اخبار خراسان جنوبی/برداشت بیش از ۳ هزار تن خرما از نخلستان‌های خراسان جنوبی

پرداخت ۹۹ درصد مطالبات گندمکاران خراسان‌جنوبی

مدیر تعاون روستایی خراسان‌جنوبی گفت: ۹۹ درصد مطالبات گندمکاران خراسان‌جنوبی پرداخت شده است.

پرداخت ۹۹ درصد مطالبات گندمکاران خراسان‌جنوبی

سید حسن رضوی، مدیر تعاون روستایی خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهارداشت: طرح تضمینی خرید گندم از جمله طرح‌هایی بوده که دولت برای حمایت از کشاورزان اجرا کرده است.

وی با اشاره به اینکه از آغاز اجرای طرح خرید تاکنون میزان ۱۰ هزار و ۷۴۰ تن گندم در استان خریداری شده است، تصریح کرد: از شروع طرح که از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری بوده و تا پایان برداشت محصول ادامه دارد.

مدیر تعاون روستایی خراسان‌جنوبی گفت: بیشترین میزان خرید گندم در راستای اجرای این طرح در استان مربوط به شهرستان‌های قاین و نهبندان به میزان ۲ هزار تن گندم در هر کدام از این شهرستان‌ها بوده است.
رضوی افزود: حدود یک‌هزار و ۶۰۰ نفر از کشاورزان استان در طرح خرید گندم همکاری داشته‌اند.

وی با بیان اینکه ارزش خرید گندم از ابتدای طرح تاکنون در استان یک‌هزار و ۱۳۲ میلیارد ریال بوده است، اضافه کرد: تاکنون یک‌هزار و ۱۱۱ میلیارد ریال به حساب گندمکاران استان واریز شده است.

مدیر تعاون روستایی خراسان‌جنوبی یادآور شد: پرداخت مطالبات توسط اداره کل غله و بانک کشاورزی پیگیری می‌‌شود و تاکنون ۹۹ درصد مطالبات به گندمکاران پرداخت شده است .

رضوی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود خرید گندم تضمینی در استان تا مرز ۱۳ هزار تن وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: با توجه به اتمام برداشت محصول در بسیاری از نقاط استان تا پایان طرح این میزان خرید به نسبت مدت مشابه سال قبل که کل خرید ۲ هزار و ۸۰۰ تن بوده میزان ۴۰۵ درصد افزایش داشته است.

 

 

۶۰۰ گروه نخبه جهادی به مناطق محروم خراسان جنوبی اعزام می‌شوند

۶۰۰ گروه نخبه جهادی به مناطق محروم خراسان جنوبی اعزام می‌شوند

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: همزمان با برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران ( ۱۳ شهریور) ۶۰۰ گروه نخبه جهادی از سراسر کشور برای ارائه خدمات به مناطق محروم استان اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا سردار محمدرضا مهدوی روز شنبه در چهارمین نشست شورای اداری استان خراسان جنوبی در سال جاری با اشاره به زلزله شهرستان فردوس در سال ۱۳۴۷ افزود: این زلزله باعث شد تا رهبر معظم انقلاب به همراه جامعه روحانیت مبارز در چنین روزی یعنی ۱۳ شهریور وارد فردوس شده و کار جهادی خود را برای کمک به مردم زلزله‌زده این شهرستان و منطقه آغاز کرده که به مدت یک ماه در حال ارائه خدمات بودند.

وی ادامه داد: امروز در حوادث غیرمترقبه شاهد حضور نیروهای جهادی و مردمی برای کمک به همنوعان هستیم اما در آن مقطع از طرف ساواک و رژیم به شدت تحت کنترل بودند، کم‌کاری و توجه نکردن دولت وقت نیز سبب شده بود تا جلوی بسیاری از خدمات اجتماعی و اقتصادی گرفته شود.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی اظهار داشت: سال ۴۷ با همه مشکلات جامعه روحانیت خراسان و در راس آنها مقام معظم رهبری تیمی ۷۰ نفره را سازماندهی کرده و کار خدمات‌رسانی را دنبال می‌کردند.

وی تصریح کرد: این افتخار نصیب خراسان جنوبی شده تا روز سیزدهم شهریور به عنوان مبدا گروه‌های جهادی معرفی و یک روز به نام گروه‌های جهادی در سطح ملی معرفی شود.

سردار مهدوی افزود: در اجلاسیه ملی جهادگران، کتاب خاطرات مقام معظم رهبری که توسط آستان قدس تهیه شده، رونمایی خواهد شد تا مورد استفاده جامعه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه سخنران‌های ملی و کشوری در این اجلاسیه حضور دارند تصریح کرد: حضور میهمانان کشوری و لشکری، همچنین ۶۰۰ نفر از نخبگان جهادی سراسر کشور از سه روز قبل و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و تبیین مسایل جهادی از دیگر برنامه‌ها است.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی یادآور شد: گروه‌های جهادی امروزه در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، کشاورزی، دامداری، پزشکی، محرومیت‌زدایی و سایر فعالیت دارند و در این ایام نیز در سراسر استان مشغول خدمات‌دهی خواهند بود.

وی گفت: با قرائت پیام مقام معظم رهبری در اجلاسیه ملی جهادگران، بیش از ۴۰ هزار کارگروه جهادی در کشور گوش به فرمان خواهند بود تا در قالب رزمایش انجام وظیفه کنند.

سردار مهدوی افزود: ۱۰ روز قبل از برگزاری اجلاسیه مذکور، شاهد حضور گروه‌های جهادی تخصصی در حوزه پزشکی، اصناف، دامپزشکی، محرومیت‌زدایی و سایر در مناطق مختلف استان خواهیم بود.

فرماندار فردوس هم گفت: اجلاسیه ملی جهادگران در سالگرد حضور مقام معظم رهبری در فردوس، فرصت طلایی برای این شهرستان و آبروی استان خراسان جنوبی است.

مهدی روشن افزود: با همکاری و مساعدت دستگاه‌های اجرایی باید از تمام ظرفیت و امکانات موجود برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه بدون شک اجلاسیه ۱۳ شهریورماه دستاوردهای مهمی برای شهرستان خواهد داشت، بیان کرد: در این روز ۱۵ پروژه عمرانی در سطح شهرستان افتتاح یا عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

فرماندار فردوس اظهار داشت: در این همایش ۶۰۰ نفر از نخبگان جهادی کشور و ۲۰۰ گروه جهادی در فردوس حضور دارند که برای اسکان و استقرار آنها از همه ظرفیت‌ها استفاده خواهد شد.

وی تصریح کرد: ۱۲ کمیته اجرایی در ذیل این همایش پیش‌بینی شده که از ۱۳ مرداد ماه تا روز همایش این کمیته‌ها برنامه‌های تعیین شده را روزانه رصد و پیگیری می‌کنند.

 

 

 

۶۷ میلیارد تومان مالیات برای توسعه ‌خراسان جنوبی هزینه می‌شود

 

 

 

 

 

 

استاندار خراسان جنوبی:

گلایه خبرنگاران از عدم پاسخگویی مدیران، قابل قبول نیست

 

