اخبار خراسان جنوبی/

برگزاری سمینار یکپارچه آموزش تکنیک های پایه والیبال در بیرجند/۷

 

سمینار یکپارچه آموزش تکنیک های پایه با حضور بیش از ١٠٠ نفر از مربیان فعال استان با مدرسی جناب آقای خوشرویی، مدرس رسمی فدراسیون و مربی اسبق تیم های ملی در سالن تختی بیرجند برگزار an.

شایان ذکر است: در پایان سمینار گواهی ۸ ساعت آموزش به مربیان از طرف فدراسیون اعطا شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

تیم فوتسال نود قهرمان مسابقات گرامیداشت زنده یاد حسین حیدرزاده بیرجند شد

 

مسابقات فوتسال بیرجند گرامیداشت زنده یاد حسین حیدرزاده با حضور ۱۱ تیم در دو گروه با انجام ۲۹ بازی به مدت ۱۰ روز به پایان رسید و در پایان تیم فوتسال نود قهرمان و تیم فوتسال ستاره ساز نایب قهرمان مسابقات شد

تیم های برتر مسابقات جهت حضور در مسابقات استانی معرفی خواهند شد

 

 

 

 

خراسان‌جنوبی بر سکوی سوم گلبال کشور ایستاد

سرپرست هیأت نابینایان و کم بینایان خراسان جنوبی گفت: مدال برنز هفدهمین دوره مسابقات قهرمانی گلبال کشور به بانوان شایسته استان رسید.

خراسان‌جنوبی بر سکوی سوم گلبال کشور ایستاد

صالحه‌ غلامی‌مقدم، سرپرست هیأت کم‌بینایان و نابینایان‌ خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: در هفدهمین دوره مسابقات گلبال قهرمانی بانوان کشور تیم خراسان جنوبی خوش درخشید.

وی افزود: بانوان گلبالیست خراسان‌جنوبی برای نخستین‌بار در تاریخ ورزش استان در این ماراتن ملی به میدان رفتند.

سرپرست هیأت کم‌بینایان و نابینایان‌ خراسان‌جنوبی تصریح کرد: تیم گلبال بانوان استان با گردن‌آویز برنز بر سکوی سوم هفدهمین دوره مسابقات قهرمانی کشور ایستاد.

غلامی‌مقدم یادآور شد: «زهرا عیدیان، اکرم محمدی، نجمه محمدی، نادیا بخشی، عاطفه حاجی‌پور و فهیمه هوشیار» با مربیگری و سرپرستی «فاطمه جوانشیر» و داوری «اعظم سادات عظیمی» در تیم گلبال خراسان‌جنوبی هماورد برترین‌های کشور شدند.

وی خاطرنشان کرد: هفدهمین دوره مسابقات قهرمانی گلبال بانوان کشور به میزبانی شهرستان بابلسر استان مازندران برگزار شد و تیم‌های کرمانشاه و یزد به ترتیب مقام‌های اول و دوم رقابت‌ها را به‌دست آوردند.

 

دانشجوی دانشگاه بیرجند دانشجوی نمونه کشوری سال شد/۲-۳

در مراسم تجلیل از اساتید و دانشجویان نمونه کشوری، خیرالنساء رمضان‌زاده دانشجوی دکتری برنامه‌ریزی درسی دانشگاه بیرجند به‌عنوان دانشجوی نمونه کشور معرفی شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، دکتر سید مرتضی موسوی، معاون دانشجویی و دبیر بیست و نهمین دوره جشنواره دانشجوی نمونه دانشگاه بیرجند ضمن اعلام این خبر گفت: بر اساس فراخوان بیست و نهمین دوره جشنواره دانشجوی نمونه و با اعلام دبیرخانه این جشنواره، دانشجویان متقاضی از دانشکده‌های مختلف دانشگاه در آذرماه ۱۴۰۰ نسبت به ثبت‌نام و تکمیل مستندات خود در چهار حوزه آموزشی، پژوهشی، فناوری و فرهنگی در سامانه جشنواره اقدام کردند.
دکتر موسوی معاون دانشجویی دانشگاه همچنین خاطر نشان کرد: پس از انجام داوری دانشگاهی در دی ماه، خیرالنساء رمضان زاده، دانشجوی دکتری  برنامه‌ریزی درسی این دانشگاه با کسب حدنصاب لازم، به مرحله کشوری راه یافت. وی افزود: در بهمن ماه، کمیته‌های داوری کشوری در سطح وزارت عتف تشکیل و مستندات ارسالی مورد بررسی قرار گرفت که بر این اساس و بر اساس آیین نامه موجود، دانشجوی دانشگاه بیرجند در بین ۱۸ دانشجوی نمونه کشوری قرار گرفت و در مراسمی که در روز دوشنبه ۱۳ تیر ماه و با حضور ریاست جمهوری اسلامی ایران، وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و ارتباطات و فناوری اطلاعات، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، و رئیس نمایندگی دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد، از ایشان و سایر دانشجویان و اساتید نمونه کشوری با اهداء لوح یادبود تجلیل شد.

سخنرانی دانشجوی دانشگاه بیرجند به‌عنوان  نماینده دانشجویان نمونه

در این مراسم، دانشجوی دانشگاه بیرجند به عنوان نماینده دانشجویان نمونه در خصوص ایجاد زیر ساخت‌های لازم جهت توسعه آموزش عالی و تقویت بنیه پژوهشی به ایراد سخنرانی پرداخت.
انتشار ۲۲ مقاله علمی در ژورنال های معتبر، ارائه ۴۵ مقاله کنفرانسی در همایش‌های ملی و بین المللی معتبر، تکمیل ۱۰ طرح تحقیقاتی در دانشگاه های علوم پزشکی بیرجند و مشهد و تألیف یک جلد کتاب تخصصی با موضوع مدیریت دانش از سوابق پژوهشی نام برده است. در زمینه فعالیت‌های فرهنگی می‌توان به برگزاری ۲۷ کارگاه آموزشی ویژه اساتید با موضوعات طراحی آموزشی، روش‌های نوین تدریس، طراحی و تدوین برنامه درسی، کلاب آموزشی سخنرانی ساختارمند و عضویت در بسیج و همکاری با نهاد مقام معظم رهبری اشاره کرد. همچنین کسب عنوان رساله برتر دکترا در جشنواره شریعتمداری و برگزیده طرح شهید رهنمون بنیاد ملی نخبگان از دیگر افتخارات این دانشجوی نمونه کشوری سال ۱۴۰۰می باشد.

بازخوانی افشای ماهیت حقوق بشر آمریکایی در فردوس/۲

ویژه برنامه ی بازخوانی افشای ماهیت حقوق بشر آمریکایی در کانون پرورش فکری شهرستان فردوس

در ادامه برنامه های هفته بازخوانی افشای ماهیت حقوق بشر آمریکایی در مراکز کانون اعضای نوجوان مرکز فردوس با وقایع این هفته بیشتر آشنا شدند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، ویژه برنامه بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی در مرکز فردوس با حضور ۸۵ عضو کودک و نوجوان  با رعایت پروتکل های بهداشتی در سالن آمفی تئاتر مرکز فردوس برگزار شد.

 در این برنامه هادی رمضانی کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی  این شهرستان به زبان ساده درباره وقایع این هفته و همچنین جنایات آمریکا و استکبار جهانی بر علیه ایران اسلامی و سایر کشورها را برای کودکان و نوجوانان حاضر بازکو کرد.

سوء قصد به مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در سال ۱۳۶۰، ترور شهید بهشتی و ۷۲ تن از نیروهای انقلاب اسلامی، حمله به هواپیمای مسافربری ایران و… از جمله جنایات آمریکا بود که در این برنامه به آن پرداخته شد.

گرامی‌داشت یاد و خاطره‌ی ۶۶ کودک شهید پرواز ۶۵۵ در طبس/۲

گرامی‌داشت یاد و خاطره‌ی ۶۶ کودک شهید پرواز ۶۵۵ در کانون پرورش فکری طبس

کودکان ونوجوانان عضو مرکز فرهنگی وهنری شماره یک کانون در شهرستان طبس طی ویژه برنامه‌ای یاد و خاطره ۶۶ کودک شهید حمله سال ۱۳۶۷ آمریکا به پرواز ۶۵۵ ایرباس را گرامی داشتند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ این برنامه با حضور جمعی از کودکان ونوجوانان عضو مرکز فرهنگی و هنری شماره یک کانون در شهرستان  طبس و به‌مناسبت هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی برگزار شد.

