اخبار خراسان جنوبی/

در دیدار استاندار با مشاور معاون اول رئیس جمهور مطرح شد:
ضرورت شتاب بخشی به اجرای خط انتقال آب خلیج فارس از ورودی خراسان جنوبی/۷

 

در دیدار استاندار خراسان جنوبی با مشاور معاون اول رئیس جمهور، ضرورت شتاب بخشی به روند اجرای خط انتقال آب خلیج فارس از ورودی استان مورد تأکید قرار گرفت.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ استاندار در این دیدار، ضمن تشریح شرایط استان و ارائه گزارشی از پیامدهای خشکسالی در استان، انتقال آب را از طرح های اولویت دار منطقه عنوان نمود.
قناعت، انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان را یک ضرورت خواند و گفت: تأمین آب به عنوان یک زیرساخت اصلی به رغبت سرمایه گذاری در خراسان جنوبی خواهد انجامید.
در دیدار مشاور مخبر معاون اول رئیس جمهور و مدیر عامل شرکت مس گهر زمین گل گهر که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان همراه بود، آخرین وضعیت انتقال آب به استان از طریق خلیج فارس مورد رسیدگی قرار گرفت.
انتقال آب از محل خط چهارم دریای عمان زاهدان نیز از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود.
بحث و تبادل نظر درخصوص ضرورت انتقال آب به خراسان جنوبی به این مصوبه ختم شد که؛ هر چه سریعتر عملیات اجرایی خط انتقال آب خلیج فارس از محل ورود به استان و محل خروجی به سمت خراسان رضوی آغاز شود.

 

بمناسبت سالگرد شهادت شهید یوسفی؛
اولین دوره مسابقات المپیاد ورزشی کارکنان انتظامی شرق کشور برگزار می‌شود/۷معاون تربیت و آموزش فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی از برگزاری اولین دوره مسابقات المپیاد ورزشی کارکنان فرماندهی انتظامی شرق کشور(منطقه سه) به میزبانی خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان  سرهنگ «محمد قاسمی» در جکع خبرنگاران افزود: این مسابقات در دو رشته ورزشی شنا و تنیس روز میز گرامیداشت شهید مدافع وطن ستوانیکم «ایمان یوسفی» به میزبانی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی در شهرستان طبس برگزار می گردد.

وی گف: این مسابقات به مدت دو روز در روزهای ۱۵ و ۱۴ تیرماه با حضور ۵ تیم از استان های خراسان‌جنوبی، کرمان، سیستان و بلوچستان، یزد وخراسان رضوی در شهرستان طبس خراسان جنوبی برگزار می شود.

معاون تربیت و آموزش فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی یادآور شد: نفرات و تیم های برتر به مسابقات المپیاد فرماندهی انتظامی کشور راه پیدا می کنند.

شهید مدافع وطن ایمان یوسفی در ۲۰ تیرماه سال ۱۳۹۷ در درگیری با اشرار مسلح بر اثر گلوله مستقیم اشرار مسلح در کویر شهرستان خوسف خراسان جنوبی به شهادت رسید.

برگزاری کارگاه ترویج سبک زندگی اسلامی ویژه کارکنان وظیفه انتظامی خراسان جنوبی/۷

در راستای تحقق سیاست های ابلاغی فرماندهی معظم کل قوا در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، کارگاه ترویج سبک زندگی اسلامی ویژه کارکنان وظیفه انتظامی خراسان جنوبی در بیرجند برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین «محمدرضا عبداللهی»، رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی در آیین اختتامیه کارگاه‌های ترویج سبک زندگی اسلامی ویژه کارکنان وظیفه انتظامی استان افزود: در راستای تحقق سیاست های ابلاغی فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و با هدف پیاده سازی رهنمودهای ریاست سازمان عقیدتی سیاسی فراجا مبنی بر تقویت، توسعه و ترویج مؤلفه های سبک زندگی اسلامی به عنوان یک راهکار اساسی موثر در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارکنان وظیفه فراجا، کارگاه‌های ترویج سبک زندگی اسلامی ویژه کارکنان وظیفه انتظامی خراسان جنوبی با حضور روحانیون و اساتید برجسته در محل مهدیه الغدیر ستاد انتظامی استان برگزار شد.

وی گفت: این برنامه در قالب ۳ کارگاه با موضوعات سربازان، مهارت‌های سبک زندگی اسلامی، سربازان، چالش های معنوی نوین، سربازان، راهکارهای عملی خویشتن داری، سربازان، مهارت های انتخاب صحیح و آگاهانه(مهارت آموزی و همسرگزینی)،  سربازان، عضویت و اخلاق در سبک زندگی اسلامی برگزار شد.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی یادآور شد: در پایان برای تمامی کارکنان وظیفه شرکت کننده در کارگاه سبک زندگی اسلامی گواهینامه صادر می‌شود.

