گفته می شود

 

 

 

گفته می شود  رویترز به نقل از چند مقام ایرانی درخصوص مذاکرات احیای برجام گفته یک مقام ایرانی در این باره گفت، منطقه در حال تغییر است، اتحاد‌ها در حال تغییرند. اسراییل به دنبال عادی‌سازی روابط با کشور‌های عربی است و آمریکایی‌ها از این تحولات حمایت می‌کنند. ین خبرگزاری در ادامه به نقل از این مقام ایرانی نوشت: این موارد تهدید‌هایی جدی هستند که باید خنثی شوند. دشمنان ما دعا می‌کنند که مذاکرات هسته‌ای پایان بیابند. اما این اتفاق نخواهد افتاد. رویترز نوشت: یک مقام ایرانی دیگر می‌گوید، «پیام نشست دوحه [مذاکرات غیرمستقیم برجامی در قطر]به کشور‌های حاشیه خلیج فارس ساده بود؛ برخلاف ادعای اسراییل، ایران به دیپلماسی به عنوان راهکاری برای تمامی مسائل، از مسائل هسته‌ای گرفته تا منطقه‌ای و فراتر از آن، باور دارد. این خبرگزاری همچنین نوشت: دومین مقام ایرانی‌ای که به دیدگاه او اشاره شد، همچنین می‌گوید، «ما هیچ عجله‌ای نداریم. جمهوری اسلامی با توافق یا بدون آن دوام خواهد آورد. برنامه هسته‌ای ما هر روز پیشرفت می‌کند. گذر زمان به نفع ماست. ولی ما توافقی می‌خواهیم که ۱۰۰ درصد در راستای منافع ملی ما باشد. ما یک توافق خوب می‌خواهیم.»

 

 

گفته می شود حدود یک ماه پیش، بسیاری از مرغداران و دامداران کشور، از یک تخلف آشکار و بسیار بزرگ خبر دادند و از عملکرد یکی از شرکت‌های مرتبط با سازمان تعاون روستایی انتقاد و اعلام کردند این شرکت به رغم اینکه در یک سامانه رسمی و دولتی، نهاده به آنها فروخته و پولش را نیز دریافت کرده، ولی بعد از گذشت چند ماه هنوز هیچ نهاده‌ای به آنها تحویل نداده است. برخی از آنها نیز می‌گفتند که این شرکت هیچ نهاده‌ای وارد نکرده و بار مجازی به آنها فروخته است. تخلف مرتبط با کوتاژ‌های صوری سامانه بازارگاه، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی را مورد عتاب و خطاب نمایندگان مجلس قرار داد و درباره ۱۱۰۰ میلیارد تومان نهاده فروخته شده به کشاورزان در سامانه بازارگاه بدون آنکه کالایی باشد، از او و این وزارتخانه پاسخ خواسته شد. این تخلف محرز آنقدر گسترده و دارای تبعات گوناگون بوده که رییس قوه قضاییه هم نسبت به آن تذکرات و دستورهایی داد.

 

گفته می شود رئیس سازمان خصوصی سازی درمورد بازگشایی نماد دو باشگاه گفته درخصوص بازگشایی نماد باشگاه استقلال همه کار‌ها انجام شده و صرفا متوقف بر اعلام نظر حسابرس درباره صورت‌های مالی شش ماهه اصلاحی است که امیدوارم این هفته بازگشایی صورت پذیرد. پرسپولیس کمی عقب‌تر از این مراحل است و برای مستندسازی تلاش می‌کنند.  اخبار منتشره مبنی بر انتخاب یا انتصاب دو عضو هیات مدیره، از آنجائی که هنوز تشریفات مجمع انجام نشده رسمیت ندارد.