استاندار خراسان جنوبی، گلایه خبرنگاران از عدم پاسخگویی مدیران را غیر قابل قبول خواند و گفت: این در شأن مدیران نیست که پاسخگوی اصحاب رسانه نباشند.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ دکتر قناعت با بیان این مطلب در چهارمین جلسه شورای اداری استان در سال جاری خاطرنشان کرد: از مدیران دولت مردمی ایران قوی انتظار می رود که همواره پاسخگوی رسانه ها باشند.
وی با تأکید بر ارتباط تنگاتنگ روابط عمومی ها با رسانه ها تصریح کرد: به جهت ضرورت حضور مدیران در جلسات، لازم است خبرنگاران هم موضوعات را از طریق روابط عمومی و دفاتر مدیران پیگیری نمایند.
استاندار با اشاره به روز خبرنگار و نشستی که به همین مناسبت با اصحاب رسانه استان داشته، متذکر شد: خبرنگاران با انعکاس درست حقایق و اخبار دستگاه ها، درحقیقت در حال جهاد تبیین می باشند.
قناعت تأکید کرد: در شرایطی که امپراتوری رسانه ای غرب در حال اغواگری و ناامید کردن افکار عمومی است، خبرنگاران در خط مقدم هستند تا با قلم و بیان خود، این توطئه ها را خنثی نمایند، لذا ما هم باید در این موضوع همراهی نماییم.
وی به مناسبت ورود آزادگان به میهن اشاره کرد و گفت: انتظار می رود که مدیران دستگاه های اجرایی به جامعه ایثارگری توجه ویژه ای داشته باشند و مسایل رفاهی آنها را حل نمایند.
به گفته وی؛ گلایه مندی ایثارگران از بی توجهی دستگاه ها و پاسخگو نبودن مدیران به مطالبات شان، پذیرفتنی نیست.
استاندار، صدور بیانیه یکی از سران فتنه بر علیه سردار همدانی را یکی از مسایل کشور طی روزهای اخیر عنوان کرد و گفت: سردار همدانی کسی بود که در مقابل دو فتنه داعش در سوریه و فتنه سال ۸۸ نقش آفرینی کرد، به همین دلیل این برخورد صورت گرفت.
قناعت با تأکید بر نقش مدافعان حرم در امنیت پایدار و حفظ منافع ملی خاطر نشان کرد: اگر جانفشانی مدافعان حرم در عراق و سوریه نبود، ما باید الان در کرمانشاه مانع نفوذ داعشی ها به قلب کشور می شدیم.
وی متذکر شد: آنهایی که روزی با حضور ما در عراق و سوریه مخالف بوده اند ، الان فهمیده اند که حضور مستشاری ایران در این کشورها، علاوه بر نگاه معنوی و اعتقادی، منافع ملی و امنیت پایدار برای ما به همراه داشته است.
استاندار با اشاره به اتفاقات خوب عرصه های داخلی و بین المللی، گفت: زمانی بود که اسرائیل هر غلطی می کرد اما الان توان مقابله با حماس و انصار حزب الله را ندارد و دست به دامان مصر و دیگر کشورها شده است.
قناعت با تأکید بر این که این ضعف اسرائیل، نشان دهنده صدور پیام انقلاب به اقصی نقاط دنیاست ، متذکر شد: هنوز که تحریم ها برچیده نشده، متحدان آمریکا مثل ژاپن در حال برگرداندن پول های بلوکه شده ما هستند،چون به این نتیجه رسیده اند که صفحه بزرگ تاریخ سیاسی دنیا در حال ورق خوردن است و ایران، کشوری مقتدر می باشد.

 

معاون مرکز عالی دادخواهی مالیاتی و تشخیص صلاحیت حرفه‌ای:

مرکز عالی دادخواهی مالیاتی کاهش اطاله دادرسی را هدف‌گذاری کرد

مرکز عالی دادخواهی مالیاتی کاهش اطاله دادرسی را هدف‌گذاری کرد

بیرجند – ایرنا – معاون مرکز عالی دادخواهی مالیاتی و تشخیص صلاحیت حرفه‌ای وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: کاهش اطاله دادرسی یکی از اهداف راهبردی این وزارتخانه در افق ۱۴۰۱ برای مرکز عالی دادخواهی مالیاتی تعیین شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا مظفر زارعی روز شنبه در نشست تخصصی رسیدگی و دادخواهی مالیاتی و تشخیص صلاحیت حرفه‌ای که در اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی برگزار شد افزود: در این راستا رسیدگی به پرونده‌هایی که در هیات‌های دادرسی مطرح است، بازه زمانی ۹ ماه تعیین شده و امیدواریم به این هدف مهم برسیم و هیات‌ها و مجریان کارشناسی ما در حداقل زمان رسیدگی را انجام دهند و آرای مربوطه را صادر کنند.

وی گفت: مرکز عالی دادخواهی مالیاتی طبق مفاد ماده ۲۵۱ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم، وظیفه دارد به شکایات مودیان مالیاتی که ادعای ناعادلانه بودن مالیات مورد مطالبه را دارند، رسیدگی کند.

معاون مرکز عالی دادخواهی مالیاتی و تشخیص صلاحیت حرفه‌ای وزارت امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: باتوجه به دغدغه‌های وزیر اقتصاد و دارایی مبنی بر رضایتمندی مودیان، بخشی از اختیارات وزیر ناشی از مقررات این ماده برای رسیدگی به اعتراضات مودیان تا سقف معین به هیات‌های مصوب در استان‌ها از جمله خراسان جنوبی تفویض شده است.

وی هدف نهای این مرکز را جلب رضایت مودیان اعلام کرد و افزود: می‌خواهیم این اطمینان را به مودیان بدهیم که به شکایات آنان در مقررات مفاد ماده ۲۵۱ مکرر قانون مالیالت‌های مستقیم چنانچه مستندات کافی برای اثبات ادعای خود داشته باشند رسیدگی لازم صورت می‌گیرد و در آرا تجدید نظر می‌شود.

زارعی همکاری با هیات‌های استانی و ارتقای سطح کیفیت در صدور آرا به شکل متناسبی که از حداقل ایرادات فنی برخوردار باشد و ارائه کمک‌های لازم از طریق هیات‌های مستشاری در مرکز به هیات‌های دادرسی استانی را از دیگر اهداف مرکز عالی دادخواهی مالیاتی برشمرد.

وی گفت: چنانچه موردی حین مطالبه مالیاتی و حتی رسیدگی به مراجع دادرسی قبلی، احقاق حق انجام نشده باشد، فرد با مراجعه به سامانه مرکز عالی دادخواهی می‌تواند شکایت خود را مطرح کند تا بار دیگر با نگاه ویژه‌تری طبق مفاد ماده ۲۵۱ مکرر، هیات‌های استانی نسبت به شکایت ورود پیدا کرده و چنانچه سقف مالیات مورد اعتراض از رقم هیات استانی تجاوز کند مرکز عالی دادخواهی بدون هیچ گونه محدودیتی اقدام به رسیدگی می‌کند.

معاون مرکز عالی دادخواهی مالیاتی و تشخیص صلاحیت حرفه‌ای وزارت امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: این مرکز در نهایت می‌خواهد این ذهنیت را برای مودیان ایجاد کند که قطعا رسیدگی‌ها منجر به مطالبه مالیات عادلانه خواهد شد و از طرفی افرادی که قصد فرار مالیاتی را داشته باشند چنانچه از اقدامات قانونی خودشان امتناع کنند در نهایت مالیات حقوق حقه دولت جاری خواهد شد.

وی گفت: سالانه ۲۰ هزار پرونده به این مرکز ارجاع و ثبت شکایت می‌شود که ۵۰ درصد آنها مربوط به استان‌ها است و مرکز علاوه بر رسیدگی مازاد بر سقف تعیین شده برای هیات‌های استانی، به پرونده‌های تهران هم رسیدگی می‌کند.

زارعی اظهار داشت: اخیرا با دستور مقام عالی وزارت امور اقتصاد و دارایی، تدوین آیین‌نامه ماده ۲۵۱ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم در دست انجام است.

وی گفت: در این راستا تهیه دستورالعمل رسیدگی هیات‌های استانی که در گذشته بوده با توجه به بررسی‌های انجام شده دارای نقایصی بود که در دستورالعمل جدید برطرف می شود تا موجب جلب رضایت دادرسان به لحاظ جبران زحمات آنان و ارتقای کیفیت عملکرد همکاران در حوزه دادرسی و هیات مستشاران شود.

معاون مرکز عالی دادخواهی مالیاتی و تشخیص صلاحیت حرفه‌ای وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: امیدواریم در بازه زمانی ۶ ماه، هم دستورالعمل و هم آیین‌نامه ماده ۲۵۱ مکرر به تایید وزیر اقتصاد برسد و اگر بتوانیم مصوبه هیات وزیران را نیز اخذ کنیم.

وی ادامه داد: بررسی آمار عملکرد هیات‌های مستقر در امور اقتصادی خراسان جنوبی نشان می‌دهد اداره کل امور مالیاتی این استان در تخصیص و قطعیت مالیات و مراجع دادرسی پیشین به خوبی عمل کرده و ورودی پروندها و شکایت ثبت شده در مرکز در حوزه ماده ۲۵۱ مکرر به حداقل رسیده است.

