گفته می شود

گفته می شود دولت هلند، از همه اتباع خود خواسته از ایران خارج شوند. وزارت خارجه هلند علاوه بر این، وضعیت سراسر ایران برای سفر را «قرمز» اعلام کرد و به تمامی اتباعش توصیه کرده از سفر به ایران خودداری کنند. با آنکه اغتشاشات در ایران به پایان رسیده، هلند دلیل این تصمیم را «اعتراض‌ها به قتل مهسا امینی» ذکر کرده است.

 

 

 

 

گفته می شود ازبکستان در حال حاضر پیش‌نویس قانون مربوطه با اصلاحات قانون خانواده توسط کمیته امور خانواده و زنان را ارائه کرده است که بر اساس آن ازواج فامیلی در این کشور منع خواهد شد.

 

 

 

گفته می شود محسن هاشمی رابطه با بازداشت خواهر خود فائزه هاشمی گفته خواهرم فائزه همچنان در بازداشت به سر می‌برد.

 

 

گفته می شود جاستین ترودو نخست وزیر کانادا  اعلام کرد، این کشور به بهانه ناآرامی‌ها در ایران، مجموعه‌ای از اقدامات مالی و مهاجرتی جدید علیه ایران و همچنین گسترش رژیم تحریم‌های خود را دنبال خواهد کرد. به گزارش سی تی وی نیوز، ترودو با دخالت در مسائل داخلی ایران اعلام کرد، کانادا تصمیم دارد از ورود بیش از ۱۰ هزار عضو سپاه پاسداران ایران به این کشور جلوگیری کند.

 

 

گفته می شود شورای اتحادیه اروپا روز جمعه اعلام کرده که ارمنستان و جمهوری آذربایجان با ماموریت این اتحادیه در طول مرزهای این دو کشور موافقت کرده است. این ماموریت از اواخر ماه جاری آغاز شده و هدف آن، کمک به ترسیم مرز میان دو کشور طی حداکثر دو ماه آینده است.

 

 

گفته می شود سردار حسین اشتری فرمانده کل انتظامی کشور گفته پروژه کشته سازی راهبرد دشمن است و در این حوادث نیز کسانی که به قتل رسیدند که اصلاً در محل‌های تجمعات حضور نداشتند یا با سلاح‌هایی به قتل رسیده که در اختیار نیرو‌های حافظ امنیت نبود بعضاً با چاقو و سلاح سرد و سلاح‌هایی که هیچ یک از مجموعه‌های امنیتی ما در صحنه نداشتند کشته شدند چرا که پلیس از گلوله‌های پلاستیکی استفاده کرده البته غیر از دفاع از مقر که بحث آن جداست.

 

 

 

 

گفته می شود بنیانیان در ارتباط با ضرورت قانون حجاب گفته برای قانون حجاب توانمندترین افراد باید مردم را قانع کنند که این قانون به نفع خود آنها و نبود آن برای زندگی مردم آسیب‌زاست. وی با تاکید بر اداره کشور با رویکرد فرهنگی عنوان کرد: اگر ما به سراغ مدیریت کشور با رویکرد فرهنگی برویم، حکمرانی آسان‌تر می‌شود؛ همچون اوایل انقلاب سرمایه‌گذاری باید در نهادها و مراکز فرهنگی انجام شود درحالی که انحراف حاصل از فرهنگ استبدادزده مدیران موجب مخالفت مردم با این موضوع می‌شود.رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: نتیجه این امر در خانواده‌ها هم دیده می‌شود درحالی که حجاب و دینی که با زور پدر بیاید در هر فرصتی می‌رود.وی با اشاره به نقش فرهنگ در حل چالش‌های کشور بیان کرد: اگر مسئولان سازمان‌ها، خانواده‌ها و کلیت کشور درک عالمانه از فرهنگ داشته باشند و مدیریت فرهنگی جایگاه خود را پیدا کند بسیاری از معضلات کشور حل می‌شود.

 

 

 

گفته می شود فعال سیاسی اصلاح طلب از درخواست روزنامه پیشنهاد روزنامه کیهان استقبال کرد. عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به پیشنهاد روزنامه کیهان مبنی بر اینکه «همه هنرمندان باید در دادگاه پاسخگو باشند» نوشت: «از این پیشنهاد عالی حمایت می‌کنم ولی نه غیرعلنی، بلکه دادگاه علنی تشکیل و اتهامات خوانده شود و آنان و دیگر بازداشتی‌ها با وکلای خود در دادگاه حاضر شوند. گزارش کامل تصویری یا مکتوب نیز منتشر شود. ‏یک بار این را انجام دهید.»

 

 

 

 

گفته می شود رستم قاسمی دیدار با رئیس‌جمهور سوریه را سازنده توصیف و اظهار کرد: بشار اسد از علاقه کشورش برای توسعه همکاری‌های اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران خبر داد و بر رسیدگی به مشکلات و رفع موانع موجود بر سر راه طرح‌های مشترک اقتصادی تأکید کرد. وزیر راه و شهرسازی افزود: در این دیدار به رئیس‌جمهور سوریه پیشنهاد تأسیس صندوق ضمانت صادرات را ارائه دادم تا شرکت‌های خارجی برای سرمایه‌گذاری و فعالیت در سوریه نگرانی نداشته باشند.

 

گفته می شود منادی رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفته چهره‌ها و فرهیختگان نباید اجازه دهند پولی نژادهایی مانند مسیح علی‌نژاد راه رضاخان را ادامه دهند و انگلیسی‌هایی که نمی‌خواهند مردم ایران تاریخ یکصد ساله خود را بدانند، برای ما تعیین تکلیف کنند آن هم در موضوعاتی مانند حجاب که هیچ اجبار و محدودیتی در کشور ما ندارد.

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*