صفحه سیاسی

رابرت مالی: توافقی با ایران به دست نیامده است

رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران اعلام کرد که توافقی (در مورد مذاکرات هسته‌ای) بدست نیامده است زیرا تا زمانی که در مورد همه مسائل توافق نشود، توافقی وجود نخواهد داشت.

                                                   رابرت مالی: توافقی با ایران به دست نیامده است                                       به گزارش ایرنا از پی بی‌اس، این مقام دولت بایدن جمعه شب گفت: یک متن وجود دارد و از نظر هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا درک مشخصی (در باره آن ) نیز وجود دارد.

وی ادعا کرد: موضع ما روشن است. اگر ایران آمادگی داشته باشد، ما نیز آماده‌ بازگشت به توافق هسته‌ای هستیم.

این مقام آمریکایی ادامه داد: برای ما این بازگشت از نظر کاهش تحریم‌هایی که باید ارائه دهیم و گام‌هایی که ایران باید برای محدود کردن برنامه هسته‌ای خود بردارد، کاملا مشخص است.

رابرت مالی در مورد تحقیقات آژانس بین‌المللی اتمی در باره ادعاهای مواد هسته‌ای اعلام نشده در ایران و گزارش نشریه وال استریت ژورنال مبنی بر اینکه در صورت همکاری ایران با آژانس اتمی، آمریکا و اروپا به بسته شدن پرونده تحقیقات این نهاد بین‌المللی از چند مکان در ایران کمک خواهند کرد، ادعا کرد: ما هیچ فشاری بر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای کنار گذاشتن این موضوعات باقی مانده وارد نمی‌کنیم. این موضوعات زمانی بسته خواهند شد که ایران از نظر فنی پاسخ‌های معتبری را به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه کند. به محض اینکه آن‌ها این کار را انجام دهند و آژانس راضی شود، ما نیز رضایت خود را اعلام خواهیم کرد.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با ادامه سیاست‌های شکست خورده و زورگویانه این کشور در مورد تحریم‌های ایران گفت: ما هیچ مذاکره‌ای در خصوص پایین آوردن استانداردهای خود برای تجارت شرکت‌های اروپایی یا سایر شرکت‌ها با ایران انجام نداده‌ایم و این کار را نخواهیم کرد. آن‌ها باید به تحریم‌های ما احترام بگذارند. هر گزارشی در مورد این ادعا که ما استانداردها را پایین خواهیم آورد و در مورد آن‌ها مذاکره خواهیم کرد، کاملاً اشتباه است.

به گزارش ایرنا، دور تازه مذاکرات رفع تحریم‌ها پس از نزدیک به پنج ماه وقفه از پنجشنبه گذشته در پایتخت اتریش آغاز شده است. گفت‌ وگوها در حالی به مراحل سرنوشت‌ساز رسیده که رسیدن به خط پایان و توافق نهایی معطل تصمیم‌های سیاسی غرب بویژه ایالات متحده آمریکا به عنوان طرف نقض کننده توافق سال ۹۴ است.

هیات جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که لازمه رسیدن به توافق، پایدار بودن رفع تحریم‌ها به نحوی تضمین شده است و اینکه موضوعی نباید به عنوان اهرم فشار جهت استفاده علیه ایران در آینده باقی بماند.

 

 

 

خسارت شدید فرودگاه‌های روسیه در کریمه

تصاویر ماهواره‌ای شدت ویرانی در پایگاه روسیه را نشان می‌دهد که با نابودی ۲۰ جت، خسارتی حدود یک میلیارد دلار را وارد کرده است.

                                                   خسارت شدید فرودگاه‌های روسیه در کریمه

 

به گزارش تابناک به نقل از سان، تصاویر ماهواره ای تازه ویرانی در یک پایگاه هوایی روسیه را پس از وقوع یک سری انفجارهای قوی نشان می دهد.

خسارت شدید فرودگاه‌های روسیه در کریمه

بقایای شکسته و سوخته جنگنده های روسی در پایگاه نیروی هوایی در کریمه در حالی توسط تصاویر ماهواره ای به ثبت رسیده که گزارش می شود علت حمله اوکراین علت اصلی این حادثه بوده است.

وزارت دفاع روسیه پیش تر تأکید کرد که این انفجار در فرودگاه نظامی ساکی در شبه جزیره کریمه تلفات جانی نداشته و به هواپیماهای فرودگاه نیز آسیبی وارد نشده است.

 

 

آخرین وضعیت سلمان رشدی در بیمارستان

سخنگوی سلمان رشدی، نویسنده بریتانیایی – هندی که روز جمعه مورد حمله قرار گرفت می‌گوید احتمالا او یک چشم خود را از دست خواهد داد.

