حوادث/ اقدامات هولناک ۲ برادر بعد از قتل/ در دام همبازی‌هایتان گرفتار نشوید/ کینه ۱۰ ساله با خون پایان یافت / سارقان گوشی خود را در محل سرقت جا گذاشتند/

اقدامات هولناک ۲ برادر بعد از قتل

فرمانده انتظامی ملایر از کشف یک فقره قتل و دستگیری قاتل در این شهرستان خبر داد و گفت: قاتل مرد ۴۰ ساله با تلاش ماموران پلیس آگاهی این شهرستان در کمتر از ۷۲ ساعت به دام افتاد.

به گزارش رکنا، سرهنگ «احمد ساکی» در تشریح این خبر افزود: به دنبال مفقود شدن مردی ۴۰ ساله با یک دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵ در شهرستان ملایر، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی بیان کرد: ماموران با تلاش شبانه‌روزی و انجام تحقیقات پلیسی، این خودرو را در اطراف یکی از روستاهای این شهرستان مشاهده و در بازرسی از آن، جسد فرد گم شده را در حالی که آثار ضربات چاقو و جسم سخت بر بدنش مشخص بود، در صندوق عقب خودرو کشف کردند.

فرمانده انتظامی ملایر ادامه داد: با پیدا شدن جسد مقتول، ماموران تحقیقات گسترده‌ای را برای شناسایی قاتل یا قاتلان در دستور کار قرار دادند که پس از ۴۸ ساعت کار شبانه‌روزی و با شگردهای خاص پلیسی، متهم اصلی به همراه دو نفر از همدستانش شناسایی و در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر شدند.

سرهنگ ساکی گفت: متهم اصلی که در مواجهه با مدارک و مستندات چاره‌ای جز بیان واقعیت نداشت، اعتراف کرد به علت اختلافات مالی مقتول را که در روز حادثه به منزلش آمده با ضربات چوب و چاقو به قتل رسانده است.

وی یادآور شد: قاتل پس از سرقت انگشتر و گردنبند طلای مقتول، با برادرش تماس گرفته و با کمک وی و دوست برادرش که دیگر متهمان دستگیر شده هستند، جسد را با خودروی مذکور در اطراف یکی از روستاهای شهرستان ملایر رها کرده اند.

فرمانده انتظامی ملایر با اشاره به این که طلاهای سرقت شده از یکی از طلا فروشی‌های این شهرستان کشف و در این ارتباط یک متهم نیز دستگیر شد، افزود: با تشکیل پرونده متهمان به مرجع قضایی معرفی شدند.

سارقان گوشی خود را در محل سرقت جا گذاشتند

سارقان تجهیزات مدارس غیر‌انتفاعی و آرایشگاه‌های زنانه وقتی گوشی تلفن همراه خود را در محل سرقت جا گذاشتند از سوی پلیس قم دستگیر شدند.

سردار «سید محمود میرفیضی» فرمانده انتظامی استان قم در این‌باره گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت تجهیزات اداری، نوشت‌افزار و شیرآلات از مدارس غیر‌انتفاعی، شناسایی و دستگیری سارقان و مهار سرقت‌ها در دستور کار تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

کارآگاهان در بررسی صحنه سرقت، یک دستگاه گوشی تلفن همراه به جا مانده از سارقان را کشف کردند و با بررسی فنی آن، اطلاعات سه سارق را به دست آوردند که دو نفرشان با اجرای یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند. متهمان همگی تبعه یکی از کشورهای شرقی ایران هستند که در استان قم سکونت دارند.

وی بیان کرد: در بررسی از منزل یکی از متهمان در شهر سلفچگان، اقلام مسروقه از قبیل سه دستگاه لپ تاپ، انواع لوازم و تجهیزات آرایشی، نوشت‌افزار، هدفون، گوشی تلفن ثابت و اقلام رایانه‌ای کشف شد.

کارآگاهان با استعلام از بانک‌های اطلاعاتی، هویت آخرین متهم را نیز کشف کردند و مشخص شد وی قبلاً به اتهام قاچاق مواد مخدر دستگیر شده و در زندان به‌ سر می‌برد که با همکاری مطلوب دستگاه قضایی، متهم از زندان تحویل و بازجویی شد که با ارائه مستندات به ناچار لب به اعتراف گشوده و به ۴ فقره سرقت از مدارس غیر انتفاعی ۲ فقره سرقت از آرایشگاه زنانه و ۳ فقره سرقت لوازم داخل خودرو(جمعاً ۹ فقره) با همکاری همدستانش اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی استان قم تصریح کرد: متهمان همراه پرونده تشکیل شده به مرجع قضایی معرفی و با صدور قرار مناسب روانه زندان شدند.