زارعی گفت: با توجه به اینکه از سال ۹۷ امکان طرح شکایت مودیان وجود داشته تعداد شکایت ثبت شده در سامانه ماده ۲۵۱ مکرر سیر نزولی قابل توجهی در خراسان جنوبی داشته است که این نتیجه تاثیر عملکرد اداره کل مالیاتی استان و تمکین مودیان به میزان مطالبه مالیاتی و در نهایت تعامل هیات ماده ۲۵۱ مکرر در استان با مودیان دارد.

حادثه محور نهبندان به زاهدان ۱۹ کشته و زخمی برجای گذاشت

 

19 کشته و زخمی در برخورد اتوبوس با 2 دستگاه سواری در محور نهبندان به زاهدان

سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از برخورد یک دستگاه اتوبوس با دو دستگاه سواری در محور نهبندان به زاهدان ۱۵ مصدوم و ۴ فوتی برجای گذاشت.

محمد علی کاوسی اظهار داشت: برخورد یک دستگاه اتوبوس با دو دستگاه سواری در کیلومتر ۶۰ محور نهبندان به زاهدان ۱۵ نفر مصدوم و ۴ نفر جان‌باختند.

وی گفت: این حادثه  ظهر امروز بر اثر برخورد یک دستگاه اتوبوس با دو دستگاه سواری در کیلومتر ۶۰ محور نهبندان به زاهدان رخ داد.

سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی  با اشاره به حریق خودرو‌ها پس از برخورد، افزود: با اعلام حادثه بلافاصله تیم‌های امدادی از نهبندان به محل حادثه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه ۱۵ نفر از مصدومان حادثه توسط اورژانس و هلال احمر به مرکز درمانی انتقال یافتند، بیان کرد: دیگر حادثه دیدگان این سانحه که ۱۵ نفر بودند در محل بصورت سرپایی مداوا شدند.

 

 

 

تاکید بر استفاده از ظرفیت سمن‌ها برای حل مشکلات جامعه

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی بر استفاده از ظرفیت سمن‌ها برای حل مشکلات جامعه تأکید کرد.

طالبی در جلسه هم افزایی سازمان‌های مردم نهاد خراسان جنوبی گفت: برای رسیدن به جامعه توانمند، مردم در آن باید مشارکت و حلال بسیاری از مشکلات باشند و این حضور موثر نیازمند ایجاد تشکل‌های مردمی است.

وی افزود: سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند بار‌ زیادی را از دوش دولت بردارند و باید از ظرفیت اینگونه سازمان‌ها استفاده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: این سازمان‌ها با اهداف خیرخواهانه در جهت حل و فصل مشکلات قدم برمی دارند که داوطلبانه به میدان آمدن، غیرانتفاعی بودن این سازمان‌ها و غیر سیاسی بودن آنان از ویژگی‌های شاخص آنان است.

طالبی گفت: اطلاع رسانی عمومی، بُعد آموزشی، افزایش مشارکت‌ها و جذب سرمایه‌ها و منابع مالی و انسانی، ایجاد، گسترش و تقویت رابطه میان دولت و مردم از مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان‌ها است.

وی با اشاره به اینکه اعتبار دولتی خاصی برای تشکل‌های مردم نهاد وجود ندارد گفت: این سمن‌ها خود از طرق مختلفی از جمله موقوفات، کمک‌های مالی خیرین و هدایا این توانمندی را ایجاد می‌کنند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی هم گفت: می‌توانیم قدم‌های بزرگی برای توسعه استان با استفاده از ظرفیت استان برداریم.

نخعی با اشاره به لزوم  همگرایی و وحدت بین سمن‌ها افزود: زمانی در جامعه می‌توان خدمات ارزشمندی انجام داد که با هم همدلی و وحدت داشت.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای سمن‌ها در زمان کرونا گفت: نمونه بارزی از همکاری و وحدت همین سازمان‌های مردم نهاد، تلاش بسیار زیاد آن‌ها در شکست این ویروس و کمک به مردم است.

 

 

کاهش ولادت در خراسان‌جنوبی

مدیرکل ثبت‌ احوال خراسان‌جنوبی گفت: در چهار ماهه امسال ۴ هزار و ۸۴۵ واقعه ولادت در استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۰/۳ درصد کاهش یافته است.

کاهش ۰/۳ درصدی ولادت در خراسان‌جنوبی

مهرآور، مدیرکل ثبت احوال خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهارداشت: در چهارماهه امسال ۴ هزار و ۸۴۵ واقعه ولادت در استان ثبت شده است.

وی با بیان اینکه از مجموع وقایع ولادت در طی چهار ماهه امسال در استان ۳ هزار و ۱۶۵ واقعه شهری و یک‌هزار و ۶۳۰ واقعه روستایی بوده است، تصریح کرد: همچنین از مجموع ولادت‌های ثبت شده در استان طی این مدت ۲ هزار و ۳۸۷ نوزاد پسر و ۲ هزار و ۴۵۸ نوزاد دختر بوده و نسبت جنسی ۹۷ بوده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان‌جنوبی ادامه داد: میزان وقایع ولادت ثبت شده طی چهار ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۰/۳ درصد کاهش داشته است.

مهرآور با اشاره به اینکه میانیگن سن مادران ۲۹/۶ سال و میانگین سن پدران ۳۳/۶ سال بوده است، یادآور شد: در این مدت ۵۵ مورد از دوقلوزایی در استان وجود داشته است.

وی افزود: در مجموع ولادت‌های ثبت شده در استان در طی این مدت ۳۴/۹ درصد فرزندان دوم، ۳۱ درصد فرزندان اول، ۲۴/۹ درصد فرزند سوم، ۷/۳ درصد فرزند چهارم و ۱/۸ درصد فرزتد پنجم و بیشتر بوده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان‌جنوبی به فراوانی نام نوزادان متولد شده در استان طی چهار ماهه امسال اشاره کرد و گفت: در گروه پسران نام‌های امیرعلی، علی، امیرحسین، ابوالفضل و محمد بیشترین فراوانی و در گروه دختران نام‌های فاطمه، فاطمه‌زهرا، زهرا، زینب و یسنا بیشترین فراوانی را داشته است.

 

 

 

بی توجهی به سوگند نامه بقراط در خراسان جنوبی

گرانی و نایابی برخی اقلام خوراکی از یک سو و افزایش هزینه های درمانی وتعرفه های پزشکی از سوی دیگر باعث گلایه شهروندان شده است با وجود افزایش تعرفه های پزشکی متأسفانه دربرخی کلینیک ها تعرفه ها متفاوت است که این مهم باعث نارضایتی مردم شده است.

به گزارش شبستان گرانی و نایابی برخی اقلام خوراکی از یک سو و افزایش قیمت لوازم خانگی، آژانس‌های مسافربری، هزینه‌های درمانی و تعرفه های پزشکی از سوی دیگر باعث گلایه شهروندان شده است. هر سال با شروع سال جدید حقوق کارمندان و کارگران افزایش ناچیزی دارد که این افزایش حقوق با تورم موجود در جامعه همخوانی نداشته و باعث بروز نارضایتی می شود.

امسال هم مانند سنوات گذشته در بحث درمان هیأت وزیران به پیشنهاد شورای عالی بیمه سلامت و تایید سازمان برنامه و بودجه کشور و به استناد بند الف ماده ۹ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی بخش دولتی و خصوصی را تصویب کرد. به اذعان کارشناسان حوزه اقتصاد سلامت، بحث تعرفه‌های پزشکی درد مزمن سیستم اقتصاد سلامت کشور محسوب می‌شود.

بر اساس این مصوبه تعرفه خدمات پزشکی اعلام شد. با وجود اعلام تعرفه‌ها متأسفانه شاهد تفاوت قیمت برخی تعرفه‌ها در مراکز درمانی شامل سونوگرافی، آزمایشگاه‌ها، رادیولوژی و… هستیم.

یکی از شهروندان ضمن گلایه از افزایش چشمگیر تعرفه‌های پزشکی در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند می گوید: با وجود حقوق ناچیز کارگران و کارمندان هر ساله شاهد افزایش تعرفه‌های پزشکی هستیم.