معرفی جنایات آمریکا، واقعه حمله به هواپیمای مسافربری ایران در ۱۲ تیر ماه ۱۳۶۷ و شهادت ۲۹۰ نفر از جمله  ۶۶ کودک، برگزاری کارگاه نقاشی و جمع خوانی سرود سلام فرمانده از بخش‌های این برنامه بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی تاکید کرد:

توانمندسازی و توسعه منابع انسانی در مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی تاکید کرد: توانمندسازی و توسعه منابع انسانی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از ضرورت ها و اولویت های کاری ما در این مجموعه است.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، علی فرخنده در دیدار با کارکنان اداره کل اداره، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تسلیت شهادت امام محمدباقر (ع)، عنوان کرد: همزمانی حضور در این اداره با روز چهارشنبه که متعلق به امام مهربانی هاست را به فال نیک گرفته و امیدواریم در این جایگاه بتوانیم به نحو احسنت ایفای نقش داشته باشیم.

وی در ادامه به توانمندی بسیار بالای جامعه فرهنگی، هنری و رسانه ای استان اشاره کرد و افزود: با توجه به آگاهی که از وضعیت فرهنگی و هنری استان دارم، به جرئت می توان گفت خراسان جنوبی در حوزه پایبندی به ارزش های نظام اسلام و انقلاب در رتبه یک و دو کشور قرار دارد و این بسیار ارزشمند است.

به گفته وی این جایگاه تکلیف را سنگین تر می کند، زیرا که در جامعه ای ارزشی هم برای ثبات و ارتقا باید کار کرد و هم قدردان این ظرفیت بود.

علی فرخنده در بخش دیگری از سخنانش بر اهمیت توانمندسازی و توسعه منابع انسانی اداره کل تاکید کرد و افزود: لزوم توجه به معیشت و خدمات رفاهی کارکنان، تکریم نیرو و توجه به خانواده این عزیزان، از اصول مهم کاری ما در این مجموعه است.

وی خطاب به رؤسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های استان توصیه کرد: استفاده از تجارب پیشکسوتان و جوانان اهل نظر و داشتن تیم مشورتی در پیش برد اهداف و توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری بسیار موثر است.

 

 

 

 

کشف سوخت قاچاق در”طبس”/۴

 

فرمانده انتظامی استان از کشف ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده های نفتی در شهرستان”طبس” خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سردار”ناصر فرشید” اظهار داشت: ماموران انتظامی طبس در اجرای طرح مبارزه با قاچاق سوخت، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی شهرستان “طبس” به یک کامیون مشکوک شدند و جهت بررسی بیشتر خودرو را متوقف کردند.

وی بیان داشت: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از کامیون، ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده های نفتی کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی افزود: مأموران در این رابطه خودرو را توقیف و یک متهم دستگیر کردند که به همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

 

تولید سالانه ۶۰۰ هزار تن کنسانتره سنگ آهن در نهبندان/۲

پرورده گفت: ظرفیت تولید سالانه کارخانه کنسانتره سنگ آهن شهرستان نهبندان ۶۰۰ هزار تن است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان نهبندان گفت: مجتمع فرآوری مواد معدنی و کنسانتره سنگ آهن نیک امیدواران پیراکان در شهرک صنعتی نهبندان واقع شده، این کارخانه از پارسال کار خودش را با تولید کنسانتره سنگ آهن شروع کرده است.

او گفت: در این واحد صنعتی بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

پرورده گفت: در حال حاضر زمینه برای اشتغال ۷۰ نفر به صورت مستقیم در این کارخانه فراهم شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان نهبندان گفت: ظرفیت تولید سالانه این واحد ۶۰۰ هزار تن کنسانتره سنگ آهن است، کنسانتره سنگ آهن تولید شده در این کارخانه به کارخانه گندله سازی سنگان خواف و پس از آن راهی کاخانه فولاد سازی می‌شود.

او گفت: در طرح توسعه این کارخانه قرار است از سنگ آهن حماتیت استفاده شود، با استفاده از این سنگ آهن نیازی به گندله سازی نیست و یک مرحله از فرآوری فولاد حذف می‌شود.

پرورده گفت: مراحل اولیه این کار شروع شده و تا یک سال آینده به نتیجه خواهد رسید.

 

 

 

 

کشف ۲۰ تن خاک معدنی مس و روی غیرمجاز در طبس/۴

مأموران انتظامی شهرستان طبس۲۰ تن خاک معدنی مس و روی دپو شده در این شهرستان کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، فرمانده انتظامی شهرستان طبس گفت: مأموران با انجام اقدامات تخصصی پلیسی، کشف ۲۰ تن خاک معدنی مس و روی غیرمجاز در طبسمحل دپوی خاک‌های معدنی را کشف کردند که پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از محل، ۲۰ تن خاک معدنی مس و روی که به صورت غیرمجاز از معادن توسط افراد سودجو استخراج و در اطراف یک روستای متروکه دپو شده بود را کشف کردند.

سرهنگ مریمی افزود: ارزش ریالی خاک معدنی کشف شده بنا بر نظر کارشناسان  ۴ میلیارد ریال برآورد شد.

 

 

 

 

 

در دیدار نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف

رسیدگی به دغدغه های جمعی از تولید کنندگان، فعالان اقتصادی و تجار/۲-۳

جمعی از فعالان اقتصادی و تولید کنندگان در دیدار با نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس مسائل و مشکلات خود را بیان کردند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، در این دیدار که  که به میزبانی اتاق بازرگانی برگزار شد به موضوع قوانین دست رسیدگی به دغدغه های جمعی از تولید کنندگان، فعالان اقتصادی و تجارو پا گیر تولید، کمبود سرمایه در گردش، مشکلات مالیاتی، مشکلات تجارت مرزی و بازارچه‌های مرزی اشاره شد که آقای خسروی گفت: موارد و مشکلاتی که در استان قابل حل نیست، از طریق کمیسیون اقتصادی و وزارتخانه‌های مربوطه و مسئولان کشوری پیگیری و رفع می شود.

وی با اشاره به نقش اصناف در دوران انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس و در جریان بیماری کرونا گفت از جمله مهمترین وظایف نماینده مجلس قانونگذاری و نظارت و پیگیری مسائل و مشکلات مردم حوزه انتخابی است.

 

علیزاده رئیس اتاق اصناف مرکز استان هم در این جلسه گفت: در حال حاضر ۳۶ هزار واحد صنفی در استان فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۶۰ درصد آنها توزیعی و ۴۰ درصد خدماتی و از این تعداد  ۱۶ هزار واحد صنفی در مرکز استان هستند.

 

 

 

ارسال تجهیزات آموزشی به مدارس شهرستانهای خراسان جنوبی

تجهیزات آموزشی، پژوهشی و کارگاهی مدارس خراسان جنوبی از سوی اداره کل آموزش و پرورش به ادارات ۱۱ شهرستان و یک منطقه استان ارسال شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: این کالا‌ها شامل یخچال، کولر آبی، کولر ارسال تجهیزات آموزشی به مدارس شهرستانهای خراسان جنوبیگازی، کامپیوتر، آبگرمکن خورشیدی، وسایل آزمایشگاهی، میز و صندلی اداری، تجهیزات و کارگاهی است.

 

موسوی نژاد افزود:  ارزش این کالاها چهار میلیارد تومان است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بررسی مشکلات بانوان بشرویه در حوزه های ورزشی/۷

فرماندار شهرستان بشرویه در دیدار با جمعی از بانوان شهرستان موضوعات و مشکلات بانوان در حوزه های ورزشی بررسی نمود.
علیزاده در این جلسه گفت: یکی از مهم ترین درخواست های بانوان که پیگیری جدی در این زمینه خواهیم داشت احداث پارک بانوان می باشد.
در این جلسه هریک از بانوان درخواست ها و مطالبات خود را در حوزه های ورزشی مختلف بیان کردند.

 

 

 

آغاز بهره برداری از نخستین کشتارگاه صنعتی تیپ ۴ کشور در نهبندان/

 

نخستین کشتارگاه صنعتی تیپ ۴ کشور در نهبندان به بهره برداری رسید.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ مراسم بهره برداری از این کشتارگاه با حضور دکتر قناعت استاندار برگزار شد.
این کشتارگاه با ظرفیت ۵ دام سنگین و ۵۰ دام سبک در راستای تکمیل زنجیره هاب شتر در نهبندان احداث شده است.
احداث و راه اندازی این پروژه از جمله برنامه های سند محرومیت زدایی نهبندان می باشد که توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) عملیاتی شده است.
حجم اعتبارات هزینه شده برای اجرا و بهره برداری از نخستین کشتارگاه صنعتی تیپ ۴ کشور ۶۰ میلیارد ریال است که ۴۰ میلیارد آن سرمایه گذاری شرکت گسترش توسعه گری پردیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) و بخش خصوصی و ۲۰ میلیارد هم آورده استانی می باشد.
این مراسم با حضور مدیر هلدینگ کشاورزی و شماری از نمایندگان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره)، جمعی از مدیران کل ستادی و استانی، فرماندار ، امام جمعه و تعدای از مسئولان شهرستان برگزار شد.