شناسایی ۳۹ بیمار کرونایی در خراسان جنوبی/۲-۳

در شبانه روز گذشته ۳۹ بیمار کرونایی جدید در خراسان جنوبی شناسایی شد.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: روز گذشته ۹۳ آزمایش تشخیص مولکولی و سریع کرونا در استان انجام که در مجموع ۳۹ بیمار جدید شناسایی شد.
شریف زاده افزود: از این تعداد ۱۹ مورد از بیرجند، ۱ مورد از سربیشه، ۴ مورد از فردوس، ۳ مورد از زیرکوه، ۵ مورد از سرایان ۳ مورد از قائنات، ۱ مورد از درمیان و ۲ مورد از طبس شناسایی شد.
به گفته دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان در حال حاضر ۱۷ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۱ نفر کرونا مثبتند.
شریف زاده گفت: هم اکنون هیچ بیمارکرونا مثبت در بخش مراقبت‌های ویژه بستری نیست.
وی گفت: خوشبختانه موردی از فوت کرونایی در استان ثبت نشد و تعداد جان باختگان کرونا در خراسان جنوبی همان هزار و ۴۴۸ نفر است.

 

 

 

 

برگزاری اردوی فرهنگی ورزشی ورزشکاران رشته کاراته در خوسف/۷

برگزاری اردوی فرهنگی ورزشی ورزشکاران رشته کاراته

اردوی فرهنگی ورزشی ورزشکاران رشته کاراته با همکاری اداره ورزش و جوانان و هیات کاراته شهرستان خوسف برگزار شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، اردوی فرهنگی ورزشی ورزشکاران رشته کاراته با حضور۲۰ کاراته کار با همکاری اداره ورزش و جوانان از سوی هیات کاراته شهرستان خوسف برگزار شد.

 

 

برگزاری همایش پیاده روی در دهستان رقه بشرویه/۷

 

به مناسبت هفته ملی مبارزه با مواد مخدر و همچنین هفته ازدواج سالروز پیوند آسمانی حضرت علی،(ع)وحضرت فاطمه زهرا(س)همایش پیاده روی خانوادگی دررقه برگزار شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، این همایش به همت هیات همگانی و هیات روستایی و بازی های بومی و محلی، دهیاری و شورای اسلامی رقه و همچنین کانون بسیج ورزشکاران در راستای کنگره سرداران و۱۵۴,شهید شهرستان برگزار و در پایان به قید قرعه ۳۵,جایزه تقدیم شرکت کنندگان شد.

 

 

اعزام تیم بوکس جوانان خراسان جنوبی به مسابقات قهرمانی کشور/۷

تیم بوکس جوانان استان به مسابقات قهرمانی کشور به میزبانی استان خراسان رضوی شهر مشهد اعزام شدند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، این دوره از مسابقات با حضور ۲۶۰ ورزشکار از سراسر کشور از تاریخ ۱۳ لغایت ۱۸ تیر ماه برگزار و برای خراسان جنوبی در این دوره از مسابقات مصطفی رسانی مقدم،محمدرضا محمدی، مهدی دلاکه، حسین میرزا علی کاشرفی، با مربیگری حبیب اله قاسمی و سرپرستی محمد خزاعی منفرد به مصاف رقیبان خود خواهند رفت.

 

 

 

برگزاری مسابقات دارت آزاد فصلی در بیرجند/۷

 

به همت هیات انجمن های ورزشی شهرستان بیرجند و با همکاری انجمن دارت خراسان جنوبی اولین هفته مسابقات دارت آزاد فصلی در خانه دارت دکتر گنجی شهرستان بیرجند برگزار شد. به گزارش امروز خراسان جنوبی، در این مسابقات در بخش آقایان ابوالفضل علیزاده، علیرضا محمد زاده، رضا محمدی
واحسان جویبان عناوین برتر ار کسب کردند. در بخش بانوان نیز مائده عطایی، آتنا بیگمی، فروزان زارعی وحانیه اباذری به عنوان نفرات برتر معرفی شدند

