گفته می شود

گفته می شود محمدعلی ابطحی، فعال سیاسی اصلاح طلب به گفت و گوی اخیر «جاگاریان» پاسخ تندی داد و نوشته فک کنم یک نسخه از بولتن‌های داخلی امر به معروف به دست سفیر روسیه در ایران رسیده، از روی آن مصاحبه کرده. نگران است که غربی‌ها برای ایران همجنسگرایی سوغات بیاورند. شما روس‌ها خود منکرید.

 

 

 

گفته می شود رئیس کل سازمان امور مالیاتی به شناسایی فردی که طی سال گذشته در معاملات رمز ارز مبلغ ۶ هزار میلیارد تومان از طریق دستگاه پوز کسب درآمد داشته اشاره کرد و افزوده این فرد هنوز اظهارنامه‌ای به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال نکرده که در صورت عدم ارائه اظهارنامه در موعد مقرر علاوه بر اینکه باید مالیات خود را پرداخت کند، مرتکب جرم کیفری هم شده است. وی با بیان اینکه حدود ۱۵۰ فعال اقتصادی شناسایی‌ شده‌اند که مبلغ واریزی به دستگاه پوز آن‌ها بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است و اظهارنامه مالیاتی ارائه نکرده‌اند، گفت: مبلغ واریزی به پوز این افراد، پول قرض‌الحسنه نیست.

 

 

گفته می شود دنیای اقتصاد نوشته تیراژ تولید مسکن در تهران طی فصل اول امسال به پایین‌ترین میزان طی حداقل ۱۸سال گذشته سقوط کرد. این رکود تاریخی خانه‌سازی، بیش از هر عاملی، متاثر از «جهش دوباره قیمت مسکن» در ابتدای سال جاری است که باعث نااطمینانی سرمایه‌گذاران ساختمانی به آینده و ناتوانی بیشتر آن‌ها در فروش و در نتیجه انصراف از ادامه فعالیت شد.

 

 

گفته می شود تجرد قطعی که در سال ۱۳۷۵ برای مردان حدود ۱.۳ و برای زنان ۱.۲ درصد بوده، در سال ۱۳۹۵ به ۲.۳ برای مردان و ۳.۷ درصد برای زنان رسیده است. براساس یک بررسی دفتر پژوهش ایرنا، در بین استان‌های کشور، پراکندگی قابل‌توجهی از این حیث وجود دارد؛ در یک سوی طیف، استان یزد در کنار خراسان‌های شمالی، جنوبی و رضوی قرار می‌گیرد که پایین‌ترین نسبت تجرد قطعی را (با رقمی بین ۱.۱ تا ۲.۳ درصد برای زنان و بین ۱ تا ۱.۲ درصد برای مردان) به خود اختصاص می‌دهند. در آن سوی طیف، بالاترین نسبت تجرد قطعی برای زنان در استان‌های بوشهر، کرمانشاه، خوزستان و فارس (با ارقامی بین ۷.۸ تا ۵.۲ درصد) و برای مردان در استان‌های تهران، گیلان، کرمانشاه و خوزستان (با ارقامی بین ۳.۵ تا ۲.۷ درصد) مشاهده می‌شود.

 

 

گفته می شود رئیس کنفدراسیون صادرات ایران گفته ما امیدوار بودیم که تصمیمات خلق‌الساعه در این دولت کاهش پیدا کند، اما در ابتدای سال با وضع عوارض صادراتی بر زنجیره فولاد مواجه شدیم و پس از سه ماه این عوارض لغو شد. در حالی که به صادرات باید به عنوان یک فرآیند نگریسته شود؛ اینکه ابتدا مسیر مسدود شود و سپس سیاستگذاران پی به اشتباه خود ببرند و مسیر را بازکنند، راه به جایی نخواهیم برد.

 

 

 

 

گفته می شود سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفته ما آیین نامه واردات خودرو را به دولت داده ایم و کلیات آن هم در دولت بررسی شده و مشکلی نداشته، اما تصویب نهایی با دولت است و فکر می‌کنم به زودی این آیین نامه مصوب و بعد باید دستورالعمل آن نوشته شود و اگر مشکل ارزی از ناحیه بانک مرکزی نداشته باشد، به محض اینکه تصویب شود زمان زیادی برای انجام واردات وجود ندارد و این اتفاق خواهد افتاد.

 

 

گفته می شود مهدی میرمعینی، کارشناس بازار سرمایه درباره دلایل خروج نقدینگی از بورس به ویژه سهامداران حقیقی و درجا زدن شاخص، اظهار داشته در بررسی خروج سرمایه از بورس به یک نقطه مشترک می‌رسیم، آن هم ناامنی بازار سرمایه است. اساسا لازمه سرمایه گذاری، وجود و برقراری امنیت است و هر چه ناامنی افزایش پیدا می‌کند ریسک سرمایه‌گذاری هم بالاتر می‌رود.

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*