اخبار سیاسی/برنامه کنگره آمریکا برای تصویب کمک های نظامی بی سابقه به تایوان

هشدار رئیس صندوق بین المللی پول درباره وقوع جنگ سرد مجدد

رئیس صندوق بین المللی پول نسبت به وقوع دور جدیدی از جنگ سرد درپی تداوم رویارویی بین ایالات متحده آمریکا و چین هشدار داد.

بر اساس این گزارش، کریستالینا جورجیوا، رئیس صندوق بین المللی پول گفت که رویارویی بین ایالات متحده و چین جهان را به بلوک‌های متضادی تقسیم می‌کند که ما را به دور جدیدی از جنگ سرد بازمی گرداند.

وی افزود: من درباره اختلافات عمیق در اقتصاد جهانی که می‌تواند موجب ایجاد جهانی فقیرتر و نا امن تر شود، احساس نگرانی می‌کنم. من دوره اول جنگ سرد را تجربه کردم و فکر می‌کنم که که تکرار آن ایده غیرمسئولانه ای باشد.

جورجیوا همچنین افزود که در صورت تشدید رویارویی، اقتصاد جهان به میزان ۱.۵ درصد یا بیش از ۱.۴ تریلیون دلار در سال منقبض خواهد شد.

 

 

برنامه کنگره آمریکا برای تصویب کمک های نظامی بی سابقه به تایوان

روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی اعلام کرد قانون‌گذاران آمریکا با توجه به درس‌های زیادی که از حمله نظامی روسیه علیه روسیه گرفته‌اند به دنبال تصویب بسته نظامی بی‌سابقه‌ای برای تسلیح و آموزش تایوان، پس از هر گونه حمله نظامی چین به این جزیره استف اما اینکه آیا این کمک‌ها عملی و محقق شود، بستگی به جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا دارد.

درخواست ترامپ برای برگزاری دوباره انتخابات/ حمله هوایی اسرائیل به حمص سوریه/ واکنش کشورهای عربی به انفجار استانبول/ برنامه کنگره آمریکا برای تصویب کمک های نظامی بی سابقه به تایوان

مذاکرات کنگره درباره بسته بی‌سابقه میلیاردها دلار کمک نظامی به تایوان در حالی در جریان است که بایدن و «شیء جین پینگ»، رئیس‌جمهور چین قرار است امروز دوشنبه در حاشیه نشست گروه ۲۰ (G۲۰) در جزیره بالیِ اندونزی با هم دیدار کنند که یکی از محورهای این گفت‌وگو حفظ صلح و ثبات در تنگه تایوان است.

به گفته مقامات، تلاش دوحزبی کنگره ارتش آمریکا را قادر می‌سازد تا فوراٌ ذخایر تسلیحاتی خود مانند موشک‌های جاوِلین و استینگر را در اختیار تایوان قرار دهد، همان کاری که برای اوکراین انجام داد. و برای اولین بار از طریق برنامه تأمین مالی نظامی خارجی، این تسلیحات را در اختیار تایوان قرار دهد

 

 

 

 

 

قهرمان جهان هم از ایران مهاجرت کرد

با انجام قرعه‌کشی مسابقات تکواندو قهرمانی جهان مشخص شد یکی دیگر از تکواندوکاران کشورمان به آذربایجان پیوسته است.

 قهرمان جهان هم از ایران مهاجرت کرد به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، قرعه کشی بیست و پنجمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی جهان بامداد امروز (یکشنبه – ۲۲ آبان ماه) در گوادالاخار مکزیک برگزار و مشخص شد که حمیدرضا صدری ملی‌پوش سابق تکواندو ایران قرار است برای تیم ملی تکواندو آذربایجان مبارزه کند.