 

 

 

هشدار پلیس فتا به کاربران بازی‌های آنلاین:
در دام همبازی‌هایتان گرفتار نشوید

کاربران تلفن‌های هوشمند هنگام بازی‌های آنلاین و گروهی مراقب باشند تا مورد سوء‌استفاده کلاهبرداران قرار نگیرند.
سرهنگ علی‌محمد رجبی، رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتای فراجا با بیان این مطلب گفت: برخی کاربران فضای مجازی و تلفن‌های همراه هوشمند به انجام بازی‌های آنلاین و گروهی علاقه دارند اما افرادی که قصد انجام چنین بازی‌هایی را دارند باید توجه داشته باشند که با رعایت یکسری نکات امکان سوءاستفاده از اطلاعات شخصی و کلاهبرداری را از سودجویان سلب کنند. چرا که برخی افراد شیاد با حضور در محیط‌های گفت‌وگوی بازی‌های آنلاین به‌دنبال سوءاستفاده از کاربران و بخصوص کودکان کم سن و سال هستند. بنابراین لازم است افرادی که چنین بازی‌هایی را انجام می‌دهند توجه داشته باشند که به هیچ عنوان اطلاعات و مشخصات خود را در فضای گفت‌وگوی این بازی‌ها برای دیگران فاش نکنند. بیان مواردی مانند اطلاعات هویتی، محل زندگی، شماره تلفن همراه و… می‌تواند فرصت را برای سوءاستفاده افراد سودجو فراهم کند.
رجبی ادامه داد: همچنین کاربران این بازی‌ها باید توجه داشته باشند که به هیچ عنوان با افرادی که در این محیط آشنا می‌شوند، قرار ملاقات حضوری نگذارند. گاهی افراد سودجو با هویت دیگری خود را معرفی کرده و با حضور در محل ملاقات حضوری ممکن است اقدام به اخاذی، سرقت و… از کاربران کنند.رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتای فراجا ادامه داد: شیوه دیگر افراد سودجو در این فضا درخواست از کاربران دیگر برای نصب برخی نرم افزارهاست، کاربران باید توجه داشته باشند که اگر فردی آنان را به هر بهانه‌ای به نصب نرم‌افزاری خاص ترغیب کرده یا از آنان خواست که روی لینکی خاص کلیک کنند، از انجام این کار بشدت خودداری کنند.
وی همچنین با بیان اینکه برخی افراد در این فضا از دیگر بازیکنان درخواست می‌کنند تا نسبت به تشکیل گروه در دیگر پیام‌رسان‌ها اقدام کرده یا شبکه‌های اجتماعی آنان را دنبال کنند، اظهارکرد: کاربران به هیچ عنوان نباید با چنین درخواست‌هایی موافقت کنند، چرا که احتمال سوءاستفاده از تصاویر و اطلاعات خصوصی آنان وجود دارد.
رجبی افزود: برخی دیگر از افراد نیز در محیط‌های گفت‌وگوی این بازی‌های آنلاین ادعاهایی مانند فروش ترفندهای بازی، ارتقای حساب و… را مطرح می‌کنند که در این خصوص نیز کاربران باید توجه داشته باشند که به هیچ عنوان فریب چنین ادعاهایی را نخورده و از پرداخت وجه به این افراد خودداری کنند.

 

 

 

 

مرد افغانستانی که به اتهام قتل عمد با سلاح گرم پای میز محاکمه ایستاده بود مدعی شد مقتول ۱۰ سال پیش همسر او را از افغانستان ربوده و به ایران آورده بود.

مرداد سال ۱۴۰۰ گزارش یک درگیری خونین در یکی از مناطق جنوبی تهران آغاز شد. پس از آن مأموران به محل اعزام شدند و مشخص شد مرد جوانی با همدستی برادر و پسرخاله‌اش پس از ورود مخفیانه به خانه یک زوج، با آنها درگیر شده و مرد صاحبخانه و یکی از مهاجمان مجروح شده و به بیمارستان منتقل شدند.

ساعاتی بعد کادر درمان اعلام کردند که مرد صاحبخانه که با شلیک گلوله کلت کمری مجروح شده بود بر اثر شدت خونریزی تسلیم مرگ شده است.

پس از آن متهمان بازداشت شدند و یکی از آنها به نام مالک به قتل اعتراف کرد. وی در توضیح ماجرا به مأموران گفت: ۱۰ سال قبل با دختری عقد کردم و قرار بود چند هفته بعد هم ازدواج کنیم اما فردای آن روز متوجه شدم مردی به نام حفیظ او را ربوده است.

من همه جا را به دنبالش گشتم اما نتوانستم آنها را پیدا کنم. تا اینکه با گذشت چند سال خبردار شدم که آنها به ایران فرار کرده و باهم زندگی می‌کنند. وقتی این خبر را شنیدم غیرقانونی به ایران آمدم خیلی تلاش کردم تا ردی از آنها پیدا کردم و متوجه شدم که آنها در ایران ازدواج کرده و صاحب ۳ فرزند شده‌اند.

