گفته می شود

گفته می شود تغییرات تورمی اولین ماه تابستان از سوی مرکز آمار اعلام شد. تغییراتی که نشان از تداوم روند صعودی شاخص قیمت مصرف کننده و رکوردشکنی قیمت برخی کالا‌ها همچون روغن حکایت دارد.گزارش مرکز آمار نشان می‌دهد نرخ تورم نقطه‌ای در تیرماه ۱۴۰۱ به  ۵۴ درصد رسیده است؛ یعنی خانوار‌های کشور به طور میانگین ۵۴ درصد بیشتر از تیر ۱۴۰۰ برای خرید یک «مجموعه کالا‌ها و خدمات یکسان» هزینه کرده­ اند.

 

 

 

 

گفته می شود هبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان در بیانیه‌ای به مردم، اعضای طالبان و رسانه‌‌ها هشدار داد که از انتقاد و «اتهامات بی‌جا» علیه مقام‌های دولتی طالبان خودداری کنند.

 

 

گفته می شود برابر دستورالعملی که معاون ورزشی وزیر ورزش صادر کرده است، از ورود مادران فرزندان کاراته‌کار به سالن کارگران مشهد جلوگیری شد.  نماینده حراست در این خصوص اظهار کرد: این دستورالعمل کشوری است و بنا بوده قبل از مسابقات، مسئولان برگزاری درباره آن به خانواده‌ها اطلاع دهند، اما خانواده این بچه‌ها اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند.  در این رابطه روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان شایعه ممنوعیت حضور مادران کاراته‌کاران در مسابقات رده پایه به دستور این وزارتخانه را تکذیب کرد.

 

گفته می شود محمدعلی الستی با اشاره به کلیپ منتشره از دعوای دو زن در یک اتوبوس گفته با اینکه چنین فیلم‌هایی به تنهایی نمی‌تواند عاملی برای گسست اجتماعی تلقی شود، بهانه‌ای برای تشدید گسل‌ها خواهد شد؛ گسل‌هایی که در نتیجه شکاف سیاسی ناشی از رفتار‌های پوپولیستی و عوام گرایانه ما پدیدار شده اند.

 

 

 

گفته می شود نماینده مردم مشکین شهر در مجلس درخصوص علت حضور پیدا نکردن علی باقری در مجلس، گفته بنا بر دلایلی مسئولان دولتی ما در بحث پاسخگویی به مردم که مجلس تجلی اراده مردم است، کاهل بوده‌اند. وقتی کسی به مجلس دعوت می‌شود و حضور پیدا نمی کند، مجلس هم به راحتی می‌تواند دولت را وادار به پاسخگویی کند.

 

 

گفته می شود نیکزاد نایب رییس اول مجلس با اشاره به وعده دولت مبنی بر ساخت یک میلیون مسکن در سال گفته شائبه‌ای مبنی بر اینکه وعده ساخت یک میلیون مسکن در سال توسط دولت آقای رئیسی از جانب بنده پیشنهاد شده است وجود دارد که بنده این موضوع را به صراحت تکذیب می‌کنم و در رابطه با مسکن هیچ مشاوره‌ای در زمان انتخابات از جانب بنده به جناب رئیس‌جمهور انجام نشده است.

 

 

گفته می شود براساس عملکرد درآمد‌های مالیاتی کل کشور در سه ماهه ابتدایی سال‌جاری، معادل ۳۴.۴ میلیارد تومان مالیات از انواع خودرو‌های سواری و وانت دو کابین دارای شماره انتظامی شخصی گران قیمت گرفته شده است.

 

گفته می شود محسن زنگنه، نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه موضوع اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، کار خوبی است و باید به سمت شفافیت برویم، گفته یکی از نگرانی‌ها از اجرای این قانون، احتمال افزایش اقتصاد زیرزمینی است، حتی متاسفانه تقاضای ارز در برخی اقشار زیاد شده؛ به طور مثال برخی پزشکان درآمد خود را ارزی دریافت می‌کنند یا برخی رستوران‌های لاکچری که توریست‌پذیر هم هستند، به صورت ارزی کار می‌کنند.

 

 

گفته می شود پس از اصلاح ارز ترجیحی نوسانات بازار شکر برطرف شده و این بازار با آرامش روبه‌روست به طوری که هم اکنون میزان مصرف کاذب شکر ۳۰۰ هزار تن کاسته شده و با افزایش واردات شاهد رقابتی‌تر شدن توزیع توسط شرکت‌های تولیدکننده قند و شکر و کاهش نرخ این محصول در بازار هستیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*