تفاوت قیمت تعرفه ها

«علی مؤمنی» گریزی به تفاوت قیمت برخی خدمات پزشکی شامل سونوگرافی و… می زند و می‌گوید: چند روز گذشته برای انجام سونوگرافی به یکی از کلینیک‌ها مراجعه کردم و به اجبار برای ۲۰ روز بعد به من نوبت داده شد.

وی یادآور می شود: در زمان مراجعه برای دریافت نوبت سونوگرافی، تعرفه قابل پرداخت مبلغ ۵۳۰ هزار تومان اعلام شد.

به گفته وی رقم بالای اعلام شده باعث شد به یکی دیگر از مراکز سونوگرافی مراجعه کنم و جالب آنکه در همان روز نوبت دهی انجام و رقم اخذ شده بابت سونوگرافی ۲۸۴ هزار تومان برآورد و در ازای انجام سونوگرافی پرداخت شد.

وی ضمن انتقاد از عدم نظارت بر کلینیک های درمانی سطح شهر و استان می گوید: تفاوت قیمت ۲۴۶ هزار تومانی برای انجام سونوگرافی قابل تأمل و بحث است که متأسفانه هر روز در سطح شهر بدون هیچ نظارتی انجام می شود.

عدم نظارت کافی

یکی دیگر از شهروندان هم ضمن گلایه از عدم نظارت بر مراکز درمانی می گوید: در اوایل بارداری برای یک سری آزمایشات و سونوگرافی، به یک کلینیک مراجعه و در ازای انجام سونوگرافی مبلغ ۱۹۰ هزار تومان پرداخت کردم.

«هانیه خراشادی زاده» ادامه می دهد: پس از مدتی یکی از دوستان و اقوام نزدیک برای همین نوع سونوگرافی به کلنیک دیگری مراجعه و در ازای انجام سونو گرافی مبلغ ۷۵ هزار تومان پرداخت کرده بود.

به گفته وی تفاوت قیمت ۱۱۵ هزار تومانی برای انجام یک نوع سونوگرافی در یک شهر هیچ توجیهی ندارد و می طلبد مسئولان مربوطه در این راستا و برای جلوگیری از سو استفاده برخی افرا سودجو ورود کنند.

شهروند دیگری انجام برخی آزمایشات با قیمت های متنوع در آزمایشگاه‌های مختلف را از دیگر مشکلات مطرح کرده و خواستار رسیدگی به این مهم می شود و می گوید: با توجه به مشکلات اقتصادی جامعه پرداخت هزینه‌های مختلف برای انجام یک نوع خدمت به دور از انصاف است.

یکی دیگر از شهروندان ضمن گلایه از برخی پزشکان می گوید: برای گرفتن نوبت از یکی از پزشکان متخصص در مطب شخصی ناموفق بودم و از آنجا که این پزشک در برخی کلینیک های نیمه دولتی نیز ارائه خدمت می کرد برای مداوا به کلنیک مراجعه کردم.

دریافت فاکتور با رقمی بالاتر

«زهرا رحیمی» می افزاید: بعد از ویزیت از پزشک معالج خواستار ارائه فاکتور برای بیمه شدم اما در کمال ناباوری پزشک متخصص اعلام کرد برای دریافت فاکتور باید ویزیت مطب خصوصی را پرداخت کنید.

وی ضمن گلایه از این برخورد می گوید: وقتی در این کلینیک برای ویزیت ۵۰ هزار تومان پرداخت کردم باید به اندازه همین رقم فاکتور دریافت کنم و توجیهی ندارد که بعد از ویزیت مبلغ ۵۰ هزار تومان دیگر برای دریافت فاکتور بپردازم.

وی خواستار ورود مسئولان مربوطه و حل این مشکلات با توجه به اوضاع اقتصادی مردم می شود.

لازم به ذکر است برای دریافت پاسخ از دانشگاه علوم پزشکی و معاونت درمان بارها تماس گرفته شد اما متأسفانه تا زمان درج این گزارش پاسخی دریافت نشد.

سواری لیفان با بار تریاک به مقصد نرسید/۴

 

فرمانده انتظامی استان از کشف ۳۳۴ کیلو و ۲۵۰ گرم تریاک در شهرستان”نهبندان” خبر داد و گفت: در این رابطه یک متهم دستگیر شده است.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سردار”ناصر فرشید” اظهار داشت: مأموران ایست وبازرسی شهید”حسینی” شهرستان نهبندان هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک سواری لیفان مشکوک شدند و آن را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: مأموران با هماهنگی قضائی در بازرسی از سواری لیفان ۳۳۴ کیلو و ۲۵۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه ای داخل خودرو جاساز شده بود کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی بیان داشت: مأموران در این رابطه خودرو را توقیف و متهم به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

 

 

 

 

دستگیری متهم تهیه گواهی بهداشتی جعلی در خراسان جنوبی

 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی از دستگیری فردی که در تهیه اسناد جعلی گواهی بهداشتی قرنطینه و حمل شترمرغ در استان دست داشت خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”جواد بخشی” اظهار داشت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی اخباری مبنی بر این که فردی اقدام به صدور مجوز و گواهی بهداشتی جعلی حمل شترمرغ در استان می کرد را دریافت کردند، که در این رابطه موضوع پیگیری و در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: مأموران با انجام یک سری از اقدامات تخصصی پلیسی فردی که اقدام به تهیه مجوز گواهی بهداشتی غیر مجاز می کرد را شناسایی کردند که پس از هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات ضربتی وی دستگیر شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی بیان داشت: متهم دستگیر شده در اظهارات خود به ۲۳ مورد تهیه مجوز غیر قانونی به ارزش ریالی ۳۰ میلیارد ریال اعتراف کرد که متهم با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

 

 

 

کشف محموله ۳۷۲ کیلویی تریاک در سربیشه/۴

 

فرمانده انتظامی استان گفت: ماموران انتظامی در بازرسی از یک سواری هایما، ۳۷۲ کیلوگرم تریاک در شهرستان”نهبندان” کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سردار”ناصر فرشید” در تشریح این خبر اظهار داشت: مأموران ایست و بازرسی”سهل آباد” شهرستان نهبندان هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک سواری هایما مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی بیان داشت: مأموران پس از هماهنگی قضائی در بازرسی کامل از خودرو، ۳۷۲ کیلوگرم تریاک که به طرز بسیار ماهرانه ای در داخل خودرو جاساز شده بود، کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی افزود: ماموران در این رابطه یک خودرو توقیف و یک متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و روانه زندان شد.

 

 

 

 

دستگیری یک سارق در شهرستان”سرایان”/۴

 

فرمانده انتظامی شهرستان”سرایان” از دستگیری یک سارق با کشف ۵ فقره سرقت از منازل در حال احداث خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”علی وطن دوست” اظهار داشت: با وقوع چند فقره سرقت از منازل شهرستان سرایان که موضوع دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: مأموران انتظامی شهرستان سرایان پس از انجام تحقیقات و بررسی های میدانی، یک سارق را شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان سرایان با بیان این که متهم در بازجویی اولیه به ۵ فقره سرقت از منازل نیز اعتراف کرد؛ تصریح کرد: سارق دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

 

 

طرح نهضت ملی مسکن در سایت زعفرانیه بیرجند عملیاتی شد

اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن در سایت زعفرانیه شهر بیرجند آغاز شده و این اداره کل حسب وظیفه اجتماعی خود و در جهت رفاه حال متقاضیان نسبت به پیگیری کاهش هزینه‌های ساخت این واحدها اقدام کرده است.

به گزارش امروز خراسان جنوبی در این اطلاعیه آمده است: پیرو مباحث مطرح شده در فضای مجازی و برای تنویر افکار عمومی بخصوص متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در سایت زعفرانیه بیرجند به اطلاع می‌رساند، پس از تصویب قانون جهش تولید مسکن و ابلاغ ریاست جمهوری مبنی بر ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در کشور طی چهار سال، این اداره کل به عنوان یکی از استان‌های پیشرو در طرح نهضت ملی مسکن اقدام کرده است.