مسابقات انتخابی اسکواش به کار خود پایان داد

مسابقات انتخابی اسکواش به کار خود پایان داد

مسابقات انتخابی اسکواش در خراسان جنوبی به مدت دو روز در سالن خلیج فارس بیرجند برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان بیرجند، محمدرضا خراشادی سرپرست مسابقات انتخابی اسکواش بیان کرد: مسابقات انتخابی اسکواش در ۴ رده سنی به مدت ۲ روز در سالن خلیج فارس با حصور مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری، سرپرست ورزش و جوانان استان به کار خود پایان داد
محمدرضا خراشادی تصریح کرد: مسابقات انتخابی تیم‌های اسکواش در رده‌های سنی پایه برای انتخاب نفرات برتر اعزامی به مسابقات کشوری برگزار شد.وی هدف از برگزاری این رقابت‌ها شناخت نفرات برتر و کشف استعداد‌ها برای پشتوانه سازی در این رشته پرتحرک و جذاب ورزشی در سال‌های آینده و اعزام به مسابقات کشوری دانست.
سرپرست مسابقات در اختتامییه این دوره از مسابقات گفت: در این مراسم از اقدامات نسبتا خوبی که در جهت رونق و توسعه اسکواش در استان و به خصوص در این دوره از مسابقات صورت گرفته است، تقدیر و تشکر کرد و گفت: اعتقاد داریم که خراسان جنوبی با ظرفیت و پتانسیلی که دارد می‌تواند موفق‌تر و قوی‌تر در توسعه زیرساخت‌های این رشته مهیج و جوان پسند اقدام کند .
وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی ظرفیت و پتانسیل خوبی برای توسعه ورزش‌های انفرادی همچون اسکواش دارد، تصریح کرد: شهرستان‌ها و سازمان‌هایی که می‌توانند به هیات کمک کنند تا استان در ردیف‌های قهرمانی گام بردارد پای کار بیایند.
خراشادی در ادامه گفت: در این دوره از مسابقات ۱۹ بازیکن شرکت کردند و جمعا ۵۲ بازی انجام شد که نفرات اول و دوم هر رده سنی به مسابقات کشوری که در استان های سمنان، قم، یزد برگزار می شود اعزام می شوند.
با اعلام تیم داوران نفرات اول تا سوم این دوره از مسابقات به شرح ذیل است:
رده سنی کمتر از ۱۱ سال
سید امیر مهدی خراشادی زاده
آروین عبداللهی
مصطفی احراری
رده سنی کمتر از ۱۳ سال
امیرحسین رستمی
سبحان سابقی
باراد طهماسبی
رده سنی کمتر از ۱۵ سال
فرزاد حق خواه
امیر محمد علیپور
پارسا سلیمی
رده سنی کمتر از ۱۷ سال
ابوالفضل صباغی
احسان خراشادی زاده
مهدی مطیع
در رده سنی کمتر از ۱۹ سال
علی نارمنجی
محمد هاشم نیا

همایش کوهنوردی در سربیشه برگزار شد/۷

همایش بزرگ کوهنوردی ویژه برادران در مسیر ارتفاعات روستای آبترش سربیشه

به همت هیأت کوهنوردی و صعود های ورزشی شهرستان سربیشه و همکاری نیروی انتظامی و اداره محیط زیست شهرستان همایش کوهنوردی برگزار شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، همایش بزرگ کوهنوردی به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر ویژه برادران در مسیر ارتفاعات روستای آبترش از توابع بخش مرکزی برگزار گردید. شایان ذکر است در انتهای مسیر کوهپیمایی که در محیط کمپ محیط زیست سربیشه از کوهنوردان با صرف صبحانه پذیرایی گردید در مورد مضرات جبران ناپذیر مواد مخدر بر سلامت جسمانی و روانی و جایگاه اجتماعی جوانان بحث و تبادل اطلاعات صورت گرفت.

 

هشت دانشجوی دانشگاه بیرجند به مرحله نهایی المپیاد علمی دانشجویی کشور راه یافتند/۲-۳

پس از برگزاری مرحله مقدماتی بیست و هفتمین المپیاد غیر متمرکز علمی – دانشجویی کشور در منطقه ۹ کشور که اردیبهشت ماه سال جاری با حضور ۵۳ دانشجو از دانشگاه‌های بیرجند، بزرگمهر قاینات، دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی (پردیس امام سجاد و شهید باهنر) در ۱۸ عنوان رشته در دانشگاه بیرجند برگزار شد؛ هشت دانشجو از دانشگاه بیرجند به مرحله نهایی بیست و هفتمین المپیاد علمی دانشجویی کشور راه یافتند. به گزارش امروز خراسان جنوبی محمدرضا خندان در رشته حقوق، سیمین عباس‌زاده و کوثر هدایتی‌نسب در رشته روانشناسی، علی عارفی در رشته زبان و ادبیات فارسی، مهناز شمس‌آبادی در رشته زیست شناسی، محدثه قاسمی در رشته سلول‌های بنیادی و مهندسی بافت، محمد ایامی در رشته علوم جغرافیایی و فاطمه مانده‌گار در رشته مهندسی عمران دانشجویان راه یافته به مرحله نهایی این المپیاد هستند. شایان ذکر است: مرحله نهایی المپیاد در چهارم شهریورماه ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

 

 

در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی؛

کارگاه مهارت نه گفتن در کانون پرورش فکری سرایان برگزار شد/۲

کارگاه مهارت نه گفتن در کانون پرورش فکری سرایان برگزار شد

مرکز فرهنگی و هنری کانون در شهرستان درمیان با مشارکت جمعیت هلال احمر این شهرستان کارگاه مهارت نه گفتن با تاکید بر نه به اعتیاد را ویژه اعضای نوجوان برگزار کرد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ در این کارگاه که با مشارکت جمعیت هلال احمر شهرستان سرایان  در محل مرکز فرهنگی و هنری کانون در این شهرستان برگزار شد، «آزموده» از کارشناسان هلال احمر در خصوص پیشگیری از اعتیاد و راه‌های مبارزه با آن، انواع اعتیاد و راه‌های مبتلاشدن به این آسیب اجتماعی،  تشویق به ورزش و استفاده از مهارت نه گفتن، با اعضای نوجوان، حاضر در این برنامه گفت و گو کرد.