 

 

استاندار خراسان جنوبی :
واحدهای راکد بخش کشاورزی استان فعال می‌شوند/۲-۳

 

استاندار خراسان جنوبی گفت: با راه‌اندازی یک کارگروه ویژه با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) احیای واحدهای راکد و غیرفعال بخش کشاورزی و امنیت غذایی استان در دستور کار قرار می گیرد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ دکتر قناعت با بیان این مطلب در آیین افتتاح میدان دام شهرستان نهبندان خاطرنشان کرد: با تعاملات خوب حوزه اقتصادی استانداری با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) و راه‌اندازی این کارگروه ویژه در زمینه احیای واحدهای راکد و غیرفعال بخش کشاورزی و امنیت غذایی استان، اقداماتی صورت می گیرد و شاهد فعال شدن این واحدها خواهیم بود.
به گفته وی؛ واحدهایی در سطح استان داریم که به خاطر تکانه‌های اقتصادی خارجی و داخلی تعطیل یا نیمه فعال و راکد شده‌اند که با راه‌اندازی این کارگروه، شاهد فعال شدن این واحدها و رونق اقتصادی در استان خواهیم بود.
وی اظهار امیدواری کرد: استفاده حداکثری را از فعالیت‌های خوب، علمی و کارشناسی شده این کارگروه، در راستای فعال ‌سازی واحدهای راکد استان داشته باشیم.
استاندار تصریح کرد: یکی از کارهای ارزشمندی که نهادهای انقلابی به ویژه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) و دولت سیزدهم انجام می‌دهند، توجه ویژه به نقاط محروم برای حل مسائل و مشکلات است.
قناعت بیان کرد: این نهادهای انقلابی با همراهی دولت به دنبال حل مسائل مردم و جامعه هستند که جای تقدیر و تشکر دارد.
وی با تأکید براینکه موضوعات و مسائل جدید را بیشتر باید بین خودمان تعریف و در دستور کار قرار دهیم، اضافه کرد: شهرستان نهبندان جامعه هدف محرومیت‌زدایی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) است که تاکنون در این منطقه خوب درخشیده‌اند، ولی جای تعریف و اجرای پروژه‌ها و جبهه‌های فعالیتی جدید در این منطقه وجود دارد.
استاندار اظهار داشت: ما آمادگی داریم که این همکاری و تعاملات بسیار خوب را در سطوح عالی تر انجام دهیم تا خراسان جنوبی و به ویژه شهرستان نهبندان از ظرفیت‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) بیشترین بهره‌مندی را داشته باشد.
قناعت با اشاره به مطالبه دامداران و غرفه داران این میدان عرضه دام، خاطرنشان کرد: تقاضای دامداران مسقف شدن غرفه‌های میدان دام است که این موضوع در دستورکار ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) قرار گرفت.
به گفته وی؛ بحث پرداخت تسهیلات و سرمایه در گردش دامداران نیز توسط جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) دنبال می شود.
وی با بیان این که با راه‌اندازی این میدان، خرید و فروش دام به صورت متمرکز صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: در این میدان می توان ضمن مدیریت مسائل بهداشتی، زنجیره پروش دام را تکمیل نمود.
استاندار با بیان اینکه یکی از مؤلفه‌های قدرت و تأمین امنیت، توجه کشور به موضوع تولید و سرمایه ‌های اجتماعی است، اضافه کرد: دولت سیزدهم هرچند وارث مشکلات زیادی از گذشته است اما به این موضوع به خوبی می‌پردازد.
قناعت اظهار داشت: خبرهای خوبی که متأسفانه در رسانه‌ها در سطح ملی کمتر به آن پرداخته می‌شود این است که برای اولین بار امسال در دولت سیزدهم بعد از ۹ سال جلوی رشد پول منفی و یا چاپ آن گرفته شده، در حالی که در گذشته هر روز شاهد سقوط ارزش پول ملی بودیم.
وی افزود: این نشان می‌دهد که رئیس جمهور جانانه و مخلصانه کار و تلاش می‌کند و مدیران دلسوز و خوبی در مدیریت امور و مسائل قرار گرفته اند و چون از جنس مردم هستند، استراتژی و اتفاقات خوب را برای کشور دنبال می‌کنند.

آغاز ساخت ۴ هزار واحد مسکونی در سایت زعفرانیه بیرجند/۲-۳

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: عملیات اجرایی احداث ۴ هزار واحد مسکونی سایت زعفرانیه بیرجند، از ۲۵ تیرماه آغاز می شود.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ علیرضا عباس زاده با بیان این مطلب در جلسه شورای مسکن استان خاطرنشان کرد: قرارداد احداث این ۴ هزار واحد در سایت زعفرانیه شهر بیرجند منعقد شده است.
وی با بیان این که این واحدها توسط انبوه سازان احداث می شود، افزود: تأمین زیرساخت های مجموعه شامل آب و برق نیز از آخر هفته آینده در دستور کار قرار می گیرد.
معاون استاندار با تأکید بر این که در ادامه برنامه ساخت نهضت ملی مسکن، جلسات شورای مسکن استان به صورت مستمر برگزار شده، گفت: با اقداماتی که صورت گرفت مقرر شد پالایش نهایی اطلاعات متقاضیان، تا پایان تیرماه انجام شود.
وی تصریح نمود: طرح های آماده سازی و صدور پروانه برای واحدهای متقاضی و تأمین زیرساخت های آب و برق برای سایت های نهضت ملی مسکن در حال اجراست و مقرر شد در اولین فرصت سایت های آماده، واگذار شود.
وی با ذکر این نکته که بعد از پالایش متقاضیان، به حائزین شرایط، زمین تخصیص داده می شود خاطرنشان کرد: به جز بیرجند و قاین در بقیه شهرهای استان به واجدین شرایط، زمین واگذار می شود تا بتوانند مسکن خود را به صورت ویلایی و بر اساس قواعد ساخت مسکن ملی با برنامه ریزی شخصی به صورت مجزا بسازند تا سکونت راحت تری را تجربه نمایند.
معاون استاندار با تأکید بر این که باز شدن سایت برای ثبت نام و واگذاری جدید منوط به تصمیم وزارت راه و شهرسازی است، تصریح کرد: در شهرهای درح ،گزیک و زهان این آمادگی وجود دارد و برای سایر شهرها نیز در صورت تأمین زمین به مرور سایت ثبت نام جدید باز خواهد شد.
عباس زاده متذکر شد: فضای آموزشی و زیرساخت های آب و برق باید توسط دولت تأمین شود لذا اداره کل نوسازی ،توسعه و تجهیز مدارس باید از محل بودجه های دولتی و یا اهدایی خیرین مدارس این نیاز را تأمین نماید.

۷۷ درصد متقاضیان مسکن ملی در خراسان جنوبی تعیین تکلیف شدند

۷۷ درصد متقاضیان مسکن ملی در خراسان جنوبی تعیین تکلیف شدند

بیرجند – ایرنا – مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: از مجموع متقاضیان ثبت شده در مسکن ملی استان تا ۲۸ خرداد ۷۷.۱ درصد تعیین تکلیف شدند و مابقی تا پایان تیرماه جاری به صورت نهایی تعیین تکلیف می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا وحید داعی روز چهارشنبه در نشست شورای مسکن استان افزود: میانگین نسبت تامین زمین به حائز شرایط اولیه در کشور ۴۴.۲ و در استان ۶۹.۷ درصد و اجرای فونداسیون نسبت به زمین در کشور بطور میانگین ۱۱.۸ و در استان ۱۶.۹ درصد بوده است.

وی ادامه داد: همچنین نسبت اخذ پروانه ساختمانی در کشور بطور میانگین ۱۲.۳ درصد و در استان ۱۱.۷ درصد، انعقاد قرارداد ساخت به زمین در کشور ۱۴.۴ و در استان ۱۳.۱ درصد و انعقاد قرارداد مشارکت مدنی در کشور ۵.۶ و در استان ۷.۴ درصد است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به آخرین وضعیت طرح ملی مسکن در استان گفت: تاکنون ۶ هزار و ۸۰۲ واحد با سازنده قرارداد منعقد کرده و ۲ هزار و ۳۲۱ واحد قرارداد مشارکت در بانک مسکن دارند.

وی با اشاره به صدور سه هزار و ۷۲۸ واحد پروانه ساختمانی اظهار داشت: همچنین ۲ هزار و ۵۵۲ واحد فونداسیون آن تکمیل شده، ۲ هزار و ۴۳۲ واحد در حین تکمیل فونداسیون بوده و هزار و ۵۰۵ واحد اسکلت و سقف تکمیل و  ۸۲۹ واحد در حال تکمیل اسکلت و سقف هستند.