 

 

 

 

گفته می شود سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج گفته دشمن در سالیان اخیر بی‌رحم‌ترین فشار‌ها و ناجوانمردانه‌ترین اقدامات را علیه ملت ایران به اجرا گذاشته است. ما به زودی میز‌های محاکمه‌ای را برای سران این کشور‌ها ترتیب خواهیم داد و سران این کشور‌ها را محاکمه خواهیم کرد که چرا تروریسم اقتصادی و سایر وحشی‌گری‌ها و تروریسم را علیه ملت ایران برنامه‌ریزی کردند و سران رژیم صهیونیستی محاکمه خواهند شد که علیه ملت ایران در بیش از چهار دهه توطئه کرده‌اند.

 

 

 

گفته می شود مشاور عالی فرمانده کل سپاه درباره «نفوذی‌های» جدید هشدار داده است.مقدم فر با بیان اینکه خواصی که تحت تأثیر «نفوذ فکری» دشمن در جنگ شناختی قرار گرفته‌اند آحاد جامعه را به دو ناکجاآباد «ارتجاع» و «جاهلیت مدرن» می‌کشانند، گفت: هر دو همچون دو لبه تیز قیچی «اسلام سیاسی» و «وحدت و انسجام ملی حول ارزش‌های انقلابی» را هدف قرار داده‌اند که اگر دیر بجنبیم با انهدام نظام ارزشی جامعه و هنجارشکنی‌های فکری و عملی آوار سبک و فرهنگ غربی را بر تمامی زوایای زندگی ما فرو خواهند ریخت.

 

 

گفته می شود بنی طبا سخنگوی انجمن صنایع لبنی در پاسخ به اینکه گفته می‌شود مصرف لبنیات پس از اجرای یارانه‌های هوشمند، کاهش یافته است، گفته البته هنوز شاید برای قضاوت زود باشد، اما فکر می‌کردیم حدود ۳۰ درصد کاهش تقاضا باشد، اما در عمل کمتر از این عدد اتفاق افتاد و کمتر از ۲۰ درصد مصرف لبنیات پس از مردمی سازی یارانه‌ها کاهش یافته است.

 

 

گفته می شود آمار‌های رسمی نشان می‌دهد که تورم فرانسه در ژوئن به بالاترین حد خود از سال ۱۹۹۱ رسیده، زیرا هزینه‌های غذا و انرژی از زمان تهاجم روسیه به اوکراین افزایش یافته است.

 

 

گفته می شود مجری طرح گیاهان دارویی از ممنوعیت واردات گیاه سیاه‌دانه به کشور خبر داد و گفت: با تولید ۳۰ هزار تن سیاه‌دانه از واردات این محصول بی‌نیاز شده‌ایم.  این گیاه مصرف زیادی در صنعت غذایی و دارویی کشور دارد و در طب سنتی نیز برای انواع دارو‌ها استفاده می‌شود.

 

 

 

گفته می شود معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه گفته چینی‌ها سالانه ۶۵ تا ۷۰ هزار قطار به کشور‌های مختلف اروپایی صادرات و واردات دارند، اما به ایران تاکنون نبوده که در دولت سیزدهم پیگیری شد و در حال شکل‌گیری است.

 

 

 

 

گفته می شود در حالی که تولیدکنندگان عنوان می‌کنند قرارگاه امنیت غذایی وزارت جهاد قیمت مرغ زنده را ۴۹ هزار تومان اعلام کرده و براین اساس قیمت مرغ گرم باید اصلاح شود، نرخ مرغ در بازار رو به افزایش است.

 

 

 

گفته می شود بذرافشان عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران گفته از ابتدای هفته، باتوجه به کاهش قیمت اونس جهانی طلا و نوسانات کاهشی و ثبات نرخ ارز در بازار‌های داخلی و نبود تقاضا برای خرید سکه و طلا سبب شد که روند کاهشی خوبی در بازار ایجاد شود، اما از روز چهارشنبه مسیر نزولی قیمت‌ها متوقف و مسیر افزایش قیمت‌ها آغاز شد

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*