گفتنی است برگزاری مسابقه دارت بین اعضای حاضر در این کارگاه و اهدای جوایز به برگزیدگان پایان بخش این برنامه بود.

جابه‌جایی مسافر در خراسان جنوبی ۷۰ درصد افزایش یافت

جابه‌جایی مسافر در خراسان جنوبی ۷۰ درصد افزایش یافت

 سرپرست معاونت حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: در سه ماه نخست امسال بیش از ۴۴۵ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری استان جابه‌جا شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۰ درصد رشد داشته است.

مسعود قاسمی روز دوشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: سه ماه اول سال جاری ۴۴۵ هزار و ۴۹۷ مسافر در استان در قالب ۴۲ هزار و ۵۲۰ سفر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جابه‌جا شدند.

وی اظهار داشت: بیشترین سهم جابه‌جایی مسافر از مبدا شهرستان‌های استان مربوط به شهرستان طبس و کمترین سهم جابجایی نیز مربوط به شهرستان درمیان بوده است.

سرپرست معاونت حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: عمده مقاصد سفر به ترتیب استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و تهران بوده است.

قاسمی ادامه داد: در حال حاضر هزار و ۴۲۸ راننده در بخش مسافر استان شاغل و تعداد ۲۶۹ دستگاه سواری کرایه نیز در این زمینه فعال است.

وی عنوان کرد: همچنین در حال حاضر ۱۸۱ دستگاه مینی‌بوس و ۲۶۶ دستگاه اتوبوس کار جابجایی مسافران از مبدا ۱۴ پایانه عمومی و خصوصی در استان را انجام می‌دهند.

سرپرست معاونت حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی تاکید کرد: با همکاری پلیس راه استان و انجمن صنفی حمل و نقل مسافر، طرح کنترل نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری به منظور رعایت ایمنی و حقوق مسافران در این مدت انجام شده است.

وی تصریح کرد: این امکان برای مسافران فراهم شده تا علاوه بر تامین بلیط از طریق دفاتر فروش بلیط سطح شهر، از طریق وب سایت‌های فروش آنلاین شرکت‌ها، بتوانند نسبت به خرید بلیط رفت و برگشت سفر اقدام کنند.

قاسمی یادآور شد: تلاش می‌کنیم تا با افزایش ارائه خدمات، شرایط ارتقای سطح خدمات به مسافران از جمله رعایت مسائل ایمنی، بهداشتی و کاهش توقف‌ها در طول مسیر، شاهد رشد سفرهای بین شهری و افزایش جابه‌جایی مسافر با ناوگان عمومی مسافربری جاده‌ای باشیم.

وی عنوان کرد: سامانه گویای ۱۴۱ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ نیز آماده دریافت پیشنهادات، انتقادات و نظرات مسافران در خصوص نحوه ارائه خدمات سفرهای تابستانه در استان خراسان جنوبی خواهد بود.

 

 

رفع مشکل آب خوانشرف هم پول می خواهد هم مخزن جدید/۲-۷

مشکل آب روستای خوانشرف نهبندان اگر چه به طور موقت حل شده اما رفع کامل مشکل نیازمند اعتبار و احداث مخزن جدید است.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان چند روزی بود که اهالی روستای خوانشرف نهبندان با مشکل قطع آب مواجه بودند و برخی نقاط روستا مانند شهرک خوانشرف به دلیل سطح ارتفاع طی چند روز گذشته دچار بی آبی بوده اند.

تا پیش از این مشکل کم آبی در این روستا چند بار اتفاق افتاده بود اما طی چند روز قبل تشدید شد که بروز این مشکل مسئولین شهرستان را واداشت تا موضوع را در دهگردشی ویژه‌ای پیگیری و رفع کنند.

ایروانی سرپرست فرمانداری نهبندان در این خصوص به خبرنگار ما گفت: قطعی آب لوله کشی روستای خوانشرف چند دلیل دارد که عمده آن افزایش ۳ برابری مصرف آب با توجه به گرمای زیاد در این روستا بوده و علت دیگر آن ظرفیت کم مخزن ذخیره آب خوانشرف است.

او گفت: با توجه به بالا رفتن مصرف آب در روز‌های گرم سال در نهبندان برخی از چاه‌های آب شهرستان دچار آسیب شد که بلافاصله رفع مشکل شد و از طریق چاه‌های دیگر شهرستان آب مخزن روستای خوانشرف را به درصد ذخیره رساندیم تا مشکل آب حل شود.

