گفته می شود

گفته می شود یک کارشناس بازار مسکن گفته دولت طرح نهضت ملی مسکن با هدف ساخت سالیانه یک میلیون واحد را برنامه‌ریزی کرده، اما ظاهرا این برنامه با چالش‌هایی مواجه است که مهمترین آن به عدم واریز آورده ناشی از کمبود توان متقاضیان مربوط می‌شود. این در حالی است که با تورم بیش از ۵۰ درصدی در نهاده‌های ساختمانی مواجه هستیم. دولت اعلام کرده در ماه‌های آینده ۱۰۰ هزار واحد را به مرحله افتتاح می‌رساند، اما شاید این تعداد جوابگوی تقاضای موثر در بازار مسکن نباشد.

 

 

گفته می شود جانی میلر خبرنگار پرس‌تی‌وی که در اوکراین فعالیت دارد، اکنون در لیست ترور سازمان‌های نئونازی وابسته به دولت کی‌یف قرار دارد. وی به قتل تهدید شده و اکثر اشخاصی که قبل از وی در این فهرست معرفی شدند به قتل رسیدند. حتی یک نوجوان ۱۳ ساله اوکراینی که به عنوان شاهد میدانی یکی از رویداد‌ها با میلر مصاحبه داشته نیز در این فهرست کشتار قرار دارد. میلر با رویکرد به ژورنالیسم تحقیقی، شواهد و مدارک را بررسی کرده و حتی تا نزدیک خطوط مقدم جنگ استان دونتسک در اوکراین حضور میدانی داشته تا با دقت و بر اساس واقعیت مسائل را گزارش کند؛ بنابراین، وی هم یک پژوهشگر است هم یک فعال رسانه، اما چرا سازمان‌های نئونازی و مسلحین مورد حمایت دولت اوکراین قصد کشتن وی را دارند؟ میلر، ماه گذشته در گزارشی فاش کرد که «ارتش اوکراین غیرنظامیان را در مناطق اطراف دونتسک گلوله‌باران می‌کند و در عین حال ارتش روسیه را به جنایات متهم می‌کند.»

 

 

 

گفته می شود محمدرضا باهنر گفته این که بخواهیم مشکلات را گردن هم بیندازیم و فرافکنی بکنیم، در یک حکمرانی مطلوب مسموع نیست و گردن هم انداختن پسندیده نیست. بعد یک عده می‌گویند بانیان وضع موجود. دولت آقای روحانی ۴،۵ سال تورم را کنترل کرد و در آخر این تورم ترکید و روی۴۴ درصد رفت ببینید این باید برای ما هشدار باشد زمان آقای هاشمی ما تورم ۴۹ درصدی داشتیم، دوره دوم آقای احمدی نژاد تورم ۴۴ و ۴۵ درصدی، دوره دوم آقای روحانی هم همینطور بود. باید متوجه شویم که اقتصاد کلان ما مشکل دارد و هیچ یک از دولت‌ها مقصر نیستند. اگر بخواهیم گردن همدیگر بیندازیم که بانیان وضع موجود تورم ۴۴ درصدی تحویل دادند؛ حالا شما‌ها می‌خواهید چه کار کنید؟ می‌خواهید آن را روی ۷ درصد بیاورید؟ همین هم راه حل دارد. من نمی‌گویم راه حل ندارد، اما جراحی خیلی سختی می‌خواهد و همین مسائل پیش می‌آید.

 

 

گفته می شود آیت الله حسینی خراسانی گفته پوتین یکی از مدعیان ابر قدرتی جهان با رفتار و منش خود مثل دیگر سران دنیا مقابل رهبری جمهوری اسلامی ایران که سرشار از تقواست، همچون کودکی دبستانی در برابر استادی مجرب و کار کشته، ادب، تواضع و فروتنی خاصی نشان داد که افتخاری برای ایران اسلامی است.

 

 

 

گفته می شود یک مشاور املاک در رابطه با وضعیت رهن و اجاره مسکن، با تاکید بر عقب نشینی مردم از مرکز و بالای شهر به سمت پایین و حاشیه شهر گفته طی سال مستاجران زیادی دیگر توان تمدید اجاره خانه را نداشتند و به سمت پایین شهر آمدند. حتی در پایین شهر مواردی دیده شده که افراد به چادرنشینی روی آورده‌اند. در بنگاه ما شاید ۱۰ مورد یا بیشتر بوده که مراجعه کرده‌اند، اما پول پیش برای کرایه خانه نداشتند.

 

 

 

گفته می شود تخلفات فولاد مبارکه اصفهان ۹۲ هزار میلیارد تومان  است. عضو هیات تحقیق و تفحص از شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفته: به رغم اینکه تفحص از شرکت فولاد مبارکه از اولین تحقیق و تفحص‌ها در مجلس یازدهم بوده که به ثمر نشسته و  گزارش آن نیز آماده قرائت در  صحن مجلس است، اما متاسفانه با  برخی کوتاهی‌هایی که از سوی کمیسیون صنایع صورت گرفته، ارسال گزارش نهایی هیات تفحص به هیات رئیسه مجلس با وقفه روبرو شده است.  گزارش نهایی تفحص از شرکت فولاد مبارکه در اجلاسیه گذشته کمیسیون صنایع مصوب و به امضا رسید، ولی با این حال به صحن علنی ارجاع نشد که به نظر می‌رسد یکی از دلایل آن لابی‌های برخی اشخاص منتفذ در دولت قبل و برخی مدیران شرکت فولاد مبارکه -که نام‌شان در بین افراد متهم در پرونده تخلفات این شرکت بوده- باشد.

 

 

گفته می شود رئیس سازمان توسعه تجارت ایران چند نرخی بودن ارز را موجب فساد دانست که در هیچ کجای دنیا نیز مرسوم نیست و عنوان کرده بانک مرکزی ارز آزاد را غیرواقعی می‌داند و رقم واقعی ارز را همان ارز نیمایی عنوان می‌کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*