صدری سابقه قهرمانی ارتش‌های جهان در سال ۲۰۱۸، نایب قهرمانی نوجوانان آسیا در سال ۲۰۱۷، مدال طلای تورنمنت بیروت ۲۰۱۸ و مدال نقره جام فجر ۲۰۱۹ را در کارنامه دارد و قرار است در مسابقات قهرمانی جهان در وزن ۶۳- کیلوگرم برای آذربایجان به میدان برود.

 

 

 

 

نماینده تبریز: اگر قرار به الحاق باشد، نخجوان باید به ایران ملحق شود
محمدرضا میرتاج الدینی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس تصریح کرد: سخنی با رئیس جمهور آذربایجان دارم، اخیرت سخنی بزرگتر از دهان خود گفته است که “سرنوشت تلخ جدایی آذری از آذربایجان” چقدر این رئیس جمهور نسبت به تاریخ بی اطلاع است، دقت کنید آذربایجان از ایران جدا شد و این طور نیست که شما می گویید. این نکته را یادآور می شوم و به خوبی به خاطر بسپارید، با این لفاظی ها مشکلی در همسایگی ما ایجاد نکنید که نیازی به لشکرهای محمدرسول الله(ص)، علی ابن ابی طالب(ع)، لشکر امام حسین(ع)، تنها لشکر عاشورا جواب شما را می دهد. (نماینده در ادامه به ترکی مطالبی را خطاب به الهام علی اف گفت)اگر بنا باشد کسی ملحق شود باید نخجوان به ایران ملحق شود.

 

 

انتقاد کرباسچی از تبدیل «سلف» مشترک دانشجویان به چالش
کرباسچی نوشت: همه این دانشجویان مگر نمی توانند آن طرف خیابان با هم یا تنها بروند رستوران و کافه؟غلامحسین کرباسچی، فعال سیاسی نوشت: در تمام کشور صدها رستوران و کافه پر است از خانم و آقا کنار هم بدون هیچ مشکلی. چرا برای سلف فرهیختگان دانشگاهی تفکیک جنسیتی با این همه سرو صدا و پرداخت اینقدر هزینه؟ همه این دانشجویان مگر نمی توانند آن طرف خیابان با هم یا تنها بروند رستوران و کافه؟

 

 

رئیس مجلس پیگیر رفع فیلتر اینستاگرام و واتس‌اپ
محسن دهنوی و احمد نادری، دو عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی عصر شنبه (۲۱ آبان) در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران با تشکل‌های دانشجویی – با محوریت اتفاقات اخیر – به گفت‌وگو نشستند. در بخشی از جلسه، احمد نادری درباره فیلترینگ فضای مجازی گفت: رئیس مجلس شورای اسلامی به نمایندگی از بخش زیادی از مجلس، پیگیر رفع فیلتر اینستاگرام و واتس‌اپ است و بحث‌های جدی مطرح شده که باید این فیلترینگ برداشته شود.

 

 

 

عضو کمیسیون عمران مجلس: تا این لحظه استعفای وزیر راه تایید نشده است
یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: با پیگیری که بنده تا این لحظه از منابع مختلف داشتم تا این لحظه استعفای وزیر راه و شهرسازی به طور رسمی وصول نشده است. اقبال شاکری بیان کرد: بنده تا این لحظه از منابع مختلفی پیگیری داشتم، اما تاکنون استعفای آقای رستم قاسمی را تایید نکردند. بر اساس پیگیری‌های بنده تا این لحظه استعفای وزیر راه و شهرسازی در جایی به طور رسمی وصول نشده است. اخباری از استعفای وزیر راه و شهرسازی در برخی از رسانه ها منتشر شده است.