این اطلاعیه می‌افزاید: پس از برگزاری بیش از ۱۷ جلسه کارشناسی و چهار جلسه شورای مسکن استان و آنالیز دقیق قیمت‌ها و با استفاده از ظرفیت دفاتر طراحی نظام مهندسی ساختمان، انتخاب شرکت‌های توانمند انبوه‌ساز و بهره‌گیری از تجربیات و رفع نواقص طرح مسکن مهر و کاهش هزینه‌های سربار واحدهای طرح مذکور در فاز اول با متراژهای ۱۰۲ و۱۲۳ متری به‌صورت ناخالص (غیرمفید) طراحی و نسبت به شروع عملیات اجرایی اقدام شده است.

اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اعلام کرد: قیمت ساخت متراژ ناخالص و با شاخص متراژ ناخالص با شاخص تعدیل سه ماهه سوم سال ۱۴۰۰ هر متر مربع، پنج میلیون و ۷۳۰ هزار تومان مصوب شد که مبلغ فوق شامل احداث واحد، محوطه‌سازی، نماسازی، تهیه و نصب آسانسور، تهیه و نصب آیفون با استفاده از مصالح استاندارد درجه یک با اولویت مصالح بومی استان است.

در ادامه اطلاعیه آمده است: ضمنا مطابق قانون به هزینه فوق مبالغی همچون ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده، بیمه تامین اجتماعی برای صدور پروانه، هزینه طراحی و نظارت نظام مهندسی، آماده‌سازی، هزینه آزمایشات کنترل کیفیت بتن و میلگرد و تراکم خاک، تعدیل (به‌صورت افزایشی یا کاهشی حسب اعلام سازمان برنامه و بودجه کشور)، ترهین زمین‌ها برای دریافت وام مسکن حمایتی دولت، اخذ پایان کار و سایر هزینه‌های قانونی افزوده می‌شود.

این اطلاعیه می‌افزاید: در عین حال این اداره کل حسب وظیفه اجتماعی خود و در جهت رفاه حال متقاضیان نسبت به پیگیری کاهش هزینه‌های دولتی مانند ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده، ترهین اراضی و پروانه ساختمانی اقدام کرده و در صورت کاهش این هزینه‌ها قیمت تمام‌شده کاهش خواهد یافت. ضمنا عملیات اجرایی طرح آغاز شده و طبق برنامه زمان‌بندی، حداکثر طی ۲۴ ماه (مدت اولیه پیمان) واحدها به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی هفته گذشته در شورای مسکن استان اعلام کرد: تاکنون بیش از ۷۴ هزار نفر در این استان برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند که بیش از ۳۱ هزار نفر واجد شرایط شناخته شده و از این تعداد ۱۶ هزار و ۴۲۱ نفر افتتاح حساب را انجام داده‌اند.

 

 

طول قنوات خراسان جنوبی ۴۰۰۰ کیلومتر است/ ۷۰ درصد قنوات استان نیازمند مرمت

 

طول قنوات خراسان جنوبی 4000 کیلومتر است/ 70 درصد قنوات استان نیازمند مرمت

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: طول قنوات استان ۴ هزار کیلومتر است که حدود ۷۰ درصد آنها نیازمند مرمت و احیا است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند ، اکبر محمدی صبح امروز در بازدید از قنات‌های استان اظهار داشت: یکی از دستاورد‌های سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی در بخش کشاورزی، تشکیل ستاد احیا، بازسازی و مدیریت قنوات استان بود که با تصویب ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار تاکنون ۱۵۱ رشته قنات احیا شده است.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: رئیس جمهور در سومین سفر استانی خود که نوزدهم شهریور سال گذشته به خراسان جنوبی انجام شد، با توجه به شناخت از این منطقه خواستار تشکیل ستاد احیای قنوات به عنوان اولین استان در کشور شد.

محمدی افزود: یکی از مهمترین مصوبات بعد از سفر آیت‌الله رئیسی در بخش کشاورزی مربوط به مرمت و احیای قنوات است که برای این منظور ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شد که در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ تخصیص می یابد.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: سال گذشته ۴۰ میلیارد تومان برای احیا و مرمت قنوات مصوب شد که از این محل ۳۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تخصیص پیدا کرد و تاکنون منجر به مرمت و بازسازی بیش از ۱۵۱ رشته از قنوات استان به طول  ۴۰ کیلومتر شده است که این طرح‌ها اکنون دارای پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد و در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی بیشترین تعداد قنات را در کشور دارد گفت: بیش از ۸ هزار رشته قنات در استان  وجود دارد که در حال شناسایی و شناسنامه‌دار کردن آن‌ها هستیم.

محمدی با اشاره به وضعیت منابع آبی و قنوات استان گفت: براساس آمار شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی ۱۱ هزار و ۹۰۵ منبع آبی کشاورزی در استان وجود دارد که از این تعداد ۲ هزار و ۵۸ حلقه چاه، ۶ هزار و ۹۸۳ رشته قنات و ۲ هزار و ۸۶۴ رشته چشمه هستند و تاکنون اطلاعات مکانی ۷ هفت هزار و ۵۰۰ رشته قنات ثبت و شناسنامه‌دار شده است.

وی افزود: شهرستان بیرجند با هزار و ۸۷۵ رشته قنات، بیشترین تعداد قنوات استان را به خود اختصاص داده است.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: امسال در برخی قنوات کوهپایه‌ای استان ۳۰ تا ۱۰۰ درصد کاهش آبدهی را شاهد بودیم و این افت آبدهی به دلیل خشکسالی‌های متعدد و طولانی‌مدت و هوابین بودن قنوات است، ولی به معنای فوت شدن قنوات مد نظر نیست، بنابراین پس از بارندگی مجددا، دبی آن‌ها افزایش می‌یابد.

محمدی افزود: در یک دهه گذشته اجرای طرح‌های آبخیزداری در بالادست قنوات توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در دستور کار قرار گرفته که اجرای این طرح‌ها نقش موثری در آبدهی قنوات استان داشته است.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: براساس تفاهم‌نامه‌ای که با منابع طبیعی و آبخیزداری استان منعقد شده است هماهنگی لازم در زمینه مرمت و اجرای طرح‌های آبخیزداری انجام می‌شود تا بیشترین اثربخشی را داشته باشد.

وی افزود : طول قنوات خراسان جنوبی چهار هزار کیلومتر است که نزدیک به ۳۰ درصد آن احیا و مرمت شده و مابقی نیازمند مرمت است.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت : تاکنون حدود سه هزار و ۶۰۰ رشته قنات در خراسان جنوبی حداقل یک مرتبه مرمت شده و حدود هزار و ۴۳۹ میلیارد تومان برای احیا و مرمت قنوات تا سال ۱۴۰۵ نیاز است.

محمدی با اشاره به دستور رئیس جمهور برای تشکیل ستاد احیای قنوات در سفر به خراسان جنوبی گفت: ستاد احیا بازسازی و مدیریت قنوات استان در ۲۸ شهریور سال گذشته و بلافاصله بعد از سفر رئیس جمهور به ریاست استاندار و دبیری سازمان جهاد کشاورزی تشکیل شد.

وی افزود : از محل اعتبارات احیا و مرمت قنوات سال مالی جاری، مرمت و بازسازی ۲۹۰ رشته قنات به حجم ۶۸ کیلومتر در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی درباره اثرگذاری مرمت و بازسازی قنوات در افزایش آب آن‌ها گفت: به‌طور میانگین مرمت قنوات حداقل ۲۰ تا ۳۰ درصد در افزایش دبی تاثیر دارد و در برخی قنوات استان مرمت و بازسازی باعث افزایش چند برابری آب قنات شده است.

محمدی با اشاره به اینکه  سالانه ۱۹۵ میلیون مترمکعب آب از قنوات استان استحصال می‌شود افزود: امسال علاوه بر اعتبارات آبخیز تا جالیز با اولویت قنوات، به دستور رئیس جمهور از محل اعتبارات وزارت نفت نیز ۲۰ میلیارد تومان به استان اختصاص پیدا کرده که مراحل انعقاد قرارداد و مقدمات اجرا را سپری می‌کند.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: تاکنون حدود ۴۰۰ مقنی در خراسان جنوبی شناسایی و اکنون برای ساماندهی مقنی‌ها نیاز به حمایت ویژه داریم و بایستی در اسرع وقت انجمن صنفی مقنی‌ها در  استان تشکیل شود؛ و با حمایت از این قشر  در اجرای طرح احیا و مرمت قنوات دچار مشکل نخواهیم شد.