مخزن آب جوابگوی جمعیت روستا نیست

ایروانی سرپرست فرمانداری نهبندان گفت: طبق سرشماری جمعیت خوانشرف ۲ هزار و ۱۰۰ نفر اعلام شده و بر همین اساس نیز مخزن آب روستا احداث شده و این در حالی است که بیش از ۴ هزار نفر در روستا زندگی می‌کنند و ظرفیت مخزن جوابگو نیست.

او گفت: مخزن فعلی ۶۰۰ متر مکعب ظرفیت ذخیره سازی دارد و نیاز است که مخزن دیگری با ظرفیت هزار متر مکعب در محلی با ارتفاع مناسب احداث شود تا جوابگوی مصرف آب تا ۵ سال آینده باشد.

نیاز ۷ میلیاردی برای احداث مخزن جدید

ایروانی سرپرست فرمانداری نهبندان گفت: طبق برآورد‌ها احداث مخزن جدید ۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و این از عهده اعتبارات شهرستانی خارج است و ما فقط می‌توانیم زمینی برای این کار اختصاص داده و مقدمات را فراهم کنیم.

او بر رعایت الگوی مصرف تأکید کرد و گفت: موضوع کم آبی در تمام کشور وجود دارد، اما با توجه به اقلیم خاص نهبندان می‌طلبد که مردم هم در مصرف خود صرفه جویی کنند.

کم آبی در روستا مسئولان را به این روستا کشاند تا موضوع را مورد بررسی جدی‌تر قرار دهند.

گفتنی است لایروبی قنات خوانشرف، حذف چاه‌های بالادست قنات و عدم صدور مجوز برای چاه‌های جدید از جمله خواسته‌های اهالی روستا بود که در جمع مدیران مطرح و برای آن‌ها قول پیگیری داده شد.

سرپرست فرمانداری نهبندان در جمع مردم خوانشرف قول پیگیری برای احداث مخزن آب جدید با ظرفیت هزار متر مکعب را داد.

لازم به ذکر است در این دیدار همچنین مقرر شد عملیات لایروبی قنات روستا با همکاری سازمان جهاد کشاورزی شروع شود که در این خصوص ۸۵ درصد هزینه کرد‌ها از سوی سازمان جهاد کشاورزی و ۱۵ درصد دیگر از سوی اهالی روستا تأمین خواهد شد.

سرپرست فرمانداری نهبندان هم در همین خصوص قول اختصاص اعتبار از محل اعتبارات ستاد بحران را به اهالی داد.

کیفیت هوای بیرجند، نهبندان و زیرکوه ناسالم شد/۲

کیفیت هوای شهرستان‌های بیرجند، نهبندان و زیرکوه در وضعیت ناسالم قرار گرفت.

حاتمی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: بر اساس شاخص ساعتی (ساعت ۷ صبح ۱۳ تیر) شهرستان بیرجند با شاخص ۱۸۲، نهبندان با شاخص ۱۸۴ و زیرکوه با شاخص ۱۵۶ در وضعیت ناسالم قرار گرفت.

او گفت: در هنگام آلودگی همه افراد جامعه و به طور ویژه سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماری‌های قلبی و عروقی و تنفسی از تردد غیر ضرور در فضای باز خودداری و در صورت نیاز به حضور در فضای باز حتما از ماسک استفاده کنند.

 

برگزاری جشن های ازدواج با مهریه ۱۴ سکه در سربیشه/۲

 

مراسم جشن ازدواج سه زوج با مهریه ۱۴ سکه با حضور نوری معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی فرمانداری ،تعدادی از مسولین ادارات و مردم شریف شهرستان سربیشه در محل سالن کانون فرهنگی تربیتی امام خمینی (ره) برگزار شد.

 

 

 

کلاهبرداری از فروشندگان کالا با رسید سازهای جعلی در خراسان جنوبی/۴

 

رئیس پلیس آگاهی استان از شناسایی و دستگیری ۲ نفر خبر داد که با اپلیکیشن رسید ساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از فروشندگان کالا می کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”کاظم صادقی” اظهار داشت: شهروندی به پلیس آگاهی استان خراسان جنوبی مراجعه و مدعی شد مورد کلاهبرداری اینترنتی قرار گرفته است که موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با تحقیقات انجام‌ شده مشخص شد، ۲ نفرخانم با مراجعه به کسبه، موبایلی را خریداری کرده و به بهانه پرداخت وجه از طریق تلفن بانک، صفحه انتقال وجه به نام فروشنده را از تلفن همراه خود به فروشنده کالا ارائه می دهند.

رئیس پلیس آگاهی استان خراسان جنوبی بیان داشت: برابر اظهارات شاکی و بررسی‌های فنی به‌عمل‌آمده معلوم شد متهمان از طریق جعل رسید بانکی اقدام به کلاهبرداری نموده و مدعی پرداخت وجه شده و کالا را دریافت کرده اند، که متاسفانه فروشنده کالا پس از گذشت چند ساعت متوجه شده پولی به حسابش واریز نشده است.