داعی تصریح کرد: ۱۷۰ واحد سفت‌کاری آن تکمیل شده، ۱۱۹ واحد در حین سفت‌کاری بوده، ۵۳ واحد نازک‌کاری تکمیل شده و ۱۵۷ واحد نیز در حین نازک‌کاری است.

وی با اشاره به وضعیت پالایش و ثبت نام متقاضیان گفت: تا این لحظه ۷۴ هزار و ۴۱۹ نفر ثبت نام کردند که ۱۵ هزار و ۴۳۶ نفر واجد شرایط و مابقی حدود ۳۰ هزار رد درخواست شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه هشت هزار نفر از متقاضیان در حین پالایش هستند عنوان کرد: همچنین هفت هزار و ۸۰۴ نفر برای افتتاح حساب به بانک مسکن معرفی شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۳۰ هزار و ۹۱۶ قطعه زمین برای احداث مسکن ملی تحویل شده است یادآور شد: همچنین پنج هزار و ۳۹۹ نفر از مردان مجرد ۲۳ تا ۴۵ سال، ۲ هزار و ۳۹۶ نفر زن مجرد بالای ۳۰ سال و هزار و ۶۹۸ نفر سه فرزندی ( قانون جوانی جمعیت) در سایت مسکن ملی ثبت نام‌کرده‌اند.

داعی با تاکید بر اینکه حداکثر تا پایان تیرماه پالایش متقاضیان به سرانجام می‌رسد افزود: قرار بود تا ۱۵ تیرماه جاری همه متقاضیان تعیین تکلیف شوند که مقداری با تاخیر مواجه شد.

وی بیان کرد: افرادی که رد درخواست می‌شوند می‌توانند اعتراض کنند، که با تاکید وزیر راه و شهرسازی تا پایان تیرماه باید حجم زیادی از متقاضیان تعیین تکلیف شوند که در صورت باز شدن سامانه قادر به ثبت نام مجدد باشند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اظهار داشت: تامین زمین در سه شهر زهان، گزیک و درح از متقاضیان آن بیشتر بوده است لذا درخواست کرده‌ایم سایت باز و زمینه ثبت‌نام افراد بیشتری در این شهرها فراهم شود.

وی تصریح کرد: از مجموع چهار میلیون مسکن هدف‌گذاری شده در کشور ۳۸ هزار ۶۷۵ واحد سهم استان است.

داعی عنوان کرد: برنامه ابلاغی تامین مسکن شهری در استان ۲۵ هزار و ۸۴۳ قطعه است که ۳۰ هزار و ۹۱۶ قطعه زمین داخل محدوده شهری تامین شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی هم گفت: طرح پایش متقاضیان مسکن ملی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر که این نهاد متولی آن است ۱۰۰ درصد متقاضیان تعیین تکلیف شده‌اند.

مرور مصوبات جلسه اخیر شورای مسکن کشور، تامین آب و برق مورد نیاز شرکت‌های پیمانکار در سایت زعفرانیه بیرجند تا هفته آینده توسط دستگاه‌های خدمات‌رسان، بررسی و تصمیم‌گیری در خصوص اجرای آماده‌سازی اراضی زعفرانیه بیرجند توسط پیمانکار جدید پروژه، تصمیم‌گیری درخصوص نحوه و هزینه ساخت واحدهای سایت ۲۷ هکتاری بیرجند برای متقاضیانی که تمایل به اجرای ساخت توسط انبوه‌سازان دارند و تصمیم‌گیری در خصوص دریافت هزینه پسماند خاکبرداری پروژه زعفرانیه بیرجند توسط شهرداری در راستای کاهش هزینه‌های ساخت از مهمترین مصوبات جلسه امروز بود.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع):

قرارگاه بسیج رسانه در خراسان جنوبی تشکیل می‌شود/۲-۳

 قرارگاه بسیج رسانه در خراسان جنوبی تشکیل می‌شود

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: قرارگاه بسیج رسانه به منظور بررسی و حل مشکلات استان به صورت تخصصی و با همکاری مسئولان دستگاه‌های اجرایی تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا سردار سرتیپ دوم پاسدار محمدرضا مهدوی روز سه‌شنبه در دیدار با مدیران رسانه‌های استان به مناسبت روز قلم، افزود: یکی از گلایه‌های رسانه‌ای استان همکاری نکردن مسئولان دستگاه‌های اجرایی در ارائه عملکرد دستگاه مربوطه است.

وی ادامه داد: در این خصوص طی نشستی که دو هفته پیش با استاندار خراسان جنوبی برگزار شد موضوع مطرح و تاکید شد مسئولان دستگاه‌های اجرایی نسبت به پاسخگویی به رسانه‌ها موظف شوند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی اظهار داشت: نمی‌توان از طرفی انتظار داشت جهاد تبیین مورد تاکید مقام معظم رهبری محقق شود و از طرفی مسئولان دستگاه‌های اجرایی پاسخگوی رسانه‌ها نباشند، لذا باید در این خصوص تمهیداتی اندیشیده شود.

وی عنوان کرد: استاندار خراسان جنوبی در نشست مذکور به معاونان دستور داد به شکل روزانه دستگاه‌ها و مسئولانی که اخبار را در اختیار رسانه‌ها قرار نداده‌اند رصد شده و با آنها برخورد شود.

سردار مهدوی یادآور شد: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فردا معرفی می‌شود و امیدواریم بتواند به عنوان مدافع رسانه‌ها با تغییر رویکرد و تفکر بسیجی، از رسانه‌ها حمایت کرده و با برگزاری جلسات تخصصی مشکلات این حوزه را پیگیری و رفع کند.

وی گفت: مسئول جدید روابط عمومی سپاه نیز به زودی معرفی می‌شود چراکه این مطالبه به حق رسانه‌های استان است.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی افزود: با سرکشی‌هایی که از جاهای مختلف انجام شده، دستگاه‌ها و مدیران به صورت شبانه‌روزی در دولت سیزدهم فعالیت دارند، اقدامات زیادی در استان انجام شده اما به میزان لازم اطلاع‌رسانی نمی‌شود.

وی بیان کرد: ضمن اینکه اقدامات زیادی در استان انجام می‌شود اما استان عقب‌ماندگی‌های زیادی دارد، بار عمده اصلی کار روی دوش مسئولان اجرایی است اما در بسیاری از موارد تذکر، هشدار، توصیه هنرمندانه و منصفانه خبرنگاران می‌تواند کمک بزرگی برای خروج از این وضعیت باشد.

سردار مهدوی اظهار داشت: خبرنگاران با نقش هدایتی که بر عهده دارند و با نگاه تخصصی و کارشناسی نسبت به اشکالات موجود می‌توانند مسائل و مشکلات را پیگیری و رفع کنند.

وی تصریح کرد: در برخی مناطق استان از جمله مناطق مرزی، محرومیت بیداد می‌کند که مردم با اندک درآمدها امرار معاش می‌کنند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی عنوان کرد: مشکلاتی در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی و سایر وجود دارد که باید با نگاه تخصصی توسط رسانه‌ها بررسی شود چه بسا مشکلاتی که با کوچکترین هزینه قابل حل و گره‌گشایی هستند.

وی یادآور شد: پیشگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی، همراهی کردن با مسئولان، فراهم کردن بسترهای لازم برای جذب سرمایه‌گذار و توسعه سرمایه‌گذاری در استان، پیگیری برای حذف بروکراسی‌های اداری، ریشه‌کن کردن فقر و محرومیت از عهده خبرنگاران برمی‌آید.

سردار مهدوی گفت: با تشکیل قرارگاه رسانه‌ای استان امیدواریم گام‌های خوبی برداشته شود و از مشکلات حوزه رسانه‌های استان نیز کاسته و یا مشکلات رفع شود.

وی از خبرنگاران به عنوان افسران و فرماندهان جنگ نرم یاد کرد و افزود: خبرنگاران امروز به‌ویژه با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین، نقش بسیار برجسته‎‌ای بر عهده دارند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی افزود: خبرنگاران با توجه به نقش مهمی که بر عهده دارند می‌توانند از انحرافات فکری و اندیشه‌ای که دشمن به دنبال آن است به ویژه در زمینه نسل جوان جلوگیری کنند.

وی تصریح کرد: پیشگیری از انحراف فکری و تبیین مسائلی که در دوره انقلاب اسلامی و در سال‌های گذشته اتفاق افتاده به ویژه برای نسل جوان و برگرداندن امید به جامعه از دیگر وظایف رسانه‌ها است.

سردار مهدوی عنوان کرد: دشمن علیرغم اینکه در همه حوزه‌ها شکست خورده امروزه به دنبال ایجاد ناامیدی در جامعه است، این مساله برای دشمن بسیار مهم بوده و در این خصوص شبانه‌روزی تلاش می‌کند.