وی افزود: برای این مقنی‌ها دوره‌های آموزشی توسط کارشناسان قنوات جهاد کشاورزی برگزار و توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان گواهی مهارت برای آن‌ها صادر شده است.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: با ساماندهی مقنی‌ها، زمینه اشتغال برای افراد بومی روستا‌ها فراهم می‌شود و مقنی‌ها نسبت به نگهداری قنوات اقدام می‌کنند، بنابراین همیشه نیاز به مرمت و احیا نخواهیم داشت و در هزینه کرد اعتبارات صرفه جویی می‌شود.

محمدی بیان کرد: طول قنوات خراسان جنوبی در مجموع ۴ هزار کیلومتر است و این استان با داشتن ۶ هزار و ۹۸۳ رشته قنات اولین استان کشور از لحاظ تعداد قنوات است.

 

 

 

 

 

شناسایی ۱۱۹ بیمار جدید کرونایی در خراسان جنوبی/۲

در شبانه روز گذشته ۱۱۹ بیمار جدید کرونایی در خراسان جنوبی شناسایی شد.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: روز گذشته ۲۵۳ آزمایش تشخیص مولکولی و سریع کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۱۱۹ بیمار جدید شناسایی شد.

شریف زاده افزود: از این تعداد ۲۹ مورد از بیرجند، ۱۰ مورد از بشرویه، ۸ مورد از خوسف، ۲ مورد از درمیان، ۳ مورد از زیرکوه، ۱۴ مورد از سرایان، ۸ مورد از سربیشه، ۱ مورد از طبس، ۱۶ مورد از فردوس، ۲۴ مورد از قائنات و ۴ مورد از نهبندان شناسایی شد.

به گفته دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان در حال حاضر ۶۴ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۵۴ نفر کرونا مثبتند.

شریف زاده گفت: ۱۰ مورد بیمار کرونا مثبت در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حال عمومی ۲ نفر نا مساعد است.

 

وی گفت: در شبانه روز گذشته مورد جدیدی از فوت کرونایی در استان ثبت نشد و تعداد جان باختگان کرونا در خراسان جنوبی همان هزار و ۴۷۷ نفر است.

 

 

 

در دیدار مدیر کل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی امام جمعه فردوس عنوان شد

برنامه های کانون در راستای تربیت حس دینی کودکان ونوجوانان/۲

دیدار مدیر کل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی امام جمعه فردوس

در دیدار مدیر کل کانون خراسان جنوبی با امام جمعه شهرستان فردوس بر ارتباط بین مربیان با کودکان ونوجوانان با هدف ترغیب به حضور در مراکز کانون و تربیت حس دینی در کودکان تاکید شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی حمیدی در این دیدار ضمن ارایه گزارشی از مهمترین فعالیت‌های کانون در پرورش و شکوفایی استعدادهای کودکان ونوجوانان در حوزه‌های فرهنگی، هنری، ادبی و مذهبی گفت: در مراکز کانون در طول سال برنامه‌هایی در راستای تربیت حس دینی در کودکان ونوجوانان برگزار می‌شود که به اهم آن می‌توان به توسعه و ترویج فرهنگ نماز، تشویق و همچنین مانوس کردن کودکان ونوجوانان با نماز، امر به معروف و نهی از منکر، عفاف و حجاب، معرفی الگوهای دینی، معرفی کتاب،  قصه قرآنی و… اشاره کرد.

وی آموزش مهارت‌های زندگی را از دیگر برنامه‌های شاخص کانون یاد کرد و افزود: آموزش مهارت‌های زندگی با هدف پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی است که در قالب کارگاه‌های مختلف از قبیل مهارت نه گفتن، نوجوان معنوی، نوجوان امیدوار و… اجرا می‌شود.

مدیر کل کانون استان ادامه داد: توجه به مباحث جهاد تبیین و همچنین بیانیه گام دوم انقلام با هدف تبیین درست مفاهیم دینی و خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی از جایگاه ویژه‌ای در برنامه ریزی سالیانه کانون برخوردار است و بر همین اساس برنامه‌ها و مهرواره‌های مختلفی در سطح مراکز کانون برگزار می‌شود.

در ادامه حجت الاسلام شاکری امام جمعه فردوس نیز ضمن قدردانی از برنامه‌های کانون در این شهرستان، طی سخنانی با اشاره به رسالت‌های کانون، تربیت غیر مستقیم را اثرگذار دانست و بر ارتباط  موثر مربیان کانون در جهت ترغیب بچه‌ها به حضور در مراکز کانون تاکید کرد.

 

 

 

 

برداشت بیش از ۳ هزار تن خرما از نخلستان‌های خراسان جنوبی/۲

امسال پیش بینی می‌شود ۳ هزار و ۵۰۰ تن خرما از نخلستان‌های خراسان جنوبی برداشت شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار صدا وسیمابرداشت بیش از ۳ هزار تن خرما از نخلستان‌های خراسان جنوبی خراسان جنوبی گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۳ هزار و ۵۰۰ تن خرما از هزار و ۱۵۵ هکتار برداشت شود که این میزان نسبت به سال گذشته به دلیل گرمای زودرس و عوامل طبیعی  ۲۰ درصد کاهش داشته است.

شایسته افزود: ارزش  تولیدات خرمای امسال ۱۳۰ میلیارد تومان است.

وی گفت: شهرستان طبس با ۹۰۸ هکتار و پیش بینی  برداشت ۳ هزار تن بیشترین سطح زیر کشت این محصول را دارد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی  تعداد بهره برداران خرما را هزار و ۶۰۰ خانوار عنوان کرد و  افزود : ارقام تجاری این محصول کبکاب، مضافتی، زاهدی و ارقام محلی خاره خُش و پُرکو است.

شایسته گفت: محصول خرمای تولیدی خراسان جنوبی در داخل استان مصرف می‌شود.

 

 

خداحافظی رنگ آبی با نقشه کرونایی خراسان جنوبی/۲

با تغییر وضعیت شهرستان خوسف به رنگ زرد، هیچ کدام از شهرستان‌های خراسان جنوبی در وضعیت آبی قرار ندارند.

مطابق با آخرین بروزرسانی نقشه کرونایی کشور، تعداد شهرستانهای قرمز یا خیلی پرخطر استان از ۵شهرستان به ۳ شهرستان بیرجند، فردوس و نهبندان کاهش یافت.

همچنین با تغییر رنگ شهرستان های درمیان و سربیشه به رنگ نارنجی تعداد شهرستان های نارنجی رنگ خراسان جنوبی به ۶شهرستان افزایش یافت و شهرستانهای بشرویه، درمیان، زیرکوه، سرایان، سربیشه و قاین  در وضعیت نارنجی یا پرخطر قرار گرفتند.

۲ شهرستان خوسف و طبس نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند و هیچ کدام از شهرستان‌های خراسان جنوبی هم اکنون در وضعیت آبی قرار ندارد.

 

 

 

 

 

در جلسه مرکز عالی دادخواهی مالیاتی مطرح شد؛

سیر نزولی شکایت مودیان مالیاتی در خراسان جنوبی

سیر نزولی شکایت مودیان مالیاتی خراسان جنوبی در سامانه ماده ۲۵۱

معاون مرکز عالی دادخواهی مالیاتی و تشخیص صلاحیت حرفه ای وزارت امور اقتصادی و دارایی از سیر نزولی شکایت مودیان مالیاتی خراسان جنوبی در سامانه ماده ۲۵۱ خبر داد.

 مظفر زارعی در جلسه تخصصی مرکز عالی دادخواهی مالیاتی و تشخیص صلاحیت حرفه ای، اظهار داشت: طبق ماده ۲۵۱ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم در مورد مالیات‌های قطعی موضوع این قانون و مالیات‌های غیر مستقیم که در مرجع دیگری قابل طرح نباشد و به ادعای غیرعادلانه بودن مالیات مستندات به مدارک و دلایل کافی از طرف مودی شکایت و تقاضای تجدید رسیدگی شود، وزیر امور اقتصادی و دارایی می‌تواند پرونده امر را به هیئت جهت رسیدگی ارجاع کند.