وی در ادامه گفت: مأموران با انجام کار اطلاعاتی و شگردهای خاص پلیسی، و با هماهنگی مقام قضائی ۲ کلاهبردار را شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ صادقی تصریح کرد: متهمان دستگیر شده در بازجویی های پلیسی ابتدا منکر بزه انتسابی شدند ولی با حضور شاکی و پس از مشاهده ادله و مدارک جمع آوری شده لب به اعتراف گشوده و عنوان نمودند به مغازه های مرفه سطح شهر می رفتیم و از نامبردگان کلاهبرداری می کردیم.

این مقام انتظامی با اشاره به این که متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند؛ به فروشندگان و شهروندان توصیه کرد: حتماً سرویس پیامکی بانک خود را فعال کرده تا در صورت واریز وجه، پیامک انتقال را دریافت کنند همچنین به سرشماره واریز نیز توجه کرده تا جعلی نباشد و هنگامی‌که از واریز وجه اطمینان حاصل کردندکالای مربوطه را تحویل دهند

 

 

 

 

دستگیری سارق اماکن خصوصی در”طبس”/۴

فرمانده انتظامی”طبس” از دستگیری سارق حرفه‌ای اماکن خصوصی با ۶ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”فاضل مریمی” اظهار داشت: با وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در طبس، موضوع دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پلیس آگاهی شهرستان طبس پس از انجام تحقیقات و بررسی های میدانی، یک سارق حرفه‌¬ای را شناسایی و وی را در مخفیگاهش به همراه اموال مسروقه دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی طبس بیان داشت: متهم در بازجویی اولیه به ۶ فقره سرقت اماکن خصوصی اعتراف کرده و ارزش ریالی اموال مسروقه کشف شده یک میلیارد ریال می باشد.

 

 

انبار احتکار قند و شکر در خراسان جنوبی کشف شد/۴

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان از کشف۱۰ تن قند وشکر احتکار شده در ۲ انبار در سطح شهرستان” بیرجند” خبر داد و گفت: ارزش ریالی کالای احتکار شده ۲ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال براورد شده است.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”سیدحسین حسینی” اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی اخباری مبنی بر احتکار قند و شکر در ۲ انبار در سطح شهرستان “بیرجند” دریافت کردند که سریعا موضوع پیگیری و در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی بیان داشت: مأموران با انجام تحقیقات تخصصی پلیسی محل کالاهای احتکار شده را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از انبارها، ۱۰ تن قند و شکر احتکار شده را کشف کردند.

معاون هماهنگ کننده فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی با بیان این که کارشناسان ارزش کالاهای احتکار شده را بالغ بر ۲ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال برآورد کردند، تصریح کرد: مأموران در این رابطه ۲ متهم را دستگیر و به همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی کردند.

 

 

 

انبار احتکار روغن موتور و ضدیخ خودرو در”بیرجند” لو رفت/۴

فرمانده انتظامی استان گفت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی یک انبار احتکار روغن موتور و ضدیخ خودرو را در شهرستان”بیرجند” کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سردار”ناصر فرشید” اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی اخباری مبنی بر احتکار روغن موتور و ضدیخ خودرو در انبار چند واحد صنفی شهرستان بیرجند دریافت کردند که پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با تحقیقات و بررسی های انجام شده محل های احتکار روغن موتور و ضدیخ خودرو را شناسایی کردند و پس از هماهنگی با مقام قضائی انبارهای شناسایی شده را بازرسی کردند.

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی بیان داشت: مأموران در بازرسی دقیق از انبارها، ۳۶ هزار و ۶۰۰ لیتر انواع روغن موتور، ۱۲ هزار و ۸۰۰ لیتر انواع روغن دنده و ۱۳ هزار و ۲۰۰ لیتر انواع ضدیخ احتکار شده کشف کردند، که ارزش ریالی آن ها بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه ۵۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برآورد شد.

سردار فرشید تصریح کرد: مأموران در این خصوص یک متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: اجرای طرح مبارزه با احتکار کالا یکی از راهبردهای عملیاتی پلیس در پیشبرد اهداف ماموریتی نیروی انتظامی در جهت رشد و شکوفایی اقتصاد کشور محسوب می شود و در این زمینه همراهی و همکاری تمام نهادها و بخش ها با نیروی انتظامی ضروری است.

 

 

 

 

رکورد مصرف ۲۰ ساله برق در خراسان جنوبی شکسته شد/۲-۳

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی از شکسته شدن رکورد مصرف برق در استان در روز گذشته خبر داد و گفت: بالاترین میزان مصرف در بیست سال گذشته ثبت شده است.