                                                   آخرین وضعیت سلمان رشدی در بیمارستان                                       به گزارش یورونیوز، رشدی ۷۵ ساله که به واسطه نوشتن کتاب «آیات شیطانی» بیش از سه دهه قبل به شهرت رسید، روز جمعه در شاوتاکوا در غرب ایالت نیویورک توسط فردی مورد حمله با چاقو قرار گرفت و بلافاصله به بیمارستان منتقل شد.

خبرگزاری رویترز به نقل اندرو ویلی، نماینده کتاب‌های او گفته است که اوضاع برای سلمان رشدی خوب نیست. او ادامه داده: «سلمان احتمالا یک چشم خود را از دست خواهد داد. اعصاب بازو و همچنین شکم و کبدش به شدت آسیب دیده‌اند.»

هرچند ابتدا هویت ضارب مشخص نشده بود اما ساعاتی پس از این حمله پلیس نیویورک اعلام کرد که فرد حمله کننده، «هادی مطر» نام دارد که ۲۴ سال دارد و اهل فیرویو، در ایالت نیوجرسی است. هنوز جزئیاتی در خصوص اصالت این فرد منتشر نشده است.

بردلی فیشر که در بین تماشاچیان حضور داشت در خصوص حمله به رشدی به خبرگزاری رویترز گفت: «مردی از جایی که نمی‌دانم از کجا روی صحنه پرید و شروع کرد به ضربات مکرر به رشدی، ضربات مکرر مشت به سینه و گردنش. مردم جیغ و فریاد می‌زدند؛ اوضاع وحشتناکی بود.»

یوجین استانیشفسکی، از مقامت پلیس ایالت نیویورک، هم گفته است که هادی مطر با حمله به سلمان رشدی، با چاقو ضرباتی را به گردن و شکم او وارد کرده است. مقام‌های پلیس با اشاره به اینکه شواهد نشان می‌دهد او همدستی برای این حمله نداشته‌ تاکید کردند که حضور در این مراسم در شهر کوچک شاوتاکوا برای همه آزاد بوده و افراد می‌توانستند با خرید بلیت در این مراسم حضور داشته باشند.

مقام‌های پلیس نیویورک همچنین گفته‌اند که مظنون این حمله یک گواهینامه جعلی به نام «حسن مغنیه» به همراه داشته است.

در همین زمینه روزنامه نیویورک تایمز گزارش داده که رشدی وضعیت مناسبی ندارد و به دستگاه تنفس مصنوعی وصل است. این روزنامه با اشاره به اینکه او توان تکلم ندارد، تاکید کرده که بازو و کبد سلمان رشدی به دلیل ضربات چاقو به شدت آسیب دیده و حتی ممکن است او یکی از چشم‌هایش را از دست بدهد.

 

 

مقام اطلاعاتی سابق آمریکا خواستار اعدام ترامپ شد

مدیر پیشین دستگاه اطلاعاتی آمریکا پیشنهاد اعدام دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق این کشور به علت افشای اسناد هسته‌ای را بازتوئیت کرد.

                                                   مقام اطلاعاتی سابق آمریکا خواستار اعدام ترامپ شد                                       به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مایکل هایدن، مدیر پیشین دستگاه اطلاعاتی آمریکا پیشنهاد اعدام دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق این کشور به علت افشای اسناد هسته‌ای را بازتوئیت کرد.

مدیر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا بلافاصه یک توئیت جنجال برانگیز درباره نام‌های تاریخی که به دلیل افشای اسناد محرمانه هسته‌ای برای کشور‌های خارجی اعدام شده بودند را بازنشر کرد.

این توئیت که مایکل بشلوس مورخ و کارشناس شبکه ام سی ان بی سی نوشت فورا با انتقاد محافظه کاران مواجه شد. محافظه کاران این توئیت را پیشنهادی آشکار برای اعدام دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا دانستند، زیرا مستقیما پس از گزارش روزنامه واشنگتن پست منتشر شد.

این روزنامه در گزارشی نوشت پلیس فدرال آمریکا در جستجوی اسناد هسته‌ای محرمانه به خانه ترامپ در ایالت فلوریدای آمریکا یورش برده است.

بشلوس در این توئیت زمینه تاریخی‌ای را ارائه کرد در خصوص کسانی که به طور غیرقانونی اطلاعات هسته‌ای را در اختیار داشتند و آن را به طرف‌های خارجی می‌دادند و در توئیتر تصاویر دو نفر از این جاسوسان به نام‌های یولیسو و روزنبرگ منتشر شد. این دو جاسوس در ژوئن ۱۹۵۳ میلادی به اتهام انتقال اسناد هسته‌ای آمریکا به مسکو اعدام شدند.

