حوادث/ شروین حاجی‌پور به «فعالیت تبلیغی علیه نظام» متهم شد/ فوت تعدادی از مجروحان درگیری زندان رشت/ مرد میانجی دست به قتل زد/ دستگیری زوج سارق با ۴۰ کلید/ محاکمه پدر به اتهام قتل پسر معتاد/ افشای راز سرقت ۳۰۰ میلیارد تومانی از صرافی /

شروین حاجی‌پور به «فعالیت تبلیغی علیه نظام» متهم شد

وکیل مدافع شروین حاجی پور گفت: «پس از آنکه دو اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام و ترغیب و تحریک افراد به اعمال خشونت آمیز توسط شعبه ۱۱ بازپرسی دادسرای ساری به شروین حاجی پور تفهیم شد، او با تبدیل قرار بازداشت موقت به وثیقه به مبلغ یک صد میلیون تومان آزاد شد. به موجب قرار نظارت قضایی، دستور منع خروج او از کشور به مدت ۶ ماه صادر شد.»

 شروین حاجی‌پور به «فعالیت تبلیغی علیه نظام» متهم شد به گزارش تابناک، وکیل مدافع شروین حاجی پور گفت که موکلش به “فعالیت تبلیغی علیه نظام” و “ترغیب و تحریک افراد به اعمال خشونت آمیز” متهم و با دستور قضایی به مدت شش ماه از کشور ممنوع الخروج شده است.

مجید کاوه در توییتر نوشت: «پس از آنکه دو اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام و ترغیب و تحریک افراد به اعمال خشونت آمیز توسط شعبه ۱۱ بازپرسی دادسرای ساری به شروین حاجی پور تفهیم شد، او با تبدیل قرار بازداشت موقت به وثیقه به مبلغ یک صد میلیون تومان آزاد شد. به موجب قرار نظارت قضایی، دستور منع خروج او از کشور به مدت ۶ ماه صادر شد.»
وکیل مدافع شروین حاجی پور ۱۲ مهرماه از آزادی موکلش با تبدیل قرار بازداشت موکلش به وثیقه خبر داده بود.

فوت تعدادی از مجروحان درگیری زندان رشت

دادستان مرکز گیلان، از درگیری بین زندانیان محکوم به قصاص در زندان رشت خبر داد و گفت: برخی از مجروحان فوت کرده و مابقی جهت مداوا به بیمارستان منتقل شدند.

 فوت تعدادی از مجروحان درگیری زندان لاکان رشت

به گزارش روابط عمومی دادگستری گیلان سید مهدی فلاح میری، توضیحاتی درخصوص درگیری بین زندانیان محکوم به قصاص در زندان لاکان رشت خبر داد و اظهار کرد: تعدادی از زندانیان بند هشت زندان لاکان رشت که محکوم به قصاص قتل عمد هستند، بر اثر اختلافات شخصی با هم درگیر شدند که با بالا گرفتن درگیری این افراد، منازعه و دعوا به راهروی زندان کشیده شد و با پیوستن تعداد دیگری از زندانیان، فضای این بخش از زندان رشت متشنج شد.

وی با بیان اینکه در این ناآرامی، تعدادی از زندانیان تأسیسات موجود در راهرو و سالن زندان را تخریب کردند، گفت: در پی این واقعه پلیس در محل حاضر شد و برای آرام و پراکنده کردن زندانیان از گاز اشک آور استفاده کرد.

دادستان مرکز گیلان خاطرنشان کرد: متأسفانه با توجه به قطعی برق به جهت تخریب تأسیسات توسط آشوب گران و ممانعت از خدمات رسانی به مجروحان توسط زندانیان، برخی از مجروحان فوت کرده و مابقی جهت مداوا به بیمارستان منتقل شدند.

فلاح میری یادآور شد: در حال حاضر با تلاش مأمورین و مسئولین زندان وضعیت زندان عادی شده و فعالیت های روزمره زندانیان ادامه دارد.