 

 

 

نماینده مجلس: انتشار نامه‌ ۲۲۷ نماینده، بستر تخریب مجلس را فراهم کرد
ایسنا ـ غنی نظری گفت: مجلس کاملا مردمی بوده و اعتراضات را بجد گوش می‌دهد اما هیچ تعارفی با کسانی ندارد که خط قرمزهای نظام را رعایت نمی‌کنند.نماینده خلخال در مجلس در جلسه علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه) در تذکری گفت: در روزهای اخیر نامه‌ای با ۲۲۷ امضا در فضای مجازی منتشر شده که بستری را برای تخریب مجلس فراهم کرده است؛ البته بنده چیزی در این خصوص امضا نکردم اما اجازه نمی دهیم عده‌ای در مجلس شومن بازی درآورده و القا کنند که مجلس ضد مردمی است. مجلس کاملا مردمی بوده و اعتراضات را بجد گوش می‌دهد اما هیچ تعارفی با کسانی ندارد که خط قرمزهای نظام را رعایت نمی‌کنند.وی ادامه داد: برخی افراد در گوشه و کنار دنبال این بوده که کلاهی برای خود بدوزند اما مجلس چنین اجازه‌ای را نمی‌دهد. البته سیستم اطلاع‌رسانی مجلس معیوب است و گاهی از کاه، کوه درست می‌شود. باید با اصلاح این روند، تمامی مواردی که در مجلس می‌گذرد، به اطلاع مردم برسد؛ ما از مردم رای گرفته‌ و به دنبال مطالبات مردم هستیم.

 

 

 

 

 

عبدی خطاب به مسئولان:  هرکس ساکت است، موافق نیست
فعال سیاسی اصلاح‌طلب در یادداشت روزنامه اعتماد نوشت: دیده نشدن از سوی حکومت بدترین دردی است که برای شهروندان قابل تصور است. حتی از سرکوب هم بدتر است. چون برای سرکوب باید طرف را دید و مخالفتش را پذیرفت و بعد سرکوب کرد، ولی ندیدن فرد مخالف را چگونه باید تحمل کرد؟بدترین بخش ماجرا آنجاست که مخالفان ساکت را نبیند و سکوت آنان را علامت رضا تلقی کند. آنان از این رفتار ناراحت می‌شوند چون کسی که فریاد نزند یا نتواند فریاد بزند به این معنا نیست که وجود ندارد و اثر نخواهد داشت، پس به‌رغم خواستش به معترضان جدی می‌پیوندد تا دیده شود.هنگامی که مخالفان به جمع خیلی مخالفان یعنی معترضان می‌پیوندند، بی‌نظران نیز به سوی «مخالف» میل می‌کنند، این طبیعت رفتار در جامعه است. اگر فضای جامعه به گونه‌ای شود که حکومت دیگر نتواند واقعیت را تحریف کند، یک‌باره متوجه می‌شود که موافقان یا خیلی موافقان که در حال ریزش هستند، نه ۷۰ درصد که کمتر از ۱۰ درصد هستند. هنگامی که این تصویر عمومیت پیدا کند، کل معادله اجتماعی تغییر خواهد کرد.

 

 

 

چند میلیون ایرانی از پیام‌رسان‌های داخلی استفاده می‌کنند؟
بر اساس گزارش مرکز ملی فضای مجازی، بیش از یک میلیون کسب و کار خرد (۶۰ درصد) در ۱۰ سکوی داخلی فعالیت دارند و اکنون ۲۳ میلیون کاربر یکتا در پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی داخلی عضو شده‌اند، این در حالی که فقط ۶.۴ درصد از شهروندان خرید اینستاگرامی را انجام می‌دهند.

 

 

 

وعده ساخت ۲۰۰ هزار مسکن برای کارگران
سید صولت مرتضوی در مورد وعده ساخت ۲۰۰ هزار مسکن برای کارگران اظهار داشت: برای ساخت مسکن کارگری با کمک معاونت تعاون وزارت تعاون در حال اقدام هستیم و تعاونی‌های مسکن کارگری را در این طرح به کار گرفته و تقویت می‌کنیم. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در سفر اخیری که به استان خراسان رضوی داشتیم، عملیات احداث ۲۰۰۰ واحد مسکونی برای کارگران را شروع کردیم و به تدریج در کل کشور ساخت مسکن برای کارگران با کمک تعاونی‌ها آغاز می‌شود.

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*