مهدی دادگر صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت با افزایش بی سابقه دما در استان رکورد مصرف برق استان در روز گذشته شکسته و بالاترین میزان مصرف در بیست سال گذشته ثبت شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی مصرف برق استان را در روز یکشنبه ۱۲ تیرماه ۱۴۰۱، در ساعت ۱۳ عدد ۳۰۲ مگاوات و در ساعت ۲۲ عدد ۳۱۸ مگاوات عنوان کرد و افزود: این عدد تاکنون در استان بی سابقه بوده و نسبت به بیشترین میزان ثبت شده سال گذشته، حدود چهار درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه آخرین رکورد ثبت شده مصرف برق استان در ۷ تیرماه امسال ساعت ۱۰ و ۴۵ دقیقه صبح معادل ۲۹۹ مگاوات و ساعت ۲۰ و ۴۵ دقیقه شب، ۳۱۳.۵ مگاوات بوده است گفت: علیرغم افزایش محسوس دمای هوا و به تبع آن افزایش بی‌سابقه مصرف برق، شبکه‌های برق در استان در وضعیت پایدار قرار داشته و خوشبختانه تاکنون هیچ گونه خاموشی برای مشترکین خانگی اعمال نشده است.

 

در دیدار مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان با فرمانده سپاه خراسان جنوبی عنوان شد

افزایش ۴ برابری طرح‌های مصوب اشتغال و کارآفرینی

 توسعه سرمایه‌گذاری‌ها ‌در خراسان جنوبی/۳

 

تاکید فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) بر توسعه سرمایه‌گذاری‌ها ‌در خراسان جنوبی

فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: اداره کل امور اقتصادی استان در جهت توسعه سرمایه گذاری‌ها و ظرفیت‌های خالی بنگاه‌های تولیدی گام بردارد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سردار مهدوی ‌در دیدار مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با اشاره به شعار سال و حمایت از طرح‌های دانش بنیان پیشران و نقش اداره کل امور اقتصادی استان در توسعه سرمایه‌گذاری‌ها و ظرفیت‌های خالی بنگاه‌های تولیدی بر رفع موانع و تسهیل امور و کمک به اصلاح فرآیندها و تسریع در صدور مجوزهای مربوط تاکید کرد.

فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی در زمینه کاهش آسیب‌پذیری در مقابل بحران‌ها و استفاده از ظرفیت‌های قانونی جهت رسیدن به این آمادگی اشاره کرد: مجموعه سپاه استان با تمام توان حامی برنامه‌های اداره کل اقتصاد و دارایی‌های استان خواهد بود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از فعالیت‌های سه ماهه این اداره کل اظهار داشت: سند تحول دولت مردمی که به عنوان برنامه و خط و مشی دولت و مبنای عمل قوه مجریه و دستگاه‌های اجرایی است، به تمامی دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد در استان ابلاغ شده است.

مرتضی ذاکریان ادامه داد: در دومین جلسه شورای مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد مقرر شد که دستگاه‌های ذیربط با هماهنگی و تقسیم کار برنامه‌های عملیاتی ذیل این سند را ارائه کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی اظهار داشت: کارگروه‌های تخصصی ذیل این سند ایجاد و به صورت منظم تشکیل جلسه می‌دهد.

ذاکریان با بیان اینکه نظارت درون حاکمیت و حین خرج  یکی از مهمترین و موثرترین مراحل نظارت است گفت: نقش ذیحسابان در  پیشگیری و مبارزه با سوء جریان‌ها و فساد مالی دستگاه‌های اجرایی بسیار حائز اهمیت است.

وی به پرداخت تسهیلات تبصره بند الف تبصره ۱۸ در استان اشاره و بیان کرد: این تسهیلات به منظور ایجاد و افزایش تولید، اشتغال و کارآفرینی و ارتقای رشد اقتصادی در استان پرداخت می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با اشاره به عملکرد سه ماهه استان در زمینه پرداخت این تسهیلات گفت: تعداد طرح‌های مصوب برای پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ تا پایان سال گذشته ۵۸۰ طرح بوده که طی سه ماهه اول سال جاری به بیش از دو هزار و ۲۸۴ طرح افزایش یافته است.

به گفته وی تعداد طرح‌های مصوب در سال جاری نسبت به عملکرد سال گذشته  حدود ۴ برابر افزایش داشته است.

ذاکریان عنوان کرد: مبلغ طرح‌های مصوب اشتغال و کارآفرینی نیز ۱۰ هزار و ۸۳۳ میلیارد ریال بوده که در سال جاری به ۱۹ هزار و ۱۸۳ میلیارد ریال رسیده و ۷۷ درصد رشد را نشان می‌دهد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با بیان اینکه وزارت امور اقتصادی و دارایی با طراحی سامانه سادا تمامی ادارات را ملزم به ثبت اموال خود در این سامانه کرده تا به‌صورت کامل دارایی‌های دولت در همه شهرهای کشور مشخص شود گفت: یکی از مهمترین اقدامات در دستور کار که در دولت سیزدهم دنبال میکنیم، ثبت اموال دولت در این سامانه است.