وی ادامه داد: دشمن در تلاش است تا ناامیدی را به نظام و ملت تحمیل کرده و امید را از بین ملت به ویژه جوانان بردارند، باید تلاش کنیم جای امید و ناامیدی عوض نشود، زیرا اگر امید را به جامعه برگردانیم حرکت رو به جلو اتفاق خواهد افتاد.

 

 

 

 

بهره برداری از ۲ طرح صنعت دام در شهرستان نهبندان

دو طرح صنعت دام در شهرستان نهبندان با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

بهره برداری از ۲ طرح صنعت دام در شهرستان نهبندانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی در مراسم بهره برداری از طرح بازار عرضه دام و کشتارگاه صنعتی دام سبک و سنگین در شهرستان نهبندان گفت: برای اجرای این طرح‌ها ۱۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
سید مجتبی موسوی گفت: میدان عرضه دام زنده نهبندان دارای ۳۹ غرفه شامل ۱۰ غرفه دام سنگین و ۲۹ غرفه دام سبک، انبار آذوقه، استراحتگاه و فروشگاه عرضه دام سبک و سنگین است.

وی با بیان اینکه ظرفیت این میدان دام ۵۰۰ راس دام سنگین و پنج هزار راس دام‌سبک است، گفت: این طرح با سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد تومانی شرکت گسترش توسعه گری پردیس ستاد اجرایی حضرت امام (ره) و سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد تومانی استانداری خراسان جنوبی در زمینی به مساحت ۲ هکتار احداث شده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی گفت: کشتارگاه صنعتی دام سبک و سنگین نهبندان، هم به عنوان اولین کشتارگاه تیپ ۴ کشور نیز با حضور استاندار خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید.

موسوی افزود: این طرح در مساحت سه هزار و ۵۰۰ مترمربع و با زیربنای ۵۰۰ متر مربع احداث شده که ظرفیت کشتار پنج راس دام سنگین و ۵۰ راس دام سبک در روز را دارد و در راستای تکمیل زنجیره هاب شتر در نهبندان احداث شده است.

وی گفت: احداث این پروژه از جمله برنامه‌های سند محرومیت‌زدایی نهبندان است که توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) عملیاتی شده، همچنین این طرح دارای سردخانه ۱۱تنی است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی گفت: حجم اعتبارات هزینه شده برای اجرا و بهره‌برداری از نخستین کشتارگاه صنعتی تیپ ۴ کشور، ۶ میلیارد تومان است که چهار میلیارد تومان آن سرمایه گذاری شرکت گسترش توسعه گری پردیس ستاد اجرایی حضرت امام (ره) و بخش خصوصی و ۲ میلیارد تومان هم آورده استانی دارد.

این طرح‌ها امروز با حضور مدیر هلدینگ کشاورزی و شماری از نمایندگان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، جمعی از مدیران کل ستادی و استانی خراسان جنوبی، فرماندار، امام جمعه و جمعی از مسوولان شهرستانی به بهره‌برداری رسید.

 

 

 

آسمانی شدن مادر شهید مهدی محمدپور در بشرویه/۲

مادر شهید مهدی محمدپور در بشرویه به فرزند شهیدش پیوست.

مرحومه فاطمه بهفروز  مادر شهید مهدی محمدپور از شهدای بشرویه در سن ۷۹ تشییع پیکر مادر شهید مهدی محمدپور در بشرویهسالگی به علت کهولت سن و بیماری دعوت حق را لبیک گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

پیکر مرحومه بعد از تشییع در جوار گلزار شهدای بشرویه در قطعه صالحین به خاک سپرده خواهد شد.

 

شهید مهدی محمدپور  در سن ۲۱ سالگی در عملیات کربلای ۵ در منطقه عملیاتی شلمچه به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شناسایی مبتلای جدید کرونایی در ۷ شهرستان خراسان جنوبی/۲-۳

۴۱ بیمار جدید در ۷ شهرستان خراسان جنوبی شناسایی شدند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: روز گذشته ۱۱۹ شناسایی مبتلای جدید کرونایی در ۷ شهرستان خراسان جنوبیآزمایش تشخیص مولکولی و سریع کرونا در استان انجام که در مجموع ۴۱ بیمار جدید شناسایی شد.

شریف زاده افزود: از این تعداد ۱۳ مورد از بیرجند، ۴ مورد از بشرویه، ۵ مورد از درمیان، یک مورد از زیرکوه، یک مورد از طبس، ۱۰ مورد از فردوس، ۶ مورد از قائنات و یک مورد از نهبندان شناسایی شد.

به گفته دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان در حال حاضر ۲۲ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۱۳ نفر کرونا مثبتند.

شریف زاده گفت: خوشبختانه بیمار کرونا مثبت در بخش مراقبت‌های ویژه و بیمار بدحال نداریم.

 

 

 

 

 

پیگیری برای ارتقای درمانگاه و ساخت پلی کلینیک قاین/۲

نماینده مردم شهرستان‌های قائنات و زیرکوه در مجلس شوای اسلامی بر ارتقای درمانگاه و ساخت پلی کلینیک شهرستان قائنات تاکید کرد.

اسحاقی در دیدار مسئولان تامین اجتماعی کشور گفت: امیدواریم شاهدارتقای درمانگاه و ساخت پلی کلینیک شهرستان قائنات اجرایی شدن ارتقا درمانگاه و ساخت پلی کلینیک شهرستان  قائنات با هدف ارتقا به بیمارستان در آینده باشیم.

وی گفت: در این جلسه همچنین برای شهرستان زیرکوه نیز مقرر شد هماهنگی‌های لازم بین دانشگاه و علوم پزشکی و سازمان تامین اجتماعی برای  انتقال مالکیت ساختمان بیمارستان کوثر با نظر موافق به دانشگاه علوم پزشکی انجام شود تا پس از ساخت بیمارستان زیرکوه بتوانیم از این ساختمان به عنوان درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان زیرکوه بهره‌مند شویم

 

 

 

 

 

 

احیاء واحد های راکد بخش کشاورزی خراسان جنوبی

واحد های راکد بخش کشاورزی خراسان جنوبی با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام احیا می شوند.

احیاء واحد های راکد بخش کشاورزی خراسان جنوبیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، استاندار خراسان جنوبی در نهبندان گفت: تفاهم‌نامه‌ای برای راه‌اندازی یک ستاد در زمینه احیای واحد‌های راکد و غیرفعال بخش کشاورزی و امنیت غذایی استان با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) منعقد شده تا شاهد فعال شدن این واحد‌ها باشیم.
آقای قناعت در حاشیه افتتاح کشتارگاه تیپ ۴ در شهرستان نهبندان در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت: واحد‌هایی در سطح استان داریم که به خاطر تکانه‌های اقتصادی خارجی و داخلی تعطیل و یا نیمه فعال شده‌اند.
وی با بیان اینکه یکی از کار‌های ارزشمندی که نهاد‌های انقلابی به ویژه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) انجام می‌دهند توجه ویژه به نقاط محروم و کم‌برخوردار است، گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی و در شهرستان نهبندان با تعامل، همکاری و هماهنگی که مجموعه دستگاه‌های اجرایی در شهرستان ایجاد کرده، توانسته‌اند توجه ویژه و خاصی به شهر نهبندان داشته باشند.
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز شاهد افتتاح کشتارگاه صنعتی تیپ ۴  در شهرستان نهبندان بودیم، گفت: احداث کشتارگاه‌های تیپ ۴ توسط ستاد اجرایی حضرت امام (ره) در شهرستان‌های زیرکوه و طبس هم در دست اجراست.
آقای قناعت همچنین افتتاح بازار عرضه دام در نهبندان را یک اقدام بسیار ارزشمند دانست و گفت: افتتاح این طرح علاوه بر ایجاد اشتغال، شاهد تمرکز در خرید و فروش دام با توجه ویژه به موضوعات بهداشتی و علمی خواهیم بود.

موافقت با احداث ۱۵ مکان گردشگری خراسان جنوبی/۲-۳

موافقت اصولی اولیه برای ۱۵ اقامتگاه، اردوگاه و مجتمع گردشگری و سفره خانه سنتی صادر شد.

معاون گردشگری، سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگریموافقت با احداث ۱۵ مکان گردشگری خراسان جنوبی و صنایع‌دستی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار صدا وسیما خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال تاکنون  ۱۵ موافقت اصولی صادر شده، که ۱۲ مورد مربوط به اقامتگاه‌های بوم‌گردی و ۳ مورد مربوط به اردوگاه گردشگری فردوس، مجتمع گردشگری بیرجند  و سفره خانه سنتی فردوس است.