 

محاکمه پدر به اتهام قتل پسر معتاد

مرد میانسال که پسر معتادش را به قتل رسانده بود، در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد.
به گزارش «ایران»، رسیدگی به این پرونده از اواخر مرداد سال گذشته با تماس فردی که مدعی بود از خانه همسایه‌شان در منطقه پیروزی بوی تعفن می‌‌آید آغاز شد. وی در توضیح ماجرا به مأموران کلانتری شهدا گفت: من مدیر یک مجتمع مسکونی هستم چند روزی است که از خانه واحد طبقه اول بوی بسیار بدی می‌‌آید به طوری که سایر همسایه‌ها معترض شدند و وقتی هم درباره علت بو از مالک واحد توضیح خواستیم، جواب قانع کننده‌ای نداد و صحبت‌های متناقضی مطرح کرد. البته او چند سالی است که با پسر جوانش که معتاد بود نیز اختلاف و درگیری داشت و حالا هم چند روزی است که صدای درگیری آنها نمی‌آید به همین خاطر تصمیم گرفتیم موضوع را با پلیس در میان بگذاریم.
پس از این گزارش مأموران بلافاصله به نشانی اعلام شده رفتند و پس از بررسی‌های اولیه مشخص شد که اظهارات مدیر ساختمان درست بوده و بوی تعفن آزاردهنده‌ای در ساختمان پیچیده است.
مأموران در نخستین گام از تحقیقات به سراغ مالک واحد به نام اکبر ۶۵ ساله رفتند و پس از چند پرسش و پاسخ متوجه شدند که وی قصد گمراه کردن مأموران را دارد.
بنابراین  مأموران با حکم قضایی وارد خانه شدند و هنگام بازرسی متوجه جسد پسر جوانی در داخل حمام شدند که در بررسی‌ها مشخص شد جسد متعلق به بابک ۲۹ ساله فرزند اکبر است.
در ادامه جسد با دستور قضایی به پزشکی قانونی انتقال پیدا کرد و پزشکی قانونی پس از معاینه جسد در گزارشی اعلام کرد که علت مرگ خونریزی ناشی از بریدگی‌هایی با جسم تیز بوده است.
پدر خانواده که در همان محل کشف جسد بازداشت شده بود در نهایت با گزارش پزشکی قانونی و مستندات به دست آمده از سوی مأموران ۳ روز بعد به قتل پسرش اعتراف کرد و در تشریح ماجرا به مأموران گفت: چند سالی بود که پسرم به مواد مخدر اعتیاد پیدا کرده بود و سر همین موضوع هم ما دائم با هم دعوا داشتیم.
خیلی تلاش کردیم تا قانعش کنیم که مواد را کنار بگذارد، حتی چندباری خواستیم او را به کمپ ببریم اما بابک با ما همراهی نمی‌کرد و می‌‌گفت نمی‌توانم مواد را کنار بگذارم.
تا اینکه چند روز قبل  دوباره با هم دعوا کردیم و من از شدت عصبانیت نتوانستم خودم را کنترل کنم و با یک قیچی ضرباتی به بدن او زدم و دقایقی بعد هم در عین ناباوری متوجه شدم که پسرم به خاطر شدت خونریزی فوت کرده است.
آنقدر شوکه بودم که نمی‌دانستم باید چه کاری انجام دهم به همین خاطر جسدش را به داخل حمام بردم و در آنجا نگه داشتم تا اینکه ۴ روز بعد از آن همسایه‌ها به مأموران خبر دادند و من دستگیر شدم.
پس از اعترافات صریح متهم، بازسازی صحنه جرم انجام شد و پرونده وی با تکمیل تحقیقات به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.
در ابتدای جلسه دادگاه اکبر با تکرار اظهاراتش در مرحله بازجویی اظهار ندامت کرد و گفت: به هیچ عنوان قصدم کشتن پسرم نبود.
من مدت زیادی رفتارهایش را تحمل کردم. او زندگی ما را سیاه کرده و حاضر نبود اعتیادش را کنار بگذارد. به محض اینکه از خانه بیرون می‌‌رفتیم یکی از وسایل خانه را برمی‌داشت و برای خرج موادش می‌‌فروخت و آخرین بار وقتی متوجه شدم که باز هم وسیله خانه را فروخته کنترلم را از دست دادم اصلاً نمی‌دانستم باید چه کاری انجام دهم.
حتی پس از اینکه متوجه شدم فوت کرده نابود شدم اما کاری از دستم برنمی‌آمد و حالا هم پشیمانم.با پایان دفاعیات این متهم،  قضات برای صدور حکم وارد شور شدند.

