اخبار خراسان جنوبی/ نشان استاندارد ایران برای صادرات معتبر می شود

رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران:

نشان استاندارد ایران برای صادرات معتبر می شود

هاشمی با بیان اینکه نتایج گواهی های استاندارد ایران در هیچ جای عالم اعتبار ندارد، گفت: تلاش می کنیم تا آذرماه سال آینده نشان استاندارد ما معتبر شود و تجار بتوانند به راحتی اقدام به صادرات کنند.

سیدمحمود هاشمی صبح امروز چهارشنبه (۳۰ آذر) در مراسم تودیع و معارفه سرپرست اداره کل استاندارد خراسان جنوبی اظهار داشت: خراسان جنوبی یکی از انقلابی ترین استان های کشور محسوب می شود و باید به این موضوع افتخار کرد.

 

رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران با اشاره به بحث تمرکز بر کیفیت محصولات استراتژیک استان گفت: استاندارد تمام شئون زندگی انسان را شامل می شود و بحث کیفیت برآمده از نشان و علامت استاندارد است.

 

وی بیان کرد: نشان استاندارد سقف کیفیت نیست بلکه بخش قابل قبول کیفیت است و برای کیفیت بالا، حد متوسط و پایین باید نشان های لازم در نظر گرفته شود.

 

رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران با بیان اینکه کیفیت با ساز و کار انسانی اگر ظهور کند هیمنه برای استاندارد خواهد آورد، گفت: امروزه همه اربابانش که به دنبال ترویج محصولات بی کیفیت بودند به سمت استاندارد آمده اند و این کیفیت باید از خودمان در تکریم ارباب رجوع و پاسخگویی ها شروع شود.

 

وی ادامه داد: اگر سخت گیری ها ناظر بر کیفیت باشد در آینده نتایج مثبت آن از جمله افزایش تولید و صادرات خوب را خواهیم دید.

 

هاشمی با اشاره به اینکه نتایج گواهی های استاندارد ایران در هیچ جای عالم اعتبار ندارد، ادامه داد: تلاش می کنیم تا آذرماه سال آینده نشان استاندارد ما معتبر شود و تجار بتوانند به راحتی اقدام به صادرات کنند و باید به این سمت برویم که همه شئون استاندارد شود.

 

رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران بیان کرد: باید در استانداردها یک تجدیدنظری صورت گیرد و از ظرفیت های انقلابی در تمامی بخش ها و اوزان استفاده کنید و عزم ملی سازمان استاندارد این است که ورود جدی در بازار داشته باشد.

 

وی با تاکید بر اینکه استاندارد مانع تولید نیست، افزود: استاندارد محرک تولید باکیفیت است و باعث تسهیل گری می شود اما جلوی تولید کالای نامرغوب را باید بگیریم و تسلیم هیچ جریانی در زمینه تولید کالای بی کیفیت نخواهیم شد.

 

هاشمی عنوان داشت: برخورد با فساد هزینه دارد و این مسیر را باید حتما برای ایجاد یک تحول طی کنیم و با نهادهای تولیدی جهت تعالی استاندارد تعامل داشته باشید.

 

 

 

 

 

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران؛

خرید محصولات کشاورزی از تضمینی به توافقی تغییر روش داد

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران می گوید: حرکت این سازمان از خرید‌های تضمینی به سمت خرید‌های توافقی است.