عربی افزود: حجم سرمایه گذاری برای این طرح‌ها ۴۷ میلیارد تومان است که با بهره برداری از آن‌ها برای ۱۰۸ نفر اشتغال ایجاد  می‌شود.وی گفت: در سال جاری تلاش داریم تا با تسهیل در روند اداری صدور مجوز‌ها و پرداخت تسهیلات، حمایت لازم را از متقاضیان سرمایه‌گذاری در این حوزه داشته باشیم و امیدواریم با تداوم این روند و بهره برداری از طرح‌ها  بتوانیم شاهد رشد ورونق مجدد گردشگری استان باشیم.

 

 

 

 

 

افتتاح موسسه خیریه بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند/۲-۳

موسسه خیریه بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند به منظور ارائه خدمات به بیماران نیازمند و بی بضاعت بستری در بیمارستان راه اندازی شد.

رئیس بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند در این مراسم گفت:در راستای اجرای افتتاح موسسه خیریه بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجنددستور وزارت بهداست و درمان مبنی بر راه اندازی موسسه خیریه در بیمارستان‌ها و استفاده از خیران، این موسسه راه اندازی شده است.

محمودی راد گفت:ساماندهی و جذب مشارکت‌ کارکنان و کادر درمان برای حمایت از بیماران بی بضاعت و نیازمند برای خرید دارو، تجهیزات، هزینه درمان و همچنین جذب کمک‌های خیران برای مشارکت در توسعه اقدامات سلامت محور این موسسه خداپسندانه از امروز به طور رسمی افتتاح شده است.

وی گفت: با ایجاد این موسسه نظم و برنامه ریزی مشخصی برای کمک‌های مجموعه خواهیم داشت و امیدواریم در این موسسه بتوانیم با یاری خیان، مشکلات بیماران نیازمند بعد از بستری را به حداقل برسانیم.

 

 

 

بهره مندی شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی از گاز طبیعی/۲-۳

همه ی شهرک‌های صنعتی مصوب در خراسان جنوبی تا پایان مرداد از گاز طبیعی بهره مند می شوند .

 مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۱۴ شهرکبهره مندی شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی به گاز طبیعی صنعتی در استان از گاز طبیعی بهره مند هستند و  باقیمانده گاز رسانی به شهرک‌های صنعتی در شهرستان‌های زیرکوه و درمیان نیز در دست اجرا است .

هاشمی افزود: گازرسانی به تمامی شهرک‌ها و نواحی صنعتی مصوب استان تا پایان مرداد ماه سال جاری تکمیل می شود.

وی گفت : همچنین با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته برای  گازرسانی به واحد‌های صنعتی باقی مانده تا پایان آذر ماه، تمامی واحد‌های صنعتی موجود در استان تحت پوشش گاز طبیعی قرار می گیرند .

 

 

درخشش رادیو خراسان جنوبی در جشنواره ملی آیین سخن/۲-۳

دو اثر رادیو خراسان جنوبی در نخستین جشنواره ملی آیین سخن برگزیده شدند.

درخشش رادیو خراسان جنوبی در جشنواره ملی آیین سخن مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی با بیان اینکه رادیو خراسان جنوبی با ۶ اثر در نخستین جشنواره ملی آیین سخن شرکت کرد، گفت: از این آثار چهار اثر ساندی در بخش نمایشی، مشاعره کلیژدک در بخش مسابقه، سرکوه بلند در بخش ترکیبی و گل زیره گل پونه دربخش مستند به مرحله پایانی راه یافتند.
آینه دار با اشاره به اینکه دو اثر از رادیو خراسان جنوبی در نخستین جشنواره ملی آیین سخن برگزیده شدند، افزود: نمایش ساندی به تهیه کنندگی و کارگردانی هانیه پیرامی، نویسندگی منصوره عسکری دشت بیاض و بازیگری فرشته بهمن زاده و هادی رحیمی در بخش نمایش بلند و مسابقه کلیژدک به تهیه کنندگی فاطمه حسینی فر، گویندگی سمیه تربتیان و سردبیری محمد کاراژیان در بخش مسابقه برگزیده و موفق به دریافت لوح تقدیر جشنواره شدند.
وی با بیان اینکه در این جشنواره حدود ۲۰۰ برنامه از شبکه‌های رادیویی ملی و استانی صداو سیما با یکدیگر رقابت کردند، افزود: رادیو خراسان جنوبی در بین شبکه‌های استانی بیشترین نامزد بهترین اثر و برگزیده جشنواره شد.
جشنواره ملی آیین سخن با هدف پاسداشت زبان فارسی با حضور غلامعلی حداد عادل مشاور عالی مقام معظم رهبری و رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، سیدتقی سهرابی معاون حقوقی و امور مجلس سازمان صدا و سیما، شاهید مظفری قائم مقام معاونت صدا، محمدجعفر محمد زاده مدیر شبکه رادیویی ایران، یدالله گودرزی دبیر جشنواره ملی «آیین سخن» و نمایندگانی از سفارتخانه کشور‌های فارسی‌زبان در تهران و سالن شماره یک شهدای رادیوی در صدا وسیما برگزار شد.

 

 

 

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) خراسان جنوبی:

طرح «نذر قربانی» در خراسان جنوبی اجرا می‌شود/ برپایی ۳۰۶ پایگاه

طرح «نذر قربانی» در خراسان جنوبی اجرا می‌شود/ برپایی ۳۰۶ پایگاه

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) خراسان جنوبی از اجرای طرح نذر قربانی در استان خبر داد و گفت: ۳۰۶ پایگاه برای جمع‌آوری نذورات قربانی مردم در استان مستقر می‌شوند.

 محمد عرب افزود: ۳۰۶ پایگاه برای جمع‌آوری نذورات قربانی مردم خراسان جنوبی در استان مستقر می‌شوند.

وی از اجرای طرح نذر قربانی در استان خبر داد و گفت: این طرح در راستای مفاهیم دینی، الهی و انسانی و با هدف ارتقای سطح معیشت خانواده‌های نیازمند در عید قربان اجرا می‌شود.

عرب ادامه داد: مردم خیر و نیکوکار می‌توانند با مشارکت در این طرح، گوشت قربانی خود را از طریق پایگاه‌های کمیته امداد و مراکز نیکوکاری زیرمجموعه این نهاد در اختیار خانواده‌های مستمند و نیازمند قرار دهند.

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) خراسان جنوبی بیان کرد: کد دستوری #۱*۸۸۷۷* و شماره کارت ۸۸۹۰ – ۹۹۹۵ – ۹۹۱۸ – ۶۰۳۷ برای دریافت کمک‌های مردمی در طرح قربانگاه پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه شیوه نامه‌های بهداشتی در تمام مراحل ذبح تا توزیع گوشت قربانی در این طرح به صورت جدی رعایت می‌شود، اظهار کرد: در این طرح گوشت قربانی در کمترین زمان ممکن به دست خانواده‌های نیازمند خواهد رسید.

 

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی:
طرح نذر قربانی در سطح خراسان جنوبی برگزار می شود/ برپایی ۳۰۶ پایگاه جمع آوری نذورات

 

 

عرب از استقرار ۳۰۶ پایگاه جمع آوری نذورات و قربانی‌های خیران و مردم نیکوکار در روز عید سعید قربان در استان خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، «محمد عرب» امروز (۱۵ تیر) در گفتگو با خبرنگاران رسانه های گروهی اظهار کرد: طرح نذر قربانی در راستای مفاهیم دینی، الهی و انسانی و با هدف ارتقای سطح معیشت خانواده های نیازمند در عید قربان اجرا می شود.

 

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی از استقرار ۳۰۶ پایگاه برای جمع‌آوری نذورات قربانی مردم استان خبر داد و بیان کرد: مردم نیکوکار، خیران و تمام کسانی که قصد ادای نذورات خود در عید سعید قربان را دارند، می توانند با مشارکت در این طرح، گوشت قربانی خود را از طریق پایگاه های کمیته امداد و مراکز نیکوکاری زیرمجموعه این نهاد در اختیار خانواده های مستمند و نیازمند قرار دهند.

 

عرب با دعوت از خیران و مردم نیکوکار ایران اسلامی برای پیوستن به این طرح خداپسندانه، خاطرنشان کرد: کد دستوری #۱*۸۸۷۷* و شماره کارت  ۸۸۹۰ – ۹۹۹۵ – ۹۹۱۸ – ۶۰۳۷ برای دریافت کمکهای مردمی در طرح قربانگاه پیش بینی شده است.

 

وی گفت: شیوه نامه های بهداشتی در تمام مراحل ذبح تا توزیع گوشت قربانی در این طرح به صورت جدی رعایت می شود و گوشت قربانی در کمترین زمان ممکن به دست خانواده های نیازمند خواهد رسید.