این توئیت توجه مایکل هایدن مدیر سابق آژانس امنیت ملی و اطلاعات مرکزی آمریکا و ژنرال بازنشسته نیروی هوایی آمریکا را به همراه داشت. هایدن در دوران باراک اوباما، جرج بوش و بیل کلینتون پست‌های متعددی را عهده دار بوده است.

در همین حال یک کاربر توئیتر نوشت بشلوس و هایدن باید برای درخواست اعدام دونالد ترامپ دادگاهی و محاکمه شوند.

گفتنی است بیشتر جعبه‌های کشف شده در خانه ترامپ محرمانه بوده‌اند فهرست منتشر شده از مجموعه وسایل و اسناد ضبط شده از خانه ترامپ نشان می‌دهد که ماموران اف بی آی چهار مجموعه اسناد فوق سری، سه مجموعه اسناد سری و سه مجموعه اسناد محرمانه را جمع‌آوری کرده‌اند.

 

 

واردات خودرو با رمز ارز تکذیب شد

رئیس سازمان توسعه تجارت در خصوص واردات خودرو با رمز ارز گفت: آئین نامه واردات خودرو باید ابلاغ و بعد از آن سازوکار واردات خودرو مشخص خواهد شد اما فعلا در این رابطه با رمز ارز ها موضوعی مطرح نشده است.

 علیرضا پیمان پاک در گفت وگو با  تسنیم، در خصوص واردات کالا با رمزارز رسمی که از پایان شهریور اجرایی خواهد شد، گفت: آن دسته از افرادی که مجوز رسمی رمز ارز دارند می توانند نسبت به ثبت سفارش اقدام کنند. البته عمومیت این موضوع از پایان شهریورماه اجرایی خواهد شد.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر چند مجموعه که مجوز رسمی رمز ارز داشتند به صورت مقدماتی برای خود کالا وارد کرده اند، افزود: اینکه چه کالایی و از کدام کشور بوده به دلیل محرمانه بودن اعلام نخواهد شد اما در مجموع ثبت سفارش واردات به میزان ۱۰ میلیون دلار از طریق رمز ارز انجام شده است.

رئیس سازمان توسعه تجارت اضافه کرد: از پایان شهریورماه آن دسته از افرادی که مجوز رسمی رمز ارز دارند، می توانند به صورت عمومی از طریق سامانه به صورت اتوماتیک واردات کالا را انجام دهند.

وی در خصوص واردات خودرو با رمز ارز که در برخی رسانه ها مطرح شد، گفت: آئین نامه واردات خودرو باید ابلاغ شود و بعد از آن سازوکار واردات خودرو مشخص خواهد شد اما فعلا در این رابطه موضوعی مطرح نشده است.

 

 

 

 

مقایسه آمارهای شاپرک نشان می‌دهد تعداد کارتخوان‌های فروشگاهی فعال دارای تراکنش تا دی‌ماه سال ۱۴۰۰ به ۹ میلیون و ۸۸۳ دستگاه رسیده بود که حالا با قطع کارتخوان‌هایی که مالکان آنها تشکیل پرونده نداده‌اند، به ۸ میلیون و ۲۵۹ هزار دستگاه رسیده است.

آمارهای شبکه شاپرک نشان می‌هد تعداد ابزارهای پذیرش موبایلی و درگاه‌های پرداخت اینترنتی کشور تا دی‌ماه سال ۱۴۰۰ به حدود ۳ میلیون و ۱۴۹ هزار دستگاه رسیده بود که از این تعداد، ۱.۵ میلیون مورد مربوط به ابزارهای موبایلی و تعداد یک میلیون و ۶۴۶ هزار فقره نیز مربوط به درگاه‌های اینترنتی بوده است.

اما تعداد این دو ابزار پرداخت حالا تا پایان تیرماه امسال به ۵۷۶ هزار و ۵۶۶ فقره رسیده که حکایت از کاهش ۸۲ درصدی تعداد ابزارهای فعال درگاه پرداخت اینترنتی و موبایلی است.

با کنار هم قراردادن آمارهای اعلامی سازمان امور مالیاتی و شرکت شاپرک مشخص می‌شود از ۱۸ میلیون و ۸۰۰ هزار ابزار پرداخت ۹ میلیون و ۹۷۳ هزار فقره از آنها غیرفعال شده‌اند.

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*