افشای راز سرقت ۳۰۰ میلیارد تومانی از صرافی

مرد صراف که خود را در آستانه ورشکستگی می‌دید، نقشه سرقت ۳۰۰ میلیارد تومانی از صرافی همکارش را طراحی و با همدستی سه سارق آن را اجرا کرد.
به گزارش «ایران»، زمستان سال گذشته، مرد میانسال وقتی وارد صرافی‌اش در خیابان شریعتی شد، با دیدن صحنه‌ای عجیب شوکه شد.
او به محض ورود کارگر صرافی را دید که دست و پایش را بسته بودند و در گاوصندوق نیز باز بود وقتی جلوتر رفت با مشاهده گاوصندوق خالی دریافت که قربانی یک سرقت بزرگ شده است.
ساعتی بعد وقتی گزارش سرقت به مأموران اداره یکم پلیس پایتخت اعلام شد مأموران با حضور در محل به تحقیقات پرداختند. کارگر صرافی که تنها شاهد ماجرا بود به پلیس گفت: داخل صرافی بودم که چهار مرد نقابدار در حالی که قمه و اسلحه کلاشنیکف بدست داشتند وارد مغازه شدند. آنها با تهدید دست و پایم را بستند و بعد از اینکه دوربین‌های صرافی را از کار انداختند، کلید گاوصندوق را از من گرفتند و دلارها و هر چه پول و ارز داخل گاوصندوق بود به سرقت بردند.فرار با موتورسیکلت
از آنجا که سارقان دوربین‌های مداربسته صرافی را از کار انداخته بودند تصویری به دست نیامد اما کارآگاهان جنایی در بازبینی دوربین‌های اطراف محل سرقت، موفق شدند تصاویری از سارقان بدست آورند. تصاویر نشان می‌داد مردان نقابدار وارد مغازه صرافی شده و ۱۰ دقیقه بعد، پس از سرقت با ساک‌های پر از ارز، سوار بر موتورسیکلت از محل متواری شده‌اند.
هرچند تصاویر بدست آمده از متهمان واضح نبود اما با این احتمال که مرد صراف در شناسایی متهمان به آنها کمک کند، تصاویر دوربین‌های مداربسته به او نشان داده شد ولی او نیز نتوانست کمکی به حل این معما بکند.
در ادامه مأموران به بررسی شماره پلاک موتورسیکلت سارقان پرداختند و با قرار دادن این شماره‌ها کنار هم و بررسی چندین پلاک موتورسیکلت موفق شدند شماره اصلی پلاک موتور سارقان صرافی را بدست آورند. زمانی که تصویر صاحب موتورسیکلت به نام حمید با تصاویر بدست آمده از سارقان صرافی تطبیق داده شد، دریافتند که مرد جوان یکی از سارقان است.دستور مرد صراف برای سرقت
بدین ترتیب پس از هماهنگی‌های قضایی با بازپرس محمد ولدی بیرانوند، کارآگاهان وارد عمل شده و حمید را بازداشت کردند. گرچه حمید در تحقیقات اولیه مدعی بود که در این سرقت نقشی نداشته است، اما سرانجام لب به اعتراف گشود.
حمید گفت: یک صراف در جنوب تهران، طراح این سرقت بود، او خودش نیز در این ماجرا با ما همراه شد. مدتی بود که آرش، صاحب صرافی را می‌شناختم و او پیشنهاد سرقت را مطرح کرد. آرش برایم تعریف کرد به خاطر نوسانات بازار و سرمایه گذاری‌های اشتباه به سمت ورشکستگی می‌رفت. آرش گفت که یک صراف در خیابان شریعتی وجود دارد که وضع مالی خیلی خوبی دارد و با سرقت از آنجا می‌توان کلی پول بدست آورد.
او ادامه داد: اطلاعات صرافی را آرش در اختیارمان قرار داد اما یک هفته‌ای طول کشید تا اطلاعات جزئی صرافی را بدست آوردیم. هر روز آنجا را زیر نظر می‌گرفتیم و ساعت رفت و آمدها را یادداشت می‌کردیم.
در این ۷ روز متوجه شدیم که کارگر صرافی صبح‌ها بین ساعت ۹ تا ۱۰؛ با کلیدی که در اختیار دارد وارد صرافی می‌شود. صاحب مغازه نیز حدود ساعت ۱۱ به صرافی می‌آید. با این حساب یک تا دو ساعتی کارگر صرافی تنها بود.
مرد جوان ادامه داد: در تعقیب و مراقبت‌هایمان متوجه شدیم که کلید گاوصندوق دست کارگر مغازه است و بدین صورت مانعی برای اجرای نقشه مان وجود نداشت. روز حادثه مقابل صرافی کمین کردیم و منتظر رسیدن کارگر صرافی شدیم. بعد از ورود، لحظاتی بعد وارد شده و سرقت را انجام دادیم.
با اعتراف مرد جوان، تحقیقات برای بازداشت مرد صراف و همدستانش ادامه یافت. اما زمانی که کارآگاهان راهی خانه آرش شدند، دریافتند او خانه‌اش را ترک کرده و متواری شده است. در ادامه بررسی‌ها، مخفیگاه متهم در اطراف تهران شناسایی و مأموران موفق شدند طراح این سرقت میلیاردی را در باغی دستگیر کنند.
در ادامه همدستان دیگر او نیز بازداشت و به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای امور جنایی تهران، به اداره آگاهی منتقل شدند.
در حالی که مدارک و تصاویر به‌دست آمده از دوربین‌ها نشان می‌دهد که مرد صراف نیز در این سرقت حضور داشته، اما او منکر سرقت است.