 

 

 

 

 

در راستای تحقق شعار تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین انجام می شود؛
احداث بزرگترین مجتمع کشت صنعت بیابانی الگویی کشور در  خوسف

 

مدیر هلدینگ کشاورزی بنیاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) کشور گفت: در راستای تحقق شعار تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین؛ بزرگترین مجتمع کشت صنعت بیابانی الگویی کشور در شهرستان خوسف اجرایی می‌شود.

 «مقداد همتی» مدیر هلدینگ کشاورزی بنیاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) کشور عصر (۱۴ تیر) در جلسه جمع بندی پروژه ها و طرح های شهرستان خوسف در حوزه کشاورزی که قابلیت سرمایه گذاری توسط بنیاد اجرایی فرمان امام خمینی دارد، اظهار کرد: در سال تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین بزرگترین مجتمع کشت صنعت بیابانی الگویی کشور در شهرستان خوسف اجرایی می‌شود.

مدیر هلدینگ کشاورزی بنیاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) کشور گفت: بزرگترین مجتمع کشت و صنعت بیابانی الگویی کشور در زمینی به مساحت یک هزار و پانصد هکتار به صورت الگویی در استان خراسان جنوبی در منطقه سرچاه عماری خوسف اجرایی می‌شود.

همتی با اشاره به اینکه یکی از ماموریت های بنیاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) تأمین امنیت غذایی است اضافه کرد: سرمایه گذاری های بنیاد با توجه به این اهداف تهیه می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح مجتمع کشت و صنعت بیابانی با هدف مشارکت مردم و در راستای ترویج این امر و احیای مراتع اجرا خواهد شد، ادامه داد: این طرح به عنوان الگویی در کشور است که در آینده نزدیک در سایر نقاط کشور نیز اجرا خواهد شد.

همتی از سرمایه گذاری هلدینگ کشاورزی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) در زمینه راه اندازی کارگاه ها، بنگاه ها و صنایع تبدیلی خبر داد و افزود: متناسب با هر طرح برنامه های متفاوتی اجرا خواهد شد.

وی از آمادگی این هلدینگ برای پرداخت تسهیلات کارگاه ها و بنگاه های در خصوص فرآوری محصولات کشاورزی در سال تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین خبر داد و افزود: بدون محدودیت این تسهیلات در شهرستان خوسف پرداخت خواهد شد.

سرپرست فرمانداری خوسف نیز در این جلسه گفت: این شهرستان علی رغم داشتن ظرفیت های متعدد در زمینه های مختلف از محرومیت های زیادی در شهرستان رنج می برد.

«محمد علی ایمانی» اظهار کرد: شهرستان خوسف به دلیل پراکندگی بسیار زیاد و میزان اعتبار تخصیصی نمی تواند بسیاری از پروژه ها را اجرایی کند.

وی از هلدینگ اقتصادی بنیاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) خواست در راستای توسعه سرمایه گذاری ها در این شهرستان سرمایه گذاری کند.

جشن ازدواج آسان ۶۰ زوج خراسان جنوبی برگزار شد

جشن ازدواج آسان ۶۰ زوج خراسان جنوبی با حضور مسئولان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر محمد رضا طالبی معاون سیاسی استاندار خراسان جنوبی عصر امروز در جشن وصال ۶۰ زوج به مناسبت هفته ازدواج، اظهار کرد: افراد هنگام ازدواج از نعمات واسعه الهی برخوردار می شوند و زمانی که فرزندی در خانواده متولد شود، رحمت الهی را با خود می آورد.

وی با اشاره به این که در آموزه های دینی تاکید بسیاری به ازدواج شده است ، گفت: زمانی که حضرت علی (ع) با حضرت فاطمه(س) ازدواج کردند، تعدادی از نزدیکان پیامبر(ص) که با انجام این کار مخالف بودند، به آن حضرت گفتند : «در بین قریش افراد بسیاری بودند که می توانستند با حضرت فاطمه (س) ازدواج کنند» .

وی ادامه داد : پیامبر در این هنگام به آنها گفت: «جبرئیل بر من نازل شد و فرمود: اگر علی بر روی زمین نبود ،کفی برای حضرت فاطمه(س) وجود نداشت که با وی ازدواج کند که نتیجه این موضوع آن است که این ازدواج با دستور خداوند انجام شده است.»

طالبی اضافه کرد: زوجین در کنار هم به آرامش می رسند و ازدواج مانع از کشانده شدن آنها به فساد و تباهی است و با ازدواج زوجین احساس مسئولیت بیشتری می کنند.

وی با بیان این که با ازدواج و دنبال کار رفتن همسر، از مشکلات اقتصادی کاسته می شود ، گفت: بر خلاف آن چه در جامعه ترویج شده است اگر زوجین مقید به آموزه های دینی باشند از مشکلات آنها در این خصوص کاسته می شود.

وی تصریح کرد: زن با ازدواج در جایگاه اصلی خود قرار می گیرد و با انجام این کار بخش زیادی از آسیب های اجتماعی کاهش می یابد.

معاون استاندار خراسان جنوبی از تجمل گرایی، چشم و هم چشمی، آداب و رسوم اشتباه، مهریه ها و جهیزیه های سنگین و ازدواج های اجباری به عنوان آسیب هاهی ازدواج در سال های اخیر یاد کرد.

به گفته وی برگزاری مجالس ازدواج همراه با آلودگی به گناه سبب می شود تا خیر و برکت در این گونه ازدواج ها از بین برود و دشمن با هجمه فرهنگی درصدد است تا آداب و رسوم غلطی را که سبب افزایش آسیب های اجتماعی می شود را در جامعه ترویج کند.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان هم در این مراسم با تبریک سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) گفت: حدود ۲۹ دستگاه اجرایی خراسان جنوبی عضو ستاد ساماندهی امور جوانان استان هستند و این جشن با همکاری این دستگاه ها و خیرین حوزه ازدواج برگزار شد.

محمد حسین خسروی اضافه کرد: در این جشن ۶۰زوج حضور دارند و از ۱۲ منتخب برتر حوزه ازدواج خراسان جنوبی نیز تجلیل می شود.

۱۴۰۱ نسخه تکمیل بیمارستان خوسف/۷

۱۴۰۱ نسخه تکمیل بیمارستان خوسف

کلنگ احداث بیمارستان ۳۲ تختخوابی خوسف در سال ۹۲ به زمین زده شد که به دلیل کمبود اعتبار هنوز به اتمام نرسیده و مسئولان قول تکمیل آن را برای سال جاری داده اند.

به گزارش مهر در فهرست بلند بالای وعده‌های اتمام پروژه بر بلندای آن ایستاده است. قرار بود پایان ۹۹ نسخه ساخت بیمارستان خوسف پیچیده و سوت پایان ساخت آن به صدا در آید تا خوسفی ها به رفت و آمدهایشان به مرکز استان برای درمان پایان دهند و پس از آن در بیمارستانی مجهز در شهر خود درمان شوند.

اما این پروژه هم همانند دیگر پروژه‌های پیر و ناتمام استان در گرداب وعده‌ها، کمبود اعتبار، چالش با پیمانکار و هزار اما و اگر دیگر گرفتار شد و حال در وعده‌ای دیگر اگر بلای آسمانی دیگری نازل نشود قرار است تا پایان ۱۴۰۱ نسخه ساخت این بیمارستان پیچیده و درمانگری در آن رقم بخورد.

کلنگ ساخت این بیمارستان ۳۲ تختخوابی که در سال ۹۲ به زمین زده شد فراز و نشیب بسیاری را تحمل کرد و هر چند قرار بود سال ۹۹ با تامین اعتبار ۱۲ میلیاردی آن شاهد اتمام پروژه باشیم اما خلف وعده پیمانکار، کرونا و … دست به دست هم داد تا اتمام این پروژه درمانی خوسف به ۱۴۰۰ موکول شود.

در سال گذشته نیز مشکلات پیمانکاری، گرانی‌، مشکلات اقتصادی و.‌.. بار دیگر مسیر سنگلاخی ساخت پروژه را ناهموار ساخت و آن طور که پیگیری‌های خبرنگار ما اذعان می‌دارد نسخه تکمیل بیمارستان به پایان ۱۴۰۱ موکول شده است.

نیمه‌های شب است و با آه و ناله وارد مرکز بهداشت خوسف می‌شود. درد شدیدی دارد و پس از چند دقیقه‌ای انتظار پزشک عمومی شیفت شب برای ویزیت بیمار راهی اتاق می‌شود. نسخه را می‌پیچد اما دارویی برای درمان نیست و باید بیمار را به مرکز استان اعزام شود.