وی با بیان اینکه هدف اصلی از برگزاری این جلسه کمک به اعضای هیئت و دادرسی جهت ارتقای کیفیت عملکرد است، افزود: امیدواریم تا پایان سال جاری از یک قابلیت هماهنگ و مساوی هیئت‌های استانی حداکثر بهره برداری را داشته باشیم.

معاون مرکز عالی دادخواهی مالیاتی و تشخیص صلاحیت حرفه ای وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه مقررات ماده ۲۵۱ مکرر به عنوان ابزاری در اختیار وزیر اقتصاد و دارایی است، گفت: چنانچه سقف مالیات از اختیار هیئت‌های استانی عبور کند خود مرکز عالی دادخواهی جهت رسیدگی ورود می‌کند.

وی با بیان اینکه هدف اصلی از اجرای ماده ۲۵۱ مکرر اعتماد عمومی مودیان مالیاتی است، عنوان کرد: مرکز عالی دادخواهی علاوه بر رسیدگی مازاد بر سقف تعیین شده در پرونده‌های استانی، تمامی پرونده‌های استان تهران را بدون هیچ محدودیتی رسیدگی می‌کند.

زارعی ادامه داد: به صورت میانگین در سطح کشور حدود ۲۰ هزار پرونده در سال ثبت شکایت می‌شود که از این میزان ۵۰ درصد مربوط به استان‌ها است.

وی با اشاره به اینکه برای مرکز عالی دادخواهی کاهش اطاله دادرسی جزو اهداف راهبردی وزیر تعریف شده است، بیان کرد: رسیدگی‌ها در بازه زمانی ۹ ماهه دیده شده لذا امیدواریم تا پایان سال جاری بتوانیم در حداقل زمان پرونده‌ها را رسیدگی کنیم.

وی با اشاره به تدوین دستورالعمل ماده ۲۵۱ مکرر با دستور مقام عالی وزارت، اظهار داشت: تدوین دستورالعمل رسیدگی هیئت‌های استانی جهت جلب رضایت دادرسان و ارتقا کیفیت عملکرد در حوزه دادرسی و هیئت‌های مستشاری نیز در دستور کار قرار دارد.

زارعی با بیان اینکه بررسی آمار عملکرد هیئت مستقر در استان خراسان جنوبی نشان از ارائه خدمات مطلوب اداره کل امور مالیاتی به تکالیف خود در تشخیص و قطعیت مالیات است، افزود: خوشبختانه تعداد شکایت‌های ثبت شده در سامانه ماده ۲۵۱ مکرر در خراسان جنوبی سیر نزولی داشته است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۷ که تشکیل هیئت‌های ۲۵۱ مکرر را داشته ایم استان خراسان جنوبی به لحاظ شکایت‌های ثبت شده رتبه سوم را داشته است، افزود: این رقم در سال ۱۴۰۰ به رتبه بیست و یکم کاهش پیدا کرده که نشان از عملکرد بسیار خوب هیئت در استان دارد.

نبود برق در محله خلیج فارس حاجی آباد/۲-۷

 

اهالی محله خلیج فارس روستای حاجی آباد شهرستان بیرجند از نبود برق در این منطقه گلایه دارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان حاجی پور یکی از اهالی روستای حاجی آباد شهرستان بیرجند گفت: حدود ۲۰ خانوار ساکن در محله خلیج فارس این منطقه داریم.

او افزود: به رغم وجود این تعداد از خانوار و وجود چندین خانه خالی دیگر، برق رسانی به این منطقه صورت نگرفته است و انشعاب برق در خانه‌ها وجود ندارد.

حاجی پور گفت: از مسئولین درخواست می‌کنیم تا نسبت به تأمین برق این منطقه اقدام کنند، زیرا بدون برق نمی‌توان زندگی کرد و مشکلات زیادی وجود دارد.

برای پیگیری این موضوع با دادگر مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفتگو کردیم.

ثبت درخواست، شرط تأمین برق

دادگر مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی در پاسخ به این گلایه مردمی گفت: اولین قدم برای تأمین برق، ثبت درخواست از سوی متقاضیان و ساکنین است.

او افزود: ثبت درخواست برای تأمین برق منوط به داشتن معرفی نامه از دهیاری روستا و قرار داشتن در محدوده طرح هادی است.

 

دادگر اظهار کرد: یکی دیگر از شرایط برای ثبت نام، داشتن پروانه ساختمانی است؛ در صورتی که متقاضیان واجد شرایط فوق باشند می‌توانند نسبت به ثبت درخواست در دفاتر پیشخوان خدمات دولت اقدام کنند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: در صورت تکمیل پرونده، شرکت توزیع نیروی برق توانایی تأمین برق را خواهد داشت، اما هم اکنون پرونده‌ای مبنی بر برق رسانی به این منطقه در مدیریت توزیع نیروی برق شهرستان بیرجند موجود نیست.

 

 

 

 

 

۷۲۹ هزار تن گرد و غبار از کانون‌های خراسان جنوبی برمی‌خیزد/۳

۷۲۹ هزار تن گرد و غبار از کانون‌های خراسان جنوبی برمی‌خیزد

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: به طور متوسط سالانه ۷۲۹ هزار و ۶۹۲ تن گرد و غبار از کانون‌های گرد و غبار خراسان جنوبی به سطح استان و مناطق مجاور می‌ریزد.

اسدالله حاتمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در خراسان جنوبی با یک نوع از آلودگی هوا سر و کار داریم که امروزه به عنوان بدترین نوع آلودگی شناخته شده و آن گرد و غبار است؛ نوع آلودگی ذرات معلق با قطر زیر ۲.۵ میکرون است که این ذرات معلق به راحتی جذب می‌شوند و بدن انسان مکانیزمی برای مقابله با این نوع آلودگی ندارد.

وی با بیان اینکه با توجه به خشکسالی و کم بارشی امسال پیش بینی می‌شود تعداد روزهای ناسالم و کم کیفیت هوا نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد، افزود: کم آبی تالاب‏ها و آبگیرها، کاهش حجم آب‏های زیرزمینی و کاهش رطوبت هوا و خسارت به بخش کشاورزی از مهم ترین خسارات گرد و غبار است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با بیان اینکه استان‌های خراسان جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان از غبارخیزترین استان‏های کشور محسوب می‏شوند، تصریح کرد: کانون‌های گرد و غبار در سطح استان پراکنده هستند، اما شهرستان‌های زیرکوه، درمیان، سربیشه، نهبندان، قاین، طبس، بشرویه، فردوس و سرایان بیشترین گرد و غبار را دارند.

حاتمی با بیان اینکه کل سطح کانون های گرد و غبار استان پنج میلیون و ۱۷۳هزار و ۵۹۷ هکتار (تقریبا یک سوم مساحت استان) با شدت‏های غبارخیزی کم، متوسط، زیاد و بسیار زیاد برآورد شده است، تصریح کرد: براساس مطالعات صورت گرفته در سال ۱۳۹۹ به کارفرمایی ستاد ملی مقابله با گرد و غبار کشور، سالانه ۵۰۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان معادل ۵.۷ درصد از کل GDP استان در سال ۹۴ به منابع زیستی و اقتصادی استان خسارت وارد می‌شود.

وی یادآور شد: امکان دسترسی عموم به شاخص کیفی هوا، راه اندازی و راهبری پنج ایستگاه سنجش کیفی هوا در چهار شهرستان بیرجند، سرایان، زیرکوه و نهبندان از جمله مهم ترین اقدامات است که با تمام توان ادامه خواهیم داد.

 

 

 

تجلیل از کارکنان ورزشکار خراسان جنوبی/۷

سرپرست معاونت امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: دستگاه‌های برتر مسابقات ورزشی کارکنان سال ۱۴۰۰ در بیرجند تجلیل شدند.

اصغری افزود: مرحله استانی این مسابقات از آذر پارسال آغاز شد و برترین‌ها در اردیبهشت امسال در مسابقات منطقه‌ای به میزبانی مشهد با رقبای خود به رقابت پرداختند.