نیکبخت در بازدید از ظرفیت‌های اتحادیه‌های شرکت‌های تعاونی روستایی شهرستان ساوه در جمع مدیران این تعاونی‌ها افزود: در ساماندهی محصولات کشاورزی و خرید توافقی با انجام مذاکرات با سازمان برنامه و بودجه به دنبال تعیین سهمی از محل یارانه‌ها به سازمان مرکزی تعاون روستایی هستیم.
او گفت: با اختصاص این منابع می‌توان از طریق مشارکت بانک‌ها و در نظر گرفتن تسهیلات ۴ تا ۱۲ درصد، متناسب با نوع محصول در کنار تسهیلات یارانه‌ای جهاد کشاورزی که در اختیار تشکل‌های تعاونی قرار می‌گیرد نسبت به ارتقا ظرفیت‌های آنها توجه مضاعفی شود.
مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از فعالیت بیش از ۶ میلیون عضو تعاونی‌های بخش کشاورزی در کشور خبر داد و افزود: وظیفه‌ی ما در تعادل بخشی به بازار، سیاست گذاری، حمایت، هدایت و نظارت بر عملکرد شرکت‌های تعاونی بخش کشاورزی در زمینه‌های مختلف است تا به رفع مشکلات بخش کشاورزی در حوزه محصولات و تنظیم بازار، صادرات، صنایع تبدیلی و فراوری در کشور منجر شود.
نیکبخت گفت: باید به شبکه ملی قدرتمند و پیوسته در کشور برای رفع مشکلات، تعادل بخشی به بازار و توانمند کردن کشاورزان تبدیل شویم تا با چاره اندیشی مشکلات موجود تولید و عرضه را برطرف کنیم.
او در خصوص ظرفیت‌های تولید انار در ساوه افزود: قطب تولید انار کشور در این شهر با تولید ۱۷۰ هزار تن محصول نیازمند برنامه ریزی برای ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی است تا هم نیاز بازار مصرف داخلی را تنطیم و هم با استفاده از فرآوری و صادرات آن، باغداران را حمایت کنیم.
مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: وجود سردخانه‌ی ۱۰ هزار تنی شرکت تعاونی روستایی ساوه و برنامه‌ی احداث زنجیره‌ی کاملی از محصول انار در کنار این مجموعه برای تولید کنستانتره می‌تواند، ارزش افزوده مضاعفی را ایجاد نماید.
کمک مالی به احداث صنایع تبدیلی و فرآوری انار در ساوه با وجود ظرفیت سردخانه، کمبود تسهیلات اعطایی به تعاونی ها، نبود ساختمان اداری تعاونی روستایی ساوه، کمبود نیرو، حمایت از طرح‌های تعاونی محور در حوزه‌ی کشاورزی از موضوعات مطرح شده در این نشست بود./

 

 

 

«دستورانی» سرپرست اداره کل استاندارد خراسان جنوبی شد
طی مراسمی با حضور رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران، معاون استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مدیران استانی، «مهدی دستورانی» به عنوان سرپرست اداره کل استاندارد خراسان جنوبی معرفی شد.

مراسم تودیع و معارفه سرپرست اداره کل استاندارد خراسان جنوبی صبح امروز چهارشنبه (۳۰ آذر) با حضور رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران برگزار شد.

 

فریده صادقی گیو مدیرکل سابق استاندارد خراسان جنوبی در این جلسه اظهار داشت: بحث راه اندازی مرکز پژوهشی منطقه ای خراسان جنوبی و آزمایشگاه های مرجع با توجه به نیاز و موقعیت استراتژیک استان را در دستور کار داشتیم.

 

وی با اشاره به اینکه این آزمایشگاه ها امکان نظارت دقیق تر و بیشتر بر روی آزمایشگاه های همکار را فراهم کرده است، اظهارامیدواری کرد آزمایشگاه پژوهشی حساس و نوین در استان راه اندازی شود.

 

گفتنی است: در پایان این مراسم از زحمات فریده صادقی گیو مدیرکل سابق استاندارد خراسان جنوبی تقدیر و مهدی دستورانی به عنوان سرپرست جدید استاندارد خراسان جنوبی معرفی شد.

 

 

 

 

تحقق وعده رئیس جمهور برای تامین جهیزیه در سربیشه + فیلم

بیرجند – ایرنا – وعده رئیس جمهور برای تامین جهیزیه افراد نیازمند در مناطق مرزی شهرستان سربیشه که هنگام حضور در دهستان مرزی لانو مطرح شد، کمتر از پنج روز بعد از اولین سفر دور دوم سفرهای استانی دولت تحقق یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مراسم اهدای این جهیزیه‌ها امروز (چهارشنبه) با حضور جمعی از مسوولان ستادی استانداری و محلی در روستای مرزی لانو برگزار شد.

فرماندار سربیشه در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: این تعداد جهیزیه در پی قول مساعد رئیس جمهور در سفر پایان هفته گذشته به خراسان جنوبی و حضور در دهستان مرزی لانو، تامین و امروز توزیع شد.

محمدرضا لکزایی با اشاره به بازدید سرزده رئیس جمهور از دهستان مرزی لانو سربیشه در روز جمعه ۲۵ آذر ماه افزود: در این سفر رئیس جمهور از کارگاه حوله‌بافی در روستای لانو بازدید کرد و در این بازدید یکی از بانوان از آیت الله رییسی درخواست تامین جهیزیه برای دخترش را داشت که این درخواست کمتر از پنج روز محقق شد.

وی اظهار داشت: علاوه بر تامین جهیزیه برای دختر این بانو برای ۱۰ نوعروس دیگر مناطق مرزی شهرستان نیز هدیه رئیس جمهور تامین و ارسال شد.

فرماندار سربیشه ارزش هر سری جهیزیه را ۳۰ میلیون تومان ذکر کرد و گفت: هر سری جهیزیه شامل یخچال، تلویزیون، جاروبرقی، ماشین لباسشویی و گاز است.

This video file cannot be played.(Error Code: ۲۲۴۰۰۳)

وی به بازدید رئیس جمهور از مجتمع آبرسانی خوشاب سربیشه هم اشاره کرد و افزود: این طرح آبرسانی برای تامین آب ۲۴ روستای نوار مرزی در حال اجرا است.

لکزایی اظهار داشت: فاز نخست این مجتمع برای تامین آب روستاهای (مشوکی و خوشاب) به بهره‌برداری رسید و فاز دوم این مجتمع برای تامین آب ۱۱ روستای دیگر در دست اجراست که طبق هدف‌گذاری تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی گفت: فاز سوم این مجتمع هم قرار است در یک‌ سال آینده تکمیل شود.

 

 

درخشش بانوان پارابدمینتون خراسان جنوبی در مسابقات قهرمانی کشور

درخشش بانوان پارابدمینتون خراسان جنوبی در مسابقات قهرمانی کشور

بانوان پارابدمینتون خراسان جنوبی در مسابقات قهرمانی کشور خوش درخشیدند .

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی ، مسابقات پارابدمینتون قهرمانی کشور به به مدت ۳ روز میزبانی استان قم برگزار و بانوان ورزشکار استان شگفتی ساز شدند.
در این مارتن ملی سمانه یزدانی مقام دوم و رضوانه ناصری مقام سوم را از آن خود کرد و همچنین رضوانه ناصری مقام اول در بخش دوبل مسابقات را به خود اختصاص داد.
در این مسابقات مریم دانش مربیگری تیم خراسان جنوبی را بر عهده داشت.

 

عضو هیأت امنای دانشگاه‌های خراسان جنوبی، سفیر ایران در افغانستان شد

 ۳۰ آذر ۱۴۰۱ | ۱۰:۱۴ کد : ۲۲۰۲۲ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۱۲۰
حسن کاظمی قمی، عضو هیأت امنای دانشگاه‌های خراسان جنوبی به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان معرفی شد.
عضو هیأت امنای دانشگاه‌های خراسان جنوبی، سفیر ایران در افغانستان شد