این حکایت چندین ساله بیماران وخیم و بدحال شهرستان خوسف است. وقتی بیماران بدحال که دارو و تجهیزاتی برای درمانشان در مرکز بهداشت یافت نمی‌شود و مجبورند برای درمان راهی مرکز استان شوند. شکستگی، ترمیم دندان، کشیدن بخیه، بخیه زدن زخم و..‌. هیچکدام از درد و رنج‌های کمی پیچیده‌تر مردم شهرستان مسیر درمان ساده‌ای هم در مرکز بهداشت شهرستان ندارند و بیمار باید راهی بیمارستان و درمانگاه مرکز استان شوند. ناگفته نماند خوسفی ها همیشه جذب نزدیکی به مرکز استان را خورده‌اند و اگر پیشرفتی در برخی پروژه‌ها و تامین زیرساخت‌ها و … برایشان فراهم نیست به دلیل همین نزدیکی به مرکز استان است.

گلایه‌ها

یک شهروند خوسفی در گفتگو با خبرنگار مهر می‌گوید: مسیرهای روستایی شهرستان خوسف حادثه خیز است و هر چند روز یک بار تصادفات، افرادی را راهی مرکز بهداشت خوسف و پس از آن به بیرجند اعزام می‌کنند. چه بسا نبودن بیمارستان مجهز در خوسف سبب بسیاری از اتفاقات ناگوار شده و اگر بیمارستانی مجهز بود می‌توانست از بسیاری از این مسائل جلوگیری کند.

حسینی می‌گوید: برای درمان بیمار باید به مرکز بهداشت مراجعه و دفترچه مهر شود که این خود پروسه درمان را طولانی می‌کند. اگر بیمارستان مجهز داشتیم کمتر نیاز به این لقمه گرداندن به دور سر بودیم.

او ادامه می‌دهد: در مرکز بهداشت پزشک عمومی داریم که نیروی طرح هستند و پس از گذراندن دوره و کسب تجربه راهی می‌شوند. تجهیزات بسیار اندک است و با توجه به ترانزیتی بودن شهرستان و … این بیمارستان هر چه سریع‌تر باید ساخته شود.

آخرین وضعیت

خبرنگار ما در پیگیری‌های گذشته از آخرین وضعیت بیمارستان سرنخ طولانی شدن و کمای این پروژه را در زمین کم کاری پیمانکار و کمبود اعتبار به سبب تورم پیدا کرد و حال آن طور که رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خوسف به خبرنگار مهر می‌گوید: کار پروژه با تلاش و پیگیری سرپرست جدید کارگاه به نحو مطلوب در حال انجام است که با پیش بینی پیمانکار تا سه ماهه سوم سال جاری به اتمام می‌رسد.

به گفته جمیله احمدی، پروژه بیمارستان خوسف مشکل خاصی در تامین اعتبار نخواهد داشت چرا که ردیف اعتبار ملی دارد.

معاون استاندار خراسان جنوبی:

فرهنگ‌سازی ازدواج آسان از خانواده‌ها شروع شود

فرهنگ‌سازی ازدواج آسان از خانواده‌ها شروع شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: ازدواج در دین مبین اسلام از اهمیت زیادی برخوردار بوده که باید در ترویج فرهنگ و نهادینه کردن آسان این امر مقدس به دور از تجملات در وهله اول از خانواده و اطرافیان آغاز شود و سپس به جامعه تسری داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید محمدرضا طالبی روز سه‌شنبه در مراسم جشن وصال به مناسبت گرامیداشت هفته ازدواج اظهارداشت: متاسفانه امروز دچار آداب و رسوم اشتباهی در امر ازدواج هستیم که رغبت جوانان به ازدواج را کم می‌کند.

وی بیان کرد: تجمل‌گرایی و تشریفات، مهریه و جهیزیه سنگین از جمله مباحثی است که در امر ازدواج خواسته و ناخواسته راه دشوار و پیچیده‌ای برای ازدواج ساده در پیش پای جوانان قرار داده است.

طالبی افزود: موضوع دیگر هجمه فرهنگی دشمن از طریق فضای مجازی و نهادینه کردن آداب و رسوم غلط در امر ازدواج است که باید برای آن چاره‌ای اندیشید.

وی گفت: در اهمیت موضوع ازدواج بر هیچ کسی پوشیده نیست که فریضه الهی است و در سطح واجبات بر آن تاکید شده، ازدواج بر مبنای تعالیم الهی و اصول اسلامی رحمت الهی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی به فواید ازدواج از دیدگاه اسلام اشاره و گفت: براساس آیات قرآن کریم ازدواج موجب آسایش و آرامش انسان می‌شود، همچنین ازدواج مانع فساد و تباهی می‌گردد و مایه امید و دلگرمی انسان می‌شود زیرا بنا بر مسوولیتی که نسبت به هم دارند خیلی مسائل را رعایت خواهند کرد.

طالبی ادامه داد: همچنین بهبود وضعیت اقتصادی و اصل تناسل یعنی داشتن فرزند به منظور حفظ و بقای نسل از دیگر فواید ازدواج و تشکیل خانواده است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌ جنوبی هم در این آیین از برگزاری ۱۱۰ عنوان برنامه در هفته ازدواج در سطح استان خبر داد و گفت: مراکز تخصصی مشاوره در شهر بیرجند آمادگی دارند خدمات رایگان مشاوره ازدواج را به جوانان ۱۸ تا ۳۵ سال ارائه دهند.

محمدحسین خسروی ادامه داد: محوریت کلی برنامه‌های این هفته در قالب برگزاری جشن‌های وصال با هدف ترویج فرهنگ ازدواج آسان و تجلیل از زوجین و فعالین حوزه ازدواج، اجرای برنامه‌های فرهنگی و ورزشی است.

جشن وصال به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) و گرامیداشت هفته ازدواج با حضور ۱۲۰ زوج استان خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان و خیران در هتل سپهر بیرجند برگزار شد.

در این جشن که به صورت نمادین با پیوند یک زوج جوان به همراه بود، از فعالان در حوزه ازدواج شامل بانک برتر در پرداخت تسهیلات به جوانان، تهیه کننده نمونه جهیزیه، گروه جهادی نمونه، قاضی نمونه، خیر نمونه، خبرنگار و مشاور برتر در امر ازدواج، زوج ایثارگر، زوج ورزشکار، زوج نمونه قرآنی، زوج دانشجو، زوج نمونه روستایی و عشایری با مهریه پایین، زوج نمونه توان یاب، زوج نمونه طلبه و کارگر تقدیر شد.

 

مدیرکل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی:

فراخوان شصتمین سال جایزه البرز ویژه دانش آموزان در خراسان جنوبی

حجت الاسلام بخشی پور گفت: شصتمین سال جایزه البرز دانش آموزی به همت بنیاد فرهنگی البرز و با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه، وزارت آموزش و پرورش، بنیاد ملی نخبگان و رسانه ملی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خاورستان، حجت الاسلام پرویز بخشی پور صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فراخوان شصتمین سال جایزه البرز ویژه دانش آموزان در سال ۱۴۰۱ داده شد.

وی گفت: این فراخوان برای تجلیل از دانش آموزان برتر سراسر کشور است و دانش آموزان پایه تحصیلی نهم و دوازدهم ۱۴۰۰_۱۴۰۱ در این همایش می توانند شرکت کنند.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی افزود: کوشش های علمی (آموزشی و پژوهشی)، مهارت های حرفه ای و فعالیت های فرهنگی و اجتماعی سرفصل های انتخاب در این فراخوان است.

بخشی پور تصریح کرد: دانش آموزان استان می توانتد جهت کسب اطلاعات بیشتر به سامانه بنیاد فرهنگی البرز بخش جایزه دانش آموزی مراجعه کنند.

وی ادامه داد: ثبت نام در فراخوان تا پایان تیرماه سال جاری است و دانش آموزان با مراجعه به سایت www.alborzprize.ir نسبت به عضویت و ثبت نام اقدام کنند.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: با توجه به لزوم پالایش مستندات دریافتی و راستی آزمایی آنها از طریق استعلام از مراجع ذیربط و انجام داوری این زمان به هیچ عنوان تمدید نشده و در تاریخ اعلام شده عضویت در سایت بسته خواهد شد.

بخشی پور اظهار کرد: شصتمین سال جایزه البرز دانش آموزی به همت بنیاد فرهنگی البرز و با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه، وزارت آموزش و پرورش، بنیاد ملی نخبگان و رسانه ملی برگزار می شود.

وی افزود: در همایش شصتمین سال جایزه البرز بخش دانش آموزی که آبان ماه امسال برگزار می شود از ۶۰ نفر دانش آموز برتر سراسر کشور تقدیر خواهد شد.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه همایش موقوفه حسنعلی البرز به صورت استانی برگزار نمی شود گفت: در سال ۹۹ نیز سه نفر از دانش آموزان برتر استان مورد تقدیر قرار گرفتند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*