اصغری بیان کرد: مسابقات کشوری نیز خرداد امسال در چالوس استان مازندران برگزار شد.

سرپرست معاونت امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی اظهار کرد: در مرحله کشوری تیم فوتسال آقایان آموزش و پرورش حائز رتبه دوم، تیم تنیس روی میز بانوان حائز رتبه سوم و تیم والیبال بانوان نیز مقام سوم کشوری را کسب کرد.

او گفت: همچنین یکی از کارکنان دادگستری استان و یکی از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در رشته آمادگی جسمانی حائز رتبه دوم کشور شدند.

همچنین خراسان جنوبی در مسابقات منطقه‌ای در بین سایر تیم‌ها رتبه اول را کسب کرده است.

 

 

کسب ۳ مدال طلا در مسابقات بدنسازی و پرورش اندام کشور /۷

پولادمردان خراسان‌جنوبی در مسابقات قهرمانی بدنسازی و پرورش اندام کشور انتخابی تیم ملی اعزامی به رقابت‌های آسیایی ۲۰۲۲ قرقیزستان، به مدال خوش‌رنگ طلا دست یافتند.

کسب ۳ مدال رنگی توسط دلاورمردان خراسان‌جنوبی در مسابقات قهرمانی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، پرونده مسابقات قهرمانی بدنسازی و پرورش اندام انتخابی تیم ملی با معرفی برترین‌های رقابت‌ها در کردستان بسته شد.

در این ماراتن ملی،۲۵۰ ورزشکار رشته‌های متنوع فیزیک و فیزیک کلاسیک، ماسکولار در رده‌های سنی جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان سراسر کشور به رقابت پرداختند.

امیرمحمد مؤمن از خراسان‌جنوبی در رشته فیزیک کلاسیک پیشکسوتان با گردآوریز‌ طلا بر سکوی نخست مسابقات قهرمانی بدنسازی و پرورش‌اندام کشور انتخابی تیم ملی اعزامی به رقابت‌های آسیایی ۲۰۲۲ قرقیزستان‌ ایستاد.

 متین سیروسی نیز از ورزشکاران، پولادمردان خوش‌نام‌ خراسان‌جنوبی نیز در رشته ماسکولار دسته‌ وزنی ۱۷۵ کیلوگرم به مدال طلای این ماراتن ملی دست یافت.

همچنین امید محمدی نشان طلای رشته فیزیک پلاستیک مسابقات قهرمانی‌ بدنسازی و پرورش اندام  کشور انتخابی تیم ملی اعزامی به رقابت‌های آسیایی را به گردن آویخت.

 

 

 

 

۱۵ تشکل زیست‌محیطی در خراسان جنوبی فعالیت دارند/۳

۱۵ تشکل زیست‌محیطی در خراسان جنوبی فعالیت دارند

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۱۵ تشکل زیست‌محیطی در این استان وجود دارد که در زمینه‌های مختلف محیط زیست فعالیت می‌کنند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، اسدالله حاتمی در نشست سازمان‌های مردم‌نهاد (سمن) محیط زیستی که همزمان با هفته تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی برگزار شد افزود: امروزه سازمان‌های مردم‌نهاد به دلیل ارتباط مستقیم و بدون واسطه با مردم، بسیار موثر و کارآمد عمل می‌کنند.

وی تشکل‌های زیست‌محیطی را مصداق مشارکت اجتماعی دانست و گفت: سازمان مردم‌نهاد (NGO)، سازمانی غیردولتی، غیرسیاسی و غیرانتفاعی است که افراد در آن به‌طور داوطلبانه عضویت و فعالیت دارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با اشاره به چالش‌ها و مخاطرات زیستی موجود در استان اظهار داشت: مهمترین رسالت تشکل‌های زیست‌محیطی تغییر نگرش مردم به حوزه‌های مختلف محیط زیست است.

وی افزود: سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه محیط زیست باید مردم را در جهت حفظ محیط زیست ترغیب و تشویق کنند که لازمه دستیابی به این هدف مهم، آموزش و فرهنگسازی است.

در ادامه هر یک از اعضای سمن‌های حاضر در جلسه به بیان دیدگاه‌ها، پیشنهادات و نظرات خود درخصوص مسائل مختلف زیست‌محیطی پرداختند.

۲۲ مرداد در تقویم رسمی کشور روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی نام دارد.

 

 

 

 

 

خراسان جنوبی نایب قهرمان مسابقات هندبال چند جانبه  اصفهان /۷

کسب مقام دوم تیم هندبال المپیاد استعدادهای برتر خراسان جنوبی در مسابقات چند جانبه به میزبانی اصفهان

تیم هندبال المپیاد استعدادهای برتر خراسان جنوبی در مسابقات چند جانبه به میزبانی اصفهان مقام دوم را کسب کرد .

به گزارش امروز خراسان چنوبی ، مسابقات چندجانبه هندبال به میزبانی باشگاه گیتی پسند اصفهان و با همکاری کمیته استعدادیابی استان اصفهان با حضور تیم های “باشگاه گیتی پسند” “آکادمی گیتی پسند” “فولاد مبارکه سپاهان” “ذوب آهن” و “نوین پسته آیسک خراسان جنوبی” برگزار شد.
ورزشکاران در رده سنی المپیاد استعدادهای برتر جهت آمادگی تیم ها در رقابت های المپیاد استعدادهای برتر کشور به رقابت پرداختند و در پایان تیم های برتر معرفی شدند.
گیتی پسند اصفهان مقام اول ، نوین پسته آیسک خراسان جنوبی مقام دوم و تیم سپاهان اصفهان مقام سوم را به خود اختصاص داد.

افزایش دما در خراسان جنوبی/۲

کارشناس هواشناسی گفت :  ۲ تا ۳ درجه سلسیوس افزایشافز ایش دما در خراسان جنوبی دما را انتظار داریم.

نخعی افزود : مطابق با داده‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی استان و بررسی‌های آماری به لحاظ شرایط دمایی بازه تغییرات دما در وضعیت عادی فصل قرار دارد و شرایط مطلوبی حاکم است.

وی گفت : از فردا تا پایان هفته تغییرات دمای هفته محسوس نخواهد بود

کارشناس هواشناسی گفت : به لحاظ شرایط جوی تا روز سه شنبه گا‌هی وزش باد و گرد خاک و کاهش کیفیت هوا قابل پیش بینی است.

 

 

 

 

پرداخت ۲۸۰ میلیارد تومان تسهیلات دامدار کارت/۲-۳

۲۸۰ میلیارد تومان تسهیلات دامدار کارت در خراسان جنوبی به واحد‌های تولیدی دام، طیورو آبزیان خراسان جنوبی پرداخت شد.

مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در گفتگو باپرداخت ۲۸۰ میلیارد تومان تسهیلات دامدار کارت در خراسان جنوبی   خبرنگار صدا وسیما استان گفت: ۲۸۰  میلیارد تومان تسهیلات از طریق دامدار کارت در استان پرداخت شده که در حال حاضر خراسان جنوبی با جذب ۳.۴ درصد از مجموع اعتبار پرداختی در کشور توانسته  رتبه ششم در تعداد پرونده‌های پرداختی و رتبه دهم  در مبلغ تسهیلات پرداختی را از آن خود کند.

علی رحیمی افزود: این میزان تسهیلات به ۳ هزار و ۵۱ نفر از واجدان شرایط در قالب دامدار کارت برای مبالغ کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان و واریز به حساب سامانه بازارگاه متقاضی برای مبالغ بالاتر از ۲۰۰ میلیون تومان اعطا شده است.

وی گفت: در راستای اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها و به منظور حمایت از واحد‌های تولیدی دام، طیور و آبزیان، تسهیلات سرمایه در گردش حمایتی با نرخ ۱۰ تا  ۱۵ درصد به عاملیت بانک کشاورزی پرداخت شده است.

مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی  گفت:  شهرستان‌های بیرجند، خوسف و بشرویه به ترتیب با جذب مبلغ ۵۷ و ۵۳ و ۴۰ میلیارد تومان بالاترین میزان جذب اعتبارات را  در استان داشته اند.

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*