 

 

 

 

دستور استاندار برای بازنگری سهمیه‌ استخدامی دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی/۲-۳

تامین نیروی انسانی دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی پیگیری شود

استاندار خراسان جنوبی گفت: مدیران کل با هماهنگی استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان موضوع کمبود نیروی انسانی تخصصی و کارشناسی در دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی را پیگیری کنند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی جواد قناعت در نخستین جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان افزود: دستگاه‌های مربوطه نسبت به اخذ مجوز و افزایش سهمیه استخدامی از طریق ستاد وزارتخانه‌های مربوطه، باید پیگیری لازم را انجام دهند.

وی بیان کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ضمن بیان شرایط اقتضایی استان به سازمان اداری و استخدامی کشور، موضوع بازنگری در سهمیه‌های استخدامی و ساختار تشکیلاتی دستگاه‌های اجرایی را دنبال کند.

استاندار خراسان جنوبی بر ضرورت بازنگری در سهمیه‌های استخدامی و ساختار تشکیلاتی دستگاه‌های اجرایی استان نیز تأکید کرد.

وی با تأکید بر ضرورت اعمال آیین‌نامه اجرایی تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران مشمول ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی، اطلاعات، مدارک و مستندات کارکنان ایثارگر مشمول تبدیل وضعیت استخدامی را در سامانه استخدام و بکارگیری نیروی انسانی ثبت کنند.

قناعت اظهار داشت: به منظور نهادینه‌سازی فرهنگ ارتقا و بهبود عملکرد دستگاه‌های اجرایی و نیز تقدیر از دستگاه‌های برتر در عرصه خدمتگزاری، ستاد جشنواره شهید رجایی استان فعال شود.

وی ادامه داد: امسال علاوه بر لحاظ شاخص های مندرج در بخشنامه جشنواره شهید رجایی سال ۱۴۰۱ در ارزیابی دستگاه ها، موضوعاتی همچون عملکرد دستگاه در زمینه اجرا و تحقق شعار سال”تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین”، اجرا و تحقق مصوبات سفر استانی رئیس  جمهور و مصوبات سفر استاندار به شهرستان ها نیز ارزیابی شوند.

استاندار خراسان جنوبی افزود: مواردی از جمله بهبود و تسهیل محیط کسب و کار و ایجاد اشتغال، اجرای فرهنگ سازمانی (توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، عفاف و حجاب) و نیز توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی نیز در شاخص‌های ارزیابی دستگاه‌ها لحاظ شوند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی نیز در این جلسه بر برگزاری منظم جلسات شورای راهبری و کارگروه های توسعه مدیریت دستگاه‌ها بر اساس معیارها و اصول مرتبط با تشکیل کارگروه استانی به صورت منظم و فصلی تأکید کرد.

حمید جهانشاهی گفت: ثبت و به روزرسانی احکام کارکنان در سامانه پاکنا و شناسایی اولویت‌ها و برنامه‌های عملیاتی بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی استان نیز باید به صورت منظم انجام شود.

 

 

 

۲۰ درصد از مطالبات گندم کاران خراسان جنوبی پرداخت شد/۲-۳

۲۰ درصد از مطالبات گندم کاران خراسان جنوبی از ابتدای فصل خرید گندم تاکنون پرداخت شده است.

 

اسدالهی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان‌جنوبی گفت: تاکنون ۲۰ میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان مطالبات گندمکاران خراسان جنوبی پرداخت شده است.

او گفت: در این مدت  ۸ هزار و ۵۰۰ تن گندم در قالب ۲ هزار ۱۱۴ محموله از هزار و ۲۶۲ کشاورز خریداری شده است.

اسدالهی گفت: میزان ارزش خرید گندم از کشاورزان ۹۷ میلیارد و ۹۷ میلیون تومان بوده است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۳.۵ برابر افزایش داشته است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان‌ جنوبی گفت: ۱۰  خرداد امسال آخرین مرحله پرداخت مطالبات گندمکاران استان بود و روند پرداخت مابقی مطالبات گندمکاران  ادامه دارد.

قرار است بانک کشاورزی از امروز  ۱۸ هزار میلیارد تومان باقی مانده مطالبات کشاورزان گندم‌کار کشور را پرداخت کند.

 

 

 

 

دمای هوا تا هفت درجه کاهش می‌یابد/۲

دمای هوا تا هفت درجه در خراسان جنوبی کاهش می‌یابد

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: با توجه به شمالی شدن جریانات و افزایش فشار سطح زمین از امروز تا چهارشنبه هفته جاری دمای هوا پنج تا هفت درجه سانتیگراد در استان کاهش می‌یابد و از شدت گرما کاسته می‌شود.

فاطمه زارعی افزود: با توجه به فشار حاکم در شرق کشور تا روز پنجشنبه احتمال وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست و این پدیده در شرق استان همراه با توفان و گرد و خاک خواهد بود.

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*