انتظار داشتیم اتفاقات مثبتی در طول دولت سیزدهم رقم بیفتد اما تیمی با افراد محدود اطراف آقای رئیسی را گرفته اند، به طوری که اگر از یک وزراتخانه یا مسئولیتی برداشته شوند باید حتما در جایگاه مهم دیگری قرار بگیرند. این تحلیلگر مسائل سیاسی اظهار کرد: امروز وزرایی اطراف آقای رئیسی هستند که در سطحی نیستند که بتوانند مشکلات کشور را حل کنند.

 

 

 

 

گفته می شود رئیس پارلمان اروپا گفت که تا اطلاع ثانوی ارتباطات و گفتگوهای مستقیم میان این نهاد اروپایی و جمهوری اسلامی ایران قطع می‌شود.به گزارش یورونیوز، روبرتا متسولا همچنین تاکید کرد که «اروپا چشمان خود را روی معترضانی که چشم امید به ما دارند، نخواهند بست.»رئیس پارلمان اروپا همچنین با انتقاد از صدور حکم اعدام برای برخی از حاضران در وقایع اخیر از اعمال تحریم‌ها علیه ایران تاکید استقبال کرد و گفت: نمایندگان پارلمان در همین راستا تصمیم گرفتند تا اطلاع ثانوی هیچ تماس مستقیمی میان پارلمان اروپا و همتایان رسمی ایران برقرار نکنند.

 

 

گفته می شود یکی از رستوران‌های زنجیره‌ای واقع در خیابان شریعتی تهران که در صفحه مجازی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به درج مطالب ضد ملی کرده بود، با دستور قضایی پلمب شد.

 

 

 

گفته می شود وزیر خارجه قطر از گفت‌وگو درباره توافق هسته‌ای با همتای آمریکایی‌اش خبر داد.به محمد بن عبدالرحمان آل ثانی وزیر خارجه قطر در نشست خبری با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا گفت که درخصوص تحولات توافق هسته‌ای با همتای آمریکایی خود رایزنی کرده است.

 

 

 

 

گفته می شود شورای انضباطی دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف اعلام کرد با توجه به وقایع هفته‌های اخیر در این دانشگاه و لزوم ایفای وظایف قانونی شورای انضباطی دانشجویی، در چند هفته اخیر، این شورا در حمایت از حقوق عموم دانشجویان و کمک به حفظ انضباط دانشگاه، جلسات متعددی برگزار کرده است. با توجه به حصول اولین نتایج و صدور و ابلاغ اولین سری از احکام این شورا، بر اساس گزارش اولیه عملکرد شورای انضباطی دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف، تاکنون حدود ۲۳۰ شکایت به شورای انضباطی واصل شده است.

 

 

 

گفته می شود  پیمان جبلی در واکنش به این پرسش که برخی دیگر صدا و سیما را رسانه ملی نمی‌دانند و نسبت به برنامه‌ها و سیاست‌های این رسانه، نقد دارند، اظهار کرد: ما به همه دیدگاه‌ها احترام می‌گذاریم و حتی از نظرات منتقدین رسانه ملی استفاده می‌کنیم. قطعاً در بین همه دیدگاه‌هایی که مطرح می‌شود مواردی است که در راهبرد‌ها به ما کمک می‌کند؛ اما اینکه برخی می‌گویند صدا و سیما دچار تنزل مخاطب شده، ادعایی است که باید اثبات شود.

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*