دستگیری زوج سارق با ۴۰ کلید

زوج سارق که پس از سرقت یک خودرو قصد داشتند به خانه‌ای در تهران دستبرد بزنند با اقدام بموقع پلیس دستگیر شدند.
سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ در تشریح این خبر گفت:  مأموران کلانتری ۱۰۶نامجو درحال گشت به راننده و سرنشین یک دستگاه خودرو سواری مزدا۳ که در حال تردد بوده و با مشاهده مأموران تغییر مسیر داد، مشکوک شدند.
در ابتدا مأموران شماره پلاک خودرو را استعلام و پس از مطمئن شدن از  سرقتی بودن خودرو  بلافاصله وارد عمل شده و در یک تعقیب و گریز و اجرای طرح مهار، خودرو متهمان متوقف و هر دو آنها دستگیر شدند.
وی با بیان اینکه  در هنگام دستگیری از سارقان ۴۰ عدد کلید و سه عدد گوشی موبایل مسروقه کشف شد، گفت:‌ سارقان زن و مردی ۳۰ و ۴۰ ساله بودند که در تحقیقات اولیه به جرم خود و سرقت خودرو از شرق تهران اعتراف کرده و گفتند قصد سرقت از منزلی را داشتند که شناسایی و دستگیر شدند.موقوفه‌ای با بیان اینکه این زن و شوهر از افراد سابقه دار هستند، گفت: تحقیقات برای شناسایی دیگر جرایم ارتکابی از سوی آنان در حال انجام است.
متهمان برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.

مرد میانجی دست به قتل زد

 مرد دکه دار که برای میانجی‌گری وارد درگیری شده بود، ناخواسته خویشاوند خود را با ضربه چاقو به قتل رساند.
به گزارش «ایران»، چهارشنبه گذشته گزارش مرگ پسر ۲۵ ساله‌ای در یکی از بیمارستان‌های پایتخت به بازپرس محمد وهابی اعلام شد. بدین ترتیب تحقیقات به دستور بازپرس جنایی آغاز و در بررسی‌ها مشخص شد پسر جوانی از سوی مرد دکه‌داری به نام هوشنگ و با ضربه چاقو به قتل رسیده است.
با برملا شدن هویت قاتل، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت وارد عمل شده و موفق شدند مخفیگاه هوشنگ را در یکی از شهرستان‌های اطراف تهران شناسایی و او را بازداشت کنند.متهم پس از دستگیری به تهران منتقل شد و در تحقیقات گفت: ۶ ماهی بود که دکه ساندویچی زده و در آنجا مشغول کار بودم.
مقتول فامیل دورمان بود و شب حادثه در حالی که وضع جسمی خوبی نداشت به دکه‌ام آمد و با یکی از افرادی که آنجا بود درگیر شد.
من برای پادرمیانی و خاتمه درگیری جلو رفتم که او ناگهان شیشه نوشابه را شکست و با آن به من حمله کرد. من زخمی شدم و تنها برای اینکه مقتول بترسد، چاقو را برداشته و به سمت او پرتاب کردم که به او اصابت کرد. من قصد قتل نداشتم و ناخواسته این جنایت را مرتکب شدم.
با اعتراف متهم به جنایت، به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای امور جنایی پایتخت او در اختیار کارآگاهان اداره دهم قرار داده شد و تحقیقات ادامه دارد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*