وی در خصوص شب حادثه گفت: به سختی خانه آنها را پیدا کردم و با برادر و پسرخاله‌ام به خانه‌شان رفتیم. چون می‌خواستم غافلگیرشان کنم از دیوار خانه بالا رفتم و بعد در را باز کردم و وارد خانه شدیم. همسرم در آشپزخانه بود و حفیظ هم روی یک پتو دراز کشیده بود.

با دیدن او خشم این سا‌ل‌ها در وجودم دوباره شعله‌ور شد و به محض ورود به او گفتم تو زن من را دزدیدی اما حالا آمده‌ام تا زنم را ببرم اما حفیظ ناگهان از زیر متکایش یک کلت در آورد و ما را تهدید کرد بعد هم وقتی دید من از تصمیم خودم کوتاه نمی‌آیم یک گلوله شلیک کرد که به پای برادرم خورد و مجروح شد بعد هم همسرم از آشپزخانه بیرون آمد و با چاقویی که در دست داشت ضربه‌ای به سر برادرم زد. در حالی که حفیظ قصد داشت با فشردن گلوی برادرم او را بکشد من اسلحه‌ام را بیرون آوردم و با شلیک ۳ گلوله او را زدم.

متهم در پایان اعترافاتش گفت: برادر و پسرخاله‌ام نقشی در قتل نداشتند و هر ۳ گلوله را خودم شلیک کردم.

پس از اعترافات متهمان و تکمیل تحقیقات، پرونده به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در دادگاه

در ابتدای جلسه، مادر مقتول برای مالک درخواست قصاص کرد. پس از آن زن جوان به جایگاه رفت و با رد ادعای متهم گفت: من هیچگاه با مالک عقد نکرده بودم حدود ۱۰ سال قبل به عقد حفیظ درآمدم و به ایران آمدیم و ۳ فرزند دارم. ما زندگی خوبی داشتیم اما این مرد شوهرم را کشت، من از او شکایت دارم.

پس از آن مالک به جایگاه رفت و گفت: من قصدم کشتن مقتول نبود. اگر می‌خواستم او را بکشم به محض ورود به خانه‌اش او را می‌کشتم. من رفته بودم تا زنم را ببرم. من عاشق زنم بودم و حالا هم او را می‌خواهم.

وی در پاسخ به این سؤال که در آن شب خودت عامل قتل بوده‌ای یا همدستانت هم به تو کمک کرده‌اند، گفت: این دو نفر بی‌گناه هستند. من به تنهایی او را کشتم.بعد از آن وکیل متهم به جایگاه رفت و با نشان دادن برگه استعلام از سفارت افغانستان عنوان کرد: این برگه استعلام رسمی از سفارت افغانستان است که نشان می‌دهد این زن در حضور ۲ شاهد که یکی از آنها دایی و دیگری برادرش هستند به عقد مالک درآمده است. یعنی موکل من دروغ نگفته است.

در همین هنگام قاضی تصویر دایی و برادر زن جوان را به او نشان داد و پرسید: این دو نفر را می‌شناسی؟

اما وی چند لحظه‌ای به تصاویر نگاه کرد و گفت: نه

قاضی با تعجب گفت: شما دایی و برادرت را نمی‌شناسی؟

زن جوان جواب داد: من بیشتر از ۱۰ سال است که از کشورم خارج شده‌ام و چهره آنها را به خاطر نمی‌آورم. ضمن اینکه اصلاً این برگه را قبول ندارم و جعلی است چون من با این مرد عقد نکرده‌ام.

سپس متهم اصلی دوباره به جایگاه فراخوانده شد و در آخرین دفاعیاتش خاطرنشان کرد: آقای قاضی من برگه رسمی عقدم را آوردم، به او بگویید برگه عقد خودش را با حفیظ نشان دهد.

قاضی از زن جوان پرسید: شما را چه کسی عقد کرده که زن جوان پاسخ داد: اسمش را فراموش کردم و نمی‌دانم کجاست.

سپس پسرخاله مالک به جایگاه رفت و اظهاراتی مطرح کرد که پرونده وارد مرحله تازه‌ای شد. او گفت: من برادر زن اول مقتول هستم او پیش از فرار، در افغانستان با خواهر من زندگی می‌کرد. اما خواهرم را با دو فرزندش در افغانستان تنها گذاشت و بدون اینکه طلاقش بدهد با این زن به ایران آمد. او یک پسر ۶ ساله و یک دختر ۴ ساله داشت که هر دوی آنها حالا بزرگ شده‌اند اما از نعمت پدر بی‌بهره بوده‌اند. من در قتل شوهر خواهرم نقشی نداشتم اما او کار درستی نکرد.

با روشن شدن این موضوع که مقتول ۲ فرزند دیگر هم دارد قضات برای ادامه رسیدگی به این پرونده وارد مذاکره شدند چرا که فرزندان مقتول هم به عنوان اولیای دم باید در دادگاه درخواست خود را مطرح کنند همچنین قاضی دستور بررسی برگه عقد متهم با زن جوان را نیز صادر کرد و بدین ترتیب رسیدگی به پرونده در جلسه دیگری ادامه خواهد یافت.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*