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، حسن کاظمی قمی، عضو هیأت امنای دانشگاه‌های خراسان جنوبی به عنوان سفیر جدید ایران در کشور افغانستان معرفی شد.
بنا بر اعلام عباس بدری‌فر، رایزن سفارت ایران در کابل، با توجه به اینکه مأموریت بهادر امینیان به عنوان سفیر پیشین در افغانستان به پایان رسیده است، کاظمی قمی به عنوان سفیر ایران در این کشور معرفی شده است.
حسن کاظمی قمی، عضو دوره سوم هیأت امنای دانشگاه‌های خراسان جنوبی است. وی از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم به عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در امور افغانستان فعالیت داشت.
کاظمی قمی نخستین سفیر ایران در عراق بعد از سقوط حکومت بعث بود؛ وی دارای لیسانس اقتصاد و مدرک کارشناسی ارشد مدیریت استراتژیک است. این دیپلمات کشور، پیشتر نیز سرکنسول کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر هرات افغانستان را عهده‌دار بود.

 

 

 

 

 

تحقق وعده رئیس جمهور بعد از ۵ روز/ ۱۱ سری جهیزیه راهی روستاهای سربیشه شد
در سفر سرزده رئیس جمهور در روز جمعه (۲۵ آذر) به منطقه مرزی لانو در شهرستان سربیشه، تعدادی از خانواده ها درخواست کمک جهیزیه برای دختران خود داشتند که این وعده آیت‌الله رئیسی، بعد از گذشت ۵ روز عملی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، دومین دور از سفرهای استانی رئیس جمهور و هیات دولت به خراسان جنوبی همزمان با ۲۴ و ۲۵ آذرماه انجام شد. در این سفر که رئیس جمهور، در یک بازدید سرزده به دهستان لانو در منطقه مرزی شهرستان سربیشه رفت،‌ مورد استقبال باشکوه مردم قرار گرفت.

 

آیت الله سیدابراهیم رئیسی در این بازدید سرزده،‌ از نزدیک با مردم منطقه مرزی لانو به صحبت و گفتگو پرداخت و پای درد دل و مطالبات برخی از اهالی نشست. در این دیدار، تعدادی از خانواده‌های مرزنشین درخواست تامین جهیزیه برای دختران خود داشتند که امروز، چهارشنبه (۳۰ آذر) بعد از گذشت پنج روز، وعده رئیس جمهور عملی شد.

 

محمدرضا لکزایی فرماندار سربیشه صبح امروز چهارشنبه (۳۰ آذر) در حاشیه مراسم اهدای جهیزیه ها که با حضور جمعی از مسئولان ستادی استانداری و محلی در روستای لانو برگزار شد، به خبرنگاران رسانه‌های گروهی اظهار کرد: رئیس جمهور پس از بازدید از روستاهای مرزی لانو قول تأمین ۱۱ سری جهیزیه را دادند که این مهم پس از گذشت ۵ روز از سفر به سربیشه عملی شد.

 

وی گفت: پس از سفر سرزده رئیس جهور به شهرستان مرزی سربیشه و درخواست تعدادی از اهالی، ۱۱ سری جهیزیه شامل «یخچال، گاز خوراک پزی، تلویزیون، ماشین لباس شویی تمام اتومات و جاروبرقی» برای افرادی که درخواست خود را مطرح کرده بود، تهیه و ارسال شد.

 

فرماندار سربیشه ارزش هر سری از جهیزیه ها را بالغ بر ۳۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: در بازدید سرزده رئیس جمهور از منطقه مرزی لانو که خوشحالی مردم را به همراه داشت حجت الاسلام رئیسی از پروژه مجتمع آبرسانی خوشاب بازدید کرد.

 

به گفته لکزایی، فاز اول این پروژه آبرسانی روستای مشوکی و خوشاب به بهرداری رسیده و فاز ۲ این پروژه با هدف آبرسانی به ۱۱ روستا تا پایان امسال به اتمام خواهد رسید و فاز سوم تا دهه فجر سال آینده هدف گذاری شده است.

 

وی یادآورشد: رئیس جمهور از کارگاه اشتغال حوله بافی بانوان مرزی نیز